Bush wil ook intelligent design-theorie op scholen in VS

Sjeng

Bush wil ook intelligent design-theorie op scholen in VS

Berichtdoor Sjeng » Di Aug 02, 2005 3:28 pm

Bush wil ook intelligent design-theorie onderwijzen op scholen

Bron: nieuws.nl

(Novum/AP) - Amerikaanse scholen zouden de 'intelligent design'-theorie moeten onderwijzen naast de evolutietheorie als het ontstaan van het leven op aarde ter sprake komt. Dat heeft president George Bush maandag gezegd in een interview met verslaggevers van een vijftal Texaanse kranten.

De aanhangers van 'intelligent design' menen dat het leven op aarde te complex is om puur door evolutie te zijn ontstaan. Zij geloven dat een hogere macht de hand heeft gehad in wat een schepping moet zijn geweest.

"Ik denk dat onderwijs bestaat uit het confronteren van mensen met andere ideeën. Als u mij vraagt of ik vind dat mensen aan andere denkwijzen moeten worden blootgesteld, dan is mijn antwoord daarop 'ja'", aldus Bush. Conservatieve christenen, een belangrijk deel van Bush' achterban, zien graag dat de scheppingsgedachte zijn intrede doet in het openbaar onderwijs. Volgens wetenschappers zou de introductie van de intelligent design-theorie betekenen dat de wetenschappelijke grondslagen van het onderwijs worden verkwanseld.

Link naar artikel: http://nieuws.nl/bericht/5/60267
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Di Aug 02, 2005 3:42 pm

Abrahamistische geloven zijn een gesel van begin tot eind.......

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Di Aug 02, 2005 3:49 pm

unholy schreef:Abrahamistische geloven zijn een gesel van begin tot eind.......

Geef mij maar ''waarheden'' gebaseerd op de rede ipv die pseudo-wetenschappelijke theorie waarin een scheppingsverhaal wordt verhuld in een verkrachte versie van de evolutietheorie.
Mensen moeten hun verstand eens leren gebruiken ipv in deze onzin te geloven...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Di Aug 02, 2005 3:56 pm

Ach, ik denk dat al die gelovigen die zo fanatiek zijn, zo fanatiek worden omdat ze diep van binnen ook wel weten dat het ergens niet klopt. Maar ja, toegeven betekend ook alle zekerheden kwijtraken en geconfronteerd worden met vragen waarop geen antwoord is (voorheen gesudstitueerd door God) en de onvermijdelijke dood......(hoort nu eenmaal bij het leven).....

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 02, 2005 4:31 pm

Leuk berichtje!

Ik vraag me af hoe de diepgelovige islam Bush-bushers daar nu op gaan reageren....

En over het "INTELLIGENT" design: zo "intelligent" lijkt Hij(meer dan waarschijnlijk!)/Zij niet te zijn! Al ooit een intelligente designer geweten die eerst miljoenen jaren prototypes van dinosaurussen ontwerpt, er dan een meteoortje op laat vallen en dan terug begint met een prototype van een rat om dan bij een aap te eindigen?

Nou, die zou er in de meeste bedrijven wel snel uitgegooid worden denk ik!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

unholy

Berichtdoor unholy » Di Aug 02, 2005 5:42 pm

Ook een beetje een contradictie : een fundamentalistische wedergeboren christen (Bush) en INTELLIGENT design, als het allemaal niet zo triest was zo ik lachen...

Terug naar “Andere Godsdiensten”