Student in florida van school getrapt

Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Alles wat Zuid Korea en Japan doen hebben ze compleet aan het Christelijke Westen te danken.
Nee, dat hebben ze enkel te danken aan de subcultuur die zich in het Westen ontwikkelde en die nu goed gedijt binnen niet-christelijke landen. Daaruit kun je afleiden dat deze subcultuur niet wezenlijk iets met het christendom van doen heeft.
Nee daaruit kun je afleiden dat ze de vruchten van ONS hebben geplukt en onder Westerse hegemonie het redelijk na kunnen spelen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Welke subcultuur?
De subcultuur waarin men accepteert dat men tot "best-practice" komt op basis van empirisch onderzoek zonder vooraf te varen op allerlei zogenaamde "waarheden" of schijnwaarheden en waarin men praktische onderzoeksuitkomsten laat prevaleren boven vooroordelen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
xplosive schreef:
Ozes schreef:Alles wat Zuid Korea en Japan doen hebben ze compleet aan het Christelijke Westen te danken.
Nee, dat hebben ze enkel te danken aan de subcultuur die zich in het Westen ontwikkelde en die nu goed gedijt binnen niet-christelijke landen. Daaruit kun je afleiden dat deze subcultuur niet wezenlijk iets met het christendom van doen heeft.
Nee daaruit kun je afleiden dat ze de vruchten van ONS hebben geplukt en onder Westerse hegemonie het redelijk na kunnen spelen.
Dat is blijkbaar wat jij er met alle geweld van wenst te maken. De praktijk wijst echter anders uit.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: De mate waarin er afstand wordt genomen van allerlei godsdienstwaanzinnige zaken bepaalt mede de progressie in welvaart.
Dit gaat me ook iets te ver. Wat bedoel je met "godsdienstwaanzinnige zaken?" Bidden? Kerkgang? Of heb je het over Islam? Dan kan ik je volgen. Zoals je weet kom ik uit een calvinistisch nest, en vandaar dat ik uit eigen ervaring weet dat de dorpen in Nederland waar men de kerk nog plat loopt, de welvaart het grootst is. Hoe dat komt? Dat komt omdat dat soort Godsdienstige mensen ( waar sommige leden hier op spugen) keiharde werkers zijn die hun geld niet over de balk gooien, maar verstandig mee om gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Pilgrim schreef:Welke subcultuur?
De subcultuur waarin men accepteert dat men tot "best-practice" komt op basis van empirisch onderzoek zonder vooraf te varen op allerlei zogenaamde "waarheden" of schijnwaarheden en waarin men praktische onderzoeksuitkomsten laat prevaleren boven vooroordelen.
Hegeliaanse lulkoek. Compleet onpraktisch in de realiteit. Om iets op te bouwen heb je namelijk niets aan praktische realiteit omdat in den beginne je alleen maar verlies lijd als je een compleet nieuw maatschappelijke visie invoert. Niet anders als iemand die een nieuw bedrijf op wilt zetten niet weten of hij morgen volledig failliet is of succesvol. "Best practice" werkt alleen om een al bestaand systeem te verbeteren, en alleen als deze toegespitst is op de problematiek. De huidige seculiere aanpak is dat duidelijk niet, en nee, dat verander je niet zomaar omdat je dat wilt.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Dit gaat me ook iets te ver. Wat bedoel je met "godsdienstwaanzinnige zaken?" Bidden? Kerkgang? Of heb je het over Islam? Dan kan ik je volgen. Zoals je weet kom ik uit een calvinistisch nest, en vandaar dat ik uit eigen ervaring weet dat de dorpen in Nederland waar men de kerk nog plat loopt, de welvaart het grootst is. Hoe dat komt? Dat komt omdat dat soort Godsdienstige mensen ( waar sommige leden hier op spugen) keiharde werkers zijn die hun geld niet over de balk gooien, maar verstandig mee om gaan.
Waar ik het over heb is over onredelijk en ongefundeerd (bij)geloof dat haaks staat op gezond verstand en logische consistentie. Het is aan verder aan eenieder om uit maken waar zulks voorkomt. Duidelijk is evenwel dat er binnen het christendom rijk geschakeerde opvattingen onder christenen heersen en dat onder christenen zeker ook onredelijk en ongefundeerd (bij)geloof voorkomt. Of zulks voor alle christenen geldt valt dan nog te bezien.

Dat er alleen onder godsdienstigen keiharde werkers zijn die hun geld niet over de balk gooien en er verstandig mee om gaan is pure laster jegens ongodsdienstigen. Je gezond verstand gebruiken, dat is waar het om draait en dat is wat bepaalt hoe hard iemand werkt en hoe verstandig iemand met zijn of haar geld omgaat. Daar heeft het christendom verder niets mee te maken.
Laatst gewijzigd door xplosive op ma mar 25, 2013 9:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Hegeliaanse lulkoek. Compleet onpraktisch in de realiteit. Om iets op te bouwen heb je namelijk niets aan praktische realiteit omdat in den beginne je alleen maar verlies lijd als je een compleet nieuw maatschappelijke visie invoert.
Dit is duidelijk weer één van je drogredenen. Natuurlijk is er in elke situatie sprake van eerdere ervaringen en voorlopige "besten", dat is gewoon een waarheid als een koe.
Ozes schreef:De huidige seculiere aanpak is dat duidelijk niet, en nee, dat verander je niet zomaar omdat je dat wilt.
"Aus blaue hinein" koppel je hier nu weer een "seculiere aanpak" aan vast, terwijl dat kant noch wal raakt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

Dat komt van iemand die denkt dat hij geen ideologie heeft, maar letterlijk alleen maar linkse clichés loslaat op dit forum. Met die lachwekkende zelfkennis snap ik ook dat je geen structurele eigenschappen van de huidige seculiere elite ziet. Jij zit nog vast in het moderrne materialistische gelooft dat alleen religie lijd aan groepsdenken, iets wat weer voortkomt uit de materialistische blindspot voor cultuur en filosofie. En dat is de reden dat de seculiere elite het Westen de afgrond in trekt.

En een drogreden?
Dit is een samenleving waar ervaring en filosofie geen betekenis meer hebben, maar jij herkent niet dat de zogenaamde 'best practice" samenleving er al lang is. Het probleem is dat echte oplossingen TIJD, TOEWIJDING en TRIAL EN ERROR eisen, iets wat in een hegaliaanse samenleving, een samenleving zonder geheugen, zonder respect voor filosofie, cultuur of ervaring onmogelijk is. A...maar jij denkt dat je geen ideologie hebt. Als ik voortaan iemand ken die door en door links ideoloog is en dan ook nog eens meent geen ideologie te hebben af te wimpelen als een verloren zaak.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

Dit is duidelijk weer één van je drogredenen. Natuurlijk is er in elke situatie sprake van eerdere ervaringen en voorlopige "besten", dat is gewoon een waarheid als een koe.
Dit is zo dom hé. Weet je wel wat een drogreden is?
Welke drogreden is het dan?

Welke eerdere ervaringen?
Echt weer een linkse babyboomer die compleet losgetrokken is van de realiteit. Waar haal je die ervaring vandaan dan?
Tegenwoordig zijn mannen van 50 kinderen van 12, school is een instituut van indoctrinatie, dertigers zijn verslaafd aan vrijetijdsbesteding, jongeren hebben geen zin om te leren,

Waar haal je die ervaring vandaan dan?
Uit je linkse toverhoed?

De christelijke ascetische, verantwoordelijke mannen die de Westerse samenleving hebben opgebouwd bestaan niet meer. Echt, linkse babyboomers zien alles wat er in hun gedachten omgaat als narcistische tijdbesteding, compleet maling aan de realiteit. Kijk naar je leeftijd en je bent nog steeds een linkse ideoloog, je kan nog steeds niet inzien dat de Christelijke gedachtengoed voordelen had voor Nederland. Aan de andere kant probeer je over te komen als een pragmatist!
Een pragmatist die zich tussen dezelfde filosofische limieten beweegt als de rest van de marxistische atheisten, of post-modernistische atheisten.

Kijk, als je dat niet zou zijn, dan zou je wellicht begrijpen dat ervaring niet iets is dat iemand zomaar kan opdoen. Dat is iets wat honderden jaren oud is, wat word overgegeven van vader op zoon. Daarom zal een Nederlander waar hij ook gaat wonen altijd enigszins Nederlands blijven denken, want hoeveel "hegeliaanse ervaring" hij ook opdoet, is de menselijke geest en de maatschappij niet zo simplistisch als een moderne materialist stelt. Elke Nederlander draagt nog de sporen van Rousseau of Calvijn(kwijnend) met zich mee na honderden jaren, maar jij hebt zo weinig respect voor filosofie dat jij denkt dat de maatschappij wel even overleeft door "gewoon de beste keuze te maken en open te staan voor idëeen. Dat laatste geld natuurlijk niet voor alle idëeen, alleen die binnen "jouw" materialistische plaatje passen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
Dit is duidelijk weer één van je drogredenen. Natuurlijk is er in elke situatie sprake van eerdere ervaringen en voorlopige "besten", dat is gewoon een waarheid als een koe.
Dit is zo dom hé. Weet je wel wat een drogreden is?
Welke drogreden is het dan?
Je zegt eerst dat het onzin is om reden dat je niet iets kunt hebben zonder het voorafgaande, alsof dat in tegenspraak zou zijn met mijn "best practice" uitspraak, terwijl dat helemaal nergens op slaat. De drogreden is dus dat je een tegenspraak oproept die er in feite helemaal niet is.
Ozes schreef:je kan nog steeds niet inzien dat de Christelijke gedachtengoed voordelen had voor Nederland.
Wat ik vooral zie is dat de scheuring die het protestantisme teweeg bracht ruimte bood voor de opkomst van een essentiële subcultuur.
Ozes schreef:dan zou je wellicht begrijpen dat ervaring niet iets is dat iemand zomaar kan opdoen. Dat is iets wat honderden jaren oud is, wat word overgegeven van vader op zoon.
Dit is weer één van je stromannen. Alsof ik niet zou beseffen dat er zoiets als overlevering bestaat en jij één van de weinige uitverkorenen bent die zoiets wèl kan bedenken. In wat voor onwaarschijnlijke waanwereld leef jij eigenlijk?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

Alsof jij dat niet zou weten?

We zitten al in die maatschappelijke fase, en wat jij vraagt is dat we er mee verder gaan.
Je zegt eerst dat het onzin is om reden dat je niet iets kunt hebben zonder het voorafgaande, alsof dat in tegenspraak zou zijn met mijn "best practice" uitspraak, terwijl dat helemaal nergens op slaat. De drogreden is dus dat je een tegenspraak oproept die er in feite helemaal niet is.
Een linkse babyboomer die het leven ziet als een spelletje. We hebben het over de structuur van de samenleving, die is nu al materialistisch en dus sterft de waardering voor culturele ervaring en filosofie uit. Sterker nog, dat is al zodanig verwaterd dat er bijna niets meer van over is. Idëeen hebben consequenties, je kan niet zomaar een samenleving op een vorm van pragmatisme baseren en dan verwachten dat je maatschappij niet zodanig verandert dat eerdere positieve kwaliteiten volledig verdwijnen. Dat is de realiteit. Dat jongeren nu maling hebben aan ouderen komt bijvoorbeeld door een heel simpele filosofische verandering, en dat draai je niet terug met 'pragmatisme' en """"best practice"" En dat is maar een zaak, er zijn er zoveel en pragmatisme werkt niet om dit op te lossen omdat het teveel eisen stelt van de gemiddelde burger.Het is dezelfde reden dat materialistisch individualisme faalt.


Die tegenspraak is er niet?
..
Filosoferen zonder te denken aan consequenties, hoe 'onkarakteristiek'. Die tegenspraak is domineert!
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:We zitten al in die maatschappelijke fase, en wat jij vraagt is dat we er mee verder gaan.
Als je ziet hoeveel geloof er nog steeds heerst in allerlei onzin, dan zitten we hooguit nog maar in het voorportaal van die maatschappelijke fase.
Ozes schreef:Een linkse babyboomer die het leven ziet als een spelletje.
Als je met die uitspraak op mij doelt : de babyboomers waren er ongeveer 15 jaar eerder dan ik. En denk je dat ik het leven zie als een spelletje? Waar baseer je dat op?
Ozes schreef:We hebben het over de structuur van de samenleving, die is nu al materialistisch
Materialistisch in welke zin?
Ozes schreef:je kan niet zomaar een samenleving op een vorm van pragmatisme baseren
Ik zou niet weten waarom niet. Inherent aan die pragmatische insteek is immers dat je wijze lessen uit het verleden koestert.
Ozes schreef:Dat jongeren nu maling hebben aan ouderen komt bijvoorbeeld door een heel simpele filosofische verandering,
Welke filosofische verandering is dat volgens jou? Ik denk trouwens dat deze uitspraak over de jongeren van nu veel te generaliserend is.
Ozes schreef:pragmatisme werkt niet om dit op te lossen omdat het teveel eisen stelt van de gemiddelde burger.
Wat nodig is om helder te maken wat de consequenties van een bepaald gedrag voor de samenleving is en daarmee voor elk individu. Dat is een pragmatische insteek die werkt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

Ik zou niet weten waarom niet. Inherent aan die pragmatische insteek is immers dat je wijze lessen uit het verleden koestert.
Omdat het onderhouden van die 'wijze lessen' uit het verleden een maatschappij vereist die de 'wijze lessen' wil of moet onderhouden, en ook herinnert welke wijze lessen het moet herinneren. Er zijn natuurlijk miljoenen "wijze lessen, vele idëeen lijken te werken, en een maatschappij moet weten welke het kiest om te onderhouden en door te geven. Dat gaat niet zomaar. De keuze is volledig gebaseerd op de heersende filosofie.

Daarom bestaat filosofie(en religie), het bestaat ook voor de hobby voor individuelen, maar daar hebben we niets aan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Er zal een komplete omwenteling plaats moeten vinden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Ozes schreef:
Ondertussen trekt het linkse materialisme ons de afgrond in
Tsja . . . dat valt niet te ontkennen.
Leg eens uit, Hans. Waarom valt dat niet te ontkennen.
Het slaat eigenlijk nergens op. Het komt door het woord afgrond. Links trekt ons de afgrond in, net zo goed als rechts. VVD, PvdA. CDA, D66 en de rest. Zij zijn het spoor bijster. Misschien moet ik een uitzondering maken voor de gereformeerden. Die staan nog redelijk met beide benen op de grond. Maar met materialisme is natuurlijk niks mis mee. Dat zal lekker wezen. Zolang het maar niet ten koste gaat van een ander.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
Ik zou niet weten waarom niet. Inherent aan die pragmatische insteek is immers dat je wijze lessen uit het verleden koestert.
Omdat het onderhouden van die 'wijze lessen' uit het verleden een maatschappij vereist die de 'wijze lessen' wil of moet onderhouden, en ook herinnert welke wijze lessen het moet herinneren.
En daarvoor heb je dus een systeem nodig die zin van onzin onderscheidt. Dat lukt in de wereld steeds beter.
Ozes schreef:Er zijn natuurlijk miljoenen "wijze lessen, vele idëeen lijken te werken, en een maatschappij moet weten welke het kiest om te onderhouden en door te geven. Dat gaat niet zomaar. De keuze is volledig gebaseerd op de heersende filosofie.
De tijd achterhaalt steeds sneller de invloed die een heersende filosofie heden nog heeft, aangezien we te maken hebben met een toenemend aantal lessen in een alsmaar versnellende maatschappij. Daarbij ook een toename van steeds geavanceerdere hulpmiddelen voor kennisdeling. Dit moet onontkoombaar leiden tot het steeds scherper onderscheiden van zin en onzin (en bij die onzin hoort uiteraard ook de islam). De zich versnellend op elkaar stapelende toenemende hoeveelheid informatie is voor mensen nu al nauwelijks en straks zo goed als helemaal niet meer voor mensen te overzien. Het zinvol ordenen van die informatie zal dus straks door kunstmatige intelligentie moeten gebeuren die de intelligentie van mensen in alle opzichten ver overtreft. Dat is de maatschappij waar we naartoe groeien. Dan zal zich ook steeds scherper aftekenen welke historische wapenfeiten bij uitstek in de tand des tijds toekomstwaarde hebben. Een foute filosofie zal sneller gecorrigeerd worden dan ooit tevoren. We leven in een versnellend schakelende maatschappij. Daarbij zullen er allerhande oude filosofieën sneuvelen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Dhana »

Dat ligt allemaal aan hoeverre iemand in staat is tot neutrale, niet gekleurde conclusies te komen. Daarvoor moet je in staat zijn uit je eigen vooroordelen en onderbuik emoties te kruipen en helaas is niet iedereen dat gegeven.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Dat ligt allemaal aan hoeverre iemand in staat is tot neutrale, niet gekleurde conclusies te komen. Daarvoor moet je in staat zijn uit je eigen vooroordelen en onderbuik emoties te kruipen en helaas is niet iedereen dat gegeven.
Inderdaad, maar ik vertrouw erop dat degenen die dat niet gegeven is alsnog met de neus op de feiten worden gedrukt door degenen die dat wel gegeven is.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Dat ligt allemaal aan hoeverre iemand in staat is tot neutrale, niet gekleurde conclusies te komen. Daarvoor moet je in staat zijn uit je eigen vooroordelen en onderbuik emoties te kruipen en helaas is niet iedereen dat gegeven.
Inderdaad, maar ik vertrouw erop dat degenen die dat niet gegeven is alsnog met de neus op de feiten worden gedrukt door degenen die dat wel gegeven is.

Helaas heeft het gros van de mensen een persoonlijk magneetje voor feiten of zien alleen de afzonderlijke feiten en zijn daardoor niet in staat het grote geheeel te overzien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:
xplosive schreef:
Dhana schreef:Dat ligt allemaal aan hoeverre iemand in staat is tot neutrale, niet gekleurde conclusies te komen. Daarvoor moet je in staat zijn uit je eigen vooroordelen en onderbuik emoties te kruipen en helaas is niet iedereen dat gegeven.
Inderdaad, maar ik vertrouw erop dat degenen die dat niet gegeven is alsnog met de neus op de feiten worden gedrukt door degenen die dat wel gegeven is.
Helaas heeft het gros van de mensen een persoonlijk magneetje voor feiten of zien alleen de afzonderlijke feiten en zijn daardoor niet in staat het grote geheel te overzien.
Dat is óók waar, maar de gevolgen van die afzonderlijke feiten dringen zich ook op aan hen die het grote geheel niet overzien. En dan is het aan hen die het grote geheel wèl overzien en de oorzaken van die gevolgen kennen om dit luidkeels te etaleren, zodat dit ook tot minder begaafden doordringt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Van school trappen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef: Dat is óók waar, maar de gevolgen van die afzonderlijke feiten dringen zich ook op aan hen die het grote geheel niet overzien. En dan is het aan hen die het grote geheel wèl overzien en de oorzaken van die gevolgen kennen om dit luidkeels te etaleren, zodat dit ook tot minder begaafden doordringt.

:wink2: icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door op z'n kop »

Beth Kassab: Point missed on Jesus-stomping lesson at FAU

If the Florida Atlantic University Jesus-"stomping" instructor was trying to make a point about religious tolerance, then point taken. Too bad so many people, including our governor, are missing the point.
Bij bestudering van het filmpje in onderstaande link komt naar voren dat de Christen volgens het schoolhoofd gedreigd heeft en daarom van school getrapt is(hoe doorzichtig).
De school heeft wel excuses aan geboden en aait die goede buiten zichzelf plaatsende Christenen nog even met de haren mee. Christenen zijn zo goed en meegaand in tegenstelling tot=> :sheik:
http://www.orlandosentinel.com/
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Dat ligt allemaal aan hoeverre iemand in staat is tot neutrale, niet gekleurde conclusies te komen. Daarvoor moet je in staat zijn uit je eigen vooroordelen en onderbuik emoties te kruipen en helaas is niet iedereen dat gegeven.
Inderdaad, maar ik vertrouw erop dat degenen die dat niet gegeven is alsnog met de neus op de feiten worden gedrukt door degenen die dat wel gegeven is.
lol je ben zo'n snob. Word eens wakker, jij zegt niets wat geen links cliché is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Student in florida van smerige school getrapt

Bericht door op z'n kop »

Er zijn nog veel meer aanwijzingen van amoreel bestuur :huh: Jezus vernederen is het topje van de berg. :shock:

Following the Sandy Hook mess, FAU managed to spark anger during what is typically a non-controversial, uplifting event: the announcement of a multi-million dollar private donation.

But the generous $6 million donor in this case, Boca Raton’s GEO Group, happens to be the nation’s second-largest for-profit prison operator, and is the subject of numerous lawsuits and human-rights complaints. Among them:

• A Mississippi federal judge last year blasted a GEO-run youth prison facility for an abusive, unsafe environment that “paints a picture of such horror as should be unrealized anywhere in the civilized world.” GEO says it inherited the problems there from a previous operator, but the judge found the company did little to correct them.

• Inmates at a GEO-run immigration detention center in Pompano Beach complained of being denied proper medical care, and being kept behind bars for lengthy periods of time despite the Obama Administration’s “prosecutorial discretion” initiative that is supposed to halt deportations of immigrants with strong community ties and no criminal records. At least one family with a current FAU student was previously detained there.

• In 2007, Texas canceled its $8 million GEO contract (and closed the affected youth prison) after inspectors discovered feces on floors and walls, along with excessive use of pepper spray on young inmates.
Despite considerable public criticism, FAU still plans to accept the $6 million gift and name its football stadium “GEO Group Stadium.” But the facility has already garnered a more-catchy nickname that combines prison lore with FAU’s feathered mascot: “Owlcatraz

http://www.miamiherald.com/2013/03/31/3 ... aking.html
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:
xplosive schreef:
lol je ben zo'n snob. Word eens wakker, jij zegt niets wat geen links cliché is.

Laat maar, Ozes. Je hebt nu eenmaal mensen voor wie het laatste woord hebben belangrijker is dan de onzin die daarvoor uitgekraamd moet worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Student in florida van school getrapt

Bericht door Ozes »

Act of faith' costs track team a win, trip to state championships
COLUMBUS, Texas -- An act of faith has cost an area track team a win and a chance to advance to the state championships.

This past weekend, the Columbus High School Mighty Cardinals had just won a boys relay race when a runner’s final gesture got them disqualified.

As he was crossing the finish line, Derrick Hayes pointed up to the sky. His father believes he was giving thanks in a gesture to God.

“It was a reaction,” father KC Hayes said. “I mean you’re brought up your whole life that God gives you good things, you’re blessed.”

http://www.kvue.com/news/205704941.html
Een Amerikaans "track team" had gewonnen, maar ze werden gediskwalificeerd omdat ze God bedankte voor de overwinning.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie