Paus Franciscus

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Oeps . Er kan wel eens een grote rel onstaan. De paus wordt nu al in verband gebracht met de junta en Jorge Rafael Videla.

Afbeelding

Stel dat Maxima hem geld gegeven heeft, dan betekent dat dat ze hem via haar vader kent. Of heb ik het mis. Wat moeten we geloven?
Paus in verband gebracht met junta

Jorge Bergoglio maakte carrière in de Argentijnse kerk in de jaren zeventig. Zijn opkomst valt samen met de jaren van de Argentijnse junta, de militaire dictatuur van de jaren 1976-1983.

Bergoglio is de afgelopen jaren een aantal keer in verband gebracht met de junta. De Argentijnse onderzoeksjournalist Horacio Verbitsky beweert dat twee Jezuïeten, die door de junta werden ontvoerd en gemarteld, destijds bewust niet door Bergoglio zijn beschermd.

Een van de twee Jezuïeten zegt dat Bergoglio hen zelfs actief heeft overgedragen aan de militairen. In 2005, kort voor het vorige conclaaf, werd Bergoglio hiervoor aangeklaagd door een mensenrechtenadvocaat. Bergoglio ontkende en er werd geen bewijs gevonden.
Genade

Bergoglio zelf zei in een interview in 2010 dat hij juist heel veel heeft gedaan om de twee te bevrijden. Zo zou hij de huispriester van de Argentijnse leider Videla hebben overgehaald zich ziek te melden. Daardoor kon Bergoglio zelf het huis van Videla binnenkomen om de mis op te dragen. Daar vroeg hij de dictator om genade voor de mannen.

In hetzelfde interview zei Bergoglio dat hij tijdens de dictatuur geregeld mensen op het terrein van de kerk verstopte. Ook zou hij zijn identiteitsbewijs hebben gegeven aan een man die op hem leek, zodat die uit het land kon ontsnappen.
Baby

Er zijn meer beschuldigingen aan het adres van de nieuwe paus. Bergoglio zou ook te weinig hebben gedaan voor een vrouw wier baby door het regime werd gestolen. Dat gebeurde in die tijd met honderden kinderen. Zij werden aan aanhangers van het regime gegeven.

De vrouw zou Bergoglio om hulp hebben gevraagd toen ze vermoedde dat haar kind zou worden afgepakt. Bergoglio zelf zei in 2010 dat hij niets van de gestolen kinderen afwist.

De Argentijnse bisschoppen hebben in 2012, onder leiding van Bergoglio, collectief excuus aangeboden aan de Argentijnse katholieken. De kerk heeft haar volgelingen in die tijd onvoldoende beschermd, erkenden de bisschoppen.

http://nos.nl/artikel/484383-paus-in-ve ... junta.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Mahalingam »

Ali Yas schreef:Waarom eigenlijk altijd van die stokoude mannen? Is dat soms om aan te geven dat ze het tegenovergestelde doen als de christenen van het eerste uur (die jong waren)? En wist je trouwens dat Petrus, zogenaamd de eerste Paus, getrouwd was? Enzovoorts, enzovoorts. Ik vind het Vaticaan niet erg christelijk.
Ik las kortgeleden over de geschiedenis van het hofje bij mij achter.
Tegenover het Sint-Annahofje stichtte Catharina Jacobsdochter, dochter van een Amsterdamse priester en weduwe van de Leidse kleermaker Frans Janszoon, in 1598 ook een hofje...
En over de huidige paus (76 jaar) is bekend dat die inwendig krakkemikkig is: hij heeft maar 1 long, de ander is gedemonteerd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Zwartmeer »

Ali Yas schreef:Ik vind het Vaticaan niet erg christelijk.
Voor wie deze nog niet gezien heeft nog maar een keer. Professor Walter Veith geeft heel wat argumenten waar ie mee aan wil tonen dat de islam uit het katholieke geloof ontsproten is. Wat het allemaal waard is weet ik nog steeds niet...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door xplosive »

Volgens deze man zijn zowel het katholicisme als de islam dus feitelijk satansreligies.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jezuïeten. Goede of slechte reputatie?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

KevinB schreef:Overigens hebben de jezuïeten ook wel een sterke intellectuele traditie.
Niet alleen intellectueel, ook bedreigend crimineel overheersend. Stalin was ook door de Jezuïeten voorgelicht. En onze eigen Hirsch Ballin. Ach, er zijn er zoveel die op het verkeerde spoor gerangeerd zijn uit naam van Jezus.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus. Opa van 76

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
Ali Yas schreef:Ik vind het Vaticaan niet erg christelijk.
Voor wie deze nog niet gezien heeft nog maar een keer. Professor Walter Veith geeft heel wat argumenten waar ie mee aan wil tonen dat de islam uit het katholieke geloof ontsproten is.
Lijkt me nogal logisch! Waar heeft anders de islam de gedachte aan een eeuwige foltering in de hel vandaan? Juist ja! Van het toon aangevende christendom. En dat stond een paar honderd jaar onder leiding van vieze enge mannetjes in Rome.
Jezus mag dan misschien een soort aardige naïeve hippie zijn geweest, het christendom was dit geenszins! Het christendom was ook erg onverdraagzaam, sadistisch en moordlustig. Dat kan niet ontkend worden.

Het christendom vanuit Rome is nog altijd onverdraagzaam en vooral verkeerd bezig.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe paus. Oude wijn in nieuwe zak.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er is maar één oplossing. De oplossing waar alle christelijke gelovigen hun hoop op hebben gevestigd:

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nieuwe paus. Opa van 76

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:
Zwartmeer schreef:
Ali Yas schreef:Ik vind het Vaticaan niet erg christelijk.
Voor wie deze nog niet gezien heeft nog maar een keer. Professor Walter Veith geeft heel wat argumenten waar ie mee aan wil tonen dat de islam uit het katholieke geloof ontsproten is.
Lijkt me nogal logisch! Waar heeft anders de islam de gedachte aan een eeuwige foltering in de hel vandaan? Juist ja! Van het toon aangevende christendom. En dat stond een paar honderd jaar onder leiding van vieze enge mannetjes in Rome.
Is dat niet gewoon het oude testament wat gelijk aan de Thora is wat gelijk aan het jodendom is?
'Hans van de Mortel' schreef:Jezus mag dan misschien een soort aardige naïeve hippie zijn geweest, het christendom was dit geenszins! Het christendom was ook erg onverdraagzaam, sadistisch en moordlustig. Dat kan niet ontkend worden.
In het begin was het christendom een pacifistisch geloof. De eerste christenen lieten zich immers zonder verzet door de Romeinen voor de Leeuwen gooien. Jezus zwoer toch elke vorm van geweld af? Een belangrijk verschil met de islam is dat de verspreiding van het christendom door prediking (bv Bonifatius) heeft plaatsgevonden en bij de islam is dat door verovering gegaan. In beider gevallen geheel volgens de leer. Dat het christendom later een ander karakter kreeg komt doordat machthebbers er hun eigen draai aangegeven hebben. Er is wel gespeculeerd dat de donkere middeleeuwen rechtstreeks een gevolg zijn geweest van de 750 jarige moslimbezetting van Spanje. In die 750 jaar hebben de Spanjaarden veel gewoonten van hun bezetters overgenomen. Bv de inquisitie is rechtstreeks afgekeken van shariarechtbanken. En ook raakten de Spanjaarden bekend met slavernij. In de bezettingsjaren is waarschijnlijk de basis gelegd voor de slaventransporten naar Amerika. En later ook de genocide van de Indianen. En dit terwijl Gij zult niet doden een van de tien geboden is. Dus een hele hoop misstanden waar men graag het christendom de schuld van geeft hebben niets met de leer van het christendom te maken.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op do mar 14, 2013 10:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Nieuwe paus

Bericht door Schepsel »

Ik kwam in het Oude Testament de hel niet zo tegen. Misschien las ik er overheen, maar ik vond het wel gek, dat er zo weinig stond over een hiernamaals. Dat kwam in het Nieuwe Testament.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe paus

Bericht door mercator »

De "moslimgemeenschap" in België( eerder de moslimbezetting dus) ziet de nieuwe paus wel zitten omdat die "oog heeft voor de verdrukten en armen" . Zelfs hier vinden de baardmensen dat ze even in de slachtofferrol moeten kruipen. Ze weten er dan nog niet veel van blijkbaar want Franciscus I moest helemaal niets hebben van de communistische bevrijdingstheologie in de jaren 70 en stond op goede voet met het fascistische regime van Videla.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Zwartmeer »

Alles bij elkaar was het christendom dwz de leer van Jezus een enorme stap voorwaarts. Iemand de andere wang toekeren was een ongekend idee in zijn tijd. Wat iemand ook van het christendom vindt het heeft een groot deel van de mensheid uit de barbarij gehaald. Als het nou eens nooit bestaan zou hebben, hoe zou de wereld er dan nu uitgezien hebben? Hoe zou onze geschiedenis van de laatste 2000 jaar er anders hebben uitgezien? Ik moet nu even aan de Noormannen denken die door tot het geloof in Jezus komen gestopt zijn met hun bloedige rooftochten. Wanneer en waarom zouden ze zonder het christendom ermee gestopt zijn?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Franciscus is de allerlaatste paus volgens onheilsprofeten

Bericht door pd7835 »

Jorge Mario Bergoglio zou wel eens de allerlaatste paus kunnen zijn als wij de profetieën die al eeuwen de ronde doen mogen geloven tenminste. Een lijst die chronologisch de verschillende pausen opsomt, stopt bij deze kerkleider.

De 'Profetie van de pausen' is een lijst van Latijnse verzen, toegeschreven aan Sint Malachias, een Ierse aartsbisschop en ziener die leefde van 1094 tot 1148. Hij deed een voorspelling omtrent toekomstige (tegen)pausen vanaf paus Celestinus II tot aan de beoogde laatste paus, 'Petrus de Romein', die de opvolger zou zijn van Benedictus XVI. De paus is volgens de Katholieke Kerk immers de rechtmatige opvolger van 'Petrus' en daarmee de leider van de gehele Christelijke Kerk wereldwijd.

De voorspellingen verhalen dus over elke toekomstige paus (antipausen inbegrepen) in successieve volgorde, beginnende met paus Celestinus II in 1143, 112 pausen in totaal. Alle 112 voorspellingen worden gedaan in een korte, Latijnse uitdrukking, die met elke Paus correspondeert. Hun betekenissen hebben meestal verband met wat de pausen doen, hun plaats van geboorte of hun wapenschild.

112de voorspelling
De 112de en laatste voorspelling van Sint Malachias oogt weinig rooskleurig. Met 'Petrus de Romein' als pontifex zou de stad Rome in verval raken en de kerk verloren gaan, waarmee het einde der tijden zou worden ingeluid. De laatste 10 pausen van sint Malachias:

103 - Het Brandend Vuur (Pius X)
104 - Religie in Ruines (Bendedictus XV)
105 - Moedig Geloof (Pius XI)
106 - De Goede Herder (Pius XII)
107 - De Herder en de Zeeman (Johannes XXIII)
108 - Bloem der Bloemen (Paulus VI)
109 - Van de Halve Maan (Johannes-Paulus I)
110 - Het werk van de Zon (Johannes-Paulus II)
111 - Van de Glorieuze Olijf (Benedictus XVI)
112 - Peter van Rome

Wat heeft Benedictus bijvoorbeeld met de 'Glorieuze Olijf' te maken? Benedictijnen worden soms Olivetanen genoemd.

Andere bronnen schrijven de lijst toe aan Nostradamus, die dan op zijn beurt de voorspelling zou toegeschreven hebben aan Sint Malachias om te voorkomen dat hij als onheilsprofeet zou worden betiteld.

Komeet ison
Nostradamus voorzag het einde van de kerk en het pontificaat op het moment dat een grote komeet de hemel zou doen oplichten. Komeet Ison, één van de helderste exemplaren sinds eeuwen, passeert later dit jaar. De oude profetieën zetten nu aan tot hevig gespeculeer op allerlei internetfora
http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Paus/ ... eten.dhtml
Statler, Waldorf
Volgens deze voorspelling zal Rome niet in verval geraken maar verwoest worden en zal nadien de verschrikkelijke rechter komen om over zijn volk te oordelen. Er is ook voorspeld dat de vorige paus (Benedictus) voortijdig zou sterven of aftreden, en dat is dus gebeurd

brute pech
Men hoeft geen groot ziener te zin om dit alles te voorspellen. Ook Jan-met-de-pet ziet met eigen ogen hoe die andere ideologie stormenderhand de wereld veroverd. Het Westen en het Christendom worden slachtoffer van hun verdraagzaamheid en zachtaardigheid. We gaan duistere tijden tegemoet, maar we hebben er zelf om gevraagd
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door xplosive »

Zwartmeer schreef:Alles bij elkaar was het christendom dwz de leer van Jezus een enorme stap voorwaarts. Iemand de andere wang toekeren was een ongekend idee in zijn tijd. Wat iemand ook van het christendom vindt het heeft een groot deel van de mensheid uit de barbarij gehaald. Als het nou eens nooit bestaan zou hebben, hoe zou de wereld er dan nu uitgezien hebben? Hoe zou onze geschiedenis van de laatste 2000 jaar er anders hebben uitgezien? Ik moet nu even aan de Noormannen denken die door tot het geloof in Jezus komen gestopt zijn met hun bloedige rooftochten. Wanneer en waarom zouden ze zonder het christendom ermee gestopt zijn?
En wat is het resultaat? Dat we massaal moslims de andere wang toekeren en massaal door moslims verkracht, doodgetrapt, doodgestoken, verbrand, enz., enz., worden. Fijn hoor, zo'n christendom ! Christenen laten overal ter wereld door moslims over zich heen pissen ! Tijd voor atheïstisch tijdperk !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door op z'n kop »

Zwartmeer;Wat het allemaal waard is weet ik nog steeds niet...
Ik ben blij dat ik meesters heb gediend met grote weerzin.
Xplosive;Tijd voor atheïstisch tijdperk
Daar gaat deze hele gein juist over.
De mens weer zwak en afhankelijk te maken, maar wij hebben een vrije wil! icon_wave.gif
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door silkyboxershortXL »

Zwartmeer schreef:Iemand de andere wang toekeren was een ongekend idee in zijn tijd.
De bejubelde rechttoe rechtaan gedachte is doorgaans de passiviteit die er uit spreekt. Het zit anders neem ik voor mezelf aan.
Jezus wil geen nieuwe vernederende tik met de rug van de hand maar daagt uit met de volle hand te slaan, dat geeft het recht op gelijkwaardige behandeling.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

112de voorspelling
De 112de en laatste voorspelling van Sint Malachias oogt weinig rooskleurig. Met 'Petrus de Romein' als pontifex zou de stad Rome in verval raken en de kerk verloren gaan, waarmee het einde der tijden zou worden ingeluid.
Ik ben bereid veel te geloven, maar deze nieuwe paus kan volgens mij nooit Petrus de Romein zijn. :no1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Zwartmeer »

op z'n kop schreef:
Zwartmeer;Wat het allemaal waard is weet ik nog steeds niet...
Ik ben blij dat ik meesters heb gediend met grote weerzin.
Xplosive;Tijd voor atheïstisch tijdperk
Daar gaat deze hele gein juist over.
De mens weer zwak en afhankelijk te maken, maar wij hebben een vrije wil! icon_wave.gif
Dat is het komma tijdperk.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Dat we massaal moslims de andere wang toekeren...
Dat van die andere wang toekeren was bedoeld in de persoonlijke omgang maar niet als het hedendaagse linkse pacifisme.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door op z'n kop »

Pilgrim schreef:
112de voorspelling
De 112de en laatste voorspelling van Sint Malachias oogt weinig rooskleurig. Met 'Petrus de Romein' als pontifex zou de stad Rome in verval raken en de kerk verloren gaan, waarmee het einde der tijden zou worden ingeluid.
Ik ben bereid veel te geloven, maar deze nieuwe paus kan volgens mij nooit Petrus de Romein zijn. :no1:
Kijk Zwartmeers filmpje dan toch, pauzen kussen de koran en alles wat los en vast zit! Als ik hem vroeg mijn drol te kussen zou hij het doen, want ik zou hem er met zijn kop indrukken. Alles voor het zieltjes winnen, controle hebben en richting geven. Niets is te gek!
Dat die nieuwe klaas nou eens stiekem vrouw zou zijn, dat is pas lachen. :smile7:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
112de voorspelling
De 112de en laatste voorspelling van Sint Malachias oogt weinig rooskleurig. Met 'Petrus de Romein' als pontifex zou de stad Rome in verval raken en de kerk verloren gaan, waarmee het einde der tijden zou worden ingeluid.
Ik ben bereid veel te geloven, maar deze nieuwe paus kan volgens mij nooit Petrus de Romein zijn. :no1:

Nee, dat ben ik met je eens. Maar misschien heeft ook Rome de voorspellingen gelezen, en hebben de Bisschoppen in hun onmetelijke wijsheid besloten om de voorspellingen niet uit te laten komen door voor deze paus te kiezen. Jorge Bergoglio kwam niet eens in beeld, en iedereen dacht dat de Italiaanse kardinaal Angelo Scola gekozen zou worden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Zwartmeer »

xplosive schreef:
Zwartmeer schreef:Alles bij elkaar was het christendom dwz de leer van Jezus een enorme stap voorwaarts. Iemand de andere wang toekeren was een ongekend idee in zijn tijd. Wat iemand ook van het christendom vindt het heeft een groot deel van de mensheid uit de barbarij gehaald. Als het nou eens nooit bestaan zou hebben, hoe zou de wereld er dan nu uitgezien hebben? Hoe zou onze geschiedenis van de laatste 2000 jaar er anders hebben uitgezien? Ik moet nu even aan de Noormannen denken die door tot het geloof in Jezus komen gestopt zijn met hun bloedige rooftochten. Wanneer en waarom zouden ze zonder het christendom ermee gestopt zijn?
En wat is het resultaat? Dat we massaal moslims de andere wang toekeren en massaal door moslims verkracht, doodgetrapt, doodgestoken, verbrand, enz., enz., worden. Fijn hoor, zo'n christendom ! Christenen laten overal ter wereld door moslims over zich heen pissen ! Tijd voor atheïstisch tijdperk !
De wereld is nog niet teneinde. En zoals we aan het zeer christelijke Amerika kunnen zien is christendom in de praktijk vaak verre van pacifistisch. Je mag je dan afvragen of het dan nog wel echte christenen zijn. Ik denk het niet. Maar dat schijnt de gelovigen niet te deren.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ozes »

Dit is het atheïstische tijdperk
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door Ariel »

Oeps!!! :redface2: Dat was slordig...
De Italiaanse bisschoppen waren er zo van overtuigd dat een van hen tot paus zou worden gekozen dat zij woensdagavond een verklaring naar de media stuurden waarin zij God bedankten voor de verkiezing van aartsbisschop Angelo Scola van Milaan tot hoofd van de RK-Kerk. Tien minuten daarvoor was bekend geworden dat de 115 stemgerechtigde kardinalen de Argentijn Jorge Mario Bertoglio tot paus hadden gekozen.

Nog geen uur later stuurden de bisschoppen de media een nieuwe verklaring. Nu waren zij God alsnog dankbaar voor de keuze van Bertoglio, die trouwens Italiaanse wortels heeft.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2138 ... ren__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuwe paus

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
Pilgrim schreef:
112de voorspelling
De 112de en laatste voorspelling van Sint Malachias oogt weinig rooskleurig. Met 'Petrus de Romein' als pontifex zou de stad Rome in verval raken en de kerk verloren gaan, waarmee het einde der tijden zou worden ingeluid.
Ik ben bereid veel te geloven, maar deze nieuwe paus kan volgens mij nooit Petrus de Romein zijn. :no1:
Nee, dat ben ik met je eens. Maar misschien heeft ook Rome de voorspellingen gelezen, en hebben de Bisschoppen in hun onmetelijke wijsheid besloten om de voorspellingen niet uit te laten komen door voor deze paus te kiezen. Jorge Bergoglio kwam niet eens in beeld, en iedereen dacht dat de Italiaanse kardinaal Angelo Scola gekozen zou worden.
Ja, dat zou misschien kunnen. Het zou vreemd zijn als ze niet op de hoogte zouden zijn van de profetie van Malachias. icon_think.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nieuwe paus

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Dit is het atheïstische tijdperk
Ha ! Fantast.

Afbeelding

2% atheïsten op de hele wereld.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie