Het bestaan van God ...

Plaats reactie
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Het bestaan van God ...

Bericht door Dutch »

Jean-Paul Van Bendegem (VUB-filosoof) over het bestaan van God :
Een God is straal overbodig. De natuurkunde kan het heelal verklaren zonder er een god bij te halen, de biologie kan het leven verklaren. De idee dat wij deel uitmaken van één of ander hoger plan is zelfs mensonterend. Wat zijn we als mens nog waard, en waarom zouden we ons in dit leven nog moe maken voor wat dan ook, als we uiteindelijk allemaal toch maar nietige onderdeeltjes zijn van een groter geheel dat we ons zelfs niet kunnen voorstellen?
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Mooie text hierboven, een toevoeging zou dan ook nog kunnen zijn dat bijna alle godsdiensten de mens op een inferieure plaats zet, je bent als mens hoe dan ook geneigd tot het slechte......

Het rare is dat de meeste godsdienten voor de grootste bloedbaden hebben gezorgd, en dat veel gelovigen een mond vol oordeel hebben over anderen.....

Het zou fijn zijn als veel mensen de waarde van hun leven, en dus ook die van anderen, zouden zien zonder een grote meester boven zich..... :wink:
Angelika
Berichten: 19
Lid geworden op: za nov 27, 2004 2:39 pm

Bericht door Angelika »

unholy schreef:Het zou fijn zijn als veel mensen de waarde van hun leven, en dus ook die van anderen, zouden zien zonder een grote meester boven zich..... :wink:
ja, dat zou heel mooi zijn. :P overigens is het ook meer echt als mensen spontaan waarde hebben van hun en andermans leven ipv te voldoen aan de grote meester boven zich.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Helaas is het wel zo dat best wel makkelijk is een "grote meester" de volle verantwoordelijkheid in handen te geven..... :roll:
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Monique schreef:Helaas is het wel zo dat best wel makkelijk is een "grote meester" de volle verantwoordelijkheid in handen te geven..... :roll:
Nog fijner is het om de duivel de schuld te kunnen geven van je wandaden. "De duivel heeft me verleid tot......gelukkig is de Here Jezus voor mij aan het kruis gestorven" :?

En dan de vraag als er zoveel ellende op de wereld aanwezig is bestaat God ?

Zelfs bij de kruisiging bleef het antwoord uit toen Jezus (de zoon van God) vroeg "Mijn God waarom heeft U mij verlaten?" :?
Plaats reactie