Nieuwe bijbelse religie: De Lollards

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nieuwe bijbelse religie: De Lollards

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vers van het kruis: De Lollards. Ook in het Engels verkrijgbaar.

Voor nadere kennismaking, steek hier uw licht op: http://www.thelollards.nl/ Een aangenaam muziekje leidt u naar een hoopvolle verwachting.

Wie was er ooit voor zichzelf begonnen in 1870 als afgeleide van de Zevende Dag Adventisten? Jawel, T.C. Russell, founder of the Jehovah's Witnesses.

Hans van de Mortel, met meer dan een gemiddelde aan kennis van God's zaken, had ook als Godsdienst ZZP-er voor zichzelf kunnen beginnen. Hij verkoos echter verder door het leven te gaan als godsdienstwaanzinnige in de luwte van de waarheid over God.

Een andere sympathieke ex-Jehovah's Getuige, genoemd Wilibrordus van der Weide, trok wel de stoute schoenen aan en startte vrij recent met zijn eigen godsdienstonderneming die een verbetering van de waarheid als missie heeft. Ik ben hem op het spoor gekomen via zijn reactie op mijn openbare onthullingen over het Brooklyn genootschap:

https://youtu.be/NdMByYPcGt4
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuwe bijbelse religie: De Lollards

Bericht door Ali Yas »

Oh ja, daar heb je weer van die figuren die met een wederkomstdatum komen. Af door de zijdeur!
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nieuwe bijbelse religie: De Lollards

Bericht door Eliabe »

Ik dacht aan een fetish sexclubje met lolly's.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuwe bijbelse religie: De Lollards

Bericht door Mahalingam »

Al die geopenbaarde godsdiensten zijn mensenwerk maar vinden ieder voor zich dat dit een onjuiste vaststelling is.
En het rare is dat veel mensen zich geen godsdienst kunnen voorstellen die niet geopenbaard is. Zoals Mohammedanen zich niet kunnen voorstellen dat iemand niet in het bestaan van een god of goden gelooft.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuwe bijbelse religie: De Lollards

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Al die geopenbaarde godsdiensten zijn mensenwerk maar vinden ieder voor zich dat dit een onjuiste vaststelling is.
En het rare is dat veel mensen zich geen godsdienst kunnen voorstellen die niet geopenbaard is. Zoals Mohammedanen zich niet kunnen voorstellen dat iemand niet in het bestaan van een god of goden gelooft.
Klopt wat je vaststelt. Mohammedanen zijn simpele primitieve mensen. Zij redeneren het bestaan van God vanuit wat wij in de wiskunde de onbekende factor X noemen. Dat doen zij door zichzelf en jou de vraag voor te leggen: "Kun jij een hemel maken?" Het antwoord moet dan zijn: "Nee, dat kan ik niet." Conclusie van de aanhangers van de parasietenreligie die niet in staat zijn met hun vingers aan het bestaan van Allah te krabben: "Dus bestaat God."

God is door mensen bedacht en daarom lukt het de mens te allen tijde de verwachtingen omtrent die god op het juiste moment bij te stellen.

En hoe zit het dan met het tegendeel: de evolutietheorie? Geen reden tot zorgen. Ook die fratsenmakerij wordt regelmatig bijgesteld. Doe zoals het een verstandig mens betaamt en zeg: "Ik weet het niet." Het is daarom dat je een mohammedaan nooit zult horen spreken van ". . . ik denk." Logisch, want zo'n parasiterend islamitisch stuk ongeluk is volkomen afhankelijk van de door hem zelf opgelegde wil van Allah. Nu weten wij ook direct waarom het mohammedanisme stil is blijven staat aan de rand van de afgrond. Men wil eerst nog even de wil van Allah afwachten voordat men zich voorgoed naar beneden stort. Het bewijs - denk daar maar eens even over na! - de steeds meer in opkomst rakende zelfmoord aanslagen door mohammedanen. Het is iets van de laatste tijd. De eindtijd. Niet voor ons, maar voor de achterlijken die in de waan van de dag leven van de onoverwinnelijken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie