Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Teva Teff

Re: Jehova Getuigen

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
bijwoner schreef: God's onmisbare zegen toegewenst,
groetend,
bijwoner.
:mrgreen:
Beste bijwoner, Zie je zelf niet in hoe raar het staat als je eerst iemand Gods zegen toewenst, en er dan een achterlijke mr green onderplaatst.
Bij mij komt dit heel raar over.
Er zijn meer emoticons die je kan gebruiken en het kost je geen cent.

Vriendelijke groet.
Zie je dat het heel normaal is om iets gewoon achterlijk te noemen als je iets achterlijks tegenkomt?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehova Getuigen

Bericht door hans van de mortel »

bijwoner schreef:
Colossenzen 3:
16 Laat uw hart vol zijn van Christus’ woord.
Zijn woorden zullen uw leven verrijken en u wijsheid geven.
Jezus heeft leuke dingen gezegd, beweren anderen, maar ook wartaal uitgeslagen. Trouwens, waarom heeft hij zelf geen letter aan het papier toevertrouwd? En die anderen die een woordje over hem spreken zijn de lieden die elkaar ook al tegenspreken. Op dit forum kunnen we elkaar tenminste nog vragen stellen, antwoorden geven en zo nodig corrigeren. Dat woordgedoe over Jezus begint verdacht veel te lijken op nonchalance van de samenstellers van de bijbel, als je begrijpt wat ik bedoel. En zeker wanneer jij zo stellig beweert dat mijn hart vol moet zijn van zijn woord. Mijn oren staan altijd wijd open voor de mening van anderen, (dus ook voor die van Jezus die zelf niets op papier heeft gezet - ach wat maakt het uit, als het maar leuke bruikbare teksten zijn). Ook bruikbare teksten die uit China komen, of die tot mij komen vanuit mijn dromen. Laat ik daarom beginnen met een hoogst interessant woord dat ik in een droom ontving toen ik met god hierover sprak:

• (in de nacht van 26 op 27 januari sprak god tot mij:) ’Bijwoner’ is een scherpe denker die zich door feiten niet van de wijs laat brengen.

Andere goede woordteksten die meer duidelijkheid verschaffen in ons bestaan zijn:

• God zag dat het goed was, maar dat is lang geleden
• Kunt u zonder God? Ja, mijn hele leven, want god heeft mij niet nodig. De mens is selfsupporting. Kan ook zonder eten? Ja, maar toch echt niet langer dan een paar dagen.
• De aanbidding van God dient eerder God te behagen dan onszelf.
• Later komt misschien nooit.
• Waar mensen redeneren op grond van bovennatuurlijke waarheden gaat de menselijkheid overboord.

Waarom bovennatuurlijke geneeskracht aan simpele woorden van Jezus Christus moet worden toegekend is mij volslagen uit de lucht gegrepen.

• ’Een integraal wezen weet zonder te gaan, ziet zonder te kijken, en brengt dingen tot stand zonder te doen’. – Een gedachte van Jezus? Nee, van Lao-tse.
• Karma is de eeuwige bevestiging van de vrijheid van de mens . . . Onze gedachten, onze woorden en onze daden zijn de draden van het net dat we om onszelf heen gooien. (Swami Vivekananda)
• De stroom van de waarheid vloeit door kanalen van dwalingen (Tagore, India).
• (anti-religie) Om wat vergaan, dood en verloren is,
Bekommert zich de wijze niet;
Wat vergaan is, is vergaan,
Wat gestorven is, is gestorven,
Wat verloren is (Jezus Christus bv), is tenietgedaan. (India)
• Hoe minder men gezien heeft, hoe meer er is om verbaasd over te zijn. (Chineze wijsheid)
___________________________________________________

Even tijd voor een spelletje. Hieronder volgen een aantal citaten. Aan de deskundigen onder ons - ik denk dan aan onze doorgewinterde Jezus (vzmh) aanhangers en Mohammed (gzmh = geweld zij met hem) aanhangers een keuze te maken welke naam bij welk citaat hoort. U kunt kiezen uit: Hitler, Mohammed, Nostradamus, Jezus Christus, J. Krishnamurti, Mohammed, G.J. Gurdjieff, Johannes van Patmos, en Osho (Bhagwan). Oplossing staat helemaal onderin. Ik wens u allen veel sterkte en wijsheid toe!

1 - En als ik, nadat mijn missie volbracht is, niet meer nodig ben, zal ik weggeroepen worden.
2 - De roep van de ongewone vogel wordt gehoord.
3 - Wat kunnen we anders verwachten dan dat God naar hen toe zal komen in de schaduw van de wolken en ook de engelen?
4 - Hij komt op de wolken terug en iedereen zal hem zien
5 - Alleen mensen die in zekere zin deel uitmaken van wat zij veroordelen, veroordelen.
6 - Respect tonen in de hoop beloond te worden, is het gevolg van angst. De liefde kent geen angst.
7 - Alleen de mens die in de hoogste staat van bewustzijn verkeert. is een volledig mens. Alle anderen zijn slechts gedeelten van de mens.
8 - Ik zal rampspoeden over hen doen toenemen; Mijn pijlen zal ik op hen verschieten.
9 - Reeds nu zeg ik het u, eer het geschiedt; opdat, wanneer het gebeurd is, gij moogt geloven dat ik het ben.

Als gratis toetje voor alle betweters die in de een of andere al of niet fascistische religie thuishoren:

• Ik ben de éniggeboren Zoon van God (toegeschreven aan Christus)
• Ik ben gekomen om de wereld te redden (toegeschreven aan Hitler)
• Ik ben de láátste profeet van God (toegeschreven aan Mohammed)

Het lijkt erop dat Gods uitverkorenen er nooit aan kunnen ontsnappen de anderen te bestempelen als de ’niet uitverkorenen’.

(met dank aan John Hogue voor het kunnen opstellen van de quizvragen)
____________________________________________________
17 Wat u ook zegt of doet, doe het in de naam van de Here Jezus en dank ook God, de Vader, in Zijn naam. Graag een reactie, die niet vervuild is door trauma's opgelopen via het Wachttoren genootschap?
Die Jezus begint mij steeds meer te irriteren. Wat een verschrikkelijk onhebbelijk en eigengereid mannetje was dat. Die moet mij vertellen wat ik MOET doen? Wie denkt hij wel dat hij is? Slap en boos geklets mijnerzijds. Want heeft Jezus zich dan tot mij gericht? Of misschien tot Ariel, of de op de loer liggende Fucmoh? Bijwoner misschien? NEE, NEE, en nog eens nee, Jezus richtte zich tot zijn apostelen, tot wie anders? Hij was toch niet gek?
Ik heb een tijdje zitten zoeken in je eerdere bijdragen op dit draadje. Er staat mij bij, dat een van je bezwaren tegen het gedrag van Christenen was, dat er gedankt werd in de Naam van de HJC. Klaarblijkelijk staat zo'n aansporing in vers 17.
Fout! Ik maak bezwaar tegen hoe de Wachttoren zijn volgelingen verplicht om elk gebed met het stomvervelende zelfde liedje te laten beginnen of te eindigen in de naam van Jezus Christus. Wie de bijbel als het woord van god aanneemt slaat hier dus de plank volledig mis. Want deze verplichting staat NERGENS in de bijbel. Ook dat eindeloos gebral en het rondstrooien van de naam Jehovah in hun gebed is een vloek in de oren van diezelfde Jezus uit de bijbel. Maar tja . . . je moet hiervoor natuurlijk wel behoorlijke bijbelkennis bezitten en de moed hebben om tegen de gevestige religieuze orde, die de kluit belazert, in te gaan.
Als ik je pijn & woede goed inschat op dit draadje,
dan leef je nog in onvergevings gezinde houding naar jezelf en de
stakkers die nog verblind worden door het Wachttoren Gezelschap.
Geen pijn, wel woede die nog af en toe opkomt. Een mens kan vergeven, maar niet vergeten.
Vriendelijke raad: ga eerst eens in discussie met God!
Ik zou niet durven! Ben ik soms beter dan Einstein?
Waarom ik dit zeg? Naar het idee van de Bijbel, is er veel 'meer te halen' uit je leven, dan nu het geval is. Ook jou gun ik Gods bijstand via de Heilige Geest. Let op: God stelt niet als voorwaarde, dat je eerst aansluiting zoekt bij een kerk! (uiteindelijk is 'de schijf van 5' bijzonder effectief gebleken in levens van Christenen, die als een zoutend zout in de maatschappij merkbaar zijn! Klaarblijkelijk, wil jij zoiets wel bereiken in je leven, toch?)
Er is veel in het leven te bereiken. Maar zonder hulp van god. Wat te denken van de Bijstand, Zorgtoeslag, Kinderbijslag, WW, Pensioen. Waarom denk je dat de moslimwereld leegstroomt vanuit al die allah-landen? Daar valt niks te halen bij allah. Zij verloochenen liever hun afkomst en islamitische overtuiging dan te verpieteren in het land van allah. Nee, moslims zijn wel dom, maar niet gek. Heel de moslimwereld weet godverdommme wel waar Ibrahim de mosterd vandaan haalt. In het meest atheïstische land van de wereld: NEDERLAND!

Zij schamen zich daar intens en intens diep voor. Vandaar dat al die trotse mohammedaninnen strontvervelend en dwars tegen de integratie in met zo’n achterlijk schaamhaardoekje om hun hoofd blijven rondlopen. Het is het enige respect wat ze nog menen te kunnen afdwingen in luilekkerland van het atheïsme. En dan hebben ze nog het lef en de gore moed hun schaamhaardoekje aan de god op te hangen. Alsof de god voor hen slechts de waarde van een kapstok heeft. Gekker moet het niet worden met de islam in atheïsten- en luilekkerland!
ik verheug me op de 'splinternieuwe 'hans van de mortel' ,
die dan wellicht een andere naam hier zal willen gaan dragen!
Ach, als ik jou daarmee een plezier kan doen . . .
God's onmisbare zegen toegewenst,
groetend,
bijwoner.:mrgreen:
Het lijkt mij toch verstandiger al mijn verzekeringen om de door jou genoemde reden, voorlopig nog maar niet op te zeggen.

Als het goed is, komt er binnenkort een interessante nieuwe topic over het begrip reïncarnatie - zo liet god mij namens zijn enig geliefde zoon, die hij liet martelen en offeren aan een stuk hout - weten. Want laat nou Jezus Christus toevallig ook nog eens god zijn volgens bepaalde religieus georiënteerde bemoeials, waardoor hij dus over diezelfde bovennatuurlijke gaven als god bezit.

Wanneer gaan we nu eens gezellig met z’n allen kwartetten? Geef mij van jou die god, dan krijg jij van mij die andere god. Welke bedoel je? Nou dé god! Zoiets werkt alleen maar, als de ene kwartetter jood is, de ander christen, en weer een ander moslim. De laatste van de vier is dan de Jehovah’s Getuige. Nou, voor de lol neem ik dat wel op me, die rol.
______________________________________________________

OPLOSSING CITATEN

1= Adolf Hitler / 2= Nostradamus 1555 n.C./ 3=Mohammed ca. 620-630 n.C. - sura 2:210 / 4= Joh. van Patmos 81-96 n.C. Openbaring 1:7 / 5= Osho 1976 / 6= J. Krishnamurti 1963 / 7= G.J. Gurdjieff 1922 / 8= Mozes / 9= Jezus Christus
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

De Algemene Vergadering van de VN veroordeelt de PK

Bericht door bijwoner »

migrantenjong schreef:Er bestaan andere methodes dan C-14datering.

De Amerikanen zijn naar de Maan geweest, en de leeftijd kwam ongeveer overeen.

O ja, en kosmische straling duidt ook bepaalde dingen accuraat aan.


Nu jij.
migrantenjong,
ik mis nog je uitleg over wat je visie is
-gestel dat we de juiste leeftijd van de aarde zouden hebben.
M.a.w.: wat voor nut heeft deze discussie
in relatie tot een dialoog tussen mensen die
of de Koran volgen of de Bijbel?

Brengt het je dichter bij Allah
of brengt het je dichter bij de actualiteit van de Bijbel
& de Levende God?

:mrgreen:
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Mijn visie?

Specifieer je vraag, dan kan ik er nauwkeuriger over antwoorden.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Jehovas Getuigen

Bericht door bijwoner »

migrantenjong schreef:Mijn visie?

Specifieer je vraag, dan kan ik er nauwkeuriger over antwoorden.
migrantenjong, naar ik aanneem
-corrigeer mij als ik ernaast zit-
ben jij meer vertrouwd met de Koran,
dan met de Bijbel.

Volgens de Koran (en satan) is : kennis=macht.
Volgens de HJC(en de Bijbel)is : kennis=verantwoordelijkheid.
Vanuit dit Bijbelse principe acht ik verspreiding
van kennis over de Bijbel zeer waardevol.

Zolang er Moslims zijn, die denken dat de Koran
-van 812 na Christus- er eerder was dan de huidige Bijbel
(ongeveer 350 na Christus) is er reden tot lessen
in wiskunde en rekenen.

Tegelijkertijd, komt dan jou vraag in beeld,
over de leeftijd van de aarde.

In de Bijbel, OT: Ezechiel 35-38, wordt vooruitgekeken
naar een enorme grote groep mensen, die actief,
geestelijk God zal gaan aannemen.
Volgens de joodse jaartelling,
zit qua leeftijd van de aarde, 96,12 % van haar 'tijd' erop.
Dit 'matcht' met mijn geloof voor een mondiale bekering onder Moslims.
Als 2/3 liever naar de hel & Allah gaat en economisch gesproken
mondiaal 8500% economisch minder wil blijven presteren
dan de landen in de BNP top 10 ,
zal 1/3 van de huidge Moslimgeneratie
zich wel tot de Levende God bekeren.
Dat sluit naadloos aan met de Bijbel;
tegelijkertijd wordt er in andere profetie'en in de Bijbel ,
met nadruk hierover gezegd, dat vrijwel direct hier achteraan
de HJC terug komt en de almachtige God & Vader
van de HJC de gehele wereld ter verantwoording roept.

Stel, dat wij in gedachten aanwezig zijn
bij de vorming van onze huidge planeet.
Stel, dat wij in de tijd vooruit kunnen kijken.
Vanuit de kennis der optiek,
zal de brandpunt afstand van ons blikveld er dan voor zorgen,
dat -nog steeds:stel wij kunnen dat - het einde van de aarde
praktisch al gebeurd is!

migrantenjong, vanuit de Bijbel bezien is dan niet belangrijk,
hoever wij -stel dat we dit zouden kunnen-
achteruit zien, maar vooral: wat wij willen meemaken
na het vooruit kijken!

Volgens de Koran, kom je als oprechteMoslim,
met vuile handen & harten bij Allah - na je dood.
Hij zal dan gedetailleerd met jou je leven doornemen
en alle redenen vinden om je naar de hel te sturen!
Volgens de gKa is een verheven Allah niet bereidt
om tijdens jou leven je ook maar welke zonde
dan ook te vergeven. Stel je voor: Allah is zo Verheven,
hij gaat zich niet druk maken om wat mensen fout doen!

Vandaar mijn vraag aan het migrantenjong:
wat zou jij met je nieuw verworven kennis doen,
over de denkbeeldige leeftijd van de aarde?
Kijk je achteruit,
dan is alle kans op een debakel aanwezig!
Kijk je vooruit, via de Koran, dan wordt je alle hoop op
een leven in vrede, heelheid van geest en voorspoed ontnomen.
Allah 'doet niets voor je -kwestie van Verheven - zijn'.
Je zult je eigen boontjes moeten doppen;
zoals de professor op de Universiteit onlangs zei
over EU Moslims: er staan bijzonder grote veranderingen
op til en je daar tegen blijven verzetten,
staat gelijk aan je verdere uitsluiten uit de maatschappij.
Dit zal zonder twijfel burgeroorlogen in de EU tot gevolg hebben.
Hierover mijn taxatie: het is zeer de vraag,
of de huidige Moslims in de EU ernaar verlangen,
dat hun kinderen omkomen doordat hun ouders
niet bereid waren het rekenen & de wiskunde
naar Westers model te heroverwegen ( met het oog op de Koran)!

Graag een reactie!
Met vriendelijke groet,
bijwoner
:ermm:
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

bijwoner,

Als ik mij niet vergis neem jij aan dat ik een moslim ben.

Dit is niet zo.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Jehova Getuigen

Bericht door bijwoner »

migrantenjong schreef:bijwoner,

Als ik mij niet vergis neem jij aan dat ik een moslim ben.

Dit is niet zo.
migrantenjong:
surprise!
Laat ik nu denken dat jij je eigen pasfoto geplaatst hebt!

Wat onverlet laat,
dat ik benieuwt ben wat je
zou willen kunnen gaan doen
(blijven staan kijken)
met de denkbeeldige kennis
over de leeftijd van de aarde?


:?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lees dit artikel bijwoner als je nieuwgierig bent naar de leeftijd van de aarde.

Ouderdom van de Aarde
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

___De ouderdom van de Aarde bedraagt volgens de wetenschap rond de 4,57 miljard jaar (4,57 × 109 jaar of 4,57 Ga). Deze schatting is gebaseerd op radiometrische dateringen van de oudst bekende aardse mineralen – kleine zirkoonkristallen uit de Jack Hills in West-Australië – en schattingen van de ouderdom van het zonnestelsel door astronomen, die weer gebaseerd zijn op radiometrische datering van meteorieten en stenen afkomstig van de Maan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouderdom_van_de_Aarde
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:De ouderdom van de Aarde bedraagt volgens de wetenschap rond de 4,57 miljard jaar (4,57 × 109 jaar of 4,57 Ga).
Dan kan niet. Want toen waren er nog geen opperwezens..
RTFM
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Re: Jehova Getuigen

Bericht door migrantenjong »

bijwoner schreef:
migrantenjong schreef:bijwoner,

Als ik mij niet vergis neem jij aan dat ik een moslim ben.

Dit is niet zo.
migrantenjong:
surprise!
Laat ik nu denken dat jij je eigen pasfoto geplaatst hebt!

Wat onverlet laat,
dat ik benieuwt ben wat je
zou willen kunnen gaan doen
(blijven staan kijken)
met de denkbeeldige kennis
over de leeftijd van de aarde?


:?
Met mijn kennis over de ouderdom van de aarde ondermijn ik de letterlijkheid van woestijnboeken editie 1.1, 1.2 en 1.3.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jehova Getuigen

Bericht door hans van de mortel »

migrantenjong schreef: :?
Met mijn kennis over de ouderdom van de aarde ondermijn ik de letterlijkheid van woestijnboeken editie 1.1, 1.2 en 1.3.
Mozes en Mohammed zwierven onophoudelijk door de woestijn - klopt. Maar uit naam van de zelfbedachte zandkorrelgod die in het arabisch ’allah’ (gzmh) wordt genoemd en geen naam heeft, bid ik jullie om deze topic met respect te behandelen. Deze topic is van de sekte van de Jehovah’s Getuigen en niet van de sekte van ’Bijwoner’. Ik zend deze smeekbede nederig op in de naam van de geliefde en eniggeboren zoon van de almachtige zelfbedachte god van de joden, Jezus Christus (vzmh) die op een verschrikkelijke belachelijke manier door zijn eigen vader die hem zo liefhad, maar daarnaast ook de wereld, aan de paal is gehangen, teneinde voor het oog van de heidenen als een zielig stukje mens een kortstondige vergane glorie te demonstreren die later weer werd omgezet in de optie tot het verkrijgen van het eeuwige leven.

Waarom dat om onbegrijpelijke reden voor de mens met een grootse verhuizing gepaard moet gaan naar voor hem totaal onbekende oorden - alleen de allahtone islamaanhangers beschikken over een redelijk uitgebreide documentatie over de hemel die zij voor de mannelijke genus als één groot bordeel portretteren met één en al uitbundigheid en overvloedig drankgelag met allerlei soorten smakelijke fruiteria’s, is voor mij een volkomen schemerige aangelegenheid met een op en top valse schaduw.

Rest ons nog de vraag, hoe staat het met de garantie- en leveringsvoorwaarden van deze onwezenlijke godsleverantie? Ach, ik begrijp het al, die bestonden toen nog niet. De leveringsvoorwaarden zijn pas later vastgesteld, door de kerken en de arabische geletterde fröbelaars van de koran. Alles berustte immers op geloof en goed vertrouwen in de afloop van de dood in de vallende en voortschrompelende mens. Vandaar dat god wettige garantiebepalingen overbodig vond. Is dat reëel? Nee, want de zelfbedachte god van de bijbel en de koran is voor geen cent te vertrouwen. Want welke mens is in werkelijkheid te vertrouwen? Daarbij komt nog dat de zelf gecreëerde allah uit het arabische woestijnzand alle symptonen weerspiegeld van een ernstig borderliner gedrag.

Kortom, hij die verankerd is in andermans onberedeneerde bedenksels die hij zelf niet begrijpen kan, zal meestal niet meer in staat zijn los te komen van zijn hierdoor geblokkeerde verstand. Religie staat vanaf de schepping van de mens niet voor niets bekend om zijn hoge explosiegevaar.

Teneinde dit explosieve gevaar zoveel mogelijk te beperken hebben de machthebbers het recht op godsdienstvrijheid bedacht. De grootste blunder van menselijke waardigheid in het tekort schieten van het verstand dat meent het niet te begrijpen fenomeen god te kunen positioneren in elk gewenst vakje voor eigen gebruik.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

De mensen die de meeste onzin over een god, zijn zoon of zijn loopjongen verkondigen zijn de islam en de Jehovah’s Getuigen.

Hoe is het de Wachttoren gelukt om bijna 7 miljoen mensen zo goedgelovig te krijgen dat zij letterlijk alle onzin vanuit Brooklyn, New York via het tweewekelijks blaadje de Wachttoren klakkeloos doorslikken als een bittere pil die naar meer smaakt?

Omdat de leiding vanuit Brooklyn bijna 7 miljoen goedgelovige mensen uit alle natiën heeft weten te overtuigen dat alleen de organisatie van Jehovah’s Getuigen in de VS, Gods organisatie hier op aarde is die rechtstreeks door god geleid wordt via de heilige geest van god. Een goedgevonden GOUDEN FORMULE die werkt. Maar bij wie werkt die formule? Uitsluitend bij goedgelovige mensen uit alle natiën en andere religies. Bij mensen die makkelijk te bedriegen zijn. Ach, u heeft toch wel een klein beetje mensenkennis en verstand van psychologie - ja toch? De islam werkt bijna precies hetzelfde. Het verschil? Bij de Jehovah’s getuigen domineert de liefde onder elkaar en naar de mensen toe.

Elke vorm van angst voor de bijbel en voor god is weggenomen. En de islam? U begrijpt het al. Een 180º andere koers. Daar regeert de angst en de paniek. beide slechte raadgevers als het om een gezonde geest en levenshouding gaat. De koers van de vernietiging, het eeuwig brandende vuur, is het handelsmerk en corporate image van de islam. De angst wordt met de islamitische paplepel al vanaf klein ingegeven. Maar dat is nog niet alles. Islamitische kinderen worden door hun ouders opgestookt met wat in de koran staat. namelijk, dat alle niet-moslims slechte mensen zijn die in de hel zullen branden. Vandaar dat vele van die Marokkaanse rotjochies onze beschaving en niet-islamitische inwoners als oud vuil behandelen dat je mag treiteren, schoppen en bespughen.

Het copyright op schofterig agressief religieus gedrag berust uitsluitend bij de islam, als gepatenteerd kenmerk van menselijke onverdraagzaamheid en NIET bij Jehovah’s Getuigen!

Met die analfabetische arabische mensenslachter uit de arabische zandbak met het grote vlijmscherpe kromme zwaard van 1400 jaar geleden, is onze moderne beschaving in de aap komen logeren. We hebben dus een probleem met die islam. Maar met de Jehovah’s Getuigen heeft nog nooit één mens een probleem gehad inzake voorkomend geweld, moord en doodslag. Nogmaals, dat is uitsluitend voorbehouden en gepatenteerd aan satan, zeg maar de god (allah) van moslims die de koran als gerechtvaardigd en als leiding in hun leven beschouwen.

Volgens de Wachttoren wordt met de heilige geest van god, gods werkzame kracht bedoeld. Nog even en god heeft handen en voeten, als u begrijpt wat ik bedoel. Nog verder en we komen vanzelf bij de Hindoeleer terecht.

Geen mens die ooit op de gedachte is gekomen een brief aan de organisatie te schrijven om daarin om opheldering en nadere toelichting te vragen. Bijvoorbeeld: hoe werkt die combinatie dan via gods heilige geest? Zijn daar ook bewijzen van, vastgelegde schriftelijke of mondelinge communicatie met Jehovah?

Ik heb altijd geleerd: meten is weten. Maar Jehovah’s Getuigen en de islam willen blijkbaar niets weten, laat staan meten. Die blijven liever onwetend verkeren in dromenland in de hoop op een eeuwig leven na de dood met als locatie deze wereld, of - volgens de islam - het paradijs van Sinterklaas.

Ehhhh . . . op deze wereld, beweren de Getuigen? Ja, maar dan een gereinigde wereld die onder leiding staat van Jezus Christus met zijn 144.000 mederegeerders in de hemel. Hieronder bevinden zich Jezus’ apostelen en overige descipelen en nog wat onbekende uitverkorenen van god. Maar er schijnen volgens de Wachttoren, het orgaan van god, ook afvallers in de loop der tijd geweest. Vandaar dat deze aangevuld moeten worden. Via de Jehovah’s Getuigen, vanzelfsprekend. Dat zijn die mensen die zo nodig op 14 Nissan op de gedachtenisviering van Jezus’ overlijden van de matses en de wijn snoepen. Dat gebeurt doorgaans in een aparte gehuurde zaal, zodat er ook plaats is voor vele geïnteresseerden en uitgenodigden. Op die gedenkwaardige dag kom je ook de ’slapende’ Getuigen tegen. Dat zijn de slappelingen, de lafaards, de mensen die nooit meer naar de bijeenkomsten van de Getuigen gaan, en nooit meer langs de deur met Jehovah lopen leuren, terwijl zij nog steeds geregistreerde Jehovah’s Getuige zijn. Uitsluitend goed genoeg voor de statistieken.

Het koninkrijk van Jezus is deze aardbol, een samenleving van uitsluitend vredelievende mensen. Met uitsluitend Jehovah’s Getuigen die straks Armageddon zullen overleven en alle doden die een opstanding zullen ontvangen. Waaronder ook dus alle zichzelf opgeblazen moslims. Zij moeten hun leven dan wel vanaf dat moment voor goed inrichten conform alle bedenksels overeenkomstig die van de heilige geest zoals vastgelegd in de bijbel en door gods heilige geest uitgelegd aan de leiding van de Jehovah’s Getuigen in New York.

Dus, waar maken wij ons nu dan zo druk om, met al die terroristen die voor dood en verderf zorgen? Zij blazen zichzelf op - nou en? Dat is hun keuze. Ook al bent u als nietsvermoedende voorbijganger uit de wereld geholpen, straks krijgt u sowieso een opstanding des oordeels. Dat wil zoveel zeggen - althans volgens de goeddoortimmerde leer van de Jehovah’s Getuigen - dat god u nog een tweede kans in een nieuw leven geeft. Dat is een hele mooie kans. Want was u als oud lijk gestorven, u zult als een adonis uit uw graf herrijzen. Dus krachtig, jong en aantrekkelijk. Dat geldt dus ook voor u, dames! Even vrolijk kijken. Het enige wat u hoeft te doen, is de wil van god te volbrengen. Kinderen krijgen is er dan niet meer bij. Over de seks hebben de Getuigen het nooit gehad. Misschien bestaat die behoefte dan niet meer. Vraag het hen! Trouwens, Jehovah’s Getuigen, als recalcitrante betweters, weten u precies als geen ander te vertellen wie wél en géén opstanding krijgen. Dat is dan kompleet in tegenspraak met de bijbel. Maar een kniesoor die daar aanstoot aan neemt.

Lijkt u het wat, zo op het eerste gezicht? Praat erover bij de eerstvolgende gelegenheid dat er weer twee mannen of vrouwen bij u aanbellen met in hun tas de bijbel en een voorraadje tijdschriften. Ze beschikken ook over brochures. Zeg maar wat u wilt weten. Wilt u weten wat er met ons gebeurt na de dood? Het staat allemaal in een brochure. Bedenk wel dat de redactie die dat allemaal bedacht heeft, geïnspireerd - nee sterker nog - geleid is door gods heilige geest. Het moet dus wel allemaal waar zijn!

Blijft de vraag over waarom god dan niet eerder zijn wil aan de wereld kenbaar heeft gemaakt. Goeie vraag. Waarschijnlijk omdat de dingen nu eenmaal gaan zoals ze moeten geschieden. Het grote leerproces van de mens? Zit wat in. Maar wat heeft mijn achterovervoorgrootvader daar nou aan? Ik weet het niet, u waarschijnlijk ook niet. Mocht u uw nieuwsgierigheid niet langer kunnen bedwingen - bednek dan, dat dankzij gods organisatie hier op aarde, sinds 1870 - en beter laat dan nooit - u achter de waarheid kunt komen. ’Don’t call us, we call you!’

Als het even meezit, bellen ze morgen al bij u aan. Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd dat alle religie afgeschaft wordt en wij als volwaardige volwassen mensen leren omgaan met een vrije geest zonder angst voor een respect inboezemende Schepper?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Overeenkomst tussen islam en Wachttoren

Bericht door hans van de mortel »

Overeenkomst tussen islam en het Wachttoren Genootschap

Beide sekten geloven in een verschillend boek dat afkomstig is van één en dezelfde god.

Echter, de Jehovah’s Getuigen, als moderne vooruitstrevende mensen, hebben zich aangepast aan de tand des tijds, onze hedendaagse beschaving met al zijn daarbij horende normen en waarden. Zij stellen zich als vredelievende medeburgers op, en laten dat ook nadrukkelijk tot uiting komen in hun publicaties en gesprekken. De islam heeft daar als vanzelfsprekend geen enkele boodschap aan, die leeft nog 1400 terug in de annalen van keurslager Mohammed met zijn eigen normen en waarden. Wie daar meer over wil weten, raad ik aan de koran maar eens te raadplegen. Er zijn betere boeken, maar dan kunt u er tenminste over mee praten, voor zover u er nog geen ondraaglijke afschuw van heeft over gehouden.

Ook al zijn de denkbeelden over god dat hij een boek voor de mensheid geredigeerd zou hebben eensluidend - er bestaat veel gestaggel over welk boek nu het juiste is.

Dit denkbeeld in een god die niets beters bedenken kon dan zich openbaren via een boekie, is net zo weerzinwekkend als het geloof in een flinke dagelijkse portie cyaankalie ter bevordering van uw libido.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

migrantenjong schreef:Geef eens de kans dat dit boek later in de eeuwen herschreven is om het te doen kloppen?
Geduld, Migrantenjong. We hebben hier te maken met een moslim surrogaat. Wat bedoel ik? Moslims op dit forum wordt altijd verweten te knippen en te plakken dat het een lust is. Zelf nadenken, ho maar! Deze meneer Topgozert - alleen de naam al doet vermoeden dat . . . het een eersteklas knipper en plakker is. Hij is zo simpel en naïef dat hij onnadenkend teksten in het Engels aan mij voorbij laat fladderen van de eerste de beste onverlaat. Omdat hij in het net der waanzin van een verstrikte religieuze doorgedraaide onbekende auteur klakkeloos diens aanwijzingen blindelings en onnadenkend overneemt zonder ook maar één bijbelse tekst zelf te lezen en ter hand te nemen, teneinde te concluderen dat het kant noch wal raakt, omdat het zich in een specifieke periode in de geschiedenis afspeelt en uitsluitend daarop betrekking heeft.

Topgozert is zó naïef dat hij niet in de gaten heeft dat het OT en het NT totaal niets met elkaar te maken hebben. Dat de vertellers van het NT referen aan het OT wil niet automatisch zeggen dat omgekeerd evenredig de schrijvers van het OT refereren aan het NT. Het is zoals zo vaak in de geschiedenis van de mens: de juiste norm wordt bijna altijd ACHTERAF gesteld. Of anders gezegd: het nieuwe wast het vorige schoon.

Volgens onze Jezus expert is Jezus ver van te voren in het OT aangekondigd. Liefst 365 maal! De wens is de moeder van de gedachte.

Maar goed - even geduld Migrantenjong - want Topgozert wordt binnenkort Nepgozert. Daar kun je van mij op aan!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
migrantenjong schreef:Geef eens de kans dat dit boek later in de eeuwen herschreven is om het te doen kloppen?
Geduld, Migrantenjong. We hebben hier te maken met een moslim surrogaat. Wat bedoel ik? Moslims op dit forum wordt altijd verweten te knippen en te plakken dat het een lust is. Zelf nadenken, ho maar! Deze meneer Topgozert - alleen de naam al doet vermoeden dat . . . het een eersteklas knipper en plakker is. Hij is zo simpel en naïef dat hij onnadenkend teksten in het Engels aan mij voorbij laat fladderen van de eerste de beste onverlaat. Omdat hij in het net der waanzin van een verstrikte religieuze doorgedraaide onbekende auteur klakkeloos diens aanwijzingen blindelings en onnadenkend overneemt zonder ook maar één bijbelse tekst zelf te lezen en ter hand te nemen, teneinde te concluderen dat het kant noch wal raakt, omdat het zich in een specifieke periode in de geschiedenis afspeelt en uitsluitend daarop betrekking heeft.

Topgozert is zó naïef dat hij niet in de gaten heeft dat het OT en het NT totaal niets met elkaar te maken hebben. Dat de vertellers van het NT referen aan het OT wil niet automatisch zeggen dat omgekeerd evenredig de schrijvers van het OT refereren aan het NT. Het is zoals zo vaak in de geschiedenis van de mens: de juiste norm wordt bijna altijd ACHTERAF gesteld. Of anders gezegd: het nieuwe wast het vorige schoon.

Volgens onze Jezus expert is Jezus ver van te voren in het OT aangekondigd. Liefst 365 maal! De wens is de moeder van de gedachte.

Maar goed - even geduld Migrantenjong - want Topgozert wordt binnenkort Nepgozert. Daar kun je van mij op aan!
Hier ben ik dan. Vanzelfsprekend heb ik geen zin om op al die zelfverzonnen profetieën onzin in te gaan. Daar zit niemand op te wachten bij dit forum. Ik heb daarom blindelings, lukraak, met de natte vinger drie van die zogenaamde profetieën gelicht.

Hieronder laat ik een ieder deelnemen in de werkelijkheid van wat een tekst betekent voor wat hij waard is:

Profetie nr. 23. - Ex 12,21 vergeleken met 1 Cor. 5,7

'Slacht het Pesach' Meestal wordt het feest zelf Pesach (pasen) genoemd, maar het woord heeft specifiek betrekking op het lam dat in familiekring werd geslacht. Het Pesach slachten is derhalve het slachten (en consumeren) van een lam.
Het verbaast mij altijd dat iemand het paasoffer in verband brengt met verzoening van zonden. Waarschijnlijk denkt diegene dat alle offers wel iets met zonde van doen zouden hebben. Niets is minder waar. De meeste offers buiten het heiligdom hadden niets met verzoening van zonden te maken. In elk geval het Pesachlam niet.
In de aangehaalde verwijzing in de Corinthebrief wordt het woord verzoening weliswaar niet gebruikt, maar, zoals in meerdere teksten wel gesuggereerd.
Het commentaar op deze verbinding. Het Paaslam wordt ten onrechte als een zonde-offer aangemerkt. Voor de verzoening van een mens; laat staan van de hele wereld, kan dit lam noch letterlijk, noch in overdrachtelijke zin gebruikt worden.
De 'profetie' is uit de duim gezogen.

Profetie nr. 34. - Lev. 17,11 vergeleken met 1 Joh 3, 14-18 (dit moet zijn Hebr. 9,22)

'Het is het bloed dat verzoening geeft'  Op zich is deze passage juist. Het is ook wel duidelijk uit Lev. 17 als geheel, dat het hier uitsluitend om bloed van bepaalde toegestane offerdieren handelt. De hogepriester zou nooit (als dode?) met zijn eigen bloed het heilgdom kunnen binnenkomen! In het verbond van Israel is de verzoening met dierenbloed juist ingesteld als plaatsvervanger van mensenbloed. Iemand die pretendeert, dat mensenbloed beter is, is afgedaald tot zoiets als de Incacultuur.
Commentaar. Het mensenoffer is overbodig geworden door volledige compensatie met dierenbloed. De tekst is bepaald geen profetie, en kan door zijn inhoud beslist niet op Jezus worden toegepast. Degene die deze constructie heeft bedacht, heeft waarschijnlijk geen of weinig kennis van de Israelitische godsdienst.

Profetie nr. 60. - Psalmen 2, 2 tegenover Hand. 2,36  

'Zijn gezalfde'. Het komt mij voor dat de persoon waarover de psalm gaat, één van de koningen van Israel was. Misschien David. Het is bekend dat de koningen vanaf David werden gezalfd met de heilige zalfolie, ondanks het feit dat een ander dan de hogepriester niet mocht worden gezalfd, en als het wel plaatshad, moest worden verbannen uit het verbond (Zie Ex. 30,32) Aangezien Jezus niet als hogepriester werd gezalfd omdat hij niet van de priesterstam was en ook niet als koning, omdat dit a) verboden en b) niet realiseerbaar was wegens de romeinse overheersing, kan hij onmogelijk een messias (met heilige zalfolie gezalfde) zijn.
Commentaar. Jezus was geen messias. De psalm is geen profetie, maar een gebed van een Israelitische koning. Degene die de psalmtekst wil toepassen op Jezus, heeft blijkbaar geen notie wat het messiasschap inhoudt.

(De antwoorden zijn van Mosje Wetberg van het Sjilo Genootschap, Amsterdam)

Een normaal mens gaat naar Ajax als hij iets wil weten over Ajax en niet naar bijvoorbeeld een club als Exelsior. Wie wat wil weten over de Jehovah’s Getuigen gaat naar de Wachttoren, of wendt zich tot mij. Wie wat wil weten over schriftuurplaatsen in het OT wende zich tot het Sjilo Genootschap en NIET tot mij of de Jehovah’s Getuigen (12 jaar Jehovah’s Getuige betekent een onwetende betreffende het Verbondsboek van de Israëlieten in het bijzonder en van de bijbel in het algemeen). De Wachttoren heeft indirect de zelfbedachte god JHVH van Mozes ingeruild voor Jezus. Dat soort mensen kan dus haast niet meer objectief zijn - voelt u ’m?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
fluke
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 10:56 pm

Bericht door fluke »

hans van de mortel schreef:
hans van de mortel schreef:
migrantenjong schreef:Geef eens de kans dat dit boek later in de eeuwen herschreven is om het te doen kloppen?
Geduld, Migrantenjong. We hebben hier te maken met een moslim surrogaat. Wat bedoel ik? Moslims op dit forum wordt altijd verweten te knippen en te plakken dat het een lust is. Zelf nadenken, ho maar! Deze meneer Topgozert - alleen de naam al doet vermoeden dat . . . het een eersteklas knipper en plakker is. Hij is zo simpel en naïef dat hij onnadenkend teksten in het Engels aan mij voorbij laat fladderen van de eerste de beste onverlaat. Omdat hij in het net der waanzin van een verstrikte religieuze doorgedraaide onbekende auteur klakkeloos diens aanwijzingen blindelings en onnadenkend overneemt zonder ook maar één bijbelse tekst zelf te lezen en ter hand te nemen, teneinde te concluderen dat het kant noch wal raakt, omdat het zich in een specifieke periode in de geschiedenis afspeelt en uitsluitend daarop betrekking heeft.

Topgozert is zó naïef dat hij niet in de gaten heeft dat het OT en het NT totaal niets met elkaar te maken hebben. Dat de vertellers van het NT referen aan het OT wil niet automatisch zeggen dat omgekeerd evenredig de schrijvers van het OT refereren aan het NT. Het is zoals zo vaak in de geschiedenis van de mens: de juiste norm wordt bijna altijd ACHTERAF gesteld. Of anders gezegd: het nieuwe wast het vorige schoon.

Volgens onze Jezus expert is Jezus ver van te voren in het OT aangekondigd. Liefst 365 maal! De wens is de moeder van de gedachte.

Maar goed - even geduld Migrantenjong - want Topgozert wordt binnenkort Nepgozert. Daar kun je van mij op aan!
Hier ben ik dan. Vanzelfsprekend heb ik geen zin om op al die zelfverzonnen profetieën onzin in te gaan. Daar zit niemand op te wachten bij dit forum. Ik heb daarom blindelings, lukraak, met de natte vinger drie van die zogenaamde profetieën gelicht.

Hieronder laat ik een ieder deelnemen in de werkelijkheid van wat een tekst betekent voor wat hij waard is:

Profetie nr. 23. - Ex 12,21 vergeleken met 1 Cor. 5,7

'Slacht het Pesach' Meestal wordt het feest zelf Pesach (pasen) genoemd, maar het woord heeft specifiek betrekking op het lam dat in familiekring werd geslacht. Het Pesach slachten is derhalve het slachten (en consumeren) van een lam.
Het verbaast mij altijd dat iemand het paasoffer in verband brengt met verzoening van zonden. Waarschijnlijk denkt diegene dat alle offers wel iets met zonde van doen zouden hebben. Niets is minder waar. De meeste offers buiten het heiligdom hadden niets met verzoening van zonden te maken. In elk geval het Pesachlam niet.
In de aangehaalde verwijzing in de Corinthebrief wordt het woord verzoening weliswaar niet gebruikt, maar, zoals in meerdere teksten wel gesuggereerd.
Het commentaar op deze verbinding. Het Paaslam wordt ten onrechte als een zonde-offer aangemerkt. Voor de verzoening van een mens; laat staan van de hele wereld, kan dit lam noch letterlijk, noch in overdrachtelijke zin gebruikt worden.
De 'profetie' is uit de duim gezogen.
Man, jij weet niet eens wat het paasoffer inhoudt.
Die gebeurtenis had een typologische betekenis. Ik hoop dat je weet wat dat woord betekent. Het bloed van het geslachtte lam was levenreddend.

Maar ziet hij bij een deur bloed aan de bovendorpel en aan de posten, dan zal hij die deur voorbijgaan, hij zal de doodsengel geen toestemming geven om uw huizen binnen te gaan en u te treffen.

Het bloed van de pesachlam was levensreddend voor de joden, evenals het bloed van Jezus levensreddend was voor de gehele mensheid.

Duidelijk een vervulling van een gebeurtenis dat een typologische profetische betekenis had.

Dat die jood, waar jij mee komt dat niet inziet, is heel makkelijk te verklaren.
Joden verwerpen elke profetie wat maar op Jezus van toepassing is.
fluke
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 10:56 pm

Bericht door fluke »

hans van de mortel schreef:
hans van de mortel schreef:
migrantenjong schreef:Geef eens de kans dat dit boek later in de eeuwen herschreven is om het te doen kloppen?
Geduld, Migrantenjong. We hebben hier te maken met een moslim surrogaat. Wat bedoel ik? Moslims op dit forum wordt altijd verweten te knippen en te plakken dat het een lust is. Zelf nadenken, ho maar! Deze meneer Topgozert - alleen de naam al doet vermoeden dat . . . het een eersteklas knipper en plakker is. Hij is zo simpel en naïef dat hij onnadenkend teksten in het Engels aan mij voorbij laat fladderen van de eerste de beste onverlaat. Omdat hij in het net der waanzin van een verstrikte religieuze doorgedraaide onbekende auteur klakkeloos diens aanwijzingen blindelings en onnadenkend overneemt zonder ook maar één bijbelse tekst zelf te lezen en ter hand te nemen, teneinde te concluderen dat het kant noch wal raakt, omdat het zich in een specifieke periode in de geschiedenis afspeelt en uitsluitend daarop betrekking heeft.

Topgozert is zó naïef dat hij niet in de gaten heeft dat het OT en het NT totaal niets met elkaar te maken hebben. Dat de vertellers van het NT referen aan het OT wil niet automatisch zeggen dat omgekeerd evenredig de schrijvers van het OT refereren aan het NT. Het is zoals zo vaak in de geschiedenis van de mens: de juiste norm wordt bijna altijd ACHTERAF gesteld. Of anders gezegd: het nieuwe wast het vorige schoon.

Volgens onze Jezus expert is Jezus ver van te voren in het OT aangekondigd. Liefst 365 maal! De wens is de moeder van de gedachte.

Maar goed - even geduld Migrantenjong - want Topgozert wordt binnenkort Nepgozert. Daar kun je van mij op aan!
Hier ben ik dan. Vanzelfsprekend heb ik geen zin om op al die zelfverzonnen profetieën onzin in te gaan. Daar zit niemand op te wachten bij dit forum. Ik heb daarom blindelings, lukraak, met de natte vinger drie van die zogenaamde profetieën gelicht.

Hieronder laat ik een ieder deelnemen in de werkelijkheid van wat een tekst betekent voor wat hij waard is:



Profetie nr. 34. - Lev. 17,11 vergeleken met 1 Joh 3, 14-18 (dit moet zijn Hebr. 9,22)

'Het is het bloed dat verzoening geeft'  Op zich is deze passage juist. Het is ook wel duidelijk uit Lev. 17 als geheel, dat het hier uitsluitend om bloed van bepaalde toegestane offerdieren handelt. De hogepriester zou nooit (als dode?) met zijn eigen bloed het heilgdom kunnen binnenkomen! In het verbond van Israel is de verzoening met dierenbloed juist ingesteld als plaatsvervanger van mensenbloed. Iemand die pretendeert, dat mensenbloed beter is, is afgedaald tot zoiets als de Incacultuur.
Commentaar. Het mensenoffer is overbodig geworden door volledige compensatie met dierenbloed. De tekst is bepaald geen profetie, en kan door zijn inhoud beslist niet op Jezus worden toegepast. Degene die deze constructie heeft bedacht, heeft waarschijnlijk geen of weinig kennis van de Israelitische godsdienst.
En jij wilt beweren dat jij 12 jaar getuige bent geweest?
Hoe kan dierenbloed de adamitische zonde wegnemen? Dierenbloed is daar niet afdoende voor geweest. Een volmaakt mens heeft gezondigd en alleen een volmaakt mens kon die zonde wegnemen.
Duidelijk een vervulling.

Maar jij mag mij uitleggen hoe dat dierenbloed in het licht van de bijbel afdoende is geweest.
fluke
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 10:56 pm

Bericht door fluke »

hans van de mortel schreef:
hans van de mortel schreef:
migrantenjong schreef:Geef eens de kans dat dit boek later in de eeuwen herschreven is om het te doen kloppen?
Geduld, Migrantenjong. We hebben hier te maken met een moslim surrogaat. Wat bedoel ik? Moslims op dit forum wordt altijd verweten te knippen en te plakken dat het een lust is. Zelf nadenken, ho maar! Deze meneer Topgozert - alleen de naam al doet vermoeden dat . . . het een eersteklas knipper en plakker is. Hij is zo simpel en naïef dat hij onnadenkend teksten in het Engels aan mij voorbij laat fladderen van de eerste de beste onverlaat. Omdat hij in het net der waanzin van een verstrikte religieuze doorgedraaide onbekende auteur klakkeloos diens aanwijzingen blindelings en onnadenkend overneemt zonder ook maar één bijbelse tekst zelf te lezen en ter hand te nemen, teneinde te concluderen dat het kant noch wal raakt, omdat het zich in een specifieke periode in de geschiedenis afspeelt en uitsluitend daarop betrekking heeft.

Topgozert is zó naïef dat hij niet in de gaten heeft dat het OT en het NT totaal niets met elkaar te maken hebben. Dat de vertellers van het NT referen aan het OT wil niet automatisch zeggen dat omgekeerd evenredig de schrijvers van het OT refereren aan het NT. Het is zoals zo vaak in de geschiedenis van de mens: de juiste norm wordt bijna altijd ACHTERAF gesteld. Of anders gezegd: het nieuwe wast het vorige schoon.

Volgens onze Jezus expert is Jezus ver van te voren in het OT aangekondigd. Liefst 365 maal! De wens is de moeder van de gedachte.

Maar goed - even geduld Migrantenjong - want Topgozert wordt binnenkort Nepgozert. Daar kun je van mij op aan!
Hier ben ik dan. Vanzelfsprekend heb ik geen zin om op al die zelfverzonnen profetieën onzin in te gaan. Daar zit niemand op te wachten bij dit forum. Ik heb daarom blindelings, lukraak, met de natte vinger drie van die zogenaamde profetieën gelicht.

Hieronder laat ik een ieder deelnemen in de werkelijkheid van wat een tekst betekent voor wat hij waard is:


Profetie nr. 60. - Psalmen 2, 2 tegenover Hand. 2,36  

'Zijn gezalfde'. Het komt mij voor dat de persoon waarover de psalm gaat, één van de koningen van Israel was. Misschien David. Het is bekend dat de koningen vanaf David werden gezalfd met de heilige zalfolie, ondanks het feit dat een ander dan de hogepriester niet mocht worden gezalfd, en als het wel plaatshad, moest worden verbannen uit het verbond (Zie Ex. 30,32) Aangezien Jezus niet als hogepriester werd gezalfd omdat hij niet van de priesterstam was en ook niet als koning, omdat dit a) verboden en b) niet realiseerbaar was wegens de romeinse overheersing, kan hij onmogelijk een messias (met heilige zalfolie gezalfde) zijn.
Commentaar. Jezus was geen messias. De psalm is geen profetie, maar een gebed van een Israelitische koning. Degene die de psalmtekst wil toepassen op Jezus, heeft blijkbaar geen notie wat het messiasschap inhoudt.

(De antwoorden zijn van Mosje Wetberg van het Sjilo Genootschap, Amsterdam)
Bij jou moet je dus echt niet wezen. Als je na 12 jaar steun moet zoeken bij een jood, genaamd Mosje nog wel, dan is het heel treurig met je gesteld. Mosje wacht nog steeds op de Messias, terwijl die allang is geweest. En als Mosje zijn eigen boeken een beetje kende, dan had ie dat geweten.


2
1 Waartoe leidt het woeden van de volken,
het rumoer van de naties? Tot niets.
2 De koningen van de aarde komen in verzet,
de wereldmachten spannen samen
tegen de HEER en zijn gezalfde:
3 ‘Wij moeten hun juk afwerpen,
ons van hun boeien bevrijden.’

4 Die in de hemel troont lacht,
de Heer spot met hen.
5 Dan spreekt hij tot hen in woede,
en zijn toorn verbijstert hen:
6 ‘Ikzelf heb mijn koning gezalfd,
op de Sion, mijn heilige berg.’

7 Het besluit van de HEER wil ik bekendmaken.
Hij sprak tot mij:
‘Jij bent mijn zoon,
ik heb je vandaag verwekt.
8 Vraag het mij
en ik geef je de volken in bezit,
de einden der aarde in eigendom.
9 Jij kunt ze breken met een ijzeren staf,
ze stukslaan als een aarden pot.’

10 Daarom, koningen, wees verstandig,
wees gewaarschuwd, leiders van de aarde.
11 Onderwerp u, toon de HEER uw ontzag,
breng hem bevend uw hulde.
12 Bewijs eer aan zijn zoon met een kus,
anders ontvlamt zijn woede, en uw weg loopt dood,
want bij het geringste ontsteekt hij in toorn.
Gelukkig wie schuilen bij hem.


Jezus vervulde deze profetie.

Ik hoop dat je wel weet wat het woordje context inhoudt.

Het eerste verbond en het nieuwe verbond
Hebreen 8:1 De kern van mijn betoog is dat wij een hogepriester hebben die in de hemel plaatsgenomen heeft aan de rechterzijde van de troon van Gods majesteit 2 en die de dienst vervult in het ware heiligdom, de tent die door de Heer en niet door mensenhanden is opgericht. 3 Iedere hogepriester wordt aangesteld om gaven en offers op te dragen, en dus heeft ook hij iets nodig dat hij kan opdragen. 4 Op aarde zou Jezus geen priester zijn, want daar zijn al priesters die offergaven opdragen zoals de wet dat voorschrijft. 5 Zij verrichten hun dienst in wat de afspiegeling en de voorafschaduwing is van het hemelse heiligdom, zoals dat aan Mozes geopenbaard werd toen hij begon met het oprichten van de tabernakel: ‘Let erop,’ staat er immers, ‘dat je alles vervaardigt volgens het ontwerp dat je op de berg getoond is.’ 6 Maar Jezus is dus aangesteld voor een eerbiedwaardiger dienst, in die zin dat hij bemiddelaar is van een beter verbond, dat zijn wettelijke grondslag heeft gekregen in betere beloften. 7 Zou het eerste verbond zonder gebreken zijn geweest, dan zou er geen tweede voor in de plaats hebben hoeven komen. 8 Maar God berispt zijn volk met de woorden: ‘De dag zal komen – spreekt de Heer – dat ik een nieuw verbond zal sluiten met het volk van Israël en met het volk van Juda. 9 Niet een verbond zoals ik dat sloot met hun voorouders toen ik hen bij de hand nam om hen weg te leiden uit Egypte, want aan dat verbond zijn ze niet trouw gebleven. Daarom heb ik mijn handen van hen afgetrokken – spreekt de Heer. 10 Maar dit is het verbond dat ik in de toekomst met het volk van Israël zal sluiten – spreekt de Heer: In hun verstand zal ik mijn wetten leggen en in hun hart zal ik ze neerschrijven. Dan zal ik hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn. 11 Volksgenoten zullen elkaar niet meer hoeven te onderwijzen, men zal elkaar niet meer hoeven te zeggen: “Ken de Heer!”, want allen zullen mij kennen, van klein tot groot. 12 Ik zal hun wandaden vergeven en aan hun zonden zal ik niet meer denken.’ 13 Op het moment dat hij spreekt over een nieuw verbond heeft hij het eerste al als verouderd bestempeld. Welnu, wat verouderd is en versleten, is de teloorgang nabij.

Over knippen en plakken gesproken.

Wat een joodse rabbi beweert, moet je na 12 jaar JG te zijn geweest, toch niet geloven?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

fluke schreef:Wat een joodse rabbi beweert, moet je na 12 jaar JG te zijn geweest, toch niet geloven?
Ik geloof niets, het is alleen zo dat de logica mij niet ontgaat zoals bij jou het geval is. Jij wordt door vooringenomen hysterie gedreven. Dat kan nooit goed zijn voor het geestelijk welzijn van de mens.

En verders heb ik geen moeite met jouw gekrijs. De lezer oordele zelve!
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op za feb 16, 2008 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:
fluke schreef:Wat een joodse rabbi beweert, moet je na 12 jaar JG te zijn geweest, toch niet geloven?
Ik geloof niets, het is alleen zo dat de logica mij niet ontgaat zoals bij jou het geval is. Jij wordt door vooringenomen hysterie gedreven. Dat kan nooit goed zijn voor het geestelijk welzijn van de mens.

En verders heb ik geen moeite met jouw gekrijs. De lezer oodele zelve!
Ik vergat je nog de groeten te doen, Fucmoh, alias TOPGOZERT, alias fluke, alias . . . we zien het wel.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Wat is nu toch eigenlijk een Jehovah’s Getuige?

Eerst even wat anders. Een moslim is een volgeling van Mohammed. Daarom heet hij niet moslim, maar mohammedaan. Wilt u daar voortaan wel goed op letten? Anders beledigt u mohammedanen!

Een Jehovah’s Getuige is ook zo iets. Van hetzelfde laken een pak! Hij is een volgeling van T.C. Russell, de vrijmetselaar die met mohammedanen onder een hoedje speelde vanaf 1870.

Ach lieve mensen, stront en lekker genieten gaan bij sommige sekten héél goed samen. Dankzij hun volgelingen. Vanzelfsprekend!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Wat is nu toch eigenlijk een Jehovah’s Getuige?

Eerst even wat anders. Een moslim is een volgeling van Mohammed. Daarom heet hij niet moslim, maar mohammedaan. Wilt u daar voortaan wel goed op letten? Anders beledigt u mohammedanen!

Een Jehovah’s Getuige is ook zo iets. Van hetzelfde laken een pak! Hij is een volgeling van T.C. Russell, de vrijmetselaar die met mohammedanen onder een hoedje speelde vanaf 1870.

Ach lieve mensen, stront en lekker genieten gaan bij sommige sekten héél goed samen. Dankzij hun volgelingen. Vanzelfsprekend!
Hij is dus in feite een Russelliaan! En anders niet!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Onderstaand de vriendelijke groeten van Jehovah’s Getuige Fucmoh. Maar dan wel op een niet typische Jehovah’s Getuige manier.

Van: sl0per
Aan: hans van de mortel
Geplaatst: Di Feb 19, 2008 11:17 pm
Onderwerp: waarschuwing.

Je moet nog even zo doorgaan.
En waarschuw die ariel ook even dat ze me niet steeds een ban moet geven. Ik hou er niet van monddood gemaakt te worden.
Ik weet wie jij bent waar je woont. Dus ga nog maar even door met je stoere praatjes en ik kom hoogstpersoonlijk bij je langs, ouwe lul, kleine kutdwerg.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Waarom voelt hij zich zo machteloos?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Het onderstaande stuk is geplaatst op www.hartenziel.nl door Anonymous op 03-01-2008. (Hart en Ziel is een initiatief van De Volkskrant)

Wat ik heb meegemaakt en gezien bij de JG tart werkelijk elke beschrijving: mishandeling, misbruik, manipulatie, intimidatie, verstikkende sociale controle, kwaadaardige roddel, verbergen van misstanden om de schone schijn. Afvalligen zijn "des doods waardig". Hoe valt dat te rijmen met de vrijheid van meningsuiting en waarom hoor je daar nooit iets over? Volkskrant, zet hier eens wat onderzoeksjournalisten op en ik garandeer een beerput. Wel uitkijken, ze zijn steenrijk en machtig.
________________________________________________________________________________________________________

Wat hierboven staat klopt helemaal. Iets anders ter vergelijking. Bij het eten sprak ik met mijn vrouw over Cuba en Fidel Castro. Waarom hebben al die Cubanen al die jaren stil gezeten en niets gedaan om hun democratische rechten op te eisen? Vanaf de kleuterschool lopen kinderen tot en met de grote school in uniform. Zij worden dagelijks geïndoctrineerd met de ideologie van Castro, de revolutie, vaderlandsliefde en vrijheid. Elke dag repportages op de TV (twee staatszenders) over de zegeningen van de revolutie. Regelmatige toespraken van zes uur aan één stuk van Fidel Castro, el commandante y jefe. Dag in dag uit, in de straten op de muren en aanplakborden. Jaar in jaar uit. Totaal nu bijna vijftig jaar aan één stuk door. Men weet niet beter. De enige praatjesmakers en ophitsers zitten veilig en droog in het buitenland, verspreid over Europa en de ’rechtse’ Cuba provincie bij uitstek Miami.

Raoul, de broer van Fidel neemt nu de macht over. Wie nu denkt dat er democratie aan de horizon gloort, heeft het goed mis. Er zal niets wezenlijks veranderen. Jaren geleden hoorde ik dat die meneer Raoul nog erger schijnt te zijn dan zijn broer Fidel. Revolutie moet vanbinnen uit geschieden, Door het volk. Maar dat aardige Cubaanse volk is helemaal murw gemaakt door de jarenlange onophoudelijke indoctrinatie van het communistische bewind. Het is heel makkelijk om in Cuba de revolutie op te starten op een geweldloze systematische manier. Toen ik daar met wat mensen over sprak - ik geloofde mijn eigen oren niet - antwoordde men mij hierop: ”ja maar, dat mag niet.”
U begrijpt straks waarom de democratie voorlopig nog ver weg zal blijven in Cuba.

Hetzelfde kan exact gezegd worden over de organisatie van de Jehovah’s Getuigen. Vanaf de geboorte worden de kleintjes al geïndoctrineerd met het begrip ’Jehovah’. Kinderen hebben geen keuze. Zij moeten 2x per week verplicht mee naar de zaal. Op de dinsdagavond (3e keer) naar een privé-adres voor een tijdsduur van één uur. Op de donderdagavond die van 19.30 uur tot 21.15 uur duurt, liggen hier en daar de kleintjes, die niet meer hun ogen open kunnen houden, op de grond. Week in week uit. Op de zaterdagavond vindt een lezing en de Wachttorenstudie plaats van 18.00 tot 20.00 uur. En in het weekend komt daar meestal nog minstens een uur bij met een van de ouders langs de deur. Mannen doen het met mannen, en vrouwen doen het met vrouwen. Ik bedoel, met god venten langs de deur, twee aan twee. In totaal is men per week bijna 6 uur bezig om de zelfbedachte Jehovah lastig te vallen met veelal eigen onzin.

Begrijp mij niet verkeerd, als de kinderen wat ouder zijn, zijn zij niet anders gewend en gaan zij blijmoedig en ’vrijwillig’ mee met pappie en mammie. De indoctrinatie heeft dan inmiddels zijn werk gedaan. De kans dat zo’n kind ooit nog eens in de pivésfeer met een normaal mens omgang zal hebben, laat staan trouwen is vrijwel uitgesloten. Men behoort zijn partner binnen de eigen kring te kiezen. Zo ken ik het geval van een zeer beschaafde alleraardigste ’zuster’ die ik persoonlijk kende. Zij ging (voor mijn tijd) trouwen met een meester in de rechten. Op de dag van de bruiloft trok zij zich terug. De eeuwige onzekerheid vrat aan haar. Ze was gewoon bang voor de seks of overheersing van de man. Ik weet het niet, nooit aan haar gevraagd. Niet lang daarna verliet de in de kou achtergelaten echtgenoot in spe de organisatie van de JG’s en trouwde met een andere van religie gevrijwaarde vrouw. Bij de Jehovah’s Getuigen geldt dat de man de baas is over de vrouw, overeenkomstig wat de bijbel leert.

Ik sluit mij aan bij wat mijn vrouw tenslotte hierover zei:

”De mens bepaalt zelf zijn vrijheid en niemand anders.”

Ik mag aannemen dat elk weldenkend mens er net zo over denkt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie