Kerk vlagt niet met koninginnedag

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Apr 19, 2005 2:46 pm

Bron: fok.nl

De Sint Servaasbasiliek in Maastricht zal op koninginnedag geen Nederlandse driekleur uithangen, maar de pauselijke vlag. De katholieke kerk doet dit uit protest tegen het feit dat koningin Beatrix niet aanwezig was bij de begrafenis van paus Johannes Paulus II.

Normaal gesproken wapperen op 30 april acht vlaggen uit de torens van de basiliek. Dit jaar zullen alleen bij de ingang vlaggen gehesen worden, waaronder de pauselijke. "Als Beatrix het niet belangrijk vindt om bij de uitvaart te zijn, dan vinden wij het ook niet belangrijk om haar vlag op koninginnedag uit te hangen", aldus koster P. Wolters.

Link naar artikel: http://frontpage.fok.nl/nieuws/53284
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Apr 19, 2005 3:04 pm

nou, nou, nou.
Het moet niet gekker worden.
Ik hoop dat op alle huizen in Maastricht wel onze driekleur zal wapperen.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Apr 19, 2005 3:15 pm

Ik vind het wel lachen, kom zelf uit Maastricht (maar ben niet r-k).
De koningin had gewoon ff langs moeten gaan in Rome, want voor de andere religies in Nederland heeft ze toch ook respect?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Apr 19, 2005 3:23 pm

Maar ja Sjeng.. Ze heeft de laatste tijd al zoveel begrafenissen in haar eigen familie gehad.
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze he even gehad heeft.
En onze Nationale robot PJB is toch geweest..
Ik voel dat jij wel gaat vlaggen, al is het alleen maar om een gebaar te maken. :D

BTW.. Je doet goed werk op dit forum....
Mijn complimenten.

Ariel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Apr 19, 2005 5:37 pm

Ariel schreef:Maar ja Sjeng.. Ze heeft de laatste tijd al zoveel begrafenissen in haar eigen familie gehad.
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze he even gehad heeft.
En onze Nationale robot PJB is toch geweest..
Ik voel dat jij wel gaat vlaggen, al is het alleen maar om een gebaar te maken. :D

BTW.. Je doet goed werk op dit forum....
Mijn complimenten.

Ariel

Dankjewel, en natuurlijk ook de complimenten terug, voor het eveneens goede werk.
Btw, ik vlag sowieso niet want ik ben niet koningsgezind. :)

Groet, Sjeng

Terug naar “Andere Godsdiensten”