Hallo allemaal -- (Links666)

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 5:47 pm

@ Chaimae
Gelukkig maar .. Stel je voor, een niet-moslim als echte vriendin of vriend, dat is toch on-ethisch, niet waar?
Wat is die tekst bij het volkslied van de EU ook al weer? "Alle Menschen werden Brüder" Hm, horen de moslims wel in de EU? Zeg jij het maar.

Mijn vrienden kies ik niet op basis van religie uit. Het zal me een worst wezen welk religie mijn vriendin belijdt. Een Marokkaanse vriendin begrijpt me beter en daarmee kan ik 't gewoon beter vinden.

Martine, een klasgenootje is een paar weken terug een dagje bij me doorgebracht.Ze heeft couscous bij me gegeten en allerlei Marokkaanse koekjes. Hartstikke gezellig, maar de klik is er gewoon niet. Ze schrok van de gastvrijheid en het eten wat er neergezet was, en toen één iemand betaalde in een café. Neee, we doen niet aan let's go Dutch. Ruzie aan de kassa wie er betaalt! (IK, IK)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 5:55 pm

Links66 zei:
Ja, maar het feit dat dat in de koran ideologie zit roep bij mij wel zéér negatieve, antagonistische gevoelens op. Chaimea > corrigeer me aub als ik het mis heb.

De Koran is niet zomaar te interpreten, alhoewel hier velen denken van wel. Bij het lezen van de Koran zal je toch echt de Tafseer bij de hand hebben, en enigszins in grote lijnen de geschiedenis van het geloof kennen.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 6:05 pm

@ Chaimae

tafseer > ja goed dat je me er op wijst. Toch voel ik ook wel veel voor wat iemand hier schreef: Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees. Op die manier is de tafseer ook ontstaan, interpreteren.

Ariel schreef:Het is triest dat sommige Moslims geen contact met Nederlanders willen hebben, maar dat komt door hun shit religie..
Neem Christenen en Joden en zeker geen atheïsten tot uw vriend, want dat wil Allah niet hebben, . ( staat in de koran, alhoewel niet in deze vrije vertaling)
Vandaar dat Chaimae ook nooit vrienden met ons mag of wil worden.

En wat vind je dan van de verzen waar Ariel aan refereert?
Géén diplomatieke ontwijkende antwoorden aub, vriendelijk bedankt :)

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 6:36 pm

Links666 zei:

@Chaimae
tafseer > ja goed dat je me er op wijst. Toch voel ik ook wel veel voor wat iemand hier schreef: Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees. Op die manier is de tafseer ook ontstaan, interpreteren.

Ariel schreef:Het is triest dat sommige Moslims geen contact met Nederlanders willen hebben, maar dat komt door hun shit religie..
Neem Christenen en Joden en zeker geen atheïsten tot uw vriend, want dat wil Allah niet hebben, . ( staat in de koran, alhoewel niet in deze vrije vertaling)

En wat vind je dan van de verzen waar Ariel aan refereert?
Géén diplomatieke ontwijkende antwoorden aub, vriendelijk bedankt :)

We zijn niet op niveau om over de Koran te discussieren, daar hebben we de tafseers voor. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de moslims hun hersens niet mogen gebruiken. De Koran vereist namelijk niet dat de mensen blind geloven. Het richt zich tot degene die nadenken, die nadenken over hetgeen wat zij horen en zien, hetgeen ze over zichzelf en de wereld om zich heen waarnemen. Kortom, de Koran legt de nadruk op het feit dat kennis en verstand een deugdelijke manier zijn om tot het geloof en godsbewustzijn te zijn.

Een vers dat hier na refereert,
"En accepteer niet dat waar je geen weet van hebt. Het gehoor, de zicht en het verstand, daar ben je zeker verantwoordelijk voor" (Koran 17:36)

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Mei 21, 2008 7:25 pm

We zijn niet op niveau om over de Koran te discussieren,

Over de Koran wordt niet gediscussieerd. Die wordt letterlijk geinterpreteerd.
Dit was bij Mohammed zo, die liet alle critici het hoofd liet afsnijden, en de discussie was gedaan.
Er zijn in de begingeschiedenis van Islam wel een paar groeperingen geweest die de Koran kritischer beschouwden. Zijn buiten de wet geplaatst en hebben hun hoofd verloren.
Met de Bahai, en de Ahmadiyya is hetzelfde aan de hand. Leven verstopt om hun hoofd te behouden.

VAf er ergens in een Moslimghetto een talibnmoskee de deuren opendoet, zwijgen alle Moslims als deze Imam spreekt. Ze weten dat het in feite alleen deze versie is die gelijk heeft.
In gesprek met Kafirs kunnen ze andere dingen vertellen.

Dit is onderwerping. Men denkt misschien anders, doet wat het gene waar men aan onderworpen is voorschrijft.
Islam betekent onderwerping. De Talibanimam staat boven in de hierarchie.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 7:28 pm

(1)
Chaimae schreef:We zijn niet op niveau om over de Koran te discussieren, daar hebben we de tafseers voor
Ja, nu wel. Hier is een leuk gedachte-experiment: Wat nu als je leefde ten tijde van Mohammed, in Mekka of Medina, voordat de tafseer bestond. Stel je voor, Mohammed vertelt zijn mensen een nieuw vers, dat aan hem geopenbaard is. Wat zou je dan tegen jezelf zeggen?

"Okeeeee, vooral niet denken, ik ga me er gewoon aan houden, want dit komt van God" of zou je zeggen:

"Hm ... wat bedoelt God hiermee?" (de koran onder de loep nemen, in de zin van: discussieren)

Net als de mensen van die tijd ben jij (en wij vrolijke kafirs) zijn daar echt wel goed genoeg voor! :) En áls je zo ondeugend bent om de Koran toch zelf te interpreteren, dan weet God dat dat met goede bedoelingen is!! De ontdekker van de microscoop was ook geen wiskundige.

(2)
Ariel schreef:
Het is triest dat sommige Moslims geen contact met Nederlanders willen hebben, maar dat komt door hun shit religie..

En wat vind je dan van de tafseer uitleg van de verzen waar Ariel aan refereert?
Géén diplomatieke ontwijkende antwoorden aub, vriendelijk bedankt

(3)
Item 1 deed me ook denken aan een aantal hadiths die ik heb gelezen, waar Mohammed's volgelingen advies aan hem vragen, over dagelijkse dingen die voor niet-gelovigen volledig triviaal zouden zijn. Waarom vragen zij al die kleine 'overdreven' dingen aan Mohammed? Is hij soms God? Of had hij soms een 7e eeuwse live satelliet verbinding met God? Voor zover ik nu kan beoordelen is dit een van de dingen waar de islam de fout in gaat: talloze vóórschrijvende zaken, dagelijkse kleinigheden. Heeft dat nog iets met God te maken? Of spreken we hier van TE volgzame volgelingen waarbij hun volgzame gedrag vervolgens tot norm word verklaard?

Ik ben benieuwd naar je reactie :)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 21, 2008 7:40 pm

Links666 schreef:@ Ketter
Hm Hm precies -- En bij welke partij voel jij je nu het meeste thuis en waarom?

Ik moet in België stemmen.

Vroeger voelde ik met het meeste thuis bij de groene partij (toen Agalev, nu Groen!). Maar gezien die tegenwoordig onvoorwaardelijk hun schouders willen zetten onder de aanvallen van bepaalde Moslims op de seculiere staat, kan ik niet meer stemmen op "Groen!".

Daarom voel ik me nog steeds het meeste thuis bij centrum links. Dit ondanks het feit dat ze toch ook wel te veel willen heulen met de conservatieve importreligie. Dit ondanks het feit dat ze door sommige pastoors (bijna allemaal stokoude mannen) nog als vuile goddeloze sossen worden gezien. Maar ten minste hun sociaal-economisch programma deugt nog.

De enige partij in Belgie die weerstand biedt tegen import-supremacisme is de inheems-supremacistische Vlaams Belang (vroeger Blok). Maar je kunt geen vuur met vuur bestrijden in de politiek.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 21, 2008 7:44 pm

Een knipoogje tussendoor ;)

Uitspraak 1
Chaimae schreef:
"En accepteer niet dat waar je geen weet van hebt. Het gehoor, de zicht en het verstand, daar ben je zeker verantwoordelijk voor" (Koran 17:36)

Uitspraak 2
Chaimae schreef:We zijn niet op niveau om over de Koran te discussieren, daar hebben we de tafseers voor.

ergo, logisch gezien,
We zijn niet op het niveau om de Koran te accepteren.

groetjes,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Wo Mei 21, 2008 8:37 pm

Chaimae schreef:De Koran is niet zomaar te interpreten, alhoewel hier velen denken van wel. Bij het lezen van de Koran zal je toch echt de Tafseer bij de hand hebben, en enigszins in grote lijnen de geschiedenis van het geloof kennen.

De Koran is zomaar te interpreteren.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 9:59 pm

migrantenjong schreef:De Koran is zomaar te interpreteren.

Het is Migrantenjong gelukt! God zij geprezen!!
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 21, 2008 10:07 pm

Maar Migrantenjong is geen Moslim, dus piece of cake voor hem.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 10:09 pm

Ariel schreef:Maar Migrantenjong is geen Moslim, dus piece of cake voor hem.

Daar gaat zijn hoop als sneeuw voor de zon. Arme man..

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 10:13 pm

Huh!? Om met jou te mogen trouwen bedoel je? Maar dan wordt je toch gewoon zelf Vlaamse Russin? :)
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 21, 2008 10:26 pm

Wil jij geen Moslim worden links ? :laugh1: Dan kan jij met Chaimae trouwen. Van het ene zompige moeras in het andere zompige moeras . :razz:

Chaimae ziet er leuk uit hoor.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 10:31 pm

Links666 schreef:

Huh!? Om met jou te mogen trouwen bedoel je? Maar dan wordt je toch gewoon zelf Vlaamse Russin? :)

Noujah, eigenlijk bedoelde ik dus dat het jammer is dat migrantenjongen geen moslim is. Een moslim die toegeeft dat de koran wel degelijk te interpreteren is. Die zal je niet vinden..

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 10:36 pm

Ariel schreef:Wil jij geen Moslim worden links ? :laugh1: Dan kan jij met Chaimae trouwen. Van het ene zompige moeras in het andere zompige moeras . :razz:

Mijn vader gooit me uit het raam als ik met een Hollander aan kom kakken.

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 10:41 pm

Ariel schreef:Wil jij geen moslim worden?

Hahahah! Ze zal vast wel heel knap zijn. En ik ben niet alleen knap maar ook vrij wanhopig. Maar zelfs dan, NeeeeeeeEEEEEEEEEEEEEeeeeee !!!
Nee, misschien een avondje het op een zuipen zetten met Eva Surga 8)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 21, 2008 10:43 pm

Chaimae schreef:
Ariel schreef:Wil jij geen Moslim worden links ? :laugh1: Dan kan jij met Chaimae trouwen. Van het ene zompige moeras in het andere zompige moeras . :razz:

Wat een racist.
Sorry, da's m'n eerste reactie als ik dat lees.
Hij zal wel een andere reden hebben zeker.
Zonder (ji)haat straat.

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 10:47 pm

idem

Gaat het om geloof of cultuur of combo? Retorische vraag zeker ... (combo).

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 10:48 pm

Ketter schreef:
Chaimae schreef:

Wat een racist.

Mijn vader heeft het beste met me over. En dat kan niet met een Hollandse man. Geldt overigens niet alleen voor de Hollandse mannen, maar alle rassen, op de Marokkaanse mannen na. Bovendien zijn de cultuurverschillen te groot en twee religies op één kussen, daar slaapt de duivel tussen. Ik denk dat mijn vader gewoon rasechte Marokkaanse kleinkinderen wilt.

P.S: Grapje! Hij zal me niet uit het raam gooien, maar me uit de 'hela medeniya' (het familieboek) zetten, zoals hij dat altijd zegt.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Wo Mei 21, 2008 10:58 pm

Chaimae schreef:Mijn vader heeft het beste met me over. En dat kan niet met een Hollandse man. Geldt overigens niet alleen voor de Hollandse mannen, maar alle rassen, op de Marokkaanse mannen na. Bovendien zijn de cultuurverschillen te groot en twee religies op één kussen, daar slaapt de duivel tussen. Ik denk dat mijn vader gewoon rasechte Marokkaanse kleinkinderen wilt.

P.S: Grapje! Hij zal me niet uit het raam gooien, maar me uit de 'hela medeniya' (het familieboek) zetten, zoals hij dat altijd zegt.

Was eerste reactie, Chaimae.
Hij zal wel zijn redenen hebben.
Maar ze zijn verkeerd.
Ik wens je de lieve, goede, prachtige man toe die je verdient. En ik zie niet goed in wat 'ras' daarmee te maken heeft.

Trouwens, dat van die twee religies op een kussen is waar -- en wel degelijk een prachtig bewijs dat geen enkele van de religies in de buurt van God gelegen hebben. ;)
Zonder (ji)haat straat.

Links666

Berichtdoor Links666 » Wo Mei 21, 2008 11:07 pm

Chaimae,

Wat nu als je (theoretisch) met een meisje thuis komt? Een hele lieve streng gelovige moslima! :P

PS. islamitische meisjesnamen beginnen vlg. mij niet met adb'_huppeleflup_ .. Zijn jullie soms geen dienaren van God? Of zijn jullie dienaren van jullie mannen en dienen zo, hiërarchisch via via ook God weer?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 11:10 pm

Ketter schreef:
Chaimae schreef:Mijn vader heeft het beste met me over. En dat kan niet met een Hollandse man. Geldt overigens niet alleen voor de Hollandse mannen, maar alle rassen, op de Marokkaanse mannen na. Bovendien zijn de cultuurverschillen te groot en twee religies op één kussen, daar slaapt de duivel tussen. Ik denk dat mijn vader gewoon rasechte Marokkaanse kleinkinderen wilt.

Was eerste reactie, Chaimae.
Hij zal wel zijn redenen hebben.
Maar ze zijn verkeerd.
Ik wens je de lieve, goede, prachtige man toe die je verdient. En ik zie niet goed in wat 'ras' daarmee te maken heeft.

Trouwens, dat van die twee religies op een kussen is waar -- en wel degelijk een prachtig bewijs dat geen enkele van de religies in de buurt van God gelegen hebben. ;)

Correct!! Welkom in de wereld van de 'Marokkaanse man.' Zo gaat het er bij ons toe..

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Wo Mei 21, 2008 11:10 pm

Zompig moeras, ja. Ik denk dat het haram is om Gilette Venus te gebruiken.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Wo Mei 21, 2008 11:14 pm

Links666 schreef:Chaimae,

Wat nu als je (theoretisch) met een meisje thuis komt? Een hele lieve streng gelovige moslima! :P

PS. islamitische meisjesnamen beginnen vlg. mij niet met adb'_huppeleflup_ .. Zijn jullie soms geen dienaren van God? Of zijn jullie dienaren van jullie mannen en dienen zo, hiërarchisch via via ook God weer?

Mijn geloof verbiedt het homoseksueel zijn niet, maar de daad. Iemand die homoseksueel is begaat geen zonde, maar wanneer hij overgaat op de 'daad ' spreekt men pas van een (grote) zonde.

Dat is taalkundig gezien niet mogelijk, maar daarvoor zal je toch echt de Arabische taal kennen.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Wo Mei 21, 2008 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”