Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Bedroefde? Ik vind dat wel denigrerend hoor, ik zit tussen allemaal gereformeerden ook van de vrijgemaakte kerk en het zijn vetleuke en gezellige mensen. Ik heb nog nooit zo een leuke klas gehad.. en de gereformeerde docenten/theologen zijn ook allen erg leuk en genieten met volle teugen van het leven. Vind het dus wel meevallen.
Meisje meisje. jij kan nu wel denken dat je overal verstand van hebt, maar van de Gereformeerde Bond en de herstelde heb jij weinig kaas gegeten. Ik wil het je wel uitleggen hoor. Als je daar geïnteresseerd in bent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Monique »

griejanne schreef:Het lichaam dat we hebben gekregen is van God, behoort God toe. (1 Kor. 15)
Had ie die dingen dan niet wat beter in elkaar kunnen zetten?
Wat een ontwerp zeg. Je moet er je leven lang mee doen maar het is zo gammel als het maar zijn kan.

Ik heb het gekregen dus god heeft het gegeven en "eens gegeven blijft gegeven".
Als ik iets aan een vriending geef ....dan is het toch van haar en heb ik er niets meer over te zeggen?
Wat een reliegezever.
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Tukkerin »

Ariel schreef:
Tukkerin schreef:Bedroefde? Ik vind dat wel denigrerend hoor, ik zit tussen allemaal gereformeerden ook van de vrijgemaakte kerk en het zijn vetleuke en gezellige mensen. Ik heb nog nooit zo een leuke klas gehad.. en de gereformeerde docenten/theologen zijn ook allen erg leuk en genieten met volle teugen van het leven. Vind het dus wel meevallen.
Meisje meisje. jij kan nu wel denken dat je overal verstand van hebt, maar van de Gereformeerde Bond en de herstelde heb jij weinig kaas gegeten. Ik wil het je wel uitleggen hoor. Als je daar geïnteresseerd in bent.
Ach, niet de wijsneus uithangen wil je? Wellicht dat het vroeger zo was maar er heeft een heuse getijwisseling plaatsgevonden hoor. De hele denkkraam van de Gereformeerden is veranderd, aldus de deputaten van de dienst en recht en de diverse rapporten hierover. En ik merk het heel sterk op school waar homo's ( en dus ook een Marokkaanse moslima) gewoon ook voor predikant mogen studeren en waar in de colleges wijd en zijd over de evolutietheorie en standaardmodel vertelt wordt die voor loopt op religie volgens de gereformeerde docenten/theologen. Kortom, een nieuwe koers in de gereformeerde ethiek. Of denk jij het beter te weten dan de theologen en hoogleraren Theologie?
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Ariel »

Zucht...Lieve schat. Ja, ik weet meer over de Gereformeerde bond en de herstelde dan jij. Ik zit er thuis ( in mijn familie ) namelijk midden in, en je moet eens weten wat voor discussies ik met dit soort gelovige gehad heb.
Jij weet niet waar je het over hebt. Misschien moet je deze vraag maar eens stellen aan een docent van je...
Zorg dan wel dat je het over de Gereformeerde bond hebt, en over de groep die zich daarvan afgescheiden heeft. Deze bonders wilde niet mee doen met de PKN en hebben zich toen afgesplitst van hun confessionelen broeders.

Nee…Een bonder wil geen vrouw als dominee, dat is streng verboden, en evolutie theorie is uit de boze, en ja, homo’s zijn helemaal uit de boze en zullen zeker geen dominee bij de gereformeerde bond kunnen worden

Jij moet niet denken dat je alwetend ben C. Er is zoveel waar jij totaal geen verstand van hebt, en het zou je sieren als je eerst onderzoek doet voordat je wat losse ( kuch) “intellectuele “ kreten op dit forum dumpt.
Dat staat namelijk minder dom. Laat dit een les voor je zijn.

Wat leerstof voor je.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Pilgrim »

Tukkerin schreef:De hele denkkraam van de Gereformeerden is veranderd, aldus de deputaten van de dienst en recht en de diverse rapporten hierover. En ik merk het heel sterk op school waar homo's ( en dus ook een Marokkaanse moslima) gewoon ook voor predikant mogen studeren en waar in de colleges wijd en zijd over de evolutietheorie en standaardmodel vertelt wordt die voor loopt op religie volgens de gereformeerde docenten/theologen. Kortom, een nieuwe koers in de gereformeerde ethiek.
Welk standaardmodel? Die van de fysica? :?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Tukkerin »

Ariel schreef:Zucht...Lieve schat. Ja, ik weet meer over de Gereformeerde bond en de herstelde dan jij. Ik zit er thuis ( in mijn familie ) namelijk midden in, en je moet eens weten wat voor discussies ik met dit soort gelovige gehad heb.
Jij weet niet waar je het over hebt. Misschien moet je deze vraag maar eens stellen aan een docent van je...
Zorg dan wel dat je het over de Gereformeerde bond hebt, en over de groep die zich daarvan afgescheiden heeft. Deze bonders wilde niet mee doen met de PKN en hebben zich toen afgesplitst van hun confessionelen broeders.

Nee…Een bonder wil geen vrouw als dominee, dat is streng verboden, en evolutie theorie is uit de boze, en ja, homo’s zijn helemaal uit de boze en zullen zeker geen dominee bij de gereformeerde bond kunnen worden

Jij moet niet denken dat je alwetend ben C. Er is zoveel waar jij totaal geen verstand van hebt, en het zou je sieren als je eerst onderzoek doet voordat je wat losse ( kuch) “intellectuele “ kreten op dit forum dumpt.
Dat staat namelijk minder dom. Laat dit een les voor je zijn.

Wat leerstof voor je.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden" onclick="window.open(this.href);return false;
Dikke nonsens wat je zegt.. mischien in dat gat waar jij woont, maar de gererformeerden in de Bijbelgordel ( omgeving Zwolle) hebben geen moeite met homo's noch met seks voor het huwelijk. En ja ik weet het beter, want ik ben dagelijks in de Bijbelgordel te vinden.

En kom jij aankakken met een miezerig wikipedia bron, daar waar wij voor onze studie hele wetenschappelijke rapporten moeten lezen hieromtrent. Ach, je weet het niet beter nee.. jammer voor jou.
Laatst gewijzigd door Tukkerin op do nov 25, 2010 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Umm Rania
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Tukkerin »

Pilgrim schreef:
Tukkerin schreef:De hele denkkraam van de Gereformeerden is veranderd, aldus de deputaten van de dienst en recht en de diverse rapporten hierover. En ik merk het heel sterk op school waar homo's ( en dus ook een Marokkaanse moslima) gewoon ook voor predikant mogen studeren en waar in de colleges wijd en zijd over de evolutietheorie en standaardmodel vertelt wordt die voor loopt op religie volgens de gereformeerde docenten/theologen. Kortom, een nieuwe koers in de gereformeerde ethiek.
Welk standaardmodel? Die van de fysica? :?
Ja... Gert van Klinken, een van de bekendste kerkhistoricus van Nederland.. elk college verveelt hij ons er mee. Ik droom het inmiddels.
http://www.refdag.nl/polopoly_fs/dr_ger ... 715953.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; hier staat hij voor de joodse synagoge in Kampen. :turban: Verder een leuke aardige man, maar sinds hij weet dat ik Marokkaanse ben ( twee weekjes terug) kijkt hij tijdens college constant naar mij... whistling:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Christelijke theologen: bijbel is anti-homo

Bericht door Ariel »

Tukkerin schreef:Dikke nonsens wat je zegt.. mischien in dat gat waar jij woont, maar de gererformeerden in de Bijbelgordel ( omgeving Zwolle) hebben geen moeite met homo's noch met seks voor het huwelijk. En ja ik weet het beter, want ik ben dagelijks in de Bijbelgordel te vinden.

En kom jij aankakken met een miezerig wikipedia bron, daar waar wij voor onze studie hele wetenschappelijke rapporten moeten lezen hieromtrent. Ach, je weet het niet beter nee.. jammer voor jou.
Ik geef je op Tukker. Jij mag het beter weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Hans van de Mortel: ik heb schijt aan bijbel en koran

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Ik vraag me af of griejanne weet hoe oud de wereld is.
Dat weet niemand. Goochelen met miljoenen of miljarden jaren - die zogenaamde wetenschapper draait er zijn hand niet voor om. Maar als de aarde ontstaan is, en dat is hij, dan is de veroorzaker ook ontstaan. Zo belanden wij bij de achillespees van het perpetuum mobile van ONZE kennisbeschaving. God bestaat niet en die evolutietheorie is het lachertje van ONZE kennisbeschaving. Want als je niet in God gelooft, ligt de evolutietheorie op de loer. Verpakt als een goed geproportioneerde aantrekkelijke uitziende jonge vrouw onder het bereik van de ongeduldige grijpgrage handen van de op wellust bedachte man.

Deze wereld is niet de wereld van de mens, maar van de vier jaargetijden. Wie dat begrijpt gaat over tot de orde van de dag en laat God en zijn tegenstrever evolutietheorie met rust om onnodige onrust en verwarring te voorkomen. De mens bezit via zijn hersenen geniale sociale eigenschappen. Laat hij zich daar op concentreren en zich niet richten op wat anderen hem willen doen geloven.

De mens moet niet geloven maar proberen te begrijpen. heartbeat:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie