Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Plaats reactie
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Marieke »

Hallo iedereen,

Er is iets wat ik altijd al ontzettend vreemd heb gevonden. Namelijk: in India zijn bijna alle mensen hindoe. Die geloven (meestal) in reïncarnatie, en India schijnt ook het land te zijn met de meeste vegetariërs ter wereld, als ik me niet vergis. Ook is een koe er heel heilig, zoals iedereen wel weet. Die mag gewoon overal op straat lopen en heeft overal voorrang.
Maar wat ik dan niet snap: als ze zoveel van dieren houden, waarom hebben ze dan in dat land legbatterijen, heel veel zwerfdieren, en doen ze aan dieroffers?
Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag het me gewoon al jaren af.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Ariel »

Dat is een vraag die wij niet kunnen beantwoorden. Die vraag moet je op een hindoe forum stellen. Ik geloof niet dat hier hindoes lid zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Mahalingam »

De oudste geschriften (dus waar de fundamenten te vinden zijn) zijn de Veda's (1200 voor Chr.).
Daar kan je veel lezen onder andere:
  • It is also a commonly-known fact that in the Vedic era and in the Puranic era, if a woman or a lower-caste person so much as heard the Vedas (Hindu scriptures) being recited, molten lead would be poured into their ears, to deafen them forever!
http://www.facebook.com/notes/swami-bal ... 1380153258
Ook staat er veel in over de regels om oorlog te voeren. En die Hindu-koningen hebben wat afgevochten onderling!
Pas de afgelopen 100 jaar is er een verschuiving naar 'devotie'. Mogelijk door de kolonisator in gang gezet.
Maar zoals iedere kaste-maatschappij is het geheel doordrenkt van geweld.
Vergeet Ghandi en geweldloosheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hindoeïsme rijmt op seksisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De kaste-maatschappij is officieel afgeschaft en verboden. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. De Indiase overheid doet naar mijn mening niets maar dan ook niets om ook maar iets aan de schrikbarende achterlijke mensonterende situatie onder de Hindoes te veranderen. Verkrachten en verbranden is in India een oeroud gerechtvaardigd volksritueel. Maar omdat India economisch in grote mate afhankelijk is van haar export naar het Westen, treedt zij af en toe op tegen haar beestachtige primitieve inwoners die niet de vruchten mochten plukken van de kolonisatie door de Britten en nog altijd geteisterd worden door een ouderwetse Zeitgeist.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Hindoeïsme rijmt op seksisme

Bericht door Marieke »

'Hans van de Mortel' schreef:De kaste-maatschappij is officieel afgeschaft en verboden. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. De Indiase overheid doet naar mijn mening niets maar dan ook niets om ook maar iets aan de schrikbarende achterlijke mensonterende situatie onder de Hindoes te veranderen. Verkrachten en verbranden is in India een oeroud gerechtvaardigd volksritueel. Maar omdat India economisch in grote mate afhankelijk is van haar export naar het Westen, treedt zij af en toe op tegen haar beestachtige primitieve inwoners die niet de vruchten mochten plukken van de kolonisatie door de Britten en nog altijd geteisterd worden door een ouderwetse Zeitgeist.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens! In India zijn er heel veel wetten die officieel zijn afgeschaft, maar waar vaak nog steeds naar wordt geleefd! Daar moet echt iets aan gedaan worden!
Tussen haakjes, ik vind dat u zich altijd zo goed kan uitdrukken. :smile4:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hindoeïsme rijmt op seksisme

Bericht door mercator »

Marieke schreef:Ja, daar ben ik het helemaal mee eens! In India zijn er heel veel wetten die officieel zijn afgeschaft, maar waar vaak nog steeds naar wordt geleefd! Daar moet echt iets aan gedaan worden!
Tussen haakjes, ik vind dat u zich altijd zo goed kan uitdrukken. :smile4:
Hans ziet de geschiedenis van de 20ste eeuw zoals ze is. De kolonisatie is niet gelukt, heeft die achterlijke culturen van hindoe's, negers en moslims niet kunnen beschaven. Maar in onze scholen en op teevee wordt ons het OMGEKEERDE verteld, nl. dat de kolonisatie een schande was waar WIJ ons diep voor moeten schamen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Ozes »

Dat verbranden kwam pas op gang na de Moslim-invasie. Ze zeiden dat vrouwen liever verbranden dan verkracht te worden door een Moslim. Later hield men om onzinnige redenen aan dat ritueel vast, maar het zou me niet verbazen als dit ritueel vooral plaatsvind op gebieden die grenzen op gebieden waar Moslims een meerderheid vormen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

In de fik steken van mensen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:Dat verbranden kwam pas op gang na de Moslim-invasie.
Dat moeten we aan Mercator als kenner van de geschiedenis vragen. Wie begon er mee, de christelijke machthebbers of de islam? Bij mijn weten hebben joden zich nooit met deze smerige mensonwaardige praktijken ingelaten. Zou het soms iets met de Zeitgeist te maken hebben? Het blijft raadselachtig. Nou ja, al dit soort ideeën komen meestal uit de koker van slechts één persoon met onderkruiperige aanhang. Waarmee tevens de totale machteloosheid van Jezus aan de orde is gesteld. Hij is aan het kruis gestorven omdat er voor hem geen plaats was in de eregalerij van . . . (hier invullen wat u denkt dat een ander gelooft). Men zou Jezus op zijn minst met een achteraf toe te kennen nobelprijs voor de vrede kunnen eren. Maar mooi niet. Iemand die op jonge leeftijd in de kracht van zijn leven met veel werk voor de boeg, vrijwillig aan het kruis gaat hangen, wordt niet bepaald tot de slimste en meest vredelievende mens gerekend. Wel tot een hele rare vreemde vogel. Satan lacht in zijn vuistjes.

Afbeelding
Slachtoffer van de inquisitie op de brandstapel. Tot de slachtoffers behoorden onder andere protestanten en joden.
Een demonstratie van christelijke tolerantie in die tijd. Of was het godsdienstwaanzin?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Dat eindigt op -isme dient met argwaan bekeken te worden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Marieke schreef: Tussen haakjes, ik vind dat u zich altijd zo goed kan uitdrukken. :smile4:
Dank je lieverd! Het gaat echter om de inhoud, niet om het glimmende effect. Ook Hitler kon zich goed uitdrukken. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: In de fik steken van mensen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Dat moeten we aan Mercator als kenner van de geschiedenis vragen. Wie begon er mee, de christelijke machthebbers of de islam?
Voor zover ik weet is de vuurdood officieel ingevoerd met de Pauselijke Inquisitie, en het eerst op grote schaal toegepast op de Katharen in de 14de eeuw. Van de moslims zou ik het zo niet weten, k denk niet dat daar veel bronnen over bestaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Manon »

Nu ja, de inquisitie werd dan ook opgericht naar het voorbeeld van de muzelmaanse religieuze politie in Al Andalus.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nog maar een god over in de westerse beschaving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

circe schreef:Nu ja, de inquisitie werd dan ook opgericht naar het voorbeeld van de muzelmaanse religieuze politie in Al Andalus.
That's not the issue. Wie begon ermee mensen in de fik te steken omdat ze niet wilden geloven en als een gevaar voor God en de liefde tot God werden beschouwd?

Ik weet - of meen te weten, ik was er niet bij - dat menselijke brandoffers al duizenden jaren geleden tot het culturele erfgoed behoorden. Menselijke brandoffers zijn tegenwoordig verboden, met uitzondering van hun aanleiding:

GODEN VERERING

(ook al is er nu nog maar een god overgebleven in de westerse beschaving, het hindoeïsme houdt nog altijd onbelast vol aan miljoenen goden)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door H.Numan »

Marieke schreef:Hallo iedereen,

Er is iets wat ik altijd al ontzettend vreemd heb gevonden. Namelijk: in India zijn bijna alle mensen hindoe. Die geloven (meestal) in reïncarnatie, en India schijnt ook het land te zijn met de meeste vegetariërs ter wereld, als ik me niet vergis. Ook is een koe er heel heilig, zoals iedereen wel weet. Die mag gewoon overal op straat lopen en heeft overal voorrang.
Maar wat ik dan niet snap: als ze zoveel van dieren houden, waarom hebben ze dan in dat land legbatterijen, heel veel zwerfdieren, en doen ze aan dieroffers?
Dit is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag het me gewoon al jaren af.
Daar kan ik je wel antwoord op geven. Dat taboe op koeien eten is gewoon praktisch. Er zijn altijd veel te veel mensen geweest om die te voeden met koeien. Je kunt ze dus veel beter melken. Vandaar dat taboe. Hetgeen Hindoes niet tegenhoudt om overbodige koeien met een touwtje aan een boom te binden en dan te 'vergeten'. Of 'vergeten' te voeden zodat ze van de honger omkomen. Een koe mag dan wel heilig zijn, maar als die over de markt banjert en de verse groeten opeet krijgt hij een onheilig pak slaag van de marktstalhouders.

Er is 1 geloof dat heel ver gaat in veganisme: het Jaïnisme. Hoe fanatieker die zijn, hoe heiliger het leven - al het leven - voor ze is. Ze hebben een grappige vlag:
Afbeelding

Verder moet je de westerse optiek voor dierenliefde niet op andere volken toepassen. Dat werkt niet. Indiërs zouden PvdD leden als zwaar gestoord in een inrichting opbergen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Mahalingam »

Berlijn is heel erg multikul. Dus heb je daar ook veel onverwachte multikul verrassingen. Hier de Ganesh tempel:

Afbeelding
Mysterious mummified body discovered in Berlin Hindu temple
The police and fire brigade have extracted a mummified body from a Hindu temple in the district of Neukölln, Berlin.

Police were called to the temple on Monday afternoon after the cadaver was discovered whilst building work was being done on the Sri Ganesha Temple, which is a stone tower structure in the district's Hasenheide park.

A police spokesperson confirmed on Tuesday that it was a man's body, according to Bild.
Police say that it is not yet clear why the body was there, and added that “there are no clues as to whether this was a capital office or suicide.”
All the police could say was that the body had clearly been there “for a long time.”
It is also not yet known whose body it is, but the corpse was sent to the criminal investigations department for analysis. The corpse had no forms of identification on it, but the autopsy should reveal more about the cause of death.
https://www.thelocal.de/20170321/mummif ... lin-temple
Is soms ook de Thugs sekte mee geimporteerd?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thuggee
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Maarten »

Die aanbidden toch wel een hele rij van Goden hé?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Maarten schreef:Die aanbidden toch wel een hele rij van Goden hé?
Wat dat betreft steekt de religie logischer in elkaar dan die van de ene monotheïstische god. Hindoes kennen miljoenen goden. Kies maar uit! Religie met marktwerking.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat ik me afvraag over het hindoeïsme

Bericht door Mahalingam »

Filosofisch/ theologisch hebben ze als basis "atman is Brahman".
Er is dus een supergod en die toont ons zijn vele aspecten (de vele goden).
The lamps are different, but the Light is the same.
http://www.world-religions-professor.co ... ahman.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie