God van Liefde

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Apr 13, 2007 8:28 pm

Rust schreef:Er is geen enkel religie of ongeloof die vrouwen rechten geeft als de Islam....

Proef op de som.... voor de zoveelste keer. Nog nooit heeft een moslim hierop antwoord kunnen geven. Jij bent zo zeker van je zaak dat jij dat vast wel zal kunnen.

Je zegt dat moslimsa's meer rechten hebben dan kafir vrouwen.
Ok.... welke rechten (1 = genoeg) heeft een moslima wel en ik niet?
Amorele atheistische nitwit

stropke

Berichtdoor stropke » Vr Apr 13, 2007 9:24 pm

Monique schreef:
Rust schreef:Er is geen enkel religie of ongeloof die vrouwen rechten geeft als de Islam....

Proef op de som.... voor de zoveelste keer. Nog nooit heeft een moslim hierop antwoord kunnen geven. Jij bent zo zeker van je zaak dat jij dat vast wel zal kunnen.

Ja idd en dat recht hebt ge ook Monique: het aanrecht
Voor mij is het geen recht, meer een plicht... de afwas :( :(
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Za Apr 14, 2007 1:11 am

Rust schreef:
Iznogoodh schreef:Kortom: vrouwen worden niet als zelfstandige personen beschouwd die een geheel eigen invulling aan hun leven zouden willen geven maar als personen die een vaste rol moeten spelen. Er zijn hier geen rechten voor vrouwen te bekennen.

Qatalaka'Allah,

De toon van je bericht toont aan dat je hart vol haat zit. Die haat in je hart blijft een bron van onrust in je hart, tenzij je hart in stukken wordt gescheurd.

Er is geen enkel religie of ongeloof die vrouwen rechten geeft als de Islam.... Maar gij zijt blind, doof en stom en zo blijf je tot de dag des Oordeels als je de waarheid blijft ontkennen.....

Ik vraag me af hoe je met jezelf kan leven..... smerig hypocriet ventje.. bah
Mohammed was gewoon een smerig, ontaard en stinkend zwijn dat vrouwen niet serieuzer nam dan een hondenliefhebber zijn honden serieus neemt. Als een reetlikker van Mohamed problemen heeft met mijn zienswijze, is dat voor mij nog steeds geen probleem.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 14, 2007 1:23 am

Rust schreef:.

Er is geen enkel religie of ongeloof die vrouwen rechten geeft als de Islam.... Maar gij zijt blind, doof en stom en zo blijf je tot de dag des Oordeels als je de waarheid blijft ontkennen.....

Nou zeg.... :mad: Er is geen enkel religie of ongeloof die vrouwen rechten geeft als de Islam..???????

Wat een enorme onwaarheid.
Kom maar op met je lijstje.

Islam is de religie die de minste rechten geeft aan een vrouw.
Ongelofelijk dat je ons dit even probeert wijs te maken.
Of je hebt poep in je ogen, of je bent hier bewust de boel aan het bedriegen.
Je hoeft hier niet aan te komen met deze but sites.
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm
http://users.telenet.be/myprojects/peac ... gelijkheid

Het is meer dan duidelijk dat deze Linda Bogaert ons een versuikerde versie van de islam door de strot probeert te duwen.

Ik ben genegen om alle punten van de zogenaamde "gelijkheid" ( van deze site ) stuk voor stuk door te nemen en te bespreken.

5.1. Algemene regel inzake mannen en vrouwen
In overeenstemming met het gegeven dat er voor God geen enkel verschil is in de manier waarop Hij mannen en vrouwen beoordeelt, is de algemene regel die het gedrag van mannen en vrouwen tijdens dit leven reguleert, dat mannen en vrouwen in alle aangelegenheden gelijken zijn. Deze regel is onder meer gebaseerd op de uitspraak van Profeet Mohamed, die zei:
"Vrouwen zijn de tweelinghelften van mannen" (Gemeld door Imaam Ahmad).
Uitzonderingen bevestigen ook hier de regel. Hierna worden een aantal van deze gevallen besproken. Er wordt telkens nagegaan of deze uitzonderingen een fundamentele benadeling van de vrouw inhouden.

Mevrouw begint gelijk te verkondigen dat er uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
Wat slap…. Wat misselijk… :mad:

We gaan eerst dit vers bespreken.

4: 34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Hier lees ik toch duidelijk dat mannen voogden zijn over de vrouwen.
Welke ongelovige man is een voogd over zijn vrouw.
Vertel mijn dat eens.
En kom niet opdraven met de bijbel, want dat maakt bij mij geen enkele indruk.
We hebben het hier over islam .
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 14, 2007 2:08 am

Rust schreef:
Ariel schreef:Oude testament schat.
Daar houd geen Christen zich meer aan. Christenen houden zich nu aan de wetten van Jezus.

Dan vergis je ontsetend of je bent jezelf voor de gek aan het houden. Op Marokko.nl ken ik twee Yehova getuigen, een Katholieke christen en een Arabische Christen.... het oude Testament is voor hen allen Heilig... Ze verklaren mekaar wel ketters en vals maar dat terzijde...

De verschillen zijn enorm tussen de Christenen. Alleen de verdwaalde geroformeerden hebben afstand van de tien geboden en het Oude Testament genomen.

Tegen de gestoorde geroformeerden zou ik zeggen: Waarom houden jullie niet aan het Nieuwe Tetament?

Want indien jullie aan het NT hadden gehouden, dan hadden jullie toch gelezen:

"Ik kom niet om te ontbinden, maar om te vervullen".....

Groetjes,

Natuurlijk verschillen de meningen van de verschillende groeperingen Christenen.
Net zoals moslims onderling van mening verschillen wat betreft hun geloof.
Laat ik je eerst ( weer eens) even zeggen dat ik elke religie vals vind.
Een religie verkondigd dat God voorkeur heeft.
Een religie is door mensen gemaakt en zit vol met achterlijke regels en dogma’s.

De bijbel kan wat mij betreft vol staan met achterlijke wetten, maar dat doet mij niets.
Ik heb er niks mee.
Dit probleem is nu opgelost.
Wij ( de meeste van ons) hebben weinig of geen interesse in de bijbel, maar wel in de koran, omdat moslims nog steeds de koran als het laatste heilige door allah gezonden boek zien dat tot op de letter opgevolgd dient te worden, en waar geen letter in veranderd mag worden, en door dit feit worden op dit moment de meest erge dingen zoals moord en mishandeling in de naam van Allah goedgekeurd door veel moslim geleerde.

Zolang Christenen geen bomgordels om gorden en zich opblazen in een trein of vliegtuig dan mag een ieder Christen van mij geloven wat hij wil.
Mensen hebben een vrije wil en moeten zelf weten of ze een religie aanhangen of niet.

Helaas geldt deze regel niet voor Moslims.
Zolang ik Moslims deze verzen uit de koran goed hoor praten:

"O,jullie die geloven, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkaars vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één van hen." (5:51)

"O jullie die geloven neemt niet Mijn vijanden en jullie vijanden tot vrienden.!" (60:1)

En dat ik Allah hoor bevelen dat :
Doodt hen; Allah zal hen zeker bestraffen door middel van jullie handen en Hij zal hen vernederen en Hij zal jullie helpen tegen hen en Hij zal de harten van een gelovig volk genezen. (9:14)

Zal ik islam met de pen bestrijden.
Islam is de meest gewelddadige religie die er bestaat, en daarom hebben we het op dit forum hoofdzakelijk over Islam.
Ik ben het spuug zat om een Christelijk praatje met jullie te houden.
Vanaf nu is het islam en nog meer islam die ik graag met jullie wil bespreken.
Take it or leave it.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Apr 14, 2007 7:49 pm

Monique schreef:

Rust..?
Ik wacht..?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 14, 2007 10:22 pm

Ariel schreef:We gaan eerst dit vers bespreken.

4: 34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Hier lees ik toch duidelijk dat mannen voogden zijn over de vrouwen.
Welke ongelovige man is een voogd over zijn vrouw.
Vertel mijn dat eens.
En kom niet opdraven met de bijbel, want dat maakt bij mij geen enkele indruk.
We hebben het hier over islam .

Ik wacht ook.
Ik wil graag over gelijkheid van man en vrouw in Islam discussiëren.
Het lijkt wel of ik genegeerd word.
Laat ik wat punten naar voren schuiven om zo een begin van een discussie op te starten.

Wat zijn de rechten van de vrouw in de moskee?
Mag een Moslima een niet gelovige huwen?
Kan een Moslima net zo gemakkelijk scheiden als een moslim?
Zijn de gelijkheid van man en vrouw in Islam alleen van toepassing in onze westerse landen?

Kom op moslims. Kom op Rust...Jij hebt hier een stelling gedeponeerd en nu moet je die verdedigen als je een kerel ben.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Apr 14, 2007 10:42 pm

In het Westen denkt men vaak dat enkel de vrouwen in het Westen geëmancipeerd zijn en dat deze emancipatiebeweging begon in de 20st eeuw. Echter, vanuit Islamitisch perspectief begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden met de Openbaringen aan Mohammed en is de Islam emanciperend voor de vrouwen. Het is jammergenoeg zo dat in een aantal Muslimlanden de vrouwen achtergesteld worden, maar dit is het gevolg van plaatselijke (pre-Islamitische) culturele, sociale, politieke gebruiken die zijn blijven hangen en niet van de Islam zelf. Immers, sedert meer dan 1400 jaar kent Islam aan vrouwen rechten toe die zij op de meeste plaatsen (ook in een aantal Muslimlanden) vandaag de dag nog altijd niet geniet. Dit is niet zelden zo omdat vrouwen hun rechten niet kennen. Immers, man-gedomineerde maatschappijen proberen uit zelfbehoud meisjes uit het onderwijs te weren terwijl zij daar nochtans recht op hebben. Op die manier verhindert men dat vrouwen de rechten leren kennen die hen van rechtswege door de Islam worden toegekend.

In dit artikel worden een paar van deze rechten opgesomd - de lijst is niet volledig, maar illustratief.

Inhoudstafel van dit artikel:
Gelijkheid van mannen en vrouwen
Recht op (fysische, financiële, emotionele,...) bescherming
Vrijheid van meningsuiting
Politieke rechten
Sexuele rechten
Recht op onderwijs
Economische rechten

Wanneer men het over gelijkheid van mannen en vrouwen wil hebben, moet men eerst bepalen op welk criterium men mannen en vrouwen wil vergelijken. Inzake lengte bijvoorbeeld, heeft onderzoek uitgewezen dat mannen gemiddeld groter zijn dan vrouwen. Dus, mannen zijn superieur aan vrouwen inzake lengte. Andersom zou men kunnen zeggen dat vrouwen superieur zijn aan mannen inzake kleinheid (ze zijn 'meer' klein).
Wat is dan gelijk en verschillend? In de Islam staat God in alles centraal en wordt gelijkheid of verschil gedefinieerd als 'wie is belangrijker voor God, mannen of vrouwen?' Deze vraag krijgt dan volgend antwoord:
'Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.' (Koran 4:124)
'De mannen en vrouwen die zich (aan God) hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt.' (Koran 33:35)
Mannen en vrouwen zijn voor God dus volkomen gelijkwaardig. De Koran en de Sunnah herhalen steeds weer dat God een persoon boven een andere verkiest op grond van zijn bewustzijn van en liefde en vrees voor God. Alle andere criteria (zoals ras, sexe, land, afkomst, enz... ) zijn van geen enkele tel. In zijn laatste preek hammerde Mohammed daar ook nog eens op wanneer hij zei:
'De gehele mensheid komt van Adam en Eva, en een Arabier is niet superieur tegenover een niet-Arabier, noch is een niet-Arabier superieur tegenover een Arabier. Ook is een blanke niet superieur aan een zwarte noch is een zwarte superieur tegenover een blanke. Niemand is superieur ten aanzien van iemand anders tenzij in vroomheid en goede daden.'
In diezelfde laatste preek die aanzien kan worden als zijn spiritueel testament, zegt Mohammed ook dat mannen zekere rechten hebben over vrouwen, maar beklemtoont hij tevens dat vrouwen ook zekere rechten hebben over mannen. Tot dan, hadden de vrouwen in de arabische stammen-samenleving geen rechten. Er was ook geen vrouwenbeweging die opkwam voor de rechten van de vrouw. En toch, op gezag van de openbaringen die Mohammed kreeg van God, begon hij volledige gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen te preken.

Uit de Openbaringen aan Mohammed die weergegeven worden in de Koran, blijkt duidelijk dat God voor mannen en vrouwen geen afzonderlijke geboden gezonden heeft om in de hemel te geraken: de toegang tot het eeuwig leven in de hemel is voor beiden aan dezelfde bepalingen gebonden. Wat kan er gelijker zijn dan dat?
"Wie - hetzij man of vrouw - deugdelijk handelt als een ware gelovige, die zullen Wij een goed leven laten leiden (in deze wereld) en Wij zullen hen met hun loon belonen voor het beste wat zij deden (in het Hiernamaals)" (16:97)
Het is ook goed er hier op te wijzen dat het arabische woord voor God, nl. Allah noch mannelijk, noch vrouwelijk is. Vergelijk met Westerse talen waar God mannelijk is.

Bovendien wordt in de Islam Eva er niet van beschuldigd Adam meegesleurd te hebben in de zondeval. Volgens de Islam hebben zowel Adam als Eva zich laten vangen door de listen van Satan, iets wat God hen evenwel later vergeven heeft. Op de vrouw rust in de Islam dan ook niet het archetype van verleidster tot zonde. Bovendien werden volgens sommige Muslims ook vrouwen tot het Profeetschap geroepen. Zij geven dan Maria en de Moeder van Mozus als voorbeeld.

Ten slotte, wordt door tegenstanders van de Islam vaak verwezen naar vers 34 van hoofdstuk 4 om te staven dat de Islam zou beweren dat mannen superieur zijn aan vrouwen. Sommige Koranvertalingen geven het vers inderdaad in die zin. Echter, de arabisch term die gebruikt wordt is 'qawwam' en betekent 'volledige verantwoordelijkheid dragen voor', of 'volledig zorg dragen voor'. Dit betekent duidelijk niet dan een man superieur is aan een vrouw, het geeft in tegendeel aan een vrouw recht op bescherming (fysisch, financieel, emotioneel)van haar man die daarmee extra verantwoordelijkheden te dragen krijgt, zoals blijkt uit het volgende punt.

Recht op veiligheid, geborgenheid en levensonderhoud

De Islam biedt aan de vrouw een soort van vangnet. Volgens de Islam, is de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw:
'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
(De arabische uitdrukking spreekt van 'qawwam', d.i. een intensieve vorm van qaim of 'iemand die verantwoordelijk is voor' of 'iemand die zorgt voor' een ding of een persoon).
Dit betekent dat haar echtgenoot voor haar moet zorgen: hij moet voor haar fysische veiligheid instaan en hij moet instaan voor haar financiële zekerheid (voorzien in woonst, kledij, voeding, medicijnen enz) - ook als de vrouw zelf werkt en zelf een vermogen of een inkomen heeft. In samenhang hiermee, is het erfdeel van een dochter in de Islam kleiner dan dat van een zoon. Immers, de dochter mag het geld dat zij erft volledig voor zichzelf houden terwijl de zoon ervan moet besteden voor zijn familie, zijn vrouw, zijn kinderen enz.
De man is er ook toe gehouden zijn vrouw attent en liefdevol te behandelen.
'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor zijn vrouw.'

Islam erkent de individuele persoonlijkheid van de vrouw. Op grond daarvan geniet zij een aantal basisrechten die verband houden met vrijheid van meningsuiting. Zo stelt het Islamitisch model dat iedereen - mannen en vrouwen - volledig vrij zijn om hun godsdienst te kiezen. Vrouwen worden ook aangemoedigd deel te nemen aan het publiek debat en hun opvattingen aangaande economie, godsdienst, sociale aangelegenheden enz. bij te dragen. De getuigenis van een vrouw in wettelijke disputen is rechtsgeldig. Islam kent de vrouw het recht toe vrij haar echtgenoot te kiezen. Na haar huwelijk, behoudt zij haar eigen naam. Het Islamitisch huwelijk is een verbintenis tussen gelijken. Het is geen contract van dienstbaarheid. Vrouwen moeten dus mannen niet dienen. Islamitische echtgenoten worden integendeel geacht hun vrouwen te helpen in het huishouden naar het voorbeeld van Profeet Mohammed die ook een deel van de huishoudelijke taken voor zijn rekening nam.

Politieke rechten

Volgend Koranisch vers stelt voor vrouwen het recht in hun leider te kiezen en dit publiekelijk te verklaren.
'O profeet! Wanneer gelovige vrouwen tot u komen, haar eed van trouw aan u afleggende (...) neem dan haar trouw aan en vraag vergiffenis voor haar van God.' (Koran 60:12)
1400 jaar geleden (!) werd daarmee door het Islamitisch model aan vrouwen reeds stemrecht gegeven. Een vrouw heeft het recht over om het even welke zaak van openbaar belang haar opinie te uiten en deel te nemen aan het politiek proces. Niets verbiedt de vrouw een hoog politiek ambt te bekleden.

Sexuele rechten

Het huwelijk is de hoeksteen van de Islamitische samenleving. Sexualiteitsbeleving wordt gereserveerd voor binnen het huwelijk. Sex wordt aanzien als een fysische basisbehoefte, zoals ook honger en dorst fysische basisbehoeften zijn - het is trouwens van deze 3 behoeften dat men zich tijdens de Ramadan overdag onthoudt.
Een bevredigende sexuele relatie wordt als belangrijk aanzien voor een goed huwelijk. Dit geldt voor beide partners. Islam kent de vrouw dus ook het recht op sexuele satisfactie toe. Het is zelfs zo dat een vrouw van haar man kan scheiden als hij niet kan voldoen in haar sexuele behoeften. Andere redenen om te scheiden zijn dat zij haar man niet langer graag ziet, dat zij mishandeld wordt door haar man, dat haar man niet voldoende van zijn inkomen aan haar spendeert, of dat haar man haar beleving van haar Islam verhindert - dit laatste is een erg breed begrip. Islam legt er evenwel de nadruk op eerst pogingen te ondernemen om problemen in een huwelijk op te lossen, onder meer door het inbouwen van afkoelingsperiodes en het inschakelen van bemiddelaars. Maar als dat niet tot een oplossing leidt, is scheiden toegestaan. Ook dan wordt de vrouw en eventueel haar ongeboren kind beschermd, want er moet drie maanden gewacht worden zodat duidelijk kan worden of de vrouw eventueel nog zwanger geworden was haar ex-man.
Islam staat ook het gebruik van voorbehoedsmiddelen toe. Het is in principe wel de vrouw die beslist of er al dan niet voorbehoedsmiddelen gebruikt worden door een van beide partners - de vrouw heeft immers het recht kinderen te baren, en zij beslist of en wanneer zij dat wil.

Recht op onderwijs

Het eerste woord dat aan Mohammed geopenbaard werd was 'Lees!'. En weer: 'Lees!'. Dit wordt aanzien als een Goddelijk bevel aan alle mensen om te studeren. In de Islam wordt de mens aanzien als de behoeder van de Schepping. De mens is niet superieur aan, maar verantwoordelijk voor de Schepping en zal daarvoor ook ter verantwoording geroepen worden op Oordeelsdag. Om deze verantwoordelijkheid naar behoren te kunnen uitvoeren, moet men de Schepping in al haar facetten leren kennen. Daarom wordt studie aangemoedigd, een heel leven lang, voor zowel mannen als vrouwen.
Er zijn landen waar meisjes geen onderwijs genieten. In die landen is er doorgaans ook veel armoede en komen ook jongens nauwelijks aan fatsoenlijk onderwijs toe. Man-gedomineerde maatschappijen proberen uit zelfbehoud meisjes uit het onderwijs te weren. Op die manier verhindert men dat vrouwen de rechten leren kennen die hen van rechtswege door de Islam worden toegekend.

Economische rechten

Islam geeft aan de vrouw het recht geld te verdienen, eigendom te bezitten in haar eigen naam, wettelijke cotracten af te sluiten, handel te drijven, en haar vermogen te beheren zoals zij dat zelf wenst. Zij kan haar eigen bedrijf runnen, en niemand - ook niet haar man - kan aanspraak maken op het vermogen of het inkomen van de vrouw.
De vrouw heeft ook erfrechten. In het Islamitisch familierecht, erft de vrouw van verwanten en ouders.
Het is inderdaad zo dat het deel dat een dochter erft van haar ouders, maar de helft zo groot is als het deel dat een zoon erft van zijn ouders. Echter, de zoon moet van zijn erfdeel ook zijn familie (echtgenote, eventueel ook moeder, zus) en kinderen onderhouden, terwijl de dochter haar erfdeel volledig voor zichzelf mag houden en daarvan niets moet besteden voor haar gezin.

Dit overzicht van rechten die de Islam al 1400 jaar toekent aan vrouwen, is niet volledig. Het geeft echter wel een goed beeld van de plaats van de vrouw in de Islam. Zoals in alle modellen, is er vaak een verschil tussen wat het model voorschrijft en hoe de dagelijkse werkelijkheid er uit ziet. Dit is echter niet alleen het geval in Islamitische landen. Ook in andere landen blijft de wet soms dode letter en hebben de vrouwen in praktijk niet de rechten die de Wet hen toekent.

Bron:http://users.telenet.be/myprojects/peace/rechten.html

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Apr 14, 2007 10:54 pm

Namens ajax:
Ik heb de gecopy/pasted van:
http://users.telenet.be/myprojects/peace/rechten.html

Met vr.gr.

ajax
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 14, 2007 11:16 pm

Inderdaad prachtig knip en plak werk van ajax.
Soms denk ik wel eens dat hij de intelligentie van een erwt heeft.
Zielig hoor. :(
Ik ga niet meer in op knip en plak werk.

Je moet trouwens nog het halve oude testament naar het Nederlands vertalen schat.
Wanneer ga je dat doen Ajax?
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#73851

gideong

Berichtdoor gideong » Zo Apr 15, 2007 12:10 am

ajax schreef:Het is jammergenoeg zo dat in een aantal Muslimlanden de vrouwen achtergesteld worden, maar dit is het gevolg van plaatselijke (pre-Islamitische) culturele, sociale, politieke gebruiken die zijn blijven hangen en niet van de Islam zelf.

In dit artikel worden een paar van deze rechten opgesomd - de lijst is niet volledig, maar illustratief.

Inhoudstafel van dit artikel:
Politieke rechten
Sexuele rechten
Recht op onderwijs
Economische rechten

Een islamitische vrouw mag niks. En een niet islamitische bij der verstand zijnde vrouw nog minder van de islam. En de oorzaak is de in de islam gecodificeerde patriarchale stammen cultuur.
Ajax ga toch fietsen.
De boom herken je aan zijn vruchten

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Apr 15, 2007 12:53 pm

Thomas schreef:Namens ajax:

Met vr.gr.

ajax

He leugenaar misschien een nieuwe bril??

Ik heb namelijk de bron er gewoon bij gezet al veel eerder.

Mvg

Leugenaar (alias)Thomas

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Apr 15, 2007 1:20 pm

ajax schreef:
Thomas schreef:Namens ajax:

Met vr.gr.

ajax

He leugenaar misschien een nieuwe bril??

Ik heb namelijk de bron er gewoon bij gezet al veel eerder.

Mvg

Leugenaar (alias)Thomas

NIET op het moment dat ik mijn reactie schreef.

Doei ajax......
Context???

Uitleg???

Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Zo Apr 15, 2007 10:09 pm

Beste Ajax,

Zou je deze beweringen over deze rechten van vrouwen kunnen onderbouwen met citaten uit de Koran en Sahih Hadith?

Politieke rechten
Sexuele rechten [sic!]
Recht op onderwijs
Economische rechten

Gelijkheid mannen en vrouwen
Westerse rechtsystemen: gelijke rechten voor mannen en vrouwen

Vrijheid van meningsuiting is een grondrecht in Westerse samenlevingen.

Recht op onderwijs
De staat betaalt onderwijs tot 16 jaar ongeacht sekse en inkomen van de ouders. Middelbaar onderwijs is gratis voor kinderen tot en met 18 wiens ouders weinig verdienen. Voor jongeren met weinig geld die willen gaan studeren zijn er allerlei regelingen en tegemoedkoming ongeacht sekse.

Politieke Rechten
Westerse rechtsystemen: Vrouwen hebben net als mannen:
actief en passief stemrecht. Vrouwen kunnen rechter worden. Vrouwen bestuurdelijke functies als Wethouder, Burgemeeester, Provinciaal bestuurder, Minister, Minister-president of staathoofd worden.

Seksuele rechten
Westerse rechtsystemen verbieden verkrachting en seksueel misbruik van iedereen ongeacht sekse, leeftijd en burgelijke staat.

Afspraken over seksuele bevrediging maken volwassen mensen die vrijwillig een relatie aangaan onderling.

Economische rechten
Westerse rechtsystemen kennen vrouwen recht op gelijke betaling toe. De Nederlandese staat verstrekt bijstanduitkeringen aan mensen ongeacht sekse die zichzelf niet kunnen onderhouden en die geen partner hebben die hen kan onderhouden mits zij zich aan bepaalde afspraken houden.

Ik vind zelf dat bijstand en WW niet zouden moeten afhangen van het hebben van een partner maar van de bereidheid om een werk te zoeken en diens kansen op werk te vergroten.

Niettemin vrouwen en mannen hebben gelijkelijk recht om in hun onderhoud te voorzien en eventueel door de staat geholpen te worden.

Recht op veiligheid, geborgenheid en levensonderhoud
In Westerse landen horen echtgenoten/partners ongeacht sekse diens geliefde te onderhouden als die dat nodig heeft. Iemand zonder betaalt werk die een partner met inkomen heeft wordt gekort of diens uitkering of krijgt er geen. Dat zou niet kunnen als echtgenoten/partners niet geacht werden elkaar te onderhouden. Het maakt niet uit of de verdienende partner een man of een vrouw is en of de werkloze partner een man of een vrouw is. Men verwacht dat de meervermogende partner diens geliefde financieel bijstaat.

Ik zie geen superieure rechten van de Islam ten op zichte van het Westen. Sterker nog, zowel de vrouw als de man heeft meer rechten. Een werkloze man hoort immers ook door zijn werkende of vermogende echtgenote onderhouden te worden.

Met vriendelijke groet,

Silly

Berichtdoor Silly » Za Apr 21, 2007 1:42 pm

Voor mij is het geen recht, meer een plicht... de afwas
wees maar blij dat je het strijkijzer niet hoeft te hanteren :cry:

hoe idioot zijn de moslims hier :D?? ik verbaas me erover.. ben een maandje niet aanwezig en de idioten melden zich aan hoor :shock:

ten eerste: OT aanhalen om christenen zwart te maken :roll: :roll: :roll:
ten tweede: islamitische vrouwen meer rechten :roll: :roll: :roll:
ten derde: chaimae, je quotes uit het NT slaan ook nergens op, als je ze echt had gelezen had je de context er wel bij gehad :twisted:

dierlijk hoor..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Anneke

Berichtdoor Anneke » Za Apr 21, 2007 7:36 pm

Silly's back :rock:

Ajax en Thomas, wat jullie aan het doen zijn begint op een welles-nietes spelletje te lijken.. Inhoudelijk reageren is meer op zijn plaats, niet mekaar steeds uitmaken voor leugenaar :wink:

@Silly: ja, laten we het hanteren van strijkijzers maar achterwege laten he :lol:

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Apr 21, 2007 8:18 pm

Anneke schreef:Silly's back :rock:

Ajax en Thomas, wat jullie aan het doen zijn begint op een welles-nietes spelletje te lijken.. Inhoudelijk reageren is meer op zijn plaats, niet mekaar steeds uitmaken voor leugenaar :wink:

@Silly: ja, laten we het hanteren van strijkijzers maar achterwege laten he :lol:

Ik heb mijn gelijk al bewezen en ja hoor de leugenaar was en is niemand anders dan:Thomas(Leugenaar)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Monique

Berichtdoor Monique » Za Apr 21, 2007 8:28 pm

ajax schreef:Ik heb mijn gelijk al bewezen

Je gelijk?
Dat moslima's meer rechten hebben dan ik?????
Waar dan? :shock:

Thomas

Berichtdoor Thomas » Zo Apr 22, 2007 5:00 pm

ajax schreef:
Anneke schreef:Silly's back :rock:

Ik heb mijn gelijk al bewezen en ja hoor de leugenaar was en is niemand anders dan:Thomas(Leugenaar)

Voorlopig heb jij alleen aangetoond dat je de koning van knip en plakwerk bent. Zonder eigen mening.

Wij hebben zo vaak aangetoond dat je als vrouw in de Islam nergens bent. Dit op basis van jouw koran.

Nergens maar dan ok nergens wordt dat ondermijnd of tegengesproken.

HOEVEEL soera's wil je hebben?

Gewoon UIT jouw koran.

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Apr 22, 2007 8:29 pm

Echter, vanuit Islamitisch perspectief begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden met de Openbaringen aan Mohammed en is de Islam emanciperend voor de vrouwen. Het is jammergenoeg zo dat in een aantal Muslimlanden de vrouwen achtergesteld worden, maar dit is het gevolg van plaatselijke (pre-Islamitische) culturele, sociale, politieke gebruiken die zijn blijven hangen en niet van de Islam zelf. Immers, sedert meer dan 1400 jaar kent Islam aan vrouwen rechten toe die zij op de meeste plaatsen (ook in een aantal Muslimlanden) vandaag de dag nog altijd niet geniet

Voor Mohammed had een vrouw het recht op handel te drijven, bezit te erven, een volledig zelfstandig leven te leiden.

Mohammed's eerste vrouw deed dit. Mohammed luisterde zelfs naar haar en volgde haar raad op. Het is het volgen van deze raad die van Mohammed een geslaagd krijgssheer heeft gemaakt.

Bij Mohammeds tweede vrouw golden deze rechten niet meer. Zijn nu, 1400j later nog steeds niet teruggekeerd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

droevie

Berichtdoor droevie » Di Apr 24, 2007 9:27 pm

Ik heb niet de gehele discussie gevolgd,.. toch even kort een aantal zaken naar voren halen wat in mijn ogen niet geheel waar is.

ariel schreef:Oude testament schat.
Daar houd geen Christen zich meer aan. Christenen houden zich nu aan de wetten van Jezus

Helaas Ariel, dat is niet waar. Vele Christenen houden zich zeker wel aan de Torah, of de Tenach. Anders dan de Koran, moet je de teksten zeker in de contex lezen. Om te weten wat en waarom er iets gezegd wordt. Niet alles wordt als 'wet' omschreven.

''Vrouwen, wees u man onderdanig, want dat is uw Christelijke plicht.''

Gelijk erachter aan:

18 Gij vrouwen, zijt uw eigen mannen onderdanig, gelijk het betaamt in den Heere.
19 Gij mannen, hebt uw vrouwen lief, en wordt niet verbitterd tegen haar.
20 Gij kinderen, zijt uw ouderen gehoorzaam in alles, want dat is den Heere welbehagelijk.

Klopt hoor wat je zegt. Maar dit heeft wel een gevolg voor de man.
De taak voor de man aan de vrouw:
De man is verplicht zijn vrouw lief te hebben. Maar lief te hebben, zoals Christus zijn gemeente lief heeft. Jezus kwam om te dienen. HIj moet dus beschermend zijn, zijn leven voor haar geven, maar ook: haar dienen, naar haar wensen.

21 Onderwerp u aan elkaar uit eerbied voor Christus.
22 Vrouwen, onderwerp u aan uw man als aan de Heer.
23 Want de man is het hoofd van zijn vrouw zoals Christus het hoofd is van de kerk. Christus is de redder van zijn lichaam, de kerk.
24 Zoals de kerk onderdanig is aan Christus, zo moeten ook de vrouwen hun man in alles onderdanig zijn.
25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus zijn kerk heeft liefgehad: hij heeft zijn leven voor haar gegeven.
26 Dat deed hij om haar aan God te wijden; hij maakte haar rein door het waterbad en het woord,
27 om haar stralend naast zich te plaatsen zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, maar heilig en onberispelijk.
28 Zo moeten ook de mannen hun vrouw liefhebben als hun eigen lichaam. Wie van zijn vrouw houdt, houdt van zichzelf.
29 Niemand haat zijn eigen lichaam. Integendeel, hij voedt en verzorgt het; zo
doet ook Christus met de kerk,
30 omdat het zijn lichaam is waarvan wij de ledematen zijn.
31 Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten, en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam vormen.
Het is dus een wisselwerking. Als de man dat niet doet, dan is het vervelend voor haar om onderdanig te zijn.

Sterker nog: De vrouw heeft recht op het lichaam van de man. Hij mag haar niet onthouden.

4 De vrouw heeft niet zelf over haar lichaam te beschikken, doch haar man; en eveneens heeft de man niet zelf over zijn lichaam te beschikken, doch zijn vrouw .
5 Onthoudt dat elkander niet, tenzij met onderling goedvinden en voor een bepaalde tijd, om u te wijden aan het gebed , maar om daarna weder samen te komen, opdat niet de satan u verzoeke wegens uw gemis aan zelfbeheersing .

Het doel hiervan is dat man en vrouw 1 zijn. Dat de wil van de man die van de vrouw is, en de wil van de vrouw die van de man.
(Helaas praktijk: vaak een uthopie)

De vrouw mag scheiden van de man. Als er echtbreuk is gepleegd.
Echtbreuk is meer dan overspel van de man. Echtbreuk is een breuk in de vertrouwensrelatie. Dat kan zijn: overspel, mishandeling, vernedering, enz. enz.
Laatst gewijzigd door droevie op Di Apr 24, 2007 9:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 9:31 pm

Een vrouw mag niet erven

droevie

Berichtdoor droevie » Di Apr 24, 2007 9:41 pm

ajax schreef:Een vrouw mag niet erven

In de Koran niet?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 10:03 pm

droevie schreef:
ajax schreef:Een vrouw mag niet erven

In de Koran niet?

De vrouw krijgt meer dan de man

Monique

Berichtdoor Monique » Di Apr 24, 2007 10:26 pm

Monique schreef:
Monique schreef:

Rust..?
Ik wacht..?

Rust..?
Ik wacht..?

Terug naar “Andere Godsdiensten”