H.Numan, je laat me denken aan mijn vroegere "bijna-schoonzoon". Zowel hij als mijn dochter gingen vegetarisch zijn. Hij wou wel nog vlees eten, maar "enkel als hij het zelf gevangen had"....

, vissen hoefde hij niet zelf te vangen gezien hij uit een vissersfamilie kwam. Mijn dochter verliefd schaap liep rond met "fish have feelings too", kaas aten ze wel, maar geen franse kazen omdat die kernproeven deden, snoepjes ook niet want daar zat gelatine van varkens in (wil iemand het onze moslims ook eens duidelijk maken dat ze geen snoepjes meer mogen eten aub???).
Maar over eieren hebben ze dus nooit een probleem gemaakt!
Weda: de "scharrelkipeieren" uit de Aldi (en alle andere OFFICIELE scharrelkipbenamingen, behalve de boer waar je rechtstreeks kan gaan kopen), zijn kippen die gewoon meer plaats hebben om rond te lopen in plaats van in hokjes van 30cm te zitten (9 kippen/m2). ZONDER HANEN! die kippen moeten eieren leggen hé, geen orgieën houden!
(en in Aldi kosten zo'n scharreleieren slechts 1 euro voor zes - ik zeg het maar).
in de scharrelstal tegenover de vrije uitloop
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding ... loopei.svg
Zeg nu niet dat jij bij zo'n Aldischarrelkipeidoosje van die idyllische boerderijvisioenen kreeg hé :roll2: ?
-------------------------------------------------
maar even terug on topic.
Allerheiligen is natuurlijk een afgietsel van het keltische feest HALLOWEEN, en vermits de Kelten Indogermanen waren, is het meer dan waarschijnlijk dat dit keltische feest (dag waarop de slechte geesten even terug naar de bewoonde wereld kwamen voordat ze terug een heel jaar naar de onderwereld werden verbannen) op zijn beurt weer is afgeleid van het hier besproken feest Divali waar "the lights or lamps signify victory of good over the evil within every human being" .