Kreeg Jezus berouw?

naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Kreeg Jezus berouw?

Bericht door naar boven »

mercator schreef:
naar boven schreef: Omdat je bent opgegroeid in en gevormd bent door een christelijke cultuur.
Daar heeft Wilders het ook-ten onrechte- over, die Judeo-Christelijke wortels van de Europese cultuur...daar slaat hij de bal mee mis, want wat de Europese cultuur superieur maakt is afkomstig van het Antieke denken, niet van import uit het Midden oosten. Je moet maar even een willekeurig oudheidkundig Gallo Romeins museum binnenstappen en de levenswijze die daar gedocumenteerd wordt staat vele malen dichter bij de onze dan het wereldvreemde geneuzel in kerk of synagoog.
Dat is nutteloze scherpslijperij die in deze discussie niet ter zake doet en in de politiek volstrekt onbruikbaar is.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kreeg Jezus berouw?

Bericht door mercator »

naar boven schreef: Dat is nutteloze scherpslijperij die in deze discussie niet ter zake doet en in de politiek volstrekt onbruikbaar is.
Juist en daarom zou Wilders heel die pseudo-historische en religieuze humbug uit zijn programma moeten schrappen en de moslims afrekenen op hun daden, niet op wat ze in hun kop hebben of wat in hun boekje staat. Het boekje van Joden en Christenen staat toch ook vol met de meest belachelijke onzin, maar de Joden en Christenen zetten die niet(meer) in daden om en dat maakt het hele verschil.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Kreeg Jezus berouw?

Bericht door naar boven »

mercator schreef:Juist en daarom zou Wilders heel die pseudo-historische en religieuze humbug uit zijn programma moeten schrappen en de moslims afrekenen op hun daden, niet op wat ze in hun kop hebben of wat in hun boekje staat.
Wilders is niet begonnen met de 'judeo-christelijke cultuur'. Het was Ella Vogelaar die als eerste de 'joods-christelijke-islamitische traditie' introduceerde. ("De islamitische cultuur nestelt zich zo diepgaand in de Nederlandse samenleving dat op de lange duur gesproken kan worden van een land dat uitgaat van een 'joods-christelijke-islamitische traditie'."). Wilders' 'judeo-christelijke cultuur' is een reactie daarop.

Moslims afrekenen op hun daden, niet op wat ze in hun kop hebben of wat in hun boekje staat, is symptoombestrijding. Dat is te vergelijken met nazi's veroordelen na WO2, maar Nazi-Duitsland op basis van het gedachtegoed van Hitler, in stand houden.
Het boekje van Joden en Christenen staat toch ook vol met de meest belachelijke onzin, maar de Joden en Christenen zetten die niet(meer) in daden om en dat maakt het hele verschil.
Dat is een reden te meer om over een 'judeo-christelijke cultuur' te blijven spreken.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kreeg Jezus berouw?

Bericht door mercator »

naar boven schreef:
Moslims afrekenen op hun daden, niet op wat ze in hun kop hebben of wat in hun boekje staat, is symptoombestrijding. Dat is te vergelijken met nazi's veroordelen na WO2, maar Nazi-Duitsland op basis van het gedachtegoed van Hitler, in stand houden.
Het zal je mss schokken, maar als de Duitse bevolking kennelijk geen problemen had met het naziregime toen, waarom zou ik me nu volle 80 jaar later daarover verontwaardigd moeten voelen? Net zo min als ik er iets om geef wat er op dit moment in Iran of Lybië gebeurt. Voor mij is symptoombestrijding voldoende als het moslims betreft. Als het al 1400 jaar niet lukt om moslims op te voeden, waarom zou het dan nu lukken? Met symptoombestrijding zoals de slag van Lepanto of de deportatie van moslims in 1609 kan ik helemaal vrede nemen.



Dat is een reden te meer om over een 'judeo-christelijke cultuur' te blijven spreken.
Dat vind ik dan weer scherpslijperij. Het interessante van de judeo-christelijke cultuur ligt dus in het ontbreken van judeo-christelijke elementen ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kreeg Jezus berouw? NEE!

Bericht door hans van de mortel »

Dhana schreef:
Christenen zijn volgelingen van de leer Jezus, Schepsel. Die baseren hun religie op het NT. Joden doen wel precies wat God Mozes verteld heeft.
Neen! Ik moet de eerste steniging nog meemaken door judaïsten. :laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kreeg Jezus berouw? NEE! Waarom zou hij?

Bericht door hans van de mortel »

Ik meen dat NaarBoven de perfecte uitleg heeft gegeven.

Bedenk wel dat Jezus hoogstwaarschijnlijk hangend aan het kruis helemaal NIETS gezegd heeft. Als je ook die kletspraat leest in de bijbel hoe Jezus nog een gezellig onderonsje aangaat met die twee boeven links en rechts van hem, begrijp je, denk ik wel, dat het allemaal mosterd na de maaltijd gekeuvel is geweest. Jezus was op sterven na dood toen hij aan de paal bungelde. Bezint eer gij begint! Kijk, als ik hier te ver ga met opruien op het forum loop ik de kans op een ban. Dat was ook met Jezus het geval. Hij kreeg namelijk de ban van zijn leven. :laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie