Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Waarschijnlijk zijn het hormonen waar ze last van heeft Elisabeth.
Ze heeft waarschijnlijk de baby blues’ of ‘kraamtranen’ .
Het kan natuurlijk ook dat haar leven niet zo leuk is. Ik weet niet of haar man de hele dag bij haar is? Die drie uurtjes dat de kraamverzorgster aanwezig is zijn zo om, en daarna ligt ze zonder visite te piekeren.

Misschien hebben ze het niet ruim, want een babybadje is toch wel het eerste wat je gaat kopen als je zwanger bent. Je moet er niet aan denken dat je kleinkind in een emmer gewassen wordt.

Waarschijnlijk is ze eenzaam lieverd. Zoveel vriendinnen zal ze niet meer hebben.
Het is inderdaad heel zielig, en als ik jou was, dan ging ik morgen weer even naar haar toe. Kan je dat opbrengen?

En wie weet heeft die zak van een schoonzoon haar wel verteld dat hij het jammer vindt dat ze geen zoon gekregen heeft. Moslim vrouwen die geen zonen baren staan niet erg hoog in aanzien in Islam.

Sterkte meid… Ik voel met je mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Beste Elisabeth, het lijkt inderdaad een beetje op een postnatale depressie bij je dochter.
Of tenminste iets dat ze niet direct kan "bonden" met haar dochtertje.... het zal misschien ondertussen duidelijker geworden zijn dat hij liever een zoon had gehad?

Dat ze zelfs geen kinderbadje in huis had is toch wel een veeg teken. Nu als ze nog zo kleintjes zijn waste ik mijn babytjes in de lavabo hoor. later kwam er een kinderbadje in het bad.
Maar samen onder de douche lijkt me superlevensgevaarlijk ... misschien wel leuk, maar voor het uitschuiven toch iets teveel risico.

Hou het toch maar zoveel mogelijk in de gaten Elisabeth. Ik krijg het gevoel dat je daar BROODNODIG bent, ook al wordt het je niet in dank afgenomen. Misschien moet je ook wat steun vragen aan je andere dochters?
het lijkt echt een beetje uit de hand te lopen als ik je stukje zo lees.

Heeft het kindje voldoende kleertjes? draagmand? warme winterzak? Buggy indien ze geen auto hebben?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Ach, moet je zien hoezeer Ariel en ik hetzelfde denken. :smile:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

zucht!!


Ze had inderdaad niet zo erg veel kleertjes, was niet nodig. Ik wist wat ze had, en wat ze nodig zou hebben. Had dus iedere keer iets meegenomen. Maar goed dat maakt niet uit.

Ik hoorde vandaag van mijn zus, dat ze van haar een kinderwagen mocht uitzoeken. Maar reageerde daar ook niet op, mijn zus wist ook niet wat ze daar mee aan moest en liet het er maar bij........ (nu is ze aan het zoeken naar een tweede handsje, op mijn verzoek, ik vind een nieuwe zonde, als ze hem toch niet gaat gebruiken) Wie weet kan ze het geld op een andere keer nog hard nodig hebben.

Ze wil de baby eigenlijk in een doek gaan dragen, maar dan heb je wel warme kleertjes nodig!!

Wat denken jullie zou ik kunnen zeggen morgen dat ik me de laatste keer zo rot voelde. Of zou dat nu in deze positie helemaal verkeerd zijn.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

zo'n kinderwagen neemt veel plaats in beslag en wordt tegenwoordig niet echt veel meer gebruikt denk ik. Vermits de meesten zich hoofdzakelijk per auto verplaatsen is zo'n maxi-cosy veel praktischer, je kan die ook overal neerzetten en als wip-stoel gebruiken.
In zo'n draagdoek zijn de kindjes dan weer lekker dicht bij mama én ik geloof dat men die ook ONDER de jas van de moeder draagt zodat het kindje mee van die warmte kan gebruik maken. Het lijkt me heel praktisch, maar ik heb steeds krampen als ik jonge moeders daarmee op de tram zie stappen en zich tussen de mensen wurmen met zo'n ukkie op hun buik gebonden. heb altijd schrik dat ze gaan vallen.
Maar van die winterpakjes zijn toch wel nodig denk ik.... maar ja ik had dan ook zo'n buggy met een dikke warme schapenzak waar ze dan inkropen... dat verandert allemaal zo snel hé Elisabeth. Voor mij is het volgende week dertig jaar geleden alweer hoor.

Nu, misschien zal je dochter sowieso niet buiten MOGEN met het kleintje... dan zijn zulke aankopen (kinderwagen) helemààl niet aan de orde op dit ogenblik.
Maar ik zou zelf niet al te veel commentaar geven misschien. Zolang je dagelijks kan komen (of toch op regelmatige basis) kan je jezelf vergewissen van de situatie. Als ze je de toegang weigeren sta je machteloos hé.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door birdie »

Lieve Elisabeth, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter.
Hoe beroerd de situatie ook is, dit lieve kleine wezentje is nu wel aanwezig.
Ik ben geen deskundige, maar ik geef je alle steun in deze moeilijke tijd!
Liefs Birdie.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

elisabeth schreef:
Wat denken jullie zou ik kunnen zeggen morgen dat ik me de laatste keer zo rot voelde. Of zou dat nu in deze positie helemaal verkeerd zijn.
Ik zou het zeker zeggen dat jij je rot voelt Elisabeth. Best wel moeilijk, maar misschien maakt het bij haar ook iets los, en kom je zo tot een gesprek.

Ik vind die draagdoeken ondingen. Zeker voor pas geboren babies. Ik zou bang zijn dat mijn kind doodgedrukt wordt als ik in een mensenmassa loop.
Heel lief van je zus om een kinderwagen voor haar te kopen. Nog handig ook als ze boodschappen gaat doen. Ze kan onder de wandelwagen en in een netje alle boodschappen kwijt. Misschien moet je haar dat zo vertellen.
Boodschappen doen met een baby op je buik, en sjouwen met tassen lijkt me niet handig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ik heb toch de stap genomen, en haar man gevraagd of hij soms een probleem met mij heeft, omdat hij mij negeert en deuren dicht trekt. Ik krijg daar een heel vreemd gevoel over, en dat doet mij erg veel pijn. Heb ik gezegd tegen hem. Zeker als ik met mijn dochter ( die met haar heeft samengewoond) bij hun ben, en hij praat wel vrolijk tegen haar!

Daarop vertelde hij dat hij een probleem heeft met andere vrouwen, dat dit kwam door zijn religie etc... dat hij zijn moeder ook zo behandelde en andere vrouwen ook. Dat hij zich anders gedraagd bij mijn ander dochter komt doordat zij in het begin met zijn vrouw samenwoonde. Verder moest ik er niets achter zoeken, en als hij straks beter nederlands zou spreken zou hij het mij beter uitleggen. Hij zei alle respect voor mij te hebben, ik was toch de moeder van zijn vrouw, en hij had nu zelf ook een dochter , dus hij had echt alle respect!! En ik moest niet zo denken.
Voor een langer gesprek was geen tijd want hij moest naar zijn werk.
Oké ik was een beetje gerustgesteld......... had nog wel wat vraagtekens maar dat komt een volgende keer dan wel.

Nu heb ik afgelopen keer, dat ik zag dat hij in een andere kamer was, ben ik naar hem toe gegaan, hem begroet en een praatje gemaakt. Toen ik weg ging heb ik dat weer gedaan. En dat gaf mij een goed gevoel. Hij hoeft er gerust niet de hele tijd bij te zijn, maar je kan toch wel gewoon een praatje maken met elkaar, of elkaar groeten.
Ik had zoiets van, dat zijn onze gewoontes, wen er maar een beetje aan. Misschien niet direct een goede opstelling, en ik heb gerust respect voor een ander geloof, maar het kan ook te gek doordraven. En eerlijk gezegd heb ik dáár geen zin in om aan mee te werken. Doe maar gewoon, en als je bidden moet, oké, maar elkaar negeren dat vind ik nergens goed voor.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

In zijn islamitische milieu is het niet normaal om met vrouwen om te gaan Elisabeth. Dat komt door het sociaal systeem wat deze mannen geleerd is.
Vanaf een jaar of 11 dan is een jongen een man en dan wordt hij van de vrouwen gescheiden.
Eigenlijk moet je dat niet met je willen praten als een soort van respect zien . Allah heeft nu eenmaal bepaalt wat goed en slecht is, en in een kamer zitten met een vrouw die ook nog eens een keer onbedekte haren heeft, is slecht in de ogen van deze jongen. Dit is hem van jongs af aan ingeprent.
Geeft hij je wel een hand? In islam denkt men namelijk dat bij vrouwen de erogene zones in haar handpalm zitten. Bij de man zitten ze in de penis. Je zal je schoonmoeder maar seksueel opwinden door haar een hand te geven. Dat is overspel plegen.

BTW. Ik kan met geen mogelijkheid respect hebben voor Islam. Knap als je dat kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Nick »

Elisabeth,

Islam is geen vrede, maar een criminele ideologie.
Het valt mij op dat het altijd eenrichtingverkeer is.Wij moeten respect hebben
voor hun geloof, maar andersom valt daar weinig van te merken.In theorie hebben
deze moslims zgn. respect voor een ander, maar in de praktijk is daar weinig van te merken.
Zouden wij bijv. een varkenslapje op ons bord krijgen, als we dat wensen? Ik denk het niet,
want dat is haram en daarom mag niemand het eten.Ik hoop voor jou dat je eens weer een normaal contact krijgt met je dochter en dat ze gaat inzien dat ze gewoon onderdrukt
en gedisrespecteerd wordt.Geen hand willen geven aan vrouwen, zou zgn. te maken hebben
met erotiek, maar ik vind het gewoon minachting van de vrouw; kan er niets anders van maken.Daarom vind ik het triest dat je dochter in zoiets terecht is gekomen.
Kijk maar een op Marokko.nl daar wordt heel duidelijk wat islam werkelijk is.
:wink:
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Elisabeth, laat deze schoonzoon maar zwammen, want dat doet hij.
Waarom praat hij in godsnaam dan wél met zijn schoonzusje???? Dat is toch ook een vrouw en nog een jonge ook!!!!
Hoe gaat het ondertussen met je bekeerde dochter en je kleindochtertje?
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dutch schreef:Elisabeth, laat deze schoonzoon maar zwammen, want dat doet hij.
Waarom praat hij in godsnaam dan wél met zijn schoonzusje???? Dat is toch ook een vrouw en nog een jonge ook!!!!
Hoe gaat het ondertussen met je bekeerde dochter en je kleindochtertje?
Hoi Dames,

Tja ik was blij dat ik er iets van gezegd had, het luchtte iets op, maar ik blijf ook met vragen zitten hoor. Blijf het allemaal nog vreemd vinden.

Hoe gaat het met mijn dochter, zei zegt goed! Maar ik heb mijn vraagtekens. Ik heb het idee dat ze in een depressie zit ofzo iets, ik weet het niet goed hoe ik het moet benoemen.

Steeds als we er komen, is het er 25 graden in de slaapkamer, daar verblijven we meestal. Ze heeft geen cv, en dit is gemakkelijker te bestoken. Oké! Op een keer dat ik kwam en het zo warm daar was, lag mijn kleindochter met een dubbeldekbed, wantjes aan. Soms heeft het ook nog een muts op. Soms maak ik een opmerking, van ppffft wat is het hier warm, zeker als het zo warm aangekleed in de wieg ligt. Voorzichtig er wat van gezegd, want koude handjes is niet erg, en dat ik hun met deze temperatuur met blote beentjes in de kinderwagen had liggen. En dat ze er om moet denken dat ze geen kasplantje van haar dochtertje maakt .Gelukkig de keer er op dat ik kwam was het nog wel erg warm, maar had mijn kleindochter niet meer zoveel kleertjes aan en lag het onder een lakentje!! Het ging vooruit.
Afgelopen week was ik na mijn werk doorgegaan naar haar toe, en kwam ± 13.00u aan. Ze was opgestaan omdat ik er aan kwam, en stond te tanden poetsen. Ik had gezegd dat ik wel even bij haar dochter bleef zodat zij kon gaan douchen. Dat was niet nodig, dat deed ze niet elke dag meer, en ze vond het ook wel lekker om in haar nachtpon te blijven lopen. Ik had nog voorgesteld omdat het niet meer zo koud was zullen we even met de kinderwagen een klein rondje lopen. Nee daar had ze nog geen zin in.
Ze is nu al zeker sinds de bevalling niet meer buiten geweest!!
Vandaag heb ik weer bijna de hele dag lopen piekeren, zou ze misschien depressief zijn, omdat ze nergens geen zin in heeft. Ik weet het niet het voelt in elk geval niet goed.

Heb gebeld, want maandag moet ze naar het consultatiebureau, zal ik met je meegaan, dan wandelen we er samen naar toe. Nee dat hoefde niet, ze gaat met haar man, op de fiets. Ik zeg hoe doe je dat dan. Haar man neemt dan zijn dochter, denk ik, in een doek, dat heb ik niet gevraagd eigenlijk maar aangenomen. Heb gezegd dat ik wel meewilde, maar dat lijkt mij nu eigenlijk al niet meer zo'n goed idee. Ik hoopte eigenlijk dat ze op het bureau er een beetje doorheen prikken, dat het eigenlijk allemaal een beetje vreemd gaat, maar ik ben bang dat die ook zoiets hebben van tja dat mag toch een ieder zelf weten. Het naveltje ziet er ook nog korstig uit, de tip gegeven met wat olie laten weken en dan kan je het zo weg halen. Dat vind ze eng zegt ze, daar houd ze niet van.

Misschien moet ik het allemaal wel meer van mij afzetten, ik weet het niet, ik weet het niet.......... alles gaat anders ( en dat hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn, maar ja)
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Postnatale depressie? Is hormonaal.
Heb ik gehad na de tweede bevalling, en maar wenen en wenen en wenen. Huisdokter vond blijkbaar dat het "zo hoorde" (is beenhouwer huisdokter trouwens, ben nadien weggegaan), gyneacoloog heeft me speciale pilletjes voorgeschreven en na drie dagen was het over: hormonenhuishouding was terug in de plooi.

---------------

Mijn kinderen moesten van hun oma (papa) ALTIJD buiten liggen. Dat hoorde zo volgens haar toenmalige arts. Was heel goed om niet al te veel verkoudheden te krijgen. Helemaal ingeduffeld in skipak en schapenwollen zak, winter én zomer! buitenslapen overdag (niet 's nachts natuurlijk).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Ik denk dat je er beter aan doet, op te houden je schoonzoon als een normaal, redelijk mens te beschouwen en te benaderen, Elisabeth. Ten eerste is hij dat dus niet en ten tweede scheelt je dat een aardig portie energie die je gegeven de sitiuatie heel goed zelf kan gebruiken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Hoi Elisabeth,
Gewoon rustig verder doen zoals je bezig bent, de band met je dochter behouden en laten weten dat je er altijd zal zijn voor haar en haar kindje! En blijf maar gezellig verder kouten met je schoonzoon, als hij er nog wat van zegt dan antwoord je gewoon van "wat!? Maar ik ben je schoonmoeder, jij bent zoals mijn eigen zoon! Hoe kan iemand daar nou iets "verdachts" in zien!". Kan hij gelijk ook nooit je dochter van haar familie isoleren met de idee "ze moeten me niet, dus jij ziet ze ook niet meer!"...
Je kan ook je schoonzoon erop aanspreken dat zijn vrouw er zo depressief en onverzorgd bijloopt en dat je vreest voor een postnatale depressie, vraag wat hij (als man van de familie) ervan vindt...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door mercator »

Ze wordt wss mishandeld door haar moslim man en probeert dat te verbergen voor de buitenwereld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Er zijn zoveel verschillende manieren om iemand te mishandelen! Slaag, gesar, die persoon totaal negeren, ... noem maar op! In de islam zit zeer veel gesar en genegeer ingebouwd, dan vooral naar vrouwen toe.
Wat mij opvalt is dat de dochter van onze vriendin Elisabeth zichzelf niet goed meer verzorgt en dat is vaak een aanwijzing voor een depressie. Gelijkertijd zal haar man dit zeker niet op prijs stellen...een vrouw is immers voornamelijk een sexueel object en dient dus ten allen tijde binnenshuis weliswaar prima gewassen en picco bello te zijn...
Misschien wordt hij nu steeds meer uithuizig...gaat ze nu echt inzien dat ze voor hem vooral interessant was als investering naar de toekomst toe (papieren enz.)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Dutch schreef:Er zijn zoveel verschillende manieren om iemand te mishandelen! Slaag, gesar, die persoon totaal negeren, ... noem maar op! In de islam zit zeer veel gesar en genegeer ingebouwd, dan vooral naar vrouwen toe.
Wat mij opvalt is dat de dochter van onze vriendin Elisabeth zichzelf niet goed meer verzorgt en dat is vaak een aanwijzing voor een depressie. Gelijkertijd zal haar man dit zeker niet op prijs stellen...een vrouw is immers voornamelijk een sexueel object en dient dus ten allen tijde binnenshuis weliswaar prima gewassen en picco bello te zijn...
Misschien wordt hij nu steeds meer uithuizig...gaat ze nu echt inzien dat ze voor hem vooral interessant was als investering naar de toekomst toe (papieren enz.)
Volgens mij zijn alle mohammedaanse haantjes uithuizig. Daar worden ze in groot gebracht. Maar dat even ter zijde. Ik neem zwaar mijn petje af voor je, Elisabeth. En houd je dochter inderdaad maar goed in de gaten, lieverd. Wat dat betreft heeft ze het gouden geluk dat ze uit een niet moslim familie komt. Een moslima mama zou net doen of haar neus bloedt. De vrouw en eigen dochters incluis zijn immers niets meer dan vermaakobjecten voor de echtgenoot. Dochter getrouwd: mama trekt de handen van haar af. Mar wel heerlijk voor je dat je je haar gewoon kan blijven bezoeken. Langs de zijlijn de boel in de gaten houden. Op je schoonzoon hoef je in geen geval te rekenen. Probeer hem maar uit je geest te bannen. En reageer alleen op hem als die je onder ogen komt.

Jesses, ik wou dat we meer voor je konden doen...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Hoi Dames,


Het blijft inderdaad moeilijk, heel moeilijk!!
Ik heb weer geprobeerd om voorzichtig te vragen of ze toch niet depressief is, dit ivm haar uiterlijke verzorging. En ook omdat ze nergens meer zin in heeft.
Geprobeerd met haar en haar dochter te gaan wandelen, is mij nog steeds niet gelukt!!
Wat mij ook steekt is het feit, dat hij wel met zijn dochter in draagzak naar buiten gaat, mijn dochter heeft dit nog nietgedaan, wel gelopen met haar kind in draagzak maar binnen!!! In bad doet zij haar dochter ook niet, hij gaat met haar onder de douche, en als hij klaar is brengt hij hun dochter naar haar toe, zij mag haar dan afdrogen!?!? OOk geprobeerd om haar dochter samen met haar in bad te doen is nog steeds mislukt.

Wat ik wel gedaan heb, dat is misschien niet zo netjes, ik heb het consultatie bureau op de hoogte gebracht van mijn zorgen, ook omtrent mijn kleindochter. Omdat IK de indruk heb, dat zij haar dochter alleen mag voeden! Zij zullen nu extra attent zijn. Ik lijk niet altijd op haar meer door te dringen. Ik vind het vreselijk moeilijk.

Wat ik ook niet van mijn dochter heb gehoord!!! (en dus eigenlijk niet weet) Haar man heeft begin deze maand ontslag genomen bij zijn werk!! Hij wil nu ergens in de beveiliging gaan werken! Hij is nu bezig met een NL rijbewijs, is 1 x gezakt, nou ja dat kan natuurlijk. Hij komt alle weken thuis met een bekeuring als hij op de fiets is weggeweest!! Kortom ik krijg weer behoorlijk de indruk, dat hij leeft van mijn dochter haar erfenis!! ( Ik ben misschien erg achterdochtig hoor, hoe ben ik zo geworden!!) Maar goed het is nu bijna einde van de maand, ik hoop dat ik het deze week toch van mijn dochter een en ander te horen krijg.......
Zorgen zorgen zorgen...........
lieve groetjes,
elisabeth
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Moed houden, Elisabeth. Je doet het prima. Pas wel op dat je jezelf niet uit het oog verliest. Dit kost een energie. Blijf zelf leuke dingen verzinnen en doen. Kinderen zoals je dochter nu is, zuigen energie weg bij ouders. En ik wees maar niet te streng voor jezelf in de oordeel en gevoel over je schoonzoon. Je hebt haarscherp in de gaten wat er gaande is. Het enige wat je moet leren en ook doen is vertrouwen op je prachtige, zuivere intuitie. Je kan er gif op innemen dat hij op de zak van je dochter teert en heeft haar ze haar depressie te danken heeft aan zijn teren op haar energie.

Hij neemt maar en geeft er niets voor terug. Ik ben benieuwd of hij er nog zal zijn als de bodem van de erfenispot bereikt is. Maar ik vrees het ergste.
Jammer dan van van het geld, maar dan kan je je dochter en kleindochter echt weer terug krijgen.

Je dochter mag dan een zeer slechte keuze gemaakt wat echtgenoot betreft, ze heeft htet geluk een wereldmoeder te hebben zoals jij. Dus zorg dat jij sterk en krachtig blijft, ook voor haar.

Ik wou dat ik meer voor je zou kunnen doen dan wat letters op een scherm. Hoe dan ook, nogmaals je doet het prachtig goed. Chapeau, lieve sterke vrouw.

Dikke digitale knuf.

Dhana
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

elisabeth schreef:
Wat ik wel gedaan heb, dat is misschien niet zo netjes, ik heb het consultatie bureau op de hoogte gebracht van mijn zorgen, ook omtrent mijn kleindochter. Omdat IK de indruk heb, dat zij haar dochter alleen mag voeden! Zij zullen nu extra attent zijn. Ik lijk niet altijd op haar meer door te dringen. Ik vind het vreselijk moeilijk.
.
Lieve Elisabeth.
Je dochter heeft echt hulp nodig als ik dit zo lees. Ik hoop maar dat het consultatie bureau je klacht ernstig neemt, en je dochter door stuurt naar een arts. Je hebt er goed aangedaan om het consultatie bureau te verwittigen, en eigenlijk moet je haar arts ook op de hoogte brengen. Misschien kan die eens met een smoes een huisbezoek brengen.

Ik heb het idee dat je schoonzoon zo goed en kwaad als hij kan je dochter helpt met de baby. Waarschijnlijk kan ze haar baby op dit moment niet verzorgen door haar depressie, en heeft hij dat deel nu overgenomen, zoals het naar buiten gaan en het kind in bad doen.

Het is wel zorgelijk dat hij gestopt is met werken, maar komt dat misschien omdat hij nu voor zijn vrouw en kind wil/moet zorgen?
Ik roep maar wat hoor. Jij hebt er kijk op, en ik niet.

Sterkte Elisabeth...Ik vind dit werkelijk heel naar voor jullie gezin.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
dametje
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 25, 2010 9:01 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door dametje »

Hallo,

ik heb je berichten gelezen en bepaalde angsten/gedachten snap ik wel.
Maar mij valt het op dat iedereen hier zo negatief reageert terwijl ze de echte situatie niet kennen.
Het beste is toch om met je dochter te blijven praten over de dingen waar je je zorgen om maakt en misschien is lang niet alles gegrond. Misschien als je probeert je dochter in sommige dingen tegemoet te komen/te accepteren groeien jullie weer dichter naar elkaar toe en zul je zien dat ze misschien toch gewoon heel gelukkig is.
Wellicht met een hele andere levensstijl zoals jullie (u) haar op hebben gevoed maar anders is niet per defenitie slecht toch?

Wat ik alleen probeer te zeggen is probeer er open voor te staan en misschien kun je sommige dingen dan anders bekijken.
Natuurlijk zijn er dan nog altijd dingen die je niet leuk vind. Als het dingen zijn die u aangaat, bespreek het dan met je dochter maar als het haar gezin aangaat, tja, ze heeft nu eenmaal een eigen leventje en dat zal zeker voor een moeder niet altijd makkelijk zijn, zeker als het erg afwijkt van hoe je het zelf zou doen.


Veel sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Hallo dametje. Welkom op FFI.
Maar mij valt het op dat iedereen hier zo negatief reageert terwijl ze de echte situatie niet kennen
Kent u de situatie dan wel ? Ben u ook een moeder die haar dochter verloren heeft aan Islam, of bent u zelf bekeert tot Islam.
Ik denk dat Elisabeth heel goed haar dochter probeert te begrijpen, maar waarom zou ze Islam moeten begrijpen.
Kunt u aan ons vertellen wat voor goeds er in Islam is?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

dametje schreef:Hallo,

ik heb je berichten gelezen en bepaalde angsten/gedachten snap ik wel.
Maar mij valt het op dat iedereen hier zo negatief reageert terwijl ze de echte situatie niet kennen.
Het beste is toch om met je dochter te blijven praten over de dingen waar je je zorgen om maakt en misschien is lang niet alles gegrond. Misschien als je probeert je dochter in sommige dingen tegemoet te komen/te accepteren groeien jullie weer dichter naar elkaar toe en zul je zien dat ze misschien toch gewoon heel gelukkig is.
Wellicht met een hele andere levensstijl zoals jullie (u) haar op hebben gevoed maar anders is niet per defenitie slecht toch?

Wat ik alleen probeer te zeggen is probeer er open voor te staan en misschien kun je sommige dingen dan anders bekijken.
Natuurlijk zijn er dan nog altijd dingen die je niet leuk vind. Als het dingen zijn die u aangaat, bespreek het dan met je dochter maar als het haar gezin aangaat, tja, ze heeft nu eenmaal een eigen leventje en dat zal zeker voor een moeder niet altijd makkelijk zijn, zeker als het erg afwijkt van hoe je het zelf zou doen.


Veel sterkte ermee!
Als je kind iets anders wil geloven als dat jij als ouder graag zou zien, behoort dat voor een gezond ingestelde ouder geen probleem te zijn. Als je kind echter zwaar depressief is en amper in staat is voor zichzelf en haar baby te zorgen, wordt het dunkt me toch wel een heel andere zaak. En hoe haalt u het in uw hoofd om hier even binnen te komen wandelen met de medemedeling dat de dochter van Elisabeth nu een "eigen leventje" heeft? PUNT. Heeft u zelf niet door dat als een aspro'tje voor een dubbele longonsteking is? Ik zou gaan stijgeren als ik een zwaar depressief kind had en wie dan ook kwam op de proppen met het advies "dingen eens anders gaan bekijken" en daarmee een liefhebbende en zorgzame moeder onderhuids van vooroordelen te betichten omdat haar kind een andere richting ingeslagen zou hebben dan waar ze in opgevoed is. Het is nu toevallig een moslim die een van de hoodfspelers van dit drama is en het had net zo goed een hiundoe of een mormoon kunnen zijn. En het zal Elisabeth een worst wezen wat voor etiket er op geplakt zit, haar kind gaat er in onderdoor doordat ze een verkeerde partnerkeuze gemaakt heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
dametje
Berichten: 3
Lid geworden op: do feb 25, 2010 9:01 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door dametje »

Ik ken haar situatie inderdaad niet nee en maak het zelf ook niet mee.
Vandaar dat mijn antwoord ook neutraal is...

We helpen haar niet door de Islam af te kraken maar we helpen haar ook niet door de islam op te hemelen.
Het enige wat ze zou KUNNEN doen is er voor openstaan zodat ze werkelijk ziet wat haar dochter allemaal doet en daar kan ze dan al dan niet wat mee doen.

MVG
Plaats reactie