Andere monotheïsten op de bres voor islam

Dutch

Andere monotheïsten op de bres voor islam

Berichtdoor Dutch » Za Mei 24, 2003 6:56 pm

Ik heb sinds enige tijd duidelijk een tendens vastgesteld bij monotheïstische gelovigen van alle slag : deze mensen springen op de bres ter verdediging van islam...
Eerst stond ik verbouwereerd, vroeg me af waarom ze dit deden. Uiteindelijk kwam ik tot de volgende conclusie : als iemand islam aanvalt, dan voelen andere monotheïsten zich per procuratie ook aangevallen. Dit is niet eens zo gek, want bvb een atheïst die in de koran het godsprincipe kan ontkrachten, kan dat evenzo doen voor de bijbel of de thora...dat is instinctief de gedachte van een monotheïst! Dus, liever nog dan zelf het risico te lopen de eigen godsdienst ontkracht te zien, scharen deze mensen zich gezwind achter de islam-vlag en roepen ze luidkeels hoe vredelievend en beminnend islam toch is, ronduit negerend dat islam praktisch niets te zien heeft met christendom en judaïsme...
Zo maken we dus mee dat schijnbaar integere en intelligente, doch gelovige mensen, zich voor de kar laten spannen van islamisten die, éénmaal aan de macht, hen met plezier het licht in de ogen niet zouden gunnen!

Nogmaals...voor mij een bewijs dat religie voor een zeer groot deel uit zelfbedrog bestaat!

Dutch

Serdar

Berichtdoor Serdar » Zo Mei 25, 2003 1:52 am

Nogmaals...voor mij een bewijs dat religie voor een zeer groot deel uit zelfbedrog bestaat!

En angst.

Bengazi

Berichtdoor Bengazi » Do Mei 29, 2003 10:25 am

Je zou dus alleen maar het communisme mogen aanvallen als je dat maar niet doet op de punten waar de fascisten niet blij mee zijn.

Het christelijk-islamitisch monsterverbond is erger dan die naieve linkse meelopers. Links ook een geloof? Links gelooft misschien dat alleen zij idealen hebben.

Nou Monique, ik denk niet dat de islam en het christendom gebaseerd is op angst. Iemand die niet gelooft in de hel kan daar immers ook niet bang voor zijn. Wij zijn niet zo idioot dan 'God' of 'Allah' die ongelovigen een straf voor houdt waar zij zelf niet in geloven. Echt wijs is God/Allah niet.

(die God van de koran/bijbel natuurlijk. Er zal wel een God bestaan maar die heeft zeker niet de bijbel of koran geschreven)

Patrick

Berichtdoor Patrick » Do Mei 29, 2003 4:01 pm

Bengazi schreef:Het christelijk-islamitisch monsterverbond is erger dan die naieve linkse meelopers. Links ook een geloof? Links gelooft misschien dat alleen zij idealen hebben.

Nou Monique, ik denk niet dat de islam en het christendom gebaseerd is op angst. Iemand die niet gelooft in de hel kan daar immers ook niet bang voor zijn. Wij zijn niet zo idioot dan 'God' of 'Allah' die ongelovigen een straf voor houdt waar zij zelf niet in geloven. Echt wijs is God/Allah niet.

(die God van de koran/bijbel natuurlijk. Er zal wel een God bestaan maar die heeft zeker niet de bijbel of koran geschreven)

Welkom op dit forum Bengazi,

u spreekt hier over "linkse meelopers", in het algemeen. Ik wil best geloven dat de meeste christenenen en progressieven (what's in a name) klakkeloos de mening van hun officiële leiding volgen met de gekende dooddoeners: Kritiek op de Islam staat gelijk met haat op Moslims, of ook: Kritiek wordt beschouwd als racisme ed. Toch is er een links-christelijke minderheid die deze mening niet is toegedaan of er tenminste toch openlijk voor uitkomt. Merk ook op dat de het Vaticaan zeer recent de toetreding van Turkije tot de Europese Unie afkeurt omdat het een overwegend Islamitisch land is. Hetzelfde Vaticaan dat voorstander is van een toetreding en dialoog met andere religies. Hetzelfde Vaticaan dat ook vindt dat Islam een vredevolle religie is. Blijkbaar leiden deze 'Islamofielen' aan het NIMBY syndroom maw het zijn hypocrieten.

Verder kan ik u enkel mededelen dat ik als christelijk opgevoed kind ook 'angst' had voor het hiernamaals (hemel en hel). Ondanks dat ik reeds van in het prille begin twijfelde aan dat geloof.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Do Mei 29, 2003 4:29 pm

Nou Monique, ik denk niet dat de islam en het christendom gebaseerd is op angst.

Ik denk het wel.... die angst is de reden dat mijn broer en ik niet godsdienstig opgevoed zijn. Mijn ouders wilden niet dat wij dezelfde angstige jeugd zouden hebben als zij. (mijn vader heeft bij de jezuiten op school gezeten... in de jaren 30).
Hel en verdoemenis wanneer je niet doet en laat wat er geschreven staat. Dat is toch de enige drijfveer die mensen hebben om die belachelijke regeltjes op te volgen...?
Wanneer dat namelijk "natuurlijk" en/of logisch zou zijn zou dat dreigen niet nodig zijn...zou ""men" het vanzelf al doen.

Iemand die niet gelooft in de hel kan daar immers ook niet bang voor zijn. Wij zijn niet zo idioot dan 'God' of 'Allah' die ongelovigen een straf voor houdt waar zij zelf niet in geloven. Echt wijs is God/Allah niet.

Iemand die niet gelooft is niet godsdienstig ...ik begrijp je stelling dus niet helemaal.

Bengazi

Berichtdoor Bengazi » Do Mei 29, 2003 6:26 pm

"Iemand die niet gelooft is niet godsdienstig ...ik begrijp je stelling dus niet helemaal"

Ik geloof geen ene moer van de Mohammed met zijn 'Allah' en dus ook geen moer dat ik dan als "ongelovige" zal branden in de hel. Dan kan een moslim mij er dus ook niet bang mee maken want ik geloof er namelijk niets van.

Het kan zijn dat angst het christendom en de islam hun succes kunnen verklaren. Maar het zullen feiten en argumenten zijn die die doctrines zullen moeten laten verdwijnen. En één van die feiten is dat zo'n alwetende God toch wel heel erg dom moet zijn geweest om voor de ongelovigen een straf in petto te laten houden waar ze zelf niet in geloven.
En dan natuurlijk nog de vraag waarom een oppermachtig Opperwezen er uberhaupt in geinteresseerd is dat die mietige wezentjes wel of niet in hem geloven.
En dan ook nog eens de vraag waarom dat oppermachtige Opperwezen er zelfs nog moeite voor doet om ons niet in zijn boek de bijbel of de koran te laten geloven. In de bijbel en de koran staat immers de grootst mogelijke onzin. (de zon die om de aarde draait enz). Iemand in de middeleeuwen had de bijbel en de koran nog kunnen geloven als "Goddelijk" schrift maar wij in de moderne tijd zijn blijkbaar gedoemd.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Do Mei 29, 2003 7:43 pm

Bengazi schreef: Ik geloof geen ene moer van de Mohammed met zijn 'Allah' en dus ook geen moer dat ik dan als "ongelovige" zal branden in de hel. Dan kan een moslim mij er dus ook niet bang mee maken want ik geloof er namelijk niets van.

Die onzin is ook niet aan de ongelovigen gericht (die lezen die onzin hooguit als vermaak) maar voor de gelovigen om ervoor te zorgen dat ze gelovig blijven.
Wanneer de gelovigen maar vaak genoeg verteld wordt hoe ongelovigen zullen eindigen (wat uiteraard niemand weet...vandaar dat ze van alles wijsgemaakt kunnen worden) durven ze dat risico niet te nemen.

En één van die feiten is dat zo'n alwetende God toch wel heel erg dom moet zijn geweest om voor de ongelovigen een straf in petto te laten houden waar ze zelf niet in geloven.

Zoals ik al zei....die straf IS niet voor de ongelovigen maar is puur een dwangmiddel (angst) voor de gelovigen.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Do Mei 29, 2003 7:43 pm

Dat was Monique dus... :wink:

vergeten in te loggen..... (blond... :roll: )

Terug naar “Andere Godsdiensten”