hoi ik ben Dhana

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

hoi ik ben Dhana

Bericht door Dhana »

Hallo allemaal,

Na wat rondgenuffeld te hebben heb ik me dan maar aangemeld.

Ik ben Dhana uit het midden des lands. Het had een haartje gescheeld of ik had me tot de islam bekeerd. Verliefd geworden op een moslim. Enfin, me tijdig echt verdiept in de islam: Koran, ahadith, sunnah. En me niet in laten pakken door de mij gepresenteerde suikerversie.

Andere reden was dat het voorwerp van mijn liefde er een hyproctriete levensovertuiging op na hield en alleen de schone schijn op hield ten aan zien van vrienden, familie en aanverwante artikelen. En ik dezelfde instelling bespeurde bij de meeste van zijn vrienden.

Juist door me zo intensief bezig te houden met de islam, ben ik tot de conslusie gekomen dat ik een beetje zweef tussen christen en agnostica zweef. Dat terwijl ik er van overtuigd was dat ik helemaal niets meer had met mijn christelijke opvoeding.

Ik vind dat ik de vinger aan de pols moet houden, want ik vind de islam een gevaar voor de mensheid.

Ik vind dat jullie hier heel goed werk doen. Vooral de manier waarop ex-moslims hier opgevangen en gesteund worden vind ik bewonderingswaardig.

Dat was het denk ik zo'n beetje om mee te beginnen.

Warme groet,

Dhana
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Dhana,

Blij dat je ons komt versterken.

Warme groet terug,
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Altijd leuk om mensen te mogen begroeten die ook geleerd hebben om zèlf te denken.

Zeer Welkom Dhana, en bedankt om onze rangen te komen versterken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Dhana. Van harte welkom op FFI.

Fijn dat je ons gevonden hebt, en wat heerlijk voor je dat je niet in de suikerversie van Islam getrapt ben.
Een vriendelijke groet.

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Dank je wel voor jullie welkom, allemaal.

En ja ik heb gelukkig het vermogen zelf na te denken.

Ik had al het idee dat er iets niet helemaal klopte, maar nadat ik de verhalen van Dutch en Butterfly gelezen had, viel het kwartje pas echt helemaal. Pfffff, ben echt op tijd de dans ontsprongen.

Warme groet,

Dhana
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Dhana schreef:Dank je wel voor jullie welkom, allemaal.

En ja ik heb gelukkig het vermogen zelf na te denken.

Ik had al het idee dat er iets niet helemaal klopte, maar nadat ik de verhalen van Dutch en Butterfly gelezen had, viel het kwartje pas echt helemaal. Pfffff, ben echt op tijd de dans ontsprongen.

Warme groet,

Dhana
Ja, een dubbeltje op zijn kant.
Gebruikersavatar
Papajohnny44
Berichten: 66
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 2:07 pm
Locatie: Zeeland

Bericht door Papajohnny44 »

Welkom Dhana veel lees en typplezier alhier suc6. :wink:
Een discussie breng je op gang door je mond niet te houden..........Wist je dat ik erom bekend sta dat ik uit mijn nek lul
Gebruikersavatar
Knor
Berichten: 58
Lid geworden op: di aug 26, 2008 12:17 am
Locatie: Groningen

Bericht door Knor »

Welkom Dhana!!! :evil:
___________
Velen zien het als een geloof, sommige zien het als iets abstracts, anderen zien het als hun religie, slechts weinige zien het gevaar er van in
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Namens mij ook van harte welkom Dhana! Je zult hier veel kunnen leren.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Papajohnny44 schreef:Welkom Dhana veel lees en typplezier alhier suc6. :wink:
Tnx dad :) Geweldige foto in je avatar. hehehe
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Knor schreef:Welkom Dhana!!! :evil:
Dank je wel Knor. Lief biggetje, is dat je huisdier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:Namens mij ook van harte welkom Dhana! Je zult hier veel kunnen leren.
Bedankt Pilgrim. Over de islam kan je niet uitgeraakt leren. :evil:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Bedankt Pilgrim. Over de islam kan je niet uitgeraakt leren. :evil:
Eigenlijk wel hoor. Alles wat een moslim hoort te weten staat in zijn moordboekje.

Je zal zien dat er hier ook moslims mee babbelen, je hebt 3 soorten:
1. Gewoon wat babbelen en nooit op de zaak ingaan(Chaimae)
2. Je om de oren slaan met tonnen onverteerbare Islam"wijsheid" zodat je al de moed niet hebt om al die zwaartillende onzin te lezen(de moslim"intellectueel"Islaminside)
3. De echte terroristen die ineens beginnen te schelden en met moord en doodslag te dreigen.

Maar met geen van de 3 kan je een zinnige discussie voeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Blij te horen dat je op het nippertje je gezonde verstand niet in het handschoenenkastje gelegd hebt. Van mensen zoals Chaimea kan ik het me levendig indenken: die heeft het met de kameel ingegoten gekregen thuis. Of van dwazen zoals Ali Blabla. Een stakkerd die door zijn leeftijdsgenootjes niet serieus genomen wordt, en om aandacht zeurt op ons forum. Maar van Hollandse meisjes vind ik het gewoon raar. Er is geen religie mysogener dan het mohammedanisme. Hoe kan je je daartoe aangetrokken voelen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Knor
Berichten: 58
Lid geworden op: di aug 26, 2008 12:17 am
Locatie: Groningen

Bericht door Knor »

Dhana schreef:
Knor schreef:Welkom Dhana!!! :evil:
Dank je wel Knor. Lief biggetje, is dat je huisdier?
Zeker, dat is mijn maatje, en het symbool van mijn 'geloof'.
Het is een superrein, oer Hollands, varkentje, met IQ waar sommige mensen hier van dromen. :wink:
___________
Velen zien het als een geloof, sommige zien het als iets abstracts, anderen zien het als hun religie, slechts weinige zien het gevaar er van in
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Bedankt Pilgrim. Over de islam kan je niet uitgeraakt leren. :evil:
Eigenlijk wel hoor. Alles wat een moslim hoort te weten staat in zijn moordboekje.

Je zal zien dat er hier ook moslims mee babbelen, je hebt 3 soorten:
1. Gewoon wat babbelen en nooit op de zaak ingaan(Chaimae)
2. Je om de oren slaan met tonnen onverteerbare Islam"wijsheid" zodat je al de moed niet hebt om al die zwaartillende onzin te lezen(de moslim"intellectueel"Islaminside)
3. De echte terroristen die ineens beginnen te schelden en met moord en doodslag te dreigen.

Maar met geen van de 3 kan je een zinnige discussie voeren.
Ik had het geluk dat ik op een islamitsch forum terecht kwam en daar met zo veel idiotie om de oren geslagen werd, dat ik al snel heel goed door kreeg hoe de vork werkelijk in de steel zit.

Mijn moslimvriend begon op een gegeven moment over het feit dat een moslim het recht heeft zijn vrouw te slaan als ze "het te bont maakt". Mijn reactie daarop was dat hij dat niet zou moeten proberen, omdat ik a. hem een optater terug zou geven en b. hem standepé aan zou geven bij de politie. Aan mijn blik zag hij wel dat ik meende, want hij werd er een soort van klein van. Wat helemaal de doorslag gaf was toen hij zijn middelvinger opstak tegen een jonge vrouw op de TV die tot het christendom bekeerd was en haar liefde voor Jezus betuigde. Ik heb mijn spullen gepakt en de deur achter me dichtgeslagen.

Ik discussieer nog steeds naar hartelust op dat forum en omdat ik steeds scherper word (ze zijn zo voorspelbaar in hun reacties) maar niet over de schreef ga, is mij een tijdje geleden vriendelijk doch dringend verzocht de zaal te verlaten.

Ingaan op ellenlange posts doe ik niet. Ik haal de kern naar boven en sla ze om de oren met hun eigen tegenstrijdigheden en gestuntel. Zonder de tafsir en fatawa direct voor handen zijn ze hulpeloos. Zodra je met argumenten uit eigen koker komt, dus vanuit eigen kracht, weten ze het niet meer.

Wat me wel een soort van bevreesd maakt, is dat het merendeel van de christenen op dat forum het idee heeft, dat het "allemaal" wel goed komt met ze. Zo in de trant van: "ach ja, zo werd in de vijftiger jaren in het westen ook gedacht en geoordeeld. Over tien jaar hebben ze allemaal dezelfde mentaliteit als wij." Hoe naief kan een mens wezen.

Een van de forumbeheerders is een nederlands bekeerde moslim. Ik heb hem eens een kort interview horen geven op de TV. Zijn toonzetting daar was van een heel wat milder kaliber dan zijn uitspraken op het forum.

En ja schelden en bedreigen hoort ook tot de dagelijkse bezigheden daar. Vooral als ze klem gezet worden in een discussie. Of als je geen krimp geeft als er met de hel gedreigd wordt. Laf en gemeen op de man gaan spelen is ook een geliefd wapen.

Ik weet iets van psychologie en de term "projectie" wordt me met de dag duidelijker.

En het kinderlijke gebabbel van Chaimae inderdaad zonder ooit maar waar dan ook echt in op te gaan schijnt ook een soort van collectief ingebakken religieus moslima sesamstraatprietpraat te zijn. Allemaal robotjes. De mannetjes denken precies eender in de huiskamer en de vrouwtjes dito in de keuken. Gezellie zo'n avondje met moslimvrienden en familie. Over 300 jaar kan je zo aanschuiven en meebabbelen. Niks veranderd alles nog hetzelfde.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dhana schreef:Wat me wel een soort van bevreesd maakt, is dat het merendeel van de christenen op dat forum het idee heeft, dat het "allemaal" wel goed komt met ze. Zo in de trant van: "ach ja, zo werd in de vijftiger jaren in het westen ook gedacht en geoordeeld. Over tien jaar hebben ze allemaal dezelfde mentaliteit als wij." Hoe naief kan een mens wezen.
Die naïviteit van christenen valt me ook op. Laatst was ik bij een lezing over de Islam van mijn vrijzinnige kerk waarbij de spreker, een emeritus hoogleraar, van mening was dat de Koran en de bijbel in een band uitgegeven zouden moeten worden omdat we daardoor meer begrip zouden krijgen voor de Islam. Ook zag hij overeenkomsten tussen Mohammed en bijbelse profeten zoals Jeremia en Jesaja. Ik was de enige die kritiek had en men applaudisseerde voor hem. De waarschuwing tegen valse profeten in de bijbel en de aanmaning om waakzaam te blijven leggen veel christenen kennelijk naast zich neer. Onnozele kippekoppen zijn het! Dat officiële geloof deugt naar mijn mening niet helemaal. Ook in de tijd van het communisme was bijvoorbeeld de Wereldraad van kerken volslagen fout en over de kerk in nazi-Duitsland hoeven we het niet eens meer te hebben. :(
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Dhana schreef: Bedankt Pilgrim. Over de islam kan je niet uitgeraakt leren. :evil:
Eigenlijk wel hoor. Alles wat een moslim hoort te weten staat in zijn moordboekje.

Je zal zien dat er hier ook moslims mee babbelen, je hebt 3 soorten:
1. Gewoon wat babbelen en nooit op de zaak ingaan(Chaimae)
2. Je om de oren slaan met tonnen onverteerbare Islam"wijsheid" zodat je al de moed niet hebt om al die zwaartillende onzin te lezen(de moslim"intellectueel"Islaminside)
3. De echte terroristen die ineens beginnen te schelden en met moord en doodslag te dreigen.
Maar met geen van de 3 kan je een zinnige discussie voeren.
Islamitisch hokjes plaatsen. Proficiat.

Welkom Dhana.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ik had het geluk dat ik op een islamitsch forum terecht kwam en daar met zo veel idiotie om de oren geslagen werd, dat ik al snel heel goed door kreeg hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Bedoel je mss www.ontdekislam.nl ? Ja, als je dat leest denk je dat je in een gekkenhuis bent terechtgekomen.

Ik denk dat het helemaal tijdverlies is hoor Dhana om daar een straaltje licht in die door inteelt verwekelijkte Moslimbreinen te doen doordringen.

Maar je kan er wel onbedaarlijk lachen, dat is waar, met verhalen over door djinns bezeten telepathische honden, doden op een kerkhof die alles horen wat je zegt, het drinken van de urine van de Profeet etc.etc.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Ik had het geluk dat ik op een islamitsch forum terecht kwam en daar met zo veel idiotie om de oren geslagen werd, dat ik al snel heel goed door kreeg hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Bedoel je mss www.ontdekislam.nl ? Ja, als je dat leest denk je dat je in een gekkenhuis bent terechtgekomen.

Ik denk dat het helemaal tijdverlies is hoor Dhana om daar een straaltje licht in die door inteelt verwekelijkte Moslimbreinen te doen doordringen.

Maar je kan er wel onbedaarlijk lachen, dat is waar, met verhalen over door djinns bezeten telepathische honden, doden op een kerkhof die alles horen wat je zegt, het drinken van de urine van de Profeet etc.etc.
Heb ook niet de illusie dat ik iets kan veranderen daar, Mercator. Het openent je echter wel de ogen over de ware aard van de islam en daar word ik niet echt vrolijk van. En af en toe eens een post plaatsen daar houd me scherp.

En je hebt gelijk over al het belachelijks dat daar de revue passeert. Als het niet zo in en in triest zou zijn, zou het inderdaad om te lachen zijn.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

Pilgrim schreef:
Dhana schreef:Wat me wel een soort van bevreesd maakt, is dat het merendeel van de christenen op dat forum het idee heeft, dat het "allemaal" wel goed komt met ze. Zo in de trant van: "ach ja, zo werd in de vijftiger jaren in het westen ook gedacht en geoordeeld. Over tien jaar hebben ze allemaal dezelfde mentaliteit als wij." Hoe naief kan een mens wezen.
Die naïviteit van christenen valt me ook op. Laatst was ik bij een lezing over de Islam van mijn vrijzinnige kerk waarbij de spreker, een emeritus hoogleraar, van mening was dat de Koran en de bijbel in een band uitgegeven zouden moeten worden omdat we daardoor meer begrip zouden krijgen voor de Islam. Ook zag hij overeenkomsten tussen Mohammed en bijbelse profeten zoals Jeremia en Jesaja. Ik was de enige die kritiek had en men applaudisseerde voor hem. De waarschuwing tegen valse profeten in de bijbel en de aanmaning om waakzaam te blijven leggen veel christenen kennelijk naast zich neer. Onnozele kippekoppen zijn het! Dat officiële geloof deugt naar mijn mening niet helemaal. Ook in de tijd van het communisme was bijvoorbeeld de Wereldraad van kerken volslagen fout en over de kerk in nazi-Duitsland hoeven we het niet eens meer te hebben. :(
Helemaal mee eens, Pilgrim. Achterliggende gedachte is wellicht dat als we allemaal vooral aardig en meegaand blijven, dat vruchten af zal werpen. Er volkomen aan voorbij gaand dat je met eigen ogen ziet dat hoe meer je toegeeft, hoe meer er geeist wordt. Het heeft totaal geen nut redelijk te zijn tegen mensen waar het redelijk denken er van af de vroegste jeugd met de knoet uitgemept is.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Leuk om het van een ander te horen. Het viel me al op in de jaren 80 dat 'integratie' niet leeft onder mohammedanen. Toen zag je veel mannen met jurken rondlopen op de Hoefkade. Vandaag de dag ook.

Zoals je zelf zeer goed opmerkte: ze babbelen in een cirkeltje. Over 300 jaar kan je gewoon aanschuiven, en ze babbelen over exact hetzelfde.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

Dhana schreef:[ Pilgrim. Achterliggende gedachte is wellicht dat als we allemaal vooral aardig en meegaand blijven, dat vruchten af zal werpen. .
Er zit nog iets anders achter ook vrees ik. De Gristenen van alle soorten zien hun kerken al decennia lang leeglopen, terwijl de Moslims oprukken. Door mee te heulen met de Isamieten proberen ze op een of andere verknipte wijze "GOD/ALLAH" terug in de maatschappij te brengen. Zie je aan de CU die de mossels opvrijt, zelfs het Vaticaan is die "dankbaar" dat ze terug aandacht voor het goddelijke in de maatschappij brengen.Het scenario zal het vogende zijn: de Volken van het Boek maken gemene zaak tegen de ongelovigen, als die uitgeroeid of monddood gemaakt zijn zullen de moslims zich tegen hun collaborateurs de Gristenen keren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef:[ Pilgrim. Achterliggende gedachte is wellicht dat als we allemaal vooral aardig en meegaand blijven, dat vruchten af zal werpen. .
Er zit nog iets anders achter ook vrees ik. De Gristenen van alle soorten zien hun kerken al decennia lang leeglopen, terwijl de Moslims oprukken. Door mee te heulen met de Isamieten proberen ze op een of andere verknipte wijze "GOD/ALLAH" terug in de maatschappij te brengen. Zie je aan de CU die de mossels opvrijt, zelfs het Vaticaan is die "dankbaar" dat ze terug aandacht voor het goddelijke in de maatschappij brengen.Het scenario zal het vogende zijn: de Volken van het Boek maken gemene zaak tegen de ongelovigen, als die uitgeroeid of monddood gemaakt zijn zullen de moslims zich tegen hun collaborateurs de Gristenen keren.
Mocht het inderdaad, hetgeen ik ten zeerste betwijfel, dat christenen zij aan zij met moslims de strijd aan gaan tegen de rest van de mensheid, zal ik de eerste zijn die in het "verzet" gaat. Ik moet me wel heel vergissen als je christenen zo gestoord krijgt dat ze zich ala moslim gaan gedragen.

Bovendien stel dat het zo gaat als jij schetst, dan zal er geen menselijk wezen meer op de aardbodem rondlopen, want als er alleen nog maar moslims zijn, zullen die elkaar net zo ijverig afslachten. Al is het maar over één dispuut aangaande de stand van een pink tijdens het gebed.

De islam kan namelijk alleen maar bestaan bij de gratie van een vijand. Als alle externe vijanden uitgeroeid zijn, zullen die gegarandeerd binnen eigen gelederen gecreerd worden.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ik moet me wel heel vergissen als je christenen zo gestoord krijgt dat ze zich ala moslim gaan gedragen.
Dat is nochthans wat ik nu in de actualiteit zie gebeuren, zij het wel veel meer in Nederland bij jullie als hier in Vlaanderen. Lui als Balkenende, Ballin, Rouwvoet zijn-hoewel ze zich Christenen noemen-echte Islam-aanbidders, vanuit het idee dat mensen met een Godje sowieso betere mensen zijn dan ongelovigen: wetten op godslasteringen, subsidies voor mosketen, aan ale mogelijke debiele moslim-eisen tegemoet komen...

In de middeleeuwen werden die mosketen SATANSKERKEN genoemd, nu gaan de Christenen daar thee drinken om toch maar op een goed blaadje te staan met de Moslims!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie