hoofddoek in de bijbel!

Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

wortel schreef:beste Nina,

je was er al bang voor maar toch zeg ik het, je leest het verkeert of je bent bang voor het onbekende, let op:...
Kan ik van jou ook zeggen. Jij reageert niet eens fatsoenlijk op mijn posting dat een vrouw haar hoofd moet bedekken TIJDENS het bidden. DAT staat er. Punt.

Bijbel is geen Koran. Koran is geen Bijbel. Accepteer dat gewoon!
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Beste Wortel,

Na alle koran-citaten en na alle zakelijke, logische en vriendelijke gebrachte argumenten van Nina, is je reactie:

"Hahaha ik ken zusters die net zoals jou waren, heel verdedigend, maar met Allah's wil, zal alles goed komen en zul je het misschien wel is een keer inzien hoe mooi deze religie werkelijk is (ook voor de vrouw hahaha)"

Nina is niet verdedigend, blijkbaar zijn jouw standpunten niet te verdedigen. Moet je gewoon toegeven staat veel minder stom.


Gelukkig nieuwjaar
De boom herken je aan zijn vruchten
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

waarom zitten jullie mij zo op mijn huid, terwijl ik gewoon met nina een discussie probeer aan te gaan?
Gebruikersavatar
Josephina
Berichten: 25
Lid geworden op: do dec 08, 2005 1:54 pm

Bericht door Josephina »

wortel schreef:waarom zitten jullie mij zo op mijn huid, terwijl ik gewoon met nina een discussie probeer aan te gaan?
Simpelweg had deze discussie niet langer dan 3 postings hoeven te zijn. Christenen en Joden hoeven dus geen hoofddoek om, alleen bij het bidden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

wortel schreef:waarom zitten jullie mij zo op mijn huid, terwijl ik gewoon met nina een discussie probeer aan te gaan?
Kom op wortel, niet verdrietig of boos worden. :D

Gewoon doorgaan met je discussie en het niet vreemd vinden als je forum leden het niet met je eens zijn.
Je ziet hier in de hol van de leeuw en ik vind je dapper dat jij je religie hier probeert te verdedigen. Ook al denk ik dat je het onverdedigbare verdedigd.

Mag ik me trouwens ook in de discussie mengen?
In 1 Korinthiërs 11:6 staat …. Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

Je moet de teksten van Paulus in hun culturele en maatschappelijke context zien. Paulus zegt in Korintiërs dat vrouwen lang haar moeten hebben en een hoofddeksel moeten dragen en dat een man geen lang haar mag hebben. Dit is geen gebod van God, want vele bijbelse mannen droegen lang haar, waaronder Simson. Het was een cultuuraspect.
In Korinte hadden alle vrouwen lang haar, want kaalgeschoren vrouwen werden aangezien voor hoeren. Paulus stond daarom niet toe dat de vrouwen een kaal hoofd hadden, evenzo niet dat mannen lang haar hadden, omdat ze in die cultuur als uitschot behandeld zouden worden. Vanwege dezelfde reden stond hij het niet toe dat vrouwen na het uitspreken van een profetie in discussie gingen met hun man, want dat was in die cultuur ongepast en lelijk.

Een ieder mens die nadenkt, kan zelf wel een reden verzinnen waarom Mohammed de hoofdbedekking verplicht heeft voor zijn vrouwen. De korantekst die voor moslima’s aanleiding is om een hoofddoek te dragen, heeft betrekking op de vrouwen van de profeet, niet op andere vrouwen. Mohammed was naar mijn idee gewoon jaloers. Hij wilde niet dat andere mannen naar zijn jonge vrouwen keken. Waarschijnlijk was hij onzeker. We hebben hier een situatie van oude man met jonge vrouwen, en waarschijnlijk genoeg mooie jonge hitsige kerels die misschien zo nu en dan eens flirtte met een van zijn vrouwen.
Hij wilde zich zelf beschermen en vandaar deze regel over het bedekken van de hoofden van de vrouwen.

Ik vind het onzin om nu nog steeds deze hoofddoek regel letterlijk op te volgen. We leven nu bijna in het jaar 2006, en we moeten ons niet meer houden aan regels van honderden jaren geleden. We moeten niet blijven steken in oude rituelen en gewoontes.
Moslims zeggen vaak over het dragen van de hoofddoek…” ”Het is ter bescherming van de vrouw, zodat mannen niet in de verleiding komen.”
Onzin….. Als een geestelijk gezonde man een aantrekkelijke vrouw ziet, komt hij echt niet in een dusdanige verleiding, dat de vrouw gevaar loopt en bescherming nodig heeft. Ik kan mij niet goed voorstellen dat juist ’het hoofddoekje’ mannen die zo geestelijk gestoord zijn, dat ze vrouwen bedreigen, van (sexueel) geweld zouden afhouden. Voor zover ik dat kan in schatten, heeft het verbergen van lichaamsdelen een erotisch effect. Juist lichaamsdelen van vrouwen die een man zelden of nooit te zien krijgt, worden vaak als prikkelend ervaren.
Dus weg met de hoofddoek…..
Lekker de haren laten wapperen of lekker een kort geknipt kopje nemen. :D

Moslim mannen moeten naar mijn inzien wat meer respect voor vrouwen hebben, en niet gelijk denken dat een vrouw een hoer is als ze met wapperende haren loopt en ze moeten leren om meer zelfbeheersing te hebben. Niet opgewonden raken van een stukje bloot.
En geloof me… Nederlandse mannen vallen jullie vrouwen niet lastig als ze geen hoofddoek dragen. Deze gedachte zit in jullie hoofd. Nederlandse mannen raken niet opgewonden van haar.
Conclusie… weg met de hoofddoek, weg met de jaloersheid… Je moet eens zien hoe gemakkelijk het leven word zonder deze idiote regels en ballast.

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Ariel schreef:
wortel schreef:waarom zitten jullie mij zo op mijn huid, terwijl ik gewoon met nina een discussie probeer aan te gaan?
Kom op wortel, niet verdrietig of boos worden. :D

Gewoon doorgaan met je discussie en het niet vreemd vinden als je forum leden het niet met je eens zijn.
Je ziet hier in de hol van de leeuw en ik vind je dapper dat jij je religie hier probeert te verdedigen. Ook al denk ik dat je het onverdedigbare verdedigd.

Mag ik me trouwens ook in de discussie mengen?
In 1 Korinthiërs 11:6 staat …. Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

Je moet de teksten van Paulus in hun culturele en maatschappelijke context zien. Paulus zegt in Korintiërs dat vrouwen lang haar moeten hebben en een hoofddeksel moeten dragen en dat een man geen lang haar mag hebben. Dit is geen gebod van God, want vele bijbelse mannen droegen lang haar, waaronder Simson. Het was een cultuuraspect.
In Korinte hadden alle vrouwen lang haar, want kaalgeschoren vrouwen werden aangezien voor hoeren. Paulus stond daarom niet toe dat de vrouwen een kaal hoofd hadden, evenzo niet dat mannen lang haar hadden, omdat ze in die cultuur als uitschot behandeld zouden worden. Vanwege dezelfde reden stond hij het niet toe dat vrouwen na het uitspreken van een profetie in discussie gingen met hun man, want dat was in die cultuur ongepast en lelijk.

Een ieder mens die nadenkt, kan zelf wel een reden verzinnen waarom Mohammed de hoofdbedekking verplicht heeft voor zijn vrouwen. De korantekst die voor moslima’s aanleiding is om een hoofddoek te dragen, heeft betrekking op de vrouwen van de profeet, niet op andere vrouwen. Mohammed was naar mijn idee gewoon jaloers. Hij wilde niet dat andere mannen naar zijn jonge vrouwen keken. Waarschijnlijk was hij onzeker. We hebben hier een situatie van oude man met jonge vrouwen, en waarschijnlijk genoeg mooie jonge hitsige kerels die misschien zo nu en dan eens flirtte met een van zijn vrouwen.
Hij wilde zich zelf beschermen en vandaar deze regel over het bedekken van de hoofden van de vrouwen.

Ik vind het onzin om nu nog steeds deze hoofddoek regel letterlijk op te volgen. We leven nu bijna in het jaar 2006, en we moeten ons niet meer houden aan regels van honderden jaren geleden. We moeten niet blijven steken in oude rituelen en gewoontes.
Moslims zeggen vaak over het dragen van de hoofddoek…” ”Het is ter bescherming van de vrouw, zodat mannen niet in de verleiding komen.”
Onzin….. Als een geestelijk gezonde man een aantrekkelijke vrouw ziet, komt hij echt niet in een dusdanige verleiding, dat de vrouw gevaar loopt en bescherming nodig heeft. Ik kan mij niet goed voorstellen dat juist ’het hoofddoekje’ mannen die zo geestelijk gestoord zijn, dat ze vrouwen bedreigen, van (sexueel) geweld zouden afhouden. Voor zover ik dat kan in schatten, heeft het verbergen van lichaamsdelen een erotisch effect. Juist lichaamsdelen van vrouwen die een man zelden of nooit te zien krijgt, worden vaak als prikkelend ervaren.
Dus weg met de hoofddoek…..
Lekker de haren laten wapperen of lekker een kort geknipt kopje nemen. :D

Moslim mannen moeten naar mijn inzien wat meer respect voor vrouwen hebben, en niet gelijk denken dat een vrouw een hoer is als ze met wapperende haren loopt en ze moeten leren om meer zelfbeheersing te hebben. Niet opgewonden raken van een stukje bloot.
En geloof me… Nederlandse mannen vallen jullie vrouwen niet lastig als ze geen hoofddoek dragen. Deze gedachte zit in jullie hoofd. Nederlandse mannen raken niet opgewonden van haar.
Conclusie… weg met de hoofddoek, weg met de jaloersheid… Je moet eens zien hoe gemakkelijk het leven word zonder deze idiote regels en ballast.

Groetjes.
Ariel.

Ik ben het volledig met bovenstaande eens... :wink:

Mooi stukje, Ariël :D
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

is nina er nog?
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Afbeelding
Deze vrouw heeft de Bijbel beter begrepen dan Ariel.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

wortel schreef:is nina er nog?
Sorry Wortel, ik ben er nog, maar ik had even een quotum ingesteld, ik begin weer steeds meer op een forumverslaafde te lijken, en ik probeer een paar klusjes te doen die even voorrang moeten krijgen. Ik had je reactie al gelezen, ik kom er morgen nog op terug, nu lukt het niet meer. :D

PS Maroc_21, dat geinige religieuze kermisbeeldje waar je naar linkte is van een non. Nonnen hebben van het bidden hun beroep gemaakt (lees de volledige bijbelpagina waar deze thread over gaat, op de vorige pagina, mbt hoofdbekking en bidden in de kerk), en bovendien zijn ze een beetje wereldschuw. :wink:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Afbeelding
Deze vrouw heeft de Bijbel beter begrepen dan Ariel.
Wie is dit.?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ze lijkt op zuster Dominica volgens mij.... lief nonneke, beetje kinds gebleven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Maroc, weet je wel dat deze vrouwen maagdelijk bleven ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Hoofddoek in de bijbel? Nou en?
Steniging in de bijbel? Nou en?
Brandende vuur voor zondaars in de bijbel? Nou en?

Er lopen nog maar een paar van die krankzinnige christenen op de wereld rond die nog in die verhaaltjes geloven. Een christelijke vrouw met een hoofddoekje? Waar?
Een joodse vrouw die overspel pleegt en gestenigd wordt - waar?
In deze wereld bestaan overal van die kleine groepjes die we sekten noemen. Ze hebben een knotsgekke leider die meestal alleen maar uit is op seks met zijn vrouwelijke aanhangers. Het trieste is alleen dat Jezus hierin overal centraal staat binnen die sekten. Jezus was een leider en zo kent ook de islam hun leiders. En alle leiders die zich menen met god te moeten inlaten deugen niet. Dat geldt ook voor Jezus Christus. Maar de goeie man was niet anders dan een getrouwe rechtlijnige orthodoxe jood die geen bal met het christendom had uit te staan. Wanneer leren al die christenen dat nu eens te begrijpen en beginnen vanaf vandaag weer de sabbat in ere te herstellen?

Laat god met rust. Gooi religie bij het oud vuil en we zijn van een boel gesodemieter af.

Islam is het grote probleem. En niet de zich noemende christenen of joden of hindoes. Hoe dat zo? Omdat alleen een achterlijke religie zich nog druk bezig houdt met allerlei heidense rituele gebruiken uit de middeleeuwen. Iedere moslim begrijpt wat ik bedoel. Islam heeft vandaag de dag nog zo’n grote aanhang van religieus islam-gestoorden omdat hun opleidingsniveau ver beneden de gemiddelde grens van een hedendaagse beschaving ligt. Het is de religie met de meeste analfabeten. Dat zegt toch genoeg. Een goed opgeleide moslim in Afghanistan moet niets van de religieuze islam hebben. Maar dat zooitje Taliban-analfabeten houdt vast aan hun analfabetisme, want allah beslist. Dus géén scholen voor jongens - laat staan voor meisjes.

Maar tja . . . Domme Balkenende die toch al alles beter weet en door zijn met politiek vermengde religie elk zicht op de werkelijkheid verloren heeft, denkt er dus goed aan te doen om notabene de Taliban te bekeren. Laat die Afghanen nu aub zelf hun problemen oplossen. Bij elke dooie NL-soldaat wordt er godverdomme weer een avondvullend programma op de TV aan gewijd. En wat te denken van al die dooien jaarlijks in het verkeer? Daar weleens aan gedacht? Penny wise and pound foolish.

Massa slachtingen . . . aach . . . dat is niets in vergelijking met de ellende die slechts één persoon kan overkomen. Kijk naar die Franse presidentiële aansteller hoe hij zich met veel geld en machtsvetoon inzette voor één eigenzinnig type in de oerwouden van Colombia. Alsof er geen belangrijkere zaken zijn af te handelen. OK zij is bevrijd en wat doet ze? Zo gauw als het maar kan weer terug naar Colombia. Het moet niet gekker worden in deze wereld van list en bedrog@!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie