Atheïsme

Ozes

Re: Atheïsme

Bericht door Ozes »

En die wens tot afbraak van de Westerse cultuur is een doorn in mijn oog en een overwinning voor Islamisten, buitenlandse nationalisten en globalisten die maar al te graag zien dat we breken met ons verleden.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

xplosive

Bericht door xplosive »

De afkalving van het christendom tast de Westerse cultuur niet aan, daar hoeven we dus niet rouwig om te zijn. De opkomst van de islam daarentegen tast de Westerse cultuur wèl aan. Aan die opkomst moet dus een halt worden toegeroepen. De rode draad hierbij is om te strijden tegen alles wat onzinnig en schadelijk is. De islam is zeer onzinnig en zeer schadelijk. Het is een probleem dat veel christenen (bijvoorbeeld CDA-ers) de islam vergoeilijken met het argument dat godgelovigen van welke aard dan ook altijd nog beter zijn dan die "vreselijke" atheïsten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Het Christendom is één van de drie grote peilers van de Westerse cultuur en afkalving van het christendom tast de Westerse cultuur dus wél aan, sterker nog het treft die in het hart. Ik zie het christendom als het hart of de ziel van de Westerse cultuur.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ozes

Bericht door Ozes »

Ah, bedankt dat jij me dat verzekerd, ik voel me een stuk beter. Het is natuurlijk niet zo dat de Westerse cultuur al op sterven na dood is dankzij "de vrije seculiere individuelen", waar ook jij als non-ideoloog je thuis voelt. Over je commentaar om kinderen pasen te ontnemen behalve als ze een veganistisch alternatief vinden, ik weet niet wat ik daarop moet zeggen behalve te herhalen dat vijanden van het Westen blij met jou zijn.

Jij snapt niet dat een agressieve, intolerante en onlogische vernietiging en vernedering van het Christendom ook een negatief licht schijnt op de daden, acties en persoonlijkheden van onze christelijke voorouders in de afgelopen eeuwen. Iemand die heeft geleerd een afkeer te hebben voor het Christendom kan ook geen respect hebben voor de "onbeholpen christelijke idioten" die onze samenleving hebben opgebouwd.Zo werkt cultuur, dat is geen mening, zo werkt cultuur. Het maakt mij niets uit als iemand niet wilt geloven, maar mensen als jij voeren gewoon de wens van marx uit, en het leid tot exact wat Marx voorspelde. Het is niet jouw idee, jij bent deze strijd niet begonnen, en al sinds de jaren 60 verstikt het de Westerse cultuur.

Politieke correctheid zou niet eens werken als er nog een levendige westerse cultuur was, en dat weet elke politieke strateeg, liefde voor de eigen cultuur zou een dergelijkse indoctrinatie niet toelaten, en guess what, vrijwel iedereen is politiek correct.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

xplosive

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Ik zie het christendom als het hart of de ziel van de Westerse cultuur.
Ik niet.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:
Pilgrim schreef:Ik zie het christendom als het hart of de ziel van de Westerse cultuur.
Ik niet.
Wat dan wel volgens jou?

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Pilgrim schreef:
xplosive schreef:
Ik niet.
Wat dan wel volgens jou?
Laat mij eens raden. Rationalisme? :smile4:

xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Jij snapt niet dat een agressieve, intolerante en onlogische vernietiging en vernedering van het Christendom
Agressiviteit, intolerantie en vernedering van het Christendom is niet nodig. Het enige dat nodig is, is om het Christendom nuchter tegemoet te treden op wat het is. Het gevolg daarvan zal zijn dat het Christendom langzaam op z'n retour gaat. Boeddhistische en humanistische elementen uit het Christendom daarentegen, zoals "de gulden regel", zullen overeind blijven. Dat wat zinnig is overleeft en dat wat onzinnig is sterft.
Ozes schreef:een negatief licht schijnt op de daden, acties en persoonlijkheden van onze christelijke voorouders in de afgelopen eeuwen. Iemand die heeft geleerd een afkeer te hebben voor het Christendom kan ook geen respect hebben voor de "onbeholpen christelijke idioten" die onze samenleving hebben opgebouwd.
Dat is grote onzin. Albert Einstein heeft bijvoorbeeld in het begin van zijn carriëre een aantal blunders begaan, zoals zijn uitspraak "God dobbelt niet", die door de atheïst Niels Bohr recht gezet zijn en die Albert Einstein weer met zijn beide benen op de aarde zette, waarvoor Albert Einstein hem uiteindelijk dankbaar was. De bewondering voor wat Albert Einstein aan goeds heeft voortgebracht blijft onder atheïsten echter onverminderd groot. Mensen zijn heel goed in staat om bewondering te hebben voor de zinnige zaken en zinnige acties die vroegere mensen voortbrachten, zelfs als er daarnaast ook een aantal onzinnige zaken en onzinnige acties aangehangen werden.

xplosive

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Laat mij eens raden. Rationalisme? :smile4:
De rationalistische/humanistische subcultuur is voor mij inderdaad de kern en daarin is geen ruimte voor de islam of andere onzinnige zaken. Natuurlijk zijn er in het Christendom ook rationalistische/humanistische elementen aanwezig. Het zijn vooral die elementen waar het mijns inziens om draait.

op z'n kop

Bericht door op z'n kop »

xplosive schreef:Het enige dat nodig is, is om het Christendom nuchter tegemoet te treden op wat het is.
Het christen en jodendom zie ik als een soort spiergeheugen daar kun je niet zonder mee, wil je de bal over het net en binnen de lijnen blijven slaan.
xplosive schreef:Dat wat zinnig is overleeft en dat wat onzinnig is sterft.
Waarvoor zijn wij hier? Om de goede werken te automatiseren?
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?

Ozes

Bericht door Ozes »

Agressiviteit, intolerantie en vernedering van het Christendom is niet nodig. Het enige dat nodig is, is om het Christendom nuchter tegemoet te treden op wat het is. Het gevolg daarvan zal zijn dat het Christendom langzaam op z'n retour gaat. Boeddhistische en humanistische elementen uit het Christendom daarentegen, zoals "de gulden regel", zullen overeind blijven. Dat wat zinnig is overleeft en dat wat onzinnig is sterft.
Ja kinderen pasen ontnemen totdat ze allemaal veganisten zijn is logisch. je weet niets van cultuur en je bent geestelijk zo verdwaald dat je denkt geen ideoloog te zijn.
Dat is grote onzin. Albert Einstein heeft bijvoorbeeld in het begin van zijn carriëre een aantal blunders begaan, zoals zijn uitspraak "God dobbelt niet", die door de atheïst Niels Bohr recht gezet zijn en die Albert Einstein weer met zijn beide benen op de aarde zette, waarvoor Albert Einstein hem uiteindelijk dankbaar was. De bewondering voor wat Albert Einstein aan goeds heeft voortgebracht blijft onder atheïsten echter onverminderd groot. Mensen zijn heel goed in staat om bewondering te hebben voor de zinnige zaken en zinnige acties die vroegere mensen voortbrachten, zelfs als er daarnaast ook een aantal onzinnige zaken en onzinnige acties aangehangen werden.
Albert Einstein was een jood, dat heeft niets te maken de aanval op het Christendom. Ook heeft deze communist en vriend van anti-amerikaanse spionnen andere redenen dat de linkse establishment zijn naam hoog houd, tip, het staat in deze zin.

"Mensen zijn goed in staat"
Dat zijn mensen helemaal niet, de meerderheid van mensen reageert negatief op alles wat geassocieerd is met iets wat negatief bekendstaat,
In Amerika reageren de meeste jongeren hatelijk en cynisch op de founding fathers, in Amerikaanse noemen ze alle blanke intellectuelen "dead white males", en worden deze constant negatief neergezet. Volgens jou heeft dat natuurlijk niks te maken met de 100% eenzijdige negatieve belichting van blanken en Christenen in elke school/unie en media.Je hebt geen idee over hoe cultuur werkt, helaas is dat zeer normaal tegenwoordig.

~Winston Churchill.

xplosive

Bericht door xplosive »

op z'n kop schreef:
xplosive schreef:Het enige dat nodig is, is om het Christendom nuchter tegemoet te treden op wat het is.
Het christen en jodendom zie ik als een soort spiergeheugen daar kun je niet zonder mee, wil je de bal over het net en binnen de lijnen blijven slaan.
Met "het goede behouden" is niets mis, dus is er ook niets mis met het goede te behouden uit het christendom en het jodendom. Zinnige zaken behouden en onzinnige zaken overboord kieperen, dáár gaat het om.
op z'n kop schreef:Waarvoor zijn wij hier? Om de goede werken te automatiseren?
Moet het überhaupt een reden hebben dan waarom we hier zijn? Mijns inziens zijn we hier zonder reden of bedoeling van iets of iemand.

Ozes

Bericht door Ozes »

Een volwassen man, het toppunt van linkse ideologie in elk woord dat je uitspreekt die letterlijk leeft voor de illusie van individualiteit waar links zo bekend om is, die mij wilt vertellen hoe "cultuur werkt"... iemand die kinderen niet eens pasen gunt maar denkt dat een lege neutrale school ze op één of andere magische manier alsnog een positief oordeel over de Westerse cultuur kan bijbrengen. Zo ondoordacht, alleen ideologie kan zulke achterlijkheden produceren.

Moet het überhaupt een reden hebben dan waarom we hier zijn? Mijns inziens zijn we hier zonder reden of bedoeling van iets of iemand.
Er zal ook nooit een beschaving bestaan waarin dit een algemene gedachten is, iets wat ik constant ervaar bij "atheisten", die kan blijven voortbestaan.
Ook dit idee is verre van uniek, gelukkig heb je geen ideollogie.

~Winston Churchill.

xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Albert Einstein was een jood, dat heeft niets te maken de aanval op het Christendom.
Het ging in het voorbeeld niet zozeer om het jodendom of christendom als zodanig, maar slechts om te laten zien dat het onzinnig is om te veronderstellen dat we al het goede van onze voorouders afkeuren, louter om het feit dat ze op bepaalde gebieden de fout in gingen.
Ozes schreef:"Mensen zijn goed in staat"
Dat zijn mensen helemaal niet, de meerderheid van mensen reageert negatief op alles wat geassocieerd is met iets wat negatief bekendstaat,
In Amerika reageren de meeste jongeren hatelijk en cynisch op de founding fathers, in Amerikaanse noemen ze alle blanke intellectuelen "dead white males", en worden deze constant negatief neergezet. Volgens jou heeft dat natuurlijk niks te maken met de 100% eenzijdige negatieve belichting van blanken en Christenen in elke school/unie en media.Je hebt geen idee over hoe cultuur werkt, helaas is dat zeer normaal tegenwoordig.
Niet iedereen is in even goed staat om zin van onzin te onderscheiden. Uiteindelijk zullen "de mindere goden" echter door degenen die wel zin van onzin kunnen onderscheiden daar op gewezen worden.

Een pleidooi om een onzinnig iets te behouden met als argument dat veel mensen zin en onzin niet goed kunnen onderscheiden is voor mij onzinnig.

xplosive

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:iemand die kinderen niet eens pasen gunt
In de privésfeer gun ik kinderen hun paasfeest best wel hoor. Gun jij islamitische kinderen hun offerfeest op school?
Ozes schreef:
xplosive schreef:Mijns inziens zijn we hier zonder reden of bedoeling van iets of iemand.
Er zal ook nooit een beschaving bestaan waarin dit een algemene gedachte is,
We zullen wel zien hoe de mensheid zich straks in het robotiseringstijdperk zal ontwikkelen. Ik ben wat dat betreft minder pessimistisch dan jij.

mercator

Bericht door mercator »

Het dispuut tussen gelovigen en atheïsten kan maar op 1 manier opgelost worden, nl. met een laboratoriumproef. Een statistisch toereikende groep pasgeboren babys wordt totaal geïsoleerd opgevoed zonder enige verwijzing naar religie , en dan maar kijken of het religieus besef zich vanzelf aandient.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Zinnige zaken behouden en onzinnige zaken overboord kieperen, dáár gaat het om.
Wie zal hier uitmaken wat onzinnige zaken zijn? Ik zie het Christendom niet als onzinnig en zonder 'hoger gezag' zal het gebod op een humanistische levenswijze krachteloos blijven.

Dhana

Bericht door Dhana »

mercator schreef:Het dispuut tussen gelovigen en atheïsten kan maar op 1 manier opgelost worden, nl. met een laboratoriumproef. Een statistisch toereikende groep pasgeboren babys wordt totaal geïsoleerd opgevoed zonder enige verwijzing naar religie , en dan maar kijken of het religieus besef zich vanzelf aandient.

Ik las onlangs dat het aan een of ander hersengebied ligt of iemand wel of niet een soort van Godsbesef krijgt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Dhana schreef:Ik las onlangs dat het aan een of ander hersengebied ligt of iemand wel of niet een soort van Godsbesef krijgt.
Dat noemen ze de Godspot.

mercator

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ik las onlangs dat het aan een of ander hersengebied ligt of iemand wel of niet een soort van Godsbesef krijgt.
Dat kan niet bewezen of ontkend worden zonder die laboratoriumproef. Het is echt de enige manier.

xplosive

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Wie zal hier uitmaken wat onzinnige zaken zijn?
Daar zijn wij met ons allen bij. Inconsistente redeneringen horen wat mij betreft in ieder geval zeker bij de onzinnige zaken. Zaken die met geen mogelijkheid in de praktijk werkend gekregen kunnen worden óók.
Pilgrim schreef:Ik zie het Christendom niet als onzinnig
Bepaalde wijsheden in de bijbel zijn bruikbaar, maar daar houdt het wat mij betreft op.
Pilgrim schreef:en zonder 'hoger gezag' zal het gebod op een humanistische levenswijze krachteloos blijven.
Denken in 'hoger gezag' en geboden is typisch christelijk. Als dit 'hoger gezag' en die geboden slechts illusoire zaken zijn, dan is het niet zinnig om dat als basis te nemen. Dan ontkomen we er niet aan om aan een humanistische levenswijze samen zelf vorm te geven. In de praktijk doen we dat trouwens ook al zo (ook de christenen, want er zijn precies zoveel verschillende benaderingen van het christendom als dat er christenen zijn) en bepaalde indianen in de Amazone die zonder god of gebod leven blijken ook uitstekend vredelievend met elkaar samen te kunnen leven. De leidraad wordt dan hoe we het met ons allen als mensen zo prettig mogelijk voor elkaar kunnen maken. De vraag wordt dan in wat voor soort samenleving je als mens wilt leven. Meestal krijg je dan niet als antwoord dat iemand in een samenleving wil leven waarin het risico om door een ander gedwarsboomd te worden of naar het leven gestaan te worden groot is. Dat is dus een koers waar we met ons allen op kunnen varen.

In de praktijk blijkt bovendien maar al te vaak dat er mensen zijn die een beroep op (in mijn beleving slechts denkbeeldig) 'hoger gezag' en geboden doen, louter om anderen te knechten en voor hun karretje te spannen. Dat zie ik niet als positief.

Dhana

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:
Dhana schreef:Ik las onlangs dat het aan een of ander hersengebied ligt of iemand wel of niet een soort van Godsbesef krijgt.

Als het aan de atheïsten ligt wordt daar een pilletje tegen ontwikkeld. Stel je voor dat het tot bewustzijn komt. Misschien een idee voor ze omdatverplicht bij de gebruikelijke vaccinaties mee te nemen? Anders krijgt de maatshcappij te maken met een soort van üntermenschen die niet in staat zijn tot logisch denken en bovendien een potentieel fysiek gevaar zijn voor henzelf.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

mercator

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:zonder 'hoger gezag' zal het gebod op een humanistische levenswijze krachteloos blijven.
Vreemd is dat, ik erken geen "hoger gezag" en toch heb ik niet het idee dat ik een liederlijk, egoïstisch en immoreel leven leidt, hoe kan dat dan ?

xplosive

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:
Pilgrim schreef:
Als het aan de atheïsten ligt wordt daar een pilletje tegen ontwikkeld. Stel je voor dat het tot bewustzijn komt. Misschien een idee voor ze omdat verplicht bij de gebruikelijke vaccinaties mee te nemen? Anders krijgt de maatschappij te maken met een soort van üntermenschen die niet in staat zijn tot logisch denken en bovendien een potentieel fysiek gevaar zijn voor henzelf.
Ik vermoed dat er niet zoiets als een Godspot bestaat. Het zal wel zo zijn dat de ene mens ontvankelijker is voor suggestie en misleiding dan de andere mens. En hoe vaak komt het in de praktijk wel niet voor dat oplichters anderen iets onwaars willen laten geloven om er zelf beter van te worden ten koste van de gelovigen? In die richting moet je het mijns inziens zoeken. Oprechte en eerlijke gelovigen zijn maar al te vaak het slachtoffer van oplichters. Dan is het maar beter dat die gelovigen wakker worden in plaats van zichzelf telkens opnieuw op te laten lichten.

Dhana

Bericht door Dhana »

xplosive schreef: Ik vermoed dat er niet zoiets als een Godspot bestaat. Het zal wel zo zijn dat de ene mens ontvankelijker is voor suggestie en misleiding dan de andere mens. En hoe vaak komt het in de praktijk wel niet voor dat oplichters anderen iets onwaars willen laten geloven om er zelf beter van te worden ten koste van de gelovigen? In die richting moet je het mijns inziens zoeken. Oprechte en eerlijke gelovigen zijn maar al te vaak het slachtoffer van oplichters. Dan is het maar beter dat die gelovigen wakker worden in plaats van zichzelf telkens opnieuw op te laten lichten.

Ik weet dat onderhand wel dat jij zo je vermoedens hebt over beweringen die niet in jouw wereldbeeld passen.

Plaats reactie