Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Dhana »

Een Christenen schreef:Ik ben een late dertiger die vroeger mee moest naar de kerk.
Volgens mij is u nu erg aan het jokkebrokken. Ik heb uw schrijftrant niet meer gezien sinds mijn overgrootmoeder overleden is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door silkyboxershortXL »

Een Christenen schreef: Vroeger was ik nogal vlug geirriteerd en leek ik dit ook heel goed blijken. Ik ben daar nu zachter ingeworden.

Jeugdigen hebben vaak wat moeite hun eigen (on)belangrijkheid op waarde te schatten. Daar niet opmerkzaam over te zijn maakt de zogenaamde oudere jongere.Tegenwoordig zijn er zelfs gepensioneerde jongere.
Een Christenen schreef:Eerlijk gezegd ik denk er heel sterk aan om priester of pater of broeder te worden. Er is 1 stap dat me tegen houd en dat is de hoofzonde Lust.


De zekerheid in mijn leven is; Als ik een 'probleem' heb opgelost komt er weer een nieuw probleem en dat is altijd groter als het opgeloste probleem. De kunst is om dat blijmoedig als uitdaging te zien. Het kan zijn dat een kerkelijke gemeenschap je kan troosten.
Een Christenen schreef:Als dank ga ik naar de kerk, misviering om Hem te danken. Vooral het goede.
Ik geloof niet dat je daarmee God een plezier doet, integendeel
Een Christenen schreef:Ik kon dit gemakkelijk voor mij houden maar waarom mijn belevenis niet laten getuigen naar anderen. Het was een zeer moeilijke stap voor maar ik ben blij dat ik die stap heb gezet.
Waar het hart vol van is stroomt de mond van over. Je hart kan vol zijn maar het is jouw hart dat vol is, een persoonlijke gewaarwording die naar zelfgenoegzaamheid neigt en waar dus waakzaamheid voor geboden is, meer niet. Laat met daden zien wat je drijft. Een beetje moderne broeder of zuster heeft tegenwoordig de habijt uitgedaan en beweegt zich tussen de mensen. Laat de tijdsgeest niet aan je voorbij gaan! De
tijdsgeest in Christelijk perspectief is de islam die de westerse samenleving is binnengedrongen en probeert onze normen en waarden om te vormen naar de islamitische.
Een Christenen schreef:Ik was de mening aangedaan en nu nog als men iets goed beleeft wil ik dit delen met anderen zij hebben zeker het recht om van dat goede te genieten.
Mensen hebben in beginsel een sociale grondslag. Ook hier weer als commentaar; In de islam is jouw mening ongewenst.
Evenals jouw Christen zijn. Je bent al ter dood veroordeelt door Mohammed. Wie zal je moeten verdedigen tegen dat onrecht?
Hoezo hebben mensen automatische rechten? Onoplettendheid en onnadenkendheid zijn 'des duivels oorkussen' het veroorzaakt onbekendheid over wat goed en kwaad is en vernederen hen tot weerloze te slachten offers voor allah cq de duivel.

Een Christenen schreef:Hopend U hiermee van dienst te mogen zijn

Groet ik u
Insgelijk.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door gideong »

Een christen mag zijn leven leven, inclusief zijn man en vrouw zijn. Het fijne van Jezus is dat hij vrouwen en mannen als vrije mensen ziet.
Vrij om te eten wat en wanneer hij/zij wil. Vrij om om te gaan met wie hij wil. Ook de apostelen hadden een vrouw. Dat de katholieke kerk zo moeilijk doet voor zijn eigen personeel is niet bijbels. Je kan ook christen in een andere kerkgemeenschap worden, misschien wel een idee voor je.
Maar wees eens eerlijk .
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door H.Numan »

Ik ben bang dat je iets te veel het 'nu' ziet als het 'altijd'. De katholieke kerk heeft behoorlijk strakke regels. Alleen worden die 'nu' niet nageleefd. Vroeger wel, en niet zo zuinig ook. Ik heb helaas (of gelukkig?) de pech uit een zeer roomsche familie te komen, die zo'n beetje de Taliban stam van het katholicisme vormde.
Mijn opa zette in de vastentijd de brievenweger op tafel. Als je boterhammen meer wogen dan de kerk toestond ging het overbodige er af.
Dat zijn zoons om de haveklap flauwvielen in de kerk? Ach meneertje, zo leren ze wat het geloof betekend! Zat opa Numan dus echt niet mee.

Als je tijdens de vasten met de brievenweger controleert of er niet te veel gegeten wordt neem ik aan dat je begrijpt dat vis iedere vrijdag op het menu stond. Of eieren of niks. Tijdens de vasten werd er zeer beslist niet gesnoept. Mijn zusje en ik kregen een vastentrommeltje waarin we de hele week snoep moesten stoppen, dat we dan uitsluitend op zondag mochten opeten.
Mijn zus is net zo fanatiek, zo niet een flink eind erger dan mijn opa.

Als je de kerk van vandaag vergelijkt met voorbije periodes blijkt dat die zogenaamd onveranderlijke kerk gewoon net zo hard verandert als al het andere. Alleen houden ze dat heel stil. De vroege kerk is niet te vergelijken met de vroeg middeleeuwse kerk, laat middeleeuwse kerk, contra-reformatie, victoriaans en na het 2e concilie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Schepsel »

Wat een ramp lijkt me dat. Maar waarom was er een regel over de maximumhoeveelheid brood? Het komt ten eerste tamelijk ziek over dat ze zelfs regels willen maken voor mensen hoe ze ontbijten, ten tweede: Waarom zouden ze überhaupt, en ten derde: Volgens mij is het niet eens bijbels.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Joop Klepzeiker »

Zou het niet eens tijd worden dat de gelovigen gaan inzien dat geloof en kerk 2 verschillende zaken zijn.

Als atheïst zijnde wil ik het niet hebben over de verkrachting van het evangelie van Jezus door de machtsgeile kerk.

Ik bedoel : als ze jezus verzopen hadden liepen de gelovigen nu met een aquarium om hun nek.
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Plaats reactie