Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Hans, jongen ik ben het dit keer met je eens. En ik heb het niet eens mijn vrouw hoeven vragen of dat wel mocht. Echt super.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Aldebaran schreef: En ik heb het niet eens mijn vrouw hoeven vragen of dat wel mocht.
Moet jij een hoofddoek dragen van haar?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Iedereen krijgt een opstanding - behalve Hans van de Mortel

E-mail van: Jehovah’s Getuige en ouderling Rob Gwosdz (België - zoek op internet)
Aan: Hans van de Mortel (Jehovah’s Getuige tot 22 oktober 2006)

22 november 2002

”Hans,

Je moet onderscheid maken tussen degenen die de waarheid hebben gekend en zij die ze niet heeft gekend. Zij die de waarheid kennen, zullen uiteraard een zwaarder oordeel ontvangen dan degenen die ze niet kenden. Alleen zij die zo zwaar gezondigd hebben dat zij de werking van de heilige geest hebben tegen gestaan, doelbewust, krijgen vanzelfsprekend geen opstanding meer.”


Helaas forum vrienden. Jullie zullen het allemaal zonder mij en met een heleboel moslims moeten stellen in het eeuwige leven op deze aarde na de opstanding uit de dood.

Sans rancune,

Hans van de Mortel
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Je kan praten als brugman tegen een Jehovah’s Getuige. Maar het dringt niet tot hem door wat je zegt. Waarom niet? Omdat men het niet horen wil!

VOORBEELD. Een Jehovah’s Getuige kan dankzij gods gave vele zenders ontvangen. Maar hij is bewust afgesteld op slechts die ene zender die in de VS staat opgesteld. Omdat dit hem van hoger hand is opgedragen! Hoger hand? Een paar ouwe onbekende kerels uit Brooklyn spreken namens de heilige geest vanuit gods organisatie! En wat via god komt wil geen Jehovah’s Getuige betwijfelen. De psyche van de mens beschermt hem voor dingen die hij niet horen wil. Een mens die mens wil zijn, dient te beseffen dat de wil boven de psyche staat. De wil dat is hijzelf. De psyche is de beïnvloeding van buitenaf. Veel te veel psychologen gaan hier aan voorbij.

Vandaar dat ik Jehovah’s Getuigen altijd vergelijk met mohammedanen. Beiden fundamentalistisch. Iedereen die gelooft in het onveranderlijke boek van god - bijbel en koran - is een fundamentalist. Dus ook ’Naar Boven’ is vanzelfsprekend lid van deze oude boekjes fundamentalisten club !

Dat niet alle boekjes fundamentalisten moordlustig zijn, heeft te maken met hun educatie, zeg maar cultuur. Naar Boven en bijna alle Jehovah’s Getuigen zijn vredelievende zachtmoedige bewoners van deze aarde.

Met de islam echter binnen onze landgrenzen beleven we de laatste jaren opnieuw het stenen tijdperk in al zijn glorieuze ondergang.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

JONG JG MEISJE PLEEGT ZELFMOORD

Op de Canarische eilanden heeft een meisje van zestien zich van het leven beroofd omdat zij niet meer tegen de hersenspoeling van de Jehovah’s Getuigen opgewassen was.

Jehovah’s Getuigen zijn als geen andere religie zo geraffineerd in het slaan van een wig tussen familie en vrienden die je liefhebt. Want die moet je juist NIET liefhebben. Omdat zij in de wereld zijn, zeg maar uit satan. Dit alles gebeurt psychologisch zo fijn besnaard dat je in feite niets in de gaten hebt. De Wachttorenclub weet als geen ander het juiste doceerbeleid te hanteren om je ongemerkt de ander te laten verafschuwen. Zeer subtiel, maar daardoor des te meer verwerpelijk.

Het overleden meisje kwam met haar moeder uit de Domicaanse Republiek. Haar moeder trouwde met een man op een van de Canarische eilanden. De moeder en de dochter kwamen daar in contact met Jehovah’s Getuigen die haar binnen de kortste keren binnen hun religieuze macht wisten te krijgen. Dat betekent dat je zo min mogelijk contact moet hebben met ’wereldse mensen’ zoals je vrienden, kennissen, ja zelfs van je eigen familie. Dat betekende voor moeder en dochter tevens een levensvreemde relatie tegenover het gezinshoofd die geen Getuige van Jehovah was. De dochter kreeg mogelijk haar twijfels, en wilde misschien geen getuige meer zijn en zal waarschijnlijk zó gehersenspoeld zijn dat zij voor een levensbedreigend dilemma kwam te staan: als ik geen Jehovah’s Getuige meer wil zijn dan mogen mijn moeder en al de in de loop der jaren opgebouwde vriendenkring géén omgang meer met mij hebben als afvallige Jehovah’s Getuige. Zoals u misschien weet, is alle contact voor Jehovah’s Getuigen VERBODEN met iemand die de organisatie heeft verlaten. Maar ook de omgang met niet-Jehovah’s Getuigen wordt weliswaar niet verboden, maar heel subtiel afgeraden. Anders gezegd: teveel omgang met mensen in de wereld (geen JG’s) maakt je een slechte Getuige. En wat zal Jehovah, hun zelfgebakken god hier wel van denken? De familie van JG’s zijn zo gebrainwashed dat zij alles doen wat hun voorgeschreven wordt.

Ho ho, let wel, nergens wordt dwang uitgeoefend. Ik zeg dit met nadruk om misverstanden over de organisatie te voorkomen. Even een sprongetje naar islam. Geen moslim terrorist die zo graag moordt als een moslim vanuit zijn gelukzalige ovetuiging dat hij de wil van allah s.s.t.t. - de knecht van Mohammed - doet. (met dank hiervoor aan hun geestelijke leiders die op het onderwerp van korankennis minstens 6 tot 10 jaar studie achter de rug hebben)
Een JG echter wordt vredelievendheid voorgehouden, onder onophoudelijke verwijzing naar Jezus Christus. Dat is een goede zaak. Maar daar is ook alles mee gezegd.

Het jonge meisje kwam waarschijnlijk zo in de knoop met haar geweten vanwege de relatie tot haar vader die geen getuige was, dat zij tot deze onlogische daad besloten heeft. Ook bloedtransfusies zijn bij de Getuigen VERBODEN. Ehhh . . . vanzelfsprekend zijn al deze regels door Jehovah, de zelfverzonnen god uit de bijbel, opgelegd. Want zo staat het in de bijbel (Nieuwe Testament) volgens de exegese van de geestelijk gestoorde mannetjes in Brooklyn, het van de wereld afgesneden geestelijk rovershol van de Getuigen.

(Bron: als nieuwsfeit vernomen op de Spaanse TV zender: de zelfmoord van het meisje als Jehovah’s Getuige. Voor de rest is deze bijdrage op persoonlijke titel)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Oproep aan Jehovah’s Getuigen om het velddienstrapport aangaande hun deur-tot-deurwerk nauwkeurig in te vullen, overgenomen uit hun maandelijkse blaadje ’De Koninkrijksdienst’ dat ik bewaard heb.
Help mee aan een nauwkeurig bericht

Het tellen van de tijd die wij aan de velddienst besteden, is belangrijk maar het is niet ons voornaamste doel. Het is echter wel belangrijk dat wij onze velddienst nauwkeurig rapporteren. De tijd die wij gebruiken om ons klaar te maken voor de dienst, de velddienstbijeenkomst bij te wonen, en de reistijd die wij nodig hebben om van huis naar het gebied te gaan, enzovoort, is in werkelijkheid geent ijd die wij aan het prediken en onderwijzen besteden, is het wel? Het is begrijpelijk dat, nadat iemand in het gebied is aangekomen en met het predikingswerk is begonnen, het tijd zal kosten om van het ene huis naar het andere te lopen of te rijden en dit kan redelijkerwijs als velddiensttijd worden gerekend. Alhoewel het rekenen van tijd een gewetenszaak is, moeten wij een goed geweten handhaven.

Het lijkt passend om bij wijze van herinnering te vermelden dat de tijd gerekend dient te worden vanaf het tijdstip dat je met je getuigeniswerk begint totdat je in die velddienstperiode je laatste bezoek hebt beëindigd. Tijd die wordt genomen voor een verfrissing of een maaltijd tijdens een velddienstpauze zal dus niet als velddienstactiviteit geteld worden. Degenen die openbare lezingen houden mogen de tijd rekenen die daadwerkelijk aan het uitspreken ervan wordt besteed. (Zie Bediening-boek, blz. 106, par. 1.) Door gewetensvol te zijn bij het rapporteren van onze velddienst, zullen wij allen bijdragen tot het nauwkeurige bericht dat in het Jaarboek wordt gepubliceerd.

Aangezien de secretaris het velddienstbericht van de gemeente op de zesde van de volgende maand naar het Genootschap moet sturen, is het niet moeilijk te begrijpen waarom het belangrijk is dat elke verkondiger zijn velddienstrapport prompt aan het eind van de maand inlevert. Uit consideratie voor deze regeling zal elke verkondiger deze aanwijzing zorgvuldig op willen volgen. De secretaris heeft maar zes dagen om alle rapportjes te verzamelen, ze op te tellen en het bericht van de gemeente te versturen zodat het Genootschap het op tijd ontvangt ten einde het op te nemen in de velddienstactiviteit van de meer dan 310 andere gemeenten in dit land.

Elke verkondiger die bereidwillig samenwerkt met de bovenstaande organisatorische regelingen kan de voldoening smaken te weten dat hij heeft bijgedragen tot het samenstellen van een nauwkeurig bericht over de wereldwijde activiteit van Jehovah’s Getuigen. (Vergelijk Ezechiël 9:11)
Mogen wij allen op tijd onze nauwkeurige velddienstberichten inleveren!
Word je nou niet moe van zo’n lang verhaal waar één vraag al voldoende is? Hoe zou IK dat bericht hebben opgesteld? Kort en krachtig!
Help mee aan een nauwkeurig bericht!

Noteer direct na je dienst de tijd die je effectief aan de prediking besteed hebt. Sjoemel niet met je tijd. Bedenk daarbij dat je Jehovah niet belazeren kunt, want god ziet alles. Neem een voorbeeld aan broeder van de Mortel die altijd zijn tijd naar beneden afrondt. Wacht NOOIT tot het einde van de maand om dan nog eens te bedenken hoeveel tijd je ook alweer in de dienst hebt besteed. Beter wat minder tijd opschrijven dan de kans lopen dat je god belazert.
Ik kan u vertellen dat de meeste Jehovah’s Getuigen er een potje van maakte. Altijd hun bericht te laat inleveren en dan nog ter plekke verzinnen hoeveel tijd ze in die maand van deur-tot-deur hadden gewerkt. Nou was dat voor de meesten niet meer dan gemiddeld een uur per week. Maar ik weet dat men altijd naar boven afronde. Daar was men heel makkelijk in. Reken maar uit om hoeveel tijd dat op jaarbasis gaat waarmee men Jehovah in feite met een kluitje het riet in stuurde.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Bedenk daarbij dat je Jehovah niet belazeren kunt, want god ziet alles.

Dit kan door een moslim geschreven zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Tijd voor een plaatje.
De meeste Jehovah’s Getuigen gaan over van vader op kind. Sluw, geraffineerd en psychologisch onsmakelijk om je kind al vanaf zijn geboorte zo op te voeden, naar de zaal te nemen en mee langs de deuren te leuren. Maar, Jehovah’s Getuigen doen dit te goeder trouw, in de overtuiging hiermee tegemoet te komen aan de wil van god. Ik zeg dan op mijn beurt: een kind wordt door zijn ouders gevormd. Een mens heeft van god een vrije wil gekregen. Laat hem dan ook voor god getuigenis afleggen op de leeftijd dat hij vrijelijk zelfstandig en in harmonie met zijn geweten een keuze kan maken. Verschrikkelijk die indoctrinatie vanaf de jeugd. Daarom heb ik ook zo’n bloedhekel aan die achterlijke islam!

Het is merkwaardig dat homo kinderen altijd op latere leeftijd afvallen van hun geloof. Terwijl zij tot en met hun vijftiende soms fanatiek overtuigd Jehovah’s Getuige waren. Maar dat zat hem waarschijnlijk meer in de psychologie van de liefde tot de moeder, om haar niet teleur te stellen. Homo zijn mag, alleen seksuele omgang met personen van hetzelfde geslacht is verboden en leidt automatisch tot verbanning. Ook de eigen ouders dienen zich dan te distanciëren van hun eigen kind. Getuigen zijn vredelievend, maar keihard. Ik heb nu toevallig weer even een leuk contact met twee van mijn ’oude’ kameraden. Altijd al gehad - dus dat stukje ’echte waarheid’ doet mij weer deugt.
Ik ken zo’n ’homo’-verhaal van een nu ex-Getuige (knappe) moeder. Iedereen wist al in een vroeg stadium dat er ’wat’ met hem aan de hand was. Hij is nu een jonge veelbelovende bekende mode-ontwerper. (Foto is van 2004)

Ik heb een bericht gestuurd aan een Getuige in België omdat ik nog steeds 5 boekjes van hem in bezit heb. Hieronder leest u zijn reactie.
5 mei 2008 18:42

Dag Hans,
ik heb vorige week nog aan je gedacht, niet alleen gedacht maar wilde ook je een mailtje te zenden met de vraag: "ben je wat tot rust gekomen?" Maar ik moest nog een goede omkadering vinden voor een goede vriend.
Hans, je vraag en hoop dat het goed gaat met mijn familie en met mezelf maar je spreekt niet over jou. Hoe gaat het? Ben je wat tot geestelijke rust gekomen? Ik bedoel hiermee niet, dat per definitie moet geloven wat ik geloof, eerder kan er een gesprek gevoerd worden zonder boze gevoelens.
Wat die vijf boeken betreft, ik veronderstel dat het over het boek gaat " Aanklagers ..." . Wel je mag ze, indien je er zelf geen probleem mee hebt iemand ten geschenke geven, het staat je vrij.

Hans, of nu niet meer verbonden zijt met onze broeders of wel bij mij geld er maar één motto ten opzicht met jou; eens in mijn hart blijvend in mijn hart, tenzij je mij verwerpt. Ik ben zeker niet vergeten wat je voor mij hebt gedaan.

nog vele hartelijke groeten,
. . . . . . . .
Conclusie: we mogen dus nooit generaliseren. Dat geldt ook voor onze houding naar moslims toe.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op wo mei 07, 2008 8:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Er waren er gisteren 2 aan de deur.
Mijn zoon heeft ze aangehoord en is in gesprek gegaan.
Toen hij weer binnenkwam had hij een glimlach en zei: "die lui horen niet wat je zegt, ze ratelen maar door".

Ze hebben hem zo'n blaadje gegeven (ben de naam even kwijt) en zouden terugkomen wanneer hij het gelezen heeft; hij kan niet wachten, hij vermaakte zich prima.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Monique schreef:Er waren er gisteren 2 aan de deur.
Mijn zoon heeft ze aangehoord en is in gesprek gegaan.
Toen hij weer binnenkwam had hij een glimlach en zei: "die lui horen niet wat je zegt, ze ratelen maar door".

Ze hebben hem zo'n blaadje gegeven (ben de naam even kwijt) en zouden terugkomen wanneer hij het gelezen heeft; hij kan niet wachten, hij vermaakte zich prima.
Beste Monique, forum bezoekers,

Waarom ratelen Jehovah’s Getuigen maar door aan de deur? Terwijl mij als ex-Getuige altijd was geleerd om te luisteren, een vraag aan de deur te stellen, een open vraag nog wel! Dat maar door ratelen komt, omdat de meeste Getuigen bezeten zijn - nou ja, wat afgezwakt gezegd - overtuigd zijn van hun waarheid en zichzelf. Alleen ZIJ hebben de waarheid, de exclusieve waarheid in pacht. Daar kun je best trots op zijn. En in je enthousiasme vergeet je gemakshalve wat je geleerd is. Lijkt verdomd veel op de islam. Vergelijk het maar met een tovenaar en zijn tovenaarsleerling (bij de islam was de allereerste tovenaar Mohammed). Je komt als uitverkorene tovernaarsleerling langzaam alle geheimen aan de weet die de tovenaar je uitlegt. (De huidige tovenaar bij de Jehovah’s Getuigen is leiding van het Wachttorengenootschap in Brooklyn. Bij islam is dat de ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of mollah.)

Die tovenaar bij de Jehovah’s Getuigen is gods organisatie, die zijn hoofdkantoor heeft in Brooklyn (New York, VS). Let wel, zij beweren glashard dat zij GODS ORGANISATIE ZIJN! Door deze exclusivitiet te claimen die zij zichzelf (de leiding) hebben aangemeten, moet de rest dus buiten de religieuze boot piesen. Het was ook om deze aanname, door die brutalitiet vanuit Brooklyn, die eerder blijkbaar nog niet tot mijn hersenpan was doorgedrongen, die mij deed besluiten mij terug te trekken uit de organsiatie. Als al mijn vrienden wisten wat ik wist, had ik alle reden om mij diep te schamen.

In de psychatrie komen we dat ook tegen. De mens die helemaal onder invloed verkeert van de ander (van de partner of als meisje van een loverboy); hij is totaal afhankelijk geworden van de ander. En zo zit het ook met al die Getuigen. Wat je van hen hoort is er allemaal ingepompt. Ook hierbij denken wij aan de islam. Zij, de JG’s doen alles wat het Genootschap hen opdraagt zonder hier ook maar een moment over na te denken of een spoor van twijfel te tonen. Ondanks dat ik ook een Getuige ben geweest, heb ik niet mee gedaan aan alle voorgeschreven acties. Het ging in een leaflet (enkelvoudig A4 strooiblad) bv weer eens over de eindtijd, maar dan in een andere setting. Je kunt tenslotte je eigen achterban niet eeuwig voor seniel aanzien. Nou eh . . . Er zijn grenzen en ik begreep steeds beter dat die oude seniele mannen in Brooklyn mij steeds meer begonnen te vervelen met hun uit de hand gelopen idioterie. Als het nou uitsluitend nog over de bijbel ging, maar zij begonnen zich steeds meer randverschijnselen aan te matigen. ook dat zien we precies zo bij islam.

Ik dwaal weer af. Zij hebben twee reguliere uitgaven: het allerbelangrijkste is de Wachttoren die zij de ’spreekbuis van god’ noemen. Dat zeg ik, islam en Jehovah’s Getuigen zijn allebei fundamentalistische sekten. Daarnaast verschijnt de maanduitgave ’Ontwaakt’ (was vroeger om de twee weken). De Wachttoren is een strontvervelend bijbels blaadje met een en al suggestieve teksten van het Genootschap waauit wekelijks wordt geleerd. Om die reden heb ik dat blaadje zelden of nooit ingekeken, laat staan bestudeerd. Op de bijeenkomsten gaf ik altijd geïmproviseerde antwoorden, en niet de voorgekouwde antwoorden die in dat blaadje staan. Dat is de ouderlingen natuurlijk al direct opgevallen. Maar men heeft mij blijkbaar nooit durven ’corrigeren’. ’Ontwaakt’ is een interessante uitgave die als populair wetenschappelijk beschouwd kan worden. Gratis en voor niks. Prachtige uitvoering in full color met mooie foto’s en illustraties. De taktiek is dat bij alle artikelen een link naar god en zijn voornemen met de aarde wordt gelegd. Ik vind dat niet hinderlijk.

Resumerend, hoe knettergek - of te goeder trouw, zoals mijn goede vriend Mosje altijd ten positieve zegt - de Jehovah’s Getuigen ook mogen zijn, het zijn aardige mensen die met hun geloof ten opzichte van islam in alles vredelievend zijn, waarbij islam precies het tegenovergestelde van vredelievendheid uitdraagt: haat, geweld, moord doodslag, minachting, mensonwaardigheid. Kortom een onacceptabele levensgevaarlijke sekte en middeleeuwse cultuur die alleen nog in Barbarialand thuishoort, zoals alle islamitische landen.

Allah is slechts een middeleeuwse karikatuur van een tandenloze overjarige brulaap die door moslims als beloner met het hellevuur wordt beschouwd. En anders niet!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Wat je schrijft is net zo goed van toepassing op andere geloven en sectes. Hoe nieuwer, hoe geslotener ze zijn.

Het verschil tussen een geloof en een secte? Dat is de tijdsduur. Elk geloof begint als een secte. Als ze lang genoeg blijven bestaan veranderen ze in een repectabel geloof.

Vergelijk het met een roves die een paard stal, en zich baron noemde. Zijn achter-achterkleinkinderen is de adelijke familie weledelzeermooigeboren baron van Veurst tot Veurst.

The Christendom is respectabel, mormonen nog net niet, en jehova's witless is nog een secte.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

H.Numan schreef:Het verschil tussen een geloof en een secte? Dat is de tijdsduur.
Niet zozeer, gewoon de massa secteleden en hoe hard ze schreeuwen is meer een criterium.

Een ander criterium is dat een kritische massa slachtoffers moet gevallen zijn voordat een secte een godsdienst wordt genoemd.

;)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Wat je schrijft is net zo goed van toepassing op andere geloven en sectes. Hoe nieuwer, hoe geslotener ze zijn.

Het verschil tussen een geloof en een secte? Dat is de tijdsduur. Elk geloof begint als een secte. Als ze lang genoeg blijven bestaan veranderen ze in een repectabel geloof.

Vergelijk het met een roves die een paard stal, en zich baron noemde. Zijn achter-achterkleinkinderen is de adelijke familie weledelzeermooigeboren baron van Veurst tot Veurst.

The Christendom is respectabel, mormonen nog net niet, en jehova's witless is nog een secte.
Je hebt wel gelijk volgens mij, Numan. Het heeft te maken met tijdsduur en nog wat factoren misschien.

Jehovah’s Getuigen zijn uitgevonden in 1870. Door T.C. Russell, lid van de Vrijmetselarij (waar dus alle religies in vertegenwoordigd zijn) en voormalig aanhanger van de Zevende Dags Adventisten, de club van de profetieën en armageddon voorspellingen. De organisatie van JG’s beschikt werkelijk over een uitgelezen batterij deskundige Amerikaanse advocaten. Ongelooflijk, maar waar. Dat geeft te denken. Maar het is niet anders. Die advocaten hebben het voor elkaar gekregen dat ze bij Amerikaanse WET erkend zijn als RELIGIE. Maar ik ben ik, lekker eigenwijs, een simpel mens. Ik blijf ze daarom halstarrig een sekte noemen. Er bestaat maar één religie: het judaïsme. Alles wat daar een afgeleide van is, zoals de islam, hoort als sekte aangerekend te worden. Dat is mijn mening en overtuiging. De wet, de wet, wat dan nog? Jarenlang zijn negers in Amerika als varkens behandeld, ondanks die waardeloze WET in de VS die dat verbood. Ja, waardeloos, tot de negers, die eerzame VS burgers waren in verzet kwamen. Opstandigheid was nodig om van hun zogenaamde rechten gebruik te mogen maken. Zonder geweld, heel menswaardig hebben zij uiteindelijk het respect en fatsoen afgedwongen waar zij RECHT op hadden. Ook dat christelijke tuig in de geschiedenis heeft negers altijd beschouwd als een soort apen, niet-mensen die verhandeld konden worden en blijkbaar door god apart geschapen waren, tezamen met de dieren. Want die fraaie christenheid heeft - uitzondering daar gelaten - de slavernij, de uitvinding van de islam, altijd goedgekeurd tot ze werd afgekeurd. Daarom ben ik al heel lang een overtuigd sociaal anarchist. Ook in de twaalf jaren bij de JG’s voelde ik mij een sociaal anarchist. Liep er ook af en toe mee te koop, maar niemand die mij blijkbaar serieus nam.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Jehovah’s Getuigen werken het hele jaar door met getuigenis geven. Aangezien de naam van God niet unaniem bekend is, kan dit nogal wat verwarring veroorzaken.

Afbeelding
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

hans van de mortel schreef:Tijd voor een plaatje.


Drie Jehovah’s Getuigen op een rij. De middelste herkent u als uw eigen FFI-lid.
Dus dat ben jij?!! Een vreemde gewaarwording voor mij als je je realiseert dat deze vriendelijke en rustig ogende meneer op die foto zo veel verbaal geweld kan ontketenen. Als moslim zou ik daar wakker van liggen! :wink:
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Drie Jehovah’s Getuigen op een rij. De middelste herkent u als uw eigen FFI-lid.
Pilgrim schreef:Dus dat ben jij?!! Een vreemde gewaarwording voor mij als je je realiseert dat deze vriendelijke en rustig ogende meneer op die foto zo veel verbaal geweld kan ontketenen. Als moslim zou ik daar wakker van liggen! :wink:
De hele pedanterie van wat islam uitstraalt, richt zich via de koran (een dun boekie met losse flodder regels) op Mohammed en allah. Mohammed is dood, morsdood, zo dood als een pier. Dus volkomen waardeloos en van gener waarde of nut voor de mensheid. Je kan er geen droog brood voor kopen. En allah dan? Je kan allah noemen wat je wilt, door al dat afschuwelijke gekrijs van Van de Mortel kan allah niet slapen, ligt hij er nachten wakker van, kan er niet van eten en heeft hierdoor last van obstipatie. Wordt het dan niet eens de hoogste tijd dat allah een afspraak maakt met een gespecialiseerde psychiater? Halal psychiater, welteverstaan! De fout van de meeste mohammedanen is dat zij voor allah gaan denken en spelen. Die kan blijkbaar zelf niet denken. Laat staan handelend optreden. Tegen Van de Mortel bijvoorbeeld.

Weleens een sprookjesfiguur uit een boek tevoorschijn zien komen? Wij niet, maar mohammedanen wel. Die houden natte dromen over na het lezen van de koran.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

hans van de mortel schreef:Iedereen krijgt een opstanding - behalve Hans van de Mortel

E-mail van: Jehovah’s Getuige en ouderling Rob Gwosdz (België - zoek op internet)
Aan: Hans van de Mortel (Jehovah’s Getuige tot 22 oktober 2006)

22 november 2002

”Hans,

Je moet onderscheid maken tussen degenen die de waarheid hebben gekend en zij die ze niet heeft gekend. Zij die de waarheid kennen, zullen uiteraard een zwaarder oordeel ontvangen dan degenen die ze niet kenden. Alleen zij die zo zwaar gezondigd hebben dat zij de werking van de heilige geest hebben tegen gestaan, doelbewust, krijgen vanzelfsprekend geen opstanding meer.”


Helaas forum vrienden. Jullie zullen het allemaal zonder mij en met een heleboel moslims moeten stellen in het eeuwige leven op deze aarde na de opstanding uit de dood.

Sans rancune,

Hans van de Mortel
Ik heb een foutje gemaakt. Mijn goede vriend uit België mailde mij vandaag het volgende bericht:
Op 23-mei-2008, om 8:33 heeft Rob het volgende geschreven:

Hans,
Hoe kun je mij een ouderling noemen terwijl zeer goed weet dat ik dat niet ben en dit dan nog op internet te zetten.
ik zou het zeer waarderen dat je dit recht zet.

Faithfreedam.org

Met de beste groeten

Rob Gwosdz
Bezoek eens mijn web-site
www.rob-gwosdz.be
 
Uw woord is een lamp voor mijn voet,
En een licht op mijn pad.
 
Psalm 119:105
Ik heb Rob inmiddels mijn verontschuldigingen aangeboden.
23 mei 2008 14:59

Waarde vriend Rob,

Ik heb niets te verbergen en jij zeker ook niet (ga ik vanuit). Ik wist niet dat jij geen ouderling was. Misschien heb je mij dat weleens verteld, maar dan ben ik dat vergeten. Ik ga het onmiddellijk rectificeren. Excuses voor mijn gemaakte fout.

Veel goeds, in denken en gezondheid. Het leven is kort en raadselachtig.

Met liefderijke groet,
Hans
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik heb deze week een paar van die getuigen aan de deur gehad.
Helemaal uit Vlaanderen waren ze hier de Nl-sprekende bewoners komen opzoeken. Om ze te belonen voor hun moeite bood ik hun een plaats in de tuin aan.
Na 5 min. echter, liepen ze kwaad weg. Niet erg, des te aangenamer voor mij.

De reden was dat ik hun visie op het OT. weerlegde vanuit Talmud en Zohar.
Ben ik toen verschoten van de Jodenhaat die daar even opborrelde. Het leek wel of ik Moslims voor mij had staan met hun eeuwige verwijt dat de Joden alles veranderd en gecorrumpeerd hadden.

Nu vraagje voor Hans.

Wat is de relatie tussen Jehovas getuigen en Joden?
Het moet, naar ik gemerkt heb, iets te maken hebben met creatie en de wederopstanding. Wat weet ik niet, ik zei iets terug over de mystieke interpretatie van het OT via de Zohar over creatie, met als resultaat dat ze kwaad terug naar hun auto liepen.

Kan jij even uitweiden?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:Ik heb deze week een paar van die getuigen aan de deur gehad.
Helemaal uit Vlaanderen waren ze hier de Nl-sprekende bewoners komen opzoeken. Om ze te belonen voor hun moeite bood ik hun een plaats in de tuin aan.
Na 5 min. echter, liepen ze kwaad weg. Niet erg, des te aangenamer voor mij.

De reden was dat ik hun visie op het OT. weerlegde vanuit Talmud en Zohar.
Ben ik toen verschoten van de Jodenhaat die daar even opborrelde. Het leek wel of ik Moslims voor mij had staan met hun eeuwige verwijt dat de Joden alles veranderd en gecorrumpeerd hadden.

Nu vraagje voor Hans.

Wat is de relatie tussen Jehovas getuigen en Joden?
Het moet, naar ik gemerkt heb, iets te maken hebben met creatie en de wederopstanding. Wat weet ik niet, ik zei iets terug over de mystieke interpretatie van het OT via de Zohar over creatie, met als resultaat dat ze kwaad terug naar hun auto liepen.

Kan jij even uitweiden?
Tja, dat was te voorzien. Getuigen komen zelden of nooit zo’n figuur tegen als jij bent. Zelfbewust, goed onderlegd, met een uitgesproken mening en kennis over van alles en nog wat, gebaseerd op eigen onderzoek en verstand. Jehovah’s Getuigen zijn altijd op zoek naar een makkelijke prooi. Je denkt toch zeker niet dat zo’n stelletje simpel geïndoctrineerde tweedehands religieuze godsdienstwaanzinnigen in discussie gaan met iemand met een afwijkende mening? Waar zij op uit zijn is mensen te vinden die reeds een religie aanhangen, of mensen te treffen die juist op zoek zijn naar een religie. En . . . kijk eens aan. laat zij nu juist de pasklare ware religie in hun tas hebben zitten. Eens even kijken . . . ja, hier heb ik een passende brochure die past bij het uw geval. Jehovah’s Getuigen hebben een scala aan passende gedrukte informatie bij zich die als het ware op elk geloofsvraagstuk een antwoord geeft.Oeiiiii . . . en als je zwak onderlegd bent of zwak in je schoenen staat wordt je zo de een of andere polis aangesmeerd. In hun geval een levensverzekering voor het eeuwige paradijs op aarde. Natuurlijk wel even lid worden van de Jehovah’s! Dat spreekt!

Zouden de moslims hetzelfde doen, dan zouden ze u het eeuwige paradijs in de hemel aanbieden. Dat doen ze niet, omdat die achterlijk rituele sukkels best wel weten dat een nuchtere Belg graag een garantie wil hebben en inzage in wat hem geboden wordt voordat hij zijn gelijk inruilt voor dat van een woestijnsukkel. Maar dat armetierige zooitje islamaanhangers kunnen jou niets meer aanbieden dan wat je al te wachten staat: DE ONHERROEPELIJKE DOOD. Want daarna treedt in hun fantasie een volkomen leeg en onbeschreven stukje futurisme van de grootste beerput aller tijden in werking: de hel van allah! Jehovah’s Getuigen zijn subtieler en gaan tenminste nog uit van de werkelijkheid. Van iets dat jij en ik en iedereen al kent: de aarde! Moslims gaan uit van wat ze niet kennen: het paradijs op een onbekende locatie waar alleen mannen met hun niet aflatende geiligheid aan hun trekken komen, waar ze al die tijd hier op aarde voor hebben moeten afzien. Over kunst beoefenen en een filosofisch diepgaand cultureel gesprek wordt in de koran met géén woord gerept.

Alleen maar zuipen, vreten, en je vol laven met wijn en omringen met blote naakte wijven die nog exclusief maagd zijn ook voor de individuele moslim. Zo staat het in de koran! Stomme achterlijke moslims! Hoe kan een mens zo dom zijn!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Even voor alle duidelijkheid

Wachttoren sluit Jehovah’s Getuige uit
Iemand die zich tegen de regels van het Genootschap van de Jehovah’s Getuigen opstelt, te weten met overspel, met ontuchtige handelingen, door liegen, stelen, of de waarheid uit Brooklyn in twijfel te trekken, wordt in de ban gedaan. Hij wordt uitgesloten.

Nadat hij of zij berouw heeft getoond, is toelating weer aan de orde. De straf is echter dat je een behoorlijke tijd niet meer mee mag doen met het vraag en antwoordspel van de Wachttoren.
De bijbel staat niet op de eerste plaats bij de Jehovah’s Getuigen voor wat waarheid betreft, maar wat het hoofdkwartier uit Brooklyn verkondigt, dat is de waarheid. Vandaar dat zij zich niet alleen ’De Beleidvolle Slaaf’ noemen, maar ook nog eens ’Het voortschrijdende Licht’. Overigens is het meeste dat zij verkondigen gebaseerd op de bijbel, voorzien van de nodige eigen interpretaties, zoals bij alle sekten het geval is. Overigens, de Jehovah’s Getuigen zijn wel wettelijk erkend als religie. Het is goed om te weten dat het hoofdkwartier in Brooklyn beweerde dat zonder de Beleidvolle Slaaf (zoals het Wachttorengenootschap zich zelf heeft genoemd aan de hand van een overgenomen tekstregel uit de bijbel) het ONMOGELIJK is de bijbel te begrijpen. Ik cursiveer!

Jehovah’s Getuige Hans van de Mortel sluit Wachttorengenootschap uit
Ik heb mij echter na de nodige zelfstudie als Jehovah’s Getuige teruggetrokken uit de organisatie. Ik ben dus nooit in de ban gedaan, geroyeerd of uitgesloten. Ik ben tot inzicht gekomen. Het inzicht dat de organisatie van Jehovah’s Getuigen een grote volksverlakkerij is. Net zoals al die andere organisaties die zich met religie hebben ingelaten. En hoe je het ook wendt of keert, het heeft allemaal met geld te maken. God zelf betaalt geen rooie rot cent aan zijn eigen organisatie. En de ouderlingen maar beweren dat zij gods organisatie zijn. Nou, laat god dan zelf voor zijn eigen organisatie zorgen. Wat een gelul! Hersens opstarten, nadenken en je eigen verstand gebruiken, en niet dat verstand van die paar ouwe lullen uit Brooklyn.

Dit is mijn advies dat ik richt aan iedereen die een religie aanhangt: Veroordeel jezelf niet tot een vrijwillige celstraf van het verstand door een religieuze organisatie aan te hangen. Een verstandige vader of moeder zal reageren naar het kind toe - dat nog niet zwemmen kan - met de vragende opmerking: ”Als Pietje in het water springt, doe jij het dan ook?” En het kind antwoordt dan altijd heel verstandig met: ”Nee pappie.” Ouderen blijken dan veel onvoorzichtiger te zijn. Misschien zou een kind eens aan zijn religieuze ouder moeten vragen: ”Als Piet in een zelfbedachte god gelooft. Geloof jij dan ook wat Piet gelooft pappie?”

De ontleedkunst over god door mensen met een verstand minder dan 1 % van dat van Einstein is verontrustbarend groot in vergelijking met de ontdekkingen die Einstein heeft gedaan zonder daarbij god ooit te hebben ontleed.

Moslims en Jehovah’s Getuigen zijn hier een goed voorbeeld van.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Bericht aan een gedoopte medebroeder

Van: hans van de mortel . . . . . .
Datum: 20 december 2007 21:18:25 GMT+01:00
Aan: . . . . . .
Onderwerp: Jehovah’s Getuige
Hoi Evert,

Hier een bericht van je broeder Hans van de Mortel. 
Wij zijn destijds, jaren geleden (12) gezamenlijk gedoopt. Doordat ik mij ben gaan concentreren op alle onderdelen welke telkenmale in de Wachttoren werden gepubliceerd, de voordrachten van de ouderlingen, het gedrag van Jehovah’s Getuigen in het algemeen, mijn persoonlijke studie en onderzoek van de bijbel, de koran en bovenal van de eerste vijf boeken van de bijbel, de Torah, ben ik tot het inzicht gekomen dat wij belazerd zijn geworden door mensen uit Brooklyn die wij niet persoonlijk kennen en zich als geestelijke machthebbers manifesteren over mensen zoals jij en ik.

Ik heb een groot dossier aangelegd vanaf het begin van de oprichting van de organisatie van Jehovah’s Getuigen. Door toeval en geluk ben ik in het bezit gekomen van vele (zeer) oude Wachttorens. Je wilt niet weten wat voor onzin en leugens in al die jaren verkondigd zijn. Nog maar niet gesproken over al die voorspellingen over het einde der tijden. NIETS, HELEMAAL NIETS is uitgekomen. Logisch! Ik weet nu wie die charlatan T.C. Russell is. Luister beste Evert. Laat ik het heel simpel houden en je slechts op je gezonde verstand aanspreken. Concentreer je op je werk, je eigen leven, en laat dit niet beïnvloeden door anderen. Ik weet , net zoals jij en alle moslims - zelfs vele mensen die zeggen niet in een god te geloven -  dat er een Almacht MOET bestaan. Maar na al mijn studie van de bijbel die VOL met tegenstrijdigheden en belachelijke verhaaltjes staat, kan ik je vertellen dat ik NIETS WEET TE VERTELLEN OVER GOD.  

En bedenk daarbij dat ouderlingen jou en mij keer op keer wijsgemaakt hebben dat de bijbel het boek Gods is, een boek geïnspireerd door God, dus zonder fouten. Vergeet het maar! De bijbel staat vol met onnoemelijk veel fouten! Maar JIJ HEBT NOOIT MOEITE GEDAAN OM DIE OP TE SPOREN! Ik wel. Wil je al die fouten weten? Ik zal ze jou op een rijtje aanbieden. Stuur mij maar een mailtje. De enige reden waarom ik jou dit allemaal vertel is omdat ik jou altijd als een oprechte aardige goser heb beschouwd. Ik haat het als de ene mens de andere mens bedriegt. ik vind dit het ergste wat de mens kan overkomen. En dan nog notabene vanuit een religie die zich voordoet als de enige echte ware religie, een organisatie van God, onder leiding van de heilige geest. GEEF GEEN CENT MEER UIT AAN DE ORGANISATIE. Ik heb in een paar jaar tijd bijna 8000 euro gestort. Ik weet nu wat een zeer geraffineerde indoctrinatie van de geest betekent: je bent machteloos en overgeleverd aan de beïnvloeding van het genootschap. Je denkt niet meer na, je neemt alles klakkeloos over van wat er gezegd wordt.
Nooit meer een reactie ontvangen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Getuigen van Jehovah komen overal

Afbeelding
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Mag ik beleefd vragen wat jouw motiveerde om de Jehova's Witless vaarwel te zeggen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Mag ik beleefd vragen wat jouw motiveerde om de Jehova's Witless vaarwel te zeggen?
Ga er maar even rustig voor zitten!

TWIJFEL! Als je gaat twijfelen kun je twee dingen doen. Ten eerste je twijfel verdringen vanuit je onzekerheid, je angst. Je angst om een heleboel kennissen en vrienden te verliezen. Maar ook om god te bruskeren.

Het tweede is intensief kritisch staan tegenover alles wat iemand beweert. Nou, dat is het makkelijkste wat er bestaat in het leven. Je moet alleen die weg op durven slaan. De hele synthese van Socrates was gebouwd om deze benadering: kritische vragen stellen tegenover elke bewering en uitleg.

En nu de grap. Als je erg geconcentreerd en kritisch oplet in wat de ’big shots’ jou in de zaal van de Jehovah’s Getuigen vertellen, dan word je vanzelf steeds bozer en van binnen agressiever. De Jehovah’s Getuigen hebben niet voor niets het Oude Testament als zeg maar ’oud vuil’ naast zich neer gelegd. Dat zogenaamde gedeelte waarin god onophoudelijk van zich doet spreken heeft plaats gemaakt voor de een of andere orthodoxe jood die wereldberoemd is geworden vanwege het kruis dat hoogstwaarschijnlijk niet eens een kruis was, maar een paal waaraan hij was opgehangen als opstandig sujet. Dat een paar systematisch bevlogen volgelingen van Jezus, de soi-disant profeet, hem achterna liepen, wil nog niet zeggen dat hier de hand van god in het spel was. Op zich al belachelijk, maar soit.

Verder heb ik natuurlijk allerlei lectuur waarvan ik dacht dat het interssant voor mij kon zijn gekocht en gelezen. Bij de Jehovah’s Getuigen wordt je geleerd en aangeraden je te onthouden op internet op zoek te gaan naar informatie over Jehovah’s Getuigen en sowieso niet andere informatie te raadplegen. Waarom niet? De verzoeking van de duivel, van satan die op de loer licht. Dat hoor je stelselmatig verkondigen door de Ouderlingen. ’Pas op voor satan die op de loer licht.’ Toen ik het boek Job in de bijbel eens van een andere kant ging bekijken, ontdekte ik dat Jehovah niemand anders was dan een ordinaire geslepen rover hoofdman. Erger nog, een nietsontziende maffiabaas.

En wat te denken van David en het allerergste Manasse? Manassse, de grootste schoft die in de bijbel alles in het werk stelde om Jehovah te krenken, werd door god uiteiendelijk beloond! Nou mag dat dan niet zou u zich kunnen afvragen? NEE dat mag niet van die kluns Jehovah, omdat die grote doorgedraaide trol zichzelf dan zou tegenspreken en daarom op het laatst ook niet meer wist waar hij mee bezig was. Die zakkenwasser overtrad voortdurend zijn eigen geboden. Trouwens, ik weet niet of een jood, christen tot elf kan tellen. Want er worden namelijk niet tien geboden van de berg afgerold, maar elf. Nou ja, een kniesoor die daar aanstoot aan zal nemen. En zo kan ik uren achter elkaar doorgaan met al die flauwekul en poppenkast die bijbel heet. Een fraai en soms mooi geschreven boek. Gewoon veel en veel verhaaltjes, te veel. Maar op een bepaald moment begreep ik wel dat god geen menselijke raadgevers nodig heeft. Wij weten niets over het leven. Laat staan over een god of misschien wel tien miljoen goden. Omdat wij allemaal dood gaan. Dus mondje dicht. Speculeren heeft geen zin. Leven na de dood? Gelukkig ben ik niet zo arrogant als die ouwe zakken in Brooklyn en die andere bewust tegen Jezus zijn geboden ingaande enge mannetjes die zich pausen noemen. Alleen de brutale naamgeving al. Paus = Heilige Vader! Ja ja, met twee hoofdletters geschreven!

Waarom ik zo lang bij de Jehovah’s Getuigen vertoefde? Ik voelde mij daar op mijn gemak. Twaalf jaar lang. Ik vond daar waarschijnlijk rust in mijn leven. Noem het maar de stilte voor de storm. Mijn storm waarin ik mij weer ouderwets lekker agressief tegen al het onrechtvaardige voel en kritisch kan zijn. Maar bovenal een vrolijke flierefluiter die met volle teugen geniet van zijn heropstanding en geestelijke vrijheid. De Getuigen waren allemaal aardig, zolang je maar niet één kritisch geluidje liet horen. Toen ik daar mee begon, renden ze als gerobottiseerde dwazen direct naar de Ouderlingen om verslag te doen van mijn gedrag. Discussiëren is niet mogelijk met een Getuige. Bij alles grijpen zij, zoals ze geleerd is, direct naar hun bijbel. Ik heb dat nooit gedaan. Behalve soms aan de deur bij mensen via een door mij zelf bedachte ’truc’. Ik wist altijd mensen geïnteresseerd te krijgen. Meestal door naar ze te luisteren en over alledaagse zaken te praten. Ik had 4 bijbelstudies toen ik de pijp aan Maarten teruggaf. Een ongeëvenaard record voor een ’flapdrol’ die ik al die tijd toch wel was in de ogen van de Ouderlingen. Maar gelet op mijn bijdrage in uren, nabezoeken en bijbelstudies was ik een ’gevreesd exemplaar om zondermeer aan te pakken. Toen een minder toerekeningsvatbare Ouderling, broeder Peter Nowak, daarmee begon, was het hek al gauw van de dam. Ik wist al teveel van hun poppenkast.

En de koran en de islam? Dat weet iedere Nederlander die de krant en het nieuws volgt. Achterlijk middeleeuws primitief zooitje! Bewijs? Lees de koran en je schrikt je al direct bij het lezen van de eerste pagina’s te pletter. Wat een ophitsend agressief misselijkmakend pamflet. Dat er ook goede dingen instaan doet verder niet ter zake. Reeds één druppel vergif in een fles drinkwater, maakt het drinken levensbedreigend!

Oei wat een lang verhaal van mij. Tja, de kunst van schrijven is nu eenmaal het weglaten! Maar dat kost mij teveel tijd en energie.

Resumerend, en de feiten op een rij zettend: ik ben niet door Jehovah’s Getuigen omver geluld. IKzelf - toen zij voor mijn deur stonden (twee aardige mannen) - heb aangegeven dat ik net op het punt stond de deur uit te gaan om een bijbel te kopen. Was niet nodig zei een van de twee, een alleraadigste nederig overkomende man tegen mij ”Die bijbel hebben wij wel voor u.” ”En wat kost dat?” vroeg ik. ”Dat kost u niets. Maar u mag wat geven als u dat wilt.” Hij bood mij direct aan om samen met mij de bijbel te gaan bestuderen. Dat aanbod vond ik allervriendelijkst en daar heb ik nooit spijt van gehad. In mijn enthousiasme heb ik toen honderd gulden betaald. De Getuige in kwestie was glazenwasser van beroep en dyslectisch. Later kwam hij met zijn vrouw (Servische van geboorte) en zij hebben mij al die tijd de bijbel onderwezen. Zij, de vrouw, leidde de studie. Dat was een leuke tijd. Die broeder ben ik altijd een aardige, maar vooral ook intelligente man blijven vinden. Vele Getuigen - zo had ik de indruk - keken toch wel met een zielige blik op hem neer. Ten onrechte, de man was slim en had een heldere geest en kijk op de zaak. Ook hij had zijn twijfels, maar zijn vrouw niet. Die had de broek aan en was vaak door het dolle heen als het getuigenis geven betrof. Zij deed dit namelijk full time in de straat en langs de deur. En dat vond ik nou zielig. Zij hebben een rijke schoonfamilie die in Spanje is gaan wonen. Zij zijn begin dit jaar voor goed naar Spanje vertrokken bij hun dochter en kleinkinderen. In Spanje gaat zij nu verder met haar predikingswerk. Mijn uitgeleende boek ’Spaans voor dummies’ zal ik wel nooit meer terugzien.

Graag gedaan, met hartelijke groet,

Hans van de Mortel
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij als mensen hun gezonde verstand gaan gebruiken. En je uitleg is duidelijk. Hoe zit dat met dat missioneren langs de deur? Is dat verplicht? En waarom? Voor zover ik weet komen er maar 144.000 mannelijke maagden in het Jehova paradijs, dus kunnen jullie je die moeite net zo goed besparen.

Gaan jullie vrijwillig langs de deur? Is dat vrijwillig verplicht? Of echt verplicht? En hoe vinden jullie dat van deur tot deur gaan? Is dat leuk? Is het een kwelling die je voor Jehova over hebt?

Ik heb (godzijdank) een korte tijd sales moeten doen, en dat betekende ook bedrijven bezoeken. Als er iets is wat ik afgrijselijk vind is het als een soort van borstelverkoper bedrijven afgaan. Missioneren is dus zo ongeveer het laatste waar men mij toe kan dwingen...
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie