Hoe interpreteren we Jihad op een juiste manier?

Plaats reactie
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Hoe interpreteren we Jihad op een juiste manier?

Bericht door Chaimae »

Wanneer het woord Jihad ter sprake komt, dan wordt vaak aan 'de heilige oorlog' gedacht. Mensen verwarren het woord Jihad met oorlog, wat niet juist is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

De islamitische rechtbank van somalië heeft (of overwoog) de jihad uit te roepen. Dat betekent dat jij wordt geacht daar ook gehoor aan te geven. Om te strijden!
Er zijn nog aardig wat Nederlanders te misleiden met teksten als de jouwe.
Hier zul je er geen gehoor voor vinden omdat we heel goed weten dat de islam in feite een veroveringsideologie is, een mannenzaak dus.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Peter Louter schreef:De islamitische rechtbank van somalië heeft (of overwoog) de jihad uit te roepen. Dat betekent dat jij wordt geacht daar ook gehoor aan te geven. Om te strijden!
Er zijn nog aardig wat Nederlanders te misleiden met teksten als de jouwe.
Hier zul je er geen gehoor voor vinden omdat we heel goed weten dat de islam in feite een veroveringsideologie is, een mannenzaak dus.

Eeen vrouw mag niet steijden. De Jihad is alleen voor de mannen bedoeld dus.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Een voorbeeld waar de Islamitische meisjes dagelijks mee worstelen, is het wel of niet dragen van een hoofddoek. Wel of geen wijde kleren. Of zolang het meisje niet getrouwd is, draagt ze nog een spijkerbroek en natuurlijk moet de onderbuik óók worden ontbloten. Alle meiden doen dat toch, wat maakt het uit? Het resultaat is dat deze nieuwe innerlijke strijd vaak door onze meiden wordt verloren. Waardoor zij meer geconcentreerd zijn op die dingen die je even tevreden stellen. Dat is korte termijn denken zonder visie. Een Moslim doet juist aan lange termijn planning en weet dat Allah haar goed zal belonen. Dit is een ware vorm van Jihad.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Tja, ik denk dat gewelddadige Jihadisten vooral door de Koran worden misleid. Immers:

2:216 Oorlog is door Allah opgedragen, of de Moslim het nu leuk vindt of niet.

en

4:66 De huichelaars niet willen sterven voor Allah.

enz...
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:Tja, ik denk dat gewelddadige Jihadisten vooral door de Koran worden misleid. Immers:

2:216 Oorlog is door Allah opgedragen, of de Moslim het nu leuk vindt of niet.

en

4:66 De huichelaars niet willen sterven voor Allah.

enz...
Ik denk dat het eerder het omgekeerde is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:Tja, ik denk dat gewelddadige Jihadisten vooral door de Koran worden misleid. Immers:

2:216 Oorlog is door Allah opgedragen, of de Moslim het nu leuk vindt of niet.

en

4:66 De huichelaars niet willen sterven voor Allah.

enz...
Ik denk dat het eerder het omgekeerde is.
Ja, inderdaad, de gewelddadige Jihadisten worden vooral door de Koran geleid.
Mijn typo.
Geen wonder dus dat wij denken dat Jihad oorlog is.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Chaimae schreef: Eeen vrouw mag niet steijden. De Jihad is alleen voor de mannen bedoeld dus.
Dat bedoel ik dus.
Ik geloof dat je hier versprak....
Vervolgens leg je in het bericht daaronder uit hoe de jihad van meisjes er uit ziet. Geen blote buiken dus.
Bij een andere vorm van lange-termijn-denken hoef je geen strijd te leveren met jezelf :wink:
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Peter Louter schreef:
Chaimae schreef: Eeen vrouw mag niet steijden. De Jihad is alleen voor de mannen bedoeld dus.
Dat bedoel ik dus.
Ik geloof dat je hier versprak....
Vervolgens leg je in het bericht daaronder uit hoe de jihad van meisjes er uit ziet. Geen blote buiken dus.
Bij een andere vorm van lange-termijn-denken hoef je geen strijd te leveren met jezelf :wink:


Ware betekenis van de Jihad , is de innerlijke strijd met jezelf. Jihad heeft een slechte naam gekregen mede dankzij de terroristen, die denken dat het toegestaan is in de islam onschuldige mensen te doden. Maar dat mag niet in de islam.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Ketter schreef:Tja, ik denk dat gewelddadige Jihadisten vooral door de Koran worden misleid. Immers:

2:216 Oorlog is door Allah opgedragen, of de Moslim het nu leuk vindt of niet.

en

4:66 De huichelaars niet willen sterven voor Allah.

enz...
Ik denk dat het eerder het omgekeerde is.
Ja, inderdaad, de gewelddadige Jihadisten worden vooral door de Koran geleid.
Mijn typo.
Geen wonder dus dat wij denken dat Jihad oorlog is.

Ze worden niet door de oorlog geleid. Die mensen die denken dat ze door de koran geleid worden. in de koran staat juist dat het niet mag.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef: Ik denk dat het eerder het omgekeerde is.
Ja, inderdaad, de gewelddadige Jihadisten worden vooral door de Koran geleid.
Mijn typo.
Geen wonder dus dat wij denken dat Jihad oorlog is.

Ze worden niet door de oorlog geleid. Die mensen die denken dat ze door de koran geleid worden. in de koran staat juist dat het niet mag.

Beste Chaimae.

Ik vermoed toch dat heel veel Moslims anders denken over de Grote en kleine Jihad.
Ik zal je een link geven waar je kan lezen dat Moslims het niet eens met jouw stelling zijn.

De schrijver begint zo.
In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle..

Een van de meest bekende truuks die word gebruikt door de Kufaar en Munafiqun om de bezieling voor Jihad in deze Ummah de kop in te drukken is het idee van een zogenaamde "grote" en "kleine" Jihad. Daarbij is het idee dat vechten tegen je begeerten de grote Jihad is, en dat vechten op het slagveld de kleine Jihad is. Dit idee is gebaseerd op een verhaal dat word genoemd in het boek van Khatib al-Baghdadi genaamd "Geschiedenis van Baghdad", waarin een door Jabir overgeleverde hadith verteld dat de Profeet (saws), nadat hij was teruggekeerd na een veldslag zei: "Jullie zijn teruggekeerd met een uitstekende terugkeer; van de kleine Jihad naar de grote jihad: de slaaf (van Allah) die vecht tegen zijn nafs.
Dit concept kan echter, hoewel gebaseerd op een hadith, toch verworpen worden.
Hij vervolgd zijn verhaal door een paar koran teksten te quoten waarin de Jihad gerechtvaardigd word.

4/94. O, gij die gelooft, wanneer gij voor Allah's zaak oprukt, onderzoekt dan en zegt niet tegen iemand die u met de vredesgroet begroet: "Gij zijt geen gelovige". Zoekt gij de goederen van dit leven? Bij Allah zijn goede dingen in overvloed. Zo waart gij voordien maar Allah bewees u Zijn gunst; stelt daaromtrent een nauwkeurig onderzoek in. Voorzeker, Allah weet, wat gij doet.

4/95. Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning.

Je kan de rest lezen op deze link. Het is het tweede artikel.

http://www.freewebs.com/tawheedwaljihaad/artikelen5.htm

Jij wordt door deze Moslim gebrandschilderd als een Kufaar.... :)

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ware betekenis van de Jihad , is de innerlijke strijd met jezelf. Jihad heeft een slechte naam gekregen mede dankzij de terroristen, die denken dat het toegestaan is in de islam onschuldige mensen te doden. Maar dat mag niet in de islam.
Hezbollah stuurt raketten met schrapnell met als doel burgers. Hamas doet hetzelfde. Khameini waarschuwt het Westen: Wij zijn niet zoals jullie, in onze visie is niemand onschuldig. Wij houden ons er niet voor terug van zo veel mogeljk burgerslachtoffers te maken.
Malaisie, Indonesie, Thailand, Sudan, Nigeria, ... Honderden duizenden doden, allemaal onschuldige burgerslachtoffers. Slachtoffers van JIHAD.
Hoe verklaar je dat? Een dubbeltje heeft 2 kanten, ik leg enkel degeen boven die me het best uitkomt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Peter Louter schreef:
Chaimae schreef: Eeen vrouw mag niet steijden. De Jihad is alleen voor de mannen bedoeld dus.
Dat bedoel ik dus.
Ik geloof dat je hier versprak....
Vervolgens leg je in het bericht daaronder uit hoe de jihad van meisjes er uit ziet. Geen blote buiken dus.
Bij een andere vorm van lange-termijn-denken hoef je geen strijd te leveren met jezelf :wink:


