hallokes

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

hallokes

Bericht door caroline »

hallokes iedereen ,

wil eerst en vooral zeggen ik vind dit een geweldig forum zoveel intressante onderwerpen super :D

en verder mij even voorstellen he ik ben caroline 23 jaar woon in antwerpen (belgie) , gelukkig getrouwd met een islamiet en ik heb een geweldig zoontje van 2jaar :wink:
ben steeds paraat om nieuwe mensen te leren kennen :wink:

dikke boussa :)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: hallokes

Bericht door Monique »

Welkom Carioline, ik verheug me nu al op een paar pittige discussies met je en ik wens je veel plezier hier.

Even een persoonlijk vraagje: ben je al moslima geworden en zo nee; wat is dan je religieuze ovetuiging?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hallokes

Bericht door Ariel »

Nogmaals van harte welkom caroline .

Ik hoop dat we veel leuke discussie's zullen hebben.

Ik zal me even voorstellen. :razz: Wel zo netjes.
Ik ben een 62 jarige vrouw en al 42 jaar getrouwd met een Nederlandse man. Ik woon in Nederland.
Als er problemen op of met het forum zijn, dan kan je bij mij of bij Numan aankloppen, en dan proberen wij of we de problemen kunnen oplossen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: hallokes

Bericht door caroline »

idd ben moslima in mijn hart alhamdoulilah
ik bid nog niet insh later en ik draag nog geen hoofddoek :? ik laat me leiden en doe alles stap voor stap rustig aan tot wanneer ik voor die dingen volledig klaar ben en achtersta en ik wel degelijk te goede kan bidden :wink:
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: hallokes

Bericht door caroline »

oei was even onbeleefd sorry ik wil alvast kennismaken hihi :D en hoor het graag dat je al die jaren gelukkig getrouwd bent wens je er nog vele jaren toe bij en bedankt dat ik je mee zult mijn probleempjes oplossen :D

xx
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hallokes

Bericht door Ariel »

Wat trok jou zo aan in Islam Caroline?

En weet je wat me opvalt ? Echte moslims gebruiken op dit forum nooit alhamdoulilah of inshallah , maar nieuwe moslima's gooien graag met dit soort woorden.
Heb jij enig idee waarom nieuwe moslims dit doen ? Ik vind het wel interessant om dit te weten , zodat ik het kan begrijpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: hallokes

Bericht door caroline »

ik ben al moslima sind mijn 16 alham.dus zo nieuw ben ik het nu ook weer niet en ik gebruik die woorden eigenlijk zonder dat ik er bewust bij ben hahahha raar this zowat automatisch het spijt me da het u stoort :?
wat mij aantrok gewoon die mooiheid ervan bij mij thuis is er niemand echt gelovig in iets wel zo van we komen wel van iets maar wie of wat geen idee we geloven het pas als we het zien begrijp je en ik ben er vroeg mee begonnen en ben terecht en de waarheid gekomen tot de islaam he, ben jij gelovig?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hallokes

Bericht door Ariel »

Nee hoor, het stoort me niet. Het valt me alleen op. Maar ik kan het wel een beetje begrijpen. Je wilt er graag bij horen, en omdat je niet de juiste achtergrond hebt zoals geboren Moslims, moet men zich als nieuwe moslima toch een beetje onderscheiden. dat doet men dan met door dit soort woorden te gebruiken.
Ik krijg wel eens de indruk dat nieuwe moslims nog vromer dan Mohammed willen zijn .

Ik ben opgegroeid in een zeer Christelijk gezin, maar ik ben nu van mening dat alle religies vals zijn. Het is net alsof God voorkeur heeft wat betreft zijn volgelingen. Ieder bid naar hem en een ieder denkt dat God voor zijn of haar religie een voorkeur heeft.
Alsof het een voetbal elftal betreft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: hallokes

Bericht door caroline »

ik wil eerlijk gezegt nergens bijhoren ik word niet graag in hokjes gezet en idd ik geef je er gelijk in bekeerde meiden leven ineens zo drastisch volgens de islam soms te overdreven en daar ben ik niet voor en dat hoeft ook niet maar ik heb zo iets iedereen zijn eigen mening , eigen geloof en eigen leven als iedereen hetzelfde is is het te eentonig Alh
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: hallokes

Bericht door Anneke »

Welkom Caroline!

Ter aanvulling van Ariel's vraag wilde ik nog iets weten. Hoe ben jij in aanraking gekomen met de islam? 16 jaar lijkt mij een jonge leeftijd om al veel te weten over religies.

Vriendelijke groet,
Ilona
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: hallokes

Bericht door caroline »

het ging gewoon vanzelf ben altijd al een lezer geweest nog steeds en godsdiensten , oorlogen , geschiedenis intresseren mij het meest ik wou in iets geloven ik wou weten hoe ik hier terecht ben gekomen ik lijk percies zo extreem maar dat ben ik totaal niet :P ben gewoon een gewoon meisje met veel intresses :wink:
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: hallokes

Bericht door Bloodgod »

Hoi.
caroline schreef:het ging gewoon vanzelf ben altijd al een lezer geweest nog steeds en godsdiensten , oorlogen , geschiedenis intresseren mij het meest ik wou in iets geloven ik wou weten hoe ik hier terecht ben gekomen ik lijk percies zo extreem maar dat ben ik totaal niet :P ben gewoon een gewoon meisje met veel intresses :wink:
En toen dacht je zeker; 'Laat ik alvast maar overlopen.' :wink:
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: hallokes

Bericht door SDX »

Ben je van Vlaamse origine Caroline, ging je naar een 'katholieke' school?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: hallokes

Bericht door Monique »

Is het meer mensen opgevallen dat het gebruik van het Nederlands (vooral leestekens en het correcte gebruik van "de", "deze" etc) bij nieuwe moslima's zo verrekte slecht is?

Ik vraag mij af of dat dan altijd al zo slecht geweest is of dat dat een onderdeel is van de bekering?
Amorele atheistische nitwit
caroline
Berichten: 16
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 9:32 pm

Re: hallokes

Bericht door caroline »

hehe inderdaad overlopen he zoals jij dat zegt :D
en ik heb inderdaad op een katholieke school gezeten met nonnentjes :wink:
en in verband met mijn schrijfwijze heeft helemaal niets te maken met moslima zijn of niet ik heb een soort dyslexie met schrijven. vooroordelen :ohmy:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: hallokes

Bericht door Monique »

caroline schreef: en in verband met mijn schrijfwijze heeft helemaal niets te maken met moslima zijn of niet ik heb een soort dyslexie met schrijven. vooroordelen :ohmy:
Vooroordeel?
Volgens mij heb ik het gevraagd???

Of, verhindert je dyslexie je ook om vraagtekens (??????) te zien?
Amorele atheistische nitwit
brasco25
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 3:09 pm

Re: hallokes

Bericht door brasco25 »

caroline,
als ze het hier over overlopen hebben of over je spelling denk ik dat ze zelfs niet in de buurt komen van je motivaties om je te bekeren.
zelf ben ik verliefd op een moslimmeisje en k ben me aan het afvragen hoe ik dat moet plaatsen in mijn leven.
zelf ben ik agnost, close to atheist eigenlijk, en daar ben ik naar gegroeid na een half leven van me informeren, beredeneren.
nt vanzelfsprekend om beide levensovertuigingen te delen in een huwelijk (: .
ik vind het prettig dat jij toch je weg hebt gevonden bkijkbaar. B xx
brasco25
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 3:09 pm

Re: hallokes

Bericht door brasco25 »

"Vooroordeel?
Volgens mij heb ik het gevraagd???"

u vroeg feitelijk of het al was opgevallen dat moslimas zo slecht ter taal zijn en dan kreeg u daar een antwoord op.
uw vraag hield al een antwoord in!!!
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: hallokes

Bericht door Bloodgod »

brasco25 schreef:caroline,
als ze het hier over overlopen hebben of over je spelling denk ik dat ze zelfs niet in de buurt komen van je motivaties om je te bekeren.
zelf ben ik verliefd op een moslimmeisje en k ben me aan het afvragen hoe ik dat moet plaatsen in mijn leven.
zelf ben ik agnost, close to atheist eigenlijk, en daar ben ik naar gegroeid na een half leven van me informeren, beredeneren.
nt vanzelfsprekend om beide levensovertuigingen te delen in een huwelijk (: .
ik vind het prettig dat jij toch je weg hebt gevonden bkijkbaar. B xx
Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat Islam in oorlog is met Joden/Christenen/Bhoedisten/Atheisten/het Westen en alles wat niet Islam is he? :evil:

Homo's, Bloot, Varkens en ga zo maar door.....blader http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 57&start=0 eens door,
een prachtige verzameling van de Vrede van Islam. Lekker grafisch ook. :twisted:
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: hallokes

Bericht door Monique »

brasco25 schreef:"Vooroordeel?
Volgens mij heb ik het gevraagd???"

u vroeg feitelijk of het al was opgevallen dat moslimas zo slecht ter taal zijn en dan kreeg u daar een antwoord op.
uw vraag hield al een antwoord in!!!
Nee, mijn vraag bestond uit 2 delen:
- de vaststelling dat nieuwe moslima's veelal heel slecht Nederlands hanteren en of dat anderen ook opgevallen is (vraag 1)

- daarnaast heb ik gevraagd of dat slechte Nederlands een gevolg is van het bekeren OF dat deze meisjes altijd al slecht Nederlands hanteren. (vraag 2)

Dan mag u mij vertellen WAAR het "vooroordeel" zit?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: hallokes

Bericht door SDX »

Dat heeft geen zin Bloodgod - iemand die verliefd is wil dat toch niet zien - ivm met mijn vraag over je Vlaams-zijn en de katholieke school - moet ik idd toegeven dat die vraag bij me opkwam naar aanleiding van je manier van schrijven - de spel- en taalfouten - het gebrek aan leestekens - ik die er altijd prat op ging dat Vlamingen hun taal zo goed beheersen en de katholieke scholen onderwijs geven van de beste kwaliteit - blijkbaar niet - dyslexie heeft mijn vriend ook - dat betekent dat je letters verwisselt - in de verkeerde volgorde leest en schrijft - lees- en spellingsproblemen hebben een andere oorzaak!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
brasco25
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 3:09 pm

Re: hallokes

Bericht door brasco25 »

awel, ik zal die info ook nog is doornemen sè, interessant.
religie is waarschijnlijk de grootste oorzaak van oorlog geweest tot nu toe, ik heb het nu trouwens over alle religies, niet enkel over islam, klopt.
maar ik zie erg veel mensen die voor zichzelf een leidraad of zelfs een houtvast vinden in hun religie. ik zie dat 90 % van alle religieuzen mensen zijn met aspiraties als kinderen ,hebben, een huis, geluk en liefde vinden..., daarover ligt er ook info voor het oprapen, onder andere in "the god delusion" van richard dawkins (ook interessante literatuur).
misschien komen we daar nog wel is op terug, eerst moet ik lezen..., bye
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: hallokes

Bericht door naar boven »

Monique schreef:Nee, mijn vraag bestond uit 2 delen:
- de vaststelling dat nieuwe moslima's veelal heel slecht Nederlands hanteren en of dat anderen ook opgevallen is (vraag 1)

- daarnaast heb ik gevraagd of dat slechte Nederlands een gevolg is van het bekeren OF dat deze meisjes altijd al slecht Nederlands hanteren. (vraag 2)

Dan mag u mij vertellen WAAR het "vooroordeel" zit?
Het feit dat je op het idee komt dat de taalvaardigheid te maken zou kunnen hebben met bekering tot het moslimschap zou inderdaad een vooroordeel(tje) kunnen zijn, als de observatie niet op ervaring stoelde..

Het feit dat de betrokken moslima door "vooroordeel" te roepen zich gretig in het slachtofferpakje heeft gehuld - bijna voordat het goed en wel de fabriek verlaten heeft, is tekenend.

Dat vooroordeel: altijd maar weer de slachtofferrol opzoeken, is wél bevestigd.
RTFM
brasco25
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 3:09 pm

Re: hallokes

Bericht door brasco25 »

"Dan mag u mij vertellen WAAR het "vooroordeel" zit?"

de moslimas die ik ken via school, buurtwerk en uit de buurt zijn dikwijls wel bespraakt en van een aantal van hen weet ik dat ze goed zij met taal.
u was dus aan het veralgemenen van uw ervaringen (, neem ik aan,) waar er helemaal niets te veralgemenen valt. u wou dus slechte resultaten van sommigen op spellings gebied veralgemenen naar een hele bevolkingsgroep.
klopt niet, er zijn echt wel moslims die beter te taal zijn dan veel belgen die ik ken.
daar had ik het dus over.
brasco25
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 3:09 pm

Re: hallokes

Bericht door brasco25 »

de observatie klopte niet dus het daaruitvolgend oordeel ook niet
Plaats reactie