28 oktober: Happy Divali !!!

PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re:

Bericht door PollyCorrect »

weda schreef:beste Ariel,

dat kippen een ellendig leven hebben in een legfarm hield mij niet bezig. nu wel. ik zal geen legfarm ei eten. vrienden geven mij eieren uit hun eigen ren, waar geen hanen zijn. ik weet dat dat goed zit.

jij stelt wel een gewetens vraag. ik zal die vraag ook aan jouw stellen.
w.s eet jij ook gebak, koekjes etc. hierin is vaak legfarm ei verwerkt. hoe denk jij daarover.?

groet,
weda.
Het is eigenlijk heel simpel, weda, indien je niet te maken wil hebben met 'kuiken abortus' en toch eitje wil eten, dan breek je het ei, bv voor omelet, en als er een rood dingetje (eng, goor) inzit dan pleur je het weg. Het rode dingetje, of het ei. Orthodoxe joden houden het ei tegen de lamp, het moet dan wel een wit ei zijn vanwege de transparantie, om te zien of er een rood engerdje inzit. Geen rood=ok. Niet bevrucht.

En bravo voor je geen-vlees-eten. Ik eet al enkele decennia geen vlees, mijn motto is: ik eet geen zoogdieren. Dus geen dieren met tieten. Dus de hele ellende industrie van gedode koeien, varkens, paarden, schapen, dat vermijd ik, uit ideologie maar ook uit smaak. Als je me vraagt of ik een stuk vlees wil, vraag ik of je zin hebt om mijn schoenzool op te eten. Klinkt even redelijk in mijn oren.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door weda »

Beste PollyCorrect,
dank voor je bericht. wij eten amper ei. een doosje van 10 eieren gaat minstens een maand mee. zoals gezegd: van vrienden krijgen wij ei uit hun eigen ren en die zijn onbevrucht.

ik hoop dat mensen inzien wat vleeseten met zich meebrengt.

groet,
weda
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door BFA »

ik hoop dat mensen inzien wat vleeseten met zich meebrengt.
De mens is nu eenmaal een alleseter.
Voor heel veel menselijke activiteiten is het ongezond van vlees te eten. Je lichaam niet verzorgen is ook een zonde.

Buddhistische monniken die aan gevechtssporten doen, eten voor toernooien ook vlees. De intensieve training van het ogenblik maakt dat het lichaam niet zonder vlees kan.
Na het toernooi doen zij aan rituele reinigingen.

Binnenkort is er synthetisch vlees, gegroeid op petrischaaltjes. In Frankrijk draait een fabriek die synthetische kikkerbilletjes van de band laat rollen.
In India is men vorig jaar aan de bouw van een fabriek begonnen die kippevlees laat groeien.
Dezelfde voedingswaarde als echt vlees. Het vlees heeft geen zenuwstelsel en is gevoelloos.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door PollyCorrect »

BFA schreef:
ik hoop dat mensen inzien wat vleeseten met zich meebrengt.
De mens is nu eenmaal een alleseter.
Voor heel veel menselijke activiteiten is het ongezond van vlees te eten. Je lichaam niet verzorgen is ook een zonde.

Buddhistische monniken die aan gevechtssporten doen, eten voor toernooien ook vlees. De intensieve training van het ogenblik maakt dat het lichaam niet zonder vlees kan.
Na het toernooi doen zij aan rituele reinigingen.

Binnenkort is er synthetisch vlees, gegroeid op petrischaaltjes. In Frankrijk draait een fabriek die synthetische kikkerbilletjes van de band laat rollen.
In India is men vorig jaar aan de bouw van een fabriek begonnen die kippevlees laat groeien.
Dezelfde voedingswaarde als echt vlees. Het vlees heeft geen zenuwstelsel en is gevoelloos.
Ach joh. Ik eet al 25 jaar geen vlees en ben zo sportief en agressief als de pest (ten minste als ik al mijn vijanden op politics.be en alle bans aldaar mag interpreteren als vijandschap)! :twisted:

En ik doe heus niet aan notenbiefstukjes of champignonworsten hoor.

Vlees eten dat klinkt voor mij even raar als schoenzolen verorberen of kussenslopen gratineren.

