Gekke Amerikanen

sprot

Gekke Amerikanen

Berichtdoor sprot » Di Jan 17, 2006 5:11 pm

Burgemeester New Orleans: "Katrina was straf van God"

Afbeelding

De burgemeester van New Orleans heeft de zware orkaan van vorig jaar een straf van God genoemd voor de Irak-oorlog en voor de problemen onder de Afro-Amerikanen. "Ik ben er zeker van dat Hij (God) het niet goedkeurt dat wij onder een vals voorwendsel in Irak zijn", zo zei Ray Nagin, aldus de plaatselijke krant The Times-Picayune.

"Zeker is hij ook boos op de zwarte Amerikanen. Wij bekommeren ons niet om onszelf, niet om onze vrouwen en niet om onze kinderen", zo betoogde de zwarte burgemeester voort. De uitlatingen van Nagin hebben volgens de krant een stroom van protest uitgelokt van geërgerde burgers en politici uit de stad.

New Orleans werd eind augustus vorig jaar zwaar geteisterd door de orkaan Katrina. Nadat op verscheidene plaatsen dammen doorbraken, liepen grote delen van de stad onder water.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

King George

Re: Gekke Amerikanen

Berichtdoor King George » Zo Apr 19, 2015 3:45 pm

Een orkaan kan nog wel eens iets opschonen. Orkaan Catharina richtte ooit in New Orleans veel schade aan. De rijkere families die in de hogere delen woonden in betere huizen trokken een weekje weg. Kreeg het stadsbestuur dat tot in het bot vergiftigd was met vriendjespolitiek, corruptie en cliëntelisme gelijk minder geld aan bekeuringen binnen. Konden ze hun vriendjespolitiek, corruptie en cliëntelisme niet meer financieel rond krijgen. Had dan ook weer als waterbedeffect dat politieagenten uit de armoedzaaiersmillieus hun politiepet af gingen zetten en zelf gingen plunderen. Dat heb je nou eenmaal met een personeelsbeleid waar je kleurtje belangrijker is dan je competentie. Hun (potentiële) electoraat van veelal armoedzaaiers trok gedeeltelijk van lieverlee de stad uit om ergens anders de hand op te gaan houden. Een ander bewonersbestand en een competenter stadsbestuur kan wonderen doen.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Terug naar “Andere Godsdiensten”