Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Verstotene »

Na een tijdje over internet te struinen kom ik dan op dit forum terecht.
Een forum dat gehoor geeft aan een wanhopige fluister die uit enkele monden komt, zonder ze gelijk dicht te snoeren met vervloekingen, verwensingen, citaten waaruit ik kan leiden dat mijn hiernamaals geen plezier wordt.
Ik ben een verstotene, een 22 jarige vrouw van Marokkaanse (beide ouders) afkomst, die een paar jaar geleden tegen haar vader zei: "dan ben ik geen Moslima meer".
Deze woorden markeren tot de dag van vandaag de stemming in mijn ouderlijk huis. Ik kon niet leven met de dubbelstandaarden die golden voor man en vrouw. Een Moslim man, die een niet-moslim vrouw als de hare mag nemen, maar andersom, hooo stop!
Dat mag niet. Waarom mag dat niet?
Omdat een man de vrouw kan overtuigen om Moslima te worden.
Een vrouw heeft net zoveel al dan niet meer overredingskracht hoor, we worden niet voor niets gesluierd door onze manipulatieve natuur!
Omdat de kinderen de naam van de man zullen dragen.
Maar in Nederland mag je toch kiezen welke achternaam je kinderen dragen?
Omdat....zoek dan online op! Lees de Koran!
Standaard antwoorden op mijn vragen.

Nou ben ik niet alleen uit liefde voor een niet-Moslim mij af gaan wijken van de Islam.
Salaat deed ik 5x per dag op de automatische piloot.
Ramadan was en is nog steeds geen probleem voor mij. Ik denk alleen dat je met actieve hulp bieden aan de landen die deze hulp nodig hebben wat meer zal bereiken. Het reinigend effect ben ik sceptisch over.
Walgen deed ik elke keer als mensen om mij heen hun vreugde toonden bij aanslagen zoals het WTC, Madrid, Mumbai.
De band die de Marokkaanse gemeenschap met het Palestijnse volk is zo sterk, waarom voelen ze dit niet met de mensen in Darfur?
Wat me het meeste ergerde was het zwijgen. De perfecte dochter spelen die best wel wat mocht weten, mijn ouders wouden immers graag dat ik een succesvolle studie zou volgen, maar een mening hebben die afweek van de norm, dat was...anders.

Nog steeds ondervind ik dat me het zwijgen wordt opgelegd, dan wel op een andere manier. Ik kan niet hardop straat roepen dat ik niet meer geloof in een God die de mensen bindt uit angst. (Ik wil een God die ik onconventioneel lief kan hebben, niet iemand die me angst inboezemt, of ik wil geen God). Als ik dit op straat roep distantieëren mensen zich van mij. Dan ben ik niet meer welkom in vele kringen. Dan heb ik kans dat ik fysiek afgetuigd wordt. Dan heb ik kans dat een vaag familielid mij eens een enkeltje Marokko geeft om me bij te 'scholen'.
Mijn directe familie heb ik verlaten. De rest neemt aan dat ik op kamers woon om te studeren. Ik zie mijn familie nu en dan, waar het blijft op oppervlakkige onderwerpen.

De verstotene, M.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Manon »

Welkom Verstotene, blij dat je onze site gevonden hebt.

Struin alvast wat rond. hopelijk kan je alvast wat kennis maken.

Heb nu te weinig tijd om je netjes te antwoorden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Scarlatti »

Welkom Verstotene,

Ik wens je alle geluk en 'Geborgenheid' toe die je je maar wensen kunt.

Grtz
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door SDX »

Ik ben blij - ze zijn er - ze bestaan - sterke, verstandige vrouwen zoals jij!
Ik wens jou die dag, dat moment - dat jij hardop kan roepen wat je maar wil - in alle vrijheid en zonder angst!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Verstotene »

Bedankt voor het warm onthaal.
Ik ben blij dat ik niet langer meer met het gevoel moet zitten dat ik de enige ben die dit voelt.
Met 'dit' bedoel ik de hypocrisie, de regels die absurd zijn, de logica die ontbreekt in de wereldreligies zoals het Christendom, de Islam, het Jodendom.
Laat mij maar lekker agnost zijn voortaan.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Welkom.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door H.Numan »

Welkom! Denk niet dat het allemaal koek en ei bij de christenen is. Mijn ouders zijn (waren, overleden) streng katholiek. Ik heb nooit het hart gehad om tegen mijn moeder te zeggen dat ik volledig gebroken had met de kerk. Dat kon ik haar niet aandoen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door mercator »

Verstotene schreef:Na een tijdje over internet te struinen kom ik dan op dit forum terecht.
Een forum dat gehoor geeft aan een wanhopige fluister die uit enkele monden komt, zonder ze gelijk dicht te snoeren met vervloekingen, verwensingen, citaten waaruit ik kan leiden dat mijn hiernamaals geen plezier wordt.
Ik ben een verstotene,
Je kan het ook omgekeerd bekijken: JIJ bent niet de verstotene, maar al die moslims die zich zelf bewust buiten een moderne en tolerante samenleving plaatsen. En maak je over dat hiernamaals maar niet te veel zorgen, dat zal allemaal goed meevallen. Volgens de profeet Mohammed gaan de meeste vrouwen so wie so naar de hel dus vraag ik mij af waarom al die gelovige moslima's nog moeite doen, ze zijn toch al vervloekt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Moehr »

Verstotene schreef: Laat mij maar lekker agnost zijn voortaan.
Welkom mevrouw M., je bent niet de enige Marokkaanse agnost hier!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Ariel »

Van harte welkom Verstotene. Fijn dat je ons gevonden hebt.
Je bent een vrouw naar mijn hart. Een vrije geest. Een vrouw die haar eigen weg wil volgen, en zich niet wil houden aan de dogma’s en regeltjes van haar religie.
Het spijt me dat je daardoor in conflict met je familie gekomen bent. Heel moeilijk voor je. Echt heel waardeloos
Ik wens je sterkte in je strijd, en je zal hier altijd een open oor vinden. Als we je kunnen steunen dan doen we dat graag.

Vriendelijk groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom Verstotene. Ik denk dat je hier veel zult leren. :)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Verstotene »

Hartelijk dank iedereen voor het warme welkom.
Ik merkte later pas op dat mijn verhaal beter in de "nieuwe leden" sectie had kunnen staan :oops: maar ik was te gehaast om mijn verhaal te doen op die dag zonder rond te kijken naar de andere forumsecties. Is het mogelijk om dit bericht alsnog te verhuizen naar desbetreffende sectie?

Wat betreft actief zijn, ik lees graag de berichten die ieder hier plaatst, in plaats van actief te participeren in de discussie.
Wie weet, misschien voel ik me later wat meer geroepen om mijn bijdrage te doen, op dit moment ben ik erg druk bezig mijn tentamenweek op de uni door te komen. (Maar merk dat ik veel aan het 'slacken' ben door op dit forum te hangen en berichten te lezen :razz: )
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Ariel »

Ik ga je draad verplaatsen Verstotene.
En neem je tijd, met het actief meedoen op dit forum.
Succes met je tentames.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Bernie »

Hartelijk welkom hier!

Wat is het mooi als iemand zijn of haar hart kan openen.
Mensen zoals jij geven hoop dat angst het niet van liefde hoeft te winnen.

Ik hoop dat we je af en toe gaan lezen en vooral dat je hier misschien een beetje steun kunt vinden. Het lijkt me heel moeilijk om zo veel negatieve reactie te krijgen van mensen om je heen. Veel sterkte en kracht, en succes deze week met je tentamens
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door birdie »

Welkom.... Ik vind je heel erg moedig. Volg je hart, dat is het allerbelangrijkste!
† 14 september 2012.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Amazigh »

Deze woorden markeren tot de dag van vandaag de stemming in mijn ouderlijk huis. Ik kon niet leven met de dubbelstandaarden die golden voor man en vrouw. Een Moslim man, die een niet-moslim vrouw als de hare mag nemen, maar andersom, hooo stop!
Dat mag niet. Waarom mag dat niet?
Omdat een man de vrouw kan overtuigen om Moslima te worden.
Een vrouw heeft net zoveel al dan niet meer overredingskracht hoor, we worden niet voor niets gesluierd door onze manipulatieve natuur!
Hoeveel vrouwen zijn de baas over hun mannen? :rongue:
Omdat de kinderen de naam van de man zullen dragen.
Maar in Nederland mag je toch kiezen welke achternaam je kinderen dragen?
Omdat....zoek dan online op! Lees de Koran!
Standaard antwoorden op mijn vragen.
Het is internationaal(Niet volgens de Quran)

Walgen deed ik elke keer als mensen om mij heen hun vreugde toonden bij aanslagen zoals het WTC, Madrid, Mumbai.
De band die de Marokkaanse gemeenschap met het Palestijnse volk is zo sterk, waarom voelen ze dit niet met de mensen in Darfur?
Wat er gebeurt in Afghanistan, Iraq etc kan jou geen ene moer schelen? Er worden moslims gedood, een moslim doet wat terug(Osama bin Laden) en opeens heeft Islam het gedaan.

Nog steeds ondervind ik dat me het zwijgen wordt opgelegd, dan wel op een andere manier. Ik kan niet hardop straat roepen dat ik niet meer geloof in een God die de mensen bindt uit angst. (Ik wil een God die ik onconventioneel lief kan hebben, niet iemand die me angst inboezemt, of ik wil geen God).
Zoiets als een baas die jouw salaris betaald terwijl jij niks doet?



Trouwens welkom
A proud amazigh!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door naar boven »

Amazigh schreef:
Walgen deed ik elke keer als mensen om mij heen hun vreugde toonden bij aanslagen zoals het WTC, Madrid, Mumbai.
De band die de Marokkaanse gemeenschap met het Palestijnse volk is zo sterk, waarom voelen ze dit niet met de mensen in Darfur?
Wat er gebeurt in Afghanistan, Iraq etc kan jou geen ene moer schelen? Er worden moslims gedood, een moslim doet wat terug(Osama bin Laden) en opeens heeft Islam het gedaan.
:shock: Hoe was de volgorde ook al weer?
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan. :shock: Moslim Amazigh laat een vieze wind , beledigd en passant een ex-moslima en verdwijnt dan weer voor onbekende tijd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dutch »

Welkom Verstotene, het is inderdaad moeilijk zoniet onmogelijk om als moslima een vrije onafhankelijke geest te zijn. Het is zo enorm spijtig dat je dan gelijk in de ban van familie en moslimvrienden wordt gedaan... Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal bij sektes : eenmaal iemand de ogen open heeft en voor zichzelf gaat denken, hup weg ermee, een gevaar voor het voortbestaan van de sekte in kwestie.
Ik wens je alle geluk in je leven en allereerst al met je examens.
Hoop nog veel van je te kunnen lezen beste meid. Goeie moed gewenst.
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Verstotene »

Amazigh schreef:
Deze woorden markeren tot de dag van vandaag de stemming in mijn ouderlijk huis. Ik kon niet leven met de dubbelstandaarden die golden voor man en vrouw. Een Moslim man, die een niet-moslim vrouw als de hare mag nemen, maar andersom, hooo stop!
Dat mag niet. Waarom mag dat niet?
Omdat een man de vrouw kan overtuigen om Moslima te worden.
Een vrouw heeft net zoveel al dan niet meer overredingskracht hoor, we worden niet voor niets gesluierd door onze manipulatieve natuur!
Hoeveel vrouwen zijn de baas over hun mannen? :rongue:

Wat heeft het te maken met baas zijn? Ik zie een relatie als iets wat op wederzijdse respect en GELIJKHEID wordt afgesloten, waarin vertrouwen op elkaar als basis fungeert. Klaarblijkelijk denk jij er anders over dan ik.
Omdat de kinderen de naam van de man zullen dragen.
Maar in Nederland mag je toch kiezen welke achternaam je kinderen dragen?
Omdat....zoek dan online op! Lees de Koran!
Standaard antwoorden op mijn vragen.
Het is internationaal(Niet volgens de Quran)
Welke regels gelden er voor het kiezen van de achternaam voor kinderen door ouders?
Als ouders kiest u welke achternaam uw eerste kind krijgt; die van de moeder of die van de vader. Samenvoeging van beide achternamen tot één naam is niet toegestaan. Ook het achter elkaar plaatsen van de achternamen is niet mogelijk. Voor het officieel maken van de naamskeuze is er verschil tussen gehuwde en ongehuwde ouders.

Bron: http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... uders.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Walgen deed ik elke keer als mensen om mij heen hun vreugde toonden bij aanslagen zoals het WTC, Madrid, Mumbai.
De band die de Marokkaanse gemeenschap met het Palestijnse volk is zo sterk, waarom voelen ze dit niet met de mensen in Darfur?
Wat er gebeurt in Afghanistan, Iraq etc kan jou geen ene moer schelen? Er worden moslims gedood, een moslim doet wat terug(Osama bin Laden) en opeens heeft Islam het gedaan.
Hoe weet jij of mij dat een moer scheelt? Als ik het niet noem in mijn voorbeeld betekent het niet gelijk dat het mij koud laat, wat wil je met dit 'verwijt' bereiken?
Nog steeds ondervind ik dat me het zwijgen wordt opgelegd, dan wel op een andere manier. Ik kan niet hardop straat roepen dat ik niet meer geloof in een God die de mensen bindt uit angst. (Ik wil een God die ik onconventioneel lief kan hebben, niet iemand die me angst inboezemt, of ik wil geen God).
Zoiets als een baas die jouw salaris betaald terwijl jij niks doet?
Je kiest een baan aan de hand van 1. je opleiding, 2. je interesse 3. persoonlijke redenen. Daarbij komt een contract te pas waarin zowel je rechten als plichten staan, deze ONDERTEKEN je vrijwillig. Ik ben geboren in een Islamitisch gezin waarin ik nooit een keuze had om iets anders te geloven. Hoewel het geloof een aantal mooie standpunten heeft, staan er voor mijn gevoel te veel dingen in de Koran en Hadith waar ik het niet mee eens ben. Dus vertel mij, hoe wordt ik betaald terwijl ik niks doe, anders dan in misbruik, mishandeling en ongelijkheid?


Trouwens welkom
Bedankt.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door sunshine »

Hallo,

meid je bent niet de enige agnost met Marokkaanse roots.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Ariel »

sunshine schreef:Hallo,

meid je bent niet de enige agnost met Marokkaanse roots.

Welkom sunshine. :D Fijn om je hier te zien.
Als jij wilt kan jij je voorstellen in je eigen topic.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Polleke »

Beste Verstotene

Heb je spijt van hoe dingen gelopen zijn? Ik bedoel, ex-moslim, agnost of anders zijn of denken is natuurlijk geen doel op zichzelf. Mijn vraag is eigenlijk: hoe blijf je in evenwicht tussen dat wat je zelf vindt en dat wat je wordt opgelegd?

Ik heb diverse meiden gesproken die ooit verstoten waren maar het op latere leeftijd met de familie bijlegden. Het gaat meestal zo dat ze wel mams en zusjes blijven zien en dat die uiteindelijk papa, na zijn midlife crisis, ombuigen.

Hoe zit dat met jou?
Verstotene
Berichten: 40
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 4:50 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Verstotene »

Polleke schreef:Beste Verstotene

Heb je spijt van hoe dingen gelopen zijn? Ik bedoel, ex-moslim, agnost of anders zijn of denken is natuurlijk geen doel op zichzelf. Mijn vraag is eigenlijk: hoe blijf je in evenwicht tussen dat wat je zelf vindt en dat wat je wordt opgelegd?

Ik heb diverse meiden gesproken die ooit verstoten waren maar het op latere leeftijd met de familie bijlegden. Het gaat meestal zo dat ze wel mams en zusjes blijven zien en dat die uiteindelijk papa, na zijn midlife crisis, ombuigen.

Hoe zit dat met jou?
Dat is een goede vraag Polleke, ik kan op dit moment niet mijn werkelijke gedachte over het geloof en mijn standpunt vertellen aan bijvoorbeeld mijn Moslim-studiegenoten omdat ik dan uitgesloten word en vies wordt aangekeken. Ik praat er anders wel over met vrienden en studiegenoten waarvan ik weet dat ze er open voor staan. Het evenwicht is dus meer gekantelt naar liegen over mijn woonsituatie (ik woon samen met mijn vriend wat absoluut haram is), over 'hoe het in de liefde staat en of ik niet de volgende ben die gaat trouwen' etc. Ik hou gesprekken tamelijk oppervlakkig wat dat betreft.

Ik heb geen spijt van hoe de dingen gelopen zijn, hoewel het wel jammer is dat het contact tussen mij ouders ondertussen ook vreselijk oppervlakkig is geworden. Het enige waar ik het nog met hen over kan hebben is hoe het gaat 'op school', en of ik niet misschien met hun mee op vakantie ga dit jaar.
Mijn ouders zullen absoluut niet ombuigen, daar zijn ze te religieus voor ingesteld. Ik kan het niet van ze verwachten, het is immers echt hun leven, ze geloven dat als ze mijn situatie accepteren, ze hun eeuwige ziel op het spel zetten omdat ze iets haram door de ogen zien. Het klinkt misschien wel hypocriet omdat ze me toch graag ieder weekend langs zien komen (hoewel ik mijn vriend netjes 200km daar vandaan moet houden), maar toch, dat geloof blijft er in. Het geluk van hun dochter gaat niet voor een potentiele plek in de Hemel.

Ik denk er nog vaak aan, wat als ik niet van huis was weggegaan, hoe zou mijn leven er dan uitzien? Ik denk dat ik een stuk ongelukkiger was, want het was niet alleen de Islam die me er toe dreef weg te gaan, het is de gehele cultuur die in veel gezinnen heerst van mannen en vrouwen apart eten, vrouwen die het huishouden volledig op hun eigen houtje moeten draaien terwijl manlief maar even aanschuift rond zessen, het uitkijken naar een "pracht"huwelijk, het persé kinderen willen hebben, dat soort dingen zoek ik niet. Ik denk dat ik te feministisch ben, ik hoor niet in die cultuur thuis.

Soms denk ik gewoon dat het veel makkelijker is als ik me voordoe als niet-Marokkaans. Ik bedoel, ik zie er qua uiterlijk niet als een Marokkaan (geloof me, ik heb mensen altijd moeten overtuigen met mijn gebrekkig Arabisch), ik gedraag me niet als een Marokkaan volgens vrienden en familie, wat ze daar ook mee bedoelen. Maar toch, toch zeg ik het telkens, omdat ik van Marokkaanse afkomst ben, en dan beginnen de leugens weer opnieuw.
Sapere aude - Durf je verstand te gebruiken - Immanuel Kant
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Amazigh »

Wat heeft het te maken met baas zijn? Ik zie een relatie als iets wat op wederzijdse respect en GELIJKHEID wordt afgesloten, waarin vertrouwen op elkaar als basis fungeert. Klaarblijkelijk denk jij er anders over dan ik.
Ik denk daar niet anders over, evenals de Quran die ook gelijkheid handhaaft :smile:
Omdat de kinderen de naam van de man zullen dragen.
Maar in Nederland mag je toch kiezen welke achternaam je kinderen dragen?
Omdat....zoek dan online op! Lees de Koran!
Standaard antwoorden op mijn vragen.
Welke regels gelden er voor het kiezen van de achternaam voor kinderen door ouders?
Als ouders kiest u welke achternaam uw eerste kind krijgt; die van de moeder of die van de vader. Samenvoeging van beide achternamen tot één naam is niet toegestaan. Ook het achter elkaar plaatsen van de achternamen is niet mogelijk. Voor het officieel maken van de naamskeuze is er verschil tussen gehuwde en ongehuwde ouders.


Okay, waar in de Quran staat dat een kind alleen de achternaam van z'n vader mag hebben? Afgezien van dat lijkt het mij ook oneerlijk als hij de achternaam krijgt van z'n moeder en niet van z'n vader. Waar blijft jouw 'gelijkheid'?


Hoe weet jij of mij dat een moer scheelt? Als ik het niet noem in mijn voorbeeld betekent het niet gelijk dat het mij koud laat, wat wil je met dit 'verwijt' bereiken?


Ik hoef niks te bereiken, just making a point.


Je kiest een baan aan de hand van 1. je opleiding, 2. je interesse 3. persoonlijke redenen. Daarbij komt een contract te pas waarin zowel je rechten als plichten staan, deze ONDERTEKEN je vrijwillig. Ik ben geboren in een Islamitisch gezin waarin ik nooit een keuze had om iets anders te geloven. Hoewel het geloof een aantal mooie standpunten heeft, staan er voor mijn gevoel te veel dingen in de Koran en Hadith waar ik het niet mee eens ben. Dus vertel mij, hoe wordt ik betaald terwijl ik niks doe, anders dan in misbruik, mishandeling en ongelijkheid?


Dat is in elk gezin zo :question:
A proud amazigh!
Plaats reactie