Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Hoi Allemaal,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben met mijn berichtje, mocht dat zo zijn dan spijt mij dat. Wellicht kan de moderator hem op de juiste plaats neerzetten.

Mijn dochter van 21 jaar is sinds begin januari 2009 moslim geworden, en ik voel haar steeds meer bij mij weg glijden. (of van mij afglijden, als of ze gehersenspoeld is). Ze praat niet meer van uit haar zelf maar van uit haar vriend! Als wij een of andere afspraak met haar willen maken, heeft ze soms 10 min. bedenktijd nodig ( er moet dan eerst gebeld worden met haar moslimvriend) of ze heeft een paar dagen bedenktijd nodig.
Voor haar studie, is ze nu een stageplek aan het zoeken, maar voor de tweede keer is dit haar niet gelukt, waardoor ze dus 2x een half jaar kwijt is. Terwijl ze eerst fanatiek en enthousiast voor haar studie was, maar sinds een jaar heeft ze een moslimvriend en is ze dus gaan der weg verandert. Eerst heb je het niet eens zo door, mede doordat ze in een grote stad woont, en wij zo'n 60km hier vandaan.

Ik ben een alleenstaande vrouw en heb het hier verschrikkelijk moeilijk mee, mede haar broer en andere 2 zusjes .

Ik heb van haar nu de koran gekregen zodat ik weet waar het nu eigenlijk overgaat, ik doe mijn best om hier in te lezen, maar na de eerste bladzijde, sorry dat ik het moet zeggen, ik werd hier eigenlijk niet vrolijk van!!

Waar kan ik hulp vinden, hoe kan ik haar weer met beide benen op de grond krijgen!

Een radeloze moeder.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

je bent hier weldegelijk aan het juiste adres.

Even geduld, we laten je niet in de steek, maar ik ben vandaag nu eenmaal heel moe. :mrgreen: sorry.

morgen ben ik er weer voor je. maar ondertussen zullen anderen je wellicht al gevonden hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Van Harte welkom op dit forum Elisabeth.

Je zal niet de eerste moeder zijn die dit overkomt, en ook niet de laatste.
Maar ik begrijp je verdriet.
Waar kan je hulp vinden. Nergens vermoed ik. Je kan hier op dit forum je hart luchten en je verdriet van je afschrijven, en je kan hier leren over Islam, maar of je zo blij van die kennis wordt ben ik niet zeker van.
Wel is het handig om veel over Islam te leren, want op die manier kan jij je dochter “slaan” met haar eigen woorden. Je kan dan doordat je veel van Islam afweet je dochter met moeilijke vragen bestoken en haar voor dilemma’s zetten.

Draagt je dochter al een hoofddoek? Je kan hier op dit forum lezen en leren over suiker Moslima’s, want zo noemen wij bekeerde Moslima’s

Lees deze artikel van Dutch even. Dutch is een bekeerde Moslima ( nu ex) en zij heeft midden in Islam gezeten dus weet ze waar ze over praat.

Klik op spoiler.
Spoiler! :
De laatste jaren bekeren jonge westerse vrouwen zich met veel vertoon tot de islam, zij worden die religie ingelokt met de suikerversie ervan. Vaak speelt liefde voor een moslimvriendje een grote rol bij deze bekering of speelt juist een gebrek aan structuur in hun jonge leven de suikerislam in de kaart. Ik noem deze suikermoslima’s doelbewust luxemoslima’s.

Vaak komt de luxemoslima er vrij snel achter dat de suikerislam een totaal verkeerd beeld heeft gewekt bij haar van de islam. Ze gaat de islambronnen verder bestuderen en het laagje suiker blijkt al vrij snel flinterdun te zijn. Aanvankelijk tracht ze dat te ontkennen voor zichzelf, maar ze krijgt moeite met de moeilijk aanvaardbare koranverzen en de sunna in verband met polygamie, de steeds strenger wordende geboden en verboden zoals geen muziek, geen TV, slechts een halve erfenis, absolute blinde gehoorzaamheid aan en sexuele beschikbaarheid voor de echtgenoot,... Als ze het geluk heeft zich nog te kunnen bevrijden, niet met een moslim gehuwd is en geen kinderen heeft, houdt ze de boel voor bekeken. Ze is enkele illusies armer, maar daar gaat niemand aan dood. Ze kan er enkel een wijze levensles uit trekken.

Sommige luxemoslima’s verzeilen echter vrij vlug in een islamitische stroomversnelling : huwelijk met een moslim, kinderen kort na elkaar, steeds moeilijker levensomstandigheden... Deze luxemoslima gaat nu aan den lijve de ware islam ondervinden, eerst wijt ze haar ellende nog aan het mogelijks slechte karakter van haar echtgenoot, aan de verkeerde interpretatie van de koran, maar uiteindelijk ziet ook zij in dat de suikerversie van de islam enkel een stroop is waarmee men de vliegen heeft gevangen. Dan is het vaak al te laat om nog een pijnloze uitweg te vinden uit haar ellende.

Met de term “luxemoslima” verwijs ik zeker niet naar een bestaan in weelde en dit woord houdt ook geen verwijzing naar geld of andere rijkdom in. Deze term verwijst naar de vrijheid en de onaantasbare rechten die deze suikermoslima’s wordt gewaarborgd door de westerse seculiere wetten. Dit is een luxe waarvan hun moslimzusters in de islamitische landen enkel kunnen dromen, een luxe die voor hen niet weggelegd is aangezien ze veelal onder de sha’ria leven.

De luxemoslima verdedigt door haar bekering polygamie MAAR is best tevreden met haar monogame echtgenoot, monogamie gewaarborgd door seculiere wetten. Ze verdedigt haar recht op slechts een half erfdeel MAAR ik moet nog de eerste luxemoslima ontmoeten die spontaan de helft van haar erfdeel weggaf, gelijke refenisrechten dankzij seculiere wetten dus. Ze verdedigt de vrouwonvriendelijke sha’ria volgens dewelke het een vrouw praktisch onmogelijk is een echtscheiding aan te vragen MAAR is gerustgesteld door de seculiere wetten die haar dezelfde rechten geeft als haar echtgenoot om een echtscheiding aan te vragen als het leven met hem onmogelijk blijkt. Ze stemt in met het door de islam opgelegde uitsluitend toevertrouwen van haar kinderen aan de moslimvader in geval van echtscheiding MAAR maakt zich daar niet druk om, want de seculiere wetten maken hem dit onmogelijk en garanderen haar het hoede- of bezoekrecht . De luxemoslima verdedigt de alleenheerschappij van de echtgenoot en zijn vetorecht over het buitenshuis werken en het huis verlaten van zijn echtgenote MAAR zijzelf denkt er niet over om zich te laten opsluiten, wat haar door de seculiere wetten ook bespaard wordt. Ze stemt in met het levenslang “onder voogdij” staan van de moslimvrouwen MAAR zelf is ze een ontvoogde, zelfstandige vrouw die best haar mannetje staat dankzij seculiere wetten.

De luxemoslima verklaart zich akkoord met het feit dat een moslimvrouw nooit ofte nimmer alleen het huis mag verlaten zonder begeleiding van een mahraam MAAR zélf geniet ze volop van de bewegingsvrijheid die seculiere wetten haar garanderen. Ze verdedigt door haar bekering de absolute sexuele beschikbaarheid van een moslima voor haar echtgenoot (zelfs als het brood in de oven steekt...dixit mohamed) MAAR weet dat seculiere wetten ook verkrachting binnen een huwelijk bestraffen. Ze stemt in met de doodstraf voor afvalligheid van de islam MAAR beroept zich zélf op seculiere wetten om het recht te hebben de islam aan te hangen. De luxemoslima acht “oog om oog”, “tand om tand”, lijf- en doodstraffen gerechtvaardigd MAAR houdt het voor alle zekerheid bij de seculiere wetten om zelf beoordeeld te worden.

De luxemoslima verdedigt het zwaar islamitisch sluieren en inpakken van vrouwen MAAR hult zichzelf in kleurrijke mooi ogende light sluiers en pakjes waarin ze in echte islamlanden stokslagen van de religieuze politie zou oplopen. Haar “sluiertje” wordt haar immers veroorloofd dankzij seculiere wetten. Deze suikermoslima verbiedt vrouwen contact te hebben met andere mannen dan haar echtgenoot MAAR tatert zelf lustig met vrienden, heeft een mobieltje aan het oor en een oog op de computer, ze zit soms zelfs (allah verhoede het!) achter het stuur van haar eigen auto, allemaal vrijheden die seculiere wetten haar geven.

De luxemoslima is een karikatuur. Door haar onnadenkende en naieve bekering steekt ze de draak met het oeverloze lijden van al haar zusters die onder de sha’ria geen enkele kans maken op een evenwaardig en menselijk bestaan. Ze maakt de kruisweg van haar zusters “fi dien” belachelijk. Dit is erg, zéér erg, het is zelfs schaamteloos !. Als ze de koran en de sunna goed bestudeerd heeft en zich dan nog moslima verklaart, dan dient de luxemoslima zich diep te schamen en op z’n minst een psy te raadplegen.... of naar een echt moslimland te vertrekken om zich bij haar ongelukkige zusters te voegen om hen de suikerversie van de islam uit te gaan leggen...
Ik ben bang dat je voorlopig je dochter kwijt bent, ( niet echt een opwekkend antwoord van me) maar wie weet komt ze eens weer tot de conclusie dat Islam niks voor haar is. Dat gebeurd namelijk ook regelmatig. Als men eenmaal ECHT kennis met Islam maakt, dan is de zoetigheid er snel af, en als vriendje of manlief dan ook nog eens niet de lieve zorgzame man blijkt te zijn die ze voor ogen had, maar een potentaat, dan kan ze zomaar weer bij je terug komen. Het ligt er aan wat voor type je dochter is. Is ze onderdanig, is ze zelfstandig....Kan ze goed voor haar zelf denken.
Je dochter is nu waarschijnlijk stapel verliefd op haar vriend, en alles wat je zegt zal ze niet geloven.
Je moet geduld hebben, en wij kunnen je tips geven. Sorry Elisabeth. Mischien had je een kleine hoop dat wij hier een wonder middel in huis hebben, maar dat is jammer genoeg niet zo. Je moet het zo zien dat je dochter in een sekte terecht is gekomen , en eenmaal in die sekte is het moeilijk om er uit te komen.

Sterkte Elisabeth.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door PollyCorrect »

sterkte, Elisabeth. Dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.
Precies zoals wat we in de jaren 70 hadden, toen ouders ons bang maakten voor sekten,
want die waren er toen nogal, dat iedereen naar India moest enzo.

Nu heb je de islam, en inderdaad, die aanhangers daar wordt een mens niet vrolijk van.
Ze gaan niet hare krishna lopen dansen door de straten en kusjes uitdelen.

Misschien moet er een soort AA achtige club opgericht worden voor ouders met een moslim kind,
dat ze stapgewijs leren ermee te leven - hoewel ik zelf nog liever mijn kind zou kidnappen naar heel ver weg
en gedwongen laten afkicken - zoals in die film met Harvey Keitel, "Holy Smoke".

In elk geval, welkom hier!

Polly
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

ik denk ook regelmatig aan die sektes uit de jaren 70. Het grote verschil is wel dat er toen wèl een negatieve bijklank aan vasthing, en dat er later (té laat natuurlijk, stel je voor dat ze eens op tijd waren geweest) een lijst met (is het verbotene?) sektes werd gepubliceerd in Belgie.

Raar genoeg staat de islamitische ideologie er niet bij, maar werd die onderwerpingsreligie zo rap als tellen ERKEND in Belgie, zodat de staat ze zelfs financieel kan ondersteunen!
Daar sta je dan met je verloren kind!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Vreemd genoeg staat de Jehova's getuigen wel op de lijst.

Opsomming van enkele algemene kenmerken van een sekte. Islam scoort hoog als men deze punten na loopt.
Spoiler! :
Autoriteit: De leider van de groep kan gebruik maken van een zekere autoriteit

Geen opvattingen van buitenstaanders: De leden van de sekte geloven/moeten erin geloven dat de visie van de leider de enig juiste visie is. Ze nemen een uiterst negatief kritische houding aan t.o.v. andere visies. Daar en tegen zijn ze m.b.t. de visie van de sekte helemaal niet kritisch.

Destructieve controletechnieken: De sekte maakt gebruik van zgn. “dwingende beinvloedingstechnieken”, ook wel “ brainwashtechnieken” of “destructieve controletechnieken” genoemd, om de sekteleden aan de groep te binden. Daarvoor verwijs ik naar het hoofdstuk: “ 7 Belangrijke Onethische beinvloedingstechnieken”.


Financiele eisen: De sekte verwacht financiële bijdragen van de leden.

Loyaliteit: Loyaliteit aan de groep is een nadrukkelijke eis. Het leven zal volledig in het teken van de sekte staan. Lichamelijke –en emotionele uitputting vormt en belangrijk onderdeel van het beinvloedingsproces. Het cipieren over andere leden onder het mom van “zorg dragen voor hun welzijn”, wordt vaak geaccepteerd als bewijs van loyaliteit. Soms moet men om loyaliteit te bewijzen de dood onder ogen zien door bijvoorbeeld het weigeren van een noodzakelijk medicijn of ander medisch handelen.

Sociale controle: Volledige controle over het privé-leven van de sekteleden staat hoog genoteerd.

Taalmanipulatie/loaden language: Middels o.a. groepsspecifiek taalgebruik wordt mede het denken en de communicatie gecontroleerd. Woorden krijgen bijvoorbeeld hier en daar een andere betekenis dan die welke we in onze samenleving gebruiken. Een extreem voorbeeld is wel het omdraaien van de betekenis van begrippen (liefde=haat) en het koppelen van angst aan bepaalde begrippen (helpen=marteling). Door dergelijke trucs is de communicatie met de mensen buiten de sektewereld natuurlijk zeer problematisch. Het geven van vriendschap en liefde of het willen helpen worden dan vaak als iets negatiefs gezien waarvoor het sektelid zich af zal sluiten.

Geen kritiek: Het in twijfel trekken of kritiek hebben op de sektarische beweging wordt gezien als rebels gedrag en wordt onmiddellijk de kop in gedrukt. Onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en onderwerping zijn de eigenschappen van gedrag waarmee sekteleden applaus van de sekte en leiding van de sekte ontvangen.

Liegen: Liegen over de werkelijkheid binnen de groep is gewoon. Liegen over een outcast om die outcast in diskrediet te brengen, te intimideren,te treiteren en monddood proberen te maken, is gewoon.

Dreigementen en chantage: Pogingen van sekteleden om de groep te verlaten of belastende feiten aan het licht te brengen worden beantwoord met dreigementen.


Voorbeelden van inbreuk op rechten en vrijheden:

Inbreuk op de eigen identiteit Het conformeren aan de groepsidentiteit. Men wordt niet toegestaan buiten het groepsverband een eigen onderzoek te doen, en men moet accepteren wat door de leiders gezegd wordt. Er wordt veelvuldig gebruik gemaakt van het opdringen van schuldgevoelens om de eigen wil ondergeschikt aan die van de groep te maken. In zijn meest kwaadaardige vorm wordt de vrije wil gebroken door middelen als gebrek aan slaap, en langdurige beïnvloeding.

Inbreuk op vertrouwelijke omgang Banden met vrienden, relaties, echtgenoten, kinderen, ouders etc. worden verbroken of ernstig belemmerd.

Inbreuk op financiële middelen Er wordt streng aangedrongen tot het doen van een financiële bijdrage. Soms leidt dit ertoe dat de leden zich gedwongen voelen tot criminele handelingen om aan de financiële verplichting aan de sekte te kunnen voldoen. Ook het kunnen handhaven van het uitgavenpatroon voor zichzelf voor men lid was van de sekte, speelt een belangrijke rol.

Inbreuk op vrij contact met de buitenwereld. Het zich van de buitenwereld isolerende karakter.Iedereen en alles buiten de groep wordt gezien als slecht, minderwaardig,onderontwikkeld, gevaarlijk enz.. Onder de vijanden bevinden zich nu ook vroegere vrienden en de rest van de gewone wereld. Deze houding wordt als "middel tot lijfsbehoud beschouwd.

Inbreuk op tijd en energie De groepering controleert en gebruikt haast alle tijd en energie van haar leden voor groepsactiviteiten. De leden bevinden zich meestal in een aanhoudende toestand van mentale en lichamelijke uitputting.

Persoonlijkheidsverandering Familie en goede vrienden zullen uitspreken dat zij de persoon niet meer terugkennen. In houding en optreden komt zo’n persoontje vaak over als hatelijk en afwijzend.


Verlies van identiteit. Iemand kan zichzelf, los van de groep, niet meer zien als een individu. Sommigen veranderen zelfs hun naam om met hun vroegere leven te breken.

Vervolgingswaan/Paranoia Elke keer dat er iets negatiefs gezegd wordt over de groep,juist of onjuist, wordt dit beschouwd als "vervolging". Rechtstreekse kritiek achten sekteleden zeer kwalijk, omdat men niet kan bedenken dat men zelf degene kan zijn die iets helemaal verkeerd doet. De kritische buitenstaander wordt gezien als het grote kwaad.

Maatschappelijke Vervreemding Sekteleden kunnen hun vaardigheid verliezen om sociale kontakten te leggen buiten de groep. Dit kan zover gaan, dat iemand die de sekte verlaat niet meer in staat is om zijn tijd in te delen of om eenvoudige beslissingen te nemen. Zijn wereldbeeld verandert en hij ziet de wereld door de ogen van zijn leiders. Hij wordt erg naïef ten opzichte van het normale leven.

Ernstige schuldgevoelens Alle bezigheden die iemand had voordat hij zich aansloot, worden nu een aanleiding om zich tekort te voelen schieten, omdat ze niet bij de hoogste doelstellingen van de sekte behoren. Kleine misstappen worden opgeblazen, zodat leden zich constant schuldig voelen aan het overtreden van zelfs de meest onbeduidende regel. Omdat men denkt dat men niet genoeg doet, voelt men zich schuldig. Omdat men zich afvraagt of een bepaalde manier van ontspanning wel gepast is, voelt men zich schuldig. Zelfs het rationeel denken is een struikelblok geworden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door PollyCorrect »

Misschien zou het wel een goed idee zijn om, als het te lang duurt, haar te verplichten 'cold turkey' te gaan.
Zo doen ze om sekteleden te de-programmeren, en ook drugs - en andere verslaafden.

Cold Turkey lijkt me altijd nog de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

PollyCorrect schreef:Misschien zou het wel een goed idee zijn om, als het te lang duurt, haar te verplichten 'cold turkey' te gaan.
Zo doen ze om sekteleden te de-programmeren, en ook drugs - en andere verslaafden.

Cold Turkey lijkt me altijd nog de beste oplossing.
ze is VOLWASSEN (+ 18) ! je kan NIKS meer doen = strafbaar.

Islam is géén verboden sekte;

Moest ze nu ineens drastisch beginnen aan turnoefeningen waarbij rechterarmpje gestrekt moet worden, dan was er geen enkel probleem: MAGNIE rechterarmpje strekken!
TENZIJ.... je uiteraard lid bent van een TOEGELATEN groepering zoals Hamas en Hezbollah.

Dan mag je wèl armpje-strek spelen (zolang je maar het juiste lapje stof om je hoofdje hangt).

TOEGELATEN TURNOEFENINGEN:

Afbeelding

VERBOTEN TURNOEFENINGEN:
Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

Succes, Elisabeth. Meer kan ik helaas niet betekenen.

Wellicht een idee om haar in contact te laten brengen met 'moslima's' die nare ervaringen achter de rug hebben, die hun oorsprong vinden in het islamitische geloof en cultuur.

Probeer in ieder geval nog grip te hebben op het zeepje (je dochter), hoe lastig dit ook moge zijn. Onderhoud het contact en doe regelmatig leuke dingen met haar. Vertel haar daarnaast ook dat de islam stelt dat het Paradijs onder de voeten van de moeder ligt, en ze je daarom al, altijd moet inlichten en alles met je moet bespreken.

Nogmaals, succes!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Lieve mensen,

Dank jullie wel voor jullie reactie, sorry dat het even heeft geduurd ik had niet aangevinkt dat ik een berichtje kreeg bij een antwoord.

Het gaat hier als een razende bol, we kunnen geewoon niet bevatten hoe snel alles in zijn werk gaat, ze kondigde tegen haar zusje vandaag aan dat ze met haar studie ging stoppen, en dat ze waarschijnlijk over een paar weken onverwachts (wij mochten het niet weten wanneer, lijkt mij dat ze bang is voor een afscheid!?) naar India zou gaan met haar vriend. Ze zit eigenlijk al in een isolement, ze ziet niemand meer behalve ons dan. En dat mag alleen als ze het heeft overlegt met haar vriend.
Maar we blijven aan haar trekken, en haar zoveel mogelijk overal bij betrekken, want we voelen dat hij ook steeds meer aan haar zit te trekken, hij heeft ons door. Maar net wat jullie ook al zeggen, ik ben heel erg bang dat we haar kwijt raken aan hem.

Chaime, bedankt ook voor je tekst, die kan ik zeker gebruiken, Ik ben namelijk ook bang dat als ze straks naar India gaat, daar gaat trouwen, en ik heb ergens gehoord, dat jebeter onder de nederlandse wetgeving kan trouwen.

Soms denk ik zal ik haar hier vast binden to ze weer bij zinnen is,................... maar ja ik weet wel dat is geen optie :wink:
lieve groetjes,
elisabeth
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

India?

Kan je niet zeggen dat de daar heersende wet, Dharma, voor geen meter deugt? Immers, zij zullen zich daarginds moeten schikken naar de wetten, normen en waarden die daar overheersen. Kan je niet zeggen dat ze daar, samen met haar vriend, zeer zeker zal worden gestigmatiseerd. Wilt ze dat, maar vooral, kan ze dat wel dragen? Weet ze wel hoe het daar met de rechten van de vrouw gesteld is? Je kan haar vertellen dat meisjes in de Indiase maatschappij minder waard zijn dan jongens. Het aantal meisjes dat daar na geboorte wordt vermoord is hoger dan bij de jongens, met maar liefst 43 procent.

Wilt ze haar kinderen cq. dochters, die daar dan zullen worden geboren en opgegroeid, als minderwaardig zien opgroeien? Wilt ze dat haar eventuele dochters minder en slechtere voeding krijgen dan jouw eventuele zoon? Volgens de wet daar staat de man gelijk aan God. Jouw dochter zal daar in India haar man niet mogen verlaten, maar hij mag haar wel verjagen als ze ongehoorzaam is. Sterker nog, de gedragscode daar schrijft voor dat zij dan haar geduld niet mag verliezen als hij haar mishandelt.

Heb je trouwens al gevraagd wat hun leidmotief is om naar India te verhuizen? (naast het feit dat haar vriend daar vandaan komt)

Afijn, ik blijf bij de mening dat je haar in contact moet laten brengen met moslima's die dus nare dingen heb meegemaakt, die min of meer gerelateerd zijn aan de islam.
Laatst gewijzigd door Chaimae op zo feb 15, 2009 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

dank je Chaimae,

Ik weet alleen niet of ik mij hier beter door ga voelen, maar ik ga het zeker aan haar voor leggen.

lief van jullie dat jullie zo meedenken.

Eigenlijk hoorde ik er nu weer van op dat ze naar India gaan, nog geen twee weken geleden vertelde haar vriend dat ze in Europa een bedrijfje wilden opzetten, maar dat is dus al weer snel anders geworden.
Soms kan je er geen touw aan vast knopen, het is zo weer anders.

Eerst hadden ze een bruid voor hem in India, en nu wordt mijn dochter daar weer geaccepteerd. Waar ik zelf trouwens mijn vraagtekens bij heb!? Maar wie ben ik..... Ze hadden toen al kennis met mijn dochter gemaakt via de pc/webcam, en toch hadden ze een bruid voor hem,............ wie is er nu gek, helaas mijn dochter ziet dit niet. En ik noem alleen maar negatieve verhalen.

Oké Chaimae, ik ga mijn best doen of ik haar in kontakt kan brengen met een exmoslim, een dorp hiervandaan, woont een exmoslim, die haar twee kinderen heeft moeten achterlaten, ik kan altijd een poging wagen, toch.
lieve groetjes,
elisabeth
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

Het is confronterend, maar soms kan het niet anders. Wellicht dat het haar enigzins aan het denken zal denken?

Kan je het niet voor elkaar krijgen om haar, in ieder geval nog, tot ze haar diploma op zak heeft, in Nederland te houden. Je kan zeggen dat het in de islam verplicht is om kennis te vergaren, en dat doe je middels een opleiding. Je kan zeggen dat wanneer ze stopt met haar opleiding, daarmee ook deels breekt met de islam, die het opdoen van kennis hoog in het vaandel heeft staan. Alles, om haar zo lang mogelijk in Nederland te houden. Uitstel kan namelijk leiden tot afstel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

Elisabeth zei:
Oké Chaimae, ik ga mijn best doen of ik haar in kontakt kan brengen met een exmoslim, een dorp hiervandaan, woont een exmoslim, die haar twee kinderen heeft moeten achterlaten, ik kan altijd een poging wagen, toch.
Doen!

Hoe meer mensen, des te beters. Laat haar kennis maken met allerlei gevallen: van verkrachting, mishandeling, ongelijkheid, tot de superioriteit van de islamitische mannen toe. Hoe meer ze van alles waarneemt, des te groter de kans is dat ze er aanstoot aan neemt. Een kinder zonder moeder is net een bloem zonder water.

En soms moet jij je krommen, wil je door de wereld komen. Je bent in ieder geval, voor zover ik dat vanuit mijn beeldscherm kan opmerken, een topmoeder!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Goed advies Chaimae . Dank je.


Je moet alles uit de kast halen om haar te stoppen Elisabeth. Je moet naar mijn idee zelfs jokken. Ik weet niet hoe religieus je dochter op dit moment is, maar als ze heel diep in Islam zit dan moet je op haar gevoel werken, en zeggen dat ze niet zonder mahram mag reizen. Ze is nog niet getrouwd met deze man hoop ik? Dus mag hij haar Mahram niet zijn. Een broer van je kan als Mahram optreden, of een zoon. Of je vader.
De man in je familie ( het hoofd van je familie ) moet haar verbieden om naar India te reizen. En als hij met haar wil trouwen dan moet die vriend eerst toestemming aan het hoofd van de familie vragen. Je moet het huwelijk en de reis op Islamitische manier benaderen.
Deze man moet een bruidsschat aan haar betalen, en daar moet je over onderhandelen.
Heb je met deze man kennis gemaakt? Dat lijkt me een goed plan. Dan weet je tenminste wat voor vlees je in de kuip hebt.

Een Moslim mag 4 vrouwen hebben. Heb jij enig idee hoe zij daar tegenover staat? Wie weet wil hij je dochter als tweede vouw nemen. Vraag eens of zij het leuk zal vinden om tweede vrouw te zijn, en om gesluierd door het leven te gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

elisabeth schreef:ze kondigde tegen haar zusje vandaag aan dat ze met haar studie ging stoppen, en dat ze waarschijnlijk over een paar weken onverwachts (wij mochten het niet weten wanneer, lijkt mij dat ze bang is voor een afscheid!?) naar India zou gaan met haar vriend.
Ik vermoed eerder dat je dochter bang is dat jullie haar tegen willen houden Elisabeth.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Hallo Elisabeth,

Het zijn barre tijden voor jou...en ik voel met je mee.
1 ding is erg belangrijk, hou steeds contact met je dochter, laat haar weten dat je er altijd en onder alle omstandigheden voor haar zal zijn. Hou er wél rekening mee dat ze misschien ergens misbruik van je zal willen maken, wees daarvoor op je hoede en steun haar in geen geval financieel.
Ja, je dochter zit in een sekte, bekijk het als dusdanig. Jouw dochter heeft hoogstwaarschijnlijk een erg laag zelfbeeld of een andere 'breuk' in haar persoonlijkheid of achtergrond, waardoor ze in de val trapt. Dolverliefd en denkend dat deze man de ware is voor haar is ze met geen middel tot rede te brengen... In een ideale wereld ging je haar nu opsluiten en 'deprogrammeren' met man en macht, maar spijtig genoeg kan dit moeilijk, de wet staat immers aan haar zijde.
Daarom zal je moeten wachten tot ze zelf ondervindt wat deze kerel en de islam voor haar in petto hebben...liefst zo snel mogelijk. Goed idee om haar in contact te brengen met ex moslima's en met het ware gelaat van de islam.
Zoals Chaimae al zei stelt de islam dat ze haar moeder op handen moet dragen, dat ze onvoorwaardelijk gehoorzaam moet zijn aan haar ouders....leer hier wat de islam inhoudt en sla er haar steeds mee om de oren, in alle mogelijke omstandigheden. Wijs er haar op dat haar gedrag zeer onislamitisch is en dat ze de islam gebruikt om doodgewoon tegen jou te rebelleren, wat dat is waarschijnlijk wat ze doet.
Zo mag ze onder geen beding het huis uit zonder mannelijke mahraam, geen contact hebben met mannen op welke manier dan ook... In jouw plaats zou ik deze kerel uitnodigen en hem islamitische eisen opleggen, zoals daar zijn : een bruidschat voor je dochter, juwelen voor de bruiloft, een Nederlands huwelijkscontract, voorafgaand contact met zijn familie om er zeker van te zijn dat hun bedoelingen eervol zijn...kortom gedraag je als een moslimmoeder en eis vooral financiele garanties, want dat is het enige waarop een moslima in een huwelijk kan terugvallen. Als je er een mannelijk lid van je familie kan bij betrekken, des te beter, die legt nog meer gewicht in de schaal. Zeg dat er een mannelijk familielid wil meegaan naar India om met de schoonfamilie te praten en haar als mahraam te begeleiden... Speel het islamitische spel zoveel mogelijk mee en uit...grote kans dat die kerel en zijn familie dan terugschrikken, zij denken immers dat een Nederlands meisje als bruid gratis voor niets is en financieel zeker interessant... Wees superstreng voor je dochter in de zin van "geen school, dan ook geen reden om uit huis te gaan", veel in het huishouden helpen want dan wordt ze een goede moslimvrouw, komt er mannelijk bezoek dan dient ze afgezonderd te blijven want dat is haraam, spreek met haar ook over het feit dat ze polygamie moet goedkeuren, dat is haar moslima plicht immers...

Elisabeth, ik wens je veel goede moed, vecht terug maar onderduims, tracht ze te verslaan met hun eigen wapens en leer daarom uit dit forum.
Hopelijk horen we weldra een iets positievere noot van jou...
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

lieve allemaal,

Heel veel dank voor jullie goede raad, heb nog niet alles goed kunnen lezen, had tranen in mijn ogen van ontroering!

Maar ik heb er zeeer zeker heel veel aan.
Ik zal nog even mijn situatie schetsen waarin ik mij nu bevind, want dat heb ik nog niet gedaan dacht ik, ik ben 15 jaar geleden gescheiden, en 10 jaar geleden is haar vader verongelukt! Deze dochter is mijn jongste dochter, heb daar boven dus nog twee dochters en een zoon, die mij met raad en daad bij staan, en ook niet weten wat er nu in ons gezin gebeurt. En ook heel verdrietig zijn dat ze hun jongste zusje zo zien afglijden.

Doordat ze allemaal al een erfenis hebben gehad, heeft ze al een flinke bruidschat om het zomaar te zeggen! Als ze van de week komt, willen wij (mijn zoon heeft tijdelijk geen werk, en mijn oudste dochter, met kleinzoon) met haar naar de bank. We willen haar erfenis toch zeker voor de helft veilig stellen, voor als het dus fout gaat!
Ik zit nog te dubben hoe we dat moeten doen, ze weet nl niet dat mijn oudste dochter ook komt, maar die zal met een smoesje haar bellen, van goh ga jij naar huis, ik wilde ook zal ik je komen ophalen. Misschien handig om dan te zorgen dat ik met mijn zoon al bij de bank ben, en dat zij daar dan ook naar toekomen, alles regelen etc.... en dan naar huis voor een koppie!

Ik heb dus al teksten klaar liggen om haar mee om de oren te slaan zegmaar, ook de teksten die jullie op geschreven hebben print ik uit, lees ze zodat ik ze zoveel mogelijk in mijn hoofd heb zitten. En anders pak ik het er gewoon bij.

Ik ben zeker van plan om haar met deze uitspraken om haar oren te slaan, zoals ook de teksten uit de koran! Ze wilde tenslotte zelf dat ik het las.

Soms heb ik ook het idee, ze draagt dus al een hoofddoekje, die ook om haar hals geslingerd is!? Maar soms dus heeft ze daar ook nog een capuchon overheen, dat hebben haar zusjes gezien, ik zelf niet, ze zegt dan als die er wat van zeggen dat dit minder confronterend is voor ze!?!? Of schaamt ze zich?

Ook vind ik het evengoed, maar waar ik erg blij mee ben, heel apart dat ze dus nog wel naar mij luistert (gelukkig), ze komt wel als ik haar roep! En met jullie krachtige termen, hoop ik dus dat het mij gaat lukken dat ze blijft komen.

Ik hoorde ook van mijn andere dochter, dat haar vriend eigenlijk terug moet naar India, maar nog voor haar hier blijft! Ik ga dus heel erg mijn best doen om haar toch haar studie te laten afmaken.

Ook wil ik inderdaad over dat huwelijk beginnen,dat daar voorlopig niets van ik komt, dat ik daar dus echt bij wil wezen, en dat er geonderhandeld moet worden, en zeker trouwen onder de nederlandse wetgeving.

Maar nogmaals ik ben heel erg blij met jullie hulp !!
En sorry als ik een beetje van de hak op de tak spring met mijn teksten. Ik kan nog niet alles goed in mij opnemen.
lieve groetjes,
elisabeth
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door BFA »

Hartelijk welkom Elisabeth.

Hoe je sterk en vecht voor je dochter.
Ik vind het spijtig dat ik je niet veel van hulp kan zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

BFA schreef:Hartelijk welkom Elisabeth.

Hoe je sterk en vecht voor je dochter.
Ik vind het spijtig dat ik je niet veel van hulp kan zijn.
Lieve bfa,
ik ben evengoed al heel blij met je berichtje, heb steeds weer tranen in mijn ogen, van hoeveel lieve mensen hier zitten.
Bedankt
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

oei! ik had net een heel epistel geschreven en kwijtgeraakt. Opnieuw dus.

Elisabeth LET OP:

Als wij het over BRUIDSSCHAT hebben, dan spreken we over de islamitische bruidsschat die de MAN moet betalen aan de VROUW.
Dat geld blijft haar eigendom en ze hoeft daarvan niks te gebruiken om mee in het huishouden te steken.
Net zomin hoeft ze volgens islam van haar eigen kapitaal gebruik te maken om in het gezin te steken (althans dat is het in theorie).

Ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt over het feit dat ze haar deel van de erfenis gaat verkwanselen in dit avontuur, probeer haar ervan te overtuigen om haar geld vast te zetten.
Verder weet ik ook niet of het fiscaal TOEGESTAAN is om haar geld naar India te versassen om daar ZIJN zaakje op te richten.

Informeer je er desnoods over zodat je dochter op die manier kan gestopt worden haar erfenis te verspelen.

Als er ginds reeds een indische bruid voor hem in de wachtrij staat is het zeker en vast rekening houden met een schijnhuwelijk dat hij wil afsluiten zodat hij "papiere" heeft en nadien zijn indische bruid kan laten overkomen en leuke indische moslimkindjes maken, terwijl de nederlandse kaffermadam kan gedumpt worden, thankyousomuchforthemoney.

Zoals hierboven reeds door Dutch e.a. gezegd: sta erop dat HIJ met geld (sloten geld) boven water komt en zorg ervoor dat hààr kapitaaltje veilig vast is gezet.

ps. ben je zeker dat ie Indier is en geen Pakistani?
Laatst gewijzigd door Manon op zo feb 15, 2009 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

circe schreef:oei! ik had net een heel epistel geschreven en kwijtgeraakt. Opnieuw dus.


ps. ben je zeker dat ie Indier is en geen Pakistani?
Wat mijn dochter heeft gezegd is dat hij uit Hyderabad komt, en hij zelf zegt ook India, ik heb daar al een keer op gegoogled. Een redelijk grote stad, met arm en rijk, moslims geheel gesluierd. Hij heeft broers, geen zussen, alles woont bij elkaar, zijn vader is ook overleden.
lieve groetjes,
elisabeth
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door katie »

Dag Elisabeth,

Ik voel met je mee, en ben in dezelfde situatie - nu reeds bijna 3 jaar.
Nu even weinig tijd - ik schrijf je morgen een PB

Liefs,
Katie
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

katie schreef:Dag Elisabeth,

Ik voel met je mee, en ben in dezelfde situatie - nu reeds bijna 3 jaar.
Nu even weinig tijd - ik schrijf je morgen een PB

Liefs,
Katie
Dank je, lieve katie!
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Waar jij je nu eerst op moet richten is op een eventueel huwelijk en bruidsschat, en wat een mahraam is en wat zijn taak is.
Je moet je daar goed in verdiepen , (ik weet niet of jij al veel van Islam afweet? ) zodat je goed gebekt je dochter te woord kan staan.
Ik zal kijken of ik wat internet linken kan vinden over deze zaken, zodat jij en je familie weten waar over je praat.
Begin over respect. Zeg dat jij je heel diep in Islam verdiept hebt en dat jij nu begrepen hebt dat deze man weinig respect voor haar kan hebben, omdat ze alleen woont. Dat is namelijk een grote zonde in Islam, ze hoort namelijk veilig bij haar moeder thuis te zijn. Probeer haar zover te krijgen dat ze thuis komt wonen, en laat de man dan bij jou thuis komen als hij haar wil zien. Maar dan mag ze niet alleen met hem zijn. ( verboden in Islam) . Je moet toch samen met je zoon of je vader op visite naar deze man, want hij moet weten over de bruidsschat die hij moet betalen.

Ik ga kijken of ik op internet iets voor je kan vinden.

Jij kan ook zelf de volgende woorden googelen…Mahraam…Islamitische huwelijk. Bruisschat. Islamitische Huwelijks voorwaarden

Ben je goed in Engels ? In de Engelse taal kan je namelijk meer informatie vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie