Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Rafael princ

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Berichtdoor Rafael princ » Di Mar 27, 2012 2:28 pm

Het oude testament (De tenack) staat vol met verwijzingen van God als vader zijnde:

You neglected the Rock who begot you, And forgot the God who gave you birth." Deuteronomy 32:18

"I will surely tell of the decree of the LORD: He said to Me, 'You are My Son, Today I have begotten You.’" Psalm 2:7

"He will cry to Me, 'You are my Father, My God, and the rock of my salvation.' I also shall make him My firstborn, The highest of the kings of the earth." Psalm 89:26-27

"Who has ascended into heaven and descended? Who has gathered the wind in His fists? Who has wrapped the waters in His garment? Who has established all the ends of the earth? What is His name or His Son's name? Surely you know!" Proverbs 30:4

"For You are our Father, though Abraham does not know us And Israel does not recognize us You, O LORD, are our Father, Our Redeemer from of old is Your name." Isaiah 63:16, cf. 64:8

"Do we not all have one father? Has not one God created us? Why do we deal treacherously each against his brother so as to profane the covenant of our fathers?" Malachi 2:10

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen. Vredelievend maar net zo gestoo als mosl

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Mar 27, 2012 5:35 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Rafael princ schreef:De god van Mozes is de enige echte ware god van alle mensen die in God geloven. Maar in de eerste vijf – de enige echte – boeken van en door Mozes is God nooit onze vader genoemd. God is een god en derhalve geen vader.

Het onderstreepte is door de hand van Rafael princ en niet van Hans!
Rafael princ schreef:Het oude testament (De tenack) staat vol met verwijzingen van God als vader zijnde:

You neglected the Rock who begot you, And forgot the God who gave you birth." Deuteronomy 32:18

"I will surely tell of the decree of the LORD: He said to Me, 'You are My Son, Today I have begotten You.’" Psalm 2:7

"He will cry to Me, 'You are my Father, My God, and the rock of my salvation.' I also shall make him My firstborn, The highest of the kings of the earth." Psalm 89:26-27

"Who has ascended into heaven and descended? Who has gathered the wind in His fists? Who has wrapped the waters in His garment? Who has established all the ends of the earth? What is His name or His Son's name? Surely you know!" Proverbs 30:4

"For You are our Father, though Abraham does not know us And Israel does not recognize us You, O LORD, are our Father, Our Redeemer from of old is Your name." Isaiah 63:16, cf. 64:8

We dwalen af! Ik heb duidelijk gesteld: de eerste vijf boeken. En wat doet tricky vriend tricky Prince? Die sleept er het ganse Oude Testament met de haren bij om zijn gelijk te krijgen. Fout dus!

In wat hij hierboven probeert te bewijzen staat niet één schriftuurplaats met het woord vader die appelleert aan de eerste vijf boeken. NIET ÉÉN! De enige die we tot nu toe zijn tegengekomen is en blijft nog steeds overeind staan: Deuteronomium 32.

Maar wat wil ik nu bewijzen? Niks toch!

Waarom zou ik? Wie slim is bemerkt dat het moeilijk begaanbare hobbelige pad van Mozes zienderogen in de ontwikkeling van de mens geperfectioneerd werd. Donder en bliksem werd niet langer gebrandmerkt als de toorn van God. Hoe meer kennis van de natuur, hoe meer de vermindering zijn intrede doet in de aanbidding van . . . ja van wat? Het enige wat voor mensen nog reden geeft om het absurde geloof in God in stand te houden, is het raadsel van de dood. Alhoewel de dood allang geen raadsel meer is, omdat de dood plaats moet maken voor het nieuwe leven. Logisch, nietwaar? Maar het waarom en het nut blijft nog steeds het eeuwige raadsel waarop noch de kerk (een en al leugens, list en bedrog) noch de zielige aanhangers van de ritselaars van de evolutietheorie een afdoende antwoord op hebben.

Veel logischer is te concluderen dat het hele leven slechts een illusie is. En dan is er niks mis mee om er wat van te maken. Dan moet geen ene klootzak zich ermee gaan bemoeien om te bepalen wat wel en niet gedacht mag worden. Je blijft met je poten van andermans spullen af, ook zijn gedachten die hij vrijelijk mag uiten. Wanneer de islam gebiedt die stelende hand af te hakken, so what? Je gaat iemands leven niet nemen. Dan moet je zelf ook gedood worden. Logisch toch, nietwaar? En toch gebeurt dit niet. Er gebeurt zoveel niet dat wel zou moeten gebeuren. Puur uit hoofde van de logica en het gezonde verstand. Problemen die zich voordoen, dienen opgelost te worden, en niet wel besproken onopgelost te blijven!

Het laatste grote probleem voor de rechtvaardige mens in de wereld is het moslim probleem. Dat wordt zelfs niet eens of nauwelijks besproken omdat de angst er nu wel goed inzit. Laat staan dat dit probleem van de diep gewortelde vasthoudendheid in de door moslims bewonderde woestijn achterlijkheid wordt opgelost!

Dat zeg ik, we leven in een illusie, een illusie van hoogst merkwaardige zaken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Apr 05, 2012 4:28 pm

Nog een paar uur te gaan.

En dan?

Dan verwacht ik dat wij met z'n allen met onze gedachten bij onze opmerkelijke en religieus atheïstische vrije vogel en vriend Mercator zijn.

Vanaf 20.00 uur zal hij plaatsnemen op een van de stoelen in Roermond in een zaal van de Jehovah's Getuigen naast zijn liefhebbende vriendin.

Dan wordt de nagedachtenis gevierd (!) van het overlijden van Jezus.

Een inzicht over deze potsierlijke manifestatie van het onvermogen van de mens aangaande de vrije wil, wil ik jullie besparen. Ik laat dit graag aan onze directe waarnemer Mercator over. Actuele nieuwsgaring. Daar doen we het voor. Later dus. Tenslotte is het bij mij alweer zes jaar geleden.

Spannend. Ik vind dit echt spannend. Want ik voel met hem mee. Ik ben namelijk een persoonlijkheid met een rijke fantasie. Logisch! Anders zat ik niet twaalf jaar bij diezelfde club van rechtmatige geautoriseerde vertalers van de wetenschap over God.

Geduld! Geduld! Mogelijk dat Mercator ons nog deze avond over zijn opgedane geestelijke impressies over deze super achterlijke religieuze sekte zal informeren.

Ik ben benieuwd. Jij (u) ook?

Uiteindelijk ben ik tot het besef gekomen dat de mens die in God gelooft de kwalificatie mens niet verdiend. En daar heb ik gelijk in. Geen mens die mij daarin overtuigend kan tegenspreken! Alleen sukkels zullen zo'n domme poging ondernemen. Het is maar dat men het weet.

Ik ga dood. Maar ik ben springlevend! Ik verafschuw God. Ik vind hem een seniele achterbakse bekrompen schizofrene sadistische perverse afspiegeling van al het slechte in de mens. Vind je het raar dat ik meelij heb met al die achterlijke klootzak religieuzen waarmee de wereld overbevolkt is?

Het wordt de hoogste tijd dat de illusie generatoren ons verlossen van al die godsdienstwaanzinnig gestoorde klootzakken! Of er dan vrede is weet ik niet. Dat hangt af van de illusie generatoren. Ik heb gezegd.

Ariel denkt in termen van reïncarnatie, als ik goed ben geïnformeerd. Niet in dieren, maar gewoon . . . weer als mens. Een logische gedachte. Misschien heeft zij wel gelijk. Ik weet het niet. Het zou best kunnen. Hoe dan ook sluit dat de gedachte aan God uit. En dat is voor mij een gerust stellende gedachte. Aan de wijsheid en inzichten van Ariel heb ik nooit getwijfeld. Mogelijk zij wel in die van mij. :laugh1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Apr 05, 2012 4:38 pm

Ariel denkt in termen van reïncarnatie, als ik goed ben geïnformeerd. Niet in dieren, maar gewoon . . . weer als mens. Een logische gedachte. Misschien heeft zij wel gelijk. Ik weet het niet. Het zou best kunnen. Hoe dan ook sluit dat de gedachte aan God uit. En dat is voor mij een gerust stellende gedachte. Aan de wijsheid en inzichten van Ariel heb ik nooit getwijfeld. Mogelijk zij wel in die van mij. :laugh1:

Ook ben vanavond in gedachten bij onze zeer gewaardeerde amis Mercator. Wordt er tijdens deze dienst ook gezongen? Dat lijkt me mooi.
En Hans..Ik wil eigenlijk niet meer gereincarneerd worden. De gehele wereld zal straks van Allah zijn, en wat moet ik dan als allah hater op deze wereld doen. Ik zal eens in mijn leven na de dood een hartig woordje met de Engel Gabriel spreken, ( als ik hem tegen kom) en hem vragen waarom hij er zo'n rot zooitje van gemaakt heeft.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen en de gedachtenisviering vanavond

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Apr 05, 2012 5:27 pm

Ariel schreef:Ook ben vanavond in gedachten bij onze zeer gewaardeerde amis Mercator. Wordt er tijdens deze dienst ook gezongen? Dat lijkt me mooi.

Oei! Dat is een zeer waardevolle indringende vraag. Normaal zingen de Getuigen in de zaal. Maar . . . met deze gedachtenisviering . . . ik weet het niet meer. Wat ik wel weet is dat er veel sprekers aan het woord zijn en er veel gebeden wordt. Gelukkig duurt het niet zo erg lang. Het is de eerste keer voor Mercator. De liederen die normaal op zondag of zaterdag gezongen worden zijn overigens best wel mooi.

Ik herinner mij mij dat ik het wel erg spannend vond allemaal destijds voor de eerste keer. Maar tsja . . ik was toen een alleraadigste goedwillende naïeve sukkel. Een simpele geest, zogezegd. Ik nam ook van de matses op de schaal. Wist ik veel. Ik was wat nerveus en snapte het ook allemaal niet. Mijn lieve zuster van de bijbelles zei dat dit niet de bedoeling was. Nu begrijp ik wat voor flauwekul dat alles is. Hoe kon zij nu weten dat de Heilige Geest N I E T op mij was?

Maar geen kwaad woord over haar. Zij was de allerliefste zuster die ik kende. En o, o, o, wat heeft zij elke dag in weer en wind hard gewerkt voor haar God in de stellige overtuiging van de goedheid van haar geloof. Dat wekte afgunst. Vooral bij de vrouwen van de ouderlingen. Een typische menselijke karaktertrek. Want zij had succes in het veld. Net zoals ik. Haar verwijt ik niks. Zij werd - je gelooft het niet - genegeerd door veel van haar zusters. Zij wist alles van de bijbel en was over enthousiast. Zij had regelmatig bijbelstudies. Weliswaar niet zoveel als ik op het einde van mijn religieuze carrière, maar een wijs man stopt tenminste op het hoogtepunt van zijn succes. Ja toch? Als ik soms in de spiegel kijk dan vraag ik mij weleens af 'wie is toch deze rare kwibus met zijn altijd maar eeuwige commentaar en kritiek?'

Nou, we hebben ons best geamuseerd die laatste keer in Antwerpen. Ja toch Manon en Monique? Alsof God in het geheel niet mee telde. Jammer, want we moesten alles wel zelf afrekenen.

En Hans..Ik wil eigenlijk niet meer gereincarneerd worden. De gehele wereld zal straks van Allah zijn, en wat moet ik dan als allah hater op deze wereld doen. Ik zal eens in mijn leven na de dood een hartig woordje met de Engel Gabriel spreken, ( als ik hem tegen kom) en hem vragen waarom hij er zo'n rot zooitje van gemaakt heeft.

Ben je soms vergeten wat mijn stellige positieve overtuiging is? Dat het goede altijd over het kwade zal zegevieren. Een wereld onder leiding van islam is ondenkbaar. Of toch wel? Maar dan is het goed dat mijn lieve vriendinnen en vrienden dit niet hoeven mee te maken.

Vertrouwen stellen in God, als de veroorzaker van de goede afloop, is hetzelfde als van de twintigste etage van een flat springen met het voornemen om slechts tien etages te vallen.

mercator

Berichtdoor mercator » Do Apr 05, 2012 6:09 pm

Ariel schreef:Ook ben vanavond in gedachten bij onze zeer gewaardeerde amis Mercator. Wordt er tijdens deze dienst ook gezongen? Dat lijkt me mooi.
.

Ja er zal gezongen worden maar de teksten worden naar men mij verzekerd heeft op een briefje aangeleverd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen. Mattheüs passion.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Apr 05, 2012 6:32 pm

Wie en wat is nu precies een Getuige van Jehovah? Dat weleens afgevraagd en nooit aan HvdM gedacht?

Een Getuige van Jehovah is de gedachtegoed overbrenging van de reïncarnatie van de overleden oprichter T.C. Russell. En niets anders.
Net zoals ons aller vijand, onmens en symbolische rattenvanger van Hamelen, de historische Mohammed, heeft ook T.C. Russell, net zoals destijds Jezus, vele mensen in zijn netten weten te strikken. Zijn wij soms het succes van Hitler vergeten? Begrijp mij niet verkeerd. Hitler had veel betere ideeën dan Russell en Jezus. En de schuld van zijn goede ideeën lag voornamelijk in het geweld.

Zijn we soms de oorzaak van het succes van Amerika vergeten? Dat ontstond door de oorlogsindustrie! En zo deed ook eerder Hitler. Dus . . .?

Voor meer welvaart is een oorlogsindustrie onvermijdelijk.

Dat katholieke geloof vind ik weerzinwekkend afstotend vulgair en walgelijk terroristisch. Maar . . . de Mattheüs passion vormt daar een welkome uitzondering op.

Vreemd! Niet één Marokkaan, Turk, Afghaan, Somaliër, Pakistan, te bekennen. Hoe zit het dan met die broodnodige opgefokte huichelachtige niet parasiterende integratie van godsdienstwaanzinnige allahtone malloten die werkelijk letterlijk van de pot van Allah gerukt zijn?

Jezus was toch zo'n belangrijke - een van de grootste - profeet van God? Conclusie? Mohammedanen behoren tot de grootste huichelaars of beste religieuze onsympathieke komedianten ter wereld.

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen en de dood van Gods zoon aan het kruis

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Apr 05, 2012 7:56 pm

Nog vijf minuten te gaan voor Mercator.

Hij zit nu vast al in de zaal. Hopelijk op zijn gemak. Ik neem aan dat hij die niet vergeten heeft mee te nemen.

Vol verwachting klopt ons hart. Mercator is nu aan zet. Tot later, folks!

Ariel

Re: Jehovah’s Getuigen. Mattheüs passion.

Berichtdoor Ariel » Do Apr 05, 2012 8:20 pm

Vreemd! Niet één Marokkaan, Turk, Afghaan, Somaliër, Pakistan, te bekennen. Hoe zit het dan met die broodnodige opgefokte huichelachtige niet parasiterende integratie van godsdienstwaanzinnige allahtone malloten die werkelijk letterlijk van de pot van Allah gerukt zijn?

.

Mooie muziek. Ik zit op dit moment naar de Mattheüs passion te luisteren. Bedankt voor de video Hans.
En ja, het is zo heerlijk om in een concertzaal te zitten. Zo heerlijk om even niet naar een smartlappen hoofd te kijken .
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Re: Jehovah’s Getuigen. Mattheüs passion.

Berichtdoor mercator » Za Apr 07, 2012 1:38 pm

Hans van de Mortel schreef:Dat katholieke geloof vind ik weerzinwekkend afstotend vulgair en walgelijk terroristisch. Maar . . . de Mattheüs passion vormt daar een welkome uitzondering op.

Bach was een protestant Hans, die walgde in principe evenzeer van de Paus en zijn kardinalen als jij.
Hoewel er aangaande die religieuze inspiratie van de Mattheuspassie wel eea te zeggen is. Die inspiratie WAS er nl. helemaal niet. Bach zelf heeft daar overigens nooit iets over gezegd of geschreven, dat gezwijmel achteraf hebben latere luisteraars er in willen zien. Het is gewoon superieur gecomponeerde muziek, net zoals Bach noten schreef voor een katholieke mis of voor een cantate om een of andere nu al lang vergeten Duitse dictator te bezingen.
Om te beginnen had Bach helemaal geen zeggenschap over de tekst van de Mattheuspassie, die werd hem op een briefje aangeleverd door zijn librettist Picander. Die tekst van Picander is trouwens bijzonder slecht, een stuntelige naäperij van de originele Evangelie tekst.

Ik kan me heel wat boeiender klassieke muziek voorstellen dan die heilig verklaarde Mattheuspassie. Het duurt te lang en is altijd dezelfde herhaling van een vast patroon koor-recitatief-aria-choraal en dat zo 72 stukjes na elkaar.

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen. Oud en Nieuw viering op 14 Nissan

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Za Apr 07, 2012 2:42 pm

mercator schreef:
Ik kan me heel wat boeiender klassieke muziek voorstellen dan die heilig verklaarde Mattheuspassie. Het duurt te lang en is altijd dezelfde herhaling van een vast patroon koor-recitatief-aria-choraal en dat zo 72 stukjes na elkaar.

Ik begrijp dat Bach dat fraaie stuk niet uit zijn hobby-behoefte liet voortkomen. Volgens mij was het dan ook een opdracht waar hij voor betaald werd. Net zoals Rembrandt was ook Bach broodwinner. Neemt niet weg dat de Mattheus passion voorziet in een muzikale behoefte onder de mensen. Ik vind hem ook mooi en dat is natuurlijk doorslaggevend in het eindoordeel van de FFI-jury.

Iets anders. Je weet altijd aardig te kwebbelen. Ook nu weer. Maar tot nu toe hebben wij nog geen spoor opgemerkt van een uitvoerig gedetailleerd verslag over je belevenissen van donderdag avond. Dat wekt al gauw de indruk dat de invloed van de Heilige Geest zich heeft doen gelden. Eerlijk gezegd was ik daar al bang voor. Nou ja, onze zegen heb je. Want beter één Mercator in de hand als toekomstige Jehovah's Getuige, dan tien stuks in de rij voor de moskee. :ohmy:

mercator

Re: Jehovah’s Getuigen. Oud en Nieuw viering op 14 Nissan

Berichtdoor mercator » Za Apr 07, 2012 3:03 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Want beter één Mercator in de hand als toekomstige Jehovah's Getuige, dan tien stuks in de rij voor de moskee. :ohmy:

Haha nee hoor, Broeder Mercator is nog niet voor morgen. Eigenlijk was het een anti-climax, veel opzienbarends viel er niet te beleven. Er diende zich alleszins geen Uitverkorene aan. Ik moet het nog even op een rijtje zetten en in een grappige vorm gieten, jullie horen het wel. K Wil alleen dit al kwijt dat ik qua muzieksmaak dan toch liever katholiek zou worden, met eventueel gezang van een castratenkoor in de st Pieters basiliek. De muzikale omlijsting in de Zaal was ondermaats, en dat is nog zacht uitgedrukt.

mercator

Re: Jehovah’s Getuigen. Oud en Nieuw viering op 14 Nissan

Berichtdoor mercator » Za Apr 07, 2012 3:09 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Ik begrijp dat Bach dat fraaie stuk niet uit zijn hobby-behoefte liet voortkomen. Volgens mij was het dan ook een opdracht waar hij voor betaald werd. :

Ik heb nooit begrepen waarom JS Bach al die moeite deed. In zijn eigen tijd zat niemand daar op te wachten, ik kan me best voorstellen dat de burgers van Leipzig dachten ach nee, toch niet wéér naar zo een eindeloos stuk moeten luisteren, rechtstaand in die kouwe kerk! De meeste van zijn collega's poetsten wat van hun oude muziek op of schreven iets af van een ander-auteursrecht bestond niet toen-, geen kip die daar commentaar op gaf. Bach niet, die moest en zou elke week een nieuwe cantate pennen en hij kreeg daar geen stuiver extra voor. In tegendeel, hij werd regelmatig op de vingers getikt door de magistraat van Leipzig dat hij wat meer les in Latijn moest geven en wat minder componeren. Vanuit die optiek is het een wonder dat hij toch uit een of andere innerlijke gedrevenheid al die muziek componeerde.

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen. De gedachtenisviering.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Apr 09, 2012 7:42 pm

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Klopt! Vandaar dat alle religies de mens wijsmaken dat hij een vrije wil heeft. Want alleen zo maakt hij kans in het hiernamaals terecht te komen! :no1:

Toen jij tijdens de Gedachtenisviering op het punt stond om een hapje van Zijn lichaam te nemen Hans, voelde je dat dan aan als een uiting van vrije wil of was je eerder de buikspreekpop van God ?

Hummm . . . . Ik had bij mijn weten al een reactie gegeven, maar ik heb blijkbaar wat fout gedaan. Dan nog maar een keer. In het kort.

Ik was de buikspreekpop van God. Vanzelfsprekend. Maar dat was pas het jaar erna. De eerste keer . . . wist ik veel? Ik nam dus een hapje. Maar dat was niet de bedoeling, verzekerde mij Seka, de allerliefste zuster van Servische afkomst die aan mij bijbel onderricht gaf. Ik was dus zogezegd haar protégé. Om een misverstand uit de weg te ruimen, dat achterlijke zooitje rooms idiote stompzinnige hersenloze katholieken – de tweede uit te roeien religie na de islam – hebben zich tot kannibalen getransformeerd. Niet ik! Bij de Jehovah's Getuigen ging het om de symboliek, het ritueel van de komedie. Leuk of niet leuk, maar niet verwerpelijk!

Ik kon natuurlijk vanwege mijn strenge opvoeding door een Duitse moeder (dankzij haar spreek in nu perfect Nederlands) het stukje matses niet meer terugleggen, omdat ik het al aan mijn mond had toevertrouwd. Als Seka had gezegd: "Onmiddellijk terugleggen Hans die matses," had ik dat zonder protest gedaan. Maar dat zei zij niet. Toch vreemd. Want dan had ik ook aan het daarna voorbij komende glas rode wijn mogen nippen, ook al was dit niet de bedoeling.

Maar ik heb geen vrije wil en dus deed ik het niet. Ik was in de ban van de 'stem' van God die pas in de loop van het jaar steeds sterker tot mij begon door te dringen. Het was alsof ik in het begin stoïcijns doof was geweest voor de VRIJE wil van God, maar op de een of andere manier had God bewust of onbewust juist MIJN vrije wil geblokkeerd. Misschien wel in de ban gedaan, zoals hier op FFI weleens voorkomt. Overigens altijd terecht. Maar dat wat God met mij heeft gedaan, vind ik overigens een luizenstreek.

Wat ik van God vernomen heb, zal ongetwijfeld in het Hebreeuws zijn geweest , maar dat kan ik mij niet zo goed meer herinneren. Ik heb toch geen VRIJE wil? Trouwens, wie verstaat er nu Hebreeuws? Dus God zal dat wel uit mijn geheugen hebben gewist. En jij begrijpt wel waarom. Jij bent immers geen sukkel zoals ik destijds.

Duidelijk? Begrijpt nu een ieder dat de mens geen VRIJE wil heeft? Ik ben toch geen klootzak? Een idioot? Een zielig lafhartig bekrompen stuk onbenul en saaie humorloze van religie afhankelijke outcast?

Religie?

Oh! U bedoelt “wij adviseren wc-eend?”

Hans v d Mortel sr

Organisatie van Jehovah’s Getuigen berust op ware sensatie

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Jul 04, 2012 10:09 pm

Mensen zijn mensen. En dus beïnvloedbaar. Zo heeft God het gewild. Althans volgens mensen die geloven in de Heer en het vertikken dingen te willen begrijpen. Voor alle duidelijkheid: ik ben begrijpelijk atheïst.

Ach, moeten we Jehovah's Getuigen alle vuiligheid die hen is toebedacht en ingebracht op een wel zeer geraffineerde nazi Goebels waardige manier, kwalijk nemen? Hoe vaak heb ik niet in mijn leven een verkeerde keuze gemaakt? Die verkeerde keuzes weet ik mij te herinneren en te benoemen. Ik doe die altijd af met KLOOTZAK! En dan praat ik in mezelf.

Ik wil het vanavond hebben over de klinkklare onzin en eenvoudig te doorgronden leugens die de organisatie van Jehovah's Getuigen routine matig laat neerdalen over de simpele zielen die zich hebben onderworpen aan de Goebelse invloed vanuit Brooklyn New York, alwaar het oude mannen hoofdkwartier van de Jehovah's Getuigen is gevestigd.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een mens zich zo makkelijk laat bedotten, inpalmen, in de maling nemen, indoctrineren, misleiden, en noem maar op. Doorstrepen wat niet verlangd wordt.

Uit het jaarboek 2005 van de Jehovah's Getuigen. Blz. 3:

Een brief van het Besturende Lichaam.

Nu we op de drempel van het nieuwe samenspel staan, is het heel belangrijk dat we Jehovah blijven verwachten (Zefanja 3:8). De profeet Daniël zei dat God 'een Onthuller van geheimen is, en hij heeft . . . bekendgemaakt wat er in het laatst der dagen zal geschieden.' (Daniël 2:28)
Wat een voorrecht is het om aan het eind van die voorzegde periode te leven en de goddelijke geheimen te begrijpen die Jehovah nu bekendmaakt!

Door middel van 'de getrouwe en beleidvolle slaaf' (HvdM: bedoeld wordt hiermee de organisatie van Jehovah's Getuigen) heeft Jehovah progressief zijn voornemen onthuld om in deze moeilijke 'laatste dagen' een internationale 'grote schare' aanbidders bijeen te brengen (Matthéüs 24:45; Openbaring 7:9; 2Timotheus 3:1). Jesaja 2:2, 3 omschrijft deze wereldwijde bijeenbrenging als iets wat in 'het laatst der dagen' plaatsvindt.

Etc., etc..

Het gaat om de met rood aangegeven tekst . . . en we hebben het hier over 2005! Zeker! Het zijn moeilijk door te komen laatste dagen. Of niet? ik dacht namelijk dat onze wereldwijde crisis was begonnen in 2007, toch? Maar goed, 2005 mag ook. In ieder geval zitten we nog midden in de crisis van de laatste dagen. Fijn om dat te horen. Dat betekent immers dat deze moeilijke dagen niet lang meer zullen duren. Gelukkig maar. Tot zover klopt het dus allemaal. Er is hoe dan ook hoop en dan beginnen we weer van voor af aan met datzelfde steeds weer zich herhalende gesodemieter van de ongelukkige domme volhardende mensheid.

Maar wat klopt er nu niet? Dat is de vermelding van de 'grote schare' aanbidders, de facto de Jehovah's Getuigen. In totaal vormen zij een druppel op de gloeiende plaat van het religieuze wereldgebeuren. Afgerond zo'n zeven miljoen in getal. Uitgaande van vijf miljard bewoners op aarde kan dit natuurlijk nooit een grote schare zijn. Wel een nietig nauwelijks noemenswaardige schare van enige betekenis met een overigens vredelievende staat van dienst die niet aan beide wereld oorlogen heeft deelgenomen. Wel de moslims en de christenheid!

Zeven miljoen Jehovah's Getuigen in 2005 maken voor

0,0014 %

deel uit van de wereldbevolking.

CONCLUSIE?

Het werkelijke einde moet dan nog heeeeeel ver weg in de tijd liggen en zal waarschijnlijk nooit worden meegemaakt door deze generatie JG's, noch door de daarop volgende generaties. Net zoals Jezus al tweeduizend jaar geleden de plank missloeg met een soortgelijke voorspelling van het einde der tijden binnen de zijn ter beschikking staande generatie die als een vlam doofde zonder dat er een kik werd gegeven vanuit de hemel.

Ali Yas

Re: Organisatie van Jehovah’s Getuigen berust op ware sensatie

Berichtdoor Ali Yas » Wo Jul 04, 2012 11:27 pm

'Hans van de Mortel' schreef:0,0014 %

Mee eens dat de Getuigen een druppel op de gloeiende plaat zijn, maar de komma staat wel twee te veel naar links. :-P
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Hans v d Mortel sr

Sensatie van Jehovah’s Getuigen

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 05, 2012 12:08 am

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:0,0014 %

Mee eens dat de Getuigen een druppel op de gloeiende plaat zijn, maar de komma staat wel twee te veel naar links. :-P

Volgens mij ben jij slecht in rekenen. :)

Ozes

Berichtdoor Ozes » Do Jul 05, 2012 12:13 am

Nee Ali heeft gelijk

Spoiler! :
voorbeeld:
7 miljard=100%
700 miljoen=10%
70 miljoen=1%
7 miljoen=0,1%
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen (Religie achter de komma)

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 05, 2012 12:35 am

Ozes schreef:Nee Ali heeft gelijk

Spoiler! :
voorbeeld:
7 miljard=100%
700 miljoen=10%
70 miljoen=1%
7 miljoen=0,1%

OK boys! Wat een geklooi mijnerzijds. Vroeger kon ik toch best goed rekenen. Ik ben geen moslim, dus ik geef mijn fout toe. Ik geef ook niet de schuld aan de joden of een mogelijk complot dat mijn brein heeft beïnvloed.

Het is heel goed dat jullie mij niet geloofden! En dat jullie zelf de berekening gingen checken. Ongelooflijk. Goed voorbeeld Ozes. Je bent duidelijk een stuk intelligenter dan deze Hansworst. :oops:

Ozes

Berichtdoor Ozes » Do Jul 05, 2012 12:53 am

Simpele fout Hans, happens.
0,0014% vind ik tevens beter klinken dan 0,14. Niet om dezelfde redenen als jij maar op dat gebied zitten we op 1 lijn. Ik ben geen fan van jehova's maar ik heb er geen last van.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.

xplosive

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie achter de komma)

Berichtdoor xplosive » Do Jul 05, 2012 4:25 am

'Hans van de Mortel' schreef:OK boys! Wat een geklooi mijnerzijds. Vroeger kon ik toch best goed rekenen.

Als je die % weghaalt dan klopt het, als je tenminste van 5 miljard mensen uitgaat. Maar zoals Ozes al aangaf zijn er inmiddels al 7 miljard mensen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Ali Yas

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie achter de komma)

Berichtdoor Ali Yas » Do Jul 05, 2012 5:51 am

'Hans van de Mortel' schreef:Ik ben geen moslim, dus ik geef mijn fout toe. Ik geef ook niet de schuld aan de joden of een mogelijk complot dat mijn brein heeft beïnvloed.

:lol:
Truth sounds like hate to those who hate truth.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Jul 08, 2012 8:29 am

Ozes schreef: Ik ben geen fan van jehova's maar ik heb er geen last van.

Als je niet tot de club behoort heb je er geen last van. Maar daarbinnen gebruiken ze het hele gamma van zalvende praatjes tot gemene manipulatie om de volgelingen "bij de les" te houden.

Hans v d Mortel sr

Jehovah’s Getuigen (Religie zonder nadenken)

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Jul 08, 2012 12:06 pm

mercator schreef:
Ozes schreef: Ik ben geen fan van jehova's maar ik heb er geen last van.

Als je niet tot de club behoort heb je er geen last van. Maar daarbinnen gebruiken ze het hele gamma van zalvende praatjes tot gemene manipulatie om de volgelingen "bij de les" te houden.

Het is uiterlijk een vredelievende en ongevaarlijke poppenkast met een vooraf vastgesteld ritmisch goddelijk vraag-en-antwoord spel. De bijbel wordt elke donderdagavond gelezen. Wanneer dat boek gelezen is begint men weer van voor af aan. En zo gaat dat tot aan je dood toe.

Het verschil met mij en de aan de bijbel 'verslaafde' meute is dat zij bij elke vraag over een bijbel tekst het antwoord zoeken bij een andere tekst. Terwijl ik op een bepaald moment de betreffende tekst op een gepaste wijze aan mootjes hakte. :idea:

Hans v d Mortel sr

Afscheid uit Nederland van de levende en de dode.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Jul 09, 2012 2:23 pm

mercator schreef: Bijbel-sterfritueel (wat is dat Hans? Jij zal dat nog wel weten)

De enige rituelen die Jehovah's Getuigen kennen is in de eerste plaats de volledige onderdompeling in water als doop en bezegeling van toetreding tot de ware religie en aanbidding van de enige en onvervalste onzichtbare God. Onzichtbaar weliswaar, maar hij heet Jehovah en zo wenst God ook aangesproken te worden met zijn naam. Jezus gaf met zijn bezegeling van het doop ritueel daarin het grote voorbeeld. De uitvoerder was Johannes (de doper).

Het andere ritueel is het constant citeren uit de bijbel. En daarmee wordt waarschijnlijk het sterfritueel bedoeld. Voorlezen uit de bijbel tot de stervende ervan in slaap valt. Zij omschrijven dit dan ook als vast (geestelijk) voedsel. En tsja . . . bidden (hardop praten tot God) is eigenlijk ook niets anders dan een ritueel. Jehovah's Getuigen hebben hier overigens nog een extra ritueel aan toegevoegd. Namelijk dat iedere Jehovah's Getuige verplicht is zijn gebed aan God op te dragen in de naam van Jezus Christus. Waarom is dat? Niet lachen! Anders komt je gebed niet aan bij God. Je kunt ook denken: God doet net of hij het niet hoort, of hij gek is.

Ik kan je vertellen dat ik mij er stuk op heb gelezen, maar nergens in het Nieuwe Testament zul je deze onzin tegenkomen. Sterker nog, Jezus gebruikt zelfs niet één keer de naam Jehovah. Wat Jezus wel duidelijk leert is dat je in je binnenste moet bidden en anders niet. Kijk! En dat spreekt mij aan.

Het model gebed is overigens als volgt:
"Onze Vader in de hemel, uw naam worde geheiligd. Uw rijk kome. (de bedriegers van de Jehovah's Getuigen hebben van het woord 'rijk' koninkrijk gemaakt. Maar dat staat er helemaal niet! Het begrip 'koninkrijk' wordt namelijk altijd aan de deur gebruikt als inkopper, als uitgekiend verkoop argument). Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde. Etc.

Denk nu eens even goed na! Uw wil geschiede . . . Als dat werkelijk net zo in de hemel gebeurt als op aarde, moet het daar wel een ongelooflijk grote klerentroep zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Zeker nooit over nagedacht? Dacht ik al. In de hemel bestaat namelijk geen vrije wil. Daar heerst slechts Gods wil. De enige echte de luxe! De vrije wil op aarde bestaat volgens de inhoud bepalers van religie alleen door de gratie Gods. Vandaar. Tsja . . . Het is mij wel duidelijk.

Achterlijk zooitje die religies. Bedacht door tweederangs klootzakken met een onacceptabele staat van dienst, die anderen dwingen net zulk een klootzak te zijn als zij zelve. Neem nu psychopaat Abraham. Die hoorde een stem waarvan hij dacht dat het God was die hem opriep zijn enig geliefde zoon vast te binden boven op een berg, hem vervolgens aan het mes te rijgen, in de fik te steken en als lachwekkend of weerzinwekkend afschuwelijk offer op te dragen aan de stem die hij in zijn hoofd waarnaam.

Geloof in God is prima. Maar wees dan niet zo'n klootzak als al die lui uit het boek en zij die het geschreven hebben. Geloof tenminste in je eigen God.

OK dan! Laat ons dus maar een vrije wil hebben volgens de religies. Dat komt dan goed uit. Want wij, Mercator en ik, geloven in onze eigen God. Voor het registreren van straatgeluiden, overkomende jets, fanfares, piepende rollators, sissend schuim in bierglazen en gesprekken zoals die van ons. :lol:

Terug naar “Andere Godsdiensten”