Ware betekenis van de Jihad , is de innerlijke strijd met jezelf. Jihad heeft een slechte naam gekregen mede dankzij de terroristen, die denken dat het toegestaan is in de islam onschuldige mensen te doden. Maar dat mag niet in de islam.
Goed, Chaimae,

Laat ons dan afspreken dat je de extremisten op gematigde sites als "ontdekislam", "maroc.nl" en zo daarmee eens hard confronteerd. Want omzwervingen als gast op die sites doen mij geloven dat hier het éne gezegd wordt en daar het andere.

Als in Irak wat politie gedood wordt door een bomaanslag lees je daar "Allahu Akhbar, dood aan de hypocrieten" of iets in die aard zonder veel tegenwoord.

Nu kun jij misschien denken, wat intereseert Ketter nou die politiemensen in Irak? Wel, eenvoudigweg, het zijn mensen en ik ben humanist en dus elk stuk onrecht in de wereld raakt me. En als dat in naam van één of andere ideologie gebeurt, is dat nog veel erger. Want dan gaan die mensen die gevangen zitten in die ideologie niet naar de ware schuldige kijken maar verzinnen ze vijanden buiten de ideologie: het westen, de Joden, euh.. het westen, de Joden, euh... het westen, de Joden. En dat heeft als gevolg dat het onrecht niet kan stoppen.

Jij ziet dus blijkbaar wel in dat Jihad verkeerd wordt geïnterpreteerd en dat daardoor onrecht in de wereld bestaat in naam van Allah.

Goed zo, besef dan ook dat:
1/ die Jihadisten de Islam vele keren harder besmeuren dan wij;
2/ die Jihadisten vooral moslims treffen (Irak, Algerije, ...);
3/ als wij dat aanklagen dat we blijkbaar gevraagd worden onze mond te houden omdat we jullie verkeerd verstaan of zelfs "beledigen";

Daar is maar één conclusie uit te trekken:
Je bent hier welkom om ons tegenwoord te bieden en we hebben de plicht omdat hier toe te laten. Beter nog, ik zou graag willen dat je dat blijft doen. Maar het zou vele, vele keren efficiënter zijn als je dit misverstand rechtzet in je eigen gemeenschap want dan neem je neem je ons argument fijntjes weg maar dan help je de Islam vooruit.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:
Ketter schreef: Ja, inderdaad, de gewelddadige Jihadisten worden vooral door de Koran geleid.
Mijn typo.
Geen wonder dus dat wij denken dat Jihad oorlog is.

Ze worden niet door de oorlog geleid. Die mensen die denken dat ze door de koran geleid worden. in de koran staat juist dat het niet mag.

Beste Chaimae.

Ik vermoed toch dat heel veel Moslims anders denken over de Grote en kleine Jihad.
Ik zal je een link geven waar je kan lezen dat Moslims het niet eens met jouw stelling zijn.

De schrijver begint zo.
In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle..

Een van de meest bekende truuks die word gebruikt door de Kufaar en Munafiqun om de bezieling voor Jihad in deze Ummah de kop in te drukken is het idee van een zogenaamde "grote" en "kleine" Jihad. Daarbij is het idee dat vechten tegen je begeerten de grote Jihad is, en dat vechten op het slagveld de kleine Jihad is. Dit idee is gebaseerd op een verhaal dat word genoemd in het boek van Khatib al-Baghdadi genaamd "Geschiedenis van Baghdad", waarin een door Jabir overgeleverde hadith verteld dat de Profeet (saws), nadat hij was teruggekeerd na een veldslag zei: "Jullie zijn teruggekeerd met een uitstekende terugkeer; van de kleine Jihad naar de grote jihad: de slaaf (van Allah) die vecht tegen zijn nafs.
Dit concept kan echter, hoewel gebaseerd op een hadith, toch verworpen worden.
Hij vervolgd zijn verhaal door een paar koran teksten te quoten waarin de Jihad gerechtvaardigd word.

4/94. O, gij die gelooft, wanneer gij voor Allah's zaak oprukt, onderzoekt dan en zegt niet tegen iemand die u met de vredesgroet begroet: "Gij zijt geen gelovige". Zoekt gij de goederen van dit leven? Bij Allah zijn goede dingen in overvloed. Zo waart gij voordien maar Allah bewees u Zijn gunst; stelt daaromtrent een nauwkeurig onderzoek in. Voorzeker, Allah weet, wat gij doet.

4/95. Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning.

Je kan de rest lezen op deze link. Het is het tweede artikel.

http://www.freewebs.com/tawheedwaljihaad/artikelen5.htm

Jij wordt door deze Moslim gebrandschilderd als een Kufaar.... :)

Vriendelijke groet.
Ariel.
Ik ben het weer niet hun eens. Meningen daarover verschillen he.
Hahah dus in hun ogen zal ik een kufaar zijn, lachwekkend zeg. :lol:


Bedankt voor je links.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Chaimae schreef:
Peter Louter schreef:
Chaimae schreef: Eeen vrouw mag niet steijden. De Jihad is alleen voor de mannen bedoeld dus.
Dat bedoel ik dus.
Ik geloof dat je hier versprak....
Vervolgens leg je in het bericht daaronder uit hoe de jihad van meisjes er uit ziet. Geen blote buiken dus.
Bij een andere vorm van lange-termijn-denken hoef je geen strijd te leveren met jezelf :wink:


Ware betekenis van de Jihad , is de innerlijke strijd met jezelf. Jihad heeft een slechte naam gekregen mede dankzij de terroristen, die denken dat het toegestaan is in de islam onschuldige mensen te doden. Maar dat mag niet in de islam.

Wat je eerder schreef: 'een vrouw mag niet strijden, de jihad is alleen voor mannen bedoeld dus', dat was een vergissing? leg uit!
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Peter Louter schreef:
Chaimae schreef:
Peter Louter schreef: Dat bedoel ik dus.
Ik geloof dat je hier versprak....
Vervolgens leg je in het bericht daaronder uit hoe de jihad van meisjes er uit ziet. Geen blote buiken dus.
Bij een andere vorm van lange-termijn-denken hoef je geen strijd te leveren met jezelf :wink:


Ware betekenis van de Jihad , is de innerlijke strijd met jezelf. Jihad heeft een slechte naam gekregen mede dankzij de terroristen, die denken dat het toegestaan is in de islam onschuldige mensen te doden. Maar dat mag niet in de islam.

Wat je eerder schreef: 'een vrouw mag niet strijden, de jihad is alleen voor mannen bedoeld dus', dat was een vergissing? leg uit!

Bij oorlog mag de vrouw niet strijden omdat de vrouwen zwakker zijn dan de mannen en het de taak van de mannen is om de vrouwen en het land te beschermen door te strijden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Hadj

Bericht door protestant »

Chaimae schreef:
Peter Louter schreef:De islamitische rechtbank van somalië heeft (of overwoog) de jihad uit te roepen. Dat betekent dat jij wordt geacht daar ook gehoor aan te geven. Om te strijden!
Er zijn nog aardig wat Nederlanders te misleiden met teksten als de jouwe.
Hier zul je er geen gehoor voor vinden omdat we heel goed weten dat de islam in feite een veroveringsideologie is, een mannenzaak dus.

Eeen vrouw mag niet steijden. De Jihad is alleen voor de mannen bedoeld dus.
Chaimae, de enige jihad die aan de moslima toegelaten is, is de Hadj naar Mekka, niet ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »


Chaimae, de enige jihad die aan de moslima toegelaten is, is de Hadj naar Mekka, niet
Neen hoor, er is op het internet een tijdschrift te vinden voor vrouweljke jihadis. Daar vind je naast een grote massa kinderen voortbrengen en hoe die kinderen op te voeden als kleine krijgers, ook de richtlijnen voor het onderhoud van wapens, maken van bommen, de psychologische voorbereiding voor het zelfontploffen als manlief naar zijn 72 hoeris is gegaan. Hoe je het kind psychologisch moet leiden naar een teenagezelfontploffend lieverdje staat er ook in.
Ga eens kijken of ik de site kan terugvinden, heb ze een half jaar geleden van mijn bookmarks weggesmeten wegens te walgelijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie