Atheïsme

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Gosamme.... :scratch: begin jij nou ook al lange tenen te krijgen? Ik heb het niet over jou als ik het over "stoppen met die onzin "heb.

Ik denk dat ik maar stop met dit forum. Dit is niet leuk meer.
Als mensen kritische geluiden laten horen heeft dit forum dan ineens geen waarde meer?

Zolang persoonlijke aanvallen uitblijven en iemands persoonlijke integriteit niet steeds in twijfel getrokken wordt kunnen we toch gewoon stevig met elkaar van gedachten blijven wisselen?

Persoonlijk zou ik het betreuren als je je terug zou trekken, Ariel. Ik heb nog steeds een hoge waardering voor je inzet hier.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: Als mensen kritische geluiden laten horen heeft dit forum dan ineens geen waarde meer?
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik ben dat gekibbel onder elkaar spuug en spuug zat. Ik kan er niet meer tegen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
xplosive schreef: Als mensen kritische geluiden laten horen heeft dit forum dan ineens geen waarde meer?
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik ben dat gekibbel onder elkaar spuug en spuug zat. Ik kan er niet meer tegen.
Misschien dat de mensen hier bereid zijn om zich daarin te matigen om jou daarin tegemoet te komen. Ikzelf ben niet uit op gekibbel, maar ik stel uitwisseling van gedachten met andersdenkenden wel op prijs. Als dit inderdaad leidt tot alleen maar gekibbel is dat uiteraard niet constructief.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Atheïsme

Bericht door Schepsel »

Het is een begin om de levensvisie los te koppelen van de persoon en diens waarde. Ongeacht wie.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ozes »

Als mensen kritische geluiden laten horen heeft dit forum dan ineens geen waarde meer?
Kijk in hoeveel topics over christenen heen word gezeken dan. En dan gedraag je als een slachtoffer als er ergens een beetje respect word gevraagd. Wees niet eens zo'n kloon en gedraag je niet als miljoenen andere met een onredelijke en onverzadigbare haat tegen christenen, wees gewoon jezelf, hoog tijd lijkt me.
Ikzelf ben niet uit op gekibbel, maar ik stel uitwisseling van gedachten met andersdenkenden wel op prijs. Als dit inderdaad leidt tot alleen maar gekibbel is dat uiteraard niet constructief.
Uitwisseling van gedachten?
Bedoel je letterlijk alle kritiek, hoe onzinnig dan ook hier plaatsen?
Bedoel je christenen en het christelijke geloof alleen maar als kwaadaardig te bestempelen en nooit een goede kant te erkennen zonder het te bagatelliseren?
Bedoel je steeds uit te leggen hoe minderwaardig christenen zijn?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ariel schreef:Gosamme.... :scratch: begin jij nou ook al lange tenen te krijgen? Ik heb het niet over jou als ik het over "stoppen met die onzin "heb.

Ik denk dat ik maar stop met dit forum. Dit is niet leuk meer.
Als mensen kritische geluiden laten horen heeft dit forum dan ineens geen waarde meer?

Zolang persoonlijke aanvallen uitblijven en iemands persoonlijke integriteit niet steeds in twijfel getrokken wordt kunnen we toch gewoon stevig met elkaar van gedachten blijven wisselen?

Persoonlijk zou ik het betreuren als je je terug zou trekken, Ariel. Ik heb nog steeds een hoge waardering voor je inzet hier.
Als ik naar de eerste zin kijk en naar de laatste is mijn reactie:
Walging
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Met de vinger wijzen, daar ben je steeds heel goed in geweest, Ozes, hoe onterecht dat ook is. En er je dan over verbazen dat mensen daarop reageren? Steek je hand eens in eigen boezem voordat je de splinter uit het oog van een ander wil halen.

Meer wil ik er voorlopig, om Ariel tegemoet te komen, niet over kwijt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:Met de vinger wijzen, daar ben je steeds heel goed in geweest, Ozes, hoe onterecht dat ook is. En er je dan over verbazen dat mensen daarop reageren? Steek je hand eens in eigen boezem voordat je de splinter uit het oog van een ander wil halen.

Meer wil ik er voorlopig, om Ariel tegemoet te komen, niet over kwijt.
Om Ariel tegemoet te komen? Lees eens je eigen repliek tegen haar terug.
Was het maar onterecht. Je wilt graag doen alsof (elke christen, want dat zegt dawkins) ik geen normale discussie over het christendom wil, maar dat zou ik juist heel interessant vinden. Ik heb nooit een probleem met het feit dat iemand niet gelooft, nog normale kritiek heeft op het christendom, maar jij wilt slechts negatief praten over het christendom, alles bagatelliseren wat je niet negatief kan doen lijken, en letterlijk zitten mierenneuken om elk klein, vreemd dingetje van het christendom belachelijk te maken. Als er dan in drie pagina's geen bewijs voor blijkt te zijn ga je over naar het andere dingetje waar je over wil zeuren.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

..........
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Monique »

..................
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ozes »

Heel volwassen, er valt ook geen redelijk antwoord op te geven natuurlijk, die bittere strijd tegen het christendom gaat ook nergens ver. En het idee dat het christendom volledig van de kaart geveegd moet worden en dat er dan een betere wereld zou ontstaan kan natuurlijk, met oog op maatschappelijk bewijs, ook niet geïnspireerd zijn door redelijkheid.

Nog steeds snap ik niet waarom er elke maand op FFI vijf tot tien topics openstaan waarin niet bepaalde belangrijke argumenten worden besproken maar waar gewoon elk denkbare negatieve opmerking over christenen of het christendom een plaats verdient.

En dan dramatisch zitten doen als een Christen eindelijk eens iets terugzegt.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

Ozes schreef:. En het idee dat het christendom volledig van de kaart geveegd moet worden en dat er dan een betere wereld zou ontstaan
Dat zullen de atheïsten niet doen, dat doet het huidige Christendom zélf wel. De EO landdag:
Afbeelding
Komaan Ozes, je kunt er toch niet omheen dat DIT het beeld is van het huidige christendom?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Atheïsme

Bericht door Ali Yas »

We moeten het qua gezond wantrouwen kennelijk van de vrouwen hebben...

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

Vroeger waren de Christenen géén huilerige mietjes. Bisschop Adhemar van Le Puy( met bisschopsmijter) hakt moslims in mootjes tijdens de Eerste Kruistocht.
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De verloren wedstrijd

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

’t Harde lopen doet het niet.
Op zijn tijd moet gij vertrekken.
Laat u door de leering wekken,
Die u haas en schildpad biedt!

Schildpad zei: “Ik wed vlug haasje!
Dat ik, ginds aan het eind der laan,
Eer dan gij aan ’t hek zal staan!”
- “Eer dan ik? Wel, nobel baasje,

zei de vluggert: ‘bazelt gij?
Droomer, snuif eens en kom bij!”
Haasje is rap genoeg van leden:
Haasje had met twee paar schreden

’t Kunnen winnen – zulke schreeën
Als hij doet, wanneer hij, gevlogen
Uit des jagers schemerende oogen,
Voortijlt, mijlen achtereen!

Toch scheen haasjen van gedachten
Dat hij schildpad kon verachten,
Dat hij best in ’t mollig groen
Wat kon grazen, wat kon luisteren
Naar de koeitjes die er fluisteren,
En een middagslaapjen doen.

Daarom liet hij schildpad wandelen,
Die niet luistert, dut of graast,
Maar zich langzaam, langzaam háást.
Haasje zou onedel handlen

Als hij met versnelden stap
Voortging, meent hij: ’t was om ’t even,
Hij won tóch de weddenschap,
Die – ook weinig eer kan geven!

Laat vertrekken, nonchalant en arrogant,
Of hij de afspraak was vergeten.
Ha, wat dat voornaam zou heeten!
Dus de luilak lanterfant.

Eindelijk ziet hij zijn partij
Schier bij d’eindpaal aangekomen,
Nu een fikschen sprong genomen! . . .
Maar . . . de kans is reeds voorbij:
Schildpad was er eer dan hij!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Atheïsme

Bericht door Pilgrim »

Graag een bronvermelding van dit prachtige gedicht Hans of heb je het zelf bedacht?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Foute wedstrijd

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Graag een bronvermelding van dit prachtige gedicht Hans of heb je het zelf bedacht?
Een klassieker. Uit 1913. Uit een of andere krant. Zoek het plaatje!

De haas en de schildpad
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

De gezichten van de haas en de schildpad moeten die zijn van politici die nu al lang vergeten zijn. En het hele plaatje moet verwijzen naar toestanden uit 1910. Hans heeft van de schildpad gauw een moslim gemaakt.
Moslims-en ook Joden-zijn heel makkelijk te tekenen. Je moet er maar een mutsje, een kromme neus en een pluisbaard aan tekenen en voilà iedereen weet waarover het gaat.
Cartoons over Getuigen van Jehovah bijv. zijn veel moeilijker, daar zit het kenmerkende in de details in de kleding. Het is niet zo eenvoudig om uit te leggen wat dit ideale gezinnetje herkenbaar maakt als Getuigen, en toch zijn ze het onmiskenbaar:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Moslims-en ook Joden-zijn heel makkelijk te tekenen. Je moet er maar een mutsje, een kromme neus en een pluisbaard aan tekenen en voilà iedereen weet waarover het gaat.
Daarom zijn dit soort mensen zo intens dom, dom, en dommer bestaat er niet. En de Jehovah's Getuigen? Die vallen niet op en zijn dus niet dom? In tegendeel. Zij zijn allemaal net zo dom. De een nog dommer bezopen dan de ander. Alleen . . . Van al die kut religies irriteren de Jehovah's Getuigen het minst. Omdat zij het minst opvallend zijn.

Mijn vraag.

Waarom willen joden die menen dat zij de beste mensen zijn in God, zo extremistisch opvallend door het leven gaan?

Vanwege de onvoorwaardelijke bescherming door hun god?

Dit soort joden zijn de meest walgelijke miserabele dwaze en levensgevaarlijke ontoerekeningsvatbare joden die het voor alle Israëlies haast onmogelijk maken om normaal te kunnen functioneren. Afslachten die hap!

Edoch, zij zijn geen moordenaars zoals al die mohammedanen die geconcentreerd zijn vanuit hun geloofsovertuiging.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Waarom willen joden die menen dat zij de beste mensen zijn in God, zo extremistisch opvallend door het leven gaan?
Vanwege de onvoorwaardelijke bescherming door hun god?
...dat MOET het haast wel zijn want anders loop je toch niet zo puberaal exhibitionistisch over de straat? Ik vraag me telkens af wat er in het hoofd van die godsdienstclowns-van Joodse of Islamitische confessie, t is één pot nat-omgaat. Zouden die beseffen dat ze zich zelf aanprijzen als totaal ongeschikt in een moderne maatschappij met de daarbij horende nette en discrete klederdracht?
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: En de Jehovah's Getuigen? Die vallen niet op en zijn dus niet dom? In tegendeel. Zij zijn allemaal net zo dom.
Neeeee Hans. Als getuigen van Jehovah dom zouden zijn was jij er nu nog altijd eentje geweest....t is een doordenker.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Atheïsme

Bericht door King George »

mercator schreef:Vroeger waren de Christenen géén huilerige mietjes. Bisschop Adhemar van Le Puy (met bisschopsmijter) hakt moslims in mootjes tijdens de Eerste Kruistocht.
Afbeelding
Dat schoont tenminste nog eens op!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Atheïsme

Bericht door King George »

Beter dan de rechterwang:

Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Domoren. Alleen de JG's lopen niet voor gek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: En de Jehovah's Getuigen? Die vallen niet op en zijn dus niet dom? In tegendeel. Zij zijn allemaal net zo dom.
Neeeee Hans. Als getuigen van Jehovah dom zouden zijn was jij er nu nog altijd eentje geweest....t is een doordenker.
Ik kan best goed lezen en nadenken over wat jij schrijft. Ik WAS een domoor, zoals je schrijft. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Atheïsme versus religie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het verschil tussen religie en atheïsme.

Religie is geloof in theatrale sterk overdreven opgeroepen emotionele waan denkbeelden. :crazy:
Atheïsme is de geruststellende kalmerende overtuiging dat er geen god bestaat. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie