Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

xplosive

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Berichtdoor xplosive » Ma Feb 17, 2020 4:38 am

Hans v d Mortel sr schreef:Maar de uitspraak van Irena lijkt mij het meest aantrekkelijke en logische, wat je er ook aan wilt verbinden.

Je hebt alleen nog niet uitgelegd waarom.

Hans v d Mortel sr schreef:De uitkomst zal altijd hetzelfde blijven: de mens weet het niet.

Er blijven bij onderzoek en interpretatie van onderzoek altijd wel onzekerheden, niet gevonden verklaringen en vragen over.

Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Di Feb 18, 2020 2:14 pm

xplosive schreef:Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.

Dat ontgaat mij ook, dat is gewoon een opvatting, geen waarheid. Het zal nog een restant zijn van zijn verleden bij de JG dat is blijven hangen in de mind frame van Hans . Vraag is ook wat wordt bedoeld met intelligentie. Dat is een heel gamma van de theorieën van Einstein tot het vermogen van mijn kat om elke avond de weg terug naar huis te vinden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Feb 26, 2020 5:49 pm

mercator schreef:
xplosive schreef:Maar wat er logisch is aan "intelligentie kan alleen maar uit intelligentie voortkomen" ontgaat mij.

Dat ontgaat mij ook, dat is gewoon een opvatting, geen waarheid. Het zal nog een restant zijn van zijn verleden bij de JG dat is blijven hangen in de mind frame van Hans . Vraag is ook wat wordt bedoeld met intelligentie. Dat is een heel gamma van de theorieën van Einstein tot het vermogen van mijn kat om elke avond de weg terug naar huis te vinden.

Hahaha! Mij ontgaat dat niet waarom jullie zo antwoorden. Ik heb er schik in. Inderdaad, het vermogen van de kat van ome Willem of Mercator is wonderbaarlijk. Figuurlijk dan, want ik geloof niet in wonderen. Maar zeker weten doe ik het niet. Omdat ik geen eigen baas over mijn intelligentie ben. Jullie zijn allebei overtuigde aanhangers van de Evolutietheorie. Ja ja, geef het maar toe! Ik weet het wel. Ik ben geen van beide. Dat wil zeggen: mij ontgaat zowel God als de smakeloze vervanger van God: de Evolutietheorie.

En om het begrip intelligentie uit te leggen is bepaald niet veel intelligentie nodig: intelligentie is het vermogen de waarnemingen met je zintuigen te onthouden en daarmee vooruitgang in denken en doen te bewerkstelligen. Iedereen heeft hersenen, maar beschikt niet zondermeer over intelligentie. :shock:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Feb 26, 2020 6:55 pm

Hans v d Mortel sr schreef:En om het begrip intelligentie uit te leggen is bepaald niet veel intelligentie nodig: intelligentie is het vermogen de waarnemingen met je zintuigen te onthouden en daarmee vooruitgang in denken en doen te bewerkstelligen. Iedereen heeft hersenen, maar beschikt niet zondermeer over intelligentie. :shock:

Volgens die definitie is mijn kat dus intelligent want dat is exact wat hij doet. Hij slaat de route-of mogelijke routes-op in zijn brein via de ogen( en mogelijk ook oren en neus) en gebruikt die informatie om in de toekomst te gebruiken.
Wat de evolutie theorie betreft: ik weet het eigenlijk niet, niemand heeft ooit evolutie in werking gezien. Maar gisteren zag ik een stel fazanten over het gras lopen en ik dacht die bewegen zich net als dino's ! . Dat kan toeval zijn ook natuurlijk.

xplosive

Berichtdoor xplosive » Do Feb 27, 2020 7:04 am

Ik beweer niet dat de evolutietheorie (op alle tot nu toe naar voren gebrachte punten) persé waar moet zijn, maar ik heb wel het volgende overwogen :

1. Het is bewezen dat er in de recente historie nieuwe daarvoor nog niet eerder bestaande diersoorten ontstonden uit oude diersoorten. Zie bijvoorbeeld Are new species still evolving?

Daaruit :

"A small handful of European mice deposited on the island of Madeira some 600 years ago have now evolved into at least six different species. The island is very rocky and the mice became isolated into different niches. The original species had 40 chromosomes, but the new populations have anywhere between 22-30 chromosomes. They haven't lost DNA, but rather, some chromosomes have fused together over time and so the mice can now only breed with others with the same number of chromosomes, making each group a separate species."

Of bijvoorbeeld Evolution in action: from genetic change to new species

Daaruit :

Instances of this phenomenon are abundant. When groups of fruit flies are housed in different enclosures in a laboratory, for example, flies from different groups eventually stop being able to interbreed or produce offspring with each other.

2. Het is mogelijk om een intelligente schepper (of intelligente scheppers) te veronderstellen, maar dan blijf je zitten met het vraagstuk hoe die intelligente schepper ontstond (of hoe die intelligente scheppers ontstonden). Was het ontstaan daarvan ineens ("aus blaue hinein") of (enigszins) geleidelijk? Als het antwoord het laatste is kom je indirect toch weer bij een evolutie uit. Ook als je een reeks van intelligente scheppers veronderstelt waarbij de ene intelligente schepper (of groep van intelligente scheppers) een andere intelligente schepper (of groep van intelligente scheppers) creëert dan zal er in die reeks toch een eerste intelligentie schepper (of eerste groep van intelligente scheppers) moeten zijn geweest. En dan blijf je wéér zitten met de vraag hoe dat eerste begin ontstond.

Interessant is niet het vraagstuk óf er nieuwe diersoorten uit oude diersoorten kunnen ontstaan (want dat zoiets kan is allang bewezen), maar wel hoe snel dat ontstaan kan gaan.

Wat dat betreft is iets als Researchers Say New Species Are Evolving at an Unbelievable Rate interessant.

Daaruit :

Before now, it was largely accepted that the evolution of a new species takes an incredibly long time. However, due to the unique circumstances and environment offered by this isolated archipelago, "Big Bird" proved to researchers that the evolution of a new species is possible in just two generations.

Tegenover deze overwegingen (met een zekere marge van onzekerheid) staat dan de als zekerheid geponeerde stelling van Hans dat "iets intelligents" altijd zonder uitzondering steevast uit "iets ander intelligents" moet voortkomen. En voor die stelling heeft Hans nog steeds niet een overtuigende onderbouwing of verklaring gegeven!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

mercator

Berichtdoor mercator » Do Feb 27, 2020 1:55 pm

xplosive schreef: En dan blijf je wéér zitten met de vraag hoe dat eerste begin ontstond.

Wat wij intelligentie noemen is maar 1 van de vele eigenschappen die levende wezens kunnen hebben. Zelfs planten hebben die in enige mate. Dat zoiets ontwikkelt of ontstaat is zo ongewoon niet. Wat ik veel raadselachtiger vind is hoe "leven" is kunnen ontstaan, m.a.w. organismen die in staat zijn zichzelf voort te planten.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Mar 14, 2020 5:24 pm

Hoe moeten Jehovah's Getuigen bidden tot Jehowah?

Dat leert u hier. Dat kan maar op één manier. Via een omweg.

En die omweg heet Jezus Christus, hij was de joodse zoon van een joodse vader genoemd Jehowah. Het onbekende domicilie van Jehowah is ver weg in een voor de niet door hem goedgekeurde mens onbereikbaar melkwegstelsel, mogelijk ergens in een verdwaald zwart gat.

God is niet zo maar te benaderen. Bent u nou helemaal belazerd. Jezus ja, tot hem kon men zich rechtstreeks wenden, zowel de visser als de hoer en natuurlijk ook menige Farizeeër. Maar de Farizeeër keek wel uit. Tenslotte eindige Jezus niet voor niets aan het kruis. En het leuke van dit alles - ja lach er maar om - zijn vader Jehowah - hahaha! - was dus niet rechtstreeks te benaderen zoals afgesproken met de Jehovah's Getuigen. Want ondanks het verzoek van Jezus aan God om hem van de paal af te halen en hem die vernedering aan het kruis tussen twee zware misdadigers te besparen, gaf Jehowah niet thuis. Sterk punt van moslims die wat dit merkwaardige voorval in de geschiedenis betreft toch in staat zijn logischer te denken dan alle Jehovah's Getuigen bij elkaar. Zij geloven hier geen snars van. Ik ook niet. Dat is alleen weggelegd voor het soort dwazen die zich christelijk noemen en het verhaal van Jezus blijven aanvaarden als de garantie voor hun intelligentie en gezonde verstand.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Apr 11, 2020 11:26 pm

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Mei 16, 2020 3:32 pm

Afbeelding

Wie is hij? Volgens Johannes.

De 'advertentie' in de Wachttoren van 12 mei 1963 onthult ons dat u dit te weten kunt komen door de brochure 'Het Woord' te kopen. Voor f 0,25. Een aangezien Jehowah nu eenmaal geld nodig heeft net zoals ieder ander, wordt u verleid om maar tegelijk vijf exemplaren te kopen. U verdient dan liefst f 0,25. De directie heeft, zonder de twijfel van God, het beste met u voor. U mag dan zelf bepalen wat u verder met de overige vier exemplaren uitspookt. Of gelooft de Getuige niet in spoken, maar wel in God?

De vraag luidt niet: 'Wie is God?', zoals volgens uw eigen zelfstandig kritische denkvermogen. Nee! Hahaha! Voor kennis over God kunt u niet buiten de kennis van de Jehovah's Getuigen. Deze ellende is reeds jaren aan de gang sinds 1870. Jehovah's Getuigen begrijpen vast wel wie ik met dit jaartal op de korrel heb. Nee, niet Johannes, maar ene afvallige van zijn geloof, genoemd Charles Taze Russell.

Deze C.T. Russell, in de ogen van de blinde Jehovah's Getuigen, was een geniale man die aangesloten was bij de Vrijmetselarij en slechts één andere afwijking had. Hij was bezeten van foute jaartallen. Jaartallen die zijn 'vrije' wil zouden moeten bekrachtigen. Jaartallen die de eindtijd dichter bij brachten. Die lul-de-behanger is natuurlijk allang dood. Dus de eindtijd kon hij wel op zijn buik schrijven. Dat is niet gebeurd. Want wat zouden de big shots in het hoofdkwartier van de Getuigen moeten doen in New York? Met de pet rond gaan? Klopt. Zij vragen aan alle Jehovah's Getuigen telkenmale - in het belang van de behoefte van God - vrijwillige bijdragen te storten op de super dikke bankrekening van het vredelievende Genootschap dat het beste met de mensheid voorheeft. Het enige wat die mensheid hoeft te doen is zich aansluiten bij de Getuigen. En dan niet vergeten regelmatig langs de deuren te sjacheren en vrijwillig de kas te spekken in het belang van Jehowah. Dat doet bij mij de vraag rijzen:

Wie is toch die Jehowah die niet zonder geld kan en afhankelijk is van doortrapte sluwheid - of is het dwaasheid - van de machthebbers over de Getuigen?
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Mei 24, 2020 11:35 pm

Afbeelding

JEHOWAH GELOOFDE IN DE EVOLUTIETHEORIE

Jehowa’s Getuigen echter, geloven uitsluitend in de C.T. Russell theorie.

De C.T. Russell theorie is de spraakverwarringstheorie die ervan uitgaat dat het einde der tijden zich stelselmatig weet te handhaven op verschillende jaartallen in de geschiedenis. Hoe dit allemaal in godsnaam mogelijk is, heeft te maken met het unieke de geest verblindende voortschrijdende licht, een patent van de Organisatie van Jehowah's Getuigen.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mei 25, 2020 12:43 pm

hans van de mortel schreef:De C.T. Russell theorie is de spraakverwarringstheorie die ervan uitgaat dat het einde der tijden zich stelselmatig weet te handhaven op verschillende jaartallen in de geschiedenis. Hoe dit allemaal in godsnaam mogelijk is, heeft te maken met het unieke de geest verblindende voortschrijdende licht, een patent van de Organisatie van Jehowah's Getuigen.

Ik mocht mij de voorbije 2 maanden niet verblijden met het bezoek van Marijke mijn vaste Jehovah's Getuige. Zij wordt altijd vergezeld door één in opleiding. Wel vond ik elke begin van de maand de publicatie in de brievenbus, Wachttoren en Ontwaakt! zijn nu samengesmolten tot een zeer dunne brochure.
Verleden zaterdag belde ze me op. Uiteraard wat gekeuveld over de corona zaak. Zij had er helemaal geen last van, want ze verheugde zich over het binnenkort installeren van het Koninkrijk Gods.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Mei 27, 2020 4:57 pm

mercator schreef:
hans van de mortel schreef:De C.T. Russell theorie is de spraakverwarringstheorie die ervan uitgaat dat het einde der tijden zich stelselmatig weet te handhaven op verschillende jaartallen in de geschiedenis. Hoe dit allemaal in godsnaam mogelijk is, heeft te maken met het unieke de geest verblindende voortschrijdende licht, een patent van de Organisatie van Jehowah's Getuigen.

Ik mocht mij de voorbije 2 maanden niet verblijden met het bezoek van Marijke mijn vaste Jehovah's Getuige. Zij wordt altijd vergezeld door één in opleiding. Wel vond ik elke begin van de maand de publicatie in de brievenbus, Wachttoren en Ontwaakt! zijn nu samengesmolten tot een zeer dunne brochure.
Verleden zaterdag belde ze me op. Uiteraard wat gekeuveld over de corona zaak. Zij had er helemaal geen last van, want ze verheugde zich over het binnenkort installeren van het Koninkrijk Gods.

Ik weet bijna zeker dat die Marijke van jou vrij jong is in leeftijd. Haar enthousiasme laat zich ervan weerhouden de inflatie van het succes van de jaartallen van de eindtijd, onder ogen te zien. Ook het samengaan van de Wachttoren en Ontwaakt, die vroeger elke maand ieder voor zich het voortschrijdende licht richting eindtijd benadrukten, gedrukt op steeds dunner papier, heeft Marijke blijkbaar niet verontrust.

Afbeelding

Wat bezielt een jongedame om vol verlangen de eindtijd tegemoet te zien in het perspectief van de voorspellingen van de aan paddo's verslaafde Johannes in het afsluitende hoofdstuk van de Bijbel: Openbaring? Totale vernietiging en rood gekleurde rivieren vol met bloederige zondaars die in de veronderstelling verkeerden dat Jezus vredelievend was.

De ware psychopaat is onherkenbaar en doet zich voor als een engel des lichts: Marijke.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Mei 28, 2020 12:06 pm

hans van de mortel schreef:Wat bezielt een jongedame om vol verlangen de eindtijd tegemoet te zien in het perspectief van de voorspellingen van de aan paddo's verslaafde Johannes in het afsluitende hoofdstuk van de Bijbel: Openbaring? Totale vernietiging en rood gekleurde rivieren vol met bloederige zondaars die in de veronderstelling verkeerden dat Jezus vredelievend was.

Die rivieren vol bloed en angstig gillende zondaars is meer iets voor de moslims. Ik dacht dat de niet-uitverkoren zielen gewoon niet terug opgewekt werden.
Marijke is idd een pak jonger dan ik en komt heel "degelijk" en level-headed over. Des te vreemder dat ze geloof hecht aan de wilde fantasieën van Johannes van Patmos. Marijke zou het helemaal niet waarderen dat een nu levende junk zijn door slechte drugs opgewekte waanzin nu zou publiceren.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Mei 29, 2020 12:17 pm

mercator schreef:
hans van de mortel schreef:Wat bezielt een jongedame om vol verlangen de eindtijd tegemoet te zien in het perspectief van de voorspellingen van de aan paddo's verslaafde Johannes in het afsluitende hoofdstuk van de Bijbel: Openbaring? Totale vernietiging en rood gekleurde rivieren vol met bloederige zondaars die in de veronderstelling verkeerden dat Jezus vredelievend was.

Die rivieren vol bloed en angstig gillende zondaars is meer iets voor de moslims. Ik dacht dat de niet-uitverkoren zielen gewoon niet terug opgewekt werden.

Tijd voor een serieus onderhoudend gesprek met Marijke.
Werk aan de winkel voor atheïst Mercator.

ALLE Jehovah's Getuigen verkeren godverdomme in opperste staat van opwinding bij de gedachte dat het binnenkort - wanneer zij nog in leven zijn - zij het zullen meemaken dat een verschrikkelijke ramp de wereld treft met een alles verschroeiend vuur dat uit de hemel komt, gepaard gaande met een nooit eerder vertoonde verwoestende kracht die alles plat gooit op aarde en iedereen die geen Jehovah's Getuige is op dat moment mee zal sleuren in de verschrikkelijke haatexplosie van God die geen medelijden (meer) kent met mensen die alle tijd hebben gehad om open te doen voor Jehovah's Getuigen aan de deur, naar hen te luisteren, en zich te laten bekeren tot het ware geloof, maar daar geen welwillend oor naar hadden. Of geen trek om hun 'vrije wil' tot aan hun dood kwijt te raken en zich over te geven aan de verplichtingen in het rad van verheven religieus avontuur van de onvermijdelijke wil van de Ouderlingen.

Alleen die doden zullen opgewekt worden die op dat specifieke moment in de herinnering verkeren van Jezus Christus. Vandaar het begrip 'herinneringsgraven' in de geest van Jehovah's Getuigen dat erop duidt dat voornamelijk Jehovah's Getuigen uit de dood zullen herrijzen.

Hoezo deze naar onmenselijkheid ruikende discriminatie? Omdat het einde zal samenvallen met het voltooide wereldwijde predikingswerk van Jehovah's Getuigen. Vergis je niet. Iedereen zal en moet benaderd worden, is het credo dat een van de kernwaarde van het geloof in Russell behelst. Zelfs tot binnen de burelen van de koninklijke familie. Niemand wordt gespaard voor de gesel van het woord van de Getuige die spreekt namens het vergane lijk C.T. Russell die weer een nieuw lichaam na zijn dood heeft gekregen omdat hij als zelfbenoemde 'gezalfde' het recht op een direct verblijf in de nabijheid van God wist te versieren voor zijn eigen geloofskarretje. En niet te vergeten Mark Rutte. Allemaal krijgen ze een beurt van het enige ware rechtmatige grondpersoneel van God, de Jehovah's Getuigen.

Dat Jehovah's Getuigen slechts in staat zijn op halve kracht te denken, toont de volgende onmogelijkheid aan. Want wie geeft getuigenis aan kinderen beneden de volwassen leeftijd? Aha! Mocht een kind doodgaan voordat het de kans kreeg kennis te maken met de enige ware uitleg en absolute kennis en waarheid over de Bijbel die slechts voorbehouden was aan één man: C.T. Russell, dan zal dat kind een opstanding uit de dood krijgen, net zoals alle mensen die NOOIT benaderd zijn geworden door een lid van de geloofsbende volgens het edict van Russell. Alle Jehovah's Getuigen zijn in wezen een slechte kloon van deze ziekelijke religieuze dwaas.
Marijke is idd een pak jonger dan ik en komt heel "degelijk" en level-headed over. Des te vreemder dat ze geloof hecht aan de wilde fantasieën van Johannes van Patmos. Marijke zou het helemaal niet waarderen dat een nu levende junk zijn door slechte drugs opgewekte waanzin nu zou publiceren.

Elke religie is een soort drug die niet gebaseerd is op normaal fatsoenlijk je eigen gezonde verstand gebruiken, maar eerder tot stand is gekomen door een niet te onderschatten luiheid en gemakzucht van de geest die ontstaan is door blindelingse bewondering voor een man die de geest nooit gekend heeft, maar door het collectief van Ouderlingen geïndoctrineerd wordt tot nooit vervelens aan toe voor hen die zich onderworpen hebben als blaffende honden met een muilkorf om.

Nee, niet Jezus Christus was het, maar de voor Jehovah's Getuigen beroemde jaarteller, vrijmetselaar en voor zichzelf een religie begonnen C.T. Russell die een aantal weerzinwekkende en nutteloze verplichtingen verzon om aan dwaze volgelingen op te leggen. Al deze verplichtingen die in wezen als gezonde vuilspuiterij vanuit de Organisatie van Jehovah's Getuigen worden opgehoest zijn nergens zijn terug te vinden in de Bijbel maar leveren wel een ontzettend vermogen in geld op waarmee een klein imperium in de staat New York gesticht kon worden.

Een treffende bijnaam voor de religieuze goochelaar met jaartallen Russell, zou dan ook op zijn plaats zijn: 'De beste rattenvanger van godsdienstwaanzinnigen'. Dat bedoel ik niet denigrerend. Integendeel. Ratten zijn intelligente dieren. Vele malen intelligenter dan bijvoorbeeld de Allah-roepende-in-de-woestijn-moslims.

mercator

Berichtdoor mercator » Za Mei 30, 2020 9:52 am

hans van de mortel schreef:Een treffende bijnaam voor de religieuze goochelaar met jaartallen Russell, zou dan ook op zijn plaats zijn: 'De beste rattenvanger van godsdienstwaanzinnigen'.

Het is wel opvallend dat de naam van de stichter Russell nauwelijks voorkomt in het discours van de getuigen. Helemaal anders dan bij de andere godsdiensten waar het constant is van Jezus dit en dat, Mohammmed dit en dat...om een of andere reden herinneren de getuigen zich hun geestelijke vader niet graag meer.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Mei 30, 2020 4:01 pm

mercator schreef:
hans van de mortel schreef:Een treffende bijnaam voor de religieuze goochelaar met jaartallen Russell, zou dan ook op zijn plaats zijn: 'De beste rattenvanger van godsdienstwaanzinnigen'.

Het is wel opvallend dat de naam van de stichter Russell nauwelijks voorkomt in het discours van de getuigen. Helemaal anders dan bij de andere godsdiensten waar het constant is van Jezus dit en dat, Mohammmed dit en dat...om een of andere reden herinneren de getuigen zich hun geestelijke vader niet graag meer.

Hihihi! PRECIES! De spijker op z'n gevoelige kop!

Zij weten dondersgoed dat er aan de geestelijke gesteldheid van die vrijmetselaar allerlei haken en ogen kleefden. En daar bedoelen we mee:

1. - C.T. Russell hing voortdurend de valse getuige van God uit.

2. - Als er één man was die de Getuigen van Jehovah op een dwaalspoor leidde dan was het Russell wel.

Terug naar “Andere Godsdiensten”