Bestààt gewoon niet. Kippen die dus levenloos opgroeien voor het vlees, dat is voor mij absoluut niet nodig!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door BFA »

Bestààt gewoon niet. Kippen die dus levenloos opgroeien voor het vlees, dat is voor mij absoluut niet nodig!
Bestaat het niet, of hoeft het niet te bestaan omdat jij het niet nodig vind?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 17 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Manon »

mahalingam schreef:Circe meldde dat Diwali mogelijk via de Indo-Europeanen en de Kelten tot ons is gekomen en getransformeerd tot het Christelijke? Halloween.
Dit feest is/was nu aan de gang. Hier doen we er niet veel aan; in de USA is het wel populair. Bezuiden onze rivieren heeft men iets vergelijkbaars: Sint Maarten op 11/11. Groepen kinderen lopen met lampions, zingen een liedje en krijgen snoep ervoor.
Halloween is door de christelijke kerken omgedoopt tot Allerheiligen (op 1/11) gevolgd door Allerzielen (op 2/11). op 1/11 moest men dan de HEILIGEN herdenken (die kwamen misschien ook even kijken) maar omdat het volksgeloof zo diep zat zullen ze die allerzielen willens nillens hebben moeten toestaan, waarbij de overledenen van het gewone volk ook nog eens een nachtje op aarde doorbracht.

het ligt allemaal héél dicht bij elkaar hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Ariel »

Happy Divali voor een ieder voor wie dit feest belangrijk is.
Ik wens jullie een fijne tijd toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door weda »

Ariel schreef:Happy Divali voor een ieder voor wie dit feest belangrijk is.
Ik wens jullie een fijne tijd toe.

Dank je Ariel.

aan een ieder: Subh Divali.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

iedereen de beste wensen voor divali. (ja dat is nu)

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Manon »

Ik heb de indruk dat vele van de seizoensgebonden Hindoefeesten overeenkomen met de hier gevierde Keltische feesten; Vermits de kelten indo-germanen waren, zou het misschien kunnen dat ze die rituelen hebben meegebracht ?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

De datum van Divali is ieder jaar anders. Nu in 2013 op 2/3 nov.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Happy Divali voor een ieder voor wie dit feest belangrijk is.

Leuk feest. icon_thumbup.gif
Voor Divali moet het huis brandschoon worden gemaakt. Een week lang eten Hindoes geen vlees en drinken geen alcohol. Zo maken ze zich van binnen schoon. Ze wassen zich grondig en trekken nieuwe kleren aan. Dan wordt in de stikdonkere nacht van de nieuwe maan het hele huis verlicht met diya's. Dat zijn aarden schoteltjes met geklaarde boter als brandstof en een katoenen pitje. De oudere vrouwen van de families voeren voor de deur een plechtigheid uit. Ze bidden tot Lakshmi en vragen de godin het huis te bezoeken. De hele nacht branden er diya's, lampjes, kaarsen, fakkels en elektrische lichtjes, zodat Lakshmi het huis goed kan vinden. Door al die lichtjes wordt ook het innerlijk van de mensen verlicht. Iedereen krijgt het gevoel met een schone lei opnieuw te kunnen beginnen. Dit feest wordt gevierde in Azië, Suriname, maar juist ook bij de Hindoestaanse gemeenschappen van Groot-Brittannië en Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

In het multiculturele Nederland gaat dit feest van een bevolkingsgroep (150.000 tot 200.000) ongemerkt voorbij.
Ik zag wel dat op de StaatsTV het Jeugdjournaal er aandacht aan schonk: jongens en meisjes in vol feest-ornaat die op zijn Hindoestaans aan het dansen waren.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 23 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Ariel »

Happy Diwali voor iedereen voor wie dat feest belangrijk is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

28 oktober. Straks is het weer 25 december. Ook zoiets.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Katholieken gaan simpelweg biechten. Alhoewel zij ook aan 'vasten' doen om daarna de kat traditioneel in het donker te gaan knijpen met een geboortegolf als gevolg (vroeger). De mens kan nu eenmaal niet zonder flauwekul, toeters en bellen en vooral seks.

Wat dat betreft zie ik geen verschil tussen al die religies. De ware god zit van binnen. De rest is allemaal puur geconcentreerde afgoderij en sic jokes. Zoals vader Abraham die in een melige vreemdsoortige humoristische bui van God zijn eigen zijn zoon moest doden en offeren. Offeren? Ja ja, aan God, de beste vriend van Abraham welteverstaan. En de hele brave domme gelovige judaïstische, christelijke en islamitische horde slikken deze walgelijke onsmakelijke barbarij als feestelijke geloofslekkernij. Dat zeg ik: 95% van de mensen spoort niet. Sorry, dat moet minstens 99% zijn. Ik behoor daar namelijk ook bij. Bij dieren ligt dit percentage - vermoed ik - op 0,05% of zelfs nog lager. Er zijn dan ook slechts een paar mensen op de wereld die het waar maken (waaronder uitvinders en economen zoals Keynes). De rest van de meute is slechts slaaf in een lastige miereneconomie vol turbulentie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 23 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Afbeelding
Sorry hoor maar dit soort wansmakelijke primitieve kitsch hoort hier al evenmin thuis als moskeeën en pijpenkrullen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

Ik heb ook gezocht naar een goed kitscherige afbeelding en met reli-praat erop.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Ik heb ook gezocht naar een goed kitscherige afbeelding en met reli-praat erop.
Dat is dan goed gelukt. De Sikhs, nog zoiets. Die vieren een dezer dagen ook een of ander belachelijk feest .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 28 oktober: Happy Divali !!!

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie