Jezus is niet de zoon van God.

hans van de mortel

Re:

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Nee natuurlijk is Jezus niet de zoon van God. Hij is het kind van de rekening!

Hersens gebruiken. Nadenken. Zelfstandig nadenken, welteverstaan!

Een religie gerelateerde geest kan NOOIT, maar dan ook NOOIT een vrije geest zijn! (HvdM)
Waarom zouden christenen niet de kinderen van God kunnen zijn? De almachtige God is toch de Schepper? Wie als christelijk jochie geboren is, kan zich met recht een zoon van God noemen. Want zonder Gods uitvinding van de zaadballen kan het niet lukken. Net zo goed en met net zoveel recht als dat ik loop te schreeuwen dat Jezus niet de zoon van God is, kan ik beweren dat hij het wel is. Wanneer ik mij tenminste identificeer als een christen en niet als een nuchtere atheïst.

Hoewel Jezus zelden over zichzelf sprak als Gods zoon erkende hij wel dat hij dat was (Markus 14:61, 62; Johannes 3:18; 5:25; 11:4. Maar hij noemde zichzelf bijna altijd ’de Zoon des mensen’. Door zich op die manier te identificeren, vestigde hij de aandacht op zijn menselijke geboorte - het feit dat hij echt een mens was.

In plaats van zelf te verkondigen dat hij Gods zoon was, liet Jezus het aan anderen over tot die conclusie te komen, een conclusie die niet alleen zijn apostelen trokken, maar ook anderen, onder wie Johannes de Doper en Jezus’ goede vriendin Martha (Johannes 1:29-34; 11:27). Deze mensen geloofden - ik herhaal, benadruk en cursiveer ’geloofden’ - dat Jezus de beloofde Messias was. Ze kwamen te weten (?) dat hij als een machtig geestelijk persoon in de hemel had geleefd en dat God zijn leven door een wonder naar de schoot van de maagd Maria had overgebracht. - Jesaja 7:14; Mattheüs 1:20-23.

Het is eigenlijk net zoiets als bij vrouwen in Marokko het geval is. Hun man verblijft al een paar jaar in Nederland en toch raakt zij tussentijds in verwachting. Dat is een Allahs wonder. In het arabisch noemt men dit raged. Men denkt dat embryo’s zich jaren in de baarmoeder kunnen verschuilen om dan ineens wakker te worden en te gaan groeien.

Zo zou het ook met Maria gegaan kunnen zijn. God had allang van tevoren gezorgd dat de embryo van Jezus goed verdekt was opgesteld. En toen, negen maanden voor het jaar nul, toen werd die embryo plotseling wakker en begon te groeien.

Waarom een paar miljard mensen kramachtig vasthouden aan het idee dat God een werkelijk echte zoon had is mij volslagen onbegrijpelijk. Het probleem zit hem in de intelligentie van de mens. Hij beheerst zijn taal onvoldoende. Maar los van deze taalarmoede, is het vooral te danken aan geestelijke leiders van de christelijke kerken die steevast keer op keer deze achterlijkheid voor waarheidsgetrouw verkopen. Deze waanzin van het geloof beleeft steevast zijn hoogtepunt met Kerstmis op 25 december waarmee de geboorte van Jezus uitbundig wordt gevierd. Maar geen mens op deze wereld weet welke de echte geboortedatum van Jezus is. Dat weet dus alleen God, de vader van de mens.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie