Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

silkyboxershortXL schreef:
Christenen, ik ben er inderdaad achter gekomen dat het atheïstisch/humanistisch denken mij er niet van kan weerhouden om willekeurig wie naar het leven te staan. Zou ik kunnen moorden? Alleen
de gedachte "goed" te willen zijn heeft geen grond en is dus niet toereikend. B.v. Joseph Kony (leger van de Heer) wat zou ik met hem doen als ik hem tegen zou komen en wetend welke daden hij nog zou gaan verrichten? Hem vermoorden zou een eind maken aan zijn moorden. De oplossing is hem in het gevang te gooien en pas als hij en ieder ander ervan overtuigd is dat hij tot inzicht is gekomen
van zijn dwalingen vrij te laten.
Er zijn heel veel oorlogen of misdaden begaan in naam van God. soms wordt de naam van God misbruikt.

Paus Urbanus II heeft eens bevolen om op kruistocht te gaan naar Jeruzalem om de stad aan te vallen.
Dit was enkel om de Christenen te bevrijden van de Islamitische overheersing. Dit ook naar een hele weg van diplomatie.

Als iemand de naam van God Misbruik zoals Kony dit gedaan heeft moet men deze opsluiten. Hij heeft zelf kinderen ingezet. wie doet nu zo iets. kinderen misbruiken. Jezus is toch gekomen als boorling. Hij is hier geboren.

Hij strijd/streed tegen het kwade. Soms is dit een innerlijke strijd soms meer.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Schepsel »

God IS het kwade.

Maar welkom, Een Christenen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Beste monique,

Het misbruik van kinderen door priester is een zeer zwaar vergrijp. Jezus is op aarde gekomen door geboren te worden. Dus als baby. Een christen die een kind misbruik verloochelt zijn geloof. Doet aan Godslastering.

Als een priester dit doet is dit nog eens zo erg. Iemand die het christelijk geloof verkondigd en dan nog eens een kind misbruik. Dat is onbegrijpelijk wat die motivatie moet geweest zijn.

Er zijn regels die soms worden opgelegd om misbruik of die van iets minder gelovigen te condicioneren. Anderzijds om anderen te beschermen. Regel van Benedictus/Franciscus/Arme Klaren...

De bedoeling is vrede.

mensen zijn lui en iets vrijwillig doen, ja als het iets opbrengt behalve geld. Het zal natuurlijk mooi zijn en van enige verstand spreken dat men het slechte, kwade niet binnelaat in U/Hun.
Maar men weet niemand is perfect en iedereen kan zich eens vergrijpen aan het kwade.

Regels zijn er ook om orde te scheppen. regels/wetten zouden moeten geinsprieerd worden op de 10 geboden. hoe zou de wereld eruit zien als dit zo zou zijn.
Jammer genoeg zijn er heel veel wetten en regels. men kan daaruit opmaken dat mensen niet erg gewillig zijn om regels na televen.

Er is in de jaren 70 tig een wind geweest van vrije liefde en naar india trekken. Dit heeft invloed gehad op de mensen en hun gedachtengoed dat ze hebben vastgelegd in een paar regels wetteksten.

De zure vrucht die werd voorgesteld als zoet moeten we nu eten.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef:
Paus Urbanus II heeft eens bevolen om op kruistocht te gaan naar Jeruzalem om de stad aan te vallen.
Dit was enkel om de Christenen te bevrijden van de Islamitische overheersing.
Zulke Pausen zouden we nu terug moeten hebben, hun geloof en waarden ook metterdaad willen verdedigen ipv uit een antiek boekje te beginnen citeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Alba schreef: Vervolgens begin je een verhaal over atheïsten en wetten, alsof alleen gelovigen een moraal hebben.
Wat Gelovers-van welke soort ook-maar niet willen inzien is dat ethische en morele begrippen doodgewoon een product van de evolutie zijn, maw de leefgemeenschap is welvarender en succesvoller als er zaken worden toegepast als mededogen, zorg voor zwakkeren, ouderliefde etc;etc., heeft NIKS met een of andere openbaring van buitenaf te maken.

Dat zijn dan die mythische Joods-Christelijke wortels van onze beschaving waar Wilders het spijtig genoeg over heeft, terwijl het de evolutionnaire wortels van onze beschaving zijn, niks te maken met de achterhaalde verzinsels van Joden en Christenen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

@ Alba,

Ik stel me niet enkel in gedachte van Lilliane en/of haar dochter. Het is ruimer dan dat. Ik hoop dat tenminsten Lilliane mijn woorden ziet als medeleven. Ik hoop dat ander mensen die indezelfde situatie verkeren hier kracht kan uit putten.

Anders zou ik enkel haar prive een bericht gestuurd hebben
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Een Christenen schreef:Ter verduidelijking : God heeft een vrouw gekozen om zijn kind op de wereld te zetten.

Hij kon het ook zowiezo zo doen zonder een vrouw. Hij kon gemakelijk uit aarde of uit een tak zijn boodschapper maken.

Maar toch koos hij voor een vrouw : Maria die onbevlekt ontvangen is.
Dat dogma van de Onbevlekte Ontvangenis is recent, werd door het college van kardinalen ingevoerd midden 19de eeuw na de visioenen van Bernadette in Lourdes. Die "keuze" van je God voor de Onbevlekte Ontvangenis is dus een fantazietje dat JIj Hem toeschrijft, in realiteit is het een verordening van zeer menselijke oude venten in het Vaticaan anno 1875( of zo iets).

Ik noteer met een glimlach dat de Here God niet zijn toevlucht heeft genomen tot aarde of een tak om Zijn Zoon ineens op de wereld te zetten. Dat zou tot hilarische taferelen kunnen aanleiding geven als je het even visueel probeert voor te stellen.
Het is aangenomen naar zoveel strijd. Het is geen fantazie : als God een wereld kan scheppen met water, aarde, vuur, lucht en mens met planten en dieren er boven op zou Hij dan een vrouw zwanger kunnen maken om Zijn woord te kunnen verkondigen?

Aarde kan stof beteken (eerste wet van Chemie of fysica). Een molecule is een deel van een stof... wij mensen bestaan nu eenmaal uit iets, een stof, verschillende stoffen.

Nooit iets letterlijk opnemen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Schepsel schreef:God IS het kwade.

Maar welkom, Een Christenen.

De Duivel is het Kwade.

Er is nu eenmaal Goed en Kwade.

We hebben telkens de keuze wat we willen doen.

Als men het kwade kiest op dit keuze moment (welke pad men wilt begaan) dan ga men kwaade terug krijgen. vroeg of laat.

Sorry voor mijn vorige berichten die ik in haast heb afgesloten ,
(heet van de strijd)

Mijn vriendelijke groeten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: Het is aangenomen naar zoveel strijd. Het is geen fantazie : als God een wereld kan scheppen met water, aarde, vuur, lucht en mens met planten en dieren er boven op zou Hij dan een vrouw zwanger kunnen maken om Zijn woord te kunnen verkondigen?
Dat lijkt me idd veel meer voor de hand te liggen dan te proberen een Heiland uit een stok of een steen te voorschijn te toveren [hypocrite.gif]

OLVrouw verscheen aan Bernadette en vertelde haar je suis l'immaculèe conception, dat was een formule die volkomen nieuw was, ga je in vroegere teksten niet terug vinden. De Paus vond dat het moment gekomen was om eens en voor altijd komaf te maken met al die discussies over de ware natuur van Jezus en van dan af werd het een dogma=wat moet geloofd worden zonder discussie.

Maar nu wat meer to the point: wat is jouw mening over de Islamisering van de wereld en het feit dat de moslims zich als een olievlek uitbreiden? Zie je het als een probleem, en zo ja, wat wil je daar uit Christen perspectief aan doen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: Nooit iets letterlijk opnemen.
Dus Jezus kon niet over het water lopen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Schepsel »

Het maakt niet uit. Ik zie alleen de theoretische figuur God als een kwaadaardig sujet, daar heeft geen duivel wat mee te maken. Maar goed. Hoe zie je de Islam?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Alba schreef: Vervolgens begin je een verhaal over atheïsten en wetten, alsof alleen gelovigen een moraal hebben.
Wat Gelovers-van welke soort ook-maar niet willen inzien is dat ethische en morele begrippen doodgewoon een product van de evolutie zijn, maw de leefgemeenschap is welvarender en succesvoller als er zaken worden toegepast als mededogen, zorg voor zwakkeren, ouderliefde etc;etc., heeft NIKS met een of andere openbaring van buitenaf te maken.

Dat zijn dan die mythische Joods-Christelijke wortels van onze beschaving waar Wilders het spijtig genoeg over heeft, terwijl het de evolutionnaire wortels van onze beschaving zijn, niks te maken met de achterhaalde verzinsels van Joden en Christenen.
Waar ligt dan de wortels dan van deze zorg voor anderen. Waar is de bron. Men moet niet tot het bot gaan maar ook kijken naar het merg.

Met vriendelijke groeten
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Maar nu wat meer to the point: wat is jouw mening over de Islamisering van de wereld en het feit dat de moslims zich als een olievlek uitbreiden? Zie je het als een probleem, en zo ja, wat wil je daar uit Christen perspectief aan doen?
Ik zie dit als een groot probleem. vooral als men kijkt naar het leven van de profeet Mohammed. moslims mogen hun profeet en hun god niet in vraag stellen? Waarom niet = een sekte.

Iemand die hoger geplaatst is krijgt dus meer. Welke godsdienst stelt het leven van hun volgelingen als niets voor (zelmoord terroisten). Geen enkele dan de Islam. Kan dat een bedoeling van een God zijn?

Wat ik uit Christelijk perspectief wilt aan doen is te minsten het woord verkondigen, uitleggen of proberen toch. De rest volgt wel. ik bedoel niet enkel de mensen maar ook het verdere levensbeschouwing.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Een Christenen schreef: Nooit iets letterlijk opnemen.
Dus Jezus kon niet over het water lopen?
Hij kon dit wel. als een zoon van een god, die een wereld en alles errond kan scheppen, waarom zou hij dan niet over water kunnen lopen?

Wat Jezus heeft gedaan heeft hij gedaan. Je kunt het ook anders interpreteren dat geloof bergen verzet, ten minsten als minder of niet gelovigen.

Met vriendelijke groeten
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Alba »

Een Christenen schreef: Je kunt het ook anders interpreteren dat geloof bergen verzet, ten minsten als minder of niet gelovigen.
Wat bedoel je hiermee? Dat als je geen christen bent, dat je geloof dan minder is als je gelooft?
mercator schreef:
Alba schreef:
Vervolgens begin je een verhaal over atheïsten en wetten, alsof alleen gelovigen een moraal hebben.

Wat Gelovers-van welke soort ook-maar niet willen inzien is dat ethische en morele begrippen doodgewoon een product van de evolutie zijn, maw de leefgemeenschap is welvarender en succesvoller als er zaken worden toegepast als mededogen, zorg voor zwakkeren, ouderliefde etc;etc., heeft NIKS met een of andere openbaring van buitenaf te maken.

Dat zijn dan die mythische Joods-Christelijke wortels van onze beschaving waar Wilders het spijtig genoeg over heeft, terwijl het de evolutionnaire wortels van onze beschaving zijn, niks te maken met de achterhaalde verzinsels van Joden en Christenen.

Waar ligt dan de wortels dan van deze zorg voor anderen. Waar is de bron. Men moet niet tot het bot gaan maar ook kijken naar het merg.
Vertel het maar. Vind je niet dat Mercator gelijk heeft?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Onze ethische normen en moraliteit zijn een instinct, niet meer of minder. Een instinct is een algemeen aangenomen maar onberedeneerd gedragspatroon dat het individu en het collectief ten goede komt.
Om even in de sfeer te blijven: als er een tsunami op je afkomt is de eerste reactie onberedeneerd wegrennen, terwijl misschien meer overlevingskansen zou hebben om in een boom te klimmen. Let wel:misschien, maar je voelt gewoon aan dat je met wegrennen het meeste kans hebt.
Zo is het met moraliteit ook. Een samenleving gedijt nu eenmaal beter-in het algemeen-als er niet geroofd, gemoord en gemarteld wordt, als de ouders naar hun kinderen omkijken, als er beleefde omgangsvormen zijn etc. Er zullen wel maatschappijen zijn die dit instinct ontkennen-moslims leven bijv. maar wat graag van roof en plundering-maar uiteindelijk zetten die zichzelf in een heel benarde positie. Als wij stoppen met de moslims te onderhouden komen ze van honger om, hun instinct is verzwakt door eeuwen lang profitariaat.

Met goddelijke inspiratie al dan niet opgeschreven in een Bijbeltje of een Torah heeft dat niets te maken. Het enige wat de schrijvers van die boekjes deden was dat instinct in een iet of wat literaire vorm beschrijven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: Hij kon dit wel. als een zoon van een god, die een wereld en alles errond kan scheppen, waarom zou hij dan niet over water kunnen lopen?
Het probleem met "geloven" is dat je totaal arbitrair moet gaan beslissen wanneer iets letterlijks en wanneer niet moet opgevat worden. Het is juist de kracht van het katholicisme dat het dat probleem erkent en dus impliciet erkent dat het eigen geloof een menselijke uitvinding is...en dus vooruitgang en verandering kan kennen.
Je kan het ook anders oplossen door het probleem uit de weg te gaan en ALLES letterlijk op te vatten, zoals de moslims en de getuigen van Jehovah. In de laatste Wachttoren las ik dat Methusalem ook daadwerkelijk 989 jaar oud is geworden :D en meer van zulke ongerijmdheden. Op die manier blijft dat geloof gebetonneerd tot het eind van dagen. Moslims bijv. zouden zonder Westerse hulp nog altijd in de duistere middeleeuwen leven door alle regeltjes uit hun boekje letterlijk te nemen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door silkyboxershortXL »

Een Christenen schreef:
Als iemand de naam van God Misbruik zoals Kony dit gedaan heeft moet men deze opsluiten. Hij heeft zelf kinderen ingezet. wie doet nu zo iets. kinderen misbruiken.
Wie doet nu zoiets.....De Palestijnen, moslims. Geheel in navolging van Mohammed. Mee eens om een muur rond de islamitische contreien te zetten bij wijze van gevangenis? Ter bescherming van onze samenleving. En omdat moslims hier eenzelfde structuur willen opzetten verbannen. Als de paus Urbanus 2 de wijsheid had en zoiets deed waarom dan nu geen krasse maatregelen?
Filmpje, express niet grafisch, maar het juiste antwoord, de lach
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Een Christenen schreef:Beste monique,

Het misbruik van kinderen door priester is een zeer zwaar vergrijp. Jezus is op aarde gekomen door geboren te worden. Dus als baby. Een christen die een kind misbruik verloochelt zijn geloof. Doet aan Godslastering.

Als een priester dit doet is dit nog eens zo erg. Iemand die het christelijk geloof verkondigd en dan nog eens een kind misbruik. Dat is onbegrijpelijk wat die motivatie moet geweest zijn.
Beste Christenen, je zei dat de straf van god de mensen zal tegenhouden "stoute" dingen te doen.
Ik heb als voorbeeld de priesters genomen om aan te tonen dat zelfs priesters die straf van god niet al te serieus nemen.

Jij komt nu met te zeggen dat dat niet mag (wat iedereen al weet) terwijl ik een antwoord wilde op het feit dat kennelijk preisters die straf van god niet geloven.
Hoe wil je die straf van god dan in hemelsnaam aan niet-gelovigen duidelijk maken wanneer zelfs mensen van de kerk er niet in geloven?
Er zijn regels die soms worden opgelegd om misbruik of die van iets minder gelovigen te condicioneren. Anderzijds om anderen te beschermen. Regel van Benedictus/Franciscus/Arme Klaren...

De bedoeling is vrede.

mensen zijn lui en iets vrijwillig doen, ja als het iets opbrengt behalve geld. Het zal natuurlijk mooi zijn en van enige verstand spreken dat men het slechte, kwade niet binnelaat in U/Hun.
Maar men weet niemand is perfect en iedereen kan zich eens vergrijpen aan het kwade.

Regels zijn er ook om orde te scheppen. regels/wetten zouden moeten geinsprieerd worden op de 10 geboden. hoe zou de wereld eruit zien als dit zo zou zijn.
Jammer genoeg zijn er heel veel wetten en regels. men kan daaruit opmaken dat mensen niet erg gewillig zijn om regels na televen.

Er is in de jaren 70 tig een wind geweest van vrije liefde en naar india trekken. Dit heeft invloed gehad op de mensen en hun gedachtengoed dat ze hebben vastgelegd in een paar regels wetteksten.

De zure vrucht die werd voorgesteld als zoet moeten we nu eten.
Beste Christenen, mijn vragen zijn praktisch van aard. De praktijk is toch waar we mee te maken hebben...niet met de theorie.

De wetten van god op aarde.... allemaal leuk en aardig maar HOE en WIE en HOE zouden die volgens jou aan anderen opgelegd moeten worden?
Wie bepaalt de straffen.
Wie spoort zondaars op?
Wie voert de straffen uit?
Etc.

m.a.w. de wetten van god zullen door mensen beheerd, vastgesteld en uitgevoerd moeten worden.

Welke praktische uitvoering heb jij voor ogen?
Dan wel op een manier waar geen mensen aan te pas komen want daar ben je tegen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Schepsel »

Zonde zou hoe dan ook toegestaan moeten zijn, zolang het niet mensen vermoorden ofzo is!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Eliabe »

Ik wil niet op de stoel van de beheerders gaan zitten maar volgens mij zijn wij volledig off-topic gegaan.
Volgens mij is het de bedoeling dat nieuwkomers zich even voorstellen in het topic "Welkom nieuwe forummers", en voor christenen een nieuw topic om deze discussie voort te zetten zodat lilianne weer de ruimte krijgt in haar eigen topic.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

ja klopt, dit mag bij Andere Godsdiensten komen te staan. Hoewel ik vermoed dat we Lilianne niet meer gaan horen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Eliabe »

Voor christenen. Stof om over na te denken.
Gelovigen der Aarde: ER IS GEEN EEUWIGE VERDOEMENIS. GEEN ZIEL GAAT VERLOREN, EEN IEDER KEERT TERUG NAAR ZIJN SCHEPPER.
God wil, dat wij Zijn wetten, Zijn Schepping leren kennen. Het is een lange weg naar Hem toe, maar geen ziel of zij komt zo ver. Bezint u hier eens op, laat de ontzaglijke betekenis ervan eens op u inwerken en dankt dan God om Zijn liefdebetoon, want God is liefde, oneindig is Zijn Wijsheid, onpeilbaar diep al Zijn wetten.  
De kerken doen hun gelovigen huiveren voor het stervensproces, dat hen een eeuwige hel kan binnenvoeren. Zij jagen u vrees aan voor uw Schepper en schrijven Hem, Die één en al liefde is, de wreedheid aller straffen toe: een eeuwige foltering - denkt u het zich eens in - in een brandende hel. En dat alles zonder een schimmetje van bewijs - geloven moet u het! - en ze beroepen zich op uitspraken, die in de loop van de eeuwen onherkenbaar misvormd zijn.
 Welk een vreselijke verantwoording hebben uw kerken op zich geladen, hoe willen zij dat goedmaken jegens de God van al het leven? Durft één priester, één dominee zich zijn toestand in te denken, als hij moet ervaren, dat hij de God, Die hij dacht te dienen, dag in dag uit in alle toonaarden gehoond en bezoedeld heeft, door Hem, Die een bron van liefde is, als een God van verdoemenis voor te stellen? En toch, ééns, na zijn evolutie op aarde, zal hij deze vreselijke werkelijkheid moeten aanvaarden. Het leven zelf zal hem dan overtuigen hoe Gods Heelal wezenlijk is ingericht. En dan zullen zij het hoofd buigen en zich gelukkig prijzen te kunnen uitroepen: GOD IS WAARACHTIG LIEFDE - EN VOOR VERDOEMENIS IS IN ZIJN WERELD GEEN PLAATS!
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Tukkerin »

Welkom, Christenen.
Umm Rania
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Eliabe schreef:Voor christenen. Stof om over na te denken.
Gelovigen der Aarde: ER IS GEEN EEUWIGE VERDOEMENIS. GEEN ZIEL GAAT VERLOREN, EEN IEDER KEERT TERUG NAAR ZIJN SCHEPPER.
God wil, dat wij Zijn wetten, Zijn Schepping leren kennen. Het is een lange weg naar Hem toe, maar geen ziel of zij komt zo ver. Bezint u hier eens op, laat de ontzaglijke betekenis ervan eens op u inwerken en dankt dan God om Zijn liefdebetoon, want God is liefde, oneindig is Zijn Wijsheid, onpeilbaar diep al Zijn wetten.  
De kerken doen hun gelovigen huiveren voor het stervensproces, dat hen een eeuwige hel kan binnenvoeren. Zij jagen u vrees aan voor uw Schepper en schrijven Hem, Die één en al liefde is, de wreedheid aller straffen toe: een eeuwige foltering - denkt u het zich eens in - in een brandende hel. En dat alles zonder een schimmetje van bewijs - geloven moet u het! - en ze beroepen zich op uitspraken, die in de loop van de eeuwen onherkenbaar misvormd zijn.
 Welk een vreselijke verantwoording hebben uw kerken op zich geladen, hoe willen zij dat goedmaken jegens de God van al het leven? Durft één priester, één dominee zich zijn toestand in te denken, als hij moet ervaren, dat hij de God, Die hij dacht te dienen, dag in dag uit in alle toonaarden gehoond en bezoedeld heeft, door Hem, Die een bron van liefde is, als een God van verdoemenis voor te stellen? En toch, ééns, na zijn evolutie op aarde, zal hij deze vreselijke werkelijkheid moeten aanvaarden. Het leven zelf zal hem dan overtuigen hoe Gods Heelal wezenlijk is ingericht. En dan zullen zij het hoofd buigen en zich gelukkig prijzen te kunnen uitroepen: GOD IS WAARACHTIG LIEFDE - EN VOOR VERDOEMENIS IS IN ZIJN WERELD GEEN PLAATS!
Dat is Uw mening maar het is meer dan dat; Het uitleggen wat ik voel voor God is moeilijk it te leggen.

Er is kwade, de Duivel en er is God het goede.
De keuze die we maken doet ons mens/christenen worden.

Waarom is er orde in de schepping. Een molecule heb u dit al gezien.

Er is rechtvaardig heeid en van waar komt dit?

Ik denk ik besta.

Sterven doen onsl lichaam allemaal. ons ziel ga niet verloren.
En daarover gaat het de Ziel.

Met vriednelijke groetjes
Plaats reactie