Even voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Even voorstellen

Bericht door birdie »

Dag allemaal
Ik volg dit forum sinds een jaar en heb veel van jullie en de info geleerd. Ik ben niet gelovig. Het enige waarin ik echt geloof is onvoorwaardelijke liefde. Ook ik maak me bezorgd over de opkomende islam. Heb geen hekel aan moslims, en heb zelfs moslim landen bezocht. Ik vind wel dat nieuwkomers in Nederland zich aan moeten passen. Ongeacht hun afkomst.
Met lede ogen moet ik, met jullie en vele anderen, toezien hoe een aantal islam aanhangers het nodig vinden om ons hun regels op te dringen. En zie dat als een wereldwijd proces. Ook in bestaande moslim landen. Daar worden de regels ook opgeschroefd.
Ik wens ieder mens succes en voorspoed in het leven. Ik kan me voorstellen wanneer je een uitzichtloos bestaan hebt in een arm land, je betere oorden zoekt wanneer je de kans krijgt.
Maar je moet er dan wel iets van maken.
Begin 2000 werd mijn gegoede buurt verrast met de komst van een asielzoekerscentrum. De grootste, in een grote stad in Nederland. In een flat die gebouwd was voor 75 personen werden 350 asielzoekers gezet. Het gebouw werd voor miljoenen vertimmerd. Mijn omgeving reageerde netjes en gaf iedereen een kans. Ik moet er wel bij vertellen, wanneer dit in een volkswijk was gepland, de hel was losgebroken.
Vanaf de eerste dag was het een ramp! Lawaai, vechtpartijen, steekpartijen, gillende vrouwen die bedreigd werden, ruzie's, kindermishandeling en louche handel rondom het gebouw. Als buurt hebben wij ons suf vergadert met het COA. Het was een omgekeerde wereld, de asielzoekers mochten alles, geen regels. Alles moesten wij maar slikken door het softe knuffelbeleid. Ik heb in die periode (4 jaar) nog nooit zoveel politie ( in kogelvrije vesten) voor en achter mijn huis gezien. En het ergerlijke was, je vond er nooit iets over terug in de plaatselijke media. Alles de hele grote doofpot in.
Sinds deze ervaring moet ik met pijn in mijn hart bekennen, dat onze multikulti samenleving een ramp is. Ik had het graag anders gezien.
Ik zie wel of ik mee doe met jullie discussies, maar ik steun jullie wel. Waarom ik me aangemeld heb is, omdat ik soms berichten uit het nieuws op dit forum mis. En ik zou jullie graag willen tippen. Nu ben ik op het ogenblik nog niet zo handig met de computer, dus kan geen linken doorsturen. Oeps, zeg ik dat goed? Wel kan ik jullie natuurlijk wijzen op berichten die ik tegen kom.
Vandaag in het Parool een bericht over boze ouders die een Vrije school in Amsterdam overnemen. Ook kan ik niks terug vinden op dit forum over de bosbranden in Victoria, Australie. In oktober 2008 zijn er al berichten geweest over radicale moslimbroeders die plannen hadden om grote branden te veroorzaken, ook in Australie. Ook wil ik jullie wijzen op de ingezonden artikelen van E.J. Bron in het Vrije Volk. Heel helder en boeiend. In december of iets later is er een artikel verschenen van een zeer politiek correcte journalist van de NOS. Ja, dat kan niet anders. Maar, deze man is behoorlijk omgeturned en is politiek correct af!!! Op de site van de NOS beschrijft hij zijn belevenissen met het kerstfeest op de school van zijn kinderen. Het is geschreven door een half Surinamer, zijn naam ben even kwijt.
Het valt mij op, dat sinds begin dit jaar in veel berichten de nationaliteit vrijwel niet meer genoemd wordt. Je moet echt zoeken. De jongen die omgekomen is door een trein in Rotterdam in de nieuwjaarsnacht. Daar waren Marokkanen bij betrokken. Ik weet niet wat jullie van de berichtgeving vonden, maar ik vond het ronduit treurig. Er werd enorm in gedraaid, de hele nieuwsjaarsdag door. De conclusie was volgens de politie een ongeval. Een vriend van de overleden jongen leeft nog, maar moet beide benen missen. Deze jongen heeft een maand later bekend gemaakt, dat Marokkaanse jongens de oorzaak zijn van dit drama. Het was volgens hem bepaald geen ongeluk.
Misschien kunnen jullie iets met deze tips, en ze eventueel plaatsen op dit forum. Ik hoop zelf te leren om te plaatsen, dat komt vast wel.....
Birdie..... Zo heet mijn allerliefste valkparkietje. Bird mag de hele dag lekker buiten spelen, hoeft niet in zijn kooitje.
Vogels ( lees vrije vogels), staan voor mij als symbool voor vrijheid. Vliegen van plaats naar plaats, van land naar land, wanneer ze maar willen. Maar vooral, zich gemakkelijk aanpassen aan de nieuwe plek, waarin ze het goed doen en gelukkig zijn met hun omgeving.......
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Scarlatti »

Van harte Welkom Birdie! Ben blij met je bericht en ik hoop dat er nog vele volgen van jouw hand!

Ik hoop dat de rust inmiddels is teruggekeerd in je woonplaats en anders probeer er toch ruchtbaarheid aan te geven dmv politici vd PVV in te schakelen ms?

Groetjes
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Scarlatti schreef:Van harte Welkom Birdie! Ben blij met je bericht en ik hoop dat er nog vele volgen van jouw hand!

Ik hoop dat de rust inmiddels is teruggekeerd in je woonplaats en anders probeer er toch ruchtbaarheid aan te geven dmv politici vd PVV in te schakelen ms?

Groetjes
Scarlatti
Dank je wel Scarlatti. Gelukkig is het alweer jaren rustig, en ben het goddank weer snel vergeten. Maar heb mijn lesje wel geleerd.....
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Hallo Birdy.
Van Harte Welkom op dit forum, en bedankt voor al je tips.
Nu jij je aangemeld hebt, is het wat gemakkelijker voor je om alles bij te houden.
De meeste tips van je staan op dit forum. We hebben aan al deze dingen aandacht besteed, en ook van Bron staan al veel artikelen op dit forum.

Wat betreft jouw bevindingen over het asielzoekerscentrum in jouw buurt..Helaas is het zo dat heel veel berichten onder de tafel geschoven worden, of met de mantel der liefde bedekt. Vaak kan je wel op blogs nog wat lezen over toestanden die verzwegen blijven.
Ik hoop dat jouw woonplezier niet te veel verziekt is . Niet leuk als je jaren lang gezellig gewoond hebt in een buurt, om die buurt dan zo achter uit te zien gaan.


BTW . Zal ik je leren hoe je een link kan maken?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Ariel schreef:Hallo Birdy.
Van Harte Welkom op dit forum, en bedankt voor al je tips.
Nu jij je aangemeld hebt, is het wat gemakkelijker voor je om alles bij te houden.
De meeste tips van je staan op dit forum. We hebben aan al deze dingen aandacht besteed, en ook van Bron staan al veel artikelen op dit forum.

Wat betreft jouw bevindingen over het asielzoekerscentrum in jouw buurt..Helaas is het zo dat heel veel berichten onder de tafel geschoven worden, of met de mantel der liefde bedekt. Vaak kan je wel op blogs nog wat lezen over toestanden die verzwegen blijven.
Ik hoop dat jouw woonplezier niet te veel verziekt is . Niet leuk als je jaren lang gezellig gewoond hebt in een buurt, om die buurt dan zo achter uit te zien gaan.


BTW . Zal ik je leren hoe je een link kan maken?

Vriendelijke groet.
Dank je wel, Ariel, voor je reactie. Misschien heb ik ook wel wat berichten over het hoofd gezien. Het asielzoekerscentrum is voor mij verleden tijd en woon al weer een aantal jaren met veel plezier op deze plek. De tent is gesloten en de rust is weer gekeerd.
Ariel, ik wil je bij deze mijn complimenten geven hoe je op bezoekers reageert. Je wijsheid, je kennis, je geduld en neutraliteit. Daar kan menig mens nog van leren!!! Ik heb er met verwondering naar gekeken, en er veel van geleerd.
Ja, nou leer me binnenkort maar es een linkje maken!!!!

Vriendelijke groet Birdie
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Dank je wel Birdy. Je laat me blozen. :redface:

Wat betreft de link.
Boven aan de pagina zie je de menubalk. Daar zie je bovenaan de URL van de pagina.
Als je op de URL klikt ( de URL Universal Resource Locator is een internetadres) Dan wordt die URL blauw.
Je klikt met je muis ( rechterkant) op de blauwgemaakte URL en dan zie je een raampje verschijnen. Je klikt weer met de rechterkant van je muis op copieren.
Dan plak je de gecopieerde URL in je post. Dat doe je door op de rechterkant van je muis te klikken, en daarna klik je op plakken. En hup….je hebt een link gemaakt.


Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Succes. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Ariel schreef:Dank je wel Birdy. Je laat me blozen. :redface:

Wat betreft de link.
Boven aan de pagina zie je de menubalk. Daar zie je bovenaan de URL van de pagina.
Als je op de URL klikt ( de URL Universal Resource Locator is een internetadres) Dan wordt die URL blauw.
Je klikt met je muis ( rechterkant) op de blauwgemaakte URL en dan zie je een raampje verschijnen. Je klikt weer met de rechterkant van je muis op copieren.
Dan plak je de gecopieerde URL in je post. Dat doe je door op de rechterkant van je muis te klikken, en daarna klik je op plakken. En hup….je hebt een link gemaakt.


Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Succes. :D
Dank je wel Ariel, ik maak er een studie van en zal het eens proberen. Vaak lijkt het zo moeilijk, maar je moet het maar net even weten. Ik wil nog even terugkomen op het Parool bericht over de ouders die de school overnemen. Vandaag een bericht gelezen dat het "rooibosvrouwtjes" zijn (Geen Stijl), die moeilijk doen. Ik weet het even ook niet meer. Ik dacht dat moslima's alleen maar van die heerlijke muntthee dronken. Dus misschien is het een foutje van mij.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Nee, die rooibosvrouwtjes zijn gewone Hollandse vrouwen. Op de vrije school zitten geen Moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Ariel schreef:Nee, die rooibosvrouwtjes zijn gewone Hollandse vrouwen. Op de vrije school zitten geen Moslims.
Oeff foutje, maar er gebeuren ook zulke rare dingen in Nederland!!! Soms raak ik er helemaal van in de WAR..... :?
† 14 september 2012.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Mahalingam »

Ter vermindering van de verwarring: :D
Het woord 'Vrij' in de naam 'Vrije Scholen' slaat op 'vrij van overheidsbemoeienis'.
Niet dat de kinderen op die soort scholen 'vrij' zijn (waarin dan ook). Die scholen kennen heel veel geschreven en ongeschreven regeltjes. Zo moet je dit dansje (daterend uit de dertiger jaren of misschien nog wel antieker) als een heilzaam gedoe zien.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Mahalingam schreef:Ter vermindering van de verwarring: :D
Het woord 'Vrij' in de naam 'Vrije Scholen' slaat op 'vrij van overheidsbemoeienis'.
Niet dat de kinderen op die soort scholen 'vrij' zijn (waarin dan ook). Die scholen kennen heel veel geschreven en ongeschreven regeltjes. Zo moet je dit dansje (daterend uit de dertiger jaren of misschien nog wel antieker) als een heilzaam gedoe zien.

Wat een eyeopener Mahalingam :lol:
Mijn god, ik heb alleen maar openbaar onderwijs gehad! Heb ik iets gemist? Och, wat lijkt het me heerlijk om zo te kunnen dansen. Maar ik was nooit toegelaten, ik gruwel van ROOIBOS THEE.
Trouwens, ik vind de kostuums wel mooi. :evil: Alles ziet er erg vredig en lieflijk uit. Welk stofje zou er in de rooibosthee zitten? Hoe komen deze moeders zo heftig agressief ?
Job Cohen gebruikt een andere theesoort, dat weet ik zeker.... Maar daar zit ook een stofje in die niet helemaal spoort! Weet jij er iets meer over Mahalingam?
Mahalingam, weet je, ik ben dol op dansen. Ik vind het knap, wanneer mensen door een potje rooibosthee kompleet uit hun dak gaan. Believe me, ze bestaan. 't Lukt mij niet.
† 14 september 2012.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door PollyCorrect »

:lol: welkom, birdie.

Ik heb me wel ooit verdiept in de Steiner filosofie.
Voor kleine kinderen vind ik dat wel iets hebben.
Heb zelfs eens een les of twee euritmie gedaan.
Daar wordt men best engelachtig van!
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

PollyCorrect schreef::lol: welkom, birdie.

Ik heb me wel ooit verdiept in de Steiner filosofie.
Voor kleine kinderen vind ik dat wel iets hebben.
Heb zelfs eens een les of twee euritmie gedaan.
Daar wordt men best engelachtig van!
Dank je wel PollyCorrect.

De Steiner filosofie zegt me niks. Ja, voor kleine kinderen is het leuk. Je herinnert me hiermee aan mijn kleuterschooltijd. Toen al wilde ik op ballet, maar ik mocht niet. Het zwanenmeer heb ik nooit mogen dansen :crying:
† 14 september 2012.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door PollyCorrect »

birdie schreef:
PollyCorrect schreef::lol: welkom, birdie.

Ik heb me wel ooit verdiept in de Steiner filosofie.
Voor kleine kinderen vind ik dat wel iets hebben.
Heb zelfs eens een les of twee euritmie gedaan.
Daar wordt men best engelachtig van!
Dank je wel PollyCorrect.

De Steiner filosofie zegt me niks. Ja, voor kleine kinderen is het leuk. Je herinnert me hiermee aan mijn kleuterschooltijd. Toen al wilde ik op ballet, maar ik mocht niet. Het zwanenmeer heb ik nooit mogen dansen :crying:
Ah joh!
Wat zielug! :crying:

PS: Laat die Steiner filosofie maar, het is erg veel mindfucking hoor.
(Hoewel er écht best goed spul inzit ook).
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Anneke »

Beetje aan de late kant, maar alsnog een warm welkom van deze kant van het forum :smile:
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Ilona schreef:Beetje aan de late kant, maar alsnog een warm welkom van deze kant van het forum :smile:

Dag Ilona

Het is nooit te laat, maar dank je wel. Ik hoop op mijn manier hier iets te kunnen doen. Ik zie wel.

Groet, Birdie
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Silly »

Hey birdie..
Ook ik ben niet de snelste :oops: Maar welkom op de site en veel plezier :D
liefs sil
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Silly schreef:Hey birdie..
Ook ik ben niet de snelste :oops: Maar welkom op de site en veel plezier :D
liefs sil
Dank je wel Silly, ik hoop op mijn manier iets bij te kunnen dragen. Ik zie wel....
Liefs Birdie
† 14 september 2012.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Even voorstellen

Bericht door Links666 »

Welkom Birdie!
Birdie..... Zo heet mijn allerliefste valkparkietje.
Ohhh :) Éven dacht ik dat u minister Vogelaar was!
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Links666 schreef:Welkom Birdie!
Birdie..... Zo heet mijn allerliefste valkparkietje.
Ohhh :) Éven dacht ik dat u minister Vogelaar was!
SSSTTT. Niet verder vertellen, maar ik ben Vogelaar! Wat moet ik anders nu ik minister af ben!!! :mad:
Dank je wel Links666 voor je reactie. Maar snaveltje dicht, aub!!!! :lol:
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen

Bericht door Pilgrim »

Namens mij ook van haerte welkom Birdie! Sorry voor mijn late reactie, maar beter laat dan nooit. :redface:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Pilgrim schreef:Namens mij ook van haerte welkom Birdie! Sorry voor mijn late reactie, maar beter laat dan nooit. :redface:
Dank je Pilgrim, voor je welkom. Ik ben ook een beetje laat met mijn reactie. Ik hoop dat ik het met jullie allemaal kan vinden!
Groet, Birdie
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

birdie schreef:. Ik hoop dat ik het met jullie allemaal kan vinden!
Groet, Birdie
Vast wel Birdie. We houden nu al van je. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door birdie »

Ariel schreef:
birdie schreef:. Ik hoop dat ik het met jullie allemaal kan vinden!
Groet, Birdie
Vast wel Birdie. We houden nu al van je. :D
:o :oops: :D Dank jullie wel, en als het niet zo is, dan merk ik het vanzelf wel! Maar ik sta open om van elkaar te leren, en dat is al heel veel!!!! :D
† 14 september 2012.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Chaimae »

Een warme welkom van mijn kant, Birdie.

Je schrijft in jouw eerste post het volgende:
Ook wil ik jullie wijzen op de ingezonden artikelen van E.J. Bron in het Vrije Volk. Heel helder en boeiend. In december of iets later is er een artikel verschenen van een zeer politiek correcte journalist van de NOS. Ja, dat kan niet anders. Maar, deze man is behoorlijk omgeturned en is politiek correct af!!! Op de site van de NOS beschrijft hij zijn belevenissen met het kerstfeest op de school van zijn kinderen. Het is geschreven door een half Surinamer, zijn naam ben even kwijt.
Het valt mij op, dat sinds begin dit jaar in veel berichten de nationaliteit vrijwel niet meer genoemd wordt. Je moet echt zoeken

Feiten zijn nu eenmaal duur, en met de journalistiek anno 2009 is het niet goed gesteld. Een groot deel van het nieuws is voorverpakt, en de journalistiek glijdt steeds verder af naar een journalistiek die zwak staat tegenover vakkundige manipulatie, commerciele druk en een almaar sneller draaiend meningcircus. De media is zo links als het maar kan, maar wat verwacht je anders? Het gros van de journalisten (80 procent) geeft aan een politiek voorkeur te hebben voor links. Hier kent men de traditie van muckraking, zoals die in andere landen belichaamd wordt door diverse kranten, niet. We hebben hier geen fact checker op de redacties, en trouwens ook geen civic journalism, afgezien van wat gepruts op het Internet. Het is nog steeds, alhoewel ik wel dynamiek bespeur, note done om over een establishment te spreken, en dan vooral de culturele, die de hefbomen in handen heeft, want dan word je ipso facto tot vijand van de islam en multicultiralisme bestempeld.

Afijn, H.J.A Hofland heeft hier een verhelderend en alarmerend opvatting over.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie