Hoe kom je in de hel??

Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Hoe kom je in de hel??

Bericht door Yassine »

Hoe kom je in hel volgens de christelijke regels?
Volgens mij mag je alles doen wat je wilt.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

goed, volgens de christelijke leer ga je naar de hel wanneer je Jezus niet aanneemt als je verlosser, wanneer je niet gedoopt ben in de heilige geest (dit kan letterlijk en figuurlijk) en wanneer je je niet houdt aan de wetten zoals jezus die stelt...


ik wil graag weten waarom jullie moslims die hel graag zo overbevolkt willen zien :?

wist jij dat ook moslims, hindu's en boeddhisten in onze hemel kunnen komen :)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Silly schreef:goed, volgens de christelijke leer ga je naar de hel wanneer je Jezus niet aanneemt als je verlosser, wanneer je niet gedoopt ben in de heilige geest (dit kan letterlijk en figuurlijk) en wanneer je je niet houdt aan de wetten zoals jezus die stelt...


ik wil graag weten waarom jullie moslims die hel graag zo overbevolkt willen zien :?

wist jij dat ook moslims, hindu's en boeddhisten in onze hemel kunnen komen :)
Ja oke wat zijn hem regels?
Houden van iemand?Kan iedereen volgens mij
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

houden van mensen zoals je van jezelf houdt... jij kunt niet liefhebben yassine,,, jij denkt dat je het kunt

je posts in de andere topics wijzen niet op liefde, de keuze voor je vorige naam evenmin!

houden van god boven alles, streven naar een leven met de heilige geest

en dan heb je nog het mooie: niet stelen, niet liegen, niet doodslaan, niet echtbreken, enz. enz.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Yassine schreef:
Silly schreef:goed, volgens de christelijke leer ga je naar de hel wanneer je Jezus niet aanneemt als je verlosser, wanneer je niet gedoopt ben in de heilige geest (dit kan letterlijk en figuurlijk) en wanneer je je niet houdt aan de wetten zoals jezus die stelt...


ik wil graag weten waarom jullie moslims die hel graag zo overbevolkt willen zien :?

wist jij dat ook moslims, hindu's en boeddhisten in onze hemel kunnen komen :)
Ja oke wat zijn hem regels?
Houden van iemand?Kan iedereen volgens mij
Houden van je medemens is moeilijker dan je denkt, Yassine. Het is niet van één iemand, of van een groepje van gelijkdenkenden. Neen, van de mensheid.

Zo noem jij ons 'moslimhaters', maar de meeste onder ons verachten de Islam, maar niet de moslims. Dat heet 'heb jouw vijand lief'. En da's niet makkelijk.

PS: ik geloof wel niet in hemel en hel, wel in naastenliefde.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Silly schreef:houden van mensen zoals je van jezelf houdt... jij kunt niet liefhebben yassine,,, jij denkt dat je het kunt

je posts in de andere topics wijzen niet op liefde, de keuze voor je vorige naam evenmin!

houden van god boven alles, streven naar een leven met de heilige geest

en dan heb je nog het mooie: niet stelen, niet liegen, niet doodslaan, niet echtbreken, enz. enz.
Dat soort dingen heb ik nooit gedaan.
Ik houd van mij geloof.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Het jammere is alleen dat de god van de bijbel/koran enkel op voorwaarden liefheeft (doe wat ik (god/allah) zeg, want anders stuur ik je naar de hel), en voorwaardelijke liefde is niet liefde in haar allerhoogste vorm.

Liefde in zijn allerhoogste vorm is onvoorwaardelijke liefde, en aangezien God door zowel de bijbel alsmede de koran de allerhoogste wordt genoemd...

Bestaat de hel? I don't think so...

:wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Yassine: zouden die niet-christenen in dezelfde hel terechtkomen als die waar al die moslima's inzitten (Mohammed heeft dat gezien).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik geloof in de hel als een tegenhanger van de hemel...

net zoals ik in een kwaad geloof als tegenhanger van al het goede... anders is alles uit balans, evenwicht hierin is noodzakelijk...

de liefde die mijn god (om zo maar te zeggen) bied is onvoorwaardelijk tijdens je gehele leven kun en mag je er gebruik van maken. hij wijst niemand ooit af!!

plus 'mijn' god stuurt geen mensen naar de hemel, hij heeft er geen plezier van... daarom ook mijn vraag aan yassine waarom zij de hel zo overbevolkt zien...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Silly schreef:ik geloof in de hel als een tegenhanger van de hemel...

net zoals ik in een kwaad geloof als tegenhanger van al het goede... anders is alles uit balans, evenwicht hierin is noodzakelijk...

de liefde die mijn god (om zo maar te zeggen) bied is onvoorwaardelijk tijdens je gehele leven kun en mag je er gebruik van maken. hij wijst niemand ooit af!!

plus 'mijn' god stuurt geen mensen naar de hemel, hij heeft er geen plezier van... daarom ook mijn vraag aan yassine waarom zij de hel zo overbevolkt zien...
Ik zie ze niet graag overbevolkt.Hoe meer moslims,hoe meer er naar de paradijs gaan.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Hoe meer moslims,hoe meer er naar de paradijs gaan.
jammer dat er geen christenen jullie hemel in mogen komen :cry: (niet dat ik interesse heb :D integendeel..)

en wat met mensen die nog nooit van de islam gehoord hebben :o ??
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Silly schreef:
Hoe meer moslims,hoe meer er naar de paradijs gaan.
jammer dat er geen christenen jullie hemel in mogen komen :cry: (niet dat ik interesse heb :D integendeel..)

en wat met mensen die nog nooit van de islam gehoord hebben :o ??
Een feit is:In elke land zijn er wel moslims.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Silly schreef:ik geloof in de hel als een tegenhanger van de hemel...

net zoals ik in een kwaad geloof als tegenhanger van al het goede... anders is alles uit balans, evenwicht hierin is noodzakelijk...
Goed en kwaad zijn (menselijke) verzinsels/projecties op zaken die hen wel/niet bevallen, zonder goed en kwaad overleeft de wereld (de mensheid) het ook wel. Een logische vervanger voor Goed + Kwaad = Logicka.
Silly schreef:de liefde die mijn god (om zo maar te zeggen) bied is onvoorwaardelijk tijdens je gehele leven kun en mag je er gebruik van maken.
Maar zodra je een andere keuze maakt is die onvoorwaardelijke liefde niet-meer, althans dat zal dan blijken nà de dood. En dus: was de onvoorwaardelijke liefde gods bij leven niet meer dan voorwaardelijke liefde vermomt als onvoorwaardelijke liefde.

Over een wolf in schaapskleren gesproken... :roll:
Silly schreef:hij wijst niemand ooit af!!
'Nooit' is een absolute uitspraak, onvoorwaardelijke liefde is absolute liefde, volgens de bijbel/koran heeft God/Allah enkel op voorwaarden lief...
Silly schreef:plus 'mijn' god stuurt geen mensen naar de hemel, hij heeft er geen plezier van... daarom ook mijn vraag aan yassine waarom zij de hel zo overbevolkt zien...
:?:
Laatst gewijzigd door Jm op zo jan 14, 2007 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Silly schreef:ik geloof in de hel als een tegenhanger van de hemel...

net zoals ik in een kwaad geloof als tegenhanger van al het goede... anders is alles uit balans, evenwicht hierin is noodzakelijk...

de liefde die mijn god (om zo maar te zeggen) bied is onvoorwaardelijk tijdens je gehele leven kun en mag je er gebruik van maken. hij wijst NIEMAND ooit af!!

plus 'mijn' god stuurt geen mensen naar de hemel, hij heeft er geen plezier van... daarom ook mijn vraag aan yassine waarom zij de hel zo overbevolkt zien...
Dus je gaat niet naar de hel.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Niemand gaat naar de hel :roll:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Jm schreef:Niemand gaat naar de hel :roll:
Jij wilt zeggen dat wij deze leven hebben gekregen voor niets.
De leven heeft een reden:Wie ga je volgen?
De Satan
Allah

Door Satan te kiezen ga je naar de hel
Door Allah te kiezen ga je naar de hemel
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Jm... wanneer je er niet in gelooft gaat inderdaad iedereen dood en is het game over...

echter, niet iedereen hangt jouw ideologie aan :) er zijn mensen die antwoorden willen hebben op vragen die je neit enkel kunt beantwoorden met: er is niets na de dood... wat nou als...??

ik ( en velen met mij) zijn goed en kwaad niet als iets subjectiefs: er is goed, en er is kwaad... you choose...

aangezien niemand voor 100% goed kan zijn, en het goede perfectie eist zal niemand het goede ooit kunnen betreden... zonder er een prijs voor te betalen... nu is die prijs in feite al betaald.. en daarom kunnen we allemaal naar het goede :D

dat allemaal enkel door het te accepteren, en proberen er naar te leven...

god kiest er niet voor jou de hel in te sturen (aangenomen dat die bestaat)... god creeert niet mensen om ze daarna te verdoemen.. weirde god zou dat zijn...

je moet niet vergeten dat god een oordeel velt, hij kan onnoemelijk veel van je houden... maar als jij het er naar maakt dat het niet goed zit, kan hij dat neit door de vingers zien...

dit hele verhaal heeft voor jou geen waarde Jm... er is immers toch geen hel of hemel... maar mensen hebben zingeving nodig... en jij bent voor zo ver ik weet nog niet dood geweest om ons te kunnen vertellen wat er is en wat niet... (ik ook niet... blijft dus spannend...)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

De werkelijke weg naar het eeuwig leven in de Christelijke kerk is volgens de bijbel dit.

Jezus volgen.

Johannes 5:24
Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven.

Johannes 11:25-26
Jezus zei: 'Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven.
Echter, dgrootste zonden die een mens kan begaan is echter de heilige geest ontkennen.
"Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden; maar de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden." (Mattheüs 12:31)
Ik heb dit eens voor Maroc opgeschreven, en ik wil het ook aan jou laten lezen Yassine

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4204

Ik hoop dat je even de moeite neemt om die kleine post van mij te lezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Ariel schreef:De werkelijke weg naar het eeuwig leven in de Christelijke kerk is volgens de bijbel dit.

Jezus volgen.

Johannes 5:24
Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar het leven.

Johannes 11:25-26
Jezus zei: 'Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven.
Echter, dgrootste zonden die een mens kan begaan is echter de heilige geest ontkennen.
"Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden; maar de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden." (Mattheüs 12:31)
Ik heb dit eens voor Maroc opgeschreven, en ik wil het ook aan jou laten lezen Yassine

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4204

Ik hoop dat je even de moeite neemt om die kleine post van mij te lezen.
Ik geloof ook in jezus alleen ik geloof dat hij nog leeft en terug zal komen.
Banned
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Heb je de post gelezen?
Ook over de heilige geest. De drieeenheid?

Geen drie goden, maar een goddelijke eenheid.
De Vader, de Zoon en de Heilige geest.

Je hoeft niet bang te zijn dat je in de hel komt Yassine.
De hel zoals Moslims hem beschrijven bestaat niet.
Nou kan jij daar een ander idee over hebben, en toch blijven geloven in die hel, maar dat maakt niets uit. Dat mag. Het enige wat je doet is jezelf plagen en je leven op aarde al een beetje in een hel veranderen.
Door je angst kan jij niet genieten van het leven, en daarom zeg ik dat jouw leven al een beetje veranderd is in een hel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Ariel schreef:Heb je de post gelezen?
Ook over de heilige geest. De drieeenheid?

Geen drie goden, maar een goddelijke eenheid.
De Vader, de Zoon en de Heilige geest.

Je hoeft niet bang te zijn dat je in de hel komt Yassine.
De hel zoals Moslims hem beschrijven bestaat niet.
Nou kan jij daar een ander idee over hebben, en toch blijven geloven in die hel, maar dat maakt niets uit. Dat mag. Het enige wat je doet is jezelf plagen en je leven op aarde al een beetje in een hel veranderen.
Door je angst kan jij niet genieten van het leven, en daarom zeg ik dat jouw leven al een beetje veranderd is in een hel.
Je zegt in de post stel je voor dat .....................?
Banned
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Silly schreef:echter, niet iedereen hangt jouw ideologie aan :) er zijn mensen die antwoorden willen hebben op vragen die je neit enkel kunt beantwoorden met: er is niets na de dood... wat nou als...??
Ik geloof ook in God, echter ik geloof dat alléén God/Allah en de hemel (die in en om ons heen is) bestaat en dat de Duivel een moreel verwerpelijk verzinsel is van een Godsdienstig Instituut om mensen dmv dreiging met de hel te dwingen zich te gedragen zoals de heersende klasse dat (toen) wil(de).
Silly schreef:ik ( en velen met mij) zijn goed en kwaad niet als iets subjectiefs: er is goed, en er is kwaad... you choose...
Goed en Kwaad zijn zuiver subjectieve begrippen, ze bestaan niet als een objectief verschijnsel.

-> http://www.kritische-kwesties.nl/forum/ ... php?t=1517
Silly schreef:god kiest er niet voor jou de hel in te sturen (aangenomen dat die bestaat)... god creeert niet mensen om ze daarna te verdoemen.. weirde god zou dat zijn...
Fout ! Daar koos god wel voor: door een hel te creëren waar mensen dmv hun eigen keuze in kunnen komen. Het is gods manier om de ünterzielen uit zijn hemeltje te weren.

Goddank geloof ik niet in dergelijke wrede god.
Silly schreef:je moet niet vergeten dat god een oordeel velt, hij kan onnoemelijk veel van je houden... maar als jij het er naar maakt dat het niet goed zit, kan hij dat niet door de vingers zien...
Gods liefde is dus voorwaardelijk, en verdoemd/stuurt je naar de hel door de poorten van de hemel te sluiten...

:?
Laatst gewijzigd door Jm op zo jan 14, 2007 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Verder heb je dus niet gelezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Nee want islam is wel de ware geloof en correctie er 1.3 miljard moslims in de wereld
Banned
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Yassine schreef:Nee want islam is wel de ware geloof en correctie er 1.3 miljard moslims in de wereld
Bovenstaande overtuiging is de oorzaak van onnoemelijk veel leed en onderdrukking in de wereld: mensen die -o hoe arrogant- menen de enige waarheid in pacht te hebben.

:idea:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Plaats reactie