Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:.

Daarom laat Jehovah's rechterlijke oordeel het toe dat er een werking van dwaling onder zijn volk zal gaan, zodat zij geloof gaan hechten aan de leugen. (2 Thess. 2:10-12) Maar waarom zou God zoiets toestaan? Vers 10 antwoordt: "Omdat zij de liefde voor de waarheid niet hebben aanvaard, opdat zij gered zouden worden."
Het is goed dat je dit nog even aanhaalt, Fuchmoh, zodat moslims begrijpen dat Mohammed één grote dief en plagiaatpleger was. Je kan niet zo maar alles klakkeloos van een ander overnemen. Als Mohammed nu nog leefde zou hij zich voor de hoogste rechterlijke macht moeten verantwoorden. De auteur van de bijbel zou bij de rechter afdwingen dat de koran met onmiddellijke ingang vernietigd moet worden wegens schending van het auteursrecht.

Maar Mohammed is dood en religie is nu eenmaal een onaantastbaar hemelschrijnend leugengoed dat onuitroeibaar lijkt zolang mensen zich in een sprookje wanen, genaamd ”De kleren van de keizer.”

(In dat sprookje zit de keizer naakt in zijn koets die aan het volk voorbij rijdt. Iemand uit het publiek roept: ”Oh wat heeft hij mooie kleren aan.” en iedereen roept daarna in koor: ”Ohhh wat mooi.” Als ik me goed herinner is er een jongetje die plotseling uitroept: ”He, hij zit in zijn nakie.”)

En zo dienen wij de islam te bezien. Niet als een fraai uitgedoste religie, maar als een poedelnaakte armoedige naaktloper die aanstoot geeft aan de hele mensheid. Dat is verboden. Arresteren dus.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Bericht door hans van de mortel »

Verrassing! Een Jehovah’s Getuige belt bij u aan op zaterdag of zondagmorgen.

Wat moet hij dan getuigen? Dat God bestaat? Aan de hand van wat? Van zijn eigen bevindingen in zijn achtertuin soms?

Zijn bewijs heeft hij in zijn veldtas zitten: de heilige bijbel. Wat daar in staat is door God goedgekeurd.

Hoe weet die Jehovah’s Getuige dat nou?
Ook dat staat in de bijbel. (nu niet gaan lachen. Bij de getuigen is cirkelredenering dagelijkse kost)
Hij slaat vervolgens zijn bijbel open bij 2 Timótheüs 3:16 en daarin staat geschreven: De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid, . . .

U staat vesteld van zoveel bewijs. Je gelooft het haast niet, maar het gaat om die vette tekst. Dát is het bewijs van God. Kijk als je nou zelf een bericht ontvangt van God, of God plaats iets op ons forum, ja dan weet je zeker dat je met God te maken hebt. In geval van twijfel kun je hem in ieder geval aan de kaak stellen. Met een paar kernachtige vragen, bijvoorbeeld.

Kan dit niet volgens u?
O nee? Nou niet zo recalcitrant doen tegenover de Getuige aan de deur. Want als je dat zegt pakt hij onmiddellijk weer zijn bijbel en laat je vervolgens Mattheüs 19 vers 26 lezen uit zijn bijbel waarin staat: Jezus keek hen aan en zei tot hen: ”Bij mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.”

En triomfantelijk klapt hij tevreden zijn bijbel dicht. U staat perplex!

Maar dan schiet u nog een allerlaatste mogelijkheid te binnen om de Getuige aan het twijfelen te brengen.
U zegt: ”Ja maar, stel nu dat God gelogen heeft in de bijbel.” (God werd weleens driftig tegenover Mozes en hij heeft hele volksstammen uitgeroeid omdat hij slecht geslapen had)

De Getuige blijft ongenaakbaar. En alweer opent hij zijn bijbel met een zelfverzekerde glimlach en verzoekt u nogmaals met hem mee te lezen bij Titus 1:2. En tot uw verbijstering leest u daar: . . . op basis van hoop op het eeuwige leven, dat God, die niet liegen kan, vóór ver in het verleden liggende tijden heeft beloofd.

God kan namelijk niet liegen! Dat staat namelijk in de bijbel. En wat in de bijbel staat is allemaal door God geïnspireerd en waar.

Cirkelredenering waar we niets aan hebben. maar de Jehovah’s Getuige is er zielsgelukkig mee. Wat moet hij anders? Twijfelen? Daar heeft hij nog nooit aan gedacht. Trouwens, hij mag sowieso nooit op internet zitten kijken naar dit soort forums waar over Jehovah’s Getuigen wordt gesproken. Er zijn legio websites die over de Getuigen gaan. Maar daar wordt nadrukkelijk voor gewaarschuwd door Gods organisatie geleid door de heilige geest uit Brooklyn.

Pakt u maar weer eens even de bijbel van de Getuige. Zolang u hem niet wegstuurt blijft hij aan de deur u met bijbelteksten bestoken. Daar is hij heer en meester in en zijn dag voor Jehovah is weer goed besteed.

We gaan naar Markus 1:12 - En onmiddellijk dreef de geest hem naar de wildernis. Derhalve bleef hij veertig dagen in de wildernis, waar hij door Satan werd verzocht, en hij was bij de wilde dieren, maar de engelen dienden hem.

Ziet u wel? Jezus ging niet op eigen houtje de wildernis in. Waarom zou hij ook? Wat had hij daar dan te zoeken? Wilde dieren misschien? Die waren er wel. Nee, Jezus werd gedwongen; hij werd eigenlijk gekidnapt. Door wie? Door zijn eigen vader God. Althans volgens de Jehovah’s Getuigen, want in de voetnoot van hun bijbel staat bij het woord geest dat het ’werkzame kracht’ betekent. Dat is de kracht waarmee God zich manifesteert. (voor de meeste christenen is de heilige geest de derde persoon van God verenigd in de eerste persoon God zelf. Anders gezegd, christenen hanteren een driekoppige monotheïstische God van het kaliber Johannes. (Ook in Openbaring komen allerlei gedrochten zoals de goddelijke drieëenheid voor)
Dus, God zelf zorgde ervoor dat Jezus ongewild naar de woestijn werd verplaats (voor God is niets onmogelijk).

Ja maar, al die wilde beesten dan in de wildernis?
Welnee, hoe komt u daarbij? God trok ergens in de hemel een blik engelen open en zie, die beschermden Jezus in de woestijn tegen wilde dieren. En natuurlijk ook tegen eventuele Arabische verdwaalde struikrovers op doorreis. Je weet maar nooit.

Dus Jezus was veilig in de woestijn? Toch goed van die goede God, nietwaar? Dat dacht u! Kijk eens wie daar uit de lucht kwam vallen?
Godverdomme zeg - inderdaad - dat was Satan de Duivel. En wat kwam die daar zoeken in die verlaten dorre woestijn met wilde dieren die misschien wel honger hadden en op zoek naar Jezus waren. En dan was er ook nog het gevaar van rondtrekkende verdwaalde Arabische struikrovers op doorreis. God dacht aan alles. Vandaar dat Jezus werd beschermd door engeltjes uit de hemel van een goed bouwjaar.

God had echter bewust ’gelekt’ naar Satan en laten doorschemeren dat Jezus helemaal alleen verlaten in de woestijn was. Eigenlijk had God de Vader hiermee zijn eigen zoon verraden. Maar daar heeft God geen last van. Dat deed hij wel vaker. Alle idiote en achterlijke christenen en ALLE JEHOVAH’s GETUIGEN hebben er totaal geen moeite mee dat God mensen op de proef stelt, vaders opdracht geeft om hun eigen kind af te slachten, te verbranden en als een offer aan God aan te bieden. Sterker nog, zij zijn trots op hun bijbelse God die zijn eigen zoon toestond gemarteld te worden om hem uiteindelijk aan een paal te laten ophangen.

Satan, de notoire gangster in dienst van Jehovah, komt Jezus op de proef stellen in de woestijn; op voorspraak van maffiabaas Jehovah. Een zogenaamde loyaliteitsproef van de baas dus. Logisch toch van Jehovah? Welke maffiabaas vertrouwt er nu in godsnaam zijn eigen zoon?

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, moet u maar denken.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Bericht door fucmoh »

Overdrijf niet zo, man. Jezus vervulde meer dan 300 profetieen. Waarom begin je daar niet over?



Hiermee verandert niets aan mijn respect voor het goede dat door het Wachttorengenootschap tot stand is gebracht. Het doet geen afbreuk aan mijn vriendschap en liefde voor jullie als persoon en het spreekt vanzelf dat jullie houding ten opzichte van mij hierbij geen rol zal spelen. Ik dank jullie voor de toch wel liefdevolle aandacht die ik altijd ondervonden heb en besef dat het niet altijd makkelijk met mij was.

Met liefderijke goedheid en hoogachting,


Hans van de Mortel


Verraaier.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef:Overdrijf niet zo, man. Jezus vervulde meer dan 300 profetieen. Waarom begin je daar niet over?



Hiermee verandert niets aan mijn respect voor het goede dat door het Wachttorengenootschap tot stand is gebracht. Het doet geen afbreuk aan mijn vriendschap en liefde voor jullie als persoon en het spreekt vanzelf dat jullie houding ten opzichte van mij hierbij geen rol zal spelen. Ik dank jullie voor de toch wel liefdevolle aandacht die ik altijd ondervonden heb en besef dat het niet altijd makkelijk met mij was.

Met liefderijke goedheid en hoogachting,


Hans van de Mortel


Verraaier.
Ach, ik zal het maar openlijk bekennen. Ik heb deze tekst overgenomen uit het boek ’Gewetensconflict’ van Raymond Franz ’die in het bestuur van de organisatie van de Jehovah’s Getuigen zat in Brooklyn. Een zeer sympathieke man die niet langer tegen de huichelachtige machtsuitoefening van het Genootschap kon en is uitgetreden net zoals ik.
Ik vond zijn afscheidsbrief een hele mooie. Ik ken mezelf en zou anders als een furie van leer zijn getrokken. Maar niemand zou mij begrepen hebben. Ik was een voorbeeld van succes in de Gemeente. Ik had vier bijbelstudies en was geen volletijd prediker. Ik had meer dan honderd eersteklas nabezoeken. Adressen waar ik binnen mocht komen. Met koffie als een vriend des huizes. Wie had zoiets? Geen ouderling in ieder geval. Niemand!

Ik wilde positief zijn en niemand kwetsen. De remmen zijn nu pas echt los. En terecht. Met veel dank aan dit forum aan een heleboel begripvolle en alleraardigste mensen.

Ik wil niets veranderen aan de inhoudelijke intentie van mijn brief met uitzondering van de eerste regel. Daar heb ik nu veel spijt van. Ik had zoveel destructieve informatie over het Genootschap verzameld dat ik eigenlijk niet één goed woord over kon hebben voor zo’n criminele organisatie. Maar . . . c’est le ton qui fait la musique. Waarschijnlijk heb ik mij laten meeslepen door de gedachte dat velen zoals Fucmoh hun geluk hebben gevonden binnen de organisatie van de Jehovah’s Getuigen. Een mens heeft nu eenmaal leiding nodig. Ja, als kind, maar niet als volwassene. Maar goed, het is niet anders. Niet iedereen is hetzelfde. Ik ben altijd al een twijfelaar geweest. Dat was mijn redding, denk ik.

Tot nu toe heb ik nog niet één persoon uit de Gemeente met een brief benaderd. Ook niet mijn nabezoeken, met uitzondering van de bijbelstudie adressen waar ik overigens nog steeds hetzelfde regelmatige contact mee onderhoud.

Ik heb mensen tenslotte bedrogen, voorzien van valse informatie en dat moet ik nog steeds verwerken. Maar ik heb niets met voorbedachte rade gedaan. Alles was in onnozelheid en te goeder trouw. Ik vraag mij nog steeds af hoe zo iets allemaal heeft kunnen plaatsvinden. Tenslotte heb ik mensen leren kennen met een veel groter IQ dan ik. En wat te denken van de leiding in Brooklyn? Ik ben er nog steeds niet achter. Het is voor mij voorlopig nog een groot raadsel. Maar ik denk dat ik steeds dichter tot de kern van de psychologie van de religieuze mens ben gekomen. Dankzij de geweldige mensen op dit fantastische ongelofelijke kwaliteitsforum.

Ik heb in ieder geval één belangrijk ding op dit forum geleerd en dat is dat religieuze mensen en PvdA-aanhangers zich door feiten niet gauw van de wijs laten brengen.

De aanbidding van God dient God te behagen en niet onszelf. Dan is er maar één conclusie mogelijk: LAAT GOD MET RUST

Het komt allemaal goed.
Met hartelijke groet,

Hans van de Mortel
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Eigenlijk ben je best wel trots op je spirituele oplichtingstalenten.
Voel je geen spijt dat je met je religieuze oplichtingspraktijken zo succesvol zo veel mensen van die maffe godsdienstwanen hebt aangepraat?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Emocotion

Bericht door hans van de mortel »

:( :smile:
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op do aug 30, 2007 9:03 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Spijt of woede?

Bericht door hans van de mortel »

Teva Teff schreef:Eigenlijk ben je best wel trots op je spirituele oplichtingstalenten.
Voel je geen spijt dat je met je religieuze oplichtingspraktijken zo succesvol zo veel mensen van die maffe godsdienstwanen hebt aangepraat?
Beste TT,

Je bent trots als je denkt dat je wat weet. Ik dacht dat ik het wist, maar het gevaarlijkste voor ’s mensen geestelijk welzijn is wanneer hij iets onberedeneerd tot zich neemt en daar geen verantwoording voor kan afleggen. Ik heb slechts een enthousiaste poging ondernomen om ’God’ te leren kennen. Ik ben nu dus weer terug bij af, maar met een schat aan ervaring inzake de bijbel en de koran. Ik heb er dus twaalf jaar over moeten doen om tot de simpele conclusie te komen dat de mens in zijn verhouding tot een Almacht alleen maar agnost kan zijn en als zodanig dient te denken en te handelen. Vandaar mijn credo: LAAT GOD MET RUST. Misschien valt er in die zin wat positiefs over mij te zeggen.

Voor wat mijn sprituele oplichtingstalenten betreft deel ik je mee dat een ieder daar vrijelijk gebruik van mag maken. Ter lering en vermaak van alle religies en buitenstaanders. Weleens van die klassieker onder de films gehoord van Alfred Hitchkock (?) ’To catch a thief’? Met dieven vangt men dieven. In mijn geval: ’To catch a spritual swindler’

Ik was eerder boos dan dat ik spijt gevoelde. Wanneer ik twaalf jaar gelden bepaalde mensen van dit forum was tegengekomen was ik NOOIT een getuige geworden. Er was ook geen Getuige die mij de sekte heeft in gepraat. Ik wilde de bijbel gaan kopen toen er - toevallig of niet - twee van die mannen bij mij aanbelden. En op hun voorstel om samen de bijbel te gaan bestuderen ben ik accoord gegaan.

Waarom dat alles twaalf jaar heeft moeten duren? Daarop moet ik het antwoord schuldig blijven. Waarschijnlijk schoot op dat punt mijn intelligentie tekort. Is het niet veel belangrijker dat ik van die maffe godsdienstwaanzin genezen ben? En dat zonder hulp van medicijnen of een psychiater.

Religie is voornamelijk een zakelijke aangelegenheid waarin veel geld omgaat. Het is ook altijd een politiek gemanipuleerde volksverlakkerij geweest. Kijk naar de VS. Daar komen presidenten aan de macht uitsluitend en alleen door machtige predikers van het geloof in Jezus Christus met hel, verlossing en verdoemenis.

Mozes, Mohammed, Jezus Christus en al die exit verlossers hebben ook na hun dood alleen maar voor geweld en tweespalt gezorgd onder de natiën. Zolang wij hierin onderscheid blijven maken, zal er van een consensus op deze aardbol geen sprake kunnen zijn.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Die 12 waanjaren van je maar even latend voor wat ze zijn, zou je de volgende logische/realistische stap naar volwaardig mens niet willen maken?
Gewoon met volle verstand en overtuiging zeggen: God bestaat niet.
Of gaat dat ook 12 jaar duren?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Teva Teff schreef:Die 12 waanjaren van je maar even latend voor wat ze zijn, zou je de volgende logische/realistische stap naar volwaardig mens niet willen maken?
Gewoon met volle verstand en overtuiging zeggen: God bestaat niet.
Of gaat dat ook 12 jaar duren?
Een aardige en vriendelijk bekende van mij weet alles. Resoluut en zelfverzekerd. Zo komt hij op mij over. Ik ben eens een tijd KNVB scheidsrechter geweest. En wie wist het beter dan ik aangaande de spelregels? Dat was Jan die alles weet. Hoe hard mogen vrachtwagens in het verkeer rijden? Volgens mij 80 km. Nee hoor, volgens Jan was dat 90. Ook mijn vrouw die rijlessen had en haar vriendin die net haar rijbewijs hadden gehaald zeiden 80. Maar resolute Jan die alles altijd zeker weet bracht mij toch aan het twijfelen. Toen ik later ging informeren bleek dat Jan ongelijk had.

Jan weet alles van computers. Hij is programmateur en werkt aan projecten voor Odina. ”Jan, wat betekenen de letters URL?” Ik dacht, dat weet Jan wel. Nee, hij wist het niet. Ik zeg ”Het heeft met internet te maken en met herkenning van waar beeld is opgeslagen.” Jan wist wel dat die laatste letter L ’LINK’ betekende. Ik wist wat URL betekende maar was het vergeten, behalve dan dat de laatste letter zeker niet LINK betekende. Ik zei dat tegen Jan. Jan was resoluut, het betekende LINK.
Jan kent namelijk geen onzekerheid. Of hij weet het, of hij weet het niet. Dat laatste komt zelden voor.
Thuis heb ik het opgezocht. URL betekent ’Universal Resource Locator’.

Over het oorspronkelijke spreekwoord ’Wat gij wilt dat u geschiedt . . .’ - volgens de bijbel, zei ik erbij. Maar volgens Jan staat in de bijbel . . . Wat gij niet wilt dat u geschiedt. Het eerste is correct.

Zijn zoontje zei eens: ”Hij is net zo goed als mij.” Ik corrigeerde dat jog met: ”Hij is net zo goed als ik.” Maar volgens Jan kan het allebei. Jan is zelfverzekerd en weet alles. Maar meestal niet beter.

Ik heb het weleens over religie met hem gehad. Tot mijn stomme verbazing vertelde hij mij dat Jezus niet bestaan heeft. Nou, volgens mij echt wel. Maar weet ik het zeker? NEE! Ik heb Jezus nooit gezien of gekend en hij is nog steeds hardstikke dood en hij blijft dood. Zeker weten? Nou, dat hoor je mij niet zeggen.

Dode mensen tellen niet meer mee. Moslims en christenen kunnen dit denkbeeld maar moeilijk loslaten. Ik praat liever over een Almacht dan over het woord God. Dat woord vind ik bijzonder vulgair. Maar zoals gezegd beschouw ik mij als een agnosticus. Dat betekent ook: IK WEET HET NIET. Dus kan ik ook geen onzin over de Almacht verkondigen.

Het leven van de mens maakt een spectaculaire ontwikkeling door. Een goed verstandig en overtuigd mens heeft daar geen religie bij nodig.
Wel water, brood en spelen!


Ik weet het niet, ik ben maar een mens en agnosticus. Jij weet het wel. Wie ben jij dan TT? Mens en atheïst? Nou, daar is OOK niks mis mee zou ik zo denken.

Een fijne avond gewenst in gepaste ontspanning.

Met zekervaste groet,
Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Laatst vroeg ik aan een vriend: "En, hoe gaat het met je ingebeelde ziekte?"
Hij antwoordde met een heel discours over de medicijnen die hij gebruikte en over de kans dat ze zouden 'aanslaan'.
Ik zei: "Succes ermee. En wat ga je doen als je volledig hersteld bent?"
Verbijsterd keek hij me aan..
RTFM
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Jezus heeft ook nooit bestaan.
Het is een in elkaar getimmerd mytisch figuur, een mix van ouwe vage verhaaltjes en de fantasie van de frauduleuze bijbel(her)schrijvers.
Sommigen van deze sprookjes prachtig, ik vind er zelf geen reet aan.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Teva Teff schreef:Jezus heeft ook nooit bestaan.
Het is een in elkaar getimmerd mytisch figuur, een mix van ouwe vage verhaaltjes en de fantasie van de frauduleuze bijbel(her)schrijvers.
Sommigen van deze sprookjes prachtig, ik vind er zelf geen reet aan.
Ik vind het best wel interessant wat je zegt. Misschien heb je nog gelijk ook. Niets is zeker in het leven. Laat staan de mens zelf. Ik heb nooit aan de zaak Jezus getwijfeld, maar nu ga ik toch twijfelen. Nee, ik maak geen grapje.

Kom op met je verhaal, je analyse, je bewijslast. Want wie beweert dat Jezus bestaan heeft, moet ook zelf met de bewijslast komen en niet andersom. Je hebt dus honderd procent gelijk. Weet je wat? Ik open gelijk een nieuwe topic. Eens kijken wat de zogenaamde ’geleerden’ te vertellen hebben.

Dat zal heeeeeel moeilijk worden.

Een welwillende Boskabouter,

Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

IMN
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Teva Teff schreef:IMN
Jouw quote is een heel goeie!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

hans van de mortel schreef:
Teva Teff schreef:IMN
Jouw quote is een heel goeie!
Ik moet niets (IMN).
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Teva Teff schreef:Eigenlijk ben je best wel trots op je spirituele oplichtingstalenten.
?
Kijk, dat is hans ten voeten uit.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef:Overdrijf niet zo, man. Jezus vervulde meer dan 300 profetieen. Waarom begin je daar niet over?



Hiermee verandert niets aan mijn respect voor het goede dat door het Wachttorengenootschap tot stand is gebracht. Het doet geen afbreuk aan mijn vriendschap en liefde voor jullie als persoon en het spreekt vanzelf dat jullie houding ten opzichte van mij hierbij geen rol zal spelen. Ik dank jullie voor de toch wel liefdevolle aandacht die ik altijd ondervonden heb en besef dat het niet altijd makkelijk met mij was.

Met liefderijke goedheid en hoogachting,


Hans van de Mortel


Verraaier.
Ach, ik zal het maar openlijk bekennen. Ik heb deze tekst overgenomen uit het boek ’Gewetensconflict’ van Raymond Franz ’die in het bestuur van de organisatie van de Jehovah’s Getuigen zat in Brooklyn. Een zeer sympathieke man die niet langer tegen de huichelachtige machtsuitoefening van het Genootschap kon en is uitgetreden net zoals ik.
Ik vond zijn afscheidsbrief een hele mooie. Ik ken mezelf en zou anders als een furie van leer zijn getrokken. Maar niemand zou mij begrepen hebben. Ik was een voorbeeld van succes in de Gemeente. Ik had vier bijbelstudies en was geen volletijd prediker. Ik had meer dan honderd eersteklas nabezoeken. Adressen waar ik binnen mocht komen. Met koffie als een vriend des huizes. Wie had zoiets? Geen ouderling in ieder geval. Niemand!

Ik wilde positief zijn en niemand kwetsen. De remmen zijn nu pas echt los. En terecht. Met veel dank aan dit forum aan een heleboel begripvolle en alleraardigste mensen.

Ik wil niets veranderen aan de inhoudelijke intentie van mijn brief met uitzondering van de eerste regel. Daar heb ik nu veel spijt van. Ik had zoveel destructieve informatie over het Genootschap verzameld dat ik eigenlijk niet één goed woord over kon hebben voor zo’n criminele organisatie. Maar . . . c’est le ton qui fait la musique. Waarschijnlijk heb ik mij laten meeslepen door de gedachte dat velen zoals Fucmoh hun geluk hebben gevonden binnen de organisatie van de Jehovah’s Getuigen. Een mens heeft nu eenmaal leiding nodig. Ja, als kind, maar niet als volwassene. Maar goed, het is niet anders. Niet iedereen is hetzelfde. Ik ben altijd al een twijfelaar geweest. Dat was mijn redding, denk ik.

Tot nu toe heb ik nog niet één persoon uit de Gemeente met een brief benaderd. Ook niet mijn nabezoeken, met uitzondering van de bijbelstudie adressen waar ik overigens nog steeds hetzelfde regelmatige contact mee onderhoud.

Ik heb mensen tenslotte bedrogen, voorzien van valse informatie en dat moet ik nog steeds verwerken. Maar ik heb niets met voorbedachte rade gedaan. Alles was in onnozelheid en te goeder trouw. Ik vraag mij nog steeds af hoe zo iets allemaal heeft kunnen plaatsvinden. Tenslotte heb ik mensen leren kennen met een veel groter IQ dan ik. En wat te denken van de leiding in Brooklyn? Ik ben er nog steeds niet achter. Het is voor mij voorlopig nog een groot raadsel. Maar ik denk dat ik steeds dichter tot de kern van de psychologie van de religieuze mens ben gekomen. Dankzij de geweldige mensen op dit fantastische ongelofelijke kwaliteitsforum.

Ik heb in ieder geval één belangrijk ding op dit forum geleerd en dat is dat religieuze mensen en PvdA-aanhangers zich door feiten niet gauw van de wijs laten brengen.

De aanbidding van God dient God te behagen en niet onszelf. Dan is er maar één conclusie mogelijk: LAAT GOD MET RUST

Het komt allemaal goed.
Met hartelijke groet,

Hans van de Mortel
Kijk dit is nogmaals hans ten voeten uit.
Je weet toch dat het genootschap geen leiders kent en dat alle beslissingen in overleg met elkaar worden genomen? En waar gingen die conflicten over. Wat was er voor huichelachtigs aan? Zelfs de apostelen hadden conflicten met elkaar. Paulus moest Petrus bijvoorbeeld corrigeren. En je haalt hier Raymond Franz aan die 30!! jaar geleden een boek hierover schreef. Inmiddels zijn er veel dingen veranderd in de organisatie. Franz beschrijft situaties zoals het dertig jaar geleden was. Dat is nu zo verraderlijk aan hansje. Hansje maakt misbruik van gebeurtenissen die totaal niet meer relevant zijn.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Bericht door hans van de mortel »

fucmoh schreef: Kijk dit is nogmaals hans ten voeten uit.
Je weet toch dat het genootschap geen leiders kent en dat alle beslissingen in overleg met elkaar worden genomen? En waar gingen die conflicten over. Wat was er voor huichelachtigs aan? Zelfs de apostelen hadden conflicten met elkaar. Paulus moest Petrus bijvoorbeeld corrigeren. En je haalt hier Raymond Franz aan die 30!! jaar geleden een boek hierover schreef. Inmiddels zijn er veel dingen veranderd in de organisatie. Franz beschrijft situaties zoals het dertig jaar geleden was. Dat is nu zo verraderlijk aan hansje. Hansje maakt misbruik van gebeurtenissen die totaal niet meer relevant zijn.
Fukkie geeft inherent toe dat de Wachttoren een bedrieglijke organisatie was.
Je zou dan op zijn minst mogen verwachten uit respect voor al die benadeelden, dat de organisatie op zijn minst voor een andere naamvoering zou kiezen. Zo gaat het meestal ook in de maatschappij. Hier gaat het echter godverdomme om Gods enige ware organisatie op aarde, die rechtstreeks geleid wordt door de heilige geest, zoals ze zelf altijd beweren en nog steeds stug blijven volhouden.
Alsof de zelfbedachte god Jehovah de eerste de beste boerenlul is die er maar op los liegt of hij Satan in eigen persoon is.

Zeker weten, de Wachttoren is schaamteloos. Een ander woord heb ik er niet voor. Zij hebben gelogen vanaf het begin van de oprichting in 1870 en Fukkie geeft dat ook toe zonder met zijn ogen te knipperen. 30 jaar terug is 1977. In 1975 vond de voorlopig laatste Armageddon verklaring van de organisatie plaats. Waar blijft die Jehovah nou? Ik heb nog steeds de Christus niet waargenomen aan het firmament.

Maar de Wachttoren verzindt wel weer een nieuw jaartal voor Armageddon. Bereid u er alvast op voor. :huh:

Alleen personen die niet tegen hun verlies kunen, blijven volharden in hun ongelijk. Typisch kenmerk bij Arabieren, moslims en Jehovah’s Getuigen. De waarheid interesseert ze geen malle moer. Slechts wat de organisatie ze voorspiegelt telt. Met leugen, zonder leugen. Het is allemaal goed genoeg voor ze.

Dit lijkt verdacht veel op de religie van de nazi’s onder Hitler. Blindelingse adoratie. Levensgevaarlijk! :nono:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:
fucmoh schreef: Kijk dit is nogmaals hans ten voeten uit.
Je weet toch dat het genootschap geen leiders kent en dat alle beslissingen in overleg met elkaar worden genomen? En waar gingen die conflicten over. Wat was er voor huichelachtigs aan? Zelfs de apostelen hadden conflicten met elkaar. Paulus moest Petrus bijvoorbeeld corrigeren. En je haalt hier Raymond Franz aan die 30!! jaar geleden een boek hierover schreef. Inmiddels zijn er veel dingen veranderd in de organisatie. Franz beschrijft situaties zoals het dertig jaar geleden was. Dat is nu zo verraderlijk aan hansje. Hansje maakt misbruik van gebeurtenissen die totaal niet meer relevant zijn.
Fukkie geeft inherent toe dat de Wachttoren een bedrieglijke organisatie was.
Je zou dan op zijn minst mogen verwachten uit respect voor al die benadeelden, dat de organisatie op zijn minst voor een andere naamvoering zou kiezen. Zo gaat het meestal ook in de maatschappij. Hier gaat het echter godverdomme om Gods enige ware organisatie op aarde, die rechtstreeks geleid wordt door de heilige geest, zoals ze zelf altijd beweren en nog steeds stug blijven volhouden.
Alsof de zelfbedachte god Jehovah de eerste de beste boerenlul is die er maar op los liegt of hij Satan in eigen persoon is.
Kijk, hier hebben we weer onze loser aan het woord die niet in staat is de woorden van een ander te relativeren.
Allereerst ben je een bedrieger als je dat bewust doet. Niet 1 keer heeft Franz kunnen aantonen dat het besturend lichaam bewust de meute probeerde te bedriegen. De organisatie als geheel bestaat nog geen 100 jaar. Het heeft zich gesplitst in verschillende groepen na Russells dood. Russel was maar de aanzet. Russell is voor de rest totaal onbelangrijk. Maar niemand kan zeggen dat hij niet oprecht was. Hij was een vermogende man die al zijn zaken verkocht ten behoeve van waar hij achter stond. Hoe lang heeft het geduurd voordat de apostelen tot de volledige waarheid doordrongen waren. Zij hebben de boel niet bedrogen, zij hebben fouten gemaakt. In de afgelopen dertig jaar en zelfs de laatste tien jaar is er veel veranderd. Maar dat is jouw helemaal ontgaan gezien je ondoordachte opmerkingen.
Zeker weten, de Wachttoren is schaamteloos. Een ander woord heb ik er niet voor. Zij hebben gelogen vanaf het begin van de oprichting in 1870 en Fukkie geeft dat ook toe zonder met zijn ogen te knipperen. 30 jaar terug is 1977. In 1975 vond de voorlopig laatste Armageddon verklaring van de organisatie plaats. Waar blijft die Jehovah nou? Ik heb nog steeds de Christus niet waargenomen aan het firmament.
Weer laat je blijken dat jij van de JGs nooit wat geleerd hebt. Je weet toch dat het komt op een moment dat je het niet verwacht? Maar ondertussen zie je wel de profetieen van Jezus in vervulling gaan.
Jij verwart pogingen om bijbelse profetieen te interpreteren met leugens. Slappe ouwe, jij bent hier de grootste leugenaar. Ik ben ervan overtuigd dat jij, net zoals mohammed, bezeten bent door de duivel.
Maar de Wachttoren verzindt wel weer een nieuw jaartal voor Armageddon. Bereid u er alvast op voor. :huh:
Ben benieuwd of deze veronderstelling ooit uitkomt.
Alleen personen die niet tegen hun verlies kunen, blijven volharden in hun ongelijk. Typisch kenmerk bij Arabieren, moslims en Jehovah’s Getuigen. De waarheid interesseert ze geen malle moer. Slechts wat de organisatie ze voorspiegelt telt. Met leugen, zonder leugen. Het is allemaal goed genoeg voor ze.
Slappe, ouwe, kreupele. De manier hoe jij de bijbel verdraait stuit niet alleen de JGs tegen de borst, maar alle goedwillende christenen die oprecht achter hun manier van geloven staan. Jijbent nu eenmaal vernederd omdat je meermalen gepasseerd bent door de JGs. Jij bent zo'n zielige geval die nooit wat bereikt heeft in het leven en daar nu zijn frustraties over uit.
Dit lijkt verdacht veel op de religie van de nazi’s onder Hitler. Blindelingse adoratie. Levensgevaarlijk! :nono:
Ik adoreer niemand, alleen Jezus en de Vader Jehovah.
En jij bent geen JG geweest. Jij bent een gefrustreerde zielige, slappe ouwe man, met een enorme minderwwardigheids-complex van 50 kilo.
Tjonge, 1.70 m en maar 50 kilo??

Jij hebt het echt niet getroffen in het leven.
Het zal me niets verbazen als je ook nog een bochel hebt.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Kampioenen fundamentalisme!

Bericht door hans van de mortel »

Voor wie het interesseert zijn hier twee filmpjes, Engels gesproken:

http://www.youtube.com/watch?v=vISWAgy_emg
http://www.youtube.com/watch?v=rk6SLNM0mtQ
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
maturelife
Berichten: 82
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:38 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door maturelife »

Hallo Hans. Bedankt voor de links/filmpjes. Heel informatief. Het is al lang geleden dat ik mij verdiept heb in de Jehova getuige beweging. Ik heb een aantal gesprekken gehad thuis bij een van de getuigen, een bijzonder aardige man. En ik ben een paar keer in hun kerk geweest.
Toch voelde het zonder meer niet goed. Ik ben me toen gaan verdiepen in de achtergrond en in lectuur van ex-getuigen en toen had ik wel een aardig idee waar ik mee te maken had. Deze filmpjes doen me weer aan die tijd denken. De eerste is heel indrukwekkend omdat deze vrouw een heel goede analyse geeft en wijst op de problemen bij het helpen van ex Jehova getuigen. De tweede is zonder meer aangrijpend. De kern ook heel duidelijk. De beweging is allesbehalve een weerspiegeling van de liefde van Christus zoals die uit de Bijbel spreekt. Dat is ook wat wel heel duidelijk spreekt uit de bijdrage voor jouw laatste bijdrage.
Bedankt.
Mens ken Uw zelf
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Het is misschien een van de eigenaardigheden van onze tijd dat de strengste maatregelen om uitingen van het persoonlijke geweten te onderdrukken, gevonden wordt bij een religieuze groepering die ooit als voorvechter voor gewetensvrjheid te boek stond:

De organisatie van Jehovah’s Getuigen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Siciliaanse maffia

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Het is misschien een van de eigenaardigheden van onze tijd dat de strengste maatregelen om uitingen van het persoonlijke geweten te onderdrukken, gevonden wordt bij een religieuze groepering die ooit als voorvechter voor gewetensvrjheid te boek stond:

De organisatie van Jehovah’s Getuigen.
Drs. Matijn van Oorschot - cultureel antropoloog

Hij is de zoon uit een groot gezin van allemaal Jehovah’s Getuigen. Met uitzondering van Matijn zijn zij allemaal Jehovah’s Getuigen. Matijn zelf heb ik nooit ontmoet. Kon ook moeilijk, want ik was toen zelf nog een Getuige. Ik heb mij gelukkig - toen ik Getuige was - nooit gehouden aan het verbod op omgang met uitgetreden personen. Maar ik liep daar vanzelfsprekend niet mee te koop. Enkele anderen overtraden ook dat gebod.

Matijn moest al vanaf zijn kinderjaren (verplicht) mee naar de zaal. Tot het moment dat hij oud en wijs genoeg was - maar bovenal het moeilijke besluit durfde te nemen om met de poppenkast uit Brooklyn te breken. Dat kostte hem de liefde van zijn ouders en andere broers en zusters. Je bestaat dan niet meer. Verdere omgang is verboden. En je laat je tenslotte als vader en moeder niet kennen tegenover Jehovah, ehhh . . . ik bedoel tegenover de Zorro’s van het Wachttorenkasteel uit Brooklyn.

Ach, sommige mensen begrijpen wel dat al dat kinderachtige gedoe met rituelen om de zelfbedachte god van Mozes te kunnen behagen nergens op slaat. Ik ken zijn ouders dus heel goed. Heel aardige lieve sociale mensen . . . Ehhhh . . . Hier klopt iets niet van wat ik nu beweer. Even denken . . . Nagenoeg alle ellende in de wereld is voortgekomen uit het nalaten van die dingen waarvan we wisten dat ze goed voor ons waren. Ik heb het hier over de Jehovah’s Getuigen.

En wat denkt u hiervan?

• De leden mogen geen bars bezoeken en niet gokken;
• Zij moeten altijd op tijd zijn en boven alles trouw aan de organisatie;
• Het is niet toegestaan de vrouw van een ander te begeren;
• De leden van het genootschap moeten hun vrouw respecteren en mogen niet vreemd gaan;
• Er mag niet van andere leden gestolen worden;
• Afspraken moeten worden nagekomen;
• Leden dienen voor elkaar klaar te staan om elkaar in nood te helpen;
• Vrienden hebben bij de politie is veboden.

Waar heb ik het hier over? Over de Jehovah’s Getuigen? Hup! En direct springt Fucmoh apetrots naar voren om voor zijn cluppie te kunen getuigen.

Maar ik heb het hier NIET over de regels van de Jehovah’s Getuigen, hoe veel zij ook lijken op hun eigen huisregels waar ze inderdaad apetrots op zijn!

Het betreft hier de TIEN geboden van de Siciliaanse maffia die ik heb overgenomen uit De Pers van een paar dagen geleden.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Re: Siciliaanse maffia

Bericht door fucmoh »

hans van de mortel schreef:Het is misschien een van de eigenaardigheden van onze tijd dat de strengste maatregelen om uitingen van het persoonlijke geweten te onderdrukken, gevonden wordt bij een religieuze groepering die ooit als voorvechter voor gewetensvrjheid te boek stond:

De organisatie van Jehovah’s Getuigen.
Drs. Matijn van Oorschot - cultureel antropoloog

Hij is de zoon uit een groot gezin van allemaal Jehovah’s Getuigen. Met uitzondering van Matijn zijn zij allemaal Jehovah’s Getuigen. Matijn zelf heb ik nooit ontmoet. Kon ook moeilijk, want ik was toen zelf nog een Getuige. Ik heb mij gelukkig - toen ik Getuige was - nooit gehouden aan het verbod op omgang met uitgetreden personen. Maar ik liep daar vanzelfsprekend niet mee te koop. Enkele anderen overtraden ook dat gebod.

Matijn moest al vanaf zijn kinderjaren (verplicht) mee naar de zaal. Tot het moment dat hij oud en wijs genoeg was - maar bovenal het moeilijke besluit durfde te nemen om met de poppenkast uit Brooklyn te breken. Dat kostte hem de liefde van zijn ouders en andere broers en zusters. Je bestaat dan niet meer. Verdere omgang is verboden. En je laat je tenslotte als vader en moeder niet kennen tegenover Jehovah, ehhh . . . ik bedoel tegenover de Zorro’s van het Wachttorenkasteel uit Brooklyn.

Ach, sommige mensen begrijpen wel dat al dat kinderachtige gedoe met rituelen om de zelfbedachte god van Mozes te kunnen behagen nergens op slaat. Ik ken zijn ouders dus heel goed. Heel aardige lieve sociale mensen . . . Ehhhh . . . Hier klopt iets niet van wat ik nu beweer. Even denken . . . Nagenoeg alle ellende in de wereld is voortgekomen uit het nalaten van die dingen waarvan we wisten dat ze goed voor ons waren. Ik heb het hier over de Jehovah’s Getuigen.

En wat denkt u hiervan?
• De leden mogen geen bars bezoeken en niet gokken;
JGs mogengerust een bar bezoeken. Het moet alleen geen gewoonte worden.
• Zij moeten altijd op tijd zijn en boven alles trouw aan de organisatie;
Dat geld voor ieder persoon hier op aarde.
Maar morteltje heeft natuurlijk een baas waar hij altijd te laat mag komen en die hij niet trouw hoeft te zijn.
• Het is niet toegestaan de vrouw van een ander te begeren;
En wat mankeert hieraan?
• De leden van het genootschap moeten hun vrouw respecteren en mogen niet vreemd gaan;
En wat is hier verkeerd aan?
• Er mag niet van andere leden gestolen worden;
Niet alleen van andere leden. Er mag helemaal niet gestolen worden.
• Afspraken moeten worden nagekomen;
Mooi toch?
• Leden dienen voor elkaar klaar te staan om elkaar in nood te helpen;
Mooi toch?
• Vrienden hebben bij de politie is veboden.
Jehovahs getuigen mogen gewoon vrienden hebben, alleen geen nauwe omgang om welbekende redenen.
Waar heb ik het hier over? Over de Jehovah’s Getuigen? Hup! En direct springt Fucmoh apetrots naar voren om voor zijn cluppie te kunen getuigen.
Je laat maar weer eens zien dat jij geen getuige bent geweest. Je domheid enfrustraties doen je elke keer door de mand vallen
Maar ik heb het hier NIET over de regels van de Jehovah’s Getuigen, hoe veel zij ook lijken op hun eigen huisregels waar ze inderdaad apetrots op zijn!
Het betreft hier de TIEN geboden van de Siciliaanse maffia die ik heb overgenomen uit De Pers van een paar dagen geleden.
Met dit verschil. De maffia zou jouw verraders-praktijken meteen afgestraft hebben. De JGs trekken zich niks van jouw frustraties aan.
Daar staan zij boven.

Hm, zou best willen weten wat de maffiasmet grote verraders zoals morteltje zou doen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

• Vrienden hebben bij de politie is veboden.


Jehovahs getuigen mogen gewoon vrienden hebben, alleen geen nauwe omgang om welbekende redenen.
Fucmoh, leg eens verder hoe dat zit met de politie? Ik begrijp die welbekende redenen niet.

In mijn geval: De politie is mijn vriend. Agentes meer dan agenten.


De maffia zou jouw verraders-praktijken meteen afgestraft hebben.
Vingertje eraf. Die sicilianen zijn nog zachte eitjes, die knippen voor je. Bij de Yakuza moet je zelf de handen uit de mouwen steken.
Plaats reactie