Even Voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Elif2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo aug 24, 2008 5:00 pm

Even Voorstellen

Bericht door Elif2 »

Hoi ik ben Elif2 want elif was al bezet :)
ik ben 24 en ben januari dit jaar bekeerd tot de islam.
ben getrouwd voor de islam met een turkse jongen geboren gewoon hier in nederland. Ben mij al een aantal jaren aan het verdiepen in de islam, doe dit jaar voor de 4e keer mee met de ramadan. Voor dat ik moslima werd was ik gewoon katholiek, ik ken de bijbel redelijk maar ging nooit naar de kerk. Met alle respect ik vind dat er nogal onzinnige dingen in de bijbel staan.Maar dat vinden andere van de islam.
Als jullie vragen hebben, laat maar horen. :D
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Elif 2.
Wel verwarrend twee Elifen, :) maar toch fijn dat je ons gevonden hebt.

Vriendelijke groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

:o Ook toevallig..

Eén dracht maakt macht, zullen we maar zeggen..
RTFM
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Welkom,

Jezus, dat is toevallig.

Kan je uitleggen waarin jij de Islam een beter geloof vindt dan het katholicisme?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Met alle respect ik vind dat er nogal onzinnige dingen in de bijbel staan.
Met alle respect, maar kunnen bekeerde moslima's nu écht niks originelers verzinnen?
Ten eerste is geen enkele Christen verplicht om een bijbel in huis te hebben, te lezen, laat staan alles letterlijk te geloven en na te volgen!

Dan heb je ook nog zoiets als mensen die geen geloof (lees sprookjes) nodig hebben om een goed mens te zijn of een goed leven te leiden.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Door de aanval in te zetten op bijbelse teksten gaan de mohammedaanse dames heel wat slimmer te werk dan hun christelijke opponenten beseffen. Ze zetten daaarmee al de helft van hun tegenstanders buitenspel. Niet-gelovigenen zullen zich namelijk niet laten verleiden tot een vergelijkend warenonderzoek in de vorm van 'mijn boekje is beter dan jouw boekje'.

Daarmee hebben ze het gevaarlijkste smaldeel van de oppositie al geëlimineerd.
Want atheïsten dansen niet mee in het bal van de apekoolexegese.
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom Elif2. Zoals je waarschijnlijk wel ontdekt hebt is dit een islamkritisch forum. Persoonlijk vind ik het een vreemd raadsel als mensen de Islam beter vinden dan het Christendom. Heb je je wel ooit echt goed verdiept in de Islam voordat je moslima werd? Denk je ook dat Mohammed net zo'n man was als Jezus?

Ik zal je hier wat verschillen geven tussen Jezus en Mohammed. Ze zijn destijds op dit forum geplaatst door een vroeger forumlid, Germen Roding genaamd.

Jezus genas zijn vijanden, Mohammed vervloekte ze en liet ze vermoorden.
111. de palmvezel, de vlam (al-masad, al-lahab)
1. De macht van Aboe Lahab en hijzelf zullen vergaan.
2. Zijn rijkdommen en daden zullen hem niet baten.
3. Weldra zal hij in een laaiend Vuur branden.
4. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof,
5. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen.

Jezus was nederig, Mohammed liet zich als god gehoorzamen.
4:80 Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden.

Jezus zei: wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Mohammed liet naar hartelust stenigen.
Bukhari, deel 8, Boek 82, nummer 806:
Verteld door Abu Huraira:
Een man kwam naar de apostel van Allah (vzmh) toen hij in de moskee was en riep hem: ‘Oh Apostel van Allah! Ik heb verboden seks gehad.’” De profeet (vzmh) draaide zijn gezicht naar de andere kant, maar die man herhaalde zijn bewering vier keer en daarna droeg hij getuigenis tegen zichzelf gedurende vier maal. De Profeet (vzmh) schreeuwde tegen hem: “Ben je gek? ” De man zei: “Nee.” De Profeet (vzmh) zei: ben je getrouwd? De man zei: Ja. Toen zei de Profeet (vzmh): “Breng hem hier weg en stenig hem dood.” Jabir bin ‘Abdullah zei: ik was onder hen die deelnamen aan zijn steniging en we stenigden hem in de Musalla. Toen de stenen hem begonnen te hinderen vluchtte hij, maar we namen hem naar Al Harra en stenigden hem dood.

Bukhari, Deel 8, Boek 82, nummer 816:
Verteld door Ibn ‘Abbas:
‘Umar zei, “ik ben bang dat na een lange tijd na nu, mensen zullen zeggen: “we vinden de verzen over de steniging (Rajam) niet in het Heilige Boek (Koran),” en vervolgens kunnen ze afgedwaald raken door een verplichting na te laten die Allah heeft onthuld. Zeker! Ik bevestig dat de straf Rajam moet worden opgelegd aan eenieder die ongeoorloofde geslachtsgemeenschap heeft als hij al getrouwd is en de misdaad is bewezen door getuigen of zwangerschap of een bekentenis.” Sufyan voegde hieraan toe, “ik heb deze vertelling op deze manier herinnerd.” ‘Umar voegde toe, “Voorzeker heeft de Apostel van Allah (vzmh) Rajam tenuitvoer gelegd en dat deden wij na hem.”

Jezus wekte uit de doden op, Mohammed liet alleen mensen vermoorden.
Bukhari, Deel 3, boek 45, nummer 687
Mohammed zei, “Wie wil Ka’b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?” Muhammad bin Maslama zei: “Ik zal hem doden.” Dus Muhammad bin Maslama ging naar Ka’b en zei: “Ik wil een lening van één of twee Wasqs graan.” Ka’b zei: “Geef je vrouwen als onderpand.” Muhammad bin Maslama zei: “Hoe kunnen we onze vrouwen als onderpand geven, gezien je de knapste onder de Arabieren bent?” Kab zei: “Geef dan je zonen als onderpand.” Muhammad zei: “Hoe kunnen we onze zonen als onderpand geven? Men zal ze uitlachen omdat ze voor één of twee Wasqs graan als onderpand worden gegeven. Dat is een schande voor ons. maar we zullen onze wapens als onderpand geven.” Muhammad bin Maslama beloofde hem dat hij terug zou komen. Ze kwamen zoals beloofd en vermoordden Kab. Daarna rapporteerden ze dit aan de Profeet.

Jezus leert ons lief te hebben, Mohammed leert ons te haten.
98:6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
5:54 O, gij die gelooft, wie onder u zich van zijn godsdienst afkeert, laat hem weten, dat Allah weldra een ander volk zal voortbrengen dat Hij zal liefhebben en die Hem zullen liefhebben vriendelijk en nederig zijnde jegens de gelovigen en hard en streng jegens de ongelovigen. Zij zullen voor Allah’s zaak strijden en het verwijt van een berisper niet vrezen. Dit is Allah’s genade; Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is Milddadig, Alwetend.
48:29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Gij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allah’s genade en Zijn welbehagen zoekende - Op hun aangezicht zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Torah. En hun beschrijving in het Evangelie is als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en dien versterkt, waardoor zij dik wordt en op eigen stengel komt te staan, tot vreugde der zaaiers en woede der ongelovigen. Allah heeft aan de gelovigen die goede werken doen, vergiffenis en een grote beloning beloofd.

Jezus koos voor het koninkrijk van God, Mohammed koos voor het koninkrijk van deze wereld.
8:65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
9:39 Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen.

Jezus zei: wie kleine kinderen kwaad doet kan beter met een molensteen om de nek in de zee worden gegooid,
Mohammed liet aan zich een meisje van zes uithuwelijken.

Bukhari, Deel 5, boek 58, nummer 234:
Verteld door Aisha:
De Profeet (vzmh) verloofde zich met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani-al-Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan en mijn moeder, Um
Ruman, kwam naar me toe terwijl ik in een schommel aan het spelen was met mijn vriendinnetjes.
Ze riep me en ik ging met haar mee zonder te weten wat ze met me wilde doen.
Ze pakte me bij de hand en liet me voor de deur van het huis staan. Ik was toen ademloos en toen ik weer normaal ademde, nam ze wat water en wreef mijn gezicht en handen er mee. Toen nam ze me in huis. In het huis zag ik vrouwen van de Helpers (Ansar i.e. Medinensische bekeerlingen) die tegen me zeiden: “de beste wensen, Allahs zegening en veel geluk".
Toen vertrouwde ze me aan hen toe en ze bereidden me voor voor het huwelijk. Onverwacht kwam de profeet van Allah (vzmh) in de voormiddag en mijn moeder overhandigde me aan hem, en ik was toen negen jaar oud.

Bukhari, Deel 7, Boek 62, Nummer 64:
Verteld door ‘Aisha:
De profeet (vzmh) trouwde met haar toen ze zes jaar was en hij (vzmh) voltrok het huwelijk door met haar te neuken toen ze negen jaar oud was en ze bleef toen bij hem (vzmh) voor negen jaar (tot zijn (vzmh) dood).

Jezus heeft ons geleerd hoe we net als hem kinderen van God kunnen worden, Mohammed achtte zichzelf de laatste der profeten.
dit is wel degelijk wat Jezus beweerde!!
Johannes 1:
11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

met respect en liefde, Mohammed zag ze als gebruiksvoorwerpen.
2:223 Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Jezus genas blinden, Mohammed stuurde ze weg.
Soera 80. hij fronsde (abasa)
1. Hij (de profeet) fronste (zijn voorhoofd) en wendde zich af.
2. Omdat er een blinde man tot hem kwam.
3. (Mens) wat weet gij? Misschien wilde hij zich laten louteren.
4. Of hij kon om raad komen, en die raad zou hem van nut kunnen zijn.
5. Maar aan hem, die onverschillig is
6. Schenkt gij uw aandacht,
7. Hoewel gij er niet voor aansprakelijk zijt als hij zich niet loutert.

Jezus geloofde in geweldloosheid, Mohammed alleen in geweld.
8:7 En toen Allah u één der twee partijen beloofde dat zij de uwe zou zijn, wenstet gij, dat de partij zonder wapenen de uwe zou worden, maar Allah wilde door Zijn Woorden de waarheid bevestigen en de levenswortel der ongelovigen afsnijden.

Jezus stierf voor ons, Mohammed liet anderen voor hem sterven.
4:74 Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Jezus waarschuwt ook voor de valse profeten: “Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen…” (Matth.: 7: 15-20). De vruchten van de Islam? 500 miljoen doden, onderdrukking en stagnatie!

Mohammed waarschuwt juist voor Joden en Christenen: Koran 5: 51: O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

Elif2, mag ik je vragen waarom je ondanks het bovenstaande kennelijk toch van mening bent dat Mohammed een echte profeet is. Anders zou je immers toch geen moslima zijn geworden?
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

naar boven schreef:Door de aanval in te zetten op bijbelse teksten gaan de mohammedaanse dames heel wat slimmer te werk dan hun christelijke opponenten beseffen. Ze zetten daaarmee al de helft van hun tegenstanders buitenspel. Niet-gelovigenen zullen zich namelijk niet laten verleiden tot een vergelijkend warenonderzoek in de vorm van 'mijn boekje is beter dan jouw boekje'.

Daarmee hebben ze het gevaarlijkste smaldeel van de oppositie al geëlimineerd.
Want atheïsten dansen niet mee in het bal van de apekoolexegese.
Ik ben als atheist opgevoed, heb absoluut geen kennis van de boekjes der religies. Ik heb wel eens geprobeerd om in een van die boeken te lezen maar het lukt niet. De letters gaan dansen en de verkondigde rariteiten brengen tranen op mijn gezicht (heb ook grote moeite met de lappen tekst van islaminside). Ondanks dat het niets voor mij is, vind ik het prachtig om te zien als het een ander vrede en rust brengt. Voorgaande zal me niet weerhouden om te reageren op dergelijke teksten :wink:
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Edith schreef:Ik ben als atheist opgevoed, heb absoluut geen kennis van de boekjes der religies. Ik heb wel eens geprobeerd om in een van die boeken te lezen maar het lukt niet. De letters gaan dansen en de verkondigde rariteiten brengen tranen op mijn gezicht (heb ook grote moeite met de lappen tekst van islaminside). Ondanks dat het niets voor mij is, vind ik het prachtig om te zien als het een ander vrede en rust brengt. Voorgaande zal me niet weerhouden om te reageren op dergelijke teksten :wink:
Dan dans je hun dansje mee, als je het leuk vindt.
Dat is helemaal niet verboden hoor, een beetje meehobbyen is soms wel leuk zelfs.

Maar je danst dan wel mee om de essentie, de fundamentele vraag, heen.
De fundamentele vraag die Numan in een ander topic op dit moment aan islaminside20 voorlegt:
"Kom eerst maar eens met het bewijs van het bestaan van een opperwezen en dan praten we verder.."
Een vraag die door de christenen maar al te graag omzeild wordt: die kissebissen bij voorkeur slechts over de aanhechting van de knopen op de kleding van de keizer.

De nieuwe moslimforumleden begrijpen heel goed dat de aanval de beste verdediging is en dat met kritiek op de bijbel de discussie door de christenen meteen naar een ijl abstractieniveau wordt getild. Daar zal het debat uitdoven bij gebrek aan zuurstof en kan de overwinning geclaimd worden..
RTFM
Gebruikersavatar
Edith
Berichten: 100
Lid geworden op: vr aug 22, 2008 4:01 pm
Locatie: Breda

Bericht door Edith »

naar boven schreef:
Maar je danst dan wel mee om de essentie, de fundamentele vraag, heen.
De fundamentele vraag die Numan in een ander topic op dit moment aan islaminside20 voorlegt:
"Kom eerst maar eens met het bewijs van het bestaan van een opperwezen en dan praten we verder.."

Ja ik heb die vraag gelezen en denk dat een direct antwoord op de vraag lang op zich zal laten wachten.
Dit doet me denken aan de vraag die Monique een tijdje geleden stelde: "welke rechten heeft een moslima wel die ik niet heb"?
(sorry weet de url even niet op te roepen). Ook nooit een afdoende antwoord op gezien.[/url]
Elif2
Berichten: 6
Lid geworden op: zo aug 24, 2008 5:00 pm

Bericht door Elif2 »

@ Pilgrim even op you vraag terug komende of ik mij wel verdiept heb in de islam voor ik mij bekeerde dan is mijn antwoord ja
zoals je had kunnen lezen die ik dit jaar voor de 4e keer mee met de ramadan. Dus ik ben al 4 jaar intensief bezig met mij te verdiepen en te vergelijken.
Ik was eerst katholiek ik ging welliswaar niet naar de kerk, deed niet mee aan witte vrijdag en al die dagen, ik at gewoon vlees wanneer je vis moest eten.

Maar vroeger was er bij de Christenen en Katholieken ook een vaste periode van 6 weken! Ik kan nou niet zeggen dat men daar nu zo veel mee doet. Mijn moeder heeft als jong meisje nog een trommeltje gehad waarin ze haar snoepjes moest bewaren (40 jaar geleden dus).

Ik ben er mij van bewust dat er dingen in de Koran staan die heel erg vreselijk klinken, maar dat staat in de bijbel ook. Er zijn ook veel dezelfde dingen. Daarbij moet iedereen dat gene doen waar men zich goed bij voelt. En voor mij is dat de Islam.

Maar in ieder geloof komt ook terug dat je elkaar moet respecteren, ik vind die extreme gevallen ook niet goed ik schaam mij zelfs voor hen.
Ik vind dat wij als mens elkaar niet van het leven mogen beroven omdat een ander een ander geloofs aanhang heeft. Goed en fout krijg je mee van thuis en het komt terug in het geloof.
Laat GOD of ALLAH maar beslissen wie wel een goed mens is en wie niet. En wie al dood moet gaan en wie nog moet blijven!
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Elif2, Vertel dat laatste maar aan je 'fundamentele' vriendjes ergens in het Oosten.
Jij gaat net als je naamgenoot grandioos de fout in door de islam te vergelijken met het christendom. Je hebt het over de Bijbel in het geheel, hoewel het Nieuwe Testament het enige geldige deel van de Bijbel voor christenen is. En in dat Nieuwe Testament staan geen dingen die vreselijk klinken. Het Nieuwe Testament is de tegenpool van de koran, omdat de koran haat zaait en geen respect of tolerantie heeft, en de Evangelien wél.

Het is aan jou om in te zien dat de islam niet deugt. Het is aan jou om te zien wat er mankeert aan het geloof dat zich neerzet als vredelievend.

Naar Boven; fundamenteel of niet, in de discussie om de islam doet het er weinig toe of er wel of geen godheid bestaat. Je discussiert op het verkeerde niveau door het bestaan van een god te weerleggen. In een discussie over de islam is het beter ervan uit te gaan dat er wél een god bestaat, ook al geloof je het zelf niet. Vanuit dat standpunt moet je kunnen redeneren waarom de islam slecht is. Je kunt niet zomaar zeggen; allah bestaat niet. Want dan houdt de discussie op. Men moet echter een 'stapje terug' zetten, zodat je op hetzelfde niveau praat. Anders overtuig je niemand.
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Bericht door Jan Janssen »

Elif2 schreef:@ Pilgrim even op you vraag terug komende of ik mij wel verdiept heb in de islam voor ik mij bekeerde dan is mijn antwoord ja
zoals je had kunnen lezen die ik dit jaar voor de 4e keer mee met de ramadan. Dus ik ben al 4 jaar intensief bezig met mij te verdiepen en te vergelijken.
Ik was eerst katholiek ik ging welliswaar niet naar de kerk, deed niet mee aan witte vrijdag en al die dagen, ik at gewoon vlees wanneer je vis moest eten.

Maar vroeger was er bij de Christenen en Katholieken ook een vaste periode van 6 weken! Ik kan nou niet zeggen dat men daar nu zo veel mee doet. Mijn moeder heeft als jong meisje nog een trommeltje gehad waarin ze haar snoepjes moest bewaren (40 jaar geleden dus).

Ik ben er mij van bewust dat er dingen in de Koran staan die heel erg vreselijk klinken, maar dat staat in de bijbel ook. Er zijn ook veel dezelfde dingen. Daarbij moet iedereen dat gene doen waar men zich goed bij voelt. En voor mij is dat de Islam.

Maar in ieder geloof komt ook terug dat je elkaar moet respecteren, ik vind die extreme gevallen ook niet goed ik schaam mij zelfs voor hen.
Ik vind dat wij als mens elkaar niet van het leven mogen beroven omdat een ander een ander geloofs aanhang heeft. Goed en fout krijg je mee van thuis en het komt terug in het geloof.
Laat GOD of ALLAH maar beslissen wie wel een goed mens is en wie niet. En wie al dood moet gaan en wie nog moet blijven!
Liefste Elif2,

Christenen hebben als belangrijkste referentiefiguur Jezus. Zij willen Jezus volgen. Niets wat Jezus gedaan heeft keuren zij af, zelfs volgens de geëvolueerde normen van de 21e eeuw.

Moslims hebben Mohammad als referentiefiguur en als rolmodel voor alle tijden en plaatsen. Jij beweert de Islam grondig bestudeerd te hebben. Je doet dit jaar zelfs al voor de vierde keer mee aan de Ramadan, Masha Allah. Is er iets wat Mohammad gedaan of gezegd heeft waar je van zegt dat dit in 2008 echt niet meer kan? En dat jij als moslima ook echt verwerpelijk vindt en dus ook verwerpt?

Groeten,
Jan
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ilona schreef:Naar Boven; fundamenteel of niet, in de discussie om de islam doet het er weinig toe of er wel of geen godheid bestaat. Je discussiert op het verkeerde niveau door het bestaan van een god te weerleggen. In een discussie over de islam is het beter ervan uit te gaan dat er wél een god bestaat, ook al geloof je het zelf niet. Vanuit dat standpunt moet je kunnen redeneren waarom de islam slecht is. Je kunt niet zomaar zeggen; allah bestaat niet. Want dan houdt de discussie op. Men moet echter een 'stapje terug' zetten, zodat je op hetzelfde niveau praat. Anders overtuig je niemand.
Waarom zou ik meegaan in wanen en iemand van iets proberen te overtuigen waar ik zelf niet in geloof?
Dat zou nogal oneerlijk zijn, niet?
RTFM
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Het is misschien niet eerlijk, maar wel de beste manier. Wanneer je een moslim bekeert (atheisme/christendom/jodendom/i don't care) door hem ervan te overtuigen dat allah niet bestaat, zal hij het geloof achter zich laten, zonder ooit te weten waarom zijn geloof abject is. Wanneer je een moslim bekeert door aan te tonen wat er mankeert aan zijn ex-geloof, zal hij zich er feller tegen keren. Hoe meer mensen zich fel tegen de islam keren, hoe beter. Liever atheisten (ex-moslims) die weten wat de islam is en het grondig haten, dan atheisten die die het geloof achter zich laten, enkel en alleen omdat er geen god bestaat, en genoegen nemen met die kennis zonder zich erin te verdiepen en het probleem laten voor wat het is.

De islam zou dan nog blijven bestaan.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom op FFI en het allermooiste godsdienst op aarde.

Moge Allah je imaan (geloof) vergroten. Ameen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Welkom op FFI en de allerlelijkste* godsdienst op aarde.

Mogen wij je imaan (geloof) verkleinen? Halleluja!

* = zie vraag van Jan

Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ilona schreef:Het is misschien niet eerlijk, maar wel de beste manier. Wanneer je een moslim bekeert (atheisme/christendom/jodendom/i don't care) door hem ervan te overtuigen dat allah niet bestaat, zal hij het geloof achter zich laten, zonder ooit te weten waarom zijn geloof abject is. Wanneer je een moslim bekeert door aan te tonen wat er mankeert aan zijn ex-geloof, zal hij zich er feller tegen keren. Hoe meer mensen zich fel tegen de islam keren, hoe beter. Liever atheisten (ex-moslims) die weten wat de islam is en het grondig haten, dan atheisten die die het geloof achter zich laten, enkel en alleen omdat er geen god bestaat, en genoegen nemen met die kennis zonder zich erin te verdiepen en het probleem laten voor wat het is.

De islam zou dan nog blijven bestaan.
Het oorzakelijke verband, dat een moslim nooit te weten komt waarom zijn geloof abject is als hij/zij er van overtuigd raakt dat het opperwezen niet bestaat, is er niet. Waarom zou dat zo zijn?
Dus de rest van het betoog klopt ook niet.
RTFM
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Dat is niet waar NB. Er zit een verschil tussen het geloof achter je laten omdat het gevoel, de band met de god is verdwenen, en het geloof achter je laten omdat je de wreedheid ervan inziet. Geloof kan wegzakken, als je er weinig aan doet en het verwaarloost, kun je het achter je laten. Je bent dan niet in de wetenschap wat er mankeert aan het geloof, en of er uberhaupt iéts aan mankeert.

Het zijn twee verschillende redenen om de islam achter je te laten. Als je weet waarom het geloof niet deugt, zul je je er feller tegen keren, in de hoop dat andere mensen het ook doen. Dat zij hun leven niet langer laten vergiften door de religie, omdat je wéét wat het is.

Het is daarom in een discussie beter om vanuit de point of view van de moslim te redeneren. Dat is toch ook de manier waarop wij het aanpakken? Wij halen er toch ook ayaat en ahadith bij, waarin wij niet geloven en geen waarde aan hechten, om de ideen van moslims te weerleggen en uit hun hoofd te praten?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dit ben ik helemaal met je eens Ilona.
Het geloof is voor moslims een houvast, en als je dat houvast in een keer los wil slaan, dat kunnen veel moslims niet aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het is te vergelijken met een eind maken aan een relatie of vriendschap in het algemeen.

Of je doet dat omdat het contact verwaterd is. Uit het oog uit het hart. Of je doet dat omdat je naars over die persoon te weten bent gekomen.

In het laatste geval zal je anderen willen beletten de zelfde misstappen te maken.

Ik denk dat Ilona's redenering wel degelijk valide is. Dus NB's zienswijze kan de Otto in. :lol:
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Haha, Lodewijk :wink:
Teva Teff

Re: Even Voorstellen

Bericht door Teva Teff »

Elif2 schreef:Hoi ik ben Elif2 want elif was al bezet :)
ik ben 24 en ben januari dit jaar bekeerd tot de islam.
ben getrouwd voor de islam met een turkse jongen geboren gewoon hier in nederland. Ben mij al een aantal jaren aan het verdiepen in de islam, doe dit jaar voor de 4e keer mee met de ramadan. Voor dat ik moslima werd was ik gewoon katholiek, ik ken de bijbel redelijk maar ging nooit naar de kerk. Met alle respect ik vind dat er nogal onzinnige dingen in de bijbel staan.Maar dat vinden andere van de islam.
Als jullie vragen hebben, laat maar horen. :D
Met alle respect, ik vind moslimabekeerlingen zonder uitzondering nogal dommig.
En altijd onredelijk met hun gezeur over die idiote woestijnreligie.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:Welkom op FFI en het allermooiste godsdienst op aarde.

Moge Allah je imaan (geloof) vergroten. Ameen.
Maar bij de dood gaat dat mooie eraf en zie je de duivel.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Welkom Elif,

Begrijpelijk dat je zoekende was. Ik vind dat veel terug bij de rooms katholieken dat ze kiezen vvoor de islam.

Want in de islam kan je met goede werken de hemel verdienen.
Het lijkt dus op jouw vorige religie.

Het oude testament is niet en deel dat alleen zegt wat je moet doen, maar ook hoe het niet moet. Vraag mij af of de koran dat ook leert via geschiedenissen die niet goed waren.

Het oude testament komen harde passage invoor. Maar om die harde stukken te kunnen begrijpen ,kan je je beter erin verdiepen.
Wie is God en wie is de mens tegenover God?
De mens voor de zondeval en de mens na de zondeval?
Allemaal vragen die het een en ander duidelijk kan maken over het oude testament.

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Plaats reactie