Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Scarlatti

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Berichtdoor Scarlatti » Wo Aug 25, 2010 10:01 am

H.Numan schreef:Hoe kom je op het zwakzinnige idee? :huh:

Wat denk je? wellicht genetisch bepaald?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

birdie

Berichtdoor birdie » Wo Aug 25, 2010 11:12 pm

Scarlatti schreef:
H.Numan schreef:Hoe kom je op het zwakzinnige idee? :huh:

Wat denk je? wellicht genetisch bepaald?

Laat maar kletsen, ik heb geen zin om op deze onzin in te gaan. Zonde van mijn tijd, en ik schiet er niks mee op.
Ishanyd ook niet, maar die weet op dit ogenblik niet beter. Ik kan alleen maar hopen dat Ishanyd later nog 's wat wijzer wordt.
† 14 september 2012.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Do Aug 26, 2010 10:39 am

Ik betwijfel het. Wanneer die terug gegooid is naar het zand van herkomst vraagt hij zich nog af wat er in godsnaam verkeerd is gegaan. Hij gedroeg zich immers als ware mohammedaan. :knorrie:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

birdie

Berichtdoor birdie » Vr Aug 27, 2010 12:41 am

H.Numan schreef:Ik betwijfel het. Wanneer die terug gegooid is naar het zand van herkomst vraagt hij zich nog af wat er in godsnaam verkeerd is gegaan. Hij gedroeg zich immers als ware mohammedaan. :knorrie:

Numan, er zijn zoveel mensen die leven in een illusie. Zelfs als je je gedraagt als een ware mohammedaan :roll:

Wanneer eenmaal zich een zandwoestijn je ogen vertroebelt, is het moeilijk om al deze korreltjes te verwijderen.

Maar hoop doet leven, soms ook niet natuurlijk. Bij sommige mensen ook niet, maar ach, [c045.gif] ik hou de moed er in.
† 14 september 2012.

elisabeth

Berichtdoor elisabeth » Wo Sep 08, 2010 2:34 pm

lieve allemaal,

Tja hoe gaat het............... ik moet mij er bij neerleggen dat ik niet meer écht kontakt heb met mijn dochter. Ik kan wel vertellen hoe ik mij voel en wat ik denk, maar zij kan dat op de een of andere manier niet meer, naar mij toe.
Kontakt wordt zegmaar oppervlakkiger. Maar goed ik heb nog steeds kontakt. En daar houd ik mij maar aan vast. Als ik bedenk wat voor een leven zij heeft (tenminste vanuit mijn oogpunt) altijd thuis, alleen naar buiten als haar man er bij is, de hele dag met haar kindje bezig, ik denk, dat het behoorlijk zwaar is! Ik zou eerlijk gezegd niet graag in haar schoenen staan. En dan heb ik toch bewondering voor haar, hoe ze het allemaal doet, en dan denk ik, hoe hou je het vol!

En ik houd maar voor ogen dat ze gelukkig is, tenminste dat zegt ze tegen mij.

Nu zitten ze weer in India, en ik krijg toch een sms-je dat ze goed zijn aangekomen.

Maar goed dit alles wil niet zeggen dat ik er geen verdriet meer om heb, dat stop ik de meeste tijd diep weg.
Het is niet anders.... ik heb geen idee hoe andere moeders hier mee omgaan. Maar makkelijk is het niet. Je ziet je kind liever bruisen en genieten van het leven...........
lieve groetjes,
elisabeth

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Sep 08, 2010 2:38 pm

Ik denk dat je weinig keuze hebt Elisabeth. Doe voort zoals je bezig bent, zodat het contact niet helemaal wordt verbroken en er nog steeds bruggen bestaan die kunnen worden gebruikt moest ze het ooit nodig hebben.

En verder: ook jij leeft maar éénmaal. Probeer er dus zoveel mogelijk van te genieten.

Bijkomen vraagje: waarvan leeft dat koppel dan? als zij constant thuis is, en hij was werkloos meende ik... en toch kunnen ze regelmatig over en weer naar het moederland? Dit is in feite een algemene vraag: ik weet ook nooit waar die pakistani van de nachtwinkels van leven. een belgische winkelier haalt het niet met af en toe een pakje sigaretten en een fles dure slechte wijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

elisabeth

Berichtdoor elisabeth » Wo Sep 08, 2010 2:52 pm

Manon schreef:Bijkomen vraagje: waarvan leeft dat koppel dan? als zij constant thuis is, en hij was werkloos meende ik... en toch kunnen ze regelmatig over en weer naar het moederland? Dit is in feite een algemene vraag: ik weet ook nooit waar die pakistani van de nachtwinkels van leven. een belgische winkelier haalt het niet met af en toe een pakje sigaretten en een fles dure slechte wijn.

Hoi Manon,

Sinds begin juli heeft hij een baan bij een groothandel. En eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel uur hij daar werkt, heb ik wel gevraagd, maar kreeg daar een antwoord op van dat ze het niet wist. Het scheen er ook niet uit te maken hoe laat je daar smorgens begint. tenminste volgens mijn dochter maakte dit niet uit.
Ik vroeg of hij zomaar een maand vakantie kon krijgen, maar dat scheen geen probleem te zijn !?
Wel heeft hij inmiddels ook zijn rijbewijs gehaald (in 3x, vraag me niet waar dat weer vandaan komt, ik weet het niet) Ik heb het een keer gevraagd, toen vertelde ze dat ze nog wel wat achter de hand hadden!?
lieve groetjes,
elisabeth

Dhana

Berichtdoor Dhana » Wo Sep 08, 2010 3:00 pm

Dan kan je maar beter ophouden met vragen stellen. Misschien is het wel beter om van hun financiën helemaal niets af te weten.

Ik ben verder wel blij voor je dat je het allemaal op zijn plaats hebt en je realiseert dat het erg jammer is, maar je dochter's eigen keuze. Voor jou en de rest van haar geliefden een betere manier van benaderen voor de eigen bestwil. Maar dat is een stadium waar je heen en in moet groeien en dat heb je prima gedaan. :)

Inderdaad je zou het helemaal anders voor haar willen, maar kennelijk is dit voor haar (op dit moment) genoeg om uit het leven te halen. Het enige wat je kan doen is langs de zijlijn de boel in een beetje in de gaten te houden en klaar staan als het nodig mocht zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

elisabeth

Berichtdoor elisabeth » Wo Sep 08, 2010 3:33 pm

Dank je Dhana :wink:
lieve groetjes,
elisabeth

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Sep 08, 2010 5:17 pm

Fijn om weer even iets van je te horen Elisabeth.
Je dochter wil op dit moment geen ander leven en waarschijnlijk is ze tevreden met haar huidige leven.
Het enige wat je kan doen is afwachten en hopen dat haar intelligentie het op een goed moment gaat winnen van haar verliefdheid. Ik denk dat dat ooit gaat gebeuren.
Als ze zover is dan ben jij er om haar weer op te vangen.
Ik begrijp dat jij je dochter zo snel mogelijk weer bij je wilt hebben, maar eens komt die dag.
Heb geduld en tot zolang wens ik je heel veel sterkte toe.

Hou je taai Elisabeth, en hou ons op de hoogte. . We denken aan je.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Sep 08, 2010 5:30 pm

Ja Elisabeth, erg moeilijk om als moeder aan de zijlijn machteloos toe te staan kijken...maar er zit niets anders op.
Blijkbaar heeft jouw dochter op dit moment geen andere behoefte dan een klein bekrompen bestaan binnenshuis te lijden, maar ooit komt de dag dat ze wel wakker schrikt en dan moet je er zijn voor haar! contact houden dus, hoe moeilijk ook.
Gelukkig laat ze je iets weten wanneer ze op reis zijn.
Goeie moed, we denken aan jou zoals Ariel al zei.

elisabeth

Berichtdoor elisabeth » Di Sep 14, 2010 2:49 pm

lieve allemaal,

Ik dank jullie heel erg voor al jullie lieve woordjes, het doet mij wederom heel goed dat jullie er weer voor mij zijn.
En ik hoop, hoop heel erg dat jullie gelijk hebben, dat ze eens tot inzicht komt, zelf denk ik ook af en toe, het kan toch niet anders, dan dat dit leven je op een gegeven moment gaat benauwen, maar goed ik heb geduld! ( zal wel moeten :smile: )

lieve groetjes
lieve groetjes,
elisabeth

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Sep 14, 2010 2:56 pm

Is je dochter al weer thuis Elisabeth?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

elisabeth

Berichtdoor elisabeth » Di Sep 14, 2010 3:04 pm

Ariel schreef:Is je dochter al weer thuis Elisabeth?

Nee ze is nog niet thuis, als het goed is eind deze maand.
Kreeg gisteren een smsje dat het goed gaat, en dat ze het naar haar zin heeft. (nouja gelukkig dan maar, als je daar zit en je voelt je doodongelukkig, dan vind ik dat ook heel erg triest) en van de andere kant denk ik, oeps als ze maar wel terug komt, het is allemaal zo dubbel.
lieve groetjes,
elisabeth

elisabeth

Berichtdoor elisabeth » Ma Dec 27, 2010 10:58 am

Lieve Allemaal,

De kerstdagen zijn weer voorbij. Het was gezellig met al mijn andere kinderen en kleinkinderen. Ik ben moe, maar kijk toch tevreden en dankbaar terug op deze dagen.

Alhoewel ik het gisteravond toch weer erg moeilijk had met het feit dat mijn jongste dochter en kleinkind niet geweest zijn. Ook vorige week werd mijn kleindochter één jaar. Ik was niet welkom op die dag, en de volgende dag. Ze kreeg 5 vrienden van haar man uit "maleisie" voor één nachtje!?!? Leuk meisje, eindelijk eens wat gezelligheid voor haar. Ze zit maar met haar dochter in het apartement en komt de deur nog steeds niet uit (ongelofelijk hoe houd ze het vol)
Spreekt ze toch weer eens andere mensen. (tenminste als ze er bij mag zijn) Dat weet ik nog niet, ik heb haar na dien niet meer gesproken.
Wel een uitnodiging gedaan om samen met haar zusjes uit eten te gaan, maar ze heeft gisteren per mail laten weten dat ze toch niet komt. Jammer............ en eerlijk gezegd zo gaat het steeds........ Wat dat betreft veranderd er niets.

Je blijft hopen, maar steeds is het weer een telleurstelling dat ze niet komt. (eigenlijk weet je het wel, in je achterhoofd, maar je blijft nu eenmaal hopen). Toch wil ik blijven vragen. Ook al weet ik dat het steeds weer pijn doet als ze nee zegt.

Maar ik wil jullie even allemaal bedanken voor jullie luisterend oor het afgelopen jaar.
En ik wil jullie een fijne jaarwisseling wensen, en één heel goed en gezond 2011!

En hier blijf ik hopen op betere tijden.
lieve groetjes,
elisabeth

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Dec 27, 2010 2:30 pm

Lieve Elisabeth.

Fijn om weer even van je te horen, en bedankt voor je update.
Er is nog weinig veranderd in de situatie. Waarschijnlijk blijft dat voorlopig ook zo. Je dochter is hoogstwaarschijnlijk gehersenspoeld en pas als de situatie zo zwaar voor haar wordt dat ze het geestelijk en lichamelijk niet maar aan kan dan zal daar verandering in komen.
Heel triest, en wat een verspilling van een waardevol leven.
Van de gezelligheid van die visite van de vrienden van haar man moet jij je niet teveel voorstellen, want ik vermoed dat ze niet eens in dezelfde kamer mag komen waar de mannen vertoeven. Ze zal eten voor ze mogen koken, en zwaar gesluierd de mannen mogen bedienen, maar bij ze aan tafel eten zal er vermoedelijk niet inzitten. Soms zou je misschien en vlieg op haar muur willen zijn om te kijken hoe het daar toegaat in dat huis. Ik vermoed dat je zal schrikken.

Dat jij niet op de verjaardag van je kleinkind mocht komen is denk ik omdat het verboden is in Islam om verjaardagen te vieren.

Ik wens ook jou een heel goed Nieuwjaar toe, en ik hoop dat je volgend jaar weer de kracht hebt om je verdriet te dragen en te verwerken.

Islam is een shit religie . Daar ben je nu onder de hand wel achter vermoed ik. Islam steelt onze kinderen .

Heel veel liefs toegewenst en een knuffel.

Ariel.

nohr

Berichtdoor nohr » Wo Dec 29, 2010 4:31 pm

beste allemaal,
Na enorm veel aarzelen heb ik me vandaag toch ook aangemeld op dit forum. Ik zit namelijk in een ongeveer identieke situatie als Elisabeth, hoewel het bij haar misschien nog iets ernstiger is. Ik volg haar verhaal al zo'n beetje een jaar lang.
Mijn dochter heeft nu bijna 2 jaar een relatie met een Marokkaan, ze woont en werkt in Brussel en die Marokkaan verblijft daar illegaal. Wij weten pas sinds anderhalf jaar van de relatie (eerder heeft ze het kennelijk niet durven vertellen). We hebben haar indringend gewaarschuwd voor de gevolgen, maar ze is 25 en denkt dit zelf goed te kunnen inschatten. Ze vindt dat ze het zelf mag bepalen.
Helaas glijdt ze steeds meer van ons weg, afgelopen zomer is ze moslima geworden en enkele dagen daarna is ze ook islamitisch met hem getrouwd: anders mochten ze niet meer samenwonen (wat ze dus al enige tijd deden).
Het hele verhaal vertellen wil ik wel een keer doen, maar dat duurt nu te lang.
Ik wil alleen graag Elisabeth vertellen dat ze niet de enige is. Misschien kunnen we elkaar steunen, want ook ik word gek van verdriet. Gelukkig nog geen kindje, kan ook niet want zij moet voor het inkomen zorgen. Ze heeft een goedbetalende baan en hij kan niet werken want illegaal. Ik kan uren vertellen. Als jullie meer willen weten: vraag gerust.
Ik ben mijn dochter voor m'n gevoel kwijtgeraakt. Er is wel nog contact, maar dat gaat over niks, óf het wordt ruzie.
Heb gelukkig, net als Elisabeth, nog 3 kinderen (allemaal dochters), die er ook erg veel verdriet van hebben en het maar niet kunnen begrijpen.
Liefs.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Dec 29, 2010 4:36 pm

nohr schreef: Gelukkig nog geen kindje, kan ook niet want zij moet voor het inkomen zorgen.

Ik vrees dat een moslim zich daar niets van aantrekt. Die zal het helemaal zien zitten dat zij niet alleen voor het inkomen zorgt terwijl hij rondlummelt maar ook dat zij dan nog s aan het huis gekluisterd is door de zorg voor een kind.

Het is raar dat ik het zeg, maar ik vind zoiets als wat jij vertelt erger dan een kind te zien sterven.
Ik heb 1 dochter van 16 jaar en ze weet dat als ze ooit met een moslim iets begint ze thuis niet meer welkom is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Wo Dec 29, 2010 5:01 pm

nohr schreef:.
Ik ben mijn dochter voor m'n gevoel kwijtgeraakt. Er is wel nog contact, maar dat gaat over niks, óf het wordt ruzie.

Welkom.
Ik wens je veel liefde, sterkte, wijsheid en geduld toe.
Hoop dat je hier een thuis kan vinden waar je met al je vragen en zorgen terecht kan.
mercator schreef:.
Ik heb 1 dochter van 16 jaar en ze weet dat als ze ooit met een moslim iets begint ze thuis niet meer welkom is.

Betwijfel het. Het is en blijft je dochter.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 29, 2010 5:10 pm

Welkom nohr

Het spijt me dat jij in een zelfde situatie als Elisabeth zit. Het moet vreselijk zijn om zo je kind van je weg te zien gaan.
Ik wens je heel veel sterkte toe, en weet dat je hier een luisterend oor zal vinden. Als het jouw oplucht dan kan jij hier je verhaal kwijt.
Misschien kunnen jij en Elisabeth elkaar tot steun zijn. I hoop het.

Vriendelijke groet.

Ariel.

mercator

Berichtdoor mercator » Wo Dec 29, 2010 8:19 pm

Eliabe schreef:Betwijfel het. Het is en blijft je dochter.

K wilde alleen maar aanduiden dat het beter is zo iets preventief af te spreken dan ermee overvallen te worden want dan is het al te laat. Zulke afspraken kunnen veel ellende en misverstanden vermijden. Ik meen het dan ook 100 %. Een dochter die moslim wordt is mijn dochter niet meer.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Dec 29, 2010 9:39 pm

Welkom Nohr.

Een "huwelijke" voor de imam heeft geen enkele waarde. de imam die zulke "huwelijken" afsluit is zelfs strafbaar. (niet dat ze zich in deze rechtsstaat daar veel van moeten aantrekken, maar de wet is nu eenmaal zo dat de imam strafbaar is).

Voor de burgerlijke stand is ze dus helemaal single.

Ik weet niet of je die uitzending van "IN GODSNAAM" hebt gezien in het voorjaar? Ook hier betrof het een gewoon Vlaams meisje dat zich bekeert en "huwt" à l'islamite met een illegale Algerijn (hij woonde in Nederland waar zijn broer het spelletje al had gespeeld en aan papieren was geraakt door te huwen met een Nederlands meisje).
Enfin, ze "huwde" dus voor de imam (ze was wel niet aanwezig maar de broer van de bruidegom had voor bruid gespeeld) en dus mochten ze nadien samenslapen én ... KINNEKES MAKEN! En toen het kind in Belgique geboren was kon hij aan gezinsvereniging doen én trouwen én had hij PAPIERE!!! er is geen vervolg op het programma gekomen, het kind zal ondertussen wel al geboren zijn.

Maar misschien kan je je dochter al mededelen dat haar "huwelijk" van nul en generlei waarde is volgens de Belgische wetten. (is ook belangrijk voor haar sociale zekerheidsstatus moest ze stoppen met werken).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

nohr

Berichtdoor nohr » Vr Dec 31, 2010 12:55 pm

dank jullie wel voor jullie reacties. Ik vind het fijn om hier af en toe mijn frustratie te kunnen spuien, maar dit topic is van Elisabeth en dat wil ik niet "overnemen".
Misschien is het beter als ik "mijn eigen topic" hierover open.
Dat zal ik wel pas a.s. maandag doen, aangezien ik dan meer tijd heb: nu is echtgenoot thuis, waardoor ik niet zoveel achter de pc zit. Bovendien vindt hij het niet zo'n goed idee als ik op forums "rondhang" over dit onderwerp. Hij vindt dat ik er dan teveel mee bezig ben, is niet goed voor me. Misschien heeft hij daarin gelijk, maar ik denk dat ik het toch fijn vindt.
Ik reageer dus volgende week op jullie opmerkingen en dan zal ik ook iets meer over de situatie vertellen.
Gr.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Dec 31, 2010 1:01 pm

nohr schreef:Misschien is het beter als ik "mijn eigen topic" hierover open.
Gr.

Goed plan Nohr.
Ik wens jou en je familie een goed en gezond 2011 toe. Ik hoop dat het nieuwe jaar je meer geluk zal brengen.

Liefs.
Ariel.

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”