Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ze niet eerlijk naar anderen toe is geweest, nu vraag ik mij af, weet een van jullie zo snel iets te vinden in de koran wat daar over gaat, zodat ik dat ook kan gebruiken
takiyya! dat mag in islam. Je mag van islam liegen en bedriegen tegen de sterren op zolang het maar het geloof en de geloofsbroeders ten goede komt!

TAKIYYA : zie wiki : http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya" onclick="window.open(this.href);return false;
In radicaal-islamitische kringen wordt met betrekking tot heimelijke activiteiten soms verwezen naar het traditionele concept takiyya (‘zijn ware religieuze achtergrond verbergen’). Volgens dit traditionele concept zijn moslims in een niet-moslimomgeving gerechtigd om hun moslim-zijn te verbergen (om bijvoorbeeld vervolging te voorkomen maar ook om heimelijk de strijd tegen de ongelovigen te voeren).

Bij de heimelijke strategieën betreft het activiteiten als heimelijke financiering, intredepolitiek in het maatschappelijk middenveld onder valse vlag en/of met een dubbele agenda, het doelbewust rondstrooien van valse geruchten en samenzweringstheorieën om spanningen tussen groepen te stimuleren enzovoort.
Meer info: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=263 ... jk._Deel_2" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Ook belangrijk om te lezen als achtergrond informatie is het essay van KOENRAAD ELST:

ISLAM VOOR ONGELOVIGEN

wat ook door haar andere zussen en haar broer zou moeten gelezen worden, zodat zij ook tenminste een beter algemeen beeld krijgen wat islam voorstaat.

Er is een specifiek stukje over de islamitische vervolging van hindoes in Indië, iets waar we hier alvast héél weinig of niks over leren in het standaard onderwijs:

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel4.html" onclick="window.open(this.href);return false; ZIE puntjes 4.6 en 4.7
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Op internationaal kan ik vast wel iemand vinden die een brief voor je wil schrijven.
In Haiderabad zijn de gesproken talen zijn Urdu, Telugu en Hindi.
Er is vast wel een afvallige moslim die een van die talen spreekt.
Hoi Ariel,
Bedankt dit zal ik onthouden, kan ook goed van pas komen.
lieve groetjes,
elisabeth
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Elisabeth, dat jouw dochter zou gaan samenwonen met haar vriend is TOTAAL maar dan ook totaal verboden in de islam, ze mag al niet alleen in zijn gezelschap verkeren...
Ik zou haar hierover aanspreken SAMEN MET haar moslimvriend, kan je hem gelijk op zijn slechte moslimgedrag wijzen... Doe het met hen samen, anders zal hij haar wel weer wat op de mouw spelden. De artikels waarnaar Ariel hierboven verwees zullen je voldoende koran- en islamitisch materiaal geven. Zeg hem, vooral HEM, dat je NIET accepteert dat hij jouw dochter MISBRUIKT als een SLECHTE moslim, eis een bruidsschat en een huwelijkscontract na voorafgaande gesprekken hierover met zijn ouders, wees daarin kordaat en laat je andere kinderen in diezelfde zin meespelen. Laat vooral haar oudere broer zijn zogezegde islamitische rol spelen, laat hem maar flink van leer trekken tegen deze moslim die alles behalve islamitisch bezig is, maar toch even jouw dochter de sekte binnensleepte.
Nodig hen beiden vriendelijk en gastvrij uit, zeg dat je de aanstaande van je dochter hoffelijk en gastvrij wil behandelen, maak dat ze jouw uitnodiging niet kunnen weigeren en vooral blijf kalm.

Ik hoop dat je je dochter vooralsnog een psychotherapie kan aanpraten, maar het lijkt me wel moeilijk als ze niet wil meewerken.

Goede moed Elisabeth, laat je familieleden grondig samenwerken om hier een eind aan te stellen. En vooral, laat je dochter voelen dat ze bij JULIIE hoort, dat desnoods jij of haar broer met haar meegaat op reis naar India... Het is ook belangrijk aan die aanstaande de boodschap mee te geven dat JOUW DOCHTER NIET ALLEEN STAAT maar een hele familie achter zich heeft, dat zijn slachtoffer gelijk niet geïsoleerd is.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dank je Dutch,

Ik ben inderdaad bezig, alles op een rijtje aan het zetten, zodat ik goed voor de dag kom als zij hier van de week is. Ik ga haar en haar vriend zeker weer uitnodigen, voor een halal maaltijd. (krijg van dochter een nieuwe koekepan te leen :wink: ) Zodat hij dan toch mee kan eten. En dan inderdaad de bruidschat en een nederlands huwelijks contract bespreken.
Ook dit is een goede tip: Zeg hem, vooral HEM, dat je NIET accepteert dat hij jouw dochter MISBRUIKT als een SLECHTE moslim

In elk geval voel ik mij steeds sterker in mijn schoenen staan, en ik kan mij weer wat beter concentreren, daar dank ik jullie voor.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Je kan als je hem op visite vraagt voor een maaltijd , je dochter vragen of zij een halal maaltijd voor jullie wilt koken Elisabeth. Dan weet hij dat hij veilig bij jullie kan eten. Dan ben je gastvrij, en je geeft je dochter het gevoel dat jullie haar steunen, en hij kan dan niet zeuren dat het eten niet goed is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Goed idee Ariel,

Met kerst had ik ze ook uitgenodigd, ook al weet ik dat kerst niet gevierd wordt in de islam. Ik had gezegd dan doe je maar of het een gewone dag is :wink: , mijn dochter heeft toen het hoofdgerecht gekookt. Haar vriend was niet meegekomen, hij moest werken (in restaurant), kon geen vrij krijgen.

Is het verstandig om dit alleen met mij en mijn zoon te doen, of kan ik ook de andere kinderen uitnodigen. Misschien te confronterend als we met zovelen zijn!?
Laatst gewijzigd door elisabeth op ma feb 16, 2009 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
lieve groetjes,
elisabeth
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Elisabeth,
Wat je ook in gedachten moet houden is het volgende : in de islamitische maatschappij wordt een huwelijk NOOIT tussen de bruid en de bruidegom beslist en besproken, er worden ALTIJD afspraken gemaakt tussen de ouders van beide kanten of bij gebrek daaraan tussen de mannelijke familieleden van beide kanten. Sta er dan ook op om met zijn ouders in contact te komen voor alle details, dat je de tradities wil respecteren, dan zal de aanstaande inzien dat het jullie menens is en dat jullie alles volgens de regels van de islamwetten willen doen...wat zeker zijn bedoeling niet is en al helemaal niet de bedoeling van zijn familie, zeker weten.
Zeg ook dat iemand van jullie naar India zal reizen indien nodig...wedden dat zoiets hem alle eetlust zal ontnemen ? Wees niet te familiair tijdens jullie etentje, wel vriendelijk en voorkomend, bedien hem als gast als eerste. Ideaal zou zijn als hij alleen in het gezelschap van een hele rits mannelijke familieleden zou kunnen eten en de vrouwen in een andere kamer apart, want zo zal het er in een echt moslimhuishouden aan toe gaan. En dan wordt hij door de mannelijke familieleden op zijn plichten gewezen, evenals op de verboden die op zijn relatie zonder huwelijk rusten...
Maak het deze would be verloofde zeker niet makkelijk Elisabeth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Ik heb net een post van je verziekt Elisabeth. :shock:
Het spijt me. Als moderator kan ik namelijk ook in jouw posten schrijven, en dat het ik net gedaan, en daarbij per ongeluk ook nog eens een zin van je gedelete . Van dat je dochter al eens met kerst bij jullie gekookt heeft, en dat hij toen niet mee kon eten omdat hij moest werken.
Mijn excuses. Dit gebeurd me zelden of nooit, maar nu wel. :redface:
Is het verstandig om dit alleen met mij en mijn zoon te doen, of kan ik ook de andere kinderen uitnodigen. Misschien te confronterend als we met zovelen zijn!?
Ik zou de hele familie uitnodigen Elisabeth. Volgens mij is dat ook gebruik in Islamitische families. Dutch kan je daar meer over vertellen. Je zal iedereen die komt, het spelletje mee moeten laten spelen. Dat wel weer. Daar zal je ze op moeten wijzen.
Leeft je vader nog ? De grootouders mogen volgens mij ook niet ontbreken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Ik heb net een post van je verziekt Elisabeth. :shock:
Het spijt me. Als moderator kan ik namelijk ook in jouw posten schrijven, en dat het ik net gedaan, en daarbij per ongeluk ook nog eens een zin van je gedelete . Van dat je dochter al eens met kerst bij jullie gekookt heeft, en dat hij toen niet mee kon eten omdat hij moest werken.
Mijn excuses. Dit gebeurd me zelden of nooit, maar nu wel. :redface:
Kan gebeuren Ariel, geen probleem hoor.
Ariel schreef: Ik zou de hele familie uitnodigen Elisabeth. Volgens mij is dat ook gebruik in Islamitische families. Dutch kan je daar meer over vertellen. Je zal iedereen die komt, het spelletje mee moeten laten spelen. Dat wel weer. Daar zal je ze op moeten wijzen.
Leeft je vader nog ? De grootouders mogen volgens mij ook niet ontbreken.
Nee mijn vader leeft niet meer, en mijn moeder kan dit niet meer aan.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Dutch, heb jij een idee van de te negotieren bruidsschat? Welke orde van grootte?

Mijn jongste kreeg ooit de (blijkbaar ernstig bedoelde) som van 500.000 BF om met een turkse neef van de aanbieder te huwen voor een tijdje. Dat zou dan een 12.500 euro zijn? Is dat een gangbare prijs?


(ter info: ze is natuurlijk niet op dat aanbod ingegaan en op mijn aanraden deed ze net of die man een grapje maakte. Tot de week nadien wéér een meisje als jobstudente begon en die gast tegen haar nog overtuigender begon. Wel misgegokt: dat was nichtje van de Belgische ploegbaas. Die nam het wel ernstig en mijnheertje werd voor drie dagen geschorst.)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door katie »

Elisabeth,

Ik kan je eigenlijk weinig goede raad geven - zelf heb ik het nl. nogal verknoeid.
Onze dochter - toen ook 18 - had een relatie met een moslim - Soumalier.
Heeft echter niet lang geduurd, maar net na het stopzetten van de relatie is ze zich helemaal op de islam beginnen storten - trekt alleen nog op met moslimvriendinnen en is in dat milieu heel erg opgenomen.
Ik heb toen ook geprobeerd haar ogen te openen - maar niets hielp. Hoe meer ik haar overtuigde van de wantoestanden in de koran - hoe meer ruzie in huis.
UIteindelijk is ze ons thuis verlaten om op kamers te gaan wonen.
Na een tijdje helemaal geen contact, is de verstandhouding nu toch opnieuw beter , we bellen en ik ga al eens op bezoek, en bij belangrijke gelegenheden - verjaardagen , kerstmis - komt ze toch op bezoek.
Dus probeer niets te doen waardoor je haar kan verliezen - dat ze naar India vertrekt vind al al erg genoeg.
Gewoon nog - zoals iedereen hier je aanraadt, haar zoveel mogelijk bij jullie familie blijven betrekken, haar laten voelen dat ze nodig is bij jullie.

Het allerbeste,
Katie
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door PollyCorrect »

Precies, wat Katie zegt!

Ik zie het een beetje zoals toen ik zelf als puber extreem punk was.
Dat was mijn manier van uiten van mijn crisis.
En hoe méér mijn ouders daar tegenin gingen (mijn puntige laarsjes, leren jasjes, blauwe haarverf enz weggooien stiekem),
hoe méér ik me tegen hen begon te verzetten, en uiteindelijk tijdelijk het huis verliet.
Punk was ook zo'n beetje mijn religie: ik hing rond met enkel goeie punks, ging in punkplaatsen uit, luisterde alleen naar punk,
droeg alleen kleren die flink punkten, dacht punk, droomde punk, las en schreef punk.

Dat is wel fijn in zo'n tijd, want het geeft een soort van focus, van waaruit je de onveilige wereld dan kunt bekijken.
Dat dat standpunt door anderen als gevaarlijk, bedreigend of begrenzend kan overkomen, dat is niet het probleem van de puber.
In de zichtbare uitingen zijn punk en islam wel erg verschillend, en waar punk voor totale anarchie en vrijheid staat,
daar heeft islam die verruild voor totale onvrijheid - dus tegenovergestelden in de praktijk.
Maar die keuze komt volgens mij uit éénzelfde motivatie: een blinde drang naar houvast, zekerheid, omkadering in alle verwarring.

Moslim of punker worden op die leeftijd zie ik beide als een ernstige puber- en identiteitscrisis. En dan moet je je dochter maar zo behandelen ook.

Oh wacht, dit meisje is punk én moslim :lol:
Maar ik weet bij dit plaatje één ding zeker: punk is ze uit keuze, moslim niet.
En die buttons gaan er thuis weer af.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Katie & polly: de dochter van Elisabeth is wel al 21, way past puberty.

Katie's dochter heeft gelukkig haar studie niet opgegeven, studeert nog steeds netjes verder (enfin, zo begrijp ik het toch katie) maar heeft dus het contact met de familie praktisch maar niet helemaal verbroken. Gelukkig heeft ze haar somalier laten staan en er is weinig kans dat die haar zal overhalen om alles achter te laten, studies af te breken en naar Somalië te vertrekken.

Polly was wilde puber en denkt dat ze ondertussen terug normaal is :smile: :wink: - Sorry Polly, volgens mij gaat dat nooit echt helemaal over: jij mag dan al blauw geweest zijn, mijn punkdochter is NOG STEEDS fuchsia rose. Wèl (kunst)studies afgemaakt...

Maar wat met de dochter van Elisabeth ZOU KUNNEN gebeuren lijkt me hier een stuk dramatischer. Als die (hier ondertussen illegaal verblijvende) indier haar dochter mee naar zijn thuisland lokt (samen met haar erfenis) dan kan hij "huwen" en "samen" een zaakje beginnen, waarna haar rol is uitgespeeld....
eerste stap: OPGEVEN VAN STUDIES is reeds gebeurd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Chaimae schreef:Succes, Elisabeth. Meer kan ik helaas niet betekenen.

Vertel haar daarnaast ook dat de islam stelt dat het Paradijs onder de voeten van de moeder ligt, en ze je daarom al, altijd moet inlichten en alles met je moet bespreken.

Weet iemand toevallig waar dit artikel staat in de koran?
Ik ben nl allemaal blaadjes in de koran aan het leggen, waar ik eventueel op terug kan vallen als ik het wil verduidelijken aan haar, dat lijkt mij beter dan dat ik het van een geprint velletje doe.


Dank je Circe, ik maak mij ook ernstig zorgen over deze indier.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Het paradijs ligt onder de voeten van je moeder komt uit de Hadith Elisabeth.

Abu Hurayrah heeft gezegt: ''Een man kwam naar de Boodschapper van Allah en zei tegen hem ''Wie van de mensen verdient het meest mij gezelschap?'' Waarom De Profeet (vrede zij met hem) zei '' Je moeder'' de man vroeg ''wie daarna?'' En de Profeet zei '' Je moeder'' de man vroeg het weer, en weer zei de Profeet ''Je moeder'' Daarna vroeg de man het weer en de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Dan jouw vader''..Overgeleverd door Al-Bukhaari 5971 & Muslim 2548

En in de koran staat nog dit.

“En wij hebben de mens met betrekking tot zijn ouders opgedragen goed en plicht getrouw te zijn - zijn moeder heeft hem immers in grote zwakheid gedragen en totdat hij gespeend werd waren het nog twee jaar. Jij moet Mij en jouw ouders dank betuigen. Bij Mij is de bestemming” [31:14]


“En wij hebben de mens opgedragen zijn ouders goed te behandelen - zijn moeder heeft hem immers moeizaam gedragen en moeizaam gebaard. De zwangerschap en (de tijd erna) totdat hij gespeend werd is dertig maanden” [46:15]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

De zwangerschap en (de tijd erna) totdat hij gespeend werd is dertig maanden” [46:15]
Kijk! dààr gaat het om.
Hier zie je hoe de vrouw enkel wordt verondersteld om de kinderen te dragen in de baarmoeder, te bevallen en ze dan nog 21 maanden borstvoeding te geven... en dan is haar taak blijkbaar afgelopen;

En zeggen dat ik me met die jong van mij na 25 jaar nog altijd moet bezighouden.... dàt heeft de profeet nooit geweten precies.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

Dat staat in de hadeeth beschreven. Het is een hadeeth van Buchari, en daarmee, dus zo saheeh, ofwel betrouwbaar, als het maar kan. Over zijn overleveringen valt niet te twisten, die staan pal boven water.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door PollyCorrect »

circe schreef:Katie & polly: de dochter van Elisabeth is wel al 21, way past puberty.
NOT! Bij sommigen begint het heel laat, bij anderen duurt het heel lang. De puberjaren zijn tegenwoordig ook langer hoor.
GelukkigHindoe
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 1:56 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door GelukkigHindoe »

Zo, en nu ff wat anders:

Meneer is een Indiër en Moslim. Daar kan ik een hoop verhalen over vertellen maar laten we het bij de volgende info houden:
Begin jaren '90 kwamen er een hoop van deze, met name Moslim-, heren naar Nederland die hier gezellig illegaal verbleven. Zo mocht ik vervolgens menig keer meemaken dat de mannen zich concentreerden op hindostaans-surinaamse meisjes. Eenmaal aan de haak geslagen was het een kwestie van trouwen/samenwonen, zwanger maken, en de verblijfsvergunning in stand houden. Hierna hadden de heren de volgende mogelijkheid: wachten tot het NL-paspoort binnen was of, en dat gebeurde vaker, hun vrouw/vriendin in kwestie na een aantal jaar verlaten en de verblijfsvergunning bleef toch van kracht: ze hadden de benodigde jaartjes in NL en een kind alhier en werden dus niet uitgezet. En vervolgens kwam hun vrouw/verloofde uit India/Pakistan overgevlogen.

Als ik dan lees over dit heerschap, die kennelijk ook illegaal in Nederland is(althans dat werd geschreven) dan is het heel simpel. Jullie kunnen Elisabeth allemaal mooie verhalen over de Koran etc. vertellen. Vriend :turban: gaat daar niet naar luisteren en haar dochter ook niet.

Feit is dat als ze naar India vertrekt ze getrouwd terugkomt en het huwelijk hier laat inschrijven. En vriend :turban: krijgt zijn verblijf. Hoe dat gaat aflopen weten we. In India zal hij niet blijven, hij heeft de euro's van hier nodig om de familie daar te ondersteunen en een verblijfsvergunning om familie hierheen te halen. Economisch voordeel, daar draait het om.
Dus zodra meneer zijn verblijf hier zekergesteld is, met name middels paspoort, is hij vertrokken, tenzij hij de dochter aanhoudt om met een broer of neef te trouwen voor de volgende entree.

Alles wat moeder verteld over de Islam zal dochters toch niet geloven dus is het heel simpel. Aangezien Nederlanders geen eergevoel kennen zoals andere volkeren dat doen, zullen er geen mannelijke familieleden opstaan om de eer te waarborgen. Vriend :turban: weet dus dat hij vrij spel heeft en lekker zijn gang kan gaan. Dus zal Elisabeth de :turban: op andere wijze moeten uitschakelen: Hij is illegaal dus telefoontje vreemdelingenrecherche met het hele verhaal en de mededeling waar ze die meneer kunnen weghalen.

En anders, hoe hard dan ook, geef haar de keus: of hij of wij. En als ze dan toch voor hem kiest onterven en bekijk het maar. Ze is een volwassen vrouw. Dan kan je wel excuses gaan bedenken om jezelf gerust te stellen maar feit is dat ze zelf een keuze maakt en ik heb nergens gelezen dat ze geestelijk niet in orde is. Laat haar dan ook maar de gevolgen dragen van haar keuzes. Een hollands meisje anno 2009 die ondanks alles wat bekend is hierin trapt...tja, hoe zeg je dat vriendelijk??

My 2 cents.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door naar boven »

Bovenstaand betoog zou best juist kunnen zijn.
Op de laatste alinea na, want dat klopt niet.
GelukkigHindoe schreef:En anders, hoe hard dan ook, geef haar de keus: of hij of wij. En als ze dan toch voor hem kiest onterven en bekijk het maar. Ze is een volwassen vrouw. Dan kan je wel excuses gaan bedenken om jezelf gerust te stellen maar feit is dat ze zelf een keuze maakt en ik heb nergens gelezen dat ze geestelijk niet in orde is. Laat haar dan ook maar de gevolgen dragen van haar keuzes. Een hollands meisje anno 2009 die ondanks alles wat bekend is hierin trapt...tja, hoe zeg je dat vriendelijk??
De jongedame de erfenis van haar vader al ontvangen en er is geen wettige mogelijkheid om die haar nog te ontnemen.
De moeder kan haar dochter niet onterven. De dochter heeft recht op minimaal 1/5 van de erfenis van haar moeder (er zijn vier kinderen als ik het goed heb). Op het financiële vlak kan er dus weinig druk uitgeoefend worden..
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

Elisabeth,

Hoe staat het er op dit moment voor? Boekt ze al vooruitgang?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Als ik dan lees over dit heerschap, die kennelijk ook illegaal in Nederland is(althans dat werd geschreven) dan is het heel simpel. Jullie kunnen Elisabeth allemaal mooie verhalen over de Koran etc. vertellen. Vriend gaat daar niet naar luisteren en haar dochter ook niet.
Als mijnheer al niet uit een potje wil eten waar ooit harame hollandse kost heeft ingezeten, speelt ie alvast de fundi-moslim.
Islam heeft op zich voldoende elementen, die als men ze naar de letter uitvoert, een bepaalde "bescherming" zou kunnen bieden voor het vrouwelijke slachtoffer:
- haar reeds verkregen erfenis moet ze volgens de koran voor dehelft aan haar broer teruggeven, want die moet normaal het dubbel krijgen van zijn zuster. (helft kan dus al worden veiliggesteld).
- hij (= vriend :turban: ) moet voor zijn bruid een bruidsschat betalen: jammer maar helaas
- zij mag van islam niet zonder mannelijke begeleiding naar india om daar te gaan huwen

kortom, bij strikte toepassing van de islamitische regeltjes wordt er een dam opgeworpen tegen de beoogde doelstellingen van "vriend :turban: ". Het is enkel een POGING.
Alles wat moeder verteld over de Islam zal dochters toch niet geloven dus is het heel simpel.
Net daarom dat alles wordt onderbouwd met koranteksten of ahadith of imam-antwoorden.
Aangezien Nederlanders geen eergevoel kennen zoals andere volkeren dat doen, zullen er geen mannelijke familieleden opstaan om de eer te waarborgen.
Vriend weet dus dat hij vrij spel heeft en lekker zijn gang kan gaan.
Ik zou willen dat men het islamitisch en hindoeistisch "eergevoel" eens een andere vertaling geeft die wèl de lading dekt. Natuurlijk hebben Nederlanders en met uitbreiding Europeanen een "eergevoel". Alleen gaat dat over andere dingen dan het agressief possessief machogedrag over hun vermeend bezit van de baarmoeders van hun zusters en dochters.
Maar je hebt wel gelijk dat vriend :turban: dénkt dat hij er hier dus mee weg kan. Vandaar: no more sex before the marriage en betalen van een driedubbele bruidsschat (hollandse vrouwen zijn nu eenmaal héél duur, zeker als er papiertjes aanhangen). Vandaar ook dat de broer en alle mogelijke mannelijke familieleden worden ingeschakeld (maar ze moeten er wel ZIJN hé). Hoe doen ze dat in landen "met eergevoel" waar toevallig ook geen of amper mannelijke telgen rondlopen om de "eer" te verdedigen?


Dus zal Elisabeth de op andere wijze moeten uitschakelen: Hij is illegaal dus telefoontje vreemdelingenrecherche met het hele verhaal en de mededeling waar ze die meneer kunnen weghalen.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie staan er dan twintig "groene poco's" klaar om te protesteren tegen de schandalige DEPORTATIE. Vandaar dat ze hier de gevonden illegalen een papiertje geven waarop dan in het Nederlands staat: "gelieve het grondgebied te verlaten" (ik weet niet of ze er nog uitgebreid een dankwoord hebben bijgezet.)
Gisteren las ik nog dat drie inbrekers op HETERDAAD werden betrapt, waaronder een illegaal en een minderjarige. De illegaal kreeg papiertje, de minderjarige werd door het Antwerpse parket beschouwd als een "niet begeleide minderjarige". En zijn straf : hij wordt uitgenodigd voor een gesprek. :razz:
Spoiler! :
In de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag werd rond 4u15 de politie in allerijl naar de Antwerpse Ellermanstraat gestuurd. Er werden namelijk inbrekers gesignaleerd in het café De Rijstmolen. Daar aangekomen konden de agenten drie daders arresteren. Een man uit Borgerhout, een illegale Algerijn en een naar eigen zeggen minderjarige illegale Palestijn. Alle drie stonden ze bij de politie gekend voor eerdere gelijkaardige feiten.

De ijverige agenten deden wat ze moesten doen. Dat wil zeggen dat ze de berg papierwerk snel afwerkten zodat de drie verdachten - zoals normaal hoort - konden voorleiden op het parket. Gezien de eerdere feiten was een verblijf in de gevangenis een logisch gevolg aan het politiewerk geweest. Helaas...


Wat er met de man uit Borgerhout gebeurd is weten we niet precies, maar feit is dat de meerderjarige illegaal "het bevel kreeg om het grondgebied te verlaten". Dat wil zeggen dat hij een papiertje krijgt van de dienst Vreemdelingenzaken waar op staat dat de betrokkene op eigen beweging het land moet verlaten. Vervolgens wordt de man vrijgelaten. Ik geef u te raden hoeveel van dergelijke criminelen ook effectief het land verlaten ? De maatregel lastens de - naar eigen zeggen - minderjarige illegale inbreker is zo mogelijk nog lachwekkender. Hij wordt door het Antwerpse parket beschouwd als een "niet begeleide minderjarige". En zijn straf : hij wordt uitgenodigd voor een gesprek. Intussen is hij ook vrijgelaten en met de noorderzon verdwenen.


Je zal maar agent zijn en uw leven wagen om dit trio te arresteren. En voor alle inbrekers in Antwerpen heb ik een gratis tip : zeg dat je illegaal bent en u wordt onmiddellijk vrijgelaten !
Er is op dit ogenblik (nog) geen misdrijf gepleegd, geen schijnhuwelijk afgesloten, (nog) geen sprake van financiële oplichting....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

GelukkigHindoe schreef:Zo, en nu ff wat anders:

. Eenmaal aan de haak geslagen was het een kwestie van trouwen/samenwonen, zwanger maken, en de verblijfsvergunning in stand houden. Hierna hadden de heren de volgende mogelijkheid: wachten tot het NL-paspoort binnen was of, en dat gebeurde vaker, hun vrouw/vriendin in kwestie na een aantal jaar verlaten en de verblijfsvergunning bleef toch van kracht: ze hadden de benodigde jaartjes in NL en een kind alhier en werden dus niet uitgezet. En vervolgens kwam hun vrouw/verloofde uit India/Pakistan overgevlogen..
Hier was ik ook steeds zo bang voor, dat hij met haar gaat trouwen en hier dus kan blijven!
GelukkigHindoe schreef:Als ik dan lees over dit heerschap, die kennelijk ook illegaal in Nederland is(althans dat werd geschreven) dan is het heel simpel. .

Hij is illegaal dus telefoontje vreemdelingenrecherche met het hele verhaal en de mededeling waar ze die meneer kunnen weghalen. .
Hier op ik ook al voor gestaan, heb op de site van de vreemdelingen politie al gekeken, maar durfde niet goed :redface:

En nu ze geen stage heeft, twijfel ik daar ook aan. Ik ben bang dat ze hem zo achterna vliegt.
GelukkigHindoe schreef: En anders, hoe hard dan ook, geef haar de keus: of hij of wij. En als ze dan toch voor hem kiest onterven en bekijk het maar. Ze is een volwassen vrouw. Dan kan je wel excuses gaan bedenken om jezelf gerust te stellen maar feit is dat ze zelf een keuze maakt en ik heb nergens gelezen dat ze geestelijk niet in orde is. Laat haar dan ook maar de gevolgen dragen van haar keuzes. Een hollands meisje anno 2009 die ondanks alles wat bekend is hierin trapt...tja, hoe zeg je dat vriendelijk??

My 2 cents.
Tja, daar zijn ook geen woorden voor.
lieve groetjes,
elisabeth
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Chaimae schreef:Elisabeth,

Hoe staat het er op dit moment voor? Boekt ze al vooruitgang?
Helaas, nog geen vooruitgang.
Eigenlijk doordat ze geen stage heeft, zit ze nu nog meer bij hem.

Als ik aan de telefoon vraag wat ze zoal gedaan heeft (haar zus belde, we praten handsfree, eerst hoor ik haar gezellig en praat ik ook gezelligmaar als ik haar dan vraag wat ze gedaan heeft, dan hoor ik haar niet meer.) dan zegt ze dat ik eigenlijk niet naar haar belde. Nee dat klopt, want haar zus belde :mad:

Maar goed morgen komt ze hier, weg van daar............
lieve groetjes,
elisabeth
Plaats reactie