Hello allemaal...

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hello allemaal...

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Hans van dit forum zegt altijd, We moeten God met rust laten, en dat ben ik met hem eens.
Maar dat komt omdat hij een trauma heeft over gehouden van de tijd dat hij in de greep was van de Jehova-sekte. :wink:
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Hello allemaal...

Bericht door naar boven »

Pilgrim schreef:
Ariel schreef:Hans van dit forum zegt altijd, We moeten God met rust laten, en dat ben ik met hem eens.
Maar dat komt omdat hij een trauma heeft over gehouden van de tijd dat hij in de greep was van de Jehova-sekte. :wink:
Je zult toe moeten geven dat het herwinnen van een stukje verstand wel iets heeft. Of niet?
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hello allemaal...

Bericht door Pilgrim »

naar boven schreef:Je zult toe moeten geven dat het herwinnen van een stukje verstand wel iets heeft. Of niet?
Tsja! :roll:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Welkom!

Veel sterkte met je ''ontdekkingsreis'', maar hou hierbij wel in gedachte de mantra, ''vraag God, en Hij zal het je geven.''
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom!

Veel sterkte met je ''ontdekkingsreis'', maar hou hierbij wel in gedachte de mantra, ''vraag God, en Hij zal het je geven.''
Klopt dit Chaimae ? Hoe vaak vragen mensen aan God om ze beter te maken? Hoe vaak vragen mensen aan God om oorlogen te stoppen ? Hoe vaak vragen mensen aan God om ze van eten te voorzien?
Ik kan je ontelbare voorbeelden geven dat God niks geeft als men het aan hem vraagt.

Wat betreft Allah, die geeft helemaal niks, want Allah heeft mensen nodig die dingen voor hem doen.
En wat hij aan ze "vraagt "zijn geen leuke dingen.
Ken je deze koran verzen?

Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111]

"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen." [9:14]


Allah zal hen door uw handen straffen . Zelfs dat kan Allah niet eens. Straffen. Daar heeft hij zijn slaven voor nodig.

Voor een God die pretendeert almachtig te zijn is dit een zeer slappe houding Chaimae, en een beetje vies. Jouw “god” laat het vieze werk doen daar zijn grondwerkers.
Je kan hier uit concluderen dat of wel jouw god niet bestaat, of dat het een enorme laffe niet almachtig godheidje is. Ik ga voor de eerste optie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Re: Hello allemaal...

Bericht door Steffi »

Hello allemaal,

Eerst en vooral welkom op FFI.
Ik hoop dat je jezelf hier even goed gaat leren kennen als
ik in die tijd heb gedaan.
Ook al kom ik nog zelden even op het forum,Toch gaan mijn gedachten nog geregeld naar hier, naar jullie.
Ik herken veel in wat jou zegt, o.a Enkel nog geloven uit angst, angst voor de hel,angst voor de straf die je gaat krijgen enzovoort.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu echt geen bang meer heb van de dood.Als je dood bent,zijde dood e :smile:
En die vrijheid dat ik voel is echt zalig .
+Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij ook die volledige vrijheid krijgt die je verdient,

Kus :redface: Steffi
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hello allemaal...

Bericht door Manon »

Beste wensen terug Steffi!

heel plezant dat je nog eens terugkomt. Blij je te horen, en vooral ook blij dat het nog steeds goed met je gaat!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Hello allemaal...

Bericht door Dhana »

Hallo vrouwke.. en welkom natuurlijk.. hoop veel van je kunnen lezen/leren...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie