Scientology Secrets Exposed (BBC Panorama)

Zwartmeer

Scientology Secrets Exposed (BBC Panorama)

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Jul 16, 2012 10:34 pm

In 2007, while investigating the Church of Scientology for Panorama, reporter John Sweeney had a dramatic on-camera confrontation with a church spokesman named Tommy Davis. The church was accusing the reporter of bias and it attempted to stop the documentary from being broadcast - a campaign backed by Scientology A-lister John Travolta. Sweeney has returned to investigate the church again.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Zwartmeer

Re: Scientology Secrets Exposed (BBC Panorama)

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jul 17, 2012 12:47 am

Scientology vind ik best wel interessant. Niet omdat het ook maar een idee van waarde heeft maar om de vele mensen die er met open ogen intrappen.

Ex-members of the Church of Scientology tell their stories of abuse and fraud.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Jul 17, 2012 1:44 am

De uit de scientology gestapte acteur houdt hier een bijzonder goede speech!

Jason Beghe speaks in Hamburg at a government sponsored symposium on Scientology fraud and abuse.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Okt 19, 2013 9:25 pm

In Frankrijk is tot in de hoogste instantie de bende van Scientology veroordeeld voor oplichting, diefstal, valsheid in geschrifte en wat meer van die witte-boorden criminaliteit.
Ze roepen dat ze een kerk zijn, dat het hun geloof is en dat ze religieus vervolgd worden. Ze stappen naar European Court of Human Rights, met een beroep op Article 9 of the European Convention on Human Rights : a right to freedom of thought, conscience and religion.

Bij ons wordt deze enge sekte beschouwd als een kerk met bijbehorende belastingvoordelen.

http://www.thelocal.fr/20131016/french-court-upholds-fraud-verdict-against-scientologists
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Hans v d Mortel sr

Grond gedachten waar niks mis mee is

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Okt 21, 2013 12:19 am

Zwartmeer schreef:Scientology vind ik best wel interessant. Niet omdat het ook maar een idee van waarde heeft maar om de vele mensen die er met open ogen intrappen.

Scientology heeft iets thrillerigs:

een eigen spionagedienst, de OSA

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Office_of_Special_Affairs

Dat er geld verdiend moet worden, begrijp ik. De organisatie van Jehovah's Getuigen waar je nooit een onvertogen woord over hoort, behoort tot de puissant rijken der aarde. De club van Jehovah's Getuigen begon aan mijn gezonde verstand te knagen (rijkelijk laat, ik geef het toe), toen ik begreep dat de religieuze bazen in het hoofdkwartier in Brooklyn te New York NOOIT openheid van financiële zaken geven. En dan moet je mij leren kennen. Irritatie trad op en . . . foetsie . . . weg was ik. (Nu volgt sarcasme humor). Het verlaten van het welvarende luxe relieschip van de JG company had geen consequenties voor mijn geliefde Jehovah God, omdat ik Hem niet persoonlijk verantwoordelijk achtte voor deze onwelriekende 'legale' JG praktijken. Het is zeldzaam en komt haast nooit voor dat een ex JG na zijn uittreding (NEE! Geen bijna dood-ervaring) plotseling aanhanger wordt van het atheïsme. Wie eenmaal als JG de smaak van God te pakken heeft, is verslaafd en kan nooit meer zonder God. Laat ik nu de uitzondering zijn. Voordat ik JG werd, was ik nooit echt atheïst geweest. Ik was een soort zwevende kiezer voor God, alhoewel ik dagelijks de godverdommen die mijn mond uitkwamen nauwelijks kon tellen. Eenmaal gedoopt als JG heb ik niet één keer meer gevloekt. Nu dus weer wel. Niet omdat ik een pure atheïst ben, maar gewoon, als emotionele beeldspraak. Dit dynamische, onschadelijk voor het milieu protesteren, zit nu eenmaal in mij.

Over de Scientology kerk
In een poging om het concept van bewuste, onderbewuste en onbewuste gedachten te verduidelijken, schreef Hubbard dat het denken van de mens functioneel uit twee delen bestaat: het "analytische verstand" en het "reactieve verstand". Hij beschreef het analytische verstand als het positieve, rationele deel dat gegevens verwerkt, terwijl het "reactieve verstand" werkt als reactie op een prikkel. Scientology-aanhangers geloven dat de reactieve mening de oorzaak van het lijden van een individu is, evenals de oorzaak van onmenselijk gedrag en het onvermogen van de mensheid om duurzame, rijke, gezonde maatschappijen te scheppen. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology

Ik weet bijna zeker dat het bovenstaande zo goed als zeker een kopie is van de ideeën van de excentrieke wiskundige filosoof Ludwig Wittgenstein. Zo zie je maar weer. Ik kom uit de reclame en weet als geen ander dat creatieve vondsten en originaliteit voornamelijk uit deskundig jatwerk bestaan. Ik heb mij er zelf ook schuldig aan gemaakt en kon altijd door de mazen van de ontdekking glippen. Ieder mens is geniaal. Hij moet het zich alleen nog weten te herinneren. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst van mijzelf en verkondig uitsluitend eigen dogma's.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Apr 14, 2015 10:37 pm

Dit is een nieuwe (2015) vernietigende must-see documentaire over scientology:

xplosive

Berichtdoor xplosive » Do Apr 16, 2015 9:39 pm

Twee door jou geposte video's in deze draad staan nu alweer op zwart, Zwartmeer, nog vóór ik in de gelegenheid was om ze te aanschouwen.

Dat Scientology foute boel is wist ik al.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = de hel op aarde voor mens en dier
                                                                    koran = handboek voor criminelen
Moslimlanden bewijzen dagelijks: meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Do Apr 16, 2015 10:35 pm

xplosive schreef:Twee door jou geposte video's in deze draad staan nu alweer op zwart, Zwartmeer, nog vóór ik in de gelegenheid was om ze te aanschouwen.

Er staan hele hoop van die fake links die je ergens naar verwijzen en waar je nooit op ingaat. Maar ik vond hem toch nog! Ik zou niet te lang wachten met kijken...

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Do Apr 16, 2015 10:44 pm

xplosive schreef:Twee door jou geposte video's in deze draad staan nu alweer op zwart, Zwartmeer, nog vóór ik in de gelegenheid was om ze te aanschouwen.

Deze staat er al langer en is ook zeer het zien waard...

xplosive

Berichtdoor xplosive » Vr Apr 17, 2015 4:43 am

Er wordt gesproken over de "attack-dogs" van Scientology die in actie komen wanneer iemand zich in het openbaar negatief uitlaat over Scientology.

In feite werkt het bij de islam precies zo, maar daar is het leger van "attack-dogs" zelfs nog veel groter en zijn veel gehanteerde methoden van islamisten zo mogelijk nog barbaarser, venijniger en kwaadaardiger. Maar het systeem van spionage en "attack-dogs" is in de basis hetzelfde.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = de hel op aarde voor mens en dier
                                                                    koran = handboek voor criminelen
Moslimlanden bewijzen dagelijks: meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Apr 17, 2015 11:09 am

xplosive schreef:Er wordt gesproken over de "attack-dogs" van Scientology die in actie komen wanneer iemand zich in het openbaar negatief uitlaat over Scientology.

In feite werkt het bij de islam precies zo, maar daar is het leger van "attack-dogs" zelfs nog veel groter en zijn veel gehanteerde methoden van islamisten zo mogelijk nog barbaarser, venijniger en kwaadaardiger. Maar het systeem van spionage en "attack-dogs" is in de basis hetzelfde.

Iemand die eruit stapt en kritiek geeft maken ze helemaal af. Er er zijn gevallen bekend waarin de buren van ex-scientology leden briefen krijgen dat er een pedofiel in hun buurt woont.
Scientology is dol op mensen die aan de top in de showbusiness staan. De bekendste die ze hebben zijn Tom Cruise en John Travolta. Die zitten er al sinds jaar en dag bij en blijven ondanks de groeiende vernietigende kritiek. Er wordt wel gedacht dat zij gechanteerd worden. Mensen die bij scientology krijgen soms jaren lang auditing waarin ze de meest intieme zaken over zichzelf vertellen. Dat wordt allemaal opgeslagen en kan tegen hen gebruikt worden als ze weg willen...

Ik moet wel zeggen dat de stichter L. Ron Hubbard een geniaal man geweest moet zijn. Hij was een van de bekendste sciencefiction schrijvers en heeft een nieuwe 'godsdienst' ontwikkeld waarmee ie miljoenen mensen aan zich bond en miljarden dollars verdiende. Dan moet je echt wel een slimme vent zijn.

Scientology bestaat uit een aantal cursussen en als je er jaren bij zit en tonnen geld armer bent dan krijg je dit verhaal, waar niet over gesproken mag worden, te horen:

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Okt 22, 2015 2:04 pm

Eindelijk heeft een hogere rechter zich over deze oplichtersbende gebogen.
Ze zijn hun belastingvoordeel kwijt.
Hof: Scientology is commercieel, niet een goed doel
De Scientology Kerk gedraagt zich zo commercieel dat ze niet thuishoort op de goede doelenlijst van de Belastingdienst. In tegenstelling tot veel andere kerken is ze er niet primair voor het 'algemeen nut', zo heeft het Gerechtshof Den Haag woensdag geoordeeld. Haar verkoop van dure cursussen en therapiesessies is duidelijk gericht op winst maken.

De Nederlandse tak van de kerk moet nu haar status als 'algemeen nut beogende instelling' (anbi) en de bijbehorende belastingvoordelen inleveren. Dat veel andere kerken en religieuze genootschappen wel zo'n anbi-status hebben, komt door hun armenzorg en andere hulpactiviteiten.

En het is een grote ramp:
De uitspraak heeft gevolgen voor de organisatie zelf, maar ook voor haar aanhangers: die kunnen hun giften niet langer aftrekken van de inkomstenbelasting. De kerk zelf is niet meer vrijgesteld van erfbelasting en schenkbelasting.
http://www.trouw.nl/tr/nl/36383/Scientology/article/detail/4166533/2015/10/21/Hof-Scientology-is-commercieel-niet-een-goed-doel.dhtml

In België loopt een proces omdat Scientology gezien wordt als een criminele vereniging.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Okt 23, 2015 12:00 am

Naast de islam is Scientology een van mijn grote liefdes. Ik kijk van op dit belasting nieuws. Ook weer niet want het was mij al lang duidelijk dat zij niet een kerk waren in de gebruikelijke zin. Het is een (sluwe) commerciële organisatie pur sang.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Do Sep 01, 2016 8:18 pm

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Nov 29, 2016 9:08 pm

Nu blijft dit zieke stel alleen nog maar de weg over naar een nog hogere EU-rechter.
Hoogste Nederlandse rechter: Scientology is geen goed doel
De Scientology Kerk blijft afwezig op de lijst van goede doelen. De Hoge Raad oordeelde vrijdag dat de Nederlandse tak van de kerk vorig jaar terecht niet als 'algemeen nut beogende instelling' (anbi) is aangemerkt.

Met de uitspraak volgt het Hof de denkrichting van het gerechtshof in Den Haag, dat ruim een jaar geleden oordeelde dat de verkoop van cursussen en therapiesessies - een van de belangrijkste activiteiten van Scientology - duidelijk gericht was op winst maken. Dat was de belangrijkste reden om de Scientology Kerk te onderscheiden van andere kerkgenootschappen in Nederland, die wel op de goede doelenlijst staan. De Belastingdienst ziet religie in beginsel als 'algemeen nut'.

De Hoge Raad houdt nu in cassatie het argument in stand dat de Scientology Kerk 'bewust streeft naar het behalen van overschotten' en het spekken van haar kas. De uitspraak had zowel gevolgen voor de organisatie als voor de aanhangers, schreef Trouw vorig jaar. Scientologen kunnen hun giften niet langer aftrekken van de inkomstenbelasting. De kerk zelf is niet meer vrijgesteld van erfbelasting en schenkbelasting.

De kerk kan nog de gang maken naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Het kerkgenootschap kwam daar één keer eerder: het Europese Hof oordeelde toen dat de Russische tak van Scientology niet verboden mocht worden.
http://www.trouw.nl/tr/nl/36383/Scientology/article/detail/4424451/2016/11/29/Hoogste-Nederlandse-rechter-Scientology-is-geen-goed-doel.dhtml

Terug naar “Andere Godsdiensten”