Sawat Dee Khrup

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Sawat Dee Khrup

Bericht door H.Numan »

Oftwel: gegroet allemaal. Stomtoevallig zie ik dat mijn artikel ook bij jullie geplaatst it. :oops: Daarvoor mijn dank. Dus ik dacht: kom laat ik eens kijken of FFI iets voor mij is...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Harte welkom H.Numan.
Iemand die zulke goede artikelen schrijft is altijd van harte welkom. Meer dan welkom. :D
Ik hoop dat FFI wat voor jou is , want we kunnen je hulp goed gebruiken.

Vriendelijke groet.

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik denk het wel. Ik ben zelf atheist, en een zware. (Moet nodig op dieet, maar kan geen chocolade dieet vinden...) Ik heb zeer ruime ervaring met mohammedanen - je zult me nooit vrijwillig een andere term zien gebruiken, of het moet muzelman zijn. Ik woon in het Verre Oosten. Waar we niet in een Westers christenlijk denkpatroon leven, maar in een Boedhistische maatschappij. Compleet anders. Maar ook hier hebben we problemen met de muzelmannekes, in het zuiden des lands.

Ik heb een tijd leuk gedebatteerd met de NSBer* Ibrahim van Bommel. Was erg leuk, omdat ik vierkant de vloer met hem aanveegde. :razz:
Elk van zijn argumenten was tamelijk eenvoudig van tafel te vegen.

*= Nationaal Salafistische Beweging, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Er zijn genoeg atheïsten op dit forum om je thuis te voelen.
Er ligt op dit forum een uitdaging voor je. We hebben Islaminside . Een zware kluif, maar niet op het niveau van Bommel.
Islaminside is een tandenknarsen. Kijk even naar zijn posten als je wil. Misschien kan je even een postje van hem beantwoorden.
Islaminside behoort ook tot de Nationaal Salafistische Beweging. :razz: Hij blijft altijd maar in een topic hangen, dus je zal naar hem toe moeten als je hem wil ontmoeten,

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 476#134476


Wat voor problemen kom jij zo al tegen in het Verre Oosten ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Weinig. Thais zijn bijzonder ruim denkend, ook als ze dat niet zijn. :shock:

Een Thaise kennis van me is 'streng' Boedhist. Ik vraag 'm, je kinderen? Gaan die naar de tempel? "Oh, als ze willen wel." En als ze niet willen? "Nou, dan gaan ze niet."
(Vergelijk dit eens mijn mijn ruimdenkendende RK ouders die er trots op waren dat hun kinderen vrijwillig naar de kerk gingen, en ieder botje in ons lijf vermorzeld hadden, na vierendeling, als we dat niet deden...)

Echt, ik heb weinig problemen hier. Gevaarlijke wijken? Ik ken Bangkok tamelijk goed. Ben regelmatig door echte sloppenwijken gefietst. Geen centje last. Eerder het tegendeel. Ik zou niet weten waar je hier problemen krijgt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ik zie dat je al in actie gekomen ben Numan.. :razz: Goed van je.

Het is rustig op het forum, maar dat komt omdat we hier ( Nederland Belgie) prachtig weer hebben. Dat gebeurd niet vaak , dus iedereen gaat genieten van de zon.
Voor jou is dat lekkere weer gewoon, maar voor ons????? Zelden.. Maar ja, dat weet je nog van vroeger.

En ook ik werd vrijwillig verplicht naar de kerk geschopt. Ik heb er een trauma aan over gehouden. Soms droom ik er nog van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik niet. Natuurlijk als ik aan sommige zaken terug denk... Ik neem het mijn ouders niet kwalijk. Ze hebben geprobeert om de opvoeding die ze zelf kregen door te geven. In het ene geval is dat gelukt: mijn zus+man zijn net zulke RK fanaten als mijn ouders en grootouders. En in het andere geval (ik) nu niet direct.

Eh prachtig weer? Op dit moment is het 38 C. En het is nu 18.30, half uur na zonsondergang. Beneden de 26 C is koud hier. :razz:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Numan,

Goed dat je even langskomt.
We hebben Islaminside . Een zware kluif, maar niet op het niveau van Bommel.
Moh schrijft enkel monologen met zijn waarheid. Verder is er niets aan hem. Hij leest niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Hallo beste Numan, Sawat dee,

Hartelijk welkom hier, je kunt jezelf echt lekker te buiten gaan met debatteren hier.
Wat leuk dat je in Bankok woont, hebben we wat gemeenschappelijk.
Ik had een Thaise schoonmoeder, Islankoon na Ayudhaya, misschien zegt dit je iets.

Ik ben benieuwd naar hetgeen aan de hand is in de 3 zuidelijke provincies, gaan ze er niet met de karwats overheen?
Ik ken de Thais als ferm optredende jongens, die niet bang zijn om te schieten.


Vr. groet Joannes
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ook welkom hier namens mij H.Numan :)
Hoop veel posts van je te lezen.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Joannes schreef:Hallo beste Numan, Sawat dee,

Hartelijk welkom hier, je kunt jezelf echt lekker te buiten gaan met debatteren hier.
Wat leuk dat je in Bankok woont, hebben we wat gemeenschappelijk.
Ik had een Thaise schoonmoeder, Islankoon na Ayudhaya, misschien zegt dit je iets.
na Ayudhaya? Hoe is het je gelukt een Thaise adellijke dame aan de haak te slaan? Je ziet er uit als Rudolf Valentino? :wink:
Ik ben benieuwd naar hetgeen aan de hand is in de 3 zuidelijke provincies, gaan ze er niet met de karwats overheen?
Ik ken de Thais als ferm optredende jongens, die niet bang zijn om te schieten.
Er wordt redelijk tot hard opgetreden in het zuiden. Gelukkig haalt dat de krant nauwelijks. Anders krijg je vervelende problemen met "bewogen" organisaties als AFA, Amnesty, KAFKA en weet ik wie wat.

Er vinden dagelijks aanslagen plaats. De favoriete methode is om de nekken af te snijden/hakken, indien de tijd het toestaat.

Probleem is het gebrek aan organisatie. Er is geen centrale zenuwcel die leiding geeft. Er zijn geen doelen waarnaar gewerkt wordt. Het komt een beetje over als 'we schieten de Thais ons land uit, en daarna zien we wel'.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Beste Numan,

na Ayudhaya? Hoe is het je gelukt een Thaise adellijke dame aan de haak te slaan? Je ziet er uit als Rudolf Valentino?
Hahaha, dat jij dat weet zeg, komisch.

Mijn allereerste liefde, (met 17 jaar) was de dochter van deze dame uit Bankok. Haar vader was officier van de lijfwacht van de koning, waar ze ook een buitenechtelijk kind verkreeg, van een ander lid natuurlijk. (misschien zegt de naam Subagio je iets?)

Ten tijde van de bevrijding (1945) van de mannen van de Birmaspoorweg, waaronder mijn toenmalige schoonvader, werden die stakkers losgelaten in Bankok.
Het is bekend dat de overgrote meerderheid van de oa Knilmilitairen, uitgehongerd als ze waren, zich tegoed deden aan de vrouwtjes van plezier. Velen zijn dan ook gehuwd met deze nachtvlinders, en keerden terug naar Holland, met gevolg dat we hier met een redelijk aantal bejaarde voormalige meisjes van plezier zitten of zaten. (5000 ex.)
Komisch is echter dat mijn schoonvader, god hebbe zijn ziel, deze hofdame trof.

Ik kijk met veel plezier terug op mijn verleden (10 jaar huwelijk) met deze fantastische knappe en verfijnde vrouw (mix van Thaise en Indo), zoals jij kunt begrijpen maar inmiddels ben ik reeds 30 jaar verdergescheurd door het leven, en heb mogen genieten van andere culturen en nationaliteiten.
Wat ik het meest mis, en je daarin ook benijd, is de fantastische Thaise keuken, e.a.

Vriendelijke groet,

En neen niet Valentino, eerder Chat Atkins of Jim Reeves.
Plaats reactie