even voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

even voorstellen

Bericht door Elif »

hallo allemaal,
ik ben Elif, 25 jaar en wonende in belgisch limburg.
mijn eigenlijke naam is rilana en gedoopt en heb mijn communie gedaan.
na jaren gesprekken met een turkse vriendin van mij en daarna na 4.5 jaar huwelijk met mijn turkse man heb ik me afgelopen juli bekeerd tot de islam.
niet omdat het moest of omdat mij iemand mij dit oplegde.
ik moet eerlijk zijn dat ik een jaar of 10 geleden anders dacht erover en misschien hetzelfde als sommige van jullie.
ik wil ook zeggen dat ik niet hier ben om discriminatieve dingen te gaan zeggen over mijn vroegere geloof of welk geloof dan ook.
iedereen moet deze beslissing voor zichzelf nemen of zelfs al is hij/zij ongelovig.
wat mijn beste vriendin ook is,en ik hou nog steeds evenveel van haar hoor :lol: .
maar vind vooral belangrijk dat iemand zijn karakter hetzelfde blijft al bekeerd iemand zich tot een ander geloof.
nu dit was een beetje over mij want dat ik belooft aan iemand gisteren al te doen.
groetjes Elif
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom in het mooiste godsdienst op aarde, en op FFI.

Wordt dit ook gelijk je eerste Ramadan? Dat is spannend.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nogmaals van harte welkom Elif. We zijn blij met je, en het is fijn dat we met elkaar in discussie kunnen gaan over verschillende onderwerpen.
Natuurlijk is jouw karakter niet veranderd. Je kijk op veel zaken zal wel veranderd zijn, en het is leuk om het daar eens over te hebben.
Wat ik vaak niet kan begrijpen is een bekeerde westerse ineens geen moeite heeft met typische Islamitische zaken zoals Sharia , doodstraf, homoseksualiteit enz…Ik praat nu niet over bidden , vasten of geen varkensvlees eten, want dat moet een ieder voor zich weten.
Als Islam zou zijn zoals jij er een beeld van hebt, dan zou deze site niet bestaan.
Jammer genoeg is dat niet zo, en omdat wij onze kinderen en kleinkinderen de zelfde vrijheid gunnen waar wij nu van genieten, ageren wij nu dus tegen Islam.
Ik hoop dat je dat begrijpt.

Ik kan jou nu gaan vertellen dat je van Allah eigenlijk niet net zoveel als vroeger van je vriendin mag houden, maar ik vermoed dat jij dat wel weet. Eigenlijk ben jij dus een beetje islamitisch ongehoorzaam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

je hebt gelijk ariel maar het is ook zo dat ik mijn vriendin kan uitleggen maar het haar eigen verantwoording is.
wat je schrijft over de doodstraf,homosexualiteit e.d dat heb ik in alle 4 de heilige boeken gevonden.
of dit overal word opgevolgd is het 2e.
de bijbel vond ik soms ook heel erg vrouwonvriendelijk en dat wist ik niet als katholieke meid toen.
de dingen die ik fout doe zal ik dan idd mijn straf voor moeten betalen.
maar ik heb in mijn katholieke tijd genoeg zonden begaan volgens die regels van de bijbel :roll:


@chaimae: ik heb afgelopen 2 jaar enkele dagen meegedaan aan de ramadan maar niet volledig.
ik wilde proeven hoe het was.
insallah zal het dit jaar helemaal goed gaan.
jij bent ook bekeerd?
groetjes elif
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Petje af. Vond je het moeilijk?

Insa'Allah, bi indni Allah (met de hulp van God). Er wordt wel gelijk het hoogste van je verwacht. Ramadan in hartje zomer, waar je pas rond een uur of negen mag eten.

Kom gewoon uit een islamitisch gezin, waar weinig aan de islam wordt gedaan door mijn ouders.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Elif schreef: de bijbel vond ik soms ook heel erg vrouwonvriendelijk en dat wist ik niet als katholieke meid toen.
Sorry dat ik doorzaag Elif...Maar kan het zijn dat wij als buitenstaanders ( omdat we Islam niet aanhangen) de fouten en de vrouw onvriendelijkheid van de koran wel inzien ? Net zoals jij, nu je geen katholiek meer bent, bepaalde onzin van het Katholisme herkent?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

misschien vind jij dat wel zo .
maar ik bedoel er alleen mee dat ik veel dingen als katholiek niet wist.
en veel mensen nu nog niet weten.
bovendien zijn de boeken een op elkaar volging van elkaar.
maar wat ieder gelooft mag hij/ zij natuurlijk zelf weten :)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Elif schreef:bovendien zijn de boeken een op elkaar volging van elkaar.
maar wat ieder gelooft mag hij/ zij natuurlijk zelf weten :)
Bedoel je bijbel en koran met de boeken Elif? Als dat waar is, waarom zijn de verhalen in de koran en bijbel dan zo verschillend?

En wat betreft dat iedereen zelf mag geloven wat hij wil, is in Islam ook niet van toepassing.
Ken je deze passages uit de koran?


8:12-17: "Ik zal paniek zaaien in de harten van de ongelovigen, jullie moeten hen boven hun nekken treffen en al hun vingertoppen afhakken. Het zijn niet jullie die ze afgeslacht hebben; het was Allah."

8:39: “En vecht tegen hen totdat er geen tumult en tegenstand meer is, en gerechtigheid prevaleert, en het geloof overal in Allah is. Maar als zij capituleren, waarlijk Allah ziet alles wat ze doen.”

9:5: “Maar als de verboden maanden voorbij zijn, bevecht en vermoord de ongelovigen waar jullie hen maar vinden, en val hen aan, beleger hen, en lig in hinderlaag voor hen in elke mogelijke vorm van oorlogsstrategie. Maar als ze op hun schreden terugkomen, regelmatig binnen en regelmatig aalmoezen geven, open dan de weg voor hen, want Allah is vergevingsgezind.

9:14: "Strijdt tegen (doodt ze) (de niet-Moslims) en Allah zal ze straffen (folteren) door middel van uw handen en zal ze met schaamte bedekken."

9:29: Vecht tegen hen die in Allah noch in de Dag des Oordeels geloven, en die niet handelen volgens wat Allah heeft verboden, noch het geloof van de waarheid erkennen, zelfs als ze Joden of Christenen zijn, totdat ze beschermingsgeld betalen met waarlijke onderwerping.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

het probleem is hier dat de citaten wat je me laat zien ik zulke ook vind in de bijbel.
maar daar gaat het zich niet om.
eigenlijk wil het zeggen dat het zinloos is hierover te discussieren.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Elif schreef:het probleem is hier dat de citaten wat je me laat zien ik zulke ook vind in de bijbel.
Dat is niet het probleem Elif. Het probleem is dat de koran een boek van alle tijden is, en het is het ware woord van Allah. Wat vroeger gold, geldt nu nog steeds. Dit is niet het geval wat de bijbel betreft. Als ex-christen moet je dat toch weten.
eigenlijk wil het zeggen dat het zinloos is hierover te discussieren.
Ik denk eigenlijk dat het wel zinnig is om er over te discussieren, want dit is de kern van het probleem. Dit is namelijk het ei waar niet moslims mee zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit is niet het geval wat de bijbel betreft.
De bijbel is geschreven door mensen. In het paradigma van die tijd. Dit kon alleen zo, omdat de mensen toen anders het woord Gods niet zouden kunnen begrijpen.
Het NT is een boek dat de mens tot evolutie stimuleert. Door deze evolutie verandert het paradigma. Daar het NT het werk van mensen is, kan het paradigma steeds aangepast worden aan de evolutie van de mensen.
De evolutie van een individualiteitsdoden paganisme naar een openbaringsreligie zonder voorwaarden voor het individu is een lang proces. Voor het individu is waar geloof slechts mogelijk in alle vrijheid.

Juist doordat het NT het woord van mensen is, is de Christelijke kerk in staat dit proces door te maken.

De Koran is het letterlijk woord van God. Alleen letterlijk te interpreteren. Dit maakt dat die Koran gedoemd is in het Paganisme, waar het in ontstaan is te blijven vastzitten.
De Koran kent enkel voorwaarden voor het individu. Laat geen enkele vrijheid toe. Zonder de nodige vrijehid is geen geloof mogelijk.
In Islam is geen geloof aanwezig, enkel dwang en dreiging.

Waar het Christendom, door zijn God zonder voorwaarden, het enige kenmerk van ware liefde voor het individu toont. Toont Islam met al zijn regels enkel haat. Haat tegen het leven zelf.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Nogmaals welkom,

Je komt vriendelijk over. Hoop dat jij je hier thuisvoelt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Elif2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo aug 24, 2008 5:00 pm

Bericht door Elif2 »

hey meissie

het is mij ook gelukt hihi ben ook aangemeld.
heartbeat:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Wat fijn dat je Elif komt helpen Elif 2. :D
Hoe zit het met jouw koran kennis ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ook namens mij van harte welkom Elif. Maar wat heeft je doen besluiten om moslima te worden? :cry: Voelde je je misschien tot de Islam aangetrokken omdat je de Islam exotisch vond? Denk je dat Mohammed een belangrijkere of betere persoon was dan Jezus? Mohammed heeft zich aan veel gewelddadigheden schuldig gemaakt en lijkt eigenlijk ook helemaal niet lijkt op een klassieke profeet. Die ECHTE profeten waren Joodse zieners die een teruggetrokken bestaan hadden en politieke macht meden. Dat zien we niet terug bij Mohammed. Hij werd een machthebber van een groot rijk, pleegde genocide op Joden, had sluipmoordenaars in dienst om critici en politieke tegenstanders te vermoorden, stond toe dat zijn soldaten gevangen genomen vrouwen verkrachtten, nadat hij hun mannen vermoord had, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in (voor Joden en Christenen) die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego. Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Erg toevallig, 2 Elif's die zich tergelijkertijd aanmelden en ook nog eens moslima's zijn :wink: Maar welkom, ook al hebben jullie precies dezelfde onzinnige argumenten vóór de islam, namelijk argumenten tégen het christendom. Niet echt sterk, zo hebben meerdere moslims hun entree gemaakt. Chaimae mag vertellen waar die moslims gebleven zijn.

Goed, het bovenstaande klinkt niet echt vriendelijk, maar ik bedoelde het wel hartelijk :) Veel forumplezier, ik hoop je nog vaak tegen te komen!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Welkom in het mooiste godsdienst op aarde, en op FFI.
Ja, ook welkom dus in de afschuwlijkste godsdienst ter wereld, een geloof van haat en bedrog; de Cultus des Doods! :twisted:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ze zeggen niet voor niks dat smaken verschillen, Pilgrim.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Ze zeggen niet voor niks dat smaken verschillen, Pilgrim.
Typisch cultuurrelativisme! Er is wel eens gezegd dat als alle culturen gelijkwaardig zijn dan is ook kannibalisme een kwestie van smaak. Raar, Ik begrijp mensen niet die alleen maar in iets geloven omdat ze het aantrekkelijk vinden. Een verstandig mens alleen gelooft in zaken waarvan hij/zij denkt dat het WAAR is, maar wat (nog?) niet bewezen kan worden. Toch is ook mijn ervaring dat bijna alle mensen in zaken geloven die ze geloven WILLEN. :?
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Ook welkom Elif.

Eerder had ik geschreven http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... lif#143860
Trouwens, ik weet nu wel bijna zeker, dat je bekeerd bent door een relatie met een moslim.
En dat is waarschijnlijk iemand van turkse afkomst, je noemt jezelf Elif, en dat is een turkse naam.

Wat ik altijd zo grappig vind, is dat als mensen zich bekeren tot de islam, dan meteen ook hun naam veranderen. Meestal een arabische naam, want blijkbaar spreekt en verstaat God alleen maar arabisch, volgens de arabische moslims. Maar turken gebruiken tenminste nog de turkse voornamen, vaak vertaald uit het arabisch uiteraard.
Het blijkt dus dat ik gelijk had. Enkele jaren van gesprekken met moslims, die het eigenlijk ook niet allemaal weten, alleen maar de positieve kanten. Dan nog even het christendom zwart maken en de brainwash sessie is gedaan.

Wat betekend Elif? Het komt van Alif, de eerste letter van het arabisch alfabet.
Elif
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 21, 2008 8:12 pm

Bericht door Elif »

je geeft toch zelf het antwoord al.
waarom vraag je er dan naar.
Pilgrim wat jij zegt snap ik helemaal niet dat je joden steunt aangezien zij het waren die zorgden dat hz jezus werd vermoord.
en zoals in de bijbel staat er komt nog een profeet om het de mensen duidelijk te maken te geloven zo is hz mohammed gekomen met de koran waar alles van de thora en de bijbel in staat.
maar ook zowaar dat hz jezus terug zal komen op de dag des oordeels om te vragen wat de mensen nu in godsnaam hebben gedaan.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Pilgrim wat jij zegt snap ik helemaal niet dat je joden steunt aangezien zij het waren die zorgden dat hz jezus werd vermoord.
Alle hoofdrolspelers waren Joden. Jezus was zelf ook een Jood. Je verkracht op deze wijze het evangelie.
en zoals in de bijbel staat er komt nog een profeet om het de mensen duidelijk te maken te geloven zo is hz mohammed gekomen met de koran waar alles van de thora en de bijbel in staat.
Waar? Temeer, Arabieren de kinderen zijn van Ismaël, de onwettige vrouw van Abraham. Terwijl de Bijbel zegt dat uit Isaac's kinderen de messias zou komen.

Ken uw heilige geschriften Elif!
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Elif schreef: Pilgrim wat jij zegt snap ik helemaal niet dat je joden steunt aangezien zij het waren die zorgden dat hz jezus werd vermoord.
en zoals in de bijbel staat er komt nog een profeet om het de mensen duidelijk te maken te geloven zo is hz mohammed gekomen met de koran waar alles van de thora en de bijbel in staat.
maar ook zowaar dat hz jezus terug zal komen op de dag des oordeels om te vragen wat de mensen nu in godsnaam hebben gedaan.
Zucht...Wat ik niet snap is dat jij in je jeugd niks maar dan ook niks over het Christendom geleerd hebt.
Jezus wilde sterven om zo de zonde van de gehele mensheid op zich te nemen. Dat was zijn taak beste Elif.
Laat ik het even grof zeggen.
Jezus heeft het Joodse volk GEBRUIKT zodat de voorspelling van zijn offer uit zou komen. Hij wilde zelf dit offer brengen meisje..De joden waren dus poppetjes in het spel.

En in de bijbel staat helemaal niet dat er nog een profeet zal komen. In de bijbel staat dat God de heilige geest zal sturen. Dat heeft niks met Mohammed te maken.

Weet je Elif, als jij vroeger de bijbel net zo had bestudeert als je nu de koran probeert te bestuderen, dan had je niet van die domme fouten gemaakt.
Alhoewel ik eigenlijk ook niet geloof dat jij de koran bestudeert, want jij haalt je "kennis "uit boekjes. Islamitische suikerboekjes noemen wij die, of jij praat net zoals een papagaai zonder kop Moslims na.
Uit meer bestaat je kennis niet.
Je begint al aardig een islamitische mobot te worden. Een mobot is iemand/iets wat niet meer zelf kan nadenken.

En als Jezus morgen naar de aarde komt, dan sta jij met een mond vol tanden, en dan zal jij moeten zeggen... "Heer, ik heb u verloochend, want, ik geloofde niet dat U voor ons aan het kruis gestorven bent.
Ik heb de drie-eenheid verloochend., want ook daar heb ik de spot mee gedreven.

Weet je wat Jezus gezegd heeft...

En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest zal niet worden vergeven.

Maak je borst maar nat Elif als Jezus komt. Hij zal zeggen.. “wat heb jij nu in Godsnaam gedaan Elif. “
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Lodewijk Nasser schreef: Waar? Temeer, Arabieren de kinderen zijn van Ismaël, de onwettige vrouw van Abraham. Terwijl de Bijbel zegt dat uit Isaac's kinderen de messias zou komen.

Ken uw heilige geschriften Elif!
Ken uw heilige geschriften LN!
wikipedia schreef:Ismaël of Ismail is de oudste zoon van Abraham, geboren uit Sara's slavin Hagar, met wie zijn vrouw Sara hem geslachtsgemeenschap liet hebben, toen zij kinderloos bleef.


:shock: Dat ik dat nog weet..
RTFM
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

naar boven schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Waar? Temeer, Arabieren de kinderen zijn van Ismaël, de onwettige vrouw van Abraham. Terwijl de Bijbel zegt dat uit Isaac's kinderen de messias zou komen.

Ken uw heilige geschriften Elif!
Ken uw heilige geschriften LN!
wikipedia schreef:Ismaël of Ismail is de oudste zoon van Abraham, geboren uit Sara's slavin Hagar, met wie zijn vrouw Sara hem geslachtsgemeenschap liet hebben, toen zij kinderloos bleef.


:shock: Dat ik dat nog weet..
Dat stel ik toch ook?

Ismael was de zoon van Hagar, de dienstmeid van Sara. Later kwam alsnog Isaac ter wereld en stuurde Abraham zijn dienstmeid en kind het bos in. Best harteloos, vind je niet?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie