Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door waarnemer »

Ook van harte welkom.

Zou het niet zo kunnen zijn dat er wel meer zijn zo als jij die het ook verborgen moeten houden?
Dan ken jij ze niet, maar ze zijn er wel. Het is maar een vraag.

Veel sterkte in jouw positie en een hartelijke groet, waarnemer.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Nick »

Hallo Geen_idee,

Ook een hartelijk welkom van mij. Ikzelf ben ook nog niet zo lang op deze site en ben ook blij dat ik deze heb ontdekt,
al ben ik geen moslim.Ik kan je verhaal heel goed begrijpen en vind het knap van je de islam de rug hebt toegekeerd, als
je er zelf niet achter staat.Ieder mens wil toch zijn vrijheid en dit niet opgelegd krijgen door een of ander heilig boek met regeltjes
die grotendeels door mensen zijn opgesteld.Ik zou zeggen: leef je eigen vrije leventje.
Veel succes en geluk.

Suze
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door birdie »

PFFFF, je zit in een moeilijk, maar heel moedig proces.
Geen idee, ik ben een leek op dit gebied, goddank zijn hier op dit forum de nodige kenners (experts).
Wat ik mij afvraag, is het volgende.
Het is hier ( in Nederland) moeilijk voor je, om mensen tegen te komen die net zo als jij, genoeg hebben van de islam.
Ook ik ben er van overtuigd, dat deze mensen er zijn, maar er( nog) niet voor uit durven komen.
Maar hoe ziet het er uit voor je in het land van afkomst van je ouders? Ontmoet je daar ook mensen die de islam het liefst willen afschaffen?
Ik heb het idee dat moslims die hier in Nederland leven, over het algemeen veel strenger de islam aanhangen, als b.v in Marokko.
Je ziet het ook bij Nederlanders die jaren geleden naar Canada of Australië vertrokken zijn. In de jaren vijftig vertrokken, en anno nu, nog steeds in de jaren vijftig leven.
Een jaar of tien geleden zagen we hier praktisch geen hoofddoeken, nu wemelt het ervan. Hier worden de duimschroeven aangedraaid, in veel andere islamitische landen ook. Ik kan me heel goed voorstellen dat jongeren in Marokko geen zin hebben om in te moeten leveren op hun vrijheid. Ken jij ze, heb je ze ontmoet?
Volg je gevoel geen idee, en volhouden hoor!!!
† 14 september 2012.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Chaimae »

Welkom!

Enne, bekijk het van de positieve kant. Je bent die ex-vrienden, die je hebben laten vallen als een baksteen, liever kwijt dan rijk. Wat moet je met dat soort.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

waarnemer schreef:Ook van harte welkom.

Zou het niet zo kunnen zijn dat er wel meer zijn zo als jij die het ook verborgen moeten houden?
Dan ken jij ze niet, maar ze zijn er wel. Het is maar een vraag.

Veel sterkte in jouw positie en een hartelijke groet, waarnemer.

Dank je wel!

Dat ze er zijn, is geen twijfel over. Maar inderdaad, het verborgen houden, er niet voor durven uitkomen omdat de gevolgen zo groot kunnen zijn, maakt dat het moeilijk is om er mee in contact te komen.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Suze schreef:Hallo Geen_idee,

Ook een hartelijk welkom van mij. Ikzelf ben ook nog niet zo lang op deze site en ben ook blij dat ik deze heb ontdekt,
al ben ik geen moslim.Ik kan je verhaal heel goed begrijpen en vind het knap van je de islam de rug hebt toegekeerd, als
je er zelf niet achter staat.Ieder mens wil toch zijn vrijheid en dit niet opgelegd krijgen door een of ander heilig boek met regeltjes
die grotendeels door mensen zijn opgesteld.Ik zou zeggen: leef je eigen vrije leventje.
Veel succes en geluk.

Suze

Dank je wel Suze!

Wel, daar ben ik dus gelukkig achtergekomen....die heilige boeken hadden misschien zoveel eeuwen terug hun nut, maar wat hebben we er de dag vandaag nog aan....
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

birdie schreef:PFFFF, je zit in een moeilijk, maar heel moedig proces.
Geen idee, ik ben een leek op dit gebied, goddank zijn hier op dit forum de nodige kenners (experts).
Wat ik mij afvraag, is het volgende.
Het is hier ( in Nederland) moeilijk voor je, om mensen tegen te komen die net zo als jij, genoeg hebben van de islam.
Ook ik ben er van overtuigd, dat deze mensen er zijn, maar er( nog) niet voor uit durven komen.
Maar hoe ziet het er uit voor je in het land van afkomst van je ouders? Ontmoet je daar ook mensen die de islam het liefst willen afschaffen?
Ik heb het idee dat moslims die hier in Nederland leven, over het algemeen veel strenger de islam aanhangen, als b.v in Marokko.
Je ziet het ook bij Nederlanders die jaren geleden naar Canada of Australië vertrokken zijn. In de jaren vijftig vertrokken, en anno nu, nog steeds in de jaren vijftig leven.
Een jaar of tien geleden zagen we hier praktisch geen hoofddoeken, nu wemelt het ervan. Hier worden de duimschroeven aangedraaid, in veel andere islamitische landen ook. Ik kan me heel goed voorstellen dat jongeren in Marokko geen zin hebben om in te moeten leveren op hun vrijheid. Ken jij ze, heb je ze ontmoet?
Volg je gevoel geen idee, en volhouden hoor!!!
Dat is inderdaad ook wel de indruk die ik heb, dat het in marokko een stuk minder streng beleefd wordt; zie ik ook gewoon in m'n familie, m'n ouders zijn een stuk strenger dan oom's of tantes die ik daar wonen heb. Ik word bv bijna als het ware verplicht een burka te gaan dragen, terwijl nichtjes daar gewoon geen hoofddoek dragen of gewoon zo'n simpele hoofddoek.

Mensen die de islam zelf zouden willen afschaffen, ze zullen er ongetwijfeld zijn, heb ze zelf niet ontmoet; word als ik daar op vakantie ben een heel stuk korter gehouden dan hier. Maar er openlijk voor uitkomen daar zal hen denk ik een stuk duurder te komen staan dan als ik dat hier bv zou doen.....
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Chaimae schreef:Welkom!

Enne, bekijk het van de positieve kant. Je bent die ex-vrienden, die je hebben laten vallen als een baksteen, liever kwijt dan rijk. Wat moet je met dat soort.

Dank je wel!

Men zegt toch vaak dat je je echte vrienden in moeilijke tijden leert kennen.....
Nieuwe vrienden maken is dan geen probleem, die zijn vervangbaar....dat kan ik moeilijk doen met ouders en familie....
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door birdie »

Dat is inderdaad ook wel de indruk die ik heb, dat het in marokko een stuk minder streng beleefd wordt; zie ik ook gewoon in m'n familie, m'n ouders zijn een stuk strenger dan oom's of tantes die ik daar wonen heb. Ik word bv bijna als het ware verplicht een burka te gaan dragen, terwijl nichtjes daar gewoon geen hoofddoek dragen of gewoon zo'n simpele hoofddoek.

Mensen die de islam zelf zouden willen afschaffen, ze zullen er ongetwijfeld zijn, heb ze zelf niet ontmoet; word als ik daar op vakantie ben een heel stuk korter gehouden dan hier. Maar er openlijk voor uitkomen daar zal hen denk ik een stuk duurder te komen staan dan als ik dat hier bv zou doen.....
Dank voor je antwoord, geen idee.
Ik kan me voorstellen, dat je aan je ouders vraagt waarom jij je wel moet inpakken in Marokko, terwijl je nichtjes geen hoofddoek dragen of het met een losse doek kunnen doen.
Welke motivatie zit er achter?
Wat vinden je nichtjes trouwens, van het feit dat je helemaal ingepakt moet rondlopen in een bloedheet land, terwijl je op vakantie bent?
† 14 september 2012.
Sophia
Berichten: 43
Lid geworden op: zo mei 13, 2007 3:12 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Sophia »

Geen_Idee jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn, met als klein verschil dat ik nog wel met een zijden draadje aan de Islam hang.
Ook bij mij kwamen die vragen en kreeg ook die antwoorden. Ik ben toen zelf gaan lezen en gaan verdiepen met als gevolg dat ik steeds meer twijfels kreeg. Ik moet zeggen dat dat een proces van jaren is geweest en ben nu op een punt aangekomen dat ik vrede heb met hoe ik leef.
Helemaal moslim af ben ik niet, zoals ik al zei ik hang nog aan een dun draadje. Ik doe mee aan de ramadan en bid 5 keer per dag, eet geen varkensvlees etc., maar diep in mijn hart sta ik niet achter het instituut religie. Misschien heel hypocriet van mij om wel te vasten, maar ik denk dat ik dit doe uit gewoonte, ik vast al vanaf mijn 12e en om daar nu mee te stoppen is voor mij nog een te grote stap.

Ook ik kom geen afvallig Marokkaanse moslims tegen, de reden kan ik wel raden. Men spreekt zich daar niet over uit, de gevolgen zijn niet te overzien en voor de lieve vrede zwijg je maar. Ook mijn ouders en familie weten niet hoe ik heb geworsteld met mijn gevoel en hoe pijnlijk het eigenlijk is om alle fundamenten waarin je zo heilig in geloofde weg te zien vallen.

Ik woon niet meer thuis en ben al jaren getrouwd, dat maakt het natuurlijk wel makkelijker.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door sunshine »

Geen_Idee, je bent op de goede site terechtgekomen. :wink:
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Nick »

Beste Geen_idee,

Kijk je ook weleens op Marokko.nl? Wat vind je van die site, als ik vragen mag?
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

birdie schreef:
Dat is inderdaad ook wel de indruk die ik heb, dat het in marokko een stuk minder streng beleefd wordt; zie ik ook gewoon in m'n familie, m'n ouders zijn een stuk strenger dan oom's of tantes die ik daar wonen heb. Ik word bv bijna als het ware verplicht een burka te gaan dragen, terwijl nichtjes daar gewoon geen hoofddoek dragen of gewoon zo'n simpele hoofddoek.

Mensen die de islam zelf zouden willen afschaffen, ze zullen er ongetwijfeld zijn, heb ze zelf niet ontmoet; word als ik daar op vakantie ben een heel stuk korter gehouden dan hier. Maar er openlijk voor uitkomen daar zal hen denk ik een stuk duurder te komen staan dan als ik dat hier bv zou doen.....
Dank voor je antwoord, geen idee.
Ik kan me voorstellen, dat je aan je ouders vraagt waarom jij je wel moet inpakken in Marokko, terwijl je nichtjes geen hoofddoek dragen of het met een losse doek kunnen doen.
Welke motivatie zit er achter?
Wat vinden je nichtjes trouwens, van het feit dat je helemaal ingepakt moet rondlopen in een bloedheet land, terwijl je op vakantie bent?
Eigenlijk vraag je dat niet omdat het antwoord is standaard is zoals op alle andere vlakken; het staat in de koran, het moet van god en aan god's wijsheid mag je niet twijfelen. Het doet er niet toe hoe anderen met geloof omgaan, ook al zijn dat je nichtjes, het gaat er om wat god van jou vindt, punt. Jah, probeer daar dan iets tegen in te brengen.....

Wat m'n nichtjes daar van vinden; die hebben zo iets van........gelukkig hoef ik dat niet te doen of wordt mij dat niet verplicht door m'n ouders. En zielig of zo vinden ze het niet, omdat ze dondersgoed weten dat het een islamitische plicht is, eigelnijk een vorm van hypocrisie......
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Suze schreef:Beste Geen_idee,

Kijk je ook weleens op Marokko.nl? Wat vind je van die site, als ik vragen mag?

Doet me herinneren aan hoe ik was als andersgelovigen daar een kritische vraag stellen over de islam. Nu denk ik van, jezus, hoe dom kon ik zijn. Als je daar een discussie begint, geheid eindigt die in een scheldpartij, of mensen draaien rond de pot, of je krijgt een heel scheldkanon over je heen, je bent onwetend etc etc etc

Niveau is daar ver te zoeken.....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Chaimae »

Geen_Idee,

Zou ik mogen weten hoe je het momenteel doet met de Ramadan? Doe je traditiegetrouw/ plichtsgetrouw mee, of eet je stiekem in je kamer? Lijkt me knap lastig voor je.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door sunshine »

Geen_Idee schreef:
Suze schreef:Beste Geen_idee,

Kijk je ook weleens op Marokko.nl? Wat vind je van die site, als ik vragen mag?

Doet me herinneren aan hoe ik was als andersgelovigen daar een kritische vraag stellen over de islam. Nu denk ik van, jezus, hoe dom kon ik zijn. Als je daar een discussie begint, geheid eindigt die in een scheldpartij, of mensen draaien rond de pot, of je krijgt een heel scheldkanon over je heen, je bent onwetend etc etc etc

Niveau is daar ver te zoeken.....
Het stoort dat je geen antwoord krijgt op je vragen. Je wordt afgeschreven zoals jij hier al typte dat je 'onwetend' bent. Nochtans meer bronnen dan een niet moslim hebben moslims niet. Wat ik ook vaak hoor is dat de koran een duidelijk boek is maar waarom raadplegen ze hadieths en daarnaast zijn geleerden het op sommige vlakken niet eens dan vraag ik mij af is de koran zo duidelijk?

Ookal kan je bewijzen dat bepaalde zaken geen steek houden ze blijven er hardnekkig in geloven.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door bobette »

Welkom geen-idee.

Je krijgt er hier veel vriendinnen bij hoor. Ook ik heb op hetzelfde punt gestaan met het katholieke geloof. Vanaf mijn 15de jaar wist ik dat ik er niet in mee kon gaan. Maar ik moest wachten tot ik meerderjarig was om mijn ouders te vertellen dat ik atheïst ben geworden. En op die leeftijd hebben de ouders niets meer te zeggen. Ik was inmiddels getrouwd. Ik heb mijn kinderen nog laten dopen, voor mijn ouders, om de vrede te bewaren. Toen mijn kinderen de leeftijd kregen om de communie te doen, had ik het lef om te zeggen, dat ik nergens aan doe wat een geloof betreft. Ze waren teleurgesteld, maar de zaak was afgedaan. Wat een verschil met de islam! Ik wens jou ook alle sterkte en ik hoop dat jouw ouders tot inzicht komen. Ik heb gelezen dat de ontkerking ook bij de islam begonnen is!
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Nick »

Geen_Idee schreef:
Suze schreef:Beste Geen_idee,

Kijk je ook weleens op Marokko.nl? Wat vind je van die site, als ik vragen mag?

Doet me herinneren aan hoe ik was als andersgelovigen daar een kritische vraag stellen over de islam. Nu denk ik van, jezus, hoe dom kon ik zijn. Als je daar een discussie begint, geheid eindigt die in een scheldpartij, of mensen draaien rond de pot, of je krijgt een heel scheldkanon over je heen, je bent onwetend etc etc etc

Niveau is daar ver te zoeken.....
Klopt helemaal wat je zegt.Op M.nl is het niveau inderdaad ver te zoeken.Ik lees weleens mee en veel mensen maken elkaar uit voor rotte vis.Bij moslims valt het me op, dat als je aan de islam komt, ze gaan schelden en dreigen met de dag des oordeels, dit zegt al genoeg.Een echte moslim zal zoiets niet doen.Ze geloven dus als het hen uitkomt.
Ook de mods bannen meer rechtse dan linkse rakkers, dus er worden vuile spelletjes gespeeld daar.
Ze kunnen blijkbaar niet tegen de waarheid.Zo'n site zou eigenlijk opgeheven moeten worden.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Manon »

.Zo'n site zou eigenlijk opgeheven moeten worden.
Voor zover ik me meen te herinneren krijgen die dus wèl TONNEN subsidie hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Chaimae schreef:Geen_Idee,

Zou ik mogen weten hoe je het momenteel doet met de Ramadan? Doe je traditiegetrouw/ plichtsgetrouw mee, of eet je stiekem in je kamer? Lijkt me knap lastig voor je.

Nee, ik doe helemaal niet mee. Ik heb zo iets van, als je het doet omwille van de solidariteit tegenover de armen op deze wereld....het laatste waar deze armen op staan te wachten denk ik is ons medelijden of medeleven of hoe je het ook wilt noemen, ze zullen er denk ik meer gebaat zijn als je hen wat doneert.

De ramadan wordt ook beschouwd als een periode van bezinning; tja, ik heb niets meer met de islam, heb er een enorme hekel aan gekregen, dus laat staan dat je me dan ergens terugvindt met een koran in m'n handen of dat ik sta te bidden of zo....Dus ja, waarom zou ik dan nog moeten mee vasten? Ik ben een type dat 2 à 3 liters water per dag drinkt, dus nee, dan ga ik echt niet mee doen...

Het eten zelf......soms spreek ik gewoon af met een vriendin en gaan we ergens eten of is het gewoon bij iemand thuis en anders inderdaad op m'n kamer. (Belgische vriendinnen welteverstaan)

Gemakkelijk is het zeker niet, maar goed....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Chaimae »

Zo helder als kristal, Geen_Idee. Wees wel voorzichtig, he!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door SDX »

Chaimae schreef:Zo helder als kristal, Geen_Idee. Wees wel voorzichtig, he!
Voor de 'vredelievende' islam? :roll:

Welkom Geen_Idee.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Chaimae »

SDX schreef:
Chaimae schreef:Zo helder als kristal, Geen_Idee. Wees wel voorzichtig, he!
Voor de 'vredelievende' islam? :roll:

Welkom Geen_Idee.
Goh, zie eens wie we hier weer hebben.

Voorzichtig moet ze zijn voor haar ouders, eventuele broers/zussen. Wat is het toch met je? Chaimae hoeft maar iets te zeggen en je haalt de islam aan. Ziekelijk is dat.
Laatst gewijzigd door Chaimae op vr aug 28, 2009 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Robin
Berichten: 46
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 2:51 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Robin »

Welkom Geen_idee en dat je hier een hoop hulp mag krijgen om van alles wat de vrouwvriendelijk westerse levensstijl je kan bieden.
Verder hoop ik dat je je pinguïnpak aan de wilgen hebt gehangen en nooit meer aantrekt.
Go girl, het gaat je hoe dan ook lukken!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Voorzichtig moet ze zijn voor haar ouders, eventuele broers/zussen. Wat is het toch met je? Chaimae hoeft maar iets te zeggen en je haalt de islam aan. Ziekelijk is dat.
Die ouders, broers en zusters van haar zijn etters dat ze Geen-Idee haar eigen gedachten en levensstijl niet gunnen. En waarom zijn het etters? Omdat het islamieten zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie