Christelijk fundamentalisme

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Christelijk fundamentalisme

Bericht door Pilgrim »

Republikeins congreslid: 'Evolutie- en Big Bang-theorie komen uit de hel'

Door: Redactie
7-10-12




Het Republikeinse congreslid Paul Broun gelooft niet in de evolutietheorie. En ook van de Big Bang moet hij niets hebben. Een video van een toespraak waarin hij hierover uitspraken deed in een Baptistenkerk is vrijdag online gezet.

Broun maakt in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden deel uit van de Wetenschapscommissie. 'Als wetenschapper' - Broun heeft de doctors-titel - is hij er dan ook van overtuigd dat de Aarde 9.000 jaar oud is en in zes dagen is geschapen. Volgens hem is er veel wetenschappelijk bewijs voor deze stelling. Andere theorieën - als die over evolutie, de Big Bang, en embryologie - zijn 'leugens rechtstreeks afkomstig uit de hel'.

Deze theorieën zijn de wereld in gebracht om mensen ervan te weerhouden dat ze begrijpen dat ze een verlosser nodig hebben, aldus Broun.

Volgens een woordvoerder van Broun sprak hij off the record op persoonlijke titel over zijn geloof aangaande religieuze zaken.

Voor sommige collega's in de wetenschapscommissie kan deze video de volgende pijnlijke episode worden, schrijft de Guardian. Eerder al kwam commissie-lid Todd Akin in opspraak. Volgens hem heeft het vrouwelijke lichaam mechanismen die bij verkrachting een zwangerschap voorkomen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... -hel.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Fundamentalisme hoe het uitkomt

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
Twee minuten luisteren was genoeg voor mij. Wanneer Groen Links in de peilingen liefst drie zetels erbij krijgt omdat er een nieuw 'poppetje' aan het roer is komen te staan - en dat heb ik hier net op FFI gelezen - dan heb ik aan twee minuten Dawkins meer dan genoeg. Ik weet simpelweg wat er verder komen gaat. Trouwens, ik stopte toen iemand het antwoord gaf dat hij geloofde dat de vrouw van Abraham, die achterom keek terwijl dat niet mocht van God, in een zoutpilaar veranderde. De man accepteerde dit verhaal in de bijbel als waar, louter op basis van het feit dat hij in (het 'poppetje') Jezus gelooft. En zo is de cirkel rond van de niet wetende gelovige aanbidder van de populaire Jezus.

Omdat ik Jezus in het boek Bijbel als een aantrekkelijke aardige oprechte wonderbaarlijke vent beschouw, heb ik geen moeite met het 'poppetje' Jezus. Iemand die water in uitstekende wijn kan veranderen, heb ik graag in mijn vriendenkring. Mocht Jezus zich nog in de buurt bevinden, ik zou onmiddellijk mijn excuus maken over alle nare minder leuke dingen die ik over hem heb gezegd. Dat zeg ik, ik houd van een goed glas wijn. Daar hoor je geen moslim over. Over het feit dat Jezus heel belangrijk is in de islam, zonder dat er ooit met één woord over hem wordt gesproken. Zou het komen door het 'wijnverhaal'?

Dat Mohammed op de eerste plaats staat in de belevingswereld van de mohammedaan, spreekt haast als vanzelf. Dit jaar is PSV kampioen geworden en niet Ajax of Feyenoord. Maar het kan toch niet zo zijn dat we Feyenoord compleet negeren en net doen alsof Feyenoord, ondanks zijn goede prestaties, nauwelijks bestaat en eigenlijk in de Jupiler-League thuishoort. Want zo gaan moslims met Jezus om ten faveure van het Arabische stuk ongeluk en haat zaaier Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Fundamentalisme hoe het uitkomt

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Trouwens, ik stopte toen iemand het antwoord gaf dat hij geloofde dat de vrouw van Abraham, die achterom keek terwijl dat niet mocht van God, in een zoutpilaar veranderde.
Dat was de vrouw van Lot! : nono3:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Mahalingam »

Zou dat verhaal over Lot niet geleend zijn uit de Griekse mythologie? Die hadden een griet geheten Medusa die, als je haar aankeek je van schrik (of zo) versteende.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Pilgrim »

Ik dacht dat dat verhaal van Lot ouder was.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De verhalen uit de bijbel. Waar of niet waar?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Trouwens, ik stopte toen iemand het antwoord gaf dat hij geloofde dat de vrouw van Abraham, die achterom keek terwijl dat niet mocht van God, in een zoutpilaar veranderde.
Dat was de vrouw van Lot! : nono3:
Ja stom van mij. Ik twijfelde nog en had het moeten opzoeken. Slordig! Zal niet meer gebeuren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door xplosive »

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Pilgrim »

Ik meende dat er geen creationistische astronomen bestonden. Ze blijken echter toch te bestaan. Hier heb je er eentje.
Jason Lisle

Dr. Jason Lisle studeerde summa cum laude af in de natuurkunde, wiskunde en astronomie aan Ohio Wesleyan University. Vervolgens promoveerde hij in de astrofysica aan de universiteit van Colorado in het Amerikaanse Boulder.

Lisle stak tijdens zijn studie zijn creationistische sympathieën niet onder stoelen of banken. Zijn promotoren waren daarvan op de hoogte, maar ze hebben zich alleen laten leiden door de kwaliteit van zijn proefschrift.

In creationistische kringen is Lisle een autoriteit bij het zoeken naar een verklaring voor ”distant starlight”, het probleem hoe licht van sterren die op vele miljoenen lichtjaren afstand van de aarde staan, die afstand binnen de scheppingsweek kan hebben overbrugd. Volgens hem hebben de sterren vanaf het eerste moment (Genesis 1:17) direct licht gegeven.

Einstein leidde uit zijn relativiteitstheorie af dat tijd in het heelal niet constant is, maar de lichtsnelheid wel – de zogeheten snelheidsafhankelijke natuurkunde. Lisle draait Einsteins redenering om en stelt dat de lichtsnelheid in het heelal niet constant is, maar de tijd wel – de zogenaamde positieafhankelijke natuurkunde.

Lisles ”Anisotropic Synchrony Convention”-theorie leidt ertoe dat de tijd die licht nodig heeft om de aarde te bereiken gelijk is aan nul. Licht van een ster die miljoenen lichtjaren van de aarde is verwijderd, bereikt de aarde onmiddellijk.

Met een eenvoudig voorbeeld maakt Lisle zijn punt duidelijk: „Stel, iemand vertrekt om 13.00 uur per vliegtuig uit New York en arriveert in Los Angeles om 13.00 uur. Je kunt ook zeggen, zoals Einstein doet: de vliegreis duurde vijf uur.” Beide redeneringen zijn correct. Een experiment om de geldigheid van Einsteins snelheidsafhankelijke natuurkunde af te wegen tegen Lisles positieafhankelijke natuurkunde is praktisch onmogelijk.

Lisle heeft een aantal populairwetenschappelijke boeken gepubliceerd over astronomie, zoals ”Taking Back Zstronomy” (2006) en ”The Stargazer’s Guide to the Night Sky”. Ook verschenen er boeken over apologetiek van zijn hand, zoals ”The Ultimate Proof of Creation” (2009), ”Discerning Truth” (2010) en ”Logic and Truth” (2011). Lisle maakte in 2012 de overstap van de creationistische organisatie Answers in Genesis naar het Institute for Creation Research, waar hij momenteel onderzoeksdirecteur astronomie, fysica en apologetiek is.

www.jasonlisle.com

www.icr.org

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... s_1_905417
Citaat uit een interview:
De Bijbel zwijgt over intelligent buitenaards leven. Is dat genoeg reden om het geloof daarin te verwerpen?

Stellig: „Nee. Het ontbreken van een vermelding van iets, is geen bewijs dat het niet zou bestaan. Maar op basis van de zaken die de Bijbel wel vermeldt, hebben we goede redenen om te denken dat God intelligente wezens alleen op de aarde heeft geplaatst. Neem Jesaja 45:18: „Ik heb de aarde gemaakt en Ik heb den mens daarop geschapen.” De sterrenhemel is er niet voor aliens, maar dient volgens Genesis 1:14-19 kennelijk een ander doel: „om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren.””
Wat me vooral treft is de absurditeit en het irrationele van dit argument. Het hele heelal met honderden miljarden melkwegen en kwinteljoenen sterren en planeten dient slechts tot scheiding van dag en nacht op deze ene planeet!!! :scratch: Het zou zonder dat enorme heelal met al die sterren trouwens 's nachts ook wel donker zijn zodat die scheiding er ook dan wel zou zijn. Kennelijk zijn die sterren een soort versiering... :smile4: Maar hoe zit het dan met al die andere melkwegstelsels die je vanaf de aarde helemaal niet met blote oog kan zien...? Allemaal overbodige versiering? :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Christelijk fundamentalisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Jason Lisle

Lisle draait Einsteins redenering om en stelt dat de lichtsnelheid in het heelal niet constant is, maar de tijd wel – de zogenaamde positieafhankelijke natuurkunde.
Lijkt mij ook veel logischer. Ik kan het alleen niet uitleggen. Tijd is tijd. Een seconde is een seconde en een eeuw is als een eeuwigheid. Tijd is er altijd al geweest. Alleen wij niet. Je hebt geluidsgolven en lichtgolven die aan tijd gebonden zijn.

De term chrisitelijk fundamentalisme kan alleen maar slaan op de Jehovah's Getuigen. De andere niet christelijke fundamentalisten bevinden zich in de islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Pilgrim »

The TRUTH about JOHN CALVIN - Is He In Hell Today?
Geüpload op 5 mrt. 2011



Wat een ongelooflijke rotzak was deze vent!! :shock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef: Wat een ongelooflijke rotzak was deze vent!! :shock:
Jazeker! Maar dat wist ik al heel lang. Trouwens wie is niet op de hoogte van de betweters inzake het geloof in Christus? Ze hadden allemaal hun voor- en nadelen. Het was simpelweg kiezen of delen. Het voor je kiezen krijgen of door midden gedeeld worden.

Denk nou eens goed na! Ik doe dat regelmatig. Ik word daar steeds vrolijker van. Hoezo dat? Omdat ik steeds beter begrijp dat ik een van de weinigen ben die daadwerkelijk NIET GEK is.

Mijn geheim? De van mij bezit genomen logica dat de mens ABSOLUUT geen vrije wil heeft. Wel een afwijking met de nodige vraagtekens. Een moslim zal zich nooit wat afvragen. Hij kent ook geen vraagtekens. Hij heeft een misvormd karakter vanwege woestijn inteelt door de jaren heen. Dat begon bij de introductie van het Arabische pedofiele analfabete pedofiele woestijnafvalproduct Mohammed. De islam en zijn inteelt deed zijn intrede in omliggende landen. De landen zijn ons bekend. Tot diep in Afrika, ondanks de afkeer van negers door Arabieren. Slavernij van negers was het gevolg. Zelfs nu nog in deze tijd van vrolijke anti-racistische demonstraties waarbij voor het gemak en de nodige huichelarij ALLE mohammedanen worden uitgesloten als voorstanders van uitbuiting en slavernij (vooral van negers).

Afrikaanse moslims (er bestaan ook christelijke Afrikaners) zijn waardeloos in wetenschap en in de vooruitgang van het bestaan en zijn derhalve tot niets nuttigs in staat. Neuken en nog eens neuken is hun vaste tijdverdrijf van belang. Zij brengen vluchtelingen voort die vermomd zijn als parasieten. Het enige kunststukje dat Allah nog restte als zinloze overbodige knecht van de uit zijn nek lullende geestelijk gestoorde profeet Mohammed was aan zijn dubbele lul trekken om tot de conclusie te komen dat een geest verlichtende ejaculatie er niet meer inzit. Uitsluitend door gebrek aan energie en fantasie. Want om tot ejaculeren te komen is wel enige fantasie en doorzettingsvermogen vereist. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Ariel »

Nou ja.... :nietverstaan: Moet niet gekker worden. Politie ondervraagt Stephen Fry over 'godslasterende' uitspraken.
Stephen Fry is door de Ierse politie ondervraagd over uitspraken die hij deed over God.
Dat melden diverse Britse media.

De politie ontving klachten dat de uitspraken van Fry blasfemisch zouden zijn. Hij zou een boete van 25.000 euro kunnen krijgen.

Fry deed de uitspraken in een tv-programma The Meaning of LIfe in 2015. De 59-jarige schrijver en acteur noemde God in het interview een "ultieme maniak".

"Waarom zou ik een grillige, gemene, domme God moeten respecteren die een wereld creëert zo vol van onrecht en pijn?".

bron
Stephen John Fry is een Engelse komiek, schrijver, acteur en presentator.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Nou ja.... :nietverstaan: Moet niet gekker worden. Politie ondervraagt Stephen Fry over 'godslasterende' uitspraken.
Stephen Fry is door de Ierse politie ondervraagd over uitspraken die hij deed over God.
Begrijpelijk. Want God zelf ondervraagt NOOIT iemand.

Die taak is dus voorbehouden aan klootzakken die zich religieus rijk mogen rekenen bij de politie. Ieder mens is net zo corrupt als de pet die het beste bij hem past.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Christelijk fundamentalisme

Bericht door Maarten »

Amerikaanse christenen zijn van een hele aparte orde...Zijn tig maal radicaler dan die van de SGP...
Plaats reactie