Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kermis religie van de Jehovah's Getuigen

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Het was 1870 en dat einde van de wereld zou - naar ik mij herinner gelezen te hebben - al plaatsvinden in 1874. Zo'n aanbieding in het ware geloof leverde hem direct een hoop volgelingen op. Want wie wilde er nu niet gered worden?
Zou het dan niet beter zijn dat de Wijzen uit Brooklyn dat trucje opnieuw uithalen en bijv. zeggen dat het Einde zal komen pakweg 2025 ? Dat zou het succes van de Organisatie kunnen doen toenemen. Want laat ons eerlijk zijn, het gaat er niet goed mee. Zonder het van ouder op kind overgeleverde lidmaatschap zou er niet veel van overblijven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Fundamentalistisch suggestieve religie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

"Tijdens het nazi-regime was ik hoofd-ingenieur bij Weser-Flug, een vliegtuigfabriek in Bremen. Hoewel ik 5000 arbeiders onder mij had, weigerde ik lid te worden van de nazi-partij. Ik kon het niet met Hitlers gedragslijn eens zijn. Dat heeft mij bijna in ernstige moeilijkheden gebracht.
In 1939 stuurde Weser-Flug mij naar Berlijn om het opzicht te voeren over de bouw van een tweede fabriek. Die zou komen te staan op het terrein van het vliegveld Tempelhof, het vliegveld dat later wereldberoemd zou worden door de Berlijnse Luchtbrug in 1948-1949. De nazi-voormannen die waren aangewezen om onder mijn leiding te werken, wilden aangrenzend aan een van de hoofdgebouwen een groot podium maken, waar Hitler zijn toespraken zou kunnen houden als hij in Berlijn was. Aangezien ik daar de noodzaak niet van inzag, schrapte ik het uit de tekeningen. ‘We hebben geen podium nodig om vliegtuigen te bouwen’, zei ik tegen hen. Hierom, en wegens andere vormen van ‘wangedrag’, belandde ik al spoedig in de rechtszaal. Maar mijn meerdere bij WeserFlug kwam mij te hulp door tegen Göring te zeggen: 'Als u Hillmann pakt, kunt u Tempelhof wel vergeten.’ Daarom werd ik vrijgelaten en kon ik de bouw van het vliegveld voltooien, min of meer zoals het er tot op heden nog uitziet."

"De oorlog was voorbij. Ik was 59 jaar oud, zonder werk, zonder mogelijkheid om schepen of vliegtuigen te bouwen. Mijn jeugd, met al zijn doeleinden en dromen, was gekomen en gegaan. Negen moeilijke naoorlogse jaren lang heb ik gezocht, voor ik in een stad een flink eind uit de buurt passend werk vond. Ik was toen al 68 en heb die baan behouden tot ik 81 werd."

"Toen ik nog buiten de stad werkte begon mijn vrouw systematisch de bijbel te bestuderen. In de weekends reisde ik naar huis om bij haar te zijn. Eens was ik een hele week thuis en kon ik meedoen met de studie die zij met Jehovah's Getuigen had. Het was heel interessant. Later, toen ik met werken opgehouden was, deed ik geregeld mee. Tijdens de studie kwam ik te weten dat Gods oorspronkelijke voornemen voor de mens was dat hij eeuwig zou leven en nooit oud zou worden. Het was opwindend te vernemen dat Gods koninkrijk dit oorspronkelijke voornemen spoedig ten uitvoer zal leggen. Bijbelse profetieën, zoals die in Openbaring 21: 4, zullen dan in vervulling gaan: 'En hij [God] zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.’
Langzaam maar zeker werd de bijbel, die ik tot dan toe als interessant maar louter historisch had beschouwd, een boek waarin ik geloof stelde. Ten slotte werd ik, toen ik al een eind in de tachtig was, als een getuige van Jehovah gedoopt. Niemand moet denken dat hij te oud is om over Jehovah te leren en zijn hoop op hem te vestigen. Het is de hoop die wij bezitten doordat wij weten dat wij in Gods nieuwe samenstel tot in alle eeuwigheid ouder kunnen worden en toch tot in alle eeuwigheid jong blijven."

Bron: Ontwaakt, 22 november 1981.
'Ontwaakt' is het blad op A4 formaat dat tezamen met de Wachttoren wereldwijd in een heleboel vertalingen wordt aangeboden van deur tot deur en onderweg. De titel van het artikel? Oud worden en toch jong blijven. Door Ontwaakt-correspondent in de Bondsrepubliek Duitsland.

Afbeelding

In de advertising branche noemt men dit soort artikelen ‘testimonial’. Zelfverzonnen verhaaltjes die de lezer moeten overtuigen van de waarheid van het aangeprezen product die door een professionele copywriter zijn opgeschreven. In advertenties wordt tenminste nog een al of niet gefingeerde naam vermeld van de getuigenis gevende persoon. In deze uitgave van Ontwaakt wordt de naam van de ‘correspondent’ weggelaten. Het artikel is geschreven om daarmee de doelgroep ‘ouderen’ te vermurwen een bijbel studie met een paar Getuigen van Jehovah op te starten.

Waarom is de naam van de correspondent weggelaten? Nogal wiedes. Er van uitgaande dat hij zelf Jehovah’s Getuige is, zou men makkelijk in 1981zijn naam kunnen achterhalen, waarmee men kon aantonen dat het allemaal uit de duim is gezogen. Ook kan de JG club niet verweten worden gelogen te hebben. Zij zullen zich verdedigen door te stellen dat het weliswaar een gefingeerd verhaal is, maar in werkelijkheid zo had kunnen plaatsvinden. Ik meen hiermee overduidelijk te hebben aangetoond dat de Organisatie van Jehovah’s Getuigen één grote oplichtersbende is, zoals gebruikelijk binnen door mensen bedachte religies. Propaganda nazi-minister Goebels heeft het voorbeeld gegeven.

List en bedrog.

Religies verdienen er geld mee en zijn er groot door geworden. God kan niet zonder geld.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. Fundamentalistisch suggestieve religie

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: In de advertising branche noemt men dit soort artikelen ‘testimonial’. Zelfverzonnen verhaaltjes die de lezer moeten overtuigen van de waarheid van het aangeprezen product die door een professionele copywriter zijn opgeschreven. In advertenties wordt tenminste nog een al of niet gefingeerde naam vermeld van de getuigenis gevende persoon. In deze uitgave van Ontwaakt wordt de naam van de ‘correspondent’ weggelaten. Het artikel is geschreven om daarmee de doelgroep ‘ouderen’ te vermurwen een bijbel studie met een paar Getuigen van Jehovah op te starten.
Ja! Alle artikels, foto's en tekeningen in de Jehovah drukwerken zijn compleet anoniem. Er is geen enkele mogelijkheid om eea te checken of de auteur om nadere uitleg te vragen. En dat is al jarenlang zo, alleszins zover ik weet. En ik lees Wachttoren en Ontwaakt! al zowat 40 jaar. Wat als ik nu s een artikeltje in Ontwaakt! zou willen plaatsen, hou zou dat in zijn werk gaan ? Ik ga dat zeker s aankaarten bij het volgende bezoek van een Broeder of Zuster. Nu ik me even net bedenk, op mij worden de laatste 10 jaren uitsluitend Zusters afgestuurd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Geen seks voor het huwelijk. Ook niet met condoom

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Nu ik me even net bedenk, op mij worden de laatste 10 jaren uitsluitend Zusters afgestuurd.
Zijn het steeds dezelfde Zusters aan de deur? Al geïnformeerd of zij beschikbaar zijn voor een eventueel huwelijk? Want seks voor het huwelijk is ten strengste verboden. En overspel komt niet vaak voor bij de club.

Ik kende een aardige knaap van 22 jaar die timmerman en kleine zelfstandige was. Hij viel op grote borsten en kreeg de kans van zijn leven toen een leuke Surinaamse Jehovah's Getuige van tegen de 50 met flinke tieten, gescheiden was. Dat verloven en trouwen ging razendsnel in zijn werk en had maar één doel. Toen wij vrienden werden vertelde hij mij eens: "Hans, ik wist toen van niks. Ik heb de hele nacht liggen neuken." Ik begreep dat. Hij had een heleboel beurten in te halen.

Hij zal nu 30 zijn en zij 58. Ik weet wel dat zij elke dag aan het sporten was. En ach, zolang die borsten nog op zijn plaats blijven . . . viert de wellust hoogtij nachten.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op di mar 24, 2015 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen en de uitleg over geesten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Geesten
Geesten. God is voor mensenogen onzichtbaar (Ex 33:20; Jo 1:18; 1Ti 1:17), en hij is levend en oefent in het gehele universum onovertroffen kracht uit (2Kor 3:3; Jes 40:25-31). Christus Jezus zei: „God is een Geest [Pneu´ma].” De apostel Paulus schreef: „Jehovah nu is de Geest” (Jo 4:24; 2Kor 3:17, 18). De op Christus als fundament-hoeksteen gebouwde tempel is „een plaats waarin God door geest woont”. — Ef 2:22.

Dit betekent niet dat God een onpersoonlijke, lichaamloze kracht zoals de wind is. De Schrift getuigt onmiskenbaar dat hij een persoon is. Hij heeft ook een plaats waar hij verblijf houdt, zodat Christus kon zeggen dat hij zou ’heengaan tot zijn Vader’, en wel om „ten behoeve van ons voor de persoon van God [lett.: „het aangezicht van God”] te verschijnen”. — Jo 16:28; Heb 9:24; vgl. 1Kon 8:43; Ps 11:4; 113:5, 6; zie JEHOVAH (De Persoon die door de naam wordt geïdentificeerd).
Vraag: wat en waar is Gods verblijfplaats eigenlijk? Was die niet overal? God heeft een lichaam wordt ons hier verteld. Hij is dan blijkbaar een materiële, wis en waarachtig zichtbare god. OK! Bovenstaande ‘waarheden’ zijn ontstaan uit de gezamenlijke gecoördineerde hersencellen van een stelletje opperhoofden uit Brooklyn, alwaar het hol van de organisatie van Jehovah’s Getuigen is gevestigd. De teksten komen uit een van de ‘INZICHT’ boeken van de aan de heilige geest van God gerelateerde Organisatie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

HOOFDPRIJS. Wanneer? Na je dood. Probeer dat je maar te herinneren!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jehovah’s Getuigen zijn uit dezelfde soort sukkels gesneden als de groep geestelijk onrijpe mensen die maandelijks een Staatslot kopen in de hoopvolle verwachting een grote prijs te zullen binnenhalen. Met dit verschil dat Jehovah’s Getuigen 100% maal dommer zijn, omdat de kans op een mogelijke prijs – uitsluitend de HOOFDPRIJS - pas bepaald zal worden na hun dood.

De kans op winst in de Staatsloterij is daarom miljoenen maal groter dan de verwachte hoofdprijs na de dood, begrijpt een ieder die nuchter is met een gezond verstand. Voor wie het nog niet weet onder de Getuigen: de doden hebben geen herinnering en zijn zich nergens van bewust (uit de bijbel). Alleen een enorme klootzak vergokt zijn leven in dienst van de indoctrinatie uit Brooklyn, het mysterieuze fundamentalistisch religieuze hoofdkwartier van de Organisatie van de Jehovah’s Getuigen die nooit openheid van zaken geeft over haar jaarlijkse financiële reilen en zeilen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: HOOFDPRIJS. Wanneer? Na je dood. Probeer dat je maar te herinneren!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Brooklyn, het mysterieuze fundamentalistisch religieuze hoofdkwartier van de Organisatie van de Jehovah’s Getuigen die nooit openheid van zaken geeft over haar jaarlijkse financiële reilen en zeilen.
Ik ken de Getuigen als uiterst minzame en beleefde lui uit wiens mond nooit een onvertogen woord zal komen. Behalve als je zulke heel concrete zaken navraagt als hoe zit dat met de financiële structuur daar in Brooklyn ? Dat is m.i. een vraag zoals een ander maar als je daar over begint worden ze vijandig en bits. Wat ik vreemd vind: als je lid bent van een of andere club zou je toch graag willen weten wat er met je bijdragen gebeurt dacht ik zo ? Maar om een onpeilbare reden interesseert dat de individuele Getuigen geen moer en je mag daar niet naar informeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

666 is het getal van het Beest en heeft met islam te maken

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Het was 1870 en dat einde van de wereld zou - naar ik mij herinner gelezen te hebben - al plaatsvinden in 1874. Zo'n aanbieding in het ware geloof leverde hem direct een hoop volgelingen op. Want wie wilde er nu niet gered worden?
Zou het dan niet beter zijn dat de Wijzen uit Brooklyn dat trucje opnieuw uithalen en bijv. zeggen dat het Einde zal komen pakweg 2025 ? Dat zou het succes van de Organisatie kunnen doen toenemen. Want laat ons eerlijk zijn, het gaat er niet goed mee. Zonder het van ouder op kind overgeleverde lidmaatschap zou er niet veel van overblijven.
In het begin zijn kardinale fouten gemaakt met goed bedoelde leugens. De Organisatie durft nog steeds met het succes van 1914 te schermen. Toen zou de wereld (pas echt) vergaan. Nou ja, het leek erop. Dus dat had de Organisatie, die onder leiding van de Heilige Geest stond, toch wel goed ingeschat. Het einde was niet verkeerd ingeschat, maar werd uitgesteld. [icon_lol.gif]

Verbrande vingers
1940 kwam dichter in de buurt van het einde, alhoewel aan dat jaartal het hoofdkwartier van het voorspellingscentrum te New York zijn vingers niet meer ging branden. Men had, zou ik zo zeggen, al teveel blaren opgelopen van het brandende verlangen naar het einde van de wereld en eindelijk zijn lesje geleerd. Volgens mij hebben de ezels in Brooklyn zich, vanaf de oprichting in 1870, wel vele malen aan dezelfde steen gestoten. Te beginnen in 1874, vervolgens kwamen 1914, 1915, 1918, 1925 en 1975 aan de beurt. Al deze blijde verwachtingen hadden ten doel het geluk van de Getuigen te garanderen en in eeuwige verzekerde bewaring te stellen. Ik noem het eenvoudig gezegd, de kluit belazeren. Net als bij de moslims gingen Jehovah's Getuigen niks meer doen in afwachting van wat komen ging door middel van de voorspelde wil van God. Achterlijk zooitje ontoerekeningsvatbare sekte leden. Aanhangers van een stel oude mannen in Brooklyn die menen de waarheid en wijsheid van God voor het zeggen te hebben. Aardige mensen die JG's, net als zovele moslim buren, maar wel knettergek gestoord tussen de oren.

Kennismaking met het Duitse volk
1914 was het begin van de verschrikkelijke weerzinwekkende nutteloze Eerste Wereldoorlog met als grote onverantwoordelijk geesteszieke gestoorde gek en instigator van de waanzin, de Duitse keizer Wilhelm die - ja hoor, lang leve de tolerantie - na de oorlog gastvrij onderdak is verleend door de Nederlandse regering. En het domme egocentrische Nederlandse klootjesvolk accepteerde dat. Immers, Nederland was de verschrikkingen van die oorlog gespaard gebleven. Pech voor het domme kleivolk dat in 1940 pas goed met de Duitsers, het erudiete gedisciplineerde Germaanse kankervolk, kennis mocht maken.

Succes
Nadat het ijzeren gordijn gesmolten was, boekten de Jehovah's Getuigen enorme successen in de voormalige Sovjet Unie en dus ook zijn vazal staten. Het geloof in God was daar al die tijd aan de hoogste boom gehangen, en nu was het tijd de vruchten te plukken. Vreemd, normaal vallen rijpe vruchten vanzelf naar beneden. Ach, de leergierige mens kan nu eenmaal niet zonder boekjes of anderszins informatie die antwoord geven op vragen over lastige onderwerpen. Moslims uitgezonderd. Want uitzonderingen zullen er altijd blijven.

Kennis is macht
Waar moslims gemiddeld geen nota hebben over wat er in de koran staat, zijn Jehovah's Getuigen heer en meester over de inhoud en kennis van de bijbel. En omdat zij die informatie als domme mens klakkeloos zonder ooit maar één lastige vraag consumeren, mag je gerust stellen dat zij net zoals moslims ordinaire heidenen zijn. Een gedrukt boek als heilig beschouwen, hoe verzin je zoiets. Zij hebben - heel triest - zelf niets verzonnen. Dat heeft in 1870, de afvallige bij de Zevende Dag Adventisten, T.C. Russell al gedaan.

'Gezonde' Jezus gekte
Zoals Jezus volgelingen had, zo lukte dit ook bij het Vrij Metselaarslid T.C. Russell, de bedenker en oprichter van de organisatie van Jehovah's Getuigen. Een keurig in het gareel van de Amerikaanse discipline bewegende nieuwe frisse 'gezonde' Jezus-gekte ontstond, die zich dagelijks onderscheidt van de islam door zijn vredelievende en geweldloze karakter en zich voorlopig niet meer aan voorspellen waagt. Staan er dan geen voorspellingen in de bijbel? Jazeker wel! Joden lustten daar enorm veel pap van. Lees Daniël er maar op na. Ach, ach, De JG club wilde zo graag het joodse geloof overtreffen . . . Mij rest slechts een zin:

Jehovah's Getuigen zijn zielige niet benijdenswaardige mensen, net zoals de rest van de wereldbevolking.

Voor een lijst van het einde der tijden voorspellers, ook onder de moslims, zie:

Lijst van voorspellingen einde van de wereld

Syrië als het einde der tijden

Grappig, maar niet helemaal misplaatst. Paus Innocentius III meende dat de wereld 666 jaar (het getal van het Beest) na het ontstaan van de islam ten einde zou komen.

Voor vragen over God: Organisatie van Jehovah's Getuigen.
Voor alle vragen over Organisatie van Jehovah's Getuigen: Hans van de Mortel
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 666 is het getal van het Beest en heeft met islam te maken

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:[Kennismaking met het Duitse volk
1914 was het begin van de verschrikkelijke weerzinwekkende nutteloze Eerste Wereldoorlog met als grote onverantwoordelijk geesteszieke gestoorde gek en instigator van de waanzin, de Duitse keizer Wilhelm die - ja hoor, lang leve de tolerantie - na de oorlog gastvrij onderdak is verleend door de Nederlandse regering. En het domme egocentrische Nederlandse klootjesvolk accepteerde dat. Immers, Nederland was de verschrikkingen van die oorlog gespaard gebleven. Pech voor het domme kleivolk dat in 1940 pas goed met de Duitsers, het erudiete gedisciplineerde Germaanse kankervolk, kennis mocht maken.
Nederland is nu heden ten dage heel wat gastvrijer voor asielzoekers dan in 1914. Om de Duitsers niet voor het hoofd te stoten werden Belgische vluchtelingen als vee behandeld . Gevluchte Belgische militairen van de veldslagen bij Luik en Antwerpen werden zelfs in heuse concentratiekampen opgesloten helemaal tot het einde van de oorlog. Honderden zijn daar door ziekte en ontbering omgekomen. Een stuk Nederlandse geschiedenis dat niet zo fraai is.
Gelukkig acht ik de huidige Hollanders daar niet voor verantwoordelijk [icon_lol.gif] . Itt tot bepaalde negroïde types die nu nog last hebben van de VOC mentaliteit en zwarte Piet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Pilgrim »

Zwangere Jehova weigert bloedtransfusie en sterft

Di 07 apr 2015

Sydney - Artsen zagen een hoogzwangere vrouw en haar ongeboren kindje voor hun ogen sterven omdat de moeder in spé vanwege haar geloofsovertuiging een bloedtransfusie weigerde.

De 28-jarige Australische vrouw was bijna zeven maanden zwanger toen ze werd gediagnosticeerd met acute leukemie. Zwangere vrouwen met deze vorm van kanker hebben met de juiste behandeling over het algemeen goede kansen, net als de foetus.

'Ethische kwestie'

De vrouw, een Jehovah's getuige, zou bevallen via een keizersnede en daarna beginnen met chemotherapie. In beide gevallen zou een bloedtransfusie nodig zijn, die de patiënt wegens religieuze redenen weigerde. Jehova's Getuigen hanteren een honderd procent strikte interpretatie van de bijbeltekst 'Gij zult u onthouden van bloed' en verwerpen daarom het toedienen van bloed(producten).

De moeder én haar ongeboren kindje stierven kort nadat de vrouw een beroerte en orgaanfalen ontwikkelde.

''Het niet toedienen van bloed heeft ongetwijfeld bijgedragen aan de dood van moeder en kind, maar dit is een zeer ethische kwestie. In Australië heeft de moeder het recht om een beslissing voor haarzelf én de foetus te nemen. De meeste moeders kiezen wat het beste is voor hun kindje, maar in dit geval is dat dus niet gebeurd. Deze twee vermijdbare sterfgevallen hebben ons zeer aangegrepen'', schrijven de behandelend artsen in een rapport.

BRON
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Zwangere Jehova weigert bloedtransfusie en sterft

Di 07 apr 2015
We sterven allemaal! Maar dit is regelrechte zelfmoord. En zelfmoord keurt het hoofdkwartier van de Jehovah's Getuigen vanuit Brooklyn af. Tegenstrijdigheden en list en bedrog zijn de Jehovah's Getuigen niet vreemd. Niet goed, geld terug. Bij de Getuigen bestaat geen dwang, maar niet heus. Het is een en al geestelijke dwang. Indoctrinatie heet zoiets.

Armageddon als goddelijke oplossing
Maar het geeft niet als u sterft. Tenslotte maakt Jezus na Armageddon alle doden weer wakker. Uit de as of uit het graf. God en zijn zoon Jezus zijn tot alles in staat. Althans volgens zwaar in deze materie gelovige godsdienstdwazen, waartoe - vanzelfsprekend - Jehovah's Getuigen en mohammedanen behoren. Iedere eerder gestorven mens, voor de aanwezigheid van Armageddon, heeft recht op eeuwig leven. Jawel, ook de mohammedaan. Kijk eens aan! De persoon in kwestie hoeft nog maar één ding te doen. De Jehovah's Getuigen erkennen als de ware vertegenwoordigers van god JHWH (Jehowah) op aarde. Het zijn de Getuigen waaraan geen mens kan ontkomen, die eeuwig leven voor ogen staat. Ook de uit het graf herrezen moslim zal zich moeten onderwerpen aan de bijbelstudie van de Getuigen. Jawel, de grote jammerlijke mislukking van hun bekeringsdrift voordat Armageddon van zich liet spreken, zal nu bij de hernieuwde komst van Jezus, volop weer ter hand worden genomen. U heeft uw eigen geloof? Jammer, maar dat telt niet meer. Nu zijn de Jehovah's Getuigen de baas. Want de God van de joden heeft in een vroeger stadium al bepaald, na ampel overleg met zijn enige zoon (een dochter had God niet) dat de eigen richtingbepaling van T.C. Russell, de oprichter van de JG-club, als enige echte waarheid inzake de kennis van God gold en dus nog steeds van kracht is. Specifiek na Armageddon.

Overgeleverd aan de Jehovah's Getuigen
Dames en heren van na de ramp met Armageddon, maakt u geen zorgen! De Jehovah's Getuigen weten u te vinden om u alle karakter eigenschappen van God bij te brengen. God behoedde u dat u niet voor het eindexamen zult slagen, want u krijgt geen herkansing meer. Mensen die uit de massa graven en as verrezen zijn hebben het recht de VERPLICHT aangeboden diensten van de Jehovah's Getuigen te weigeren. Zij zullen dan automatisch, alsof er nooit iets gebeurd is, weer terug naar hun vorige toestand worden gebracht. Want zo heeft God het beschikt. Het staat allemaal in de krant, of eigenlijk in het blaadje uit Brooklyn: De Wachttoren.

TIP
Bereid u vast voor op Armageddon! Je weet nooit wanneer hij komt, want zo heeft Jezus zijn paar apostelen onderwezen. Het maakt het voor u een stuk gemakkelijker na uw dood. Bel de Jehovah's Getuigen. Alle consulten zijn gratis. In het paradijs heerst geen geld (meer). Zonder de kennis van de Jehovah's Getuigen is het onmogelijk voor een normaal mens om de bijbel te begrijpen. Tenminste, zo heb ik dat geleerd. Knoop dit vooral goed in uw oren wanneer u voornemens bent deel te nemen aan het eeuwige leven op aarde. Niet te verwarren met het geile oversekste bordeel paradijs volgens de achterlijke heidense bekrompen sadistische achterstandsreligie islam dat zal plaats vinden ergens in de ruimte van de gemasturbeerde fantasie van de mohammedaan.

P.S.
Het enige dat JHWH (Jehowah) de god van de bijbel (Thora en Nieuwe Testament) verboden heeft ten aanzien van bloed, is dat dit niet geconsumeerd mag worden. Een bloedtransfusie eet je niet, je zuivert slechts je bloed dat in gebreke is. God is rechtvaardig, de leer van de Jehovah's Getuigen gaat mank aan de hersenspinsels van een club oude geestelijk zieke mannen vanuit Brooklyn in de VS.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Het enige dat JHWH (Jehowah) de god van de bijbel (Thora en Nieuwe Testament) verboden heeft ten aanzien van bloed, is dat dit niet geconsumeerd mag worden. Een bloedtransfusie eet je niet, je zuivert slechts je bloed dat in gebreke is. God is rechtvaardig, de leer van de Jehovah's Getuigen gaat mank aan de hersenspinsels van een club oude geestelijk zieke mannen vanuit Brooklyn in de VS.
Ik zie daar geen probleem in, je mag toch een medische behandeling weigeren zeker als je daar geen zin in hebt om welke reden dan ook ? Er zijn zoveel lui die puur voor de fun allerlei gevaarlijke sporten beoefenen of achterlijke exotische landen gaan bezoeken en dat vindt iedereen ook maar normaal.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Ook een religie met rituelen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Het enige dat JHWH (Jehowah) de god van de bijbel (Thora en Nieuwe Testament) verboden heeft ten aanzien van bloed, is dat dit niet geconsumeerd mag worden. Een bloedtransfusie eet je niet, je zuivert slechts je bloed dat in gebreke is. God is rechtvaardig, de leer van de Jehovah's Getuigen gaat mank aan de hersenspinsels van een club oude geestelijk zieke mannen vanuit Brooklyn in de VS.
Ik zie daar geen probleem in, je mag toch een medische behandeling weigeren zeker als je daar geen zin in hebt om welke reden dan ook ? Er zijn zoveel lui die puur voor de fun allerlei gevaarlijke sporten beoefenen of achterlijke exotische landen gaan bezoeken en dat vindt iedereen ook maar normaal.
Zoals je het stelt heb je gelijk. Ik verdenk jou er echter van dat je om de hete brij heen wilt draaien. Als jij of ik een bloedtransfusie weigert is daar niks mis mee. Zoiets bepaal je zelf. Inderdaad. Maar met de kennis van nu van de Jehovah's Getuige, en niet met de kennis van mij, heeft God een bloedtransfusie verboden. Ik herhaal verboden. Want DAT is wat de Jehovah's geleerd wordt. Dat een bloedtransfusie een risicovolle aangelegenheid is en derhalve ook door mij ontraden wordt, heeft niets met het waanzinnige geloof van de JG's te maken. De medische staf onder de JG's hebben al een tijd geleden een veel beter alternatief bedacht - zelfs geschikt bij hart transplantaties - waarbij geen bloedtransfusie meer nodig is. Ik noem dit een geluk bij een ongeluk. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er hier om dat zij ervan uitgaan dat een bloedtransfusie door hun god Jehowah VERBODEN is. Krijg ik nou gelijk of niet? Want God heeft namelijk nog nooit wat verboden. Zelfs de bijbel volgens veteraan Mozes onthult niets over God die een bloedtransfusie verbiedt. Ik herhaal: het eten van bloed was verboden. Voor de joden welteverstaan. Want christenen bestonden er toen nog niet, net zo min als muzelmannen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Verstand van lekker geloof.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het wetenschappelijk principe zegt dat er geen effect is zonder oorzaak. Waarmee gelijk het geloof in de evolutietheorie onderuit is gehaald. Want niemand heeft een verklaring voor de oorzaak. De tegenpartij, die net zo hard gelooft, heeft tenminste nog een verklaring uit de hoge hoed weten te toveren: God. Dat woordbegrip wordt gerechtvaardigd en klip en klaar uitgelegd aan de hand van een geloofsboek, genoemd Bijbel. Daarin opgetekend staat wie de oorzaak echt gezien heeft. Dat was ene Mozes, waarmee ook deze discussie wetenschappelijk afgerond is.

Alleen Hans respecteerde God
Dat hemel en aarde in zes dagen door God bewerkstelligd waren, geloofde alleen Hans van de Mortel ten tijde van zijn succes bij de Jehovah’s Getuigen. En dat was tegen de stelling in, die had postgevat in het hoofdkwartier van de Jehovah's Getuigen in Brooklyn te New York. De religieuze geloofstoppers wijzigden eigenmachtig de zes scheppingsdagen van God in 1000 jaren, zonder daar met God over van gedachten te wisselen. Was dat logisch geredeneerd van mij? Verdraaid nog aan toe wel. Immers, voor God is niets onmogelijk. Logisch toch? En wie ben ik om God tegen te spreken? Wie heilig in de heilige Koran gelooft, aanvaardt automatisch alle onzin die erin staat. Hetzelfde geldt als vanzelfsprekend voor de Jehovah's Getuigen die allen fundamentalistisch zijn, ook al zijn velen zich daar niet van bewust.

Was God snel moe?
Het laffe achterbakse van de leiding van de Jehovah's Getuigen is, dat deze machthebbers over de Getuigen een uitspraak van de apostel Petrus - de man met het opvliegende karakter - gebruikte om voor het eigen karretje te spannen. Het karretje van het ongeloof in God betreffende de zes scheppingsdagen en het feit dat God moe geworden was en het daarom hoog tijd werd om op de zevende dag te gaan rusten. God was oud en uitgeput, een hartkwaal lag op de loer. Brooklyn verwijst met zijn getuigenis à charge tegen God, naar 2-Petrus 3:8. Petrus is de mening toegedaan dat bij God één dag als duizend jaar is en dat God helemaal niet moe was om langer over de schepping te doen. Natuurlijk kon God desnoods alles in één oerknal voor elkaar krijgen, maar Hij wilde zijn schepping begrijpelijk maken voor de mens met daaraan verbonden de werkweek en de rustdag. God had het beste voor met de mens. Heeft Petrus met zijn uitspraak, willens en wetens, het spierballen effect van God willen reduceren tot het optreden van een plaatsvervangende kermis dilettant? Dezelfde kwats van Petrus geldt voor de meeste van ons. "Goh, wat gaat de tijd toch snel, voor mij is één dag als een heel jaar." de relativeer kunst is de mens niet vreemd. En al die klootzakken onder de Jehovah's Getuigen slikken deze onzin als zoete koek met een hoog waarheidsgehalte. Behalve ik dan. Vandaar dat mister Brooklyn mij knap de keel begon uit te hangen en het tijd was om een hoger peil op te zoeken. Mijn eigen peil met een eigen peilstok.

Jehovah's Getuigen zijn slecht gelovige sukkels die menen langer te kunnen leven dan strikt noodzakelijk.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ha die Jehovah's Getuigen!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Niet discrimineren! Je wilt de zich superieur wanende Jehovah's Getuigen toch niet uitsluiten?
Ik kan me natuurlijk vergissen omdat ik het niet van binnenuit heb meegemaakt, maar ik heb nooit het idee gehad in de omgang met Getuigen dat ze zich persoonlijk superieur aan mij voelden.
Dit valt mij nu als tegenvallende uitzondering erg tegen van jou. Vergissen is menselijk, maar ik schat jou toch wel een paar levels hoger in dan gelet op jouw uitermate naïeve reactie vanwege jouw o zo aangename prettige ervaring met deze door de wol geslepen figuren uit de trukendoos van de historische bedenker van al deze rommel en achterbaksheid: T.C. Russell.

Afbeelding

Als oprecht bescheiden prediker van het woord Gods verontschuldigde ik mij meestal aan de deur met: "Neemt u mij niet kwalijk dat ik u stoor . . ." Toen ik hier een keer in de zaal openlijk voor uitkwam middels het opsteken van mijn hand, werd ik hierop tot mijn onsteltenisse verbazing teruggefloten door een Ouderling. Een Jehovah's Getuige hoeft zich niet te verontschuldigen. En wat het afgebeelde boekje betreft, Rob Gwosdz was een gewezen Belgische Ouderling – hij is nog altijd een fervent JG-lid - die 'alles' van de leer der Jehovah's Getuigen en . . . van de islamitische klungelaars afwist. Een zeer aangename persoonlijkheid waar geen speld was tussen te krijgen. Wij leerden elkaar kennen toen ik mij nog fundamentalistisch in de strijd wierp voor mijn afgod Jehowah. Toen ik de ene na de andere kritische aanval lanceerde op de belabberde onlogische vooruitzichten van het genootschap, die steevast vanuit de burelen in Brooklyn te New York werden gelanceerd, bleef broeder Gwosdz de allervriendelijkste en mij tegemoetkomende mens op aarde, overeenkomstig de leringen van assistent god Jezus.

Volgens Rob, die graag boekjes over de sekte van JG’s schreef, waren JG’s fundamentalistisch in hun leer en geloof. Daar is niks mis mee. Behalve dan dat je daarmee je geestelijke doodvonnis hebt getekend. Zelf kritisch nadenken is er dan niet meer bij. Ach die Rob, hij dacht zo veel, behalve in de goede richting, de richting van de gezonde twijfel. Alhoewel, hij ook wel indirect toegaf, dat jezelf 'heilig' verklaren door van de symbolen (matses en wijn) te nemen op de Gedachtenisviering van het overlijden van Jezus, geen garantie was voor een jaarlijkse herhaling. Immers, hij vertelde mij dat er Getuigen waren die het ene jaar wel namen en het andere jaar weer niet. Als ware Getuige had Rob hier niet aan mogen twijfelen. Hij had, in de lijn van de goedpraterijen na het echec van het weer niet uitkomen van een einde aarde-voorspelling, kunnen zeggen dat het hier het voortschrijdende licht van de Heilige geest betrof die ingreep in het menselijk falen. Je kunt de Jehovah's Getuigen het best omschrijven als een eersteklas slap ouwehoeren clubje. Als ex-getuige schaam ik mij daar niet voor. Slap lullen is best vermakelijk en ontspannend.

Jehovah's Getuigen zijn vriendelijk in hun superieur geachte waandenkbeelden aangaande de kennis van God. Geen mens is in staat de bijbel te begrijpen zonder de hulp van een van hen. Hans van de Mortel waande zich altijd een hele Piet onder de tekort schietende mensen in hun geloofsbelijdenis naar het woord van Jezus Christus. Desalniettemin verbleef hij constant in de ruimte waar vredelievendheid en vriendelijkheid overheerste: de enge beperkte speelruimte conform de suggestieve tekstformuleringen in de Wachttoren die hij overigens nooit las, laat staan in zich opnam. Hans van de Mortel kwam tot inkeer.

Hoe? Door weer zichzelf te worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ha die Jehovah's Getuigen!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Dit valt mij nu als tegenvallende uitzondering erg tegen van jou. Vergissen is menselijk, maar ik schat jou toch wel een paar levels hoger in dan gelet op jouw uitermate naïeve reactie vanwege jouw o zo aangename prettige ervaring met deze door de wol geslepen figuren uit de trukendoos van de historische bedenker van al deze rommel en achterbaksheid: T.C. Russell.
Ik heb dan ook direct gezegd dat ik mij KAN vergissen [icon_lol.gif] . Ik had en heb stellig de indruk dat de Getuigen echt lol beleven aan hun godsdienstige hobby-jij toch ook, anders was je toch niet 12 jaar bij de club gebleven?-en mij hebben ze nooit een haar gekrenkt dus ik heb er geen problemen mee. Hoe het er IN de club zelf aan toe gaat weet ik niet natuurlijk en dat zijn ook mijn zaken niet. L. verbood mij ten stelligste om ooit naar een van hun evenementen mee te gaan en uit respect en affectie voor haar deed ik dat dan ook niet.
Ik ben nooit grimmige, of constant verongelijkte, of zich beledigd voelende Getuigen tegen gekomen, dit in schril contrast tot moslims met sjagrijnige smoelwerken of katholieken die zich eigenlijk schamen dat ze naar de kerk gaan.

Dat hun profeet Russell niet zuiver op de graat was weet ik wel. En de getuigen zelf ook heb ik de indruk. Waar andere gelovigen in zwijm vallen van adoratie voor Jezus, Boeddha of Mohammed hoor je bij de getuigen zelden iets over Russell. In de zin van wat niet weet niet deert.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Pittbulls onder gezag van Bethel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Ik heb dan ook direct gezegd dat ik mij KAN vergissen [icon_lol.gif] .
Jehovah's Getuigen zijn gecastreerde Pittbulls die - inderdaad - niet agressief bijten zoals gebruikelijk bij aanhangers van de achterlijke perverse achterstandsreligie islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Pittbulls onder gezag van Bethel

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Jehovah's Getuigen zijn gecastreerde Pittbulls die - inderdaad - niet agressief bijten zoals gebruikelijk bij aanhangers van de achterlijke perverse achterstandsreligie islam.
K Heb ze deze ochtend nog aan de deur gehad. Een dame die al jaar en dag elke maand met Wachttoren en Ontwaakt! komt, telkens vergezeld door een andere, een nieuwe. In opleiding neem ik maar aan. Eigenlijk is het echt ontroerend hoe die eerste telkens maar opnieuw een praatje met mij begint, de Wachttoren op een bepaalde bladzijde opengeslagen. Ze WEET ondertussen dat de kans dat ik lid van de club nihil is en toch blijft ze komen. Zoals de alcoholist die elke dag voor een gesloten cafédeur staat waar een bordje hangt VANDAAG GEEN BIER. KOM MORGEN TERUG.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Manon »

Hier is het echt al lang geleden dat ze nog geweest zijn.
Er was een periode dat een bepaald gezin (papa en de kindjes) jaarlijks langs kwamen, tot ik hen de laatste keer zei dat ik het zo sneu vond dat ze al die boekjes moesten aankopen en dat hij me er dus eentje mocht geven. Ze moesten ze niet kopen zei hij, maar ik vrees dat mijn vraag te risicovol was voor de kinderoortjes en ik heb ze dus niet meer teruggezien.

Maar wat vond ik vanmorgen op FB? een artikel dat de "Wachttoren" failliet zou gaan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vrijwilligerswerk voor god Jêhowáh

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef:Hier is het echt al lang geleden dat ze nog geweest zijn.
Er was een periode dat een bepaald gezin (papa en de kindjes) jaarlijks langs kwamen, tot ik hen de laatste keer zei dat ik het zo sneu vond dat ze al die boekjes moesten aankopen en dat hij me er dus eentje mocht geven. Ze moesten ze niet kopen zei hij, maar ik vrees dat mijn vraag te risicovol was voor de kinderoortjes en ik heb ze dus niet meer teruggezien.
Iedere Jehovah's Getuige geeft aan hoeveel tijdschriften hij of zij wil hebben om te verspreiden in de dienst op staat of langs de deuren aan huis. Dat is nu elke maand. Er bleven altijd behoorlijk wat tijdschriften over, dat ik mij herinner. In de zaal worden die nog een tijd bewaard en dan weggegooid (?) of bij het oud-papier gezet. Echter, dit laatste lijkt mij onwaarschijnlijk. Het is anti-reclame voor God. Hoe dan ook, de tijdschriften hoeven niet aangekocht te worden.

De kracht van de Organisatie zit gelegen in het feit dat je vrijwillig aan God kunt geven.

Want God zit nu eenmaal altijd om geld verlegen.

Geen aanhanger van de historische woestijnvlerk Mohammed wordt gedwongen tot haat en moord, wel wordt hij en zij aangespoord. Vandaar het succes van de haatreligie islam, waar uit vrije overtuiging moord en doodslag ten faveure van de eer van Allah wordt bedreven. Niet dat het vroeger anders was onder de christenen, maar dat is lang verleden tijd. Moslims zijn namelijk zo onaangepast weerzinwekkend heidens achterlijk, dat uitsluitend in islam moord en doodslag en haat tegen andersdenkenden bedreven wordt vanuit hun psychisch gestoord heidens woestijngeloof anno nu. Ayatolla’s, moefties, imams, kaliefen, mahdies of mollah’s staan hier borg voor.

Door de doop ben je afhankelijk van Brooklyn geworden.

De Wachttoren verschijnt in 168 talen.
Een ieder kan zodoende kennis kan nemen van Gods wil. Hoe anders is het gesteld met het primitieve armzalige bekrompen achterlijke heidense woestijn afvalproduct Koran. Arabisch is de heilige taal van de heilige god van heilige Mohammed. Vandaar de ongeëvenaarde trieste teloorgang van de islam die steeds verder wegzakt in het moeras van hulpeloosheid.

Moslims zijn anderhalf miljard in getal zijn, maar begrijpen niet waarom zij tot de verschoppelingen van Allah behoren, in tegenstelling tot Jehovah’s Getuigen (zeven en een half miljoen) van wie niet één asielzoekende vluchteling uit Syrié of Afrika bekend is. Ik weet ervan. Jehovah's Getuigen helpen elkaar en anderen, die gaan niet op zoek voor eigen gewin. Het is een order uit Bethel Brooklyn, het hoofdkwartier van de kwartiermakers van God.
Maar wat vond ik vanmorgen op FB? een artikel dat de "Wachttoren" failliet zou gaan?
Goed bewaren dat artikel! Misschien dat het je eens zal overtuigen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrijwilligerswerk voor god Jêhowáh

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Jehovah's Getuigen helpen elkaar en anderen, die gaan niet op zoek voor eigen gewin.
Dat klopt. Je zou kunnen zeggen dat de JG eerder een soort sociale organisatie is dan een godsdienstige.
Bij de moslims heb je dat niet: de oliesjeiks in hun gouden badkuipen laten hun Islamitische broeders bij bosjes afslachten, verhongeren of verzuipen. Dat deert hen niet.
De katholieken zijn de geksten: die helpen iedereen, zolang hij/zij maar niet katholiek is. [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Getuigen van Sociale Dienst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: De katholieken zijn de geksten: die helpen iedereen, zolang hij/zij maar niet katholiek is. [icon_lol.gif]
:roll:
Trouwens, de Getuigen helpen eerst hun eigen mensen, maar direct daarna ook een ieder die in nood verkeert als gevolg van een ramp. Belachelijk om daarbij ook maar enigszins aan moslims te denken die hun niet moslimachtige medemens zouden helpen. Hoe vaak worden niet zieke Palestijnen, die een onmiddellijke operatie moeten ondergaan, geholpen in Jeruzalem of tel Aviv? Andersom is vragen om levensbeëindiging.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het verschil tussen juiste keuzes maken en de Vrije Wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Uit het archief van een godsdienstwaanzinnige dwaas.

Afbeelding

Eigen beslissing en honderd procent beredeneerd!

Dan kun je ook weer beslissen om eruit te gaan. Hoezo dat? Omdat je nooit en te nimmer je geheugen hebt verloren wat de reden was en waarom je de bijbel wilde bestuderen. Maar . . . wie geïndoctrineerd is, omvergeluld en in de val van de hebzuchtige zieltjeswinnaars vanuit de organisatie van Jehovah's Getuigen is gestonken, is reddeloos verloren. De enige kans om daaraan te ontsnappen is wanneer de Jehovah's Getuige eruit gegooid wordt wegens wangedrag.

De ouderlingen hebben kosten noch moeite gespaard om mij bij de club te houden - ter info: Club Gemeente Watergraafsmeer, Amsterdam. Ik was - nu even wat tromgeroffel op mijn borst - de BESTE van de klas. Ach, zo moeilijk was dat niet. Gewoon je best blijven doen voor God vanuit een niet nader te definiëren overtuiging. En wie wil dat nu niet? Geen lastige vragen stellen, gewoon in zee gaan met de grootste Almacht aller tijden. Ik kon als het ware lezen en schrijven met God. Wij begrepen elkaar. Tenminste, ik begreep hem. Of hij mij begreep is nog maar de vraag en zal altijd wel in het duister gehuld blijven. Een god reageert namelijk nooit, ondanks dat ik dagelijks aan hem dacht en hem toesprak. Misschien had ik vooraf eerst een afspraak moeten maken met God. Dat zal het zijn, God heeft het toch veel te druk met al die moslims om hen op de rails te krijgen.

Ik praatte met God. Een heerlijk zelfbevredigend gevoel. Probeer het eens! Dat ik in mijzelf sprak, besefte ik pas veel later. Tot ik er genoeg van had. Dat was niet Gods schuld, maar dat kwam door het gezeik van de Ouderlingen die mij ergens toch wel verdacht vonden en nooit als een volwassen getuige aanvaarden. Waarom niet? Waarschijnlijk vanwege mijn succes in de markt, ondanks dat ik nooit de Wachttoren bestudeerde. Dat zal het zijn. Het nooit bestuderen van de Wachttoren en dan toch zoveel geïnteresseerden betrekken bij het Genootschap van God. Dat was verdacht en kon mogelijk leiden tot een ontsporing uit de rails zoals ooit door T.C. Russell aangelegd vanuit het duister in zijn autoritaire godsdienstwaanzinnige eigenzinnige brein. En die huichelachtige krengen wisten dat. Let wel, ik heb ook een enkele goede ouderling gekend, maar de meeste deugen niet, daar mankeert duidelijk wat aan. Het waren een soort nazi's die niets kwaads deden. De goede voormalige Ouderling bleef mij vriendelijk bejegenen en groeten terwijl dit ten strengste verboden is. Door God? Welnee! Door dat stelletje ouwe dictators van de T.C. Russell-sekte in Brooklyn.

God heeft minstens € 8000,- van mij ontvangen. Tenminste, als het geld goed is aangekomen, dat ik overigens nu betwijfel. Want ik begrijp dat mijn overmaking via de ABN AMRO Bank rechtstreeks in de clubkas van de ouwe-jongens-krentebrood in Brooklyn New York terecht is gekomen. En zoals we weten (Mercator weet dat) bestaan er geen financiële jaarverslagen.

Mijn conclusie als liefje van God Jêhowáh? Als je in God gelooft ga je tot het gaatje. Waarmee ik gerust kan meedelen dat het gros van alle Jehovah's Getuigen armetierige zielige te betreuren klootzakken (sukkels) zijn die zich elke week een oor aan laten naaien. Maar moslims zijn anders. Tenminste, velen. Veel te veel eigenlijk. Dat ze moorden, plunderen en verkrachten, heeft alles te maken met hun religieuze opvoeding waar de Koran in hun leven een dominante plaats inneemt. Dat is niet het geval bij de Jehovah's Getuigen. Leuke doorgaans aardige wellevend goed opgevoede in het gareel van de geloofsdiscipline gehouden sukkels. Hoe dan ook, lang leve de Jehovah's Getuigen waar niemand last van ondervindt. Vraag naar de Ontwaakt! Een boeiend uitermate objectief informerend nieuwsblad op A5 formaat. Dat er ook wat links naar God instaan neemt u op de koop toe. Het zal u geen kwaad doen, in tegenstelling tot het walgelijke gekrijs van de primitieve heidense sadistische Allah waar moslims brood in zien. Dat moslims door dat brood, vergelijkbaar met de uitwerpselen van varkens, van honger omkomen is haast als vanzelfsprekend. Dat bewijst immers hun in grote getale aanwezigheid in Europa.

Weg met alle moslims als aanhangers van een voortwoekerend heidens religieus kankergezwel dat een complete aanfluiting en vernedering is voor onze kennisbeschaving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het verschil tussen juiste keuzes maken en de Vrije Wil

Bericht door mercator »

Een typetje dat ik vroeger tot mijn kennissen rekende werd op een bepaald moment lid van de Rozenkruisers secte en die heeft ook een dergelijke démarche gedaan, die wilde nl "ontdoopt" worden. Of daar een bepaald ontdopingsritueel mee gepaard ging weet ik niet meer. Maar het is hilarisch natuurlijk, jaren later de invloed van een plensje water ongedaan maken [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rooms katholieke gelovigen nemen het Nieuwe Testament niet serieus

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Een typetje dat ik vroeger tot mijn kennissen rekende werd op een bepaald moment lid van de Rozenkruisers secte en die heeft ook een dergelijke démarche gedaan, die wilde nl "ontdoopt" worden. Of daar een bepaald ontdopingsritueel mee gepaard ging weet ik niet meer. Maar het is hilarisch natuurlijk, jaren later de invloed van een plensje water ongedaan maken [icon_lol.gif]
Ik heb dit als nederig persoon gedaan op verzoek van de organisatie waar ik volledig mee instemde vanuit mijn overtuiging dat de rooms-katholieke kerk een reputatie heeft opgebouwd van een van de grootste huichelachtige smeerlapperijen die lijnrecht tegen Jezus inging en niets, maar dan ook niets met het geloof in Jezus te maken heeft. Ik beschouw de rooms-katholieke kerk nog altijd als de ss onder de godsdiensten, een semi heidens afvalproduct van de eerste ware christenheid: naastenliefde!

De r.k.-kerk is gepensioneerd weliswaar, maar nooit, nee heeft nooit berouw getoond of excuus aangeboden over zijn nazi-verleden en krankzinnige dogma's, heidense rituelen, enzovoorts., want die worden nog altijd in ere gehouden. Het peuteren aan jongetjes gaat onverminderd voort. Dat kan ook niet anders, want de godsdienstwaanzinnige dwaas met een leidinggevende functie binnen de r.k.-kerk heeft gezworen celibatair te blijven, ondanks dat Jezus hier met geen woord over repte. Voor dit soort onnatuurlijk geestelijk zieke uitspattingen werd NADRUKKELIJK gewaarschuwd in het Nieuwe Testament. Ik begrijp niet dat de r.k.-kerk al die celibataire liefhebbers, vrijwillig zich heeft laten castreren.

Afbeelding
1Timotheus 4:1 - Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen, door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn, het huwelijk verbieden en het genot van spijzen, welke God toch geschapen heeft om met dankzegging te worden gebruikt door de gelovigen, die tot erkentenis der waarheid gekomen zijn. Want alles wat God geschapen heeft, is goed en niets daarvan is verwerpelijk, als het met dankzegging aanvaard wordt: want het wordt geheiligd door het woord Gods en door gebed.
Het wereldtoneel is één grote leugen. Die wordt vooral in stand gehouden door geld, politiek en religies. De macht van de sterke eenling die belang heeft bij . . . ? Daar weleens over nagedacht?

Organisaties

Beter nooit lid zijn van een organisatie die macht uitoefent.

Wie denkt dat God alleen kon zijn komt bedrogen uit. Want ook God had een organisatie om zich heen gebouwd. Van engelen in de hemel en van Jehovah's Getuigen op aarde. Laat ie fijn zijn. Want alleen zij worden geleid door de Heilige Geest. Dat beweert het hoofdkwartier in Brooklyn en die kan het weten want zij volgen de leer van T.C.Russell. Weliswaar in de loop der jaren regelmatig aangepast en bijgesteld, maar toch ondanks dat . . . nog steeds onder de persoonlijke hoede van Jêhowáh.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie