Pilgrim schreef:Chaimae, ben je misschien jaloersss?????!!
Tuurlijk is ze dat! Israëlische meiden zijn volkomen vrij om zelf hun eigen bestemming in het leven te kiezen...die vrijheid zal zij helaas nooit hebben. En wat misschien nog wel het ergste is: dat heeft ze nog niet eens door ook.
Chaimae schreef:Mannen die vrouwen verplichten het leger te dienen, zijn geen echte mannen.
Lezen! Zoals ik al zei: als je echt niet wilt, dan hoef je niet. Er bestaat vervangende dienstplicht voor principiële dienstweigeraars, en ook als je in het buitenland studeert hoef je niet op te komen. Ook als je gaat trouwen hoef je niet.
De meesten kiezen daar echter niet voor. Mijn ex had afgekeurd kunnen worden op diverse lichamelijkheden, maar zoals hij het zelf verwoordde: "I didn't want that. It was important for me to serve."
Chaimae schreef:De vrouw kan heel wat, maar dat kan echt niet.
Er bestaat een complete gevechtseenheid in het leger, die enkel uit vrouwen bestaat...en die dames wil een kerel echt niet tegenover zich hebben, neem dat maar van mij aan. Geldt overigens voor meer van die dames...die doen qua kunstjes echt niet onder voor een man.
Chaimae schreef:De man heeft als plicht de vrouwen in zijn omgeving te beschermen.
Jaja...gelukkig hebben veel moslimkerels dat ook echt in hun oren geknoopt... Ik weet niet wat hun definitie van bescherming is, maar hij luidt zéker anders dan de mijne. Een vrouw beschermen is heel iets anders dan haar als je bezit beschouwen, haar geen spatje bewegingsvrijheid gunnen en elk stukje zelfvertrouwen er strategisch uit rammen zodat ze helemaal murw gewoon gehoorzaamt en doet wat haar man opdraagt.
Hij beschermt haar niet, hij beschermt slechts zijn eigen zielige ego. Als de andere mannen denken dat je je vrouw goed onder de duim hebt, is dat immers belangrijker dan de vraag of je vrouw gelukkig is of niet. Hoe braver je vrouw is, hoe meer je als vent in de algemene achting stijgt. En dat is dan 'bescherming'? Laat me toch niet lachen!