Jehovah als KLOOTZAK

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK

Berichtdoor hans van de mortel » Di Feb 01, 2011 7:45 pm

JEHOVAH'S GETUIGEN.

Getuigen Jehovah's Getuigen misschien van Jehovah? Jazeker! Hoe doen ze dat dan? Zinvolle vragen.

Stel die vraag aan een Getuige. En het antwoord ligt voor het oprapen. Ik heb het voor deze gelegenheid uit de goot geraapt. Want in de goot stroomt al het water uit de hemel. Weten jullie het antwoord al? Maar natuurlijk! Jehovah's Getuigen getuigen van Jehovah door de bijbel te gebruiken. Ehhh . . . is dat zo? JA! Dat is zo! Want iets anders kunnen ze niet. Zelfstandig nadenken is hen nooit geleerd. Laat staan zich direct tot God richten! Sterker nog, het wordt hen ten strengste afgeraden. Net zoals in islam. Bidden mag. Dat is dan mooi meegenomen. Maar niet zonder de volgende restrictie: ALLE GEBEDEN MOETEN WORDEN OPGEZONDEN IN DE NAAM VAN JEZUS CHRISTUS. Want anders komt het gebed niet aan bij Jehovah. Wat dat betreft is er nauwelijks een achterlijke religie te bedenken dan die van de organisatie van Jehovah's Getuigen.

Opvallende overeenkomst met de islam: het zijn beide fundamentalistische religies. Dus, weg ermee! Wie is toegetreden tot een fundamentalistische religie wordt het zelfstandig nadenken ten zeerste ontraden. Logisch toch?

Maar . . . alle christelijke sektes op een rijtje - en die zijn er in duizendtallen - getuigen toch aan de hand van de bijbel? Jazeker! En dan nog in het bijzonder in het voordeel van Jezus, de jood met een eigen denkrichting, zeg maar de Che Guevara onder de joden. Ach, in feite zijn alle sektes getuigen van Jehovah. Maar dan heeft u buiten de waard gerekend. Want ik zal u wat verklappen. De Getuigen van Jehovah getuigen niet van Jehovah - wat klinkklare onmogelijkheid is - zij getuigen simpelweg van T.C. Russell, de oprichter en bedenker van dit handelsmerk. Dat is hun missie. De grote uitvinder T.C. Russell komt alle eer toe en niet dat stelletje domme onnadenkende klakkeloze navolgelingen van T.C. Russell die denken individueel het wiel van Jehovah te hebben uitgevonden. Alle religies, inclusief de mohammedanen, zijn getuigen van Jehovah, die immers dezelfde mannelijke persoon is die in aanmerking komt om de god van Mozes, Abraham, Ismaël, Jezus, Mohammed - en weet ik veel - te zijn.

"Almachtige vader Jehovah. Verlos ons van al die debiele randfiguren die zo nodig zonder uw heilige goedkeuring allerlei onzin uit uw naam menen te moeten verkondigen. Of zij nu vredelievend, stompzinnig of explosief agressief zijn, het doet er niet toe. Laat hen daarmee ophouden. Ik vind u steeds meer een slachtoffer van uw eigen bewerkstelligde onnozelheid worden. In het begin schiep u hemel en aarde. Was dat niet genoeg? Nee, u moest zo nodig de mens scheppen. Geef het maar toe domme God! Iedereen maakt fouten. Zelfs de god van de duivel!"

KLOOTZAK! :roll2:
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

mercator

Re: Jehovah als KLOOTZAK

Berichtdoor mercator » Wo Feb 02, 2011 12:13 am

Dat is het bedrieglijke aan alle monotheïstische godsdiensten. De Gristenen konden niet verdragen dat de Romeinen de keizer himself aanbaden als een God. Caesar Augustus wil zeggen de Goddelijke keizer. Dat vonden de Gristenen en de Joden not done. Je moest een abstractie aanbidden, een god die je niet kon zien of horen, die niet at, of sex had, of naar het toilet moest, want zulk een god staat VEEL hoger dan een mens !
Maar om die Verheven God te kunnen aanbidden hadden ze de getuigenis van een gewoon mens nodig, bedriegers die vertelden dat ze 100 % in naam van die God spraken:Mozes, Jezus en Mohammed. De Tribus Impostoribus, de 3 Bedriegers. Maar 3 ? Er waren er veel meer, met meer of minder succes. Na die 3 boeven Mozes, Jezus en Mohammed had je Luther, Calvijn,Joseph Smith, J;C;Russell, Jim Jones, Lou de palingboer...in feite wordt altijd de profeet aanbeden, niet de God die hij zegt te vertegenwoordigen. Dat kan ook niet anders want er is helemaal geen God.

Grappig dat veel Jehovah's Getuigen niet eens weten hoe wie of wat J.C.Russell was, over hem wordt in de Wachttoren haast nooit gesproken. Terwijl het juist die kerel is die de Broeders en Zusters aanbidden. De Ouderlingen in Brooklyn hebben collectief zijn identiteit overgenomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Feb 02, 2011 1:14 am

mercator schreef:De Gristenen konden niet verdragen dat de Romeinen de keizer himself aanbaden als een God. Caesar Augustus wil zeggen de Goddelijke keizer. Dat vonden de Gristenen en de Joden not done.

En dat vind ik ook. Maar als je er goed over nadenkt is ook die keizercultus een vorm van monotheisme. Maar niet zo'n beste!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Feb 02, 2011 1:00 pm

Pilgrim schreef:
mercator schreef:De Gristenen konden niet verdragen dat de Romeinen de keizer himself aanbaden als een God. Caesar Augustus wil zeggen de Goddelijke keizer. Dat vonden de Gristenen en de Joden not done.

En dat vind ik ook. Maar als je er goed over nadenkt is ook die keizercultus een vorm van monotheisme. Maar niet zo'n beste!

Mss, maar die Romeinse keizer was tenminste wél eerlijk, die vond zichzelf goddelijk, verschool zich niet achter een of ander praatje als ik ben de zoon van Jupiter. Als de keizer dood was kwam er een andere keizer en die was dan op zijn beurt weer goddelijk. De Romeinen vonden het blijkbaar best. Wat ze nu echt geloofden zullen we nooit weten.
Uiteindelijk kwam er een keizer die zich als de Zoon van de Zon voorstelde, Heliogabalus, en dat pikten de Romeinen niet.

Waarom is het per se "slechter" om een levend persoon te aanbidden dan een abstract begrip Pilgrim? Ik zie dat niet. Die levende persoon heeft er dan nog tenminste iets aan, da's t minste dat je kan zeggen, maar wat maakt het een niet bestaande abstractie nu uit of die al dan niet aanbeden wordt?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Feb 02, 2011 3:48 pm

mercator schreef:Waarom is het per se "slechter" om een levend persoon te aanbidden dan een abstract begrip Pilgrim?

Die levende persoon wordt beheerst door machtswellust en verdient een dergelijke verering niet. Dat zogenaamde 'abstracte begrip' heeft deze menselijke zwakheid niet.

hans van de mortel

Jehovah zoekt bewonderaars. Oh. Ooooh!

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Feb 02, 2011 5:18 pm

Pilgrim schreef:
mercator schreef:Waarom is het per se "slechter" om een levend persoon te aanbidden dan een abstract begrip Pilgrim?

Die levende persoon wordt beheerst door machtswellust en verdient een dergelijke verering niet. Dat zogenaamde 'abstracte begrip' heeft deze menselijke zwakheid niet.

Ach, doe mij nou een lol Pilgrim! Wil je je nu gaan meten met Mercator? Dat is al bij voorbaat een verloren zaak. Maar probeer het eens met mij. Dat abstracte begrip van jou is een abstractie die net zo levend is als de niet-abstractie. Weleens in het Stedelijk Museum in Amsterdam geweest? Daar hangt zo'n gigantisch groot zwart schilderij van de Rus Kadinsky (?). Alleen maar een zwart vlak! - (BFA weet wel of de naam van de kunstenaar correct is) en daar staan altijd heel veel mensen voor. Doodse stilte. Toen ik met mijn vriendin naderde kon ik het niet laten om luid van mijn misnoegen kenbaar te maken. Zo in de geest van: "Doorlopen lieverd, dit is alleen bedoeld voor dwazen en kortzichtigen!" Achterlijk zooitje! Want daar kan ik niet tegen. Net zo min als tegen dat ergerlijke achterlijke zooitje van islam.

Dat goddelijke abstracte begrip wat jij ergens in je hoofd hebt zitten, Pilgrim, is niets anders dan wat ik hierboven geschetst heb. Dat hele zwarte schilderij heeft uitsluitend menselijke trekjes! Als je nu nog niet door hebt dat ook het godje van de bijbel uitsluitend menselijke trekjes heeft - ja sorry Pilgrim - dan kunnen we jou niet langer serieus nemen. Geeft niet hoor, want niet serieus zijn is net zo waardevol. Als het leven echt serieus zou zijn, zou jij niet sterven, Pilgrim. En dat ga jij doen! STERVEN! Je mag best in God geloven. Maar vertel geen onzin! :laugh1:

Pilgrim

Re: Jehovah zoekt bewonderaars. Oh. Ooooh!

Berichtdoor Pilgrim » Wo Feb 02, 2011 5:40 pm

hans van de mortel schreef:Maar vertel geen onzin!

Maar dat doe ik hier ook niet. :no1:

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 02, 2011 6:36 pm

Hans,

Pilgrim schreef:Die levende persoon wordt beheerst door machtswellust en verdient een dergelijke verering niet. Dat zogenaamde 'abstracte begrip' heeft deze menselijke zwakheid niet.

Dit is ongeveer juist.

hans van de mortel schreef: Alleen maar een zwart vlak! - (BFA weet wel of de naam van de kunstenaar correct is) en daar staan altijd heel veel mensen voor. Doodse stilte. Toen ik met mijn vriendin naderde kon ik het niet laten om luid van mijn misnoegen kenbaar te maken. Zo in de geest van: "Doorlopen lieverd, dit is alleen bedoeld voor dwazen en kortzichtigen!"

De naam van de kunstenaar is niet correct.
Die mensen die daarvoor staan aanbidden niets. (Je hebt er altijd die de dingen niet kunnen vatten) Die mensen pogen via een symbool dat een ogenblik in de tijd voorstelt het denken van de mens te begrijpen.

Christendom heeft een God van Liefde. Een God van liefde vraagt geen aanbidding.
Een God van liefde plaatst zichzelf, net zoals dat zwarte vlak, als een symbool. Een symbool naar de mens toe om zichzelf te leren begrijpen.
Net zoals dat zwarte vlak een symbool voor iedereen, zonder onderscheid der persoon, is. Is de Jehova van Pilgrim dit ook. Wat niet wil zeggen dat je verplicht bent van dit symbool in je armen te nemen of er zelfs maar een ogenblik aandacht aan te besteden.

Dit is iets wat Getuigen van Jehova niet door hebben. Daarom dat het ketters zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK, als waardering!

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Feb 02, 2011 8:43 pm

Blah blah blah. Allemaal wel leuk en aardig. En filosofisch, psychologisch, uiterst interessant. Maar zo'n schilderij, dat de facto alleen maar zwart is, vertegenwoordigt in de intelligentie, de slimmigheid en het geloof in het eigen verstand een waarde van . . . pak weg . . . een paar miljoen. Dat schilderij stelt in werkelijkheid niks waard. Nooit gehoord van 'De kleren van de keizer'? Dat bedoelijk ik nu. Dat stelletje achterlijke zogenaamde kunstminnende klootzakken staan ervoor te zuchten, te steunen, en in feite klaar te komen op hun eigen geestelijke zelfverheerlijking. Want zoiets wonderbaartlijks als dit ultieme 'zwart' heeft de domme mens nog nooit eerder mogen aanschouwen.

Schilderen is een primitieve bezigheid wat erg veel tijd in beslag neemt. Vroeger een nuttige bezigheid. Tegenwoordig totaal overbodig. Want - o hoe fascinerend - alles is digitaal en wonderbaarlijk enerverend drie dimensionaal, en ga zo maar door. De stupide godaanbidders zullen moeten erkennen dat het primitieve functioneren van hun hersenen is gerelateerd aan de wens van hun gedachte. Christenen - althans diegenen die zich zo nodig zo willen blijven noemen - zijn net zo achterllijk en vernietigbaar als moslims, zolang zij geloven in Jezus of Mohammed als de verlosser van al hun problemen.

Het zou de verlichting ten goede komen als al die stompzinnig aan het denkbeeld van Mozes gerelateerde onuitstaanbare agressieve, zonder zelfbeheersing opererende etterbak die zich Allah noemde, conform de wens van het afgodenvolk, dat destijds de Israëlieten werd genoemd, zou bekend maken aan de wereld dat hij niet bestaat. Nou ja, wel bestaat, tenminste in de kinderlijke fantasie van al die domme gelovigen, waaronder: christenen, waaronder de Jehovah's Getuigen, joden, moslims, mohammedanen, Mohammed-vereerders, Sura-gelovigen, Jezus-volgelingen, en alle lafhartige wanhopigen voor de dood vrezende zwakzinnig begaafde in het boek gelovige onnadenkende debielen. :drool:

Jehovah? Ehhhh . . . weleens van gehoord . . .
Die ging toch voor ziler, brons, of was het een regelrechte troostprijs?
:laugh1:
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op Wo Feb 02, 2011 8:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 02, 2011 8:48 pm

hans van de mortel schreef:Blah blah blah. Allemaal wel leuk en aardig. En filosofisch, psychologisch, uiterst interessant. Maar zo'n schilderij, dat de facto alleen maar zwart is, vertegenwoordigt in de intelligentie, de slimmigheid en het geloof in het eigen verstand een waarde van . . . pak weg . . . een paar miljoen. Dat schilderij stelt in werkelijkheid niks waard. Nooit gehoord van 'De kleren van de keizer'? Dat bedoelijk ik nu. Dat stelletje achterlijke zogenaamde kunstminnende klootzakken staan ervoor te zuchten, te steunen, en in feite klaar te komen op hun eigen geestelijke zelfverheerlijking. Want zoiets wonderbaartlijks als dit ultieme 'zwart' heeft de domme mens nog nooit eerder mogen aanschouwen.

Je geeft me gelijk. Jij begrijpt echt niets van symbolen.
De schilder is Malewitch.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK en vette speklap!

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Feb 02, 2011 9:07 pm

BFA schreef:
hans van de mortel schreef:Blah blah blah. Allemaal wel leuk en aardig. En filosofisch, psychologisch, uiterst interessant. Maar zo'n schilderij, dat de facto alleen maar zwart is, vertegenwoordigt in de intelligentie, de slimmigheid en het geloof in het eigen verstand een waarde van . . . pak weg . . . een paar miljoen. Dat schilderij stelt in werkelijkheid niks waard. Nooit gehoord van 'De kleren van de keizer'? Dat bedoelijk ik nu. Dat stelletje achterlijke zogenaamde kunstminnende klootzakken staan ervoor te zuchten, te steunen, en in feite klaar te komen op hun eigen geestelijke zelfverheerlijking. Want zoiets wonderbaartlijks als dit ultieme 'zwart' heeft de domme mens nog nooit eerder mogen aanschouwen.

Je geeft me gelijk. Jij begrijpt echt niets van symbolen.
De schilder is Malewitch.

Ja, ik wist dat ik het niet wist, maar jij wel. En symbolen? Symbolen? JA! Ja, symbolen . . . : Hakenkruis, Jodenster; Paarse driehoek voor de Jehovah's Getuigen; kruis voor de kuisheid van de in Jezus gelovige mens; groen voor de islam, . . . moet ik nog even doorgaan? Lekker hoor, al die waardevolle symbolen die de mens deformeren naar het geslacht van de onnadenkende mechanische nuttige robot! :laugh1: :drool: :nono: :huh: :sly: :ohmy: :rongue: :redface: :mad: :cool: :wink2:

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 02, 2011 9:23 pm

hans van de mortel schreef:Lekker hoor, al die waardevolle symbolen die de mens deformeren naar het geslacht van de onnadenkende mechanische nuttige robot!

Als alles gedetermineerd is, kan de mens dan nog iets anders zijn dan een onnadenkende nuttige robot?

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Feb 02, 2011 9:41 pm

BFA schreef:
hans van de mortel schreef:Lekker hoor, al die waardevolle symbolen die de mens deformeren naar het geslacht van de onnadenkende mechanische nuttige robot!

Als alles gedetermineerd is, kan de mens dan nog iets anders zijn dan een onnadenkende nuttige robot?

Gelet op wat er in Egypte gaande is, zeker niet. :laugh1:

Afbeelding

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 02, 2011 10:04 pm

hans van de mortel schreef:Gelet op wat er in Egypte gaande is, zeker niet.

In Egypte is niets gedetermineerd.
Deze mensen zijn vrij.
Een vrije val in het donker. Met diepte en eind van de val niet waar te nemen.

Egypte bewijst dat zelfs in Islam, waar alles super-gedetermineerd is de mens vrij kan zijn. Zolang het vallen duurt. Wanneer je in het donker valt, de vrijheid eeuwig lijkt.

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK en brede rug.

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Feb 02, 2011 10:11 pm

Ik stelde vandaag aan een zakenman, een relatie van mij, de volgende naar mij zelfgerichte vraag: "Hoe kan het dat personen die uit de organisatie van Jehovah's Getuigen zijn getreden, meestal om persoonlijke redenen, nog steeds vasthouden aan Jehovah en ik niet?"
Zijn verassende simpele logische en zeer begrijpelijke antwoord luidde:

"Omdat zij anders niemand hebben om zich achter te verschuilen."

Waarom zou ik mij achter Jehovah moeten verschuilen? Dan zie ik immers niks! En vóór Jehovah? Zo zit ik niet in elkaar. Ik gun een ieder het uitzicht dat hem toekomt. En ik denk dat het uitzicht van Jehovah op de persoon Van de Mortel nou niet bepaald iets is wat hij zich als eerste zou wensen. Desalnietemin heeft Jehovah geen enkele reden om aandachtig, noch boos op mij te zijn, vanwege mijn onbeduidende nietige sterfelijke aanwezigheid in het spel van de elkaar niet begrijpende mensheid naar God toe. :laugh1:

mercator

Berichtdoor mercator » Do Feb 03, 2011 10:25 am

Pilgrim schreef:Die levende persoon wordt beheerst door machtswellust en verdient een dergelijke verering niet.

Hoe weet jij zo zeker dat de levende persoon Jezus niet door machtswellust werd beheerst en keizer Nero wel ?

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK en Jezus als machtswellusteling

Berichtdoor hans van de mortel » Do Feb 03, 2011 2:26 pm

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Die levende persoon wordt beheerst door machtswellust en verdient een dergelijke verering niet.

Hoe weet jij zo zeker dat de levende persoon Jezus niet door machtswellust werd beheerst en keizer Nero wel ?

Jezus hoopte, nee, rekende op de troon. Op de troon van David. Op een ezel de stad binnen rijden en met palmtakken begroet worden zegt toch al meer dan genoeg? Waarom deed hij dat? Hij was toch zo'n eenvoudige bescheiden boerenkinkel? Aan m'n hoela! :sly:

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Do Feb 03, 2011 5:27 pm

mercator schreef:

Iemand die het verschil niet ziet tussen Nero en Jezus is dusdanig met blindheid geslagen dat ik niet eens meer de moeite ga doen om het uit te leggen. :yuk:

mercator

Berichtdoor mercator » Do Feb 03, 2011 7:44 pm

Pilgrim schreef:Iemand die het verschil niet ziet tussen Nero en Jezus is dusdanig met blindheid geslagen dat ik niet eens meer de moeite ga doen om het uit te leggen. :yuk:

Ik zie het écht niet hoor, sorry. Ik heb geen van beiden persoonlijk bezig gezien, wat ik wel weet is dat ze allebei het onderwerp zijn geworden van enorme verzinsels en fabels, zodanig dat je de echte Nero en Jezus niet meer kan waarnemen.

Nero wilde helemaal geen keizer worden, hij werd door onverkwikkelijke Julisch-Claudische intriges op die troon gehesen, zelf wilde die wat zingen en harp spelen, niks machtswellust, hij beschouwde zich als een artiest, toen ie doodging mompelde die verdrietig qualis artifex pereo :)

Jezus daarentegen liep rond met een gewapend escorte, was niet vies van enig geweld en verspreidde overal het belachelijke leugenpraatje dat ie de Zoon van God was. De Romeinen waren nog heel tolerant met die oproerkraaier, boden hel zelfs de mogelijkheid om op een nette manier de dans te ontspringen, maar nee, Jezus moest en zou aan dat kruis, wilde die zélf.

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK en Jezus als klootzakje

Berichtdoor hans van de mortel » Do Feb 03, 2011 9:19 pm

mercator schreef:Jezus daarentegen liep rond met een gewapend escorte, was niet vies van enig geweld en verspreidde overal het belachelijke leugenpraatje dat ie de Zoon van God was.

Nou, het zit wat geraffineerd in elkaar, maar komt wel op hetzelfde neer. Jezus heeft volgens de bijbel nooit gezegd dat hij God was. Maar de bijbel heeft natuurlijk niet ALLES opgetekend, begrijp je? Maar gebruiken we ons verstand dan weten wij dat er nogal wat tumult rondom de persoon van Jezus was. Tumult vanwege het gerucht dat hij de zoon van God was. En waar vuur is, is rook. Toen Pilatus hem maar direct op de man af die vraag stelde: "Bent u de zoon van God?" antwoordde Jezus: "Hoe komt u daarbij? Weet u dan niet dat hij die zich de zoon van God noemt moet sterven?" Dat zou een hele goeie zijn geweest wanneer Jezus dat daadwerkelijk zo had gezegd. Maar dat zei hij niet. Hij antwoordde in het echt (althans volgens het bijbelverhaal): "Zij zeggen het." Waarmee Jezus, zoals met al zijn uitspraken, zich als een meester etaleerde in het ontwijken van antwoorden en de kunst van het er omheen draaien.

Stel nu dat Pilgrim aan mij vraagt of ik helderziende ben en ik hem zou antwoorden: "Ze zeggen het." Wat zou jij dan wel van mij denken bij zo'n antwoord? Juist ja! Dat bedoel ik nu ook met Jezus! Als je de bijbelverhalen over Jezus goed leest dan kun je beter met Hans van de Mortel van doen hebben, dan met z'n halve onbetrouwbare gare, die hangende aan het kruis, bleef volharden in zijn rotsvaste geloof dat de Heer, die hij het liefst zijn vader noemde, zoveel van hem hield dat hij hem niet dood zou laten gaan. Prachtig toch! Zien we dat al voor ons? De soldaten die er maak op los steken in Jezus, maar Jezus blijft maar omhoog kijken en glimlachen. Uiteindelijk zullen ze dan de benen nemen, begrijpend dat hij de zoon van een God is. En als Romeins soldaat getuigt het van inzicht en verstand om daar geducht rekening mee te houden. :laugh1:

De Romeinen waren nog heel tolerant met die oproerkraaier, boden hel zelfs de mogelijkheid om op een nette manier de dans te ontspringen, maar nee, Jezus moest en zou aan dat kruis, wilde die zélf.

Tsja . . . we kennen de trieste afloop. Net als alle andere mensen die dood gaan, horen we nooit meer wat van hem. Of toch wel? Was ik bijna die Jehovah's Getuigen vergeten aan de deur. :laugh1:

mercator

Re: Jehovah als KLOOTZAK en Jezus als klootzakje

Berichtdoor mercator » Do Feb 03, 2011 11:44 pm

hans van de mortel schreef: Maar dat zei hij niet. Hij antwoordde in het echt (althans volgens het bijbelverhaal): "Zij zeggen het." Waarmee Jezus, zoals met al zijn uitspraken, zich als een meester etaleerde in het ontwijken van antwoorden en de kunst van het er omheen draaien.
:

Jezus als lafbek-of doorwinterd politicus dus, t is maar hoe je het bekijkt. Hij maakt eerst een stuk of wat analfabete vissers en geitenhoeders gek met zijn ik ben de zoon van God lulverhaaltje, als die voor overlast beginnen te zorgen en Jezus daarop wordt aangesproken schuift ie de verantwoordelijkheid af op zijn meelopers!

Zéér actueel, hebben we vandaag nog geillustreerd gezien in dat vervloekte Midden Oosten(het Heilige Land, jawel): de Mubarak aanhangers stormen op kamelen in op de moslimbroeders, die fiere beesten breken de botten van de "vrijheidsstrijders", Mubarak laat verklaren dat hij "er niets mee te maken heeft"...

hans van de mortel

Jehovah als KLOOTZAK laat Jezus barsten

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Feb 04, 2011 10:11 am

mercator schreef:Zéér actueel, hebben we vandaag nog geïllustreerd gezien in dat vervloekte Midden Oosten(het Heilige Land, jawel: de Mubarak aanhangers stormen op kamelen in op de moslimbroeders, die fiere beesten breken de botten van de "vrijheidsstrijders", Mubarak laat verklaren dat hij "er niets mee te maken heeft"...

Zo ook dus met Jezus. Hij hangt aan het kruis en verwacht dat zijn heilige vader die immers God was, hem wel zou redden van de kruisigingdood. Dan heeft Jesus tot zijn schrik in de gaten dat het een illusie is. Dan is het toch logisch dat Jezus met alle kracht uit zijn longen die hij nog heeft, tegen zijn vader zou roepen: "Klootzak die je bent!" Maar Jezus had niet zoveel kracht meer, hij was een naïeve dwaas en fluisterde op luide toon, zonder zijn gevoel voor dramatiek geweld aan te doen: "Vader, laat deze beker, als het u convenieert, aan mij voorbij gaan." (HvdM: volgens mij had het moeten zijn . . . laat de beker NIET aan mij voorbijgaan. Dan pas was hij een oprecht gelovige in de waarheid van zijn vader God geweest. Of zag Jezus het nut van zijn eigen op dat van Abraham gelijkende offer niet in?) Maar hoe dan ook, menig apostel kon hem zodoende toch nog verstaan ondanks al het tumult op de berg. Zodoende kon alles tot in detail haarscherp opgetekend worden. De apostelen stonden immers onder aan het kruis met de voicerecorder in de hand, nietwaar? En zo is het allemaal via de verzamelde werken van het Nieuwe Testament los gelaten op de o zo domme boosaardige wereld van Roodkapje en de wolf.

Controle
Maar het zou natuurlijk ook anders kunnen zijn gegaan. Want tenslotte kan geen zinnig mens hierover ook maar enige zinnelijke controle uitoefenen over alles wat hier in het Nieuwe Testament gezegd wordt. Zoals Jezus die met zijn vader God in de hemel onder één hoedje speelde. Dat het allemaal afgesproken werk was, eerder in de hemel. Luister! Jehovah's Getuigen beweren vol trots dat zij de waarheid en niks dan de ware kennis onder de pet hebben. Zij beweren dat Jezus geen god is, maar zij verkondigen wel aan de deur dat Jesus - ga goed zitten en hou je vast - de allereerste schepping van Jehovah was. En nu nog mooier. Dat alle dingen tot stand zijn gekomen door bemiddeling van Jezus. Met ander woorden: God stond erbij en keek ernaar. Hij deed dus helemaal niks.

Deskundigenpanel
Volgens het internationaal deskundigenpanel uit Brooklyn, de Jehovah's Getuigen, heeft - jawel - Jezus alles geschapen en niet God. Dat wist u nog niet? Nou, u weet zo veel nog niet. Wat Jehovah restte was niet anders dan met zijn hoofd knikken ter goedkeuring. En toch staat in de bijbel dat God de wereld schiep in zes dagen. Ja, over wie hebben we het nu, want in het begin van de bijbel was nog niet bekend hoe die god heette. Was het Jehovah, was het Jezus? We zullen het nooit weten. Maar dat is met alles. We gaan dood, dus we zullen het nooit weten! Zo simpel is dat. En die zes dagen zijn inmiddels aangepast en geworden tot zesduizend jaar. Die stellen op zich ook nog niks voor. Ach, een kniesoor die daar nu weer een punt van maakt. Maar God, die nooit moe kan worden zou je denken, ging toen plotseling rusten. De vraag blijft? waarom nu toch in hemelsnaam?
,
Rare onbekende typetjes
Nou ja beste Mercator, beste mensen, zo zie je maar dat het geen kwaad kan om af en toe je eigen verstand te raadplegen, kritisch na te denken en niet al die onzin, die door rare ons onbekende typetjes is opgeschreven, voor zoete koek aan te nemen en op te eten. Er bestaat geen mens die in staat is de waarheid te vertellen. Want de waarheid zal altijd anders ervaren worden uit de mond van anderen. Je zult de waarheid zelf moeten ervaren. Maar hoe? Goeie vraag. Maar gelet op de statistieken en grafieken kun je best wel aannemen dat die Jezus niet helemaal tof was. Er zat hoe dan ook een steekje bij hem los, zo ook bij mij. Bij wie niet? Wat is normaal?

Gevoelloos mens
Wat iedere psychiater jou kan vertellen is dat het eensluidende kenmerk van de psychopaat is, dat hij gevoelloos is voor medemens en dier. Zeg maar een monster is. Die kwalificatie geldt zeer zeker voor de vader van Jezus, maar Jezus . . . die was toch de gevoeligheid zelve, niet waar? Hij genas doven blinden, kreupelen en hoeren. Wat denk je dan? Jezus! Moet nu de zoon van God al zijn rotzooi, fouten en tekortkomingen, missers en mis-tastingen, die door zijn vader teweeggebracht zijn, weer opruimen en al die fouten weer herstellen? Wat dat betreft is het treurig dat zijn eigen vader hem niet eeuwig op aarde liet leven, tot heil en zegen van de mensheid. Maar net zoals de eerste de beste mafketel laat hij iedereen doodgaan volgens zijn bekende recept. Desnoods met een of andere verschrikkelijke pijnlijke ziekte vooraf. Zei ik kanker? Welnee. Ik zei Lepra, Tyfus, Cholera, Beri Beri, Pest, Malaria, Spaanse griep, Mexicaanse griep, Jehovah's griep. En ga zo maar door in het rijk van de blinde waar elke eenoog theoloog of anderzins vertegenwoordiger op aarde van God is.

Nou, dat een psychopaat gevoelloos is weten we inmiddels wel en die kwalificatie past dan ook wonderwel op de vader van het kindeke Jezus.

Ik herhaal derhalve: JEHOVAH IS EEN PSYCHOPAAT!

Maar je kunt ook gewoon KLOOTZAK tegen Jehovah zeggen. :laugh1:

Zelfkennis
Want een echte god heeft zelfkennis en heeft geen enkele reden om kwaad te worden op die eendagsvlieg HvdM. Voor God is een dag als duizend jaar en andersom. Niet dat ik duizend jaar zal worden, maar misschien toch wel honderd. In feite heeft dit allemaal geen invloed op de waarheid. De waarheid die niets oplost. Helemaal niets.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op Vr Feb 04, 2011 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

mercator

Re: Jehovah als KLOOTZAK laat Jezus barsten

Berichtdoor mercator » Za Feb 05, 2011 10:58 am

hans van de mortel schreef: Of zag Jezus het nut van zijn eigen op dat van Abraham gelijkende offer niet in?)

Er zijn merkwaardige parallellen te vinden tussen Jezus en Hitler. Beiden waren aanvankelijk een nobody, anonieme typetjes in de massa. Ze kwamen wél op het juiste moment, in een onstabiele politieke situatie waarbij de meningen alle kanten konden opgaan. Ze ontdekten het talent bij zichzelf om anderen te beïnvloeden(Hitler heeft dat moment heel expliciet beschreven). Het werd een enorme wisselwerking, die volgelingen vroegen steeds meer van de charismatische leider, die gaf hen dat aanvankelijk dan ook, tot wonderen en mirakels toe. Allebei zagen ze in dat ze zich "bescheiden" moesten opstellen, en moesten spreken in naam van een abstracte "hogere" macht: bij Jezus was dat God, bij Hitler het Duitse Ras. Allebei begrippen die geen mens zou kunnen bekritiseren want ze bestonden niet eens. Allengs wilden de volgelingen hun wensen ook politiek ingewilligd te zien. Hier liep het bij Jezus snel mis. Hij zag in dat dat een brug te ver was en best gevaarlijk en hij probeerde de boot af te houden met praatjes als mijn rijk is niet van deze wereld etc. Maar hij had zich al te veel gecomprommiteerd en kon niet meer terug, voortgedreven door zijn eigen leugens en de beloften die hij aan zijn volgelingen had gedaan. Met het ultieme offer tot gevolg.
Hitler ging verder mee in zijn eigen waan-verhaal, maar uiteindelijk werd die ook in zekere zin gekruisigd als gutmachung voor de beloften die hij niet kon inlossen. Tot het einde toe beweerde Hitler-net als Jezus-dat hij het allemaal niet voor zichzelf deed maar voortgedreven door een abstract idee.

Het verschil is dat het Hitler evangelie Mein Kampf door Hitler zelf, en voor de feiten werd geschreven en niet erna. Mocht Jezus geen analfabeet geweest zijn zou die dat ook wel gedaan hebben.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Mar 24, 2011 8:50 am

Er is een groot verschil tussen beide heren: Hitler bestond wel degelijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

hans van de mortel

Jehovah en zijn evenbeeld als KLOOTZAK

Berichtdoor hans van de mortel » Do Mar 24, 2011 10:09 am

H.Numan schreef:Er is een groot verschil tussen beide heren: Hitler bestond wel degelijk.

Desondanks is de gelijkenis navenant. Een heldere geest gaat bij die gedachte met zijn ogen knipperen en twijfelt aan de eenzijdigheid van de parabel over Jezus. Waarom altijd maar één kant van het verhaal verteld? In een zich op democratie en vrijheid beroepend land als Nederrland zou een universitaire leerstoel voor vrij en kritisch theologisch nadenken Numan zeker niet misstaan. Maar de heersende mens wikt en schikt. Als CDA kan het beslist geen kwaad om zowel christenen als mohammedanen tot je dagelijkse broodnodige geestelijke calorieën als ondersteuning te rekenen.

Vandaar dat ook de leer van het sadisme, dat verankerd ligt in de islam, met de mantel der liefde door het CDA bejegend wordt.

En daarin past een Numan nu eenmaal niet, noch HvdM, Mercator en BFA. Alhoewel BFA volgens mij uit tactisch strategisch opportunisme de christenheid de hand boven het hoofd houdt. En ergens ben ik het wel met hem eens. Ik mag mijn zinnen voor de werkelijkheid niet uit het oog verliezen.

Twee huichelaars bij elkaar (christenen en mohammedanen) bijten elkaar niet. Niet wat het CDA betreft, maar kijk eens om je heen in al die islamitische landen. Haat en intolerantie alom! Maar, hier hebben die mohammedanen toch hetzelfde geloof als hun broeders in de islamitische landen? Ja ja. Dat zeg ik, zij zijn huichelaars, zij parasiteren op de christelijke waarden, maar zijn en blijven desondanks trots op hun sadistisch islamitische geloof.

Religie? Ik zal mij netjes uitdrukken. Als ik eraan denk moet ik onmiddellijk fomeren. :yuk:

Terug naar “Andere Godsdiensten”