De kerk en homo's

Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben mocht de paus samenwerken met Anglicanen, protestanten, orthodoxe christenen of joden. Daar zie ik geen graten in, wat ook het onderwerp moge zijn. Ik vind het zelfs niet slecht als de Rooms Katholieke Kerk 'eucumene' doet met andere christenen stromingen en met joden. Maar ik heb geen enkel begrip of respect voor samenwerking met islamieten - dat wijs ik resoluut af.

Ik begrijp overigens de christenen wel in hun verzet tegen het homohuwelijk. Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van het homohuwelijk, en een groot voorstander van het traditionele huwelijk tussen man en vrouw.

Verder vind ik ook dat seksualiteit nog altijd bij voorkeur wordt beleefd binnen het huwelijk tussen man en vrouw. Ik haat homoseksuelen zeker niet, maar ik vind het seksueel gedrag van (veel/de meeste?) homoseksuelen wel een aberratie.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De kerk en homo's

Bericht door Schepsel »

Ik ben nu bevriend met een lesbisch stel. Heel normaal verder, gedragen zich net als mensen! Mijn oude leraar Nederlands was getrouwd met een man, maar daarvan zou je ook niet zeggen/denken/vermoeden dat hij homo was, tot hij het zelf zei natuurlijk. Misschien zijn degenen die zo overdreven opvallend homo zijn mensen die zich daarmee identificeren, of aandacht willen ofzo, of zich gewoon op die manier beter voelen, kan ook... Ik vermoed dat dat echt niet 70% oid is, alle homo's die ik tot dusver heb gekend waren geen losbandige sletjes die met roze handboeien wapperden en met een matrozenpet liepen, en waren net zo monogaam/serieel monogaam als veel hetero's.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben mocht de paus samenwerken met Anglicanen, protestanten, orthodoxe christenen of joden. Daar zie ik geen graten in, wat ook het onderwerp moge zijn. Ik vind het zelfs niet slecht als de Rooms Katholieke Kerk 'eucumene' doet met andere christenen stromingen en met joden. Maar ik heb geen enkel begrip of respect voor samenwerking met islamieten - dat wijs ik resoluut af.

Ik begrijp overigens de christenen wel in hun verzet tegen het homohuwelijk. Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van het homohuwelijk, en een groot voorstander van het traditionele huwelijk tussen man en vrouw.

Verder vind ik ook dat seksualiteit nog altijd bij voorkeur wordt beleefd binnen het huwelijk tussen man en vrouw. Ik haat homoseksuelen zeker niet, maar ik vind het seksueel gedrag van (veel/de meeste?) homoseksuelen wel een aberratie.

Ik kan je gedachtengang voor het grootste gedeelte volgen maar om nu te beweren dat homohuwelijken een gevaar voor de wereldvrede zijn, vind ik een ronduit achterlijke uitlating.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Dat is misschien inderdaad overdreven gesteld, en ik zou de verdere achtergrond van die uitspraak moeten kennen om er meer over te zeggen, maar ik wil wel dit zeggen: de manier waarop veel linksen conservatieven/traditionalisten die homoseksualiteit toch niet zo zien zitten of er kritiek op hebben aanvallen (tot en met rechtszaken en zo meer toe), geeft toch aan er iets serieus aan de hand is. Bovendien weten we dat geweld van de linkerzijde zeker niet ongebruikelijk is.

Mijn persoonlijk standpunt (en ik geef toe, dat is wat veranderd tegenover toen ik hierheen kwam) is dat seksualiteit zijn rechtmatige plaats heeft in het huwelijk tussen man en vrouw. Homoseksuele betrekkingen vind ik eerlijk gezegd niet zo kies en correct. Dat wil niet zeggen dat ik deze mensen in het algemeen haat, dat is zeker niet het geval.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Dat is misschien inderdaad overdreven gesteld, en ik zou de verdere achtergrond van die uitspraak moeten kennen om er meer over te zeggen, maar ik wil wel dit zeggen: de manier waarop veel linksen conservatieven/traditionalisten die homoseksualiteit toch niet zo zien zitten of er kritiek op hebben aanvallen (tot en met rechtszaken en zo meer toe), geeft toch aan er iets serieus aan de hand is. Bovendien weten we dat geweld van de linkerzijde zeker niet ongebruikelijk is.

Mijn persoonlijk standpunt (en ik geef toe, dat is wat veranderd tegenover toen ik hierheen kwam) is dat seksualiteit zijn rechtmatige plaats heeft in het huwelijk tussen man en vrouw. Homoseksuele betrekkingen vind ik eerlijk gezegd niet zo kies en correct. Dat wil niet zeggen dat ik deze mensen in het algemeen haat, dat is zeker niet het geval.

Zij hebben er daar niet bewust voor gekozen. Het is hun geaardheid. Dat is wel even een verschil met zeg een readicale moslim zijn bijvoorbeeld. het is niet zo dat homoseksuelen geronseld worden om anderen leed aan te doen.
.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: De kerk en homo's

Bericht door Dutch »

Heb nog nooit gehoord over een homoseksueel die anderen wilde "bekeren" tot zijn strekking...in tegenstelling tot religieuzen van allerlei strekkingen (de één al wat erger dan de andere, met als summum de moslims) en daarom storen die medemensen mij geenszins. Waarom zouden ze zich niet mogen binden aan een partner die ze liefhebben, ja zelfs via een huwelijk? Het huwelijk als procreatief concept is trouwens toch achterhaald in de 21e eeuw denk ik zo...behalve dan voor "gelovigen".
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De kerk en homo's

Bericht door Dhana »

Dutch schreef:Heb nog nooit gehoord over een homoseksueel die anderen wilde "bekeren" tot zijn strekking...in tegenstelling tot religieuzen van allerlei strekkingen (de één al wat erger dan de andere, met als summum de moslims) en daarom storen die medemensen mij geenszins. Waarom zouden ze zich niet mogen binden aan een partner die ze liefhebben, ja zelfs via een huwelijk? Het huwelijk als procreatief concept is trouwens toch achterhaald in de 21e eeuw denk ik zo...behalve dan voor "gelovigen".

Mijn zoon is atheïst en gaat volgend jaar trouwen dus die vlieger gaat niet voor helemaal op voor nietgelovigen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Actief bekeren misschien niet, maar er is wel tamelijk veel wat ik maar even propaganda zal noemen.

Het gaat niet (alleen) over het procreatieve deel van het huwelijksconcept, denk ik. Ik ben van mening dat dat zeker een deel ervan is, maar wat ik belangrijker vind is het huwelijk als ordenend en onderbouwend (moreel) principe in de maatschappij en als basis voor het gezin, wat op zijn beurt naar mijn mening de hoeksteen is van de samenleving. Daar moet je niet aan raken, vind ik. Het homohuwelijk is natuurlijk niet de enige manier waarop dat gebeurd. Al te liberale echtscheidingswetten en de degradatie van het huwelijk in de populaire cultuur zijn uiteraard ook problematisch.

Een andere zaak is het feit dat het huwelijk historisch gezien steeds is gedefinieerd geweest als tussen man en vrouw. Men heeft ook steeds, zeker in de joods-christelijke culturen, het belang erkend van het huwelijk als bouwsteen van de samenleving (één aspect hiervan is, zo zou je kunnen stellen, het 'temmen' van mannen en het intomen/kanaliseren van hun seksuele driften). Daar moet niet aan geraakt worden; als je gaat morrelen aan wat 'huwelijk' is, kun je niet anders dan het onherroepelijk aan te tasten. Als we het huwelijk gaan herdefiniëren van man en vrouw naar m/v, m/m of v/v, waarom moeten we het dan niet opentrekken naar bijvoorbeeld (islamitische) polygamie? En let op, ik hoor dat de aandrang naar polygame huwelijken er in bepaalde kringen al is.

Ik zou me niet noodzakelijk verzetten tegen een soort geregistreerd partnerschap, maar als ik eerlijk mag zijn, ben ik van mening dat de huwelijkse seksualiteit tussen man en vrouw de meest moreel juiste vorm is, en ook diegene die zou moeten worden gepropageerd.

En nee, ik ben geen "gelovige" (geworden).

@ Dhana: gefeliciteerd met/voor je zoon.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De kerk en homo's

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Ik ben nu bevriend met een lesbisch stel. Heel normaal verder, gedragen zich net als mensen! Mijn oude leraar Nederlands was getrouwd met een man, maar daarvan zou je ook niet zeggen/denken/vermoeden dat hij homo was, tot hij het zelf zei natuurlijk. Misschien zijn degenen die zo overdreven opvallend homo zijn mensen die zich daarmee identificeren, of aandacht willen ofzo, of zich gewoon op die manier beter voelen, kan ook... Ik vermoed dat dat echt niet 70% oid is, alle homo's die ik tot dusver heb gekend waren geen losbandige sletjes die met roze handboeien wapperden en met een matrozenpet liepen, en waren net zo monogaam/serieel monogaam als veel hetero's.
Er zijn vele studies die aanwijzen dat homoseksuelen in het algemeen juist wel losbandiger zijn. Ook onder bravere homoseksuelen is dat geen geheim.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De kerk en homo's

Bericht door mercator »

De Heilige Vader verwart een paar zaken. Het burgerlijke huwelijk bestaat pas sinds Napoleon en is dus onderworpen aan de seculiere wetten. Als de meerderheid beslist dat iedereen met iedereen of om het even wat mag trouwen( ik kan mij voorstellen dat sommige types met hun hond of paard willen trouwen) dan is dat maar zo en kan hij daar niets op tegen hebben.
Anders is het gesteld met het kerkelijke huwelijk. Als de christelijke leer geen homohuwelijk toestaat dan is dat gewoon een spelregel van de club en heeft de paus het volste recht om die regel te doen naleven en kan je als homo dus niet gaan verwachten dat de pastoor je in de kerk gaat trouwen.

Als de Paus dit had gezegd zonder samenwerking met moslims-of Joden, want die zijn even intolerant als het hierover gaat-aan te halen,was het zijn goed recht geweest om het kerkelijke homohuwelijk af te keuren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kerk en homo's

Bericht door Ali Yas »

Het burgerlijk huwelijk is natuurlijk gemodelleerd op het christelijke huwelijk en is daar ook schatplichtig aan. Vergelijk e.e.a. maar eens met de huwelijksregels in de islam en je ziet het verschil. De aanpassing aan het burgerlijk huwelijk zodat het ook de verbintenis tussen twee mannen of twee vrouwen insluit betekent een verwijdering van het christelijke huwelijk, en dat geeft spanningen. Zo was het bijvoorbeeld verboden - ik weet niet of dat nog steeds zo is - om voor de kerk te trouwen zonder eerst voor de wet te trouwen. Als de wetgever besluit dat het burgerlijk huwelijk niets met het kerkelijk huwelijk te maken heeft dan moet men ook consequent zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De kerk en homo's

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef: Zo was het bijvoorbeeld verboden - ik weet niet of dat nog steeds zo is - om voor de kerk te trouwen zonder eerst voor de wet te trouwen.
Dat is idd nog altijd één van de bepalingen van het Concordaat met Napoleon van 1803-door de toenmalige paus zélf getekend dat zou Benedictus moeten beseffen. Je gaat eerst naar het gemeentehuis en desgevallend naar de kerk. Waarom trouwlustige homo's ook in de kerk willen trouwen is een raadsel, maar ik vermoed dat er groot deel lust tot provocatie inzit, net zoals met gay parades e.d.

Verder zou het natuurlijk een zegen voor de aarde en de beschaving zijn moesten alle Afrikaanse en Arabische mannen homo worden, maar zulke "ecologische" gedachten komen bij Zijne Heiligheid niet op.

Het is ook een triest voorbeeld van hoe laag de christelijke kerk gezakt is.Vorige pausen riepen op tot kruistochten tegen de moslims en knokten soms zelf mee, maar nu doet de paus er alles aan om op een goed blaadje bij moslims en Joden te staan omdat die "spiritueel" zouden zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef:Actief bekeren misschien niet, maar er is wel tamelijk veel wat ik maar even propaganda zal noemen.
Dat is zo. Op scholen komen er types uitleggen hoeveel beter het is om homo te zijn. Op de amusements teevee zie je vrijwel uitsluitend( ik schreef haast sTuitend) homo's. Gisteren Paul de Leeuw gezien op de Vara? Een van zijn praatgasten was een homo die zomaar eventjes met TWEE andere mannen samen leefde. Allemaal perfect normaal. Helemaal hilarisch is het in de populaire soap Thuis op de Vlaamse staats teevee. In alle relaties daar is het niets dan kommer en kwel, behalve in de lesbische en homofiele relaties, die zijn zonder uitzondering modellen van trouw en wederzijds respect.

Als dàt allemaal mag, dan mag de Paus ook eventjes zijn zeg doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De kerk en homo's

Bericht door mercator »

Ozes schreef:
Er zijn vele studies die aanwijzen dat homoseksuelen in het algemeen juist wel losbandiger zijn. Ook onder bravere homoseksuelen is dat geen geheim.
In hoeverre is dat een probleem voor jou ? Ecologisch gezien moet je homoseks juist toejuichen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kerk en homo's

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:Het is ook een triest voorbeeld van hoe laag de christelijke kerk gezakt is.Vorige pausen riepen op tot kruistochten tegen de moslims en knokten soms zelf mee, maar nu doet de paus er alles aan om op een goed blaadje bij moslims en Joden te staan omdat die "spiritueel" zouden zijn.
Voor paus Ratzinger spreekt dan tenminste nog dat hij in 2006 de islam koeltjes op zijn plaats zette, maar daar was de (islamitische) wereld woedend over. Alsof de uitspraken van de Paus buiten de R.K. Kerk iets betekenen! Niettemin werd hij gedwongen 'zijn' woorden weer in te slikken, maar dat kun je die arme man niet aanrekenen. Macht en vrijheid zijn complementair (vrij naar Tolstoi).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De kerk en homo's

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:
Er zijn vele studies die aanwijzen dat homoseksuelen in het algemeen juist wel losbandiger zijn. Ook onder bravere homoseksuelen is dat geen geheim.
Katholieke priesters en zwaar gereformeerde kerkgangers kunnen net zo goed losbandig zijn. Alleen speelt zich dat in het geniep af. Dan heb ik liever te maken met mensen die openlijk losbandig zijn. En wat is losbandig? Voor een moslim is dat al en meisje dat gemengd gaat zwemmen. Losbandigheid wordt bepaald door normen en normen zijn aan tijd en cultuur gebonden.

De oude Grieken hebben knapenliefde in alle toonaarden geprezen en er was een tijd dat tempelprostitutie hooglijk gewaardeerd en zelfs bewonder werd.

Ik vind losbandigen interessante mensen die het leven weten te leven. Indien dat openlijk gebeurt uiteraard.
Laatst gewijzigd door Dhana op zo dec 23, 2012 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De kerk en homo's

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef: Voor paus Ratzinger spreekt dan tenminste nog dat hij in 2006 de islam koeltjes op zijn plaats zette, maar daar was de (islamitische) wereld woedend over. Alsof de uitspraken van de Paus buiten de R.K. Kerk iets betekenen! Niettemin werd hij gedwongen 'zijn' woorden weer in te slikken, maar dat kun je die arme man niet aanrekenen.
Dat kan je hem wél aanrekenen ! Waarom liet hij zich dwingen door een stel besneden Arabische venten in damesjurken ? Op dat moment had Ratzinger de kans om op een positieve manier de geschiedenis in te gaan maar hij kroop als een worm voor de moslims, dat was zwaar teleurstellend. Echt ergerlijk en laf: de stichter van het katholicisme Jezus Christus liet zich terecht stellen voor zijn idealen maar Ratzinger die geen moment gevaar liep haastte zich om te kruipen voor moslims.
En dan nu een beetje zitten zeuren over homo's, nee dan kunnen ze het beroep van paus maar beter afschaffen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De kerk en homo's

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ik vind losbandigen interessante mensen die het leven weten te leven. Indien dat openlijk gebeurt uiteraard.
Wat is "losbandig"? Ik kan me daar weinig bij voorstellen, zou het zo iets zijn ?
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De kerk en homo's

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:
Ali Yas schreef: Voor paus Ratzinger spreekt dan tenminste nog dat hij in 2006 de islam koeltjes op zijn plaats zette, maar daar was de (islamitische) wereld woedend over. Alsof de uitspraken van de Paus buiten de R.K. Kerk iets betekenen! Niettemin werd hij gedwongen 'zijn' woorden weer in te slikken, maar dat kun je die arme man niet aanrekenen.
Dat kan je hem wél aanrekenen ! Waarom liet hij zich dwingen door een stel besneden Arabische venten in damesjurken ? Op dat moment had Ratzinger de kans om op een positieve manier de geschiedenis in te gaan maar hij kroop als een worm voor de moslims, dat was zwaar teleurstellend. Echt ergerlijk en laf: de stichter van het katholicisme Jezus Christus liet zich terecht stellen voor zijn idealen maar Ratzinger die geen moment gevaar liep haastte zich om te kruipen voor moslims.
En dan nu een beetje zitten zeuren over homo's, nee dan kunnen ze het beroep van paus maar beter afschaffen.
De paus is sowieso een dubieus instituut, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen dat het gedraai eerder het Vaticaan als geheel moet worden aangerekend. Ze nemen hun eigen geloof niet meer serieus, zoveel is wel duidelijk.
Mat. 5:13 schreef:als het zout zijn smaak verloren heeft, waarmee zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer voor dan om weggeworpen en door de mensen vertrapt te worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De kerk en homo's

Bericht door Manon »

Schepsel schreef:
Dhana schreef:
Schepsel schreef:Het erge is dat die historische dinosaurus, dat senielerend fossiel, in sommige contreien geloofd wordt. Hier lachen we gewoon om zijn gekke pakje. Maar elders is hij gewoon een gevaar!
'

Die heeft alleen maar autoriteit in achterlijke Afrikaanse landen en in mindere mate in Zuid-Amerika. Van alle katholieken die ik hier ken, lapt het gros zijn uitlatingen aan de laars.
Ja, die gebieden had ik ook in mijn hoofd toen ik dat zei. Ik weet niet in hoeverre condooms betaalbaar en beschikbaar zijn in het gemiddelde Afrikaanse land, maar deze man is mede verantwoordelijk voor een boel aids-patienten...!
NEEN schepsel. Hiermee ga ik totaal niet akkoord.

DEEL I :Benny zegt: geen sex voor het huwelijk. en eenmaal getrouwd: geen sex buiten het huwelijk.


DEEL II :Benny zegt: geen scheiding is mogelijk, het huwelijk geldt tot aan de dood.

als je dat braafjes doet, dan krijg je geen aids (tenzij je als kind door je moeder besmet bent, dit even buiten beschouwing gelaten).

DEEL III :Benny zegt ook : geen condooms gebruiken. Nou ja, voor het zingen de kerk uit etc....
Nu mensen die DEEL I en DEEL II van Benny's regeltjes niet willen volgen, hoeven voor mijn part DEEL III van Benny's regeltjes ook niet te volgen.
Beetje hypocriet om wèl buiten de pot te pissen tegen de regels van Benny in, en om in dat geval geen condoom te gebruiken "omdat Benny zegt dat dit niet mag".

Heel het Aidsprobleem in Benny's nek schuiven omwille van het condoom-gedoe is een zoveelste politiek correct mistgordijn opgeworpen door de linksche vrienden van de negertjes-zonder-eigen-verantwoordelijkheid.

Je bent te intelligent om daar in te trappen Schepsel.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De kerk en homo's

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
mercator schreef:Het is ook een triest voorbeeld van hoe laag de christelijke kerk gezakt is.Vorige pausen riepen op tot kruistochten tegen de moslims en knokten soms zelf mee, maar nu doet de paus er alles aan om op een goed blaadje bij moslims en Joden te staan omdat die "spiritueel" zouden zijn.
Voor paus Ratzinger spreekt dan tenminste nog dat hij in 2006 de islam koeltjes op zijn plaats zette, maar daar was de (islamitische) wereld woedend over. Alsof de uitspraken van de Paus buiten de R.K. Kerk iets betekenen! Niettemin werd hij gedwongen 'zijn' woorden weer in te slikken, maar dat kun je die arme man niet aanrekenen. Macht en vrijheid zijn complementair (vrij naar Tolstoi).
Het zou van een sterker karakter hebben getuigd als de paus bij zijn uitspraken over de islam van destijds was gebleven.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: De kerk en homo's

Bericht door Dhana »

Wanneer heeft de kerk ooit karakter getoond? Voor mij bestaat het Vaticaan uit een stelletje laffe geldwolven die zich geen sikkepit aantrekken van het leed van haar onderdanen. Zelf baden in weelde en als er ergens ter wereld een kerk aan een opknapbeurt toe is moet er met de pet rond gegaan worden onder de parochianen die ook nog mogen dokken voor hongerige en dorstige katholieke Afrikaanse kindekes.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De kerk en homo's

Bericht door Schepsel »

circe schreef:NEEN schepsel. Hiermee ga ik totaal niet akkoord.

DEEL I :Benny zegt: geen sex voor het huwelijk. en eenmaal getrouwd: geen sex buiten het huwelijk.


DEEL II :Benny zegt: geen scheiding is mogelijk, het huwelijk geldt tot aan de dood.

als je dat braafjes doet, dan krijg je geen aids (tenzij je als kind door je moeder besmet bent, dit even buiten beschouwing gelaten).

DEEL III :Benny zegt ook : geen condooms gebruiken. Nou ja, voor het zingen de kerk uit etc....
Nu mensen die DEEL I en DEEL II van Benny's regeltjes niet willen volgen, hoeven voor mijn part DEEL III van Benny's regeltjes ook niet te volgen.
Beetje hypocriet om wèl buiten de pot te pissen tegen de regels van Benny in, en om in dat geval geen condoom te gebruiken "omdat Benny zegt dat dit niet mag".

Heel het Aidsprobleem in Benny's nek schuiven omwille van het condoom-gedoe is een zoveelste politiek correct mistgordijn opgeworpen door de linksche vrienden van de negertjes-zonder-eigen-verantwoordelijkheid.

Je bent te intelligent om daar in te trappen Schepsel.
Maar voor de tweede keer: Dat doe ik niet. Ik denk WEL dat er een morele verantwoordelijkheid kleeft aan dat gemijterde fossiel en houd het voor mogelijk dat *mede* door zijn historisch schouwspel mensen aids hebben gekregen. En zelfs als dit niet het geval is: Hij zou moeten beseffen dat het hier gaat om een heuse echte ziekte, met heuse echte consequenties, en dat dit niet iets is van de categorie ''welke kleur sjaal moet de priester dragen tijdens de mis volgens de mode van december 2012''. Ik bedoel hiermee dat hij zou moeten beseffen dat hij in zijn hoedanigheid HEEL erg moet oppassen wat hij over dit soort dingen zegt. Alleen al het feit dat hij het zegt, en dat hij denkt/hoopt dat mensen zijn uitspraken opvolgen, maakt hem zeer onverantwoordelijk. Hij speelt, of het nou in de praktijk zo uitwerkt of niet, met ziekten en levens.

Ik vraag me trouwens af wat nu het doel is van ''traditie''. Ons grote verschil met islam, dat in beton gegoten stuk historie, is dat onze cultuur evolueert. Tijden veranderen, mensen veranderen, er zijn gebeurtenissen die daar weer impact op hebben enzovoorts. In 1850 zullen ze vast andere tradities hebben gehad dan in 1050. Dat is helemaal goed!! Onze cultuur leeft en is door de eeuwen heen steeds verandert, dat hoort erbij als menselijk en maatschappelijk proces. Dus, wat is nu het probleem met de veranderende tradities nu? Het is pas *slecht*, als de traditie van bovenaf afgeschaft wordt (zoals we een beetje mogen aanschouwen in Brussel met die boom van ze, of Zwarte Piet) of als er allerlei rare dingen worden opgelegd als nieuwe traditie, zoals we ook mogen zien met moslimdingen. DAN is het slecht lijkt me, dan is het onnatuurlijk.

Maar wat nu als we 40 jaar teruggaan en de ''traditie'' van dat moment bevriezen? Dan kunnen homo's bijvoorbeeld niet trouwen. Oke. Wat is de winst van dat homo's niet kunnen trouwen? Die zie ik niet. Het homohuwelijk heeft volgens mij aardig wat draagvlak in Nederland en zijn we trots op de persoonlijke vrijheid. Ik denk dat we het in stand moeten houden, JUIST als een soort gebaar aan moslims van fuck you met je denkbeeldige baardmans, met je kostuumdrama-kleding, zoek het maar elders. Hier doen wij dat zo en wij ondersteunen niet op een soort van goddelijke grond dat bepaalde dingen niet mogen. We horen juist te tonen dat we seculier zijn! Wilsbekwame volwassene met wilsbekwame volwassene. En als God dat niet fijn vindt dan gedraag je je hetero.

Waarom kan men dan het homohuwelijk niet accepteren als het moderne Nederland en de moderne traditie? Is ''traditie'' een nostalgisch doel op zich? Wat mij betreft behouden we de huidige ''traditie'' zonder dat we dus van bovenaf dingen af gaan schaffen of op gaan leggen, en gaan we zeker niet terug naar een of andere kneuterige jaren-'50-maatschappij waarin we dingen niet doen omdat we pruilmonderig vinden dat het niet zo hoort en dat de Heere het niet zo bedoeld had.

Die ''tradities'', oftewel het kunstmatig terughalen van dingen waar we geen bal aan hebben en waar we al van afgestapt zijn, en waar veel mensen het ook niet mee eens zijn, lijken me geen enkel concreet doel hebben tegen de moslims. En als dat er *zwaaaaaaar* indirect TOCH is, moeten we ons afvragen of het het waard is om onze persoonlijke vrijheden af te pakken!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De kerk en homo's

Bericht door Ozes »

Nee,traditie heeft juist een zeer praktische en bepalende invloed op de maatschappij.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De kerk en homo's

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:Nee,traditie heeft juist een zeer praktische en bepalende invloed op de maatschappij.
Ja dat zal allemaal wel, maar wat is het doel ervan als niemand het nog aanhangt? Tijden en tradities veranderen, dat is altijd zo geweest! Bovendien ontgaat het me hoe het verbieden van persoonlijke vrijheden nu zo'n idee geeft van ''traditie''. Ik denk dat veel mensen het dan net zo achterhaald vinden als de ossenwagen. icon_think.gif Mijn punt is dat een volk *altijd* tradities, gewoonten en cultuur heeft, alleen, en dat is nu juist onze kracht, die verandert! De tijden veranderen!

Dus: We moeten onze huidige tradities behouden in zoverre dat we niks verbieden dat traditie is (zoals Zwarte Piet), en OOK geen onzin op gaan leggen als ''nieuwe traditie''. Niet van bovenaf dus.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie