Selam aleikoem allemaal

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
zakaria/sjoerd

Selam aleikoem allemaal

Bericht door zakaria/sjoerd »

Selam aleikoem allemaal (vredesgroet)

ik zal mezelf voorstellen. Ben geboren in 1981 te Gouda. Ik ben van kleins af aan opgegroeit in een praktiserend gelovig gezin. Van kleins af aan ben ik gewent om elke zondag naar de kerk te gaan. Na de christelijk basisschool goed doorlopen te hebben, heb ik het middelbaar onderwijs gevolgt op Havo/Ath niveau. Dit was een gereformeerde school, waarin het voor meisjes verplicht was met een rok naar school te gaan. Ondanks dat ik als kind de verhalen geloofde, mijn familie christelijk was en in deze hoek ben opgegroeit, geloofde ik niet dat Jezus (vzmh) de zoon van God zou zijn. De drie-eenheid vond ik vaag en de vraag waarom de kruisiging noodzakelijk moest zijn, voor vergeving... God was toch immers almachtig. Waarom was deze kruisiging dan nodig. God heeft toch alle macht om iedereeen te vergeven... Ook heb ik Jezus (vzmh) nooit als een god kunnen zien, maar wel als iemand die veel goeds heeft gedaan.... Islam gaf voor mij antwoorden...

Hierop voort komende ben ik gaan zoeken en geen christelijke geleerden kon me duidelijke antwoorden geven op deze vragen. Ik ken het principe van de 3-eenheid en ik weet de gedachte erachter. Dus dat is mij bekend. Door me te verdiepen in met name de islam, ben ik door kennis op te doen van islamitische geschriften, toespraken, gesprekken etc., was het voor mij duidelijk.... Ik heb me uiteindelijk 4 jaar geleden bekeerd tot de islam. In deze zoektocht heb ik veel gesprekken met mijn oom gehad die dominee is van een kerkgemeenschap. Ook hij kon me geen heldere en duidelijke antwoorden geven. Op de vraag over de vele tegenstrijdigheden in de bijbel, ging het volgens hem niet om wat er letterlijk staat, maar om de boodschap. Ik snap dat hij en vele christenen met hem er zo over denken, maar als je basis al niet geheel nauwkeurig is... hoe kan je de ware boodschap dan achterhalen.....

Ik heb lezingen gevolgt en heb een geringe kennis om vele vragen van jullie te beantwoorden. Dus schroom niet om mij vragen te stellen en ik zal daar zo goed als ik kan, onderbouwd vanuit de bijbel en de koran, antwoorden op geven. Indien mensen niet op een gerespecteerde manier kunnen debatteren, ga ik niet in op vragen.

Met vriendelijke groet,
Zakaria/Sjoerd

Pilgrim

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Pilgrim »

Nou van harte welkom Sjoerd. Ik hoop dat je hier veel zult leren en naar ik hoop tot een beter inzicht zult komen dan nu het geval is. Ik hoop dat we je de weg naar het Licht zullen kunnen wijzen. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Bericht door Ariel »

Beste Sjoerd.
Nogmaals meer dan van harte welkom op dit forum.

Jouw bekeringsverhaal is zo, zo … Hoe moet ik het noemen….. algemeen en voorspelbaar.
We hebben dit soort verhalen al vele malen gehoord. Men kon als Christenkind al niet begrijpen dat Jezus aan het kruis gestorven is, en waarom hij moest sterven, en de drie-eenheid was ook al zo’n achterlijk verhaal, en daarom ben ik maar Moslim geworden.
Jammer dat je oom de dominee geen heldere en duidelijke antwoorden kon geven. Dat valt me van hem tegen. Mijn grootvader was ook dominee. Ik ben er van overtuigd dat hij je de antwoorden op die vragen wel had kunnen geven.
Maar…wat ik vermoed is dat jij die antwoorden van je oom niet wilde horen. Ze kwamen niet in je straatje van pas. Jij had je mind al opgemaakt om zomaar te zeggen.
Heb ik een beetje gelijk? :)

En met alle respect…Ik heb toch het gevoel dat er iets anders achter je bekering zit. Misschien een islamitisch vriendinnetje? Heel veel Islamitische vriendjes?

Vertel mij eens wat voor tegenstrijdigheden er in de bijbel staan waar jij zo’n moeite mee hebt Sjoerd. Misschien kunnen wij je verlichten.
Dat doen we graag voor je.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

carabo
Contacteer:

Bericht door carabo »

zakaria/sjoerd schreef:Selam aleikoem allemaal (vredesgroet)
Na de christelijk basisschool goed doorlopen te hebben, heb ik het middelbaar onderwijs gevolgt op Havo/Ath niveau.
Zakaria/Sjoerd
Beste Sjoerd,

Welkom. Ik heb een aantal posts van je gelezen en verwonder me over je spelling van met name de "d" en "t"'s.
Heb je dit niet geleerd op je Havo/Ath?
Ik trek mijn woorden in als je zegt dat je dyslectisch bent :cool:
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

zakaria/sjoerd schreef:...
In deze zoektocht heb ik veel gesprekken met mijn oom gehad die dominee is van een kerkgemeenschap. Ook hij kon me geen heldere en duidelijke antwoorden geven. Op de vraag over de vele tegenstrijdigheden in de bijbel, ging het volgens hem niet om wat er letterlijk staat, maar om de boodschap. Ik snap dat hij en vele christenen met hem er zo over denken, maar als je basis al niet geheel nauwkeurig is... hoe kan je de ware boodschap dan achterhalen.....
...
De povere kwaliteit van de marihuana is een bijzonder slechte reden om heroïne te gaan gebruiken..
RTFM

naar boven
Contacteer:

carabo schreef:Beste Sjoerd,

Welkom. Ik heb een aantal posts van je gelezen en verwonder me over je spelling van met name de "d" en "t"'s.
Heb je dit niet geleerd op je Havo/Ath?
Ik trek mijn woorden in als je zegt dat je dyslectisch bent :cool:
Mwa..
Wie beheerst de d/t-nuance nu nog, tegenwoordig?
Het is allemaal de schuld van (wie anders dan) de moslims.
Die hebben het fokschaap ritueel geslacht en het kofschip opgeblazen.
RTFM

zakaria/sjoerd

selam aleikoem allemaal.

Wat een welkomst hier...

Over het punt dat ik niet open minded zou zijn, spreek ik tegen, aangezien ik dat altijd al ben geweest. Ik ben uiteindelijk bij is islam terechtgekomen, omdat daar alles helder en duidelijk omschreven staat.

De reacties met betreft de D's en T's laat ik voor wat het is...

Ik ben vandaag voor zaken in Parijs en ben over 2 dagen terug. Ik zal dus pas donderdag weer reageren op mails van jullie. Ook kom ik terug op de tegenstrijdigheiden waar de bijbel vol van staat. Ook laat ik jullie zien dat stukken tekst letterlijk is overgeschreven en deze stukken tekst toegeschreven staan aan verschillende auteurs.

Om maar alvast met 1 voorbeeld te beginnen:

De volkstelling van koning David. Was deze door God ingegeven of door de duivel??? Dit is een hele makkelijke, waar ik van geen christelijke geleerde een antwoord op krijg. Het kan niet zo zijn dat het door beiden wordt ingegeven, aangezien de duivel mensen op een dwaalspoor wilt leiden.

Ik ben benieuwd...

Groeten Sjoerd/Zakaria

mercator

Bericht door mercator »

zakaria/sjoerd schreef:
Ik ben uiteindelijk bij is islam terechtgekomen, omdat daar alles helder en duidelijk omschreven staat.
Dat is dan heel vreemd, want de meeste moslims geven zélf toe dat ze van hun koran niks begrijpen en dat ze moslim"geleerden" nodig hebben om hen dat boekje uit te leggen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Manon

Bericht door Manon »

sjoerd schreef:De volkstelling van koning David. Was deze door God ingegeven of door de duivel??? Dit is een hele makkelijke, waar ik van geen christelijke geleerde een antwoord op krijg. Het kan niet zo zijn dat het door beiden wordt ingegeven, aangezien de duivel mensen op een dwaalspoor wilt leiden.
Dus omdat je niet weet of de volkstelling van David door god dan wel door de duivel werd verordend geloof jij dat de zon in een modderpoel ondergaat en dat de bergen tentpinnen in de grond hebben om het niet te laten aardbeven?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

mercator

Bericht door mercator »

zakaria/sjoerd schreef: Wat een welkomst hier...
Als je hier zieltjes voor Allah wilt proberen winnen vrees ik toch dat je je tijd verliest.
Sommigen zullen wel ingaan op je leuke tijdverdrijf om de finesses van oude boekjes als daar zijn Torah/Bijbel/Koran te bespreken en wat bepaalde profeten nu wel of niet bedoeld mochten hebben, kan geen kwaad, maar ik voel mij daar niet toe geroepen.

Ariel

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:
De volkstelling van koning David. Was deze door God ingegeven of door de duivel??? Dit is een hele makkelijke, waar ik van geen christelijke geleerde een antwoord op krijg. Het kan niet zo zijn dat het door beiden wordt ingegeven, aangezien de duivel mensen op een dwaalspoor wilt leiden.

Ik ben benieuwd...

Groeten Sjoerd/Zakaria
:razz: Waar jij je druk om maakt Sjoerd. Het is bijna zielig. Nee, niet bijna, het is zielig.
Wat wil je ons vertellen. Dat David geen heilige was? Wat interesseert het ons nou of David wel of niet een volkstelling gehouden heeft.

Waar ik geïnteresseerd in ben, is in hoeveel mensen Islam al de dood heeft ingedreven.
Heb jij cijfers over de slachtoffers van Islam.? Misschien moeten we een telling gaan houden.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Bernie

Bericht door Bernie »

Hallo Sjoerd,

Welkom op dit forum! Ik hoop dat je een tijdje blijft (veel moslims houden het hier al gauw voor gezien). Het is mooi dat je de moeite neemt om met ons in gesprek te gaan. Laat je niet afschrikken door wat heftige reacties af en toe.....

Je bekeringsverhaal klinkt inderdaad wat oppervlakkig. Je snapte dingen niet in het christendom, dus werd je maar moslim. Het is zoiets dat je een Volvo koopt, alleen omdat de Renault je niet beviel. Er moet toch meer zijn wat je aantrok, lijkt me? Ik begrijp je punt over koning David niet zo goed. Als dit een reden is om moslim te worden, heb je dan geen moeite met de vele moorden die Mohammed liet uitvoeren?

Ik kom zelf talloze tegenstrijdigheden tegen in de islam. Dat gaat niet over een detail in een verhaal, maar om de hele religie. Maar misschien kun jij wat vragen beantwoorden, zodat ik het logische van de islam ook zie?

Je gelooft dat de koran de laatste openbaring is van Allah, na de Indjil (bijbel). De koran spreekt de bijbel op vele punten tegen. Dat betekent dat de bijbel vervalst is. Daaruit blijkt dan allereerst dat Allah Zijn eigen woord niet erg serieus neemt. Hij accepteert het kennelijk dat de mens het vervalste. Vervolgens accepteert Hij dat mensen eeuwenlang een vervalsing geloven, totdat Mohammed het recht komt zetten. Wat is dit voor god, die Zijn eigen Woord niet serieus neemt en mensen 7 eeuwen lang laat dwalen? Dat klink niet erg als een God die wij kunnen vertrouwen.

Mohammed claimt daarmee nogal wat, en wie zoiets heftigs over God zegt, zou ook enig bewijs moeten kunnen geven. Dus kun je mij vertellen wie de bijbel precies heeft vervalst, wanneer dit is gebeurd, en hoe hij dit voor elkaar kreeg? Het christendom verspreidde zich snel en de dader moet alle originelen hebben vernietigd. Dat is een immense prestatie...

Wat in strijd is met de koran, is vals, geloof jij. Dan kun je misschien ook iets vertellen over het motief van de vervalsing? Want de dader heeft er blijkbaar liefdevolle teksten ingezet, zoals "bid voor je vijand". Het is natuurlijk veel aantrekkelijker om te geloven dat je je vijand de hersens in mag slaan, zoals de koran ons leert. Erg onlogisch om die teksten door iets liefdevols te vervangen. Maar misschien kun jij het me wel uitleggen.

Kun je ook vertellen waarom de auteur van de koran de drie-eenheid verkeerd weergeeft? Hij beschrijft het namelijk als de Vader, Maria en De Zoon (soera 5:116). Als Allah de auteur was geweest, zou hij vast wel hebben geweten dat dit niet juist is, toch?

Op een moslimforum loop ik met dit soort vragen al snel op een ban, maar misschien kun jij het me wel uitleggen.

Nogmaals een goede tijd hier, ik hoop dat we wat van elkaar zullen leren!

Bernie

P. S. Mooie topictitel, maar jouw Religie van Vrede verbiedt het om de vredesgroet te brengen aan ons omdat we niet- moslims zijn (dan weet je dat ook weer :idea: )
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826

birdie

Bericht door birdie »

Van harte welkom Sjoerd! Ik hoop dat je nog lang kan mee praten op dit forum en dat we nog veel van elkaar kunnen leren.
Sjoerd, hoe komt het eigenlijk toch, dat bekeerlingen het nodig vinden om hun Nederlandse medemensen in Arabische termen begroeten.
Eerlijk gezegd, ik snap helemaal niks van deze taal! Geen onderwijs in gehad!
Het valt me steeds weer op, dat bekeerlingen daar heel fanatiek in zijn. Wat is dat toch!
Als Groningse versta ik Gronings, kan ik een beetje Gronings spreken, maar daar houdt het mee op. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om een Limburger in het Gronings te begroeten! Een Fries die mij in zijn taal begroet, versta ik ook voor geen zak. Ik vind het nog onbeleefd ook, als Nederlanders onder elkaar.
Waarom wordt het Arabisch mij op deze manier dan wel door de strot geduwd? Ik zie het als een vorm van provocatie, niks meer, niks minder!
Beste Sjoerd, ik hoop dat je me een antwoord kan geven. Hoe zou jij het vinden als ik jou in het 'platgrunnings' zou benaderen? Ook jij, zou dan geen zak ervan begrijpen, echt waar!!!
† 14 september 2012.

mercator

Bericht door mercator »

birdie schreef: Sjoerd, hoe komt het eigenlijk toch, dat bekeerlingen het nodig vinden om hun Nederlandse medemensen in Arabische termen begroeten.
"Sjoerd" klinkt zelfs nog Arabischer dan Zakaria :) ! Dat Arabisch gebabbel hebben de bekeerlingen overgenomen van islam-sites, voor hen is het een infantiele manier van "erbij willen horen".

mercator

Bericht door mercator »

zakaria/sjoerd schreef: Indien mensen niet op een gerespecteerde manier kunnen debatteren, ga ik niet in op vragen.
Dan hier al even een klein vraagje om niet op in te gaan: heb je al een baard en zo ja hoe lang is die?

waarnemer

Bericht door waarnemer »

Beste zakaria/sjoerd,

Ook ik heet je welkom op dit forum.
Even een plaagstootje: Ik hoop dat je nog lang zal discuteren op dit forum, want op islamitische webfora ben ik al op 3 in de ban gedaan. Blijkbaar willen (of durven) deze Moslims geen dialoog met andersdenkenden.

Nu dan je vraag.
Het klopt dat je de Bijbel anders moet lezen dan de Koran. De koran is een wetboek. Zoals je wel weet kunnen juristen hele boeken volschrijven over bepaalde wetteksten. Dat is wat geleerde Moslims ook in feite doen.
De Bijbel zit anders in elkaar, daar gaat het inderdaad om de boodschap, want zelfs de wetteksten hebben een boodschap.
De Bijbel is grotendeels een verslag van gebeurtenissen die door de schrijvers gezien en geloofd werden als handelen van God in de geschiedenis.

In de Bijbel gaat in principe over liefde, de "grondwet" van het Joodse en Christelijke geloof is: "God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf". Daarom is een wettekst als bijvoorbeeld "gij zult niet stelen" ook een boodschap: liefde tot je naaste". Je moet dus het stelen niet nalaten omdat het verboden is maar omdat het je naaste schaadt.

Nu het verschil tussen 2 Samuel 24 en 1 kronieken 21, het verschil tussen wat God doet en wat Satan doet. Hoe dat in elkaar steekt kun je zien in Job 1:12. Daar geeft God de satan toestemming om Job aan te pakken.
Wat in 2 Samuel geschreven is als "Hij zette david tegen hen op" bedoeld is als Hij gaf toestemming aan de satan. Dat heeft de schrijver van 1 Kronieken 21 dus zo opgeschreven dat de Satan het deed.
Daarbij is het karakter van de kronieken boeken ook anders. De schrijver daarvan is als het ware een theoloog, hij rangschikt de gebeurtenissen zo dat de boodschap duidelijker wordt. Zo schrijft hij ook nog duidelijker de afkeer van Joab over het bevel van David, 1 Kronieken 21:6: Levi en Benjamin echter had hij niet meegeteld, "want het bevel des konings was Joab een gruwel"
Een andere verklaring kan ook zijn dat de Hij in 2 samuel 24 niet God is maar de satan.

Nu ik je vraag beantwoord heb mag ik ook een wedervraag stellen dacht ik, dat is deze, waarom heb je de godsdienst van de liefde tot de naaste verruild voor een godsdienst van haat en geweld tegen de naaste?

met vriendelijke groet, waarnemer.

mercator

Bericht door mercator »

waarnemer schreef: Blijkbaar willen (of durven) deze Moslims geen dialoog met andersdenkenden.
Uiteraard niet, het is absoluut zinloos om met een moslim in discussie te gaan. Daar creëer je bij hem overigens alleen maar het beeld mee dat er toch wel iets in zijn waanleer zal zitten. Zoals een klein kind dat alleen Jip en Janneke kan begrijpen denkt dat het heel slim is als ook papa en mama geïnteresseerd vragen naar de avonturen van J en J.

Chaimae

Bericht door Chaimae »

Wa aleykum selaam rahmatu Allah wa barakatoe,

Welkom op het forum. Zou ik mogen weten waarom je uitgerekend voor de naam Zakaria hebt gekozen.. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik gis maar wat....Sjoerd zal het je wel vertellen. Maar....
Misschien een vriendje van Zakaria Taybi ? De een man die in verband werd gebracht met de Hofstadgroep, waar ook Mohammed Bouyeri lid van was.
Samen met Jason Walters en Ismail Akhnikh reisde hij eind 2003 af naar Pakistan. Het is niet duidelijk wat de twee daar precies wilden doen. De ene lezing gaat er van uit dat de twee aanslagen in Kasjmir wilden plegen, terwijl de andere lezing er van uit gaat dat de twee deel wilden nemen aan een trainingsprogramma van Al-Qaida

Of naar de voetballer Zakaria ?

Als mijn zoon thuis zou komen met een Islamitische naam, dan onterf ik hem. Dat durf ik ze in hun gezicht te vertellen. Ik vind het gek dat je met een normale Nederlandse geen moslim kan zijn.
Je ouders geven je bij je geboorte een naam, en als men zich daar voor schaamt bij je Islamitische vrienden dan ben je geen knip voor de neus waard.

naar boven
Contacteer:

Ariel schreef:...
Als mijn zoon thuis zou komen met een Islamitische naam, dan onterf ik hem. Dat durf ik ze in hun gezicht te vertellen.
Je zoon onterven zal niet lukken, Ariel. Dat kan in Nederland niet. De 'schade' tot een minimum beperken kan wel.
Ik vind het gek dat je met een normale Nederlandse naam geen moslim kan zijn. Je ouders geven je bij je geboorte een naam, en als men zich daar voor schaamt bij je Islamitische vrienden dan ben je geen knip voor de neus waard.
De meeste sekten maken gebruik van inwijdingsrituelen (waartoe het aannemen van een andere naam gerekend kan worden) en bovendien:
- Van afzondering van de wereld of leefomgeving door middel van afwijkende handelingen en gebruiken (voeding, kledij, naam).
- Van afstand nemen van het eigen verleden en dus ook van de eigennaam die daar aan herinnert.
- Van het exploiteren van de illusie van het uitverkoren zijn, waar een nieuwe exotische naam een expressie van is.
- Van het groepsgevoel, waar de naam van het sektelid toont dat hij/zij erbij hoort.
RTFM

mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Wa aleykum selaam rahmatu Allah wa barakatoe,
Kijk hier zijn we weer. Op debielen-forums zoals ontdekislam.nl is het ook constant van dat gebrabbel. Maar doe geen moeite hoor om "Sjoerd/Zakaria" naar de mond te praten, die gaat zich hier niet meer laten zien.

Ik kreeg zelfs geen antwoordje op de heel legitieme vraag hoe lang zijn baard nu al is.

De enige manier om moslims tegemoet te treden is door keiharde confrontatie,en ze keihard belachelijk te maken, en zéker geen dialoog, dat vatten ze alleen maar op als zwakheid.

Ariel

Bericht door Ariel »

Sjoerd zit in Parijs mercator . Dat heeft hij ons verteld, en vandaar dat hij je geen antwoord kan geven

mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Sjoerd zit in Parijs mercator . Dat heeft hij ons verteld, en vandaar dat hij je geen antwoord kan geven
Niet dat ik daarop zit te wachten hoor...wss hebben ze in Parijs geen computers.

zakaria/sjoerd

Vrede zij met iedereen. Moge Allah ons de waarheid doen inzien.

allereerst de vele reacties op mijn naam. Ik ben in de islam niet verplicht om mijn naam te veranderen in het beginsel. De enige uitzondering is als de naam in strijd is met de islam. Een voorbeeld hiervan is Damian (een naam van de duivel). Wel kan een bekeerde ervoor kiezen om ook met zijn naam de islam uit te dragen. Maar wat ik wel grappig vind is dat mensen er zo'n ophef over maken, terwijl het dezelfde Zakaria (vzmh) is, die ook in de bijbel wordt vernoemd. Maar anyway... ik heb er voor gekozen om dat ik het een mooie naam vind en het verhaal erachter iets moois is.

Nu de vraag of ik ook een baard draag... antwoord is nee. De verklaring hiervoor is dat met het huidige werk wat ik nu doe dat niet toegestaan is. Maar inchAllah (als God het wilt) zal ik dat in de toekomst wel gaan dragen mocht ik eraan toe zijn.

Ook zie ik nu weer hele harde aanvallen over dat de islam wreed zou zijn. Ik wil iedereen eraan herinneren dat er in de bijbel ook hele wrede teksten staan. Dus op dat punt verschillen we niet. Ik zie het meer dat we in dezelfde lijn zitten. Als je kijkt of er nu moslimlanden zijn die christelijke landen aanvallen met hele legers of dat het de christelijke legers zijn die moslimlanden aanvallen, kan iedereen zelf conclusies trekken denk ik. Als er mensen over 11/9 beginnen stel ik de volgende vraag: hoeveel doden zijn er bij 11/9 gevallen en hoeveel zijn er door de bezetting gevallen. Is dat in evenwicht???? Denk het niet.

Er werd mij gezegt dat diegene het vreemd vond dat ik de koran begreep, terwijl de meeste moslims de koran niet begrijpen.:

Het was voor mij duidelijk dat dit het pad is zoals Allah swt wilt dat wij leven. Als je begint met lezen en door vragen te stellen aan mensen die er kennis over hebben, ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat de islam de waarheid is.
Wat het moeilijke aan de koran is, is dat de verzen op een bepaalde tijd voor een bepaalde gebeurtenis zijn geopenbaard. Daarom moet je daarnaast extra kennis hebben, welke gebeurtenis zich afspeelde toen de verzen zijn geopenbaard. Als je dat weet zal de koran beter begrijpen. Dat is een studie wat niet binnen een paar jaartjes is gedaan. De kennis wat ik heb is dat islam staat voor vrede, eenheid van God, het geloven in alle profeten.

Ik heb nooit gezegt dat ik moslim ben geworden omdat David een volkstelling heeft gehouden. Wel goed lezen aub. Ik heb gezegt dat er vele tegenstrijdigheden in de bijbel staan en niet geloof in de goddelijkheid van Jezus vzmh, maar in 1 god geloof, zonder deelgenoten toe te kennen. Jezus vzmh had een boodschap die heel belangrijk was en in de lijn van de profeten die voor hem waren gekomen. nl. aanbidding van 1 God, zonder deelgenoten toe te kennen. Door Jezus vzmh een mensgeworden god te maken, is dit in strijd met wat de profeten voor hem opgedragen hebben te geloven. Ook heeft Jezus vzmh zelf nooit gezegt dat hij God is. Wel dat hij zoon van God is, net zoals wij zonen en dochters van God zijn.

De reden dat wij moslims vaak het arabisch erbij gebruiken is, omdat de profeet Mohammed vzmh ons dat zo heeft geleerd. Begroet elke gelovige met salam aleikeom (vrede zij met u) Ook Jezus vzmh sprak deze vredesgroet uit. Dus waarom hier ook zo'n ophef over wordt gemaakt snap ik niet. Ik begroet jullie met het goede, niet met het slechte.

Jammer Arie het zielig vind dat ik me met dingen bezig hou als een volkstelling van David, waar de bijbel zich in tegenspreekt. Neem je dan je eigen boek niet serieus of heb je geen zin om dit soort dingen te onderzoeken, omdat het niet in je straatje past???

Ik vind mij bekeringsverhaal niet oppervlakkig. Ik ben christelijk opgevoed, maar ben kritisch en er zijn zoveel dingen in het geloof toegevoegt dat ik ben gaan onderzoeken wat en hoe. De islam verwerpt het christendom niet.. integendeel... wij zien joden en christenen als gelovigen, met dezelfde profeten, alleen accepteren joden Jezus vzmh en Mohammed vzmh niet als profeten. Het christendom erken Jezus vzmh als zoon van God, maar erkennen Mohammed vzmh niet, en wij erkennen beiden als profeten. We geloven allen in de profeten voor Jezus vzmh, joden stammen van Izaq af terwijl de Arabieren van Ismael afstammen en dus allemaal zonene van Ibrahim/Abraham zijn. De profeten zijn vervolgens na elkaar gekomen in de nakomelingen van Izaq, terwijl de Mohammed vzmh vanuit de afstammelingen van Ismael zijn gekomen. De profeten voor Jezus vmzh hadden een boodschap voor de joden, terwijl de boodschap van Mohammed vzmh voor de gehele mensheid kwam.

De koran is gekomen met wetten, waarschuwingen voor de ongelovigen, onwaarheden, vervalsingen etc te corrigeren en nog meer kennis, wat in 1lijn was wat al aan andere profeten was gegeven en met verzen die voor een bepaalde gebeurtenis op dat tijdsstip waren.

Over de 3eenheid in de koran:

Hier heb ik geen kennis over en moet ik bij je op terugkomen. Wel kan ik er nu over zeggen, dat er heel veel Mariabeeldjes zijn, die worden vereerd. In protestantse kringen is dat heel beperkt, maar zeker in katholieke hoek, komt dat duidelijk naar voren.

De indiel is niet de bijbel zoals wij die nu kennen. De zin van: wat is dat voor God? ik denk dat wij als christenen, joden en moslims veel vragen hebben, die wij hier op aarde niet beantwoord krijgen. Wat God wil... geschiede. Dan heb ik het over joden vervolgingen, christenvervolgingen, moslimvervolgingen etc. Sommige gebeurtenissen, dienen wij als mensen te accepteren en ons geloof te versterken. Mocht je dan dood gaan, zal je als gelovige sterven en is je doel bereikt..nl. De enige reden dat wij hier op aarde zijn is om God te aanbidden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In de Bijbel gaat in principe over liefde, de "grondwet" van het Joodse en Christelijke geloof is: "God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf". Daarom is een wettekst als bijvoorbeeld "gij zult niet stelen" ook een boodschap: liefde tot je naaste". Je moet dus het stelen niet nalaten omdat het verboden is maar omdat het je naaste schaadt.----------------

Deze boodschap is en 1 lijn met wat de ware boodschap is van de islam (NIET VERWARREN MET WAT MENSEN DOEN). Ook moslims maken vele fouten. Laat daar geen misverstand over zijn.

Ik denk dat ik ieders vragen wel beantwoord heb.

BFA

Bericht door BFA »

Maar inchAllah (als God het wilt) zal ik dat in de toekomst wel gaan dragen mocht ik eraan toe zijn.
Nu dat ik weet dat je van plan bent een Taliban te worden, weet ik hoe je welkom te heten.
Welkom en ik hoop heel oprecht voor je dat je snel een prettige reis naar je 72 maagden kan maken.
Ik wil iedereen eraan herinneren dat er in de bijbel ook hele wrede teksten staan. Dus op dat punt verschillen we niet.
Maar er is een heel groot verschil in de interpretatie van die teksten.
De koran als woord van Allah kan alleen letterlijk opgenomen worden en is voor eeuwig en altijd, kan ook niet mee evolueren met het paradigma van de tijd.
De Bijbel, als het woord van mensen kent een figuurlijke interpretatie, evoluerend met het evoluerend paradigma van de tijd. Volledig tegengesteld aan de Koran.
Dit maakt dat voor Christenen, die enkel het NT erkennen waar geen gewelddadige teksten instaan, Jezus de laatse profeet is.
Als er mensen over 11/9 beginnen stel ik de volgende vraag: hoeveel doden zijn er bij 11/9 gevallen en hoeveel zijn er door de bezetting gevallen. Is dat in evenwicht???? Denk het niet.
Neen, want 99% van de doden zijn onder de handen van Mohammedanen gevallen.
Voor je het niet weet: Irak en Afghanistan zijn geen bezettingen maar landopbouw en wederopbouw. Nergens is de bedoeling neergeschreven van er toto het einde der tijden te blijven.
Weer iets dat tegengesteld is aan het Mohammedaans imperialisme.
Het was voor mij duidelijk dat dit het pad is zoals Allah swt wilt dat wij leven.
Voor de geestelijke gezondheid is het best van ingebeelde ventjes niets te laten willen.
De kennis wat ik heb is dat islam staat voor vrede, eenheid van God, ...
Te verwerven in geestelijke dood.
Ook Jezus vzmh sprak deze vredesgroet uit.
In de taal van de bevolking.
De islam verwerpt het christendom niet.
Maar stelt dat de Heilige boeken corrupt zijn. Totale negatie dus.
Dan heb ik het over joden vervolgingen, christenvervolgingen,
Heel spijtig stukje Islamistische geschiedenis. Hoeveel honderden miljoenen van kant gemaakt?
moslimvervolgingen
De Fobie van Mohammed. Hij was het slachtoffer van vervolging. Nog zijn jullie dat niet kwijtgeraakt.
Mohammedanen zijn nog nooit vervolgd geweest, zijn de ergste vervolgers en moordenaars uit de menselijke geschiedenis.
(NIET VERWARREN MET WAT MENSEN DOEN
Raar dat Mohammedanen daar altijd de nadruk op moeten leggen.
Een religie is wat zijn volgelingen doen, niet wat het zegt te zijn of wat het beweert geweest te zijn. WAT DE VOLGELINGEN DOEN. Mohammedanen doen de ergste en onvoorstelbaarste atrociteiten. Dat is wat Islam is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Plaats reactie