Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Het is sneu voor de medebewoonsters Elisabeth, maar eigenlijk vind ik dit wel een goede ontwikkeling.
Waarom… Ik leg het je uit.

Straks woont je dochter daar met hem en twee van zijn vrienden. Ik hoop van harte dat die vrienden ook moslims zijn , want dan zit er de kans in dat hij meer met zijn vrienden optrekt dan met je dochter. Je dochter zal als een slaaf-huishoudster behandeld worden, en ik vermoed dat ze daar op een goed moment zat van wordt. Jij kent je dochter goed, dus wat denk je. Hoelang duurt het voor dat ze begint te morren? Het zou eigenlijk nog beter zijn als haar “man” haar nu verbaal gaat beledigen. Bijvoorbeeld het eten dat niet goed is, of het huis niet schoon genoeg…Het zou helpen om het proces te versnellen..
Dank je Ariel, ik heb met mijn zus ook een gesprek hierover gehad en die zei precies hetzelfde als jij, hoe meer vrienden er van hem komen hoe beter, en ik weet bijna wel zeker dat dit moslims zijn. Het is inderdaad niets voor haar om met zoveel mannen te zijn, en van schoonmaken had ze voorheen een broertje dood. En van weer een andere vriend hoorde ik, dat ik niet bang hoef te zijn, dat die vrienden aan haar komen, want van de vrouw dez huizes moeten ze afblijven!
Ariel schreef: Nu is het jouw taak om ze lief mogelijk tegen haar te zijn. Bel haar vaak op, ga naar haar toe , en doe of je haar “huwelijk “ geaccepteerd hebt, en vraag haar zo nu en dan of je wat voor haar kan doen.
Prijs haar man de hemel in, vraag aan haar…Heeft ze iets nodig , laat het mama dat dan weten. Wees begripvol, en geïnteresseerd in haar en in haar man.
Maar… Val haar man niet aan. Onder geen beding. Als ze misschien begint te klagen, zeg dan…. “ Echt waar? maar meisje, je man is zo aardig. Ik kan dat niet begrijpen. “
.
met dit bijltje heb ik al eerder gehakt :redface:
Ariel schreef:
Dit spelletje moet sluw gespeeld worden Elisabeth.
Ik ga ook inderdaad proberen zo lief mogelijk voor haar te zijn en geen kritiek te uiten, en niet op haar man. Heb haar vandaag even gebeld, en probeer binnenkort naar haar toe te gaan, ik heb dat al wel laten vallen bij haar. Overigens moet dat ook geen probleem zijn lijkt mij, ik ga ook regelmatig naar mijn andere kinderen toe.

Lieve Ariel, mijn dank is weer groot :razz:
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

En van weer een andere vriend hoorde ik, dat ik niet bang hoef te zijn, dat die vrienden aan haar komen, want van de vrouw dez huizes moeten ze afblijven!
Daar hoef je zeker niet bang voor te zijn Elisabeth. Je dochter zal in vol tenue en gesluierd zijn mannelijke bezoekers moeten bedienen.
Waarschijnlijk mag ze niet eens samen met ze eten. Dat moet heel vernederend voor haar zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:
Je dochter zal in vol tenue en gesluierd zijn mannelijke bezoekers moeten bedienen.
Waarschijnlijk mag ze niet eens samen met ze eten. Dat moet heel vernederend voor haar zijn.
Heftig Ariel!!
Maar bedankt.
lieve groetjes,
elisabeth
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Lieve Elisabeth,
Ik ben blij dat jouw dochter terug in het land is, een geruststelling. Blijf steeds contact met haar houden en ga zo vaak mogelijk bij haar op bezoek, maak er een gewoonte van zou ik zeggen. Vraag aan je andere kinderen om hetzelfde te doen.
Het is inderdaad goed dat jouw dochter zal moeten opdraaien voor alle werk in huis, voor de maaltijden enz. en bovendien als er nog mannen bij komen zal ze zich heel erg klein en onbelangrijk beginnen voelen...
Toch lijkt het me zeker dat deze man echt van het kind profiteert...hijzelf onder dak en nu ook sommige van zijn vrienden...
Het is een rotsituatie, maar ooit zal ze haar gezonde verstand terugvinden, dus hoe lastiger ze het nu heeft, hoe sneller we dat dan weer gehad hebben.
Goede moed en tot weldra.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dutch schreef:Lieve Elisabeth,
Het is een rotsituatie, maar ooit zal ze haar gezonde verstand terugvinden, dus hoe lastiger ze het nu heeft, hoe sneller we dat dan weer gehad hebben.
Goede moed en tot weldra.
Dank je Dutch, ik ga echt proberen zoveel mogelijk kontakt met haar te houden.
Ik blijf goede moed houden.
Dank jullie wel.
lieve groetjes,
elisabeth
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Afgelopen week bij mijn dochter op bezoek geweest!
Het is goed dat ik geweest ben, mijn dochter begon uit haarzelf nu te vertellen dat ze haar twee huisgenoten gevraagd had te vertrekken. Ze vertelde dat toen ze terug kwam uit India de gehele kamer verandert was, daar was ze niet blij mee! Tja daar kan ik mij ook wel weer iets bi j voorstellen, dus ik kon nu ook haar kant horen, eindelijk, daar was ik wel erg blij om. Ook al had ik soms mijn vraagtekens, ze vertelde in elk geval iets.
Even naar buiten wandelen wilde ze niet, maar later bracht ze mij toch naar de trein. Gelukkig ze is weer even buiten geweest. Als ik het goed begrepen heb komt ze niet veel meer buiten.
Haar vriend was helaas niet aanwezig, was naar vrienden toe, jammer weer een gemiste kans om hem te leren kennen.
Tegen mijn andere dochter had ze zeer verrast verteld dat ik langs was geweest.
Met konninginnedag heb ik 's avonds nog even gebeld wat of ze gedaan had, dat was dus helemaal niets!

Maar goed wordt vervolgd.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Dat kamer veranderen kan natuurlijk een excuus geweest zijn Elisabeth. Ze moest toch wat zeggen om haar huisgenoten uit het huis te zetten.
Ik ben blij dat je haar even gezien hebt. Wonen de vrienden van haar man al bij haar in?
Het is goed om de vinger aan de pols te houden Elisabeth. zo kan je ingrijpen als er iets verkeers gaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door sunshine »

Elisabeth, ik volg de situatie op de voet. Het moet vreselijk zijn je dochter zo zien veranderen en er niks kunnen aan doen. Maar een moeder die er altijd is voor haar dochter dat zal veel voor haar betekenen.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Dat kamer veranderen kan natuurlijk een excuus geweest zijn Elisabeth. Ze moest toch wat zeggen om haar huisgenoten uit het huis te zetten. .
Tja het zou zomaar kunnen hoor Ariel, maarhet viel mij bv op dat de foto van haar neefje(tante zegger) waar ze erg trots op is/was van de muur was, maar misschien was dat inderdaad een inkoppertje.
Ariel schreef:Ik ben blij dat je haar even gezien hebt. Wonen de vrienden van haar man al bij haar in?
Het is goed om de vinger aan de pols te houden Elisabeth. zo kan je ingrijpen als er iets verkeers gaat.
Hij was er niet en zijn vrienden ook niet, verder zei ze nog wel dat een van die vrienden op het huurcontract stond, en af en toe zou hij dan bij hun in huis zijn, we wachten maar af.

Ze zou morgen naar de housewarming van mijn andere dochter, maar daar heeft ze zich al weer voor afgemeld, ze is nu vanavond heen, tja jammer, vanavond is alleen mijn dochter er, morgenavond veel vrienden, die ze eigenlijk allemaal kan, en die haar ook graag willen zien en spreken, maar dat gaat ze uit de weg!

Maar goed we blijven moed houden.
En inderdaad sunshine ik hoop dat we wat voor haar betekenen.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Het is verboden in Islam om foto's of schilderijen aan de muur te hangen Elisabeth.
Dat is een teken dat deze jongeman waarmee je dochter getrouwd is, erg zwaar in het geloof is.

Waarom is het verboden om foto's of schilderijen op te hangen... Wel, hier om.. Mohammed heeft gezegd dat een ieder die afbeeldingen maakt van mensen of dieren na hun dood zwaar gestraft zullen worden. Het is dus niet toegestaan om een levend wezen af te beelden
Those who will be most severely punished by Allaah on the Day of Resurrection will be the image-makers." (Reported by al-Bukhaari, see al-Fath, 10/382).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Het is verboden in Islam om foto's of schilderijen aan de muur te hangen Elisabeth.
Dat is een teken dat deze jongeman waarmee je dochter getrouwd is, erg zwaar in het geloof is.

Waarom is het verboden om foto's of schilderijen op te hangen... Wel, hier om.. Mohammed heeft gezegd dat een ieder die afbeeldingen maakt van mensen of dieren na hun dood zwaar gestraft zullen worden. Het is dus niet toegestaan om een levend wezen af te beelden
Those who will be most severely punished by Allaah on the Day of Resurrection will be the image-makers." (Reported by al-Bukhaari, see al-Fath, 10/382).
Tjeetje wat heftig Ariel, ik verschiet hiervan!
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Misschien moet je eens heel onschuldig aan haar vragen waarom die leuke foto van haar neefje niet meer aan de muur hangt, en dan kan je nog vragen /aanbieden of ze liever een nieuwe foto heeft.
Ik ben benieuwd naar haar antwoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door caroline »

hey elisabeth,

ik wou reageren (ik ben misschien wel wat aan de late kant) op je zinnetje dat je ze beter wou vast binden .... maar dat is geen optie ...

ik voelde direct weer de reactie van mijn ouders vooral mijn vader hij zei hetzelfde toen ik zei dat ik gekozen had voor een moslim echt waar mar weet je nu ondertussen enkele jaren later zien ze echt hou gelukkig ik ben onze band is veel sterker geworden hierdoor en geloof me je moet vooral je niet te veel zorgen maken laat je dochter merken dat je achter haar staat en er voor haar bent op dat moment heb je dat echt nodig ze stapt ook zowat een heel nieuwe wereld in een betere wereld en laat haar gang gaan het lot beslist gewoon horen ze samen of niet komt het goed of niet ik hoop (inshaAllah) van wel.alles word gedaan voor een reden alles staat geschreven ook jouw leven. :wink:

hou gewoon de moed erin en sta voor haar klaar :smile:
veel succes en wens je het aller beste toe
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Hoi Allemaal,

Tja, ik weet niet goed wat ik er allemaal van moet zeggen. Mijn dochter heeft zich dus helemaal toegelegd op het moslim zijn. Haar verjaardag heeft ze afgelopen maand dan ook niet gevierd. (nu moet ik er wel bij zeggen dat ze dat, de laatste jaren, al niet graag meer deed. Dus eigenlijk komt dat haar wel mooi uit. Op mijn verjaardag is ze dan wel geweest, maar bij haar zwager en neefje kwam ze een paar dagen daar na. Feliciteren deed ze toen niet meer. Wat voor mijn dochter (trouwens voor mij ook ) een heel gevoelig punt is.
Maar goed een paar dagen na haar verjaardag, zou ik bij haar langs komen. Dit had ik met haar afgesproken tijdens een familiedag waarop zij "gelukkig" wel kwam opdagen, haar man niet. (Gelukkig deed zij ook leuk mee, was toen erg gezellig. Haar lange zwarte jurk tilde ze zelfs omhoog toen ze hard moest lopen :-) ). Ook in de virtuele kaart had ik nogmaals mijn aankomst aangekondigd. Desondanks was ze verbaasd dat ik voor haar neus stond. Ik had niet gesmsT, wat ik inderdaad soms doe, maar soms ook niet. Ik zit daar nog niet zo in. Ze was nog in ochtend jas, ze lagen nog in bed, en dat de bel ging zei ze tegen haar man, dat ik voor de deur stond. Maar het was redelijk gezellig (meer omdat ik steeds met gesprekstof moest komen), ik kreeg van alles aangeboden, dus het ontbrak mij aan niets.
Inmiddels was het al 13.00u geweest en ik stond om 10.30u op de stoep, maar ik had nog steeds haar man niet gezien. Opeens hoorde ik gerommel, hij kwam er toch uit, maar liet zich niet zien. De deuren gingen dicht, ik naar de wc in de hoop hem in de gang tegen te komen, maar alles was dicht. Om 14.00u vond ik het toch wel een beetje tijd worden om op te stappen. En jawel hoor toen mijn dochter de deur opendeed voor mij om mij uit te laten. Toen kwam haar man te voorschijn, en met een "big smile" wuifde hij mij uit! Nou dat zinde mij dus helemaal niet, dus ik weer naar binnen, om toch even een praatje met hem te maken. Want dit vond ik wel erg gemakkelijk. Maar misschien ligt dat aan mij. Geen idee.
Mijn andere dochter was vorige week langs geweest, en toen had hij wel gezellig zitten kletsen. Dus misschien ligt het toch aan mij.?
Vanavond ga ik met mijn dochters naar de schouwburg, ik heb haar gisteren nog gebeld of ze er nog aan had gedacht. Dat had ze dus niet! Gevraagd of ze mee uit eten ging, dat deed ze niet. En ze laat vandaag nog weten of ze meegaat of niet. Ik heb er een hard hoofd in, temeer daar ze verschillende uitjes met mijn andere dochters heeft afgezegd. We zullen zien.

Ik merk wel dat ik er vrede mee moet hebben dat zij zo wil leven. Alleen haar huis is belangrijk, voor boodschappen komt ze de deur uit, samen met haar man. En een heel enkele keer bezoekt ze haar zus of een vriendin.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit genoeg voor je is. Maar goed zij kiest hier dus voor.
begrijpen doe ik het niet, maar jaliefde maakt blind denk ik dan maar.

Bedankt dat jullie weer naar mij hebben willen luisteren
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Ze is dus definitief gestopt met haar studies en speelt nu gewoon huisvrouwtje?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Bedankt voor je update Elisabeth.
Moed houden hoor. Dit is een leuk nieuw speeltje voor je dochter, maar eens gaat het haar vervelen. Mark my words.

En natuurlijk ligt het niet aan jou. De jongeman is gewoon heel onbeschoft, en voelt zich misschien heel schuldig. In zijn land had hij niet met dit gedrag ( meisje trouwen zonder toestemming van ouders) weggekomen, en vermoedelijk dacht hij dat jij een “goed”gesprek met hem wilde hebben.

En natuurlijk gaat je dochter niet mee naar een concert. Muziek is haram( verboden ) in Islam.

Sterkte lieverd... Je dochter zal moeten voelen voordat ze gelooft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Bedankt voor je update Elisabeth.
En natuurlijk gaat je dochter niet mee naar een concert. Muziek is haram( verboden ) in Islam.

vermoedelijk dacht hij dat jij een “goed”gesprek met hem wilde hebben.


Sterkte lieverd... Je dochter zal moeten voelen voordat ze gelooft.
Dank jullie!

Ze heeft inderdaad afgezegd voor de musical, F....., jammer want hij was erg leuk.

Oh, dus is hij bang voor een gesprek met mij, dan heb ik het toch goed gevoeld dat hij mij wil ontlopen!

@Circe, dat dacht ik niet dat ze gestopt is, ze doet er alleen even niets aan :redface: Ze woont in een studentenflat, dus als ze stopt is moet ze daar weg! Ik heb nog gevraagd wat ze nu eigenlijk wil, stoppen, toch stage lopen of gaan werken. Ze zegt dat ze niet weet wat ze wil! Tja dan kan het nog weleens een lang traject worden :smile:
lieve groetjes,
elisabeth
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Pppfffttt.............. Nadat ik vorige week een paar keer mijn dochter telefonisch aan de lijn had gehad, waarbij ze op de woensdag erg vrolijk was, en ik kwam met een vraagje of ze wat voor mij wilde doen, en of ik afgelopen zondag bij haar langs kon komen en 's avonds blijven eten. Dit alles was waarachtig in een keer goed, ze hoefde er niet over na te denken. Goh ik stond versteld, en had weer een goed gevoel.

Tot vrijdag morgen in alle vroegte mijn oudste dochter voor de deur stond, met de vraag of ik mijn mail al had gelezen, nee dus. Nu ik kijken en ja hoor van dochter lief een mailtje met drie foto's van een echo!! $@#$@#@#$ Yeb ze is 13 weken zwanger!
Ik had het wel verwacht dat dit er aan zat te komen, maar toch overviel het me, en dan op deze manier! De echo was afgelopen maandag genomen, vandaar dat ze woensdag zo vrolijk was! En ik had nog wel een keer extra gevraagd of alles goed was, omdat ze zo vrolijk was.

Mijn oudste dochter is ook zwanger van de tweede en is een paar weken eerder uitgerekend, die had al kontakt met haar gehad, ik moest het nog even laten bezinken Heb haar later op de morgen gebeld, en toch maar positief naar haar toe gereageerd. Wel gezegd dat ik het jammer vond dat ze hier nu niet was, dat ik haar geen knuffel kon geven.

Zondag dus maar met een paar rompertjes in de tas naar haar toe gegaan. Man lief ging in de slaapkamer zitten, sport kijken en daarna naar zijn werk. Heb hem nog wel gefeliciteerd, en gezegd dat het allemaal wel snel ging! Gelukkig was mijn dochter nu wel erg praterig, had veel vragen, ook over dat er wat geregeld moest worden om dat hij zijn kind moest erkennen!! (Wouh dus toch niet getrouwd in India!) Gezegd dat het misschien slimmer is om hier voor de burgelijke stand te gaan trouwen, bv op een dag dat het niets kost! Maar ze moest dat allemaal nog uitzoeken, omdat ze anders misschien de flat uit moest! Toch is ze nog steeds van plan om haar studie af te maken, ik ben benieuwd. Bevallen zou ze ook hier doen, dus dat is mooi, niet in India.

Ik moet er maar niet te veel over nadenken, al vraag ik mij natuurlijk wel af, wat hebben ze het kindje te bieden!? Het is hun keus tenslotte! Maar ik slaap er al wel een paar nachten niet van.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Adinah »

Kleine (gemene) tip: als ze hier voor de burgerlijke stand trouwen, heeft hij ook automatisch het gezag over het kind.
Als ze niet getrouwd zijn, krijgt alleen de moeder dat. Zelfs als hij het kind dan erkent, moet er ook nog een aparte aanvraag ingediend worden voor het gezag en de moeder moet de vader toestemming geven. Maar dat moet je natuurlijk wel weten. ;-) De meesten denken dat het met alleen erkennen allemaal geregeld is.

Ik zou je dochter dus ook lekker in die waan laten: misschien vergeten ze het en heeft hij het kind wel erkend, maar heeft alleen zij het ouderlijk gezag. Ik zou zeker niet aandringen dat ze in Nederland voor de wet gaan trouwen.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Wat Adinah zegt is waar Elisabeth. Niet over trouwen beginnen hoor. Ze zijn voor de moskeet getrouwd en dat is genoeg. Stel dat ze straks genoeg van hem krijgt, dan kan hij tenminste niet legaal aan het kind komen. Je hebt vast wel eens van ontvoerde kinderen gehoord.
Maak ze in godsnaam niet wijzer dan ze zijn.
Sterkte er mee meisje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Adinah schreef:Kleine (gemene) tip: als ze hier voor de burgerlijke stand trouwen, heeft hij ook automatisch het gezag over het kind.
Als ze niet getrouwd zijn, krijgt alleen de moeder dat. Zelfs als hij het kind dan erkent, moet er ook nog een aparte aanvraag ingediend worden voor het gezag en de moeder moet de vader toestemming geven. Maar dat moet je natuurlijk wel weten. ;-) De meesten denken dat het met alleen erkennen allemaal geregeld is.

Ik zou je dochter dus ook lekker in die waan laten: misschien vergeten ze het en heeft hij het kind wel erkend, maar heeft alleen zij het ouderlijk gezag. Ik zou zeker niet aandringen dat ze in Nederland voor de wet gaan trouwen.

Oké dames bedankt, dan ga ik het daar in elk geval niet meer over hebben. Heel erg bedankt voor jullie wijzen woorden. Wat leer ik toch veel van jullie! :oops:
lieve groetjes,
elisabeth
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door katie »

Beste Elisabeth,

Hoer gaat het nu verder met je, en met je dochter ?

Liefs,

Katie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Sorry, nu had ik het bericht vanaf juni totaal gemist.

Gelukkig dat Adinah en Ariel je er al op wezen om toch beter NIET te huwen, en pogen om zijn kind NIET te erkennen... je zal het rap weten aan de naam die het kindje zal krijgen zeker?

Verder wens ik natuurlijk het allerbeste voor je twee kleinkinderen die onderweg zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Tja.............. hoe gaat het verder.......................

Ik vind het moeilijk. Vorige weekend was ik bij mijn dochter die op vakantie was, plantjes water geven etc... Was mijn moslim dcohter daar eerder die week al geweest voor de plantjes.
Wat zie ik tot mijn schrik/teleurstelling, dat daar twee grote boodschappen tassen staan, met spulletjes waar ze zo van hield, boeken, cd's spelletjes van vroeger. Bekers die ik laatst aan haar gegeven had, met vrolijke opdruk van de musical waar we naar toe zouden gaan, zij kwam toen niet, deze zaten nog in folie, niet uitgepakt! En ga zo maar door..............

Ja ik vond het erg confronterend, en dacht meissie mag je dit nu ook niet meer! En je genoot hier juist zo van!?
Alles maar even laten zakken, de volgende dag had ik met haar afgesproken, had weer een paar rompertjes meegenomen, zo neutraal mogelijk, maar er stond toch een klein beertje op, en ik had een klein beertje erbij ingepakt. Ik denk ik zie wel. Dat ik het aan haar gaf, gelijk gevraagd of het goed was dat ik dit had gekocht, omdat ik die bekers en alle andere spullen gezien had, en dat ik het zonde van mijn geld vond als ze het weg zou gooien, dat was niet mijn bedoeling. Maar goed dit scheen te mogen.

Man lief was trouwens weer niet aanwezig, was al naar zijn werk!

Vroeg hoe het nu met haar ging,gaat altijd goed! :sly: Vroeg hoe ze het nu vond om moslim te zijn, dat niets meer mocht waar ze zo gek op was, muziek en boeken etc.... Maar daar wist ze weer een draai aan te geven, ook doordat haar andere zus er was, die kwam net van vakantie. Eigenlijk baalde ik hiervan want nu kon ik niet doorvragen, de volgende keer maar weer. Dat wil ik niet door de telefoon doen, ik wil haar gezicht erbij zien, snappen jullie!

Als ik haar bel, dan heeft ze nooit veel te vertellen, ze zit altijd maar in huis, maakt niets mee en komt nauwelijks buiten.

Volgende keer wil ik ook aan haar vragen of ze niet erg eenzaam is.............

Over trouwen beginnen we niet meer..........
Maar ik had vernomen, dat als de man het kind gaat aangeven, dat hij dan allemaal papieren meekrijgt, op het stadhuis, om het kind te erkennen enzo ... Dus of het helpt, geen idee.


Tja en hoe gaat het verder met mij, ik probeer maar een beetje te denken, in de trant van het is haar leven, en houd kontakt, want straks als het fout gaat heeft ze inderdaad niemand meer.
Maar diep van binnen kan ik wel janken, en vraag ik mij telkens af hoe heeft dit toch kunnen gebeuren, waar heb ik een steek laten vallen. :crying:
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Je hebt geen steek laten vallen Elisabeth. Het is niet jouw fout.
Katie zit in het zelfde schuitje als jij. Zij heeft ook haar dochter net zoals jij alles gegeven.
Heel veel liefde. Niets ontbrak haar . Katie haar dochter werd behandeld als een prinsesje, waarschijnlijk net zo als jouw dochter vroeger.

Ik zou maar stoppen met cadeautjes geven als ik jou was. Je doet het toch niet goed, en je kan je dochter niet terug kopen met geld en cadeaus. Ze zit in de klauwen van een sekte, en misschien als je haar niks meer geeft gaat ze nadenken wat ze allemaal mist.
Het enige wat je haar nog kan geven is liefde, zodat ze weet dat ze altijd naar jullie terug kan komen.
En misschien kan je haar een beetje jaloers maken door te vertellen wat voor leuke dingen je met je andere kinderen gedaan hebt. Je zegt gewoon dat je haar maar niet meer uitnodigt want dat ze dat toch niet van haar man of geloof mag. Laat haar maar voelen wat ze mist.

Ik wens je sterkte meisje.. Ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta.

Liefs.
Ariel.

PS.. Wel doorgaan met je eigen leven Elisabeth. Blijf leuke dingen doen, en ga niet ziten treuren. Je dochter treurt ook niet om jou, en doet ook wat ze wil. laat je andere kinderen niet de dupe worden van haar bekering.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie