Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef: Het is de theorie die telt Vroeger moest men priester worden in sommige families als men geen vrouw kon vinden voor een bepaalde leeftijd. Ze werden gedwongen om proiester te worden. Dwing iets aan iemand en vroeg of laat wraak dit zich. Priester zijn nu eenmaal mensen.
Mensen die nu priester worden en ze ze doen dit wrijwillig ja daar moet men heel veel respect voor opbrengen.
Is dit juist?
Door de lengte van de opleiding werd de keuze toch rond de plechtige communie gemaakt.
College + seminarie voor een priester, dit maakt + 20j voor de studie afgelopen is en nog iets langer in het seminarie voor een hogere geestelijke.
iemand die in de eerste jaren na zijn plechtige communie stopte met studeren kon een paar jaar later door gebrek aan volledige college-opleiding geen priester meer worden. Ook als hij niet getrouw raakte.

Wat je quote zegt is dat als er voor de 12de verjaardag geen vrouw gevonden werd het maar priester moest zijn.

PS: ik had 5 tante nonnekes. Mijn grootvader stopte al zijn dochters in het klooster om absolutie voor zijn zonden te verkrijgen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Alba schreef: Vervolgens begin je een verhaal over atheïsten en wetten, alsof alleen gelovigen een moraal hebben.
Wat Gelovers-van welke soort ook-maar niet willen inzien is dat ethische en morele begrippen doodgewoon een product van de evolutie zijn, maw de leefgemeenschap is welvarender en succesvoller als er zaken worden toegepast als mededogen, zorg voor zwakkeren, ouderliefde etc;etc., heeft NIKS met een of andere openbaring van buitenaf te maken.

Dat zijn dan die mythische Joods-Christelijke wortels van onze beschaving waar Wilders het spijtig genoeg over heeft, terwijl het de evolutionnaire wortels van onze beschaving zijn, niks te maken met de achterhaalde verzinsels van Joden en Christenen.
@ Alba : Atheisten die hebben wetten en regels maar hun wetten en regels kunnen aangepast worden aan de wensen die op de hoogste trede van de ladder staat.

@ Mecator : Het is degelijk Christelijke waarden die hier in het westen zijn in geworteld.
Darwin heeft eens een paar kinderen uit de buch meegenoemen en heropgevoed. Het lukte maar eens dat ze weer in hun oude omgeving terug kwamen wierpen ze deze af en werden weer 'wilden'.
We weten nu eenmal dat de islam een godsdienst is die geweldadigheden prijst. Doodgewoon naar het leven van hun Profeet Mohammed kijken en wat zij niet mogen doen tegen hun profeet (uitmaken, uitspreken, in vragg stellen,...) waarom = een dictatorschap.
Men ziet ook, vooral in de kleuterklas dat deze moslim kinderen agressieverder zijn.
Een Christenen heeft deze vorm van agressie niet inzich. Het wens in dialoog te gaan minstens of als we iemand zien die gefrustreed rond loopt proberen we die te helpen.

Beste Mecator U heb me een nieuw licht gegeven waardoor ik nu nog meer voor het christendom en hun waarden streeft. Ik dank u hiervoor.

Met vriendelijke groeten
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

BFA schreef:
Een Christenen schreef: Het is de theorie die telt Vroeger moest men priester worden in sommige families als men geen vrouw kon vinden voor een bepaalde leeftijd. Ze werden gedwongen om proiester te worden. Dwing iets aan iemand en vroeg of laat wraak dit zich. Priester zijn nu eenmaal mensen.
Mensen die nu priester worden en ze ze doen dit wrijwillig ja daar moet men heel veel respect voor opbrengen.
Is dit juist?
Door de lengte van de opleiding werd de keuze toch rond de plechtige communie gemaakt.
College + seminarie voor een priester, dit maakt + 20j voor de studie afgelopen is en nog iets langer in het seminarie voor een hogere geestelijke.
iemand die in de eerste jaren na zijn plechtige communie stopte met studeren kon een paar jaar later door gebrek aan volledige college-opleiding geen priester meer worden. Ook als hij niet getrouw raakte.

Wat je quote zegt is dat als er voor de 12de verjaardag geen vrouw gevonden werd het maar priester moest zijn.

PS: ik had 5 tante nonnekes. Mijn grootvader stopte al zijn dochters in het klooster om absolutie voor zijn zonden te verkrijgen.
Ja dit is waar wat ik geschreven heb helemaal boven aan deze citaat. U bevestigd ook beste BFA door te schrijven Ps : ik had 5 tante nonnekes. Mijn Grootvader stopte al zijn dochters in het klooster om absolutie vaan zijn zonden te verkrijgen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef:Het is degelijk Christelijke waarden die hier in het westen zijn in geworteld.
Wat men in China op universiteiten leert is dat Christelijke waarden en zienswijzen het Westen succesvol hebben gemaakt.
Ergens is daar iets van aan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef: Ja dit is waar wat ik geschreven heb helemaal boven aan deze citaat. U bevestigd ook beste BFA door te schrijven Ps : ik had 5 tante nonnekes
Er is een verschil tussen een priester die de mis opdraagt en biechten afneemt en een broeder of een non die in een klooster leven.
Voor de priester was een bepaald opleidingsniveau nodig met de kennis van Grieks en Latijn dat men niet voor zijn 20 had.
een broeder of een non maakten deel uit van een autonome leefgemeenschap, waar ieder een plaats volgens opleiding kon vinden.
Niet elke broeder of non waren gekwalificeerd om de taken van priester uit te voeren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

BFA schreef:
Een Christenen schreef: Ja dit is waar wat ik geschreven heb helemaal boven aan deze citaat. U bevestigd ook beste BFA door te schrijven Ps : ik had 5 tante nonnekes
Er is een verschil tussen een priester die de mis opdraagt en biechten afneemt en een broeder of een non die in een klooster leven.
Voor de priester was een bepaald opleidingsniveau nodig met de kennis van Grieks en Latijn dat men niet voor zijn 20 had.
een broeder of een non maakten deel uit van een autonome leefgemeenschap, waar ieder een plaats volgens opleiding kon vinden.
Niet elke broeder of non waren gekwalificeerd om de taken van priester uit te voeren.
Het heeft te minsten aan hoe het was te leven in die tijd. Geen vrouw of man = naar het klooster of priester worden als men wel degelijk slim was.
Inteligentie geeft niets te maken met emotionele inteligentie, sociaal vaaridg zijn.
Kijk maar rond in uw groep, net werk.

Ik ga er eventjes uit. moet nog wat dingen doen.

Hopend dat met u goed gaat en met vriendelijke groetjes
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef:Geen vrouw of man = naar het klooster
Dit was een mogelijkheid.
Een Christenen schreef:of priester worden als men wel degelijk slim was.
In verband met het onderwijs was deze keus al gemaakt voor er aan vrouw gedacht werd.
Priester worden omdat men geen vrouw vond, bestond niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door mercator »

BFA schreef: Wat men in China op universiteiten leert is dat Christelijke waarden en zienswijzen het Westen succesvol hebben gemaakt.
Ergens is daar iets van aan.
De Romeinse maatschappij was in het Westen ook bepaald succesvol, lang voor er van christelijke "waarden" sprake was. Het grote pluspunt van het christendom is dat het de Antieke zienswijzen heeft weten op te nemen. Christus werd op initiatief van godsdienstwaanzinnige Joden gekruisigd, de Romeinen zelf zagen er geen kwaad in.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: @ Mecator : Het is degelijk Christelijke waarden die hier in het westen zijn in geworteld.
Je leest nog altijd niet wat ik schrijf. Er is niks specifieks Christelijks aan luisterbereidheid, mededogen, zorg voor zwakkeren, solidariteit etc. Dat zijn instincten die in meer of mindere mate in alle populaties voorkomen. Simpelweg omdat die eigenschappen nuttig zijn voor het voortbestaan van de groep.

Bij de moslims zijn deze positieve kenmerken minimaal aanwezig en dus hadden ze al lang uitgestorven moeten zijn. De moslims hebben de hoerenchance dat de Westerse beschaving al die eigenschappen in (te) grote mate heeft en steeds de moslims tegen het eigen belang in gepamperd en beschermd heeft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: Darwin heeft eens een paar kinderen uit de buch meegenoemen en heropgevoed. Het lukte maar eens dat ze weer in hun oude omgeving terug kwamen wierpen ze deze af en werden weer 'wilden'.
Heeft Darwin zo iets echt gedaan ? Ik kan het me moeilijk voorstellen dat die grijze wetenschapper zulke rare experimentjes zou uitgevoerd hebben.
Maar wat wil je nu hiermee zeggen ? Dat moslims zo achterlijk en gewelddadig zijn ligt aan heel wat factoren tegelijk, niet alleen door hun boekje.
Het Oude Testament staat ook vol moord en doodslag en toch is dat geen garantie dat Joden en masse gewelddadig zijn.

In een andere draad hier hebben we het over Japan gehad. De Joods Christelijke invloed daar is altijd minimaal geweest, en je kan toch écht niet zeggen dat Japanners onbeschaafde, violente en sociaal onaangepaste individuen zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door H.Numan »

Een Christenen schreef:Het heeft te minsten aan hoe het was te leven in die tijd. Geen vrouw of man = naar het klooster of priester worden als men wel degelijk slim was.
Inteligentie geeft niets te maken met emotionele inteligentie, sociaal vaaridg zijn.
Kijk maar rond in uw groep, net werk.
Ik kom uit een zwaar Roomsche familie, beide zijdes.
2 ooms + 3 tantes het klooster in, en aan de andere kant iets minder.
Zoveel dat de pastoor aan mijn opa vroeg: die laatste dochter van je, gun die nou in Godsnaam een gewoon leven! (Dat is dus mijn moeder geworden.)
Ik ben het niet met je eens dat ongetrouwde mensen het klooster in gejaagd werden.
Het is wel waar dat veel vrouwen non werden, om in ieder geval uit huis te kunnen komen. Die kloostertantes van me deden dat grotendeels om die reden.
Hun broers wilden graag priester worden. Dat op zeker. Via het klein en groot seminarie kregen ze een opleiding die mijn opa nooit zelf had kunnen betalen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Peter Louter »

Chritenen maakt zo te zien gebruik van een vertaalprogramma.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:Onze ethische normen en moraliteit zijn een instinct, niet meer of minder. Een instinct is een algemeen aangenomen maar onberedeneerd gedragspatroon dat het individu en het collectief ten goede komt.
Om even in de sfeer te blijven: als er een tsunami op je afkomt is de eerste reactie onberedeneerd wegrennen, terwijl misschien meer overlevingskansen zou hebben om in een boom te klimmen. Let wel:misschien, maar je voelt gewoon aan dat je met wegrennen het meeste kans hebt.
Zo is het met moraliteit ook. Een samenleving gedijt nu eenmaal beter-in het algemeen-als er niet geroofd, gemoord en gemarteld wordt, als de ouders naar hun kinderen omkijken, als er beleefde omgangsvormen zijn etc. Er zullen wel maatschappijen zijn die dit instinct ontkennen-moslims leven bijv. maar wat graag van roof en plundering-maar uiteindelijk zetten die zichzelf in een heel benarde positie. Als wij stoppen met de moslims te onderhouden komen ze van honger om, hun instinct is verzwakt door eeuwen lang profitariaat.

Met goddelijke inspiratie al dan niet opgeschreven in een Bijbeltje of een Torah heeft dat niets te maken. Het enige wat de schrijvers van die boekjes deden was dat instinct in een iet of wat literaire vorm beschrijven.

Maar dan zou iedereen dit hebben, ook moslims. Waarom hebben deze volgens uw citaat mindere waarden. normaal zou dit ook aan hun ziel moeten zitten als men ook van uitgaat dat de mens geevolueerd is uit apen. waarom zouden deze moslims de boot ontsprongen hebben.

Omdat ze,als men kijkt naar hun profeet, geweld prijst.
Heden zijn er uitspraken imet de sharia als wet dat een gewone moslim wordt benadeld in die uitspraken tegenover een iman of sjeik.
Bij hun is niemand gelijk.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Een Christenen schreef: Nooit iets letterlijk opnemen.
Dus Jezus kon niet over het water lopen?
Hij kon dit wel : Als een zon van God (God die hier de aarde en alles erop en eraan heeft geschapen) zou dan zijn zoon de moleculaire samenstelling van water, onder zijn voeten, zodanig veranderen dat hij erover kon lopen.

Anderzeids kan men ook zeggen dat geloven in iets bergen verzet.
Soms is geloven in iets tot een goed einde brengen en het volhouden erin te geloven meer dan voldoende.

Met vriendelijke groetjes
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

H.Numan schreef:
Een Christenen schreef:Het heeft te minsten aan hoe het was te leven in die tijd. Geen vrouw of man = naar het klooster of priester worden als men wel degelijk slim was.
Inteligentie geeft niets te maken met emotionele inteligentie, sociaal vaaridg zijn.
Kijk maar rond in uw groep, net werk.
Ik kom uit een zwaar Roomsche familie, beide zijdes.
2 ooms + 3 tantes het klooster in, en aan de andere kant iets minder.
Zoveel dat de pastoor aan mijn opa vroeg: die laatste dochter van je, gun die nou in Godsnaam een gewoon leven! (Dat is dus mijn moeder geworden.)
Ik ben het niet met je eens dat ongetrouwde mensen het klooster in gejaagd werden.
Het is wel waar dat veel vrouwen non werden, om in ieder geval uit huis te kunnen komen. Die kloostertantes van me deden dat grotendeels om die reden.
Hun broers wilden graag priester worden. Dat op zeker. Via het klein en groot seminarie kregen ze een opleiding die mijn opa nooit zelf had kunnen betalen.
Sorry maar u spreek u eigen tegen : Gun die nou in Godsnaam een gewoon leven. Dus haar vader dwong haar.

Ik wou maar zeggen er was altijd een soort dwang om priester te worden; non te worden of als broeder te leven.
Dat is totaal verkeerd geweest.

Het zou een roeping moeten zijn. U moet zelf naar de het senimarie stappen, naar het klooster gaan uit uw eigen wil, of gods wil. God moet U 'roepen'.

Groetjes
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Peter Louter schreef:Chritenen maakt zo te zien gebruik van een vertaalprogramma.
Misschien wel, misschien niet.

Ik kan in het vaticaan zitten (paus) misschien of ik kan ergens in een stad in vlaanderen zitten.

Wie ben ne ik, is er iemand die weet hoe ik heet?
Urbanus he ook een naam van een paus....
Bevrijdt hij niet mensen, de komiek en/of de paus?

Of typ ik gewoon weg uit mijn gedachte en plaatst het zonder het na te lezen.

Vooroordelen he,
Mensen met vooroordelen zijn .... :D
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Tukkerin »

Hoe christelijk ben je eigenlijk, Een Christen? Woon jij in de Bible Belt? [c045.gif]
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Tukkerin »

BFA schreef:
Een Christenen schreef:Het is degelijk Christelijke waarden die hier in het westen zijn in geworteld.
Wat men in China op universiteiten leert is dat Christelijke waarden en zienswijzen het Westen succesvol hebben gemaakt.
Ergens is daar iets van aan.
Wat studenten leren op Theologische Universiteiten ( kan niet spreken namens alle, maar in Kampen wel) is dat normen en waarden arbitrair zijn, dus ook de christelijke. Elke samenleving geeft via de vormen en gebruiken van een taal een andere uitdrukking aan het geloof, die nauw aansluiten op de riten van een cultuur. Zo werd ons geleerd ( er werd voor het gemak van uitgegaan dat we na de studie iets met zendelingswerk zouden doen: zie je het al voor je, een moslima die zendelingswerk doet) wat het begrip ethno-worship/inheemse liturgie inhoudt, moesten we allerlei werken lezen van Lester Ruth, J.G. Davies, enzvoorts. Frappant hoe men hier in het Westen aan zelvervuiling doet en niet durven toe te geven dat hun normen en waarden toch wel grotendeels superieur zijn. Was nota bena de enige in de klas die gewoon altijd zei dat de westerse normen en waarden superieur is, de andere Hollandse studentjes durfden dat gewoon niet.
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: Was nota bena de enige in de klas die gewoon altijd zei dat de westerse normen en waarden superieur is,
Van jou verwacht ik niet anders.
Tukkerin schreef:de andere Hollandse studentjes durfden dat gewoon niet.
Het multiculturisme heeft een kwade god die enkel onderdanige onderwerping aanvaardt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Tukkerin schreef:Hoe christelijk ben je eigenlijk, Een Christen? Woon jij in de Bible Belt? [c045.gif]
Men groeit daarin. De weg is misschien met omwegen en bulten maar het verrijkt me, in ziel wel te verstaan.

Ik heb andere godsdiensten bekekn, dichtbij en veraf en ben sterker uit het christendom gekomen.

En U Tukkerin wat is uw geloof en hoe gelovig bent U?

Met vriendelijke groetjes
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door silkyboxershortXL »

Een Christenen schreef:
Tukkerin schreef: Woon jij in de Bible Belt? [c045.gif]
Men groeit daarin.
Ik daarentegen kreeg met de belt, riem, er flink van langs. Ellenlange vloeken van mijn vader, die
kennelijk wat moeite had met zijn incarnatie, aanhorend. Angst was de troefkaart die uitgespeeld werd. Een battlefield dat gezin. Ook een soort bible belt. Verder was elke vorm van geloof, godsbeleving afwezig, geen kerk, alleen een blauwe maandag zondagsschool. Dat was leuk, verhaaltjes. Tussen 15e en 20e jaar lachte ik smalend om gelovigen. Na mijn 30e waren er inmiddels zoveel 'onverklaarbare toevalligheden' gebeurd, ik gaf de
magie van de wereld het voordeel van de twijfel, ik begon schietgebeden voor oplossingen, dat werkte prima. Zelfs zo goed dat ik me nu nog wel 2 keer bedenk voor ik me daaraan waag. Nog steeds heb ik de bijbel niet gelezen, geen kerkdienst bezocht, heb de pest aan instituties en behalve soms een verhaal als dit heb ik het liever niet over "geloofs"zaken. Ik vind het een zeer persoonlijke aangelegenheid en schaam me er een beetje voor omdat het niet te bewijzen valt. Het is voor mij duidelijk dat ik een relatie met God heb. Er zijn geen bewijzen voor aan te dragen, ik heb ze ook niet nodig, twijfel niet aan mijn eigen waarnemingen en wil niemand daar ongevraagd mee 'lastigvallen'. Mijn evangelie is; Je moet niet geloven, je moet zorgen dat je het zeker weet. Dit sluit wonderwel aan bij tal van maatschappelijke stromingen. Uitzonderingen volop, vooral bij linkse en Christelijke
partijen.

Nu de islam, al na een paar aya´s (koran-verzen) had ik door dat de god van de Christenen een heel andere is dan allah. Ongeveer en ook nauwkeurig het tegenovergestelde, is de islam en Mohammed als dezelfde slang uit het paradijs die de mens verleid zijn grootste gaven, denken, liefde op te geven nu voor de beloofde zekerheid een plekje naast God in de hemel te krijgen. Die gestoorde figuur, Mohammed, is die slang. Nu, 1400 jaar na Mohammed zijn de volgelingen van plan met 1.5 miljard sterk bijna zover om de rest van de wereld hun godsbegrip dwingend aan iedereen op te leggen. Denken ze, maar bloed en leed zal ieders deel zijn daardoor. Met de islamitische doodsverheerlijking is het een koud kunstje om andersdenkenden, gelovigen, joden te vermoorden teneinde de opdracht uit de koran te volbrengen en het islamitisch wereldkalifaat te stichten.

Dit forum is gestart door een ex-moslim die de zelfstandige denkkracht had om zich los te maken
van het gekkenhuis dat islam heet.
Niet vreemd dat er op dit forum een bonte mengeling van gelovigen, vurige atheïsten, politiekelingen en anderen zijn die één ding voorzeker delen; Het besef dat de islam niet iets is dat maar zomaar overwaait, maar een bedreiging is voor waarden, normen en persoonlijke vrijheid en dat er daadkrachtig opgekomen moet worden voor de verworvenheden en het behoud van onze eigen samenleving. Islam past daar niet in.
Ook het Christendom heeft verstikkend gewerkt op mens en maatschappij, maar daar is korte metten mee gemaakt, je bent vrij Christen te willen zijn, een seculiere staat hebben we gerealiseerd.

Heeft een Christen heeft de plicht die slang te weerstaan? Dat zijn de discussies die we hier graag zien. Ik weet dat er hele volksstammen Christenen zijn die denken dat de islam zoiets is als een Abrahamistisch geloof dat middels 'hulp' en 'op weg helpen' uiteindelijk binnen de eucumenische diversiteit past. Het is een deel van de misleiding door Mohammed dat te laten denken. Net als bij Ali Sina zal denkkracht de bevrijding kunnen brengen die nodig is
om te doorzien hoe de islam werkt. Waar sta jij als Christen?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Pilgrim »

Heel goed geschreven Silky! :rock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Dhana »

Daar sluit ik me bij aan, Pilgrim!!!
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Beste silkyboxershortXL

Wat U beleeft met de schiet gebedjes ervaar ik ook. Ik ben een late dertiger die vroeger mee moest naar de kerk. Toen werd ik vrij gelaten en heb dingen geproefd. Die gebedjes die bleven maar werden moeilijker beantwoord, maar beantwoord.

Nu ik wat meer op het rechte pad ben worden die schiet gebdjes vlugger beantwoord. Het maak me sterker tegenover anderen. Vroeger was ik nogal vlug geirriteerd en leek ik dit ook heel goed blijken. Ik ben daar nu zachter ingeworden.

Als dank ga ik naar de kerk, misviering om Hem te danken. Vooral het goede.

Ik kon dit gemakkelijk voor mij houden maar waarom mijn belevenis niet laten getuigen naar anderen. Het was een zeer moeilijke stap voor maar ik ben blij dat ik die stap heb gezet.

Ik was de mening aangedaan en nu nog als men iets goed beleeft wil ik dit delen met anderen zij hebben zeker het recht om van dat goede te genieten.

Eerlijk gezegd ik denk er heel sterk aan om priester of pater of broeder te worden. Er is 1 stap dat me tegen houd en dat is de hoofzonde Lust.

Hopend U hiermee van dienst te mogen zijn

Groet ik u
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef:Er is 1 stap dat me tegen houd en dat is de hoofzonde Lust.
Met een scherp kapmes is die lust op een fractie van een seconde weg.
Houtje met iets zachts rond tussen tanden steken. Anders gaan die tanden mee weg. Een vals gebit is niet de bedoeling (vermoed ik).
